Valokuitusen avoin valokuitu, erot palveluntarjoajien välillä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dekke
  • Aloitettu Aloitettu
Sunnuntaina alkoi ensimmäiset Localnetin pätkimiset ja jatkuivat lyhyesti maanantaina. Juuri nyt toimii normaalisti.

Puoli vuotta ehti olla ilman katkoksia, en nyt tämän perusteella vielä vaihda operaattoria mutta aika monelle päivälle jakautuivat ongelmat.

Miksette vaihda firmaa, moinen jatkuva nikottelu on peruste purkaa sopimus.
Kun kerran valinnanvaraakin on.
On irtisanottu mutta tämä viikko vielä jäljellä. Juuri sopivasti alkoi hajota pakka firmalla. Tätä ennen yhteys on toiminut tyydyttävästi varsinkin ilmaiseen tarjoushintaan. Ruuhka-aikaista hidastumista on ollut jo tovi.

Viimeksi muokattu:
Juu, olen ollut itse asiakas niin lyhyen aikaa että "jatkuvaa nikottelua" en ole vielä päässyt näkemään. Minulla on näköjään määräaikainen sopimus, niin ilmeisesti uuteen vaihtaminen ei ole kuin että tilaa jonkun toisen ja ilmoittaa noille että purkavat sopimuksen?

Onhan tämä hauska kun vaihdoin kuituun DNAn 5G ulkomodeemista että tämä olisi luotettavampi, mutta ei siinä 5Gssä ollut näin pitkiä katkoksia koskaan.

Nopeudet on luvattua Turun suunnalla, mutta packet lossia tuntuu olevan.

No, toivottavasti saavat infransa kuntoon. Ei ole mitään mielenkiintoa lähteä mihinkään operaattorinvaihtorumbaan..

Lounea louvutti kaikki asiakkaansa Localnetille tuossa tammikuun lopussa, kun lopettivat Valokuitusella operoinnin.

Uskoisin, että tämä asiakasmäärä ja sen myötä kasvanut liikennemäärä on nyt yllättänyt ja verkosta on muutenkin löytynyt kaikkea jännää. Siirtokaan ei mennyt putkeen ja toisaalta siirron jälkeen ei ole oikeastaan ollut yhtään päivää, jolloin yhteys olisi ollut hyväksyttävällä tasolla.

Turun suunnalla tuosta Lounean luovutuksesta lähtien Localnetillä ongelmia, 1G/1G-nopeudet tippuivat merkittävästi ja sitten alkoivatkin nämä katkot ja verkon pimeänä pysyminen, vaikka kaiken piti ollakin kunnossa. Firmassa kai työskentelee se kolme ihmistä, niin voi olla vähän liian iso pala haukattu. Palveluntarjoajan vaihto tässä vakavasti pohdinnassa.

Nyt Kuopiossa heitti yhteydet häränpyllyä ja nopeudet tippu 5 Mbps luokkaan... Kerkesi tässä jo kuudesta asti tehdäkin töitä...

Edittiä: Vajaa tunnin oli onnetonta nopeutta.

Viimeksi muokattu:
Minulla on näköjään määräaikainen sopimus, niin ilmeisesti uuteen vaihtaminen ei ole kuin että tilaa jonkun toisen ja ilmoittaa noille että purkavat sopimuksen?
Kysyin tätä telialta mutta siellä ei selkeästikään ymmärretty mitä tarkoitan, kyse on siis siitä että voinko tilata nyt vaikka Telian, kytkeä sen ja localnet vaan olisi käyttämättä sen 14 päivän irtisanomisajan? Vai seisooko localnet nyt sen 14 päivää minun liittymän päällä niin, että sinne ei voi laittaa uutta? olen valmis ottamaan tappiona sen summan mitä minulla olisi Localnetin liittymä jouten 14 päivää, tappio on huomattavasti isompi kaikille, minulle, työnantajalle ja asiakkaille jos ja kun en pysty tekemään töitä.

Milloin tarkalleen Lounean asiakkaat siirtyivät?
"Palvelusi siirto LocalNetille alkaa 27.1.2026 n. klo 23, jolloin internetyhteys katkeaa. Yhteys palautuu keskiviikkona 28.1.2026 klo 16 mennessä."

Tähän tosin lisättävä, että tuolla on saattanut olla jotain Localnetistä riippumatonta, koska Bahnhofiltakin on häiriötiedotteet toissapäivältä: "Tällä hetkellä Avoin Kuitu -verkossa on meneillään häiriö, joka saattaa aiheuttaa katkoksia Internet-yhteydessäsi. Teknikot pyrkivät ratkaisemaan ongelman mahdollisimman pian."

Viimeksi muokattu:
Itse ainakin annan vielä hetken luottoa Localnetille. Sen verran hyvin se on tämän 1,5v toiminut.
Toki nyt viimeiset vajaa 2kk hermo välillä mennyt.
Se on vain tuo vaihtaminen, onko ruoho sitten kaikinpuolin vihreämpää siellä toisella puolella?
Teliasta ja sen aspasta on täälllä saatu lukea. Bahnhofin paskasta reitityksestä on täällä saatu lukea...

Äsken lähti toimimaan itsellä Turussa yhteys, olikin poikki 05:20 saakka.

Tähän mennessä ovat kyllä reagoineet ongelmiin tekemällä toimenpiteitä, joka on hyvä merkki. Laskua ei ole vielä lähettäneet, joskin en olettaisi, että kehtaavat tästä kuusta vielä laittaa - niin paljon on ollut yhteydet katki ja nopeudet mitä sattuu. Tämän kuun jälkeen ollaan varmaan viisaampia, mihin suuntaan tilanne menee.

Kysyin tätä telialta mutta siellä ei selkeästikään ymmärretty mitä tarkoitan, kyse on siis siitä että voinko tilata nyt vaikka Telian, kytkeä sen ja localnet vaan olisi käyttämättä sen 14 päivän irtisanomisajan? Vai seisooko localnet nyt sen 14 päivää minun liittymän päällä niin, että sinne ei voi laittaa uutta? olen valmis ottamaan tappiona sen summan mitä minulla olisi Localnetin liittymä jouten 14 päivää, tappio on huomattavasti isompi kaikille, minulle, työnantajalle ja asiakkaille jos ja kun en pysty tekemään töitä.
Mä yritin tätä jopa niin, että maksoin 14 pvä irtisanomisajan, pyysin localnetiltä ilmoittamaan telialle, että saa irtikytkeä heti. Vastauksena sain tj:ltä vittuilua niin rankasti, lupasin hänelle etten ikinä enää tule olemaan heidän asiakkaansa. Eivät suostuneet laittamaan yhtä meiliä telialle irtikytkennästä, niin jouduin roikkumaan sen 2 viikkoa localnetillä. Kuljetan dataa ennen vaikka kottikärryillä kuin palaan siihen puljuun.

Eli et voi kytkeä sitä uutta aikaisemmin kuin localnetin ilmoittamana irtikytkemispäivänä.

Ja joku mietti onko ruoho sittenkään muualla sen vihreämpää kuin localnetin keltaiseksi palanut sänki. Niin on, paljon paljon vihreämpää.

Mä yritin tätä jopa niin, että maksoin 14 pvä irtisanomisajan, pyysin localnetiltä ilmoittamaan telialle, että saa irtikytkeä heti. Vastauksena sain tj:ltä vittuilua niin rankasti, lupasin hänelle etten ikinä enää tule olemaan heidän asiakkaansa. Eivät suostuneet laittamaan yhtä meiliä telialle irtikytkennästä, niin jouduin roikkumaan sen 2 viikkoa localnetillä. Kuljetan dataa ennen vaikka kottikärryillä kuin palaan siihen puljuun.

Eli et voi kytkeä sitä uutta aikaisemmin kuin localnetin ilmoittamana irtikytkemispäivänä.

Ja joku mietti onko ruoho sittenkään muualla sen vihreämpää kuin localnetin keltaiseksi palanut sänki. Niin on, paljon paljon vihreämpää.
Localnetillä tuntuu olevan vaikeuksia ymmärtää että haluaa lopettaa sopimuksen,samoja kokemuksia kun viime huhtikuussa vaihdoin Teliaan.
Telia on toiminut yhtä koko kaakkois-suomea koskevaa 2-3 tunnin katkoa katkotta.
Kävin kyselemässä Telian kivijalasta saako jatkosopimusta tarjoushintaan,kyllä saa kun ajankohtaista,ihan chatistakin taitaa saada.

okei, kiitos tästä. TJn jutut ei varsinaisesti yllätä, sillä on asiakaskommunikaatiossa vähintäänkin ylimielinen tyyli eikä tämänkään ongelman hoitotapa varsinaisesti lisännyt uskoa tohon firmaan.

itsellä myös nyt localnet pätkässyt muutamana yönä ja aamu päivästä tullut netti takasin. Myös download kaista pingaa jotenki oudosti

Meillä Localnet on toiminut nyt muutaman päivän hieman pätkien, mutta pääasiassa bitti on kulkenut. Telkkarissa Netflix ja Spotify eivät tässä puolen päivän aikaan suostuneet pelaamaan kunnolla, ja tämä korjautui pakottamalla TV käyttämään pelkästään IPv4 osoitteita. Aiemmin ei ole ollut ongelmaa IPv6 kanssa.

Kuulostaa siltä, että sattui liittymän vaihto Localnetiltä Valoolle hyvään saumaan, kun viestejä lueskelee. Vajaan vuoden päästä pitänee kysellä tarjoukset sekä Valokuitusen palveluntarjoajilta että Valoolta.

Ei sentään kolmea kuitua tule seinään, mutta kahdesta on kyllä oma hyötynsä.

No nyt korjausten jälkeen pitkästä aikaa toimii kuten pitäisi. Katsotaan illalla sitten ruuhkautuuko taas.

Koodi:
   Speedtest by Ookla

Server: Telia - Helsinki (id: 14928)
         ISP: Local Loop Oy
Idle Latency:     7.98 ms   (jitter: 0.01ms, low: 7.96ms, high: 8.00ms)
    Download:   943.77 Mbps (data used: 857.6 MB)
                 11.18 ms   (jitter: 0.50ms, low: 8.27ms, high: 12.31ms)
      Upload:   879.70 Mbps (data used: 758.7 MB)
                  9.88 ms   (jitter: 1.69ms, low: 7.63ms, high: 44.85ms)
 Packet Loss:     0.0%

Statistiikka

Viestiketjuista
300 175
Jäsenet
81 770
Uusin jäsen
Aguero_XX

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom