Valokuitusen avoin valokuitu, erot palveluntarjoajien välillä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dekke
  • Aloitettu Aloitettu
Jos reititys ja latenssit on sinulle tärkeitä niin ota Telia.
Telialla myös asiakaspalvelu, jonka voi saada kiinni puhelimitse. Siitä en osaa sanoa saavatko mitään ongelmia ratkottua, mutta näillä pienemmillä puljuilla jengi jonotellut asiakaspalveluihin vaikka kuinka paljon.

Jos reititys ja latenssit on sinulle tärkeitä niin ota Telia.
Kiitos, hyvä huomio. Harmi kun se on jonkin verran kalliimpi, joka käytännössä poissulkee sen kokonaan juuri tässä mun yhtälössä.

Kumpikaan ei ole sinänsä välttämättömän tärkeä vaan valitsisin sitten vaihtoehdoista kuitenkin sen ns. optimaalisimman.
MPY tosiaan on toiminut lähes täydellisesti, eikä ole reitityksen osalta ollut kuin teoreettista haittaa, kun latenssi euroopan suuntaan on snadisti korkeampi kuin aiemman asunnon Elisan kuituliittymällä.

"Suomi - kuituyhteyksien kehitysmaa" -ketjussa myös näköjään näistä puhetta.

Telian gigaisen kanssa ei ole ollut ongelmia kun ensin saivat kytkettyä. Aspa toimii nopeasti ja tasaista 940/940 pukkaa 3ms latenssilla ubin vehkeiden mukaan. Decot eivät pysyneet vauhdissa mukana, mutta kun vaihtoi ubiin niin homma rokkaa.

Jossain vaiheessa oli Teamspalsujen videokuvan kanssa ongelmia viikon verran helmikuussa, mutta en pystynyt paikallistamaan johtuiko operaattorista vai mistä.

Pari kertaa on tullut tekstari, että pieni katkos yöllä tulossa kun parantavat verkon toimintaa. Yleensä 5 min katkos yöaikaan.

Tyytyväinen olen kyllä ja nopeus ihan eri tasoa kun edellisen DNA koti 5G "gigaisen" jälkeen.

Viimeksi muokattu:
Juu, mutta omalla kohdalla tulee kk-raja vastaan.
Ja näytti kyllä olevan Telia olevan mun osoitteeseen n. 10€/kk kalliimpi.
Siis sinulla Valokuitusen kuitu ?
Telian hinnaston tarjous hinta
34,99 €

ensimmäiset 12kk,
jonka jälkeen 55,56€

Määräaika: –
Avausmaksu: 9,10 €

Sinulla nyt jokin toinen operaattori, niin tuo tulee kerjäämättä, kannattaa toki olla yhteydessä ja tingata.

mm. Locanet
31,90 €

ensimmäiset 12kk,
jonka jälkeen 49,90€

Määräaika: –
Avausmaksu: 5 €

Jos sinulla käytössä jokin euromäärä nettiin, hintakatto ja jos jää alle niin se ei sinua hyödytä, niin ymmärrän että yrittää saada mahdollisimman paljon eurorajoissa.

Jos budjetoitu joku summa mutta alle jääminen hyödyttää sinua, niin oletko miettinyt jotain hitaampaa, oletus ettei ole sellaista käyttä missä nopeus oli kriittinen, varsinkin kun katsellaan noin nopeita liittymiä. Mone perhe vetelee ihan tyytyväisenä 100/100. jos hintakatto niin antaa vähän valinnan mahkuja ominaisuuksien osalta.

Juu, mutta omalla kohdalla tulee kk-raja vastaan.
Ja näytti kyllä olevan Telia olevan mun osoitteeseen n. 10€/kk kalliimpi.
Eikös nämä hinnat ole samat ympäri Suomen.
Pääkaupunkiseudulla ottaisin Telian tai Localnetin,niin ei bitit kierrä maakuntien kautta.
e: Eri asia huomaako sitäkään maakuntakierrosta kuin mittaamalla.

Siis sinulla Valokuitusen kuitu ?
Telian hinnaston tarjous hinta

Sinulla nyt jokin toinen operaattori, niin tuo tulee kerjäämättä, kannattaa toki olla yhteydessä ja tingata.

mm. Locanet

Jos sinulla käytössä jokin euromäärä nettiin, hintakatto ja jos jää alle niin se ei sinua hyödytä, niin ymmärrän että yrittää saada mahdollisimman paljon eurorajoissa.

Jos budjetoitu joku summa mutta alle jääminen hyödyttää sinua, niin oletko miettinyt jotain hitaampaa, oletus ettei ole sellaista käyttä missä nopeus oli kriittinen, varsinkin kun katsellaan noin nopeita liittymiä. Mone perhe vetelee ihan tyytyväisenä 100/100. jos hintakatto niin antaa vähän valinnan mahkuja ominaisuuksien osalta.
Juu, valokuitusen kuitu.
Kyllähän 100 tai 200 normikäytössä teknisesti riittää hyvin, niin pitää pohtia sitä.
Localnet 500/500 mennee juuri budjettiin kyllä.

Eikös nämä hinnat ole samat ympäri Suomen.
Pääkaupunkiseudulla ottaisin Telian tai Localnetin,niin ei bitit kierrä maakuntien kautta.
e: Eri asia huomaako sitäkään maakuntakierrosta kuin mittaamalla.
En osaa sanoa onko hinta sama kaikkialla, vai vaihteleeko esim. sen mukaan mitä vuokrakuituja tms. käytetään.
Localnet voisi tosiaan olla hyvä, kiitos nimenomaan tuosta reititystiedosta.

1000/1000 localnet itsellä upload ollut jo viikon max 400 yleistä vikaa ei kuulema ole. Tehty itse kaikki kuituboksi,routteri resetoitu windows 11 vaihdettu windows 10 mikään ei auta. panin niille mailia jo 3 kertaa ekaan vastasivat eivät kahteen muuhun. niin kuin rajoittaisivat tuota upload kaistaa max 400. Telialla kyllä, joku huolto homma koko maaliskuun tai onko localnetillä kaista lopussa haalinut liikaa asiakkaita. Itse vaihdan pois kun sopimus loppuu vaikka teliaan kokeilen.

1000/1000 localnet itsellä upload ollut jo viikon max 400 yleistä vikaa ei kuulema ole. Tehty itse kaikki kuituboksi,routteri resetoitu windows 11 vaihdettu windows 10 mikään ei auta. panin niille mailia jo 3 kertaa ekaan vastasivat eivät kahteen muuhun. niin kuin rajoittaisivat tuota upload kaistaa max 400. Telialla kyllä, joku huolto homma koko maaliskuun tai onko localnetillä kaista lopussa haalinut liikaa asiakkaita. Itse vaihdan pois kun sopimus loppuu vaikka teliaan kokeilen.

Ketjussa ollut aiemmin juttua, eli jotkut kertoneet että jollain nettioperaattorilla jollain testikokoonpanolla ylöspäin leikaantuu. En muista tuliko niihin koskaan selvyyttä.

Mutta heillä se ilmeisesti ilmeni operaattori vaihdon alusta asti, ei lennossa tippunut.

(en nyt etsinyt millä operaattorilla)

On tuo localnet yleensä tähän asti mitä nyt vuoden ollut toiminut lähes aina 940/940 eli max download nykyään saattaa myös vaihdella ajan kohdasta riippuen 800-940. Mutta viime aikoina ollut tosiaan ongelmia.

Viimeksi muokattu:
Jos tarkoitat wifi hommaa ei väliä mikä routteri on siinä valokuitusenboksin perässä leikkaa silti uploadin vaan noin 400-500 download kyllä on maximi. tuo tuli heti kun valokuitunen tuli ei leikannut dna kaapelinettissä samalla routterilla. Jokuhan täällä foorumissa siitä kyselikin sama vika minulla mutta en käytä itse juurikaan wifiä niin se ei haittaa, mutta samaa näyttää nyt tekevän langallisellakin mitä edellä kirjoittelin.

Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
270 558
Jäsenet
76 642
Uusin jäsen
Matsee

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom