Valokuitusen avoin valokuitu, erot palveluntarjoajien välillä

Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
18 399
Mietin justiin tuota, että onko myös itse verkon infraa vain gigaan kykenevien vehkeiden takana, vai pääsiskö tuosta pelkällä asiakkaan päätelaitteen uusinnalla.

Tuli mieleen kun Valokuitunen mainostaa sivuillaan "..tuo kotiisi nyt jo gigan ja tulevaisuudessa jopa 100 gigan laajakaistanopeudet", että mistä tuo ensimmäisenä kiikastaa..
Valokuitusen osuus tuskin on pullonkaula, ymmärtääkseni aktiivirauta on Avoimenkuidun. Riippumatta siitä mitä siellä "keskuksella", laitetilassa, niin työläintä varmaan ne asiakaspään kuitupäätteet vaihtaa.
 

k70

Liittynyt
12.07.2017
Viestejä
570
Aivan joo, eli eihän google tätä samaa IP:tä näe jonka Bahnhof on minulle jakanut.
Voihan se tosiaan olla niin, että Google ei jostain syystä tykkää siitä Bahnhofin julkisesta ip:stä, josta se CGNAT tulee ulos. Tai sitten on vaan sillä osoitteella jokin reititysvika jossain päin internetiä. Helpoin varmaan pyytää aspasta julkinen ip käyttöön, niin sitten tulet takuu varmasti ulos eri osoitteesta. Se oma osoite toki pysyy sitten hyvinkin pitkään samana, jos omat laitteet päällä jatkuvasti. Itse pyysin heti alkuun julkisen, joten en ole ollut päivääkään Bahnhofin CGNATin takana. Eli siitä ei nyt oikein kokemusta.
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
237
Valoo, joka rakentaa viereiselle postinumeroalueelle tarjoaa 2000/2000 nopeuksia. Harmillisesti rakentamispäätöstä ei tälle alueelle tullut vaikka sitä markkinoitiin täysin 0€ hintaan, vaan Valokuitunen vei voiton tässä.
 

k70

Liittynyt
12.07.2017
Viestejä
570
Sain Bahnhofin aspasta vastauksen: Google Play palvelussa on tällä hetkellä teknisiä ongelmia meidän verkossamme, joka on tiimimme selvityksessä.
Minulla juuri taas päivittyi ihan normaalisti Wolt sovellus, joka oli ainoa jolle nyt oli päivitys tarjolla. Mutta minulla tosiaan julkinen ipv4.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
253 007
Viestejä
4 402 860
Jäsenet
73 088
Uusin jäsen
jertsu998

Hinta.fi

Ylös Bottom