• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Valko-Venäjä

Mitään seurauksia tuskin on siltikään tulossa.
Jotain pitäisi kyllä keksiä EU:ssa. Mitä tahansa mikä tuntuisi Lukasenkan tukijoissa. Oli tuo sen verran törkeä temppu. Verrattavissa vuoden 2013 farssiin, kun USA:n painostuksesta Ranska, Espanja ja Italia pakottivat Bolivian presidenttiä kuljettaneen koneen muuttamaan lentosuunitelmaansa ja laskeutumaan Itävaltaan.
 
Nyt pitää laittaa rankat pakotteet Valko-Venäjälle. Tämä on härskiydessään törkeimpiä temppuja pitkään aikaan.
 
Ollaan erittäin huolissaan tästä, mutta pitää muistaa säilyttää keskusteluyhteys!
Vähän on kyllä säälittävä Suomen vastine, jossa vaaditaan tutkimuksia... Mitä tutkittavaa tässäkään nyt enää on?

Aina kun Venäjä sekoilee jotain, on Sauli Niinistö ollut tiukkana vaatimassa "tutkimuksia" ja sama jatkuu edelleen näköjään... Todella naivia.
 
Vähän on kyllä säälittävä Suomen vastine, jossa vaaditaan tutkimuksia... Mitä tutkittavaa tässäkään nyt enää on?

Aina kun Venäjä sekoilee jotain, on Sauli Niinistö ollut tiukkana vaatimassa "tutkimuksia" ja sama jatkuu edelleen näköjään... Todella naivia.

Ja mitä merkitystä tutkimuksella, jonka suorittaa taho, joka pakotti koneen laskeutumaan väärälle kentälle, jotta saa pidätettyä poliittisen vastustajan :D

No tähän on sinänsä helppo vastata EU:n. En vain usko, että uskaltavat tehdä sopivia päätöksiä. Kaikki lentoliikenne V-Venäjän yli lopetetaan, sen kenttiä ei enää saa käyttää EU-maiden lentoyhtiöt, eikä myöskään sieltä saa lentää enää EU alueelle. Suora ilmoitus, että seuraavasta hörhöilystä napsahtaa Swift-blokki.
 
No tähän on sinänsä helppo vastata EU:n. En vain usko, että uskaltavat tehdä sopivia päätöksiä. Kaikki lentoliikenne V-Venäjän yli lopetetaan, sen kenttiä ei enää saa käyttää EU-maiden lentoyhtiöt, eikä myöskään sieltä saa lentää enää EU alueelle.

Tämä vastaus ei taas huomioi sitä, että lentäminen on nopein tapa paeta maasta.
 
Tämä vastaus ei taas huomioi sitä, että lentäminen on nopein tapa paeta maasta.

Jos ne ottaa jo ylilentäviä opposioton jäseniä kiinni, niin ei ne enää pääse sieltä lentämällä lähtemään. Ja jos pääsee, niin voi lentää muualle kuin EU:n alueelle suoraan. Lentäminen on sen verran valvottua hommaa, että pakeneminen on helpompaa muilla keinoin.
 
Jos ne ottaa jo ylilentäviä opposioton jäseniä kiinni, niin ei ne enää pääse sieltä lentämällä lähtemään. Ja jos pääsee, niin voi lentää muualle kuin EU:n alueelle suoraan. Lentäminen on sen verran valvottua hommaa, että pakeneminen on helpompaa muilla keinoin.

Käsittääkseni valkovenäläisillä on rajoituksia maarajan ylittämiseen.

Oma pointtini on se, että kun arvioidaan miten EU:n kannattaa ja pitää rangaista Valko-Venäjän hallintoa, niin siinä pitää huomioida että toimet kohdistuvat oikeaan osoitteeseen.
 
Nyt pitää laittaa rankat pakotteet Valko-Venäjälle. Tämä on härskiydessään törkeimpiä temppuja pitkään aikaan.

Tästä kartasta voi päätellä, miten tiukkoihin toimiin EU ryhtyy (punainen viiva on kaasuputki).

Yamal-europe.png
 
Tästä kartasta voi päätellä, miten tiukkoihin toimiin EU ryhtyy (punainen viiva on kaasuputki).

Se taisi olla Kypros, joka viimeksi käytti veto-oikeutta koskien Valko-Venäjän pakotteita.

e. Ja Unkari on myös olemassa.
 
Käsittääkseni valkovenäläisillä on rajoituksia maarajan ylittämiseen.

Oma pointtini on se, että kun arvioidaan miten EU:n kannattaa ja pitää rangaista Valko-Venäjän hallintoa, niin siinä pitää huomioida että toimet kohdistuvat oikeaan osoitteeseen.

Tottakai on ja nuo samat rajoitukset ovat voimassa jo astuessasi lentokentän puhtaalle alueelle. Maaraja on helpompi ylittää ja riittää kun pääsee puhumaan toisen puolen rajavartijoiden kanssa.
 
Onneksi kotoinen Finnairimme ei välitä valtiojohtoisesta terrorista ja aikoo jatkossakin vaarantaa matkustajiensa turvallisuuden ja altistaa heidät diktatuurin mielivallalle.
 
Onneksi kotoinen Finnairimme ei välitä valtiojohtoisesta terrorista ja aikoo jatkossakin vaarantaa matkustajiensa turvallisuuden ja altistaa heidät diktatuurin mielivallalle.
Ei matkustajilla ole minkäänlaista vaaraa

niin kauan kun ei ole kytköksiä venäjän oppositioon
 
Ei matkustajilla ole minkäänlaista vaaraa

niin kauan kun ei ole kytköksiä venäjän oppositioon

Mistäs tiedät ettei jollain kanssamatkustajalla ole? Alkaa olla kuumat paikat tavan matkustajillakin kun hävittäjät ilmestyvät koneen vierelle. Tästä se kunnon lentokonepiratismi alkaa.
 
Kannattaa jokaisen lomamatkalaisen jatkossa kysyä reittisuunnitelma. Jos aiotaan lentää itä-ukrainan, venäjän tai belarusin yli niin riskinä aina lentokonekaappaus tai ohjuksella ampuminen.

Ehkäpä pian onkin lentoihin sisällytetty valmiiksi reittikartta niin voi jokainen päättää uskaltaako lentää.
 
Kannattaa jokaisen lomamatkalaisen jatkossa kysyä reittisuunnitelma. Jos aiotaan lentää itä-ukrainan, venäjän tai belarusin yli niin riskinä aina lentokonekaappaus tai ohjuksella ampuminen.

Ehkäpä pian onkin lentoihin sisällytetty valmiiksi reittikartta niin voi jokainen päättää uskaltaako lentää.
Teoriassa voihan tuollaisen KGB-kaappauksen tehdä minkä tahansa maan ilmatilassa ja pakottaa kone Minskiin tai Moskovaan... Kapteeni sitten tottelee tai ei, mutta yleensä kai kaappareiden vaatimuksiin suostutaan.
 
Teoriassa voihan tuollaisen KGB-kaappauksen tehdä minkä tahansa maan ilmatilassa ja pakottaa kone Minskiin tai Moskovaan... Kapteeni sitten tottelee tai ei, mutta yleensä kai kaappareiden vaatimuksiin suostutaan.
Lentolippuun mainita jos kyseisten maiden kansalaisia sallitaan lennolla. Vähän niin kuin tupakka-askiin: "Sattaa sisältää Venäläisiä voi aiheuttaa ongelmia ja Navalynin kuva vankilassa".
 
Sitä en muuten ymmärrä, että nykyään kun lentokoneiden ohjaamot on hyvin lukittu ja eristetty matkustamosta, niin onko tosiaan niin, että siitä huolimatta lentäjät tottelee matkustajien uhkavaatimuksia?
 
Mikähän tilanne siellä lentokoneessa on oikeasti ollut sisällä? Onko agentit pääseet ohjaamoon uhkaamaan kapteenia fyysisesti, vai onko tuo "pommiuhka" välitetty normaalisti lentoemäntien välityksellä. Tuskin Valko-Venäjä tai Venäjäkään ihan sellaista riskiä kansainvälisestä selkkauksesta ottaisi, että jos kapteeni kieltäytyisi muuttamasta lentosuunnitelmaa, että siellä alettaisiin ammuskelemaan matkustajia tai pudottamaan koko konetta. Koska tosiaan todellisessa uhkatilanteessahan kone olisi ajettu lähimmälle lentokentälle Minskin sijasta.
 
Eiköhän se ollut joku epämääräinen pommiuhkaus. Silloin on parasta vetää alas lähimmälle kentälle. Luulisi nyt hemmetti matkustajienkin muistavan vielä Bin Ladenin jengin. Eivät takuulla kaikki istuisi kiltisti penkissä, jos joku terroristi alkaa aseen kanssa heilua.
 
Eiköhän se ollut joku epämääräinen pommiuhkaus. Silloin on parasta vetää alas lähimmälle kentälle. Luulisi nyt hemmetti matkustajienkin muistavan vielä Bin Ladenin jengin. Eivät takuulla kaikki istuisi kiltisti penkissä, jos joku terroristi alkaa aseen kanssa heilua.
Lähin kenttä olisi ollut Vilna. Koneen viereen tuli pari Mig -konetta "saattamaan" sen Minskiin. Suomeksi siis pakotettiin muuttamaan kurssia.
 
Toivottavasti julkaisevat mustan laatikon sisällön tuon radioliikenteen osalta. Ei tosiaan käy lainkaan järkeen että pommiuhkauksella on saatu kapteeni kääntämään kurssi kohti Minskiä. Niiden on täytynyt uhata koneen pudottamisella tms.
 
Miten ilmailusäännöt menevät, minkä lennonjohdon ohjeita tuollaisessa maantieteellisessä paikassa noudatetaan? Kone taisi olla vielä V-Venäjän ilmatilassa mutta lähin lentokenttä ihan minuuttien päässä toisessa valtiossa, ja joka on myös koneen määränpää. Voiko kone olla määrätty laskeutumaan Minskiin ihan "ohjeiden mukaisesti" eikä koneen kapteenilla käy edes mielessä mahdollinen vilunkipeli, ja olettaa hävittäjien oikeastikin olevan saattamassa.

Kuten todettua, en tiedä miten nuo säännöt menevät.
 
Noudatetaan sen valtion lennonjohtoa, jonka alueella ollaan. Ei siinä ole nokan koputtamista. "Laskeutukaa Minskiin", ei siihen muuta tarvita.
Ei kai mikään lennonjohto voi suoranaisesti pakottaa lentokonetta laskeutumaan yhtään millekään tietylle kentälle, mutta voi esittää suosituksia...? Eikä lennonjohto voi edes tietää tarkkaan, että mikä tilanne oikein on siellä koneessa. (Paitsi että juuri tässä tapauksessa luultavasti tiesi jopa paremmin kuin lentäjät itse.......)

Lentokoneen kippari on vastuussa ilma-aluksesta eikä mikään lennonjohtaja. Kippari tekee päätökset ja niillä mennään, ja jos kippari olisi päättänyt, että nyt lennetään Vilnaan niin sitten olisi lennetty Vilnaan ja tuskin olisi mitään sanktioita seurannut.

PS. Tuli muuten ovela juttu mieleen... Mitäs jos Pratasevitš olisi tilanteen tajuttuaan esittänyt vastapommiuhkauksen ja vaatinut, että kone pitää lentää Vilnaan? ;)
 
Viimeksi muokattu:
Kaikista paras olisi nyt sulkea EU - Valko-Venäjä maaraja kaupalliselta liikenteeltä.

Tämä ei estä ihmisten poistumista diktatuureista mutta estää kaupankäynnin ja on yksi syy lisää miksi Putin tappaa/syrjäyttää Lukan.

Tietysti voidaan liikennöidä Ukrainan kautta mutta se vaikeuttaa kaupankäyntiä ja Ukraina saisi tuloja tullien muodossa. Jolloin hinnat nousevat Venäjällä ja Ukraina rikastuu, tiedän ainakin yhden jota tämä saattaisi häiritä.
 
Kaikista paras olisi nyt sulkea EU - Valko-Venäjä maaraja kaupalliselta liikenteeltä.

Tämä ei estä ihmisten poistumista diktatuureista mutta estää kaupankäynnin ja on yksi syy lisää miksi Putin tappaa/syrjäyttää Lukan.
Ei Putin uskalla Lukaa tapattaa, siinä on liian iso riski että asiat ei sen jälkeen mene ihan suunnitelmien mukaan Valko-Venäjällä...

Luka on osoittautunut ihan riittävän tottelevaiseksi sätkynukeksi, joka pääasiassa tekee niin kuin käsketään, ja vaihtoehto olisi hyvin arvaamaton.
 
Kippari tekee päätökset ja niillä mennään, ja jos kippari olisi päättänyt, että nyt lennetään Vilnaan niin sitten olisi lennetty Vilnaan ja tuskin olisi mitään sanktioita seurannut.
Totta. Oli kuitenkin poikkeustilanne päällä. Ja kapteeni on vastuussa jokaisesta koneessaolijasta, joten kapteenin päätös oli tässä oikeutettu. Politiikan voi hoitaa muut sitten kun kone on turvallisesti maassa.
 
^Ja Rauhan Migit varmistamassa matkustajien turvallisuus jos pommi räjähtää :think: Eikait niitä muuten ois lähetetty Rauhassa Saattamaan. Ehkä ajattelivat että jos pilotti on kokematon niin ei löydä Minskiin ilman saattajia.
 
Ei kai mikään lennonjohto voi suoranaisesti pakottaa lentokonetta laskeutumaan yhtään millekään tietylle kentälle, mutta voi esittää suosituksia...? Eikä lennonjohto voi edes tietää tarkkaan, että mikä tilanne oikein on siellä koneessa. (Paitsi että juuri tässä tapauksessa luultavasti tiesi jopa paremmin kuin lentäjät itse.......)
Eiköhän tuohon väliin jotain muuta.

Jos tarkoitat että lennonjohto ei voi kauko-ohjata konetta, niin varmaan totta, mutta ajatus siitä että koneen lentäjät ei tottelisi lennojohdon "määräyksiä" (siis sellaisia ohjeita joita on noudatettava), olisi ajatuksena aika karmaiseva. ja eikö kaikkia sooloilut syynätä aika tarkkaan jos jotain hässäkkää on ollut.

Nyt tarvi jotain faktaa sille että jos lennojohto jollain yleisellä käytännöllä "käskee" lasekutuun turvallisuussyistä jollekkin turvalliselle kentälle, niin mitkä siitä olisi seuraukset jos kapteeni/miehistö ei sitä tottelisi. Jos siis lennonjohto on se jonka johdossa on ihan suunnitellusti lennetty ja joka nyt jollain standarteilla ihan ok.

Jos nyt kuitekin vähän kiukuttelee, mutta lennojohdon avuksi tulee parihävittäjää, niin onko rauhan aikana, suunnitellun reitin lennojohdon "määrävien" ohjeiden sivuuttaminen edelleen kapteenin tahdosta kiinni ?
 
Valtioilla on oikeus hallita ilmatilaansa miten parhaakseen katsoo, tästä on ihan kansainvälinen sopimus, ja tämä on sopimuksen ensimmäinen kohta. Yhteistyöhön kannustetaan.

Jos tulee käsky, niin on ilma-aluksen ohjaajan käsissä, mitä sillä käskyllä tekee, mutta noudattamatta jättämisellä voi olla vakavia seuraamuksia. Eli sillä tavalla asia on ilma-aluksen ohjaajan käsissä, mutta kyllä ne kädet voidaan myös irrottaa vaikka kesken lennon.
 
Vittu jos EU kusee tän niin näyttää että täällä mantereella saa touhuta ihan mitä haluaa.
 
Valtioilla on oikeus hallita ilmatilaansa miten parhaakseen katsoo, tästä on ihan kansainvälinen sopimus, ja tämä on sopimuksen ensimmäinen kohta. Yhteistyöhön kannustetaan.

Jos tulee käsky, niin on ilma-aluksen ohjaajan käsissä, mitä sillä käskyllä tekee, mutta noudattamatta jättämisellä voi olla vakavia seuraamuksia. Eli sillä tavalla asia on ilma-aluksen ohjaajan käsissä, mutta kyllä ne kädet voidaan myös irrottaa vaikka kesken lennon.
Mikä tämän kirjoituksen pointti on? Että VV saa tehdä mitä lystää omassa ilmatilassaan?

No eipä kyllä saa. Aikamoista, pitkästä aikaa ihan aidosti vituttaa.

edit. Vituttaa siis moiset @Käymälä .
 
Mikä tämän kirjoituksen pointti on? Että VV saa tehdä mitä lystää omassa ilmatilassaan?

No eipä kyllä saa. Aikamoista, pitkästä aikaa ihan aidosti vituttaa.

edit. Vituttaa siis moiset @Käymälä .

Enpä ole vielä nähnyt niitä kunnon sanktioita vaikka Venäjä ampui toisen valtion ilmatilassa siviililentokoneen alas.
 
Suvereeni valtio määrää ihan itse, mitä sen alueella tehdään. Vierailijat, kuten läpi lentävien ilma-alusteiden kapteenit, siihen sopeutukoot. Tietenkin ilmailua koskee myös muita sopimuksia, mutta loppujen lopuksi asia palaa aina siihen, että valtiolla on täydellinen valta. Muut maat voivat lähinnä närkästyä ja kostaa, jos jotain ikävää tapahtuu. Näin se vaan menee.

Kapteenilla ei ole valtaa kuin ilma-alukseensa, mutta ilma sen ympärillä on valtion hallussa, ja ilmaa käytetään valtion pillien mukaan.

Jos joku kuvittelee, että ilma-aluksen kapteenilla olisi jotain valtaa yli valtion, niin kannattaa hetki käyttää aivoja.
 
Sen suvereenin valtion pitää silti noudattaa lakia ja kansainvälisiä sopimuksia toiminnassaan, ja tässä tapauksessa sitä ei noudatettu. Valehdeltiin kapteenille että koneessa olisi pommi, ja sitten hävittäjien uhkaamana saateltiin Minskiin vaikka turvallinen kohdekenttä olisi ollut siinä rajan takana lähempänä.
 
Sopimuksia noudatetaan tai ei noudateta, valtio itse valitsee. Jos ei noudata, muut valtiot voivat asiasta närkästyä ja kostaa - mikä seuraavaksi myös tapahtuu. Ilma-aluksen kapteenilla ei tuossa tilanteessa silti ole mitään todellista valtaa, korkeintaan sooloilun mahdollisuus.
 
Joo toki sen yhden kerran voi tehdä ihan mitä tahansa siellä omalla alueellaan, mutta seuraamukset voivat olla pahimmillaan sitä luokkaa ettei toista kertaa tule (esim. joku etninen puhdistus). Omasta puolesta tällaisen perseilyn voisi ihan hyvin kuitata sillä että suljetaan pois kaikista kansainvälisistä yhteisöistä ja sopimusliitoista, esim. juurikin SWIFT. Lentokiellot ja eristetään täysin kun kerta ei pysty pelaamaan yhteisien pelisääntöjen mukaan. Kansa voi sitten tehdä johtopäätökset ja vaihtaa päättäjät jos haluavat liittyä takaisin tähän mukavaan läntiseen kumppanuuteen tai pysyä siellä Venäjän ikeen alla.
 
Joo toki sen yhden kerran voi tehdä ihan mitä tahansa siellä omalla alueellaan, mutta seuraamukset voivat olla pahimmillaan sitä luokkaa ettei toista kertaa tule (esim. joku etninen puhdistus). Omasta puolesta tällaisen perseilyn voisi ihan hyvin kuitata sillä että suljetaan pois kaikista kansainvälisistä yhteisöistä ja sopimusliitoista, esim. juurikin SWIFT. Lentokiellot ja eristetään täysin kun kerta ei pysty pelaamaan yhteisien pelisääntöjen mukaan. Kansa voi sitten tehdä johtopäätökset ja vaihtaa päättäjät jos haluavat liittyä takaisin tähän mukavaan läntiseen kumppanuuteen tai pysyä siellä Venäjän ikeen alla.

Argumentaatio on kyllä vahvalla pohjalla. Voihan sitä tehdä muidenkin alueella jos ei sopimuksista piittaa. Mutta keskustelulle tällaisella uhoamisella on aika vähän annettavaa.
 
Totta. Oli kuitenkin poikkeustilanne päällä. Ja kapteeni on vastuussa jokaisesta koneessaolijasta, joten kapteenin päätös oli tässä oikeutettu. Politiikan voi hoitaa muut sitten kun kone on turvallisesti maassa.
Varmaan ymmärrät hyvin mitä ongelmia siihen liittyy yleisellä tasolla, että aletaan noudattaa terroristien toiveita. Vuoden 2001 jälkeen ilmailu on saanut olla aika rauhassa terrorismilta juuri siksi, ettei terroristeilla ole enää pääsyä ohjaamoon ja on annettu ymmärtää, etteivät terroristit voi enää vaikuttaa lentokoneen kulkuun.

Eiköhän tuohon väliin jotain muuta.

Jos tarkoitat että lennonjohto ei voi kauko-ohjata konetta, niin varmaan totta, mutta ajatus siitä että koneen lentäjät ei tottelisi lennojohdon "määräyksiä" (siis sellaisia ohjeita joita on noudatettava), olisi ajatuksena aika karmaiseva. ja eikö kaikkia sooloilut syynätä aika tarkkaan jos jotain hässäkkää on ollut.

Nyt tarvi jotain faktaa sille että jos lennojohto jollain yleisellä käytännöllä "käskee" lasekutuun turvallisuussyistä jollekkin turvalliselle kentälle, niin mitkä siitä olisi seuraukset jos kapteeni/miehistö ei sitä tottelisi. Jos siis lennonjohto on se jonka johdossa on ihan suunnitellusti lennetty ja joka nyt jollain standarteilla ihan ok.

Jos nyt kuitekin vähän kiukuttelee, mutta lennojohdon avuksi tulee parihävittäjää, niin onko rauhan aikana, suunnitellun reitin lennojohdon "määrävien" ohjeiden sivuuttaminen edelleen kapteenin tahdosta kiinni ?
Mä en suoraan sanoen täysin tiedä miten säädökset menee, mutta tuntuu absurdilta, että miehistön pitäisi noudattaa lennonjohtajien mielivaltaisia ja järjenvastaisiakin määräyksiä liittyen tilanteeseen, josta oletetusti lentäjät itse tietää enemmän kuin lennonjohto.

Mä olen aina ollut käsityksessä, että lentokoneesta on pääasiassa vastuussa lentäjä eikä lennonjohto.

Ja se on eri asia, jos lennonjohto antaa jotain käskyjä vaikka lentää tietyllä lentokorkeudella tai laskeutua tietylle kiitoratanumerolle lentokentällä, kuin että käsketään laskeutua jollekin mielivaltaiselle kentälle ilman mitään järjellistä syytä! Jos kone on matkalla Vilnaan, niin miksi ihmeessä sen pitäisi alkaa Minskiin suuntaamaan jonkun radiokomennon perusteella?
 
Sopimuksia noudatetaan tai ei noudateta, valtio itse valitsee. Jos ei noudata, muut valtiot voivat asiasta närkästyä ja kostaa - mikä seuraavaksi myös tapahtuu. Ilma-aluksen kapteenilla ei tuossa tilanteessa silti ole mitään todellista valtaa, korkeintaan sooloilun mahdollisuus.

Jos sopimus on allekirjoitettu, sitten sitä noudatetaan. Valinta tehdään siinä vaiheessa, kun päätetään sopimus allekirjoittaa.

Jos sitä ei haluta noudattaa, sitten irtisanoudutaan siitä jonkinlaisella irtisanoutumisajalla, ei aleta rikkoa sitä vastaan.

Melkoisen typerää alkaa tällaista perseilyä puolustamaan.

Valko-venäjän hallinto pitäisi nyt tuomita ilmarosvouksesta merirosvouspykälien mukaan, ja Lukashenkasta laittaa kansainvälinen pidätysmääräys.

Ja kun Lukashenka on itse tehnyt selväksi, että häntä ei muiden maiden suvereenius ja kansainväliset sopimukset kiinnosta, olisi ihan oikein että hän saisi maistaa omaa lääkettään, ja joku kommandoporukka kävisi hänet joku yö hakemassa kansainväliseen tuomioistuimeen.
 
Sopiva sanktio olisi että EU:sta kaikki lennot Valko-Venäjlle on lennettävä tyhjinä. Takas saa tuoda matkustajia niin paljon kun kapteeni uskaltaa ottaa kyytiin.
 
Mä en suoraan sanoen täysin tiedä miten säädökset menee, mutta tuntuu absurdilta, että miehistön pitäisi noudattaa lennonjohtajien mielivaltaisia ja järjenvastaisiakin määräyksiä liittyen tilanteeseen, josta oletetusti lentäjät itse tietää enemmän kuin lennonjohto.

Mä olen aina ollut käsityksessä, että lentokoneesta on pääasiassa vastuussa lentäjä eikä lennonjohto.
Melkoisen typerää alkaa tällaista perseilyä puolustamaan.
Mitä teille herroille tässä pitäisi sanoa? Käyttäjä @Centteri jo kertoi, että tuli kaksi hävittäjää paimentamaan matkustajakoneen Minskiin. Minusta käyttäjän @Käymälä kanssa yritämme vain kirjoittaa, että kun matkustajakoneen siivellä on kaksi hävittäjää, niin melkoinen rambo pitää olla ohjaamossa jos alkaa leikkimään sankaria. Kuten kirjoitin, se mitä tapahtuu jälkeenpäin on eri asia ja liittyy juurikin herrojen sanktiovaatimuksiin. Ei silti aleta matkustajien hengellä leikkimään kokeilemalla, että kyllä ne varmaan bluffaa.
 
Mitä teille herroille tässä pitäisi sanoa? Käyttäjä @Centteri jo kertoi, että tuli kaksi hävittäjää paimentamaan matkustajakoneen Minskiin. Minusta käyttäjän @Käymälä kanssa yritämme vain kirjoittaa, että kun matkustajakoneen siivellä on kaksi hävittäjää, niin melkoinen rambo pitää olla ohjaamossa jos alkaa leikkimään sankaria. Kuten kirjoitin, se mitä tapahtuu jälkeenpäin on eri asia ja liittyy juurikin herrojen sanktiovaatimuksiin. Ei silti aleta matkustajien hengellä leikkimään kokeilemalla, että kyllä ne varmaan bluffaa.
Toki kun melkein fyysisesti pakotetaan muuttamaan kurssia väkivallan uhalla, niin sitten muutetaan, mutta se on ihan eri asia, että kestääkö toi touhu mitään kriittistä tarkastelua...

Kyseessähän oli käytännössä lentokonekaappaus, jossa oli osallisina KGB-miesten lisäksi maan ilmavoimat ja lennonjohto.
 
Häiriköinti, salaliittoteorioille on oma viestiketju
Suomessaha oli vasta vastaava ajojahti.
Ilja Janitskin MV oli eräänlainen vastine Nextalle, kai sekin myrkytettiin että saatiin hiljaiseksi.
Piti olla oikein maailmanlaajuinen ajojahti.
 
Britit jo ohjeisti omia yhtiöitä olla lentämättä V-Venäjän yli ja estää Belavian lennot britteihin. Oikee ratkaisu. Nyt vaan myös EU:n pitää tehdä sama.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 703
Viestejä
4 544 660
Jäsenet
74 832
Uusin jäsen
Make1234

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom