Vakuutukset

Tuskin on. Tuon 500 euron käteisen korvaaminen vaatii melko hyvät perustelut.
Täh? Kyllähän se nyt on jo viranomaisen suosituskin pitää käteistä kotona. Jos sitä on alle 500 euroa, on jo munattu jotenkin. Paremminkin pitää lähtökohtaisesti olettaa, että jokaisessa palaneessa asuinhuoneistossa meni vähintään 500 euroa käteistä. Minulla ei tällä hetkellä ole liikoja, mutta ei nyt alle viiden huntin sentään olla. Ja tämä siis vaikka en ole ainakaan vuoteen maksanut kaupassa kertaakaan käteisellä. Normaali terve minimivarautuminen.

Kokonaan eri juttu on, jos joku väkisin haluaa pitää kaikki säästönsä käteisenä, tai oligarkki joutuu säilömään (muutamaa) miljoonaa omassa kassakaapissa. Siinä ei varmaan kotivakuutus voi tulla vastaan. Jos on ihan pakko, niin kaipa se täytyy sitten viedä pankin tallelokeroon tai vaikka maastokätköön.

Tänään kilpaileva vakuutusyhtiö teki positiivisen vaikutuksen miellyttävällä myyntiprosessilla. Soitto, rauhallinen esittäytyminen, asia lyhyesti ja asiallinen pyyntö saada lähettää tarjous sähköpostiin. Sain rauhassa verrata nykyiseen autovakuutukseen eikä päätöstä intetty puhelun aikana. Arvostan sitä ja laitoin positiivisen palautteen siitä. Maailma kaipaa lisää tällaisia myyjiä (tai minä ainakin).

Päädyin tällä kertaa vertailun jälkeen kieltäytymään tarjouksesta, jossa bonusturvani katoaisi, bonukset laskisivat 5% ja vuosimaksut nousisivat joitain kymppejä ja joku omavastuuosuuskin kasvaisi. Näin siitä huolimatta tekisin myyntityötä, jos olisin myyjä.

Erottui selvästi miellyttävämpänä myyjänä edukseen näistä nuoremmista "klousaa diili legit 5min 67" -myyntistrategianeroista ja ulkoaopettelevista hermanneista, jotka aloittavat sillä samalla "kaikki puhelut nauhoitetaan" ja lopettavat sillä "laitetaankos sullekin tulemaan tällainen hammasharja / liiton jäsenyys / kymppitonnin kotiakusto".

Minä en taas jostain syystä enää tänä päivänä usko että vakuutusmyyjillä on mitään konkreettista parempaa tarjota mitä nettilaskuri antaa. Ja jos on jotain kamppista tarjolla niin se usein on myös siellä netissä näkyvillä.

Minä en taas jostain syystä enää tänä päivänä usko että vakuutusmyyjillä on mitään konkreettista parempaa tarjota mitä nettilaskuri antaa. Ja jos on jotain kamppista tarjolla niin se usein on myös siellä netissä näkyvillä.
Mun mielestä taas esim puhelimessa neuvoteltaessa on parempi verrata koska mulla ainakin myyjät on selittäneet mikä niillä on parempaa ja mikä kilpailijoilla huonompaa minkä voi sitten itse tarkistaa. Korvauskäytännöissä ja omavastuissa ja muissa on aika paljon eroja. Viimeks kun mulle soitettiin ja kilpailutettiin niin sain käytännössä samaan hintaan paremman sopparin paremmilla eduilla eikä tarvinnu itte seilaa ja vertailla mitään vitun vakuutusyhtiöiden sääntöhelvettejä.

Mun mielestä taas esim puhelimessa neuvoteltaessa on parempi verrata koska mulla ainakin myyjät on selittäneet mikä niillä on parempaa ja mikä kilpailijoilla huonompaa minkä voi sitten itse tarkistaa. Korvauskäytännöissä ja omavastuissa ja muissa on aika paljon eroja. Viimeks kun mulle soitettiin ja kilpailutettiin niin sain käytännössä samaan hintaan paremman sopparin paremmilla eduilla eikä tarvinnu itte seilaa ja vertailla mitään vitun vakuutusyhtiöiden sääntöhelvettejä.
Usein se on niiden omasta mielestä parempaa mikä kilpailijalla. Aina sitä taivastellaan miten ja miksi asiakkaalla on nykyinen soppari sellainen kuin se on hinnaltaan että ehdoiltaan.

Just mulle ifiltä soitettiin ku näkivät jostain kun käytin laskuria ja sanoi kuitenkin suoraan ettei pysty tarjoamaan mitään parempaa mitä nettilaskuri tarjosi. Mulle tämä on siis ihan totaalisen waste of time puhelu.

Usein se on niiden omasta mielestä parempaa mikä kilpailijalla. Aina sitä taivastellaan miten ja miksi asiakkaalla on nykyinen soppari sellainen kuin se on hinnaltaan että ehdoiltaan.

Just mulle ifiltä soitettiin ku näkivät jostain kun käytin laskuria ja sanoi kuitenkin suoraan ettei pysty tarjoamaan mitään parempaa mitä nettilaskuri tarjosi. Mulle tämä on siis ihan totaalisen waste of time puhelu.
No noi on aika helppo puhelimessa verrata kummalla on paremmat ehdot ja korvaukset.
Ei sillä, on mullakin tullu noin kiitos ja kuulemiin puheluita.

Ei, vaan mulle soitetaan. Yleensä noi edustajat tuntee kilpailijat (eli mikä mulla sillä hetkellä on) aika hyvin ja osaa perustella miksi heillä on asia X paremmin kuin yhtiöllä Y.
Ethän sinä silloin mitään vertailua tee vaan luotat yhden geelitukan myyntipuheisiin.

Ethän sinä silloin mitään vertailua tee vaan luotat yhden geelitukan myyntipuheisiin.
:facepalm: Ajattelinkin että pitäiskö vielä tarkentaa että tottakai mulla on tietenkin nykyisen yhtiön sopimuspaperi pykälineen josta voin lennossa tarkistaa väitteet.
Tietenkään en luota sokeasti vaan tarkistan väitteet mitä en todennäköisesti olisi jaksanut itse ruveta vertailemaan.

:facepalm: Ajattelinkin että pitäiskö vielä tarkentaa että tottakai mulla on tietenkin nykyisen yhtiön sopimuspaperi pykälineen josta voin lennossa tarkistaa väitteet.
Tietenkään en luota sokeasti vaan tarkistan väitteet mitä en todennäköisesti olisi jaksanut itse ruveta vertailemaan.
Ja odottelet puheluja niiltä kaikilta muiltakin vakuutusfirmoilta?

Ja odottelet puheluja niiltä kaikilta muiltakin vakuutusfirmoilta?
En toki. Paskimmat olen aikoinaan karsinut suoraan pois. Nykyään kaksi yhtiötä nokittelee keskenään. Mitä olen muita yhtiöitä katsonut niin ne ei pääse lähellekkään omissa hinnoissaan joten en ole paljon vaivautunut niiden kanssa kommunikoimaan. Sama seikka pankeissakin. Tai siis että en juurikaan kilpailuta pankkeja koska omassa niin hyvät edut ja siirtäminen kallista ja vaivalloista hyötyyn nähden. Mutta pelkästään palvelumaksuja vertaamalla useita pankkeja tippuu heti kättelyssä pois.

Statistiikka

Viestiketjuista
303 174
Jäsenet
82 303
Uusin jäsen
eikkapine

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom