Uusien tärkeiden innovaatioiden kehittäminen Suomessa vaikeutunut ?!

Nokian kaatuminen 2005 aiheutti massiivisen ongelman Suomen taloudessa kun talouden veturi suistui raiteilta. Myös kaikki perinteiset rahoituksen hanat sulkeutuivat...etenkin keksintösäätiön kaatuminen oli kova paikka monelle. Nyt vuoden alusta lopetettiin myös innovaatioseteli.

Itse olen innovoinut muutaman vallankumouksellisen innovaation, mutta en ole 10 vuoden aikana saanut aikaan muutakuin sen että kaksi innovaatioatani on varastettu ja niillä saatu aikaan muutamin miljardeja maailmalla ja 500 k € täällä.

Olen ainakin saanut tuta mitä siis avoimuus saa aikaan innovaatioasioissa. Nyt pelkään jo että pääinnovaationi saadaan varastettua tavalla tai toisella (tuulivoimalaprotoja jo kohta 6 kpl tehtynä ja testattuna).

Onko jollakin muulla vastaava fiilis tässä keksintöasiassa Suomessa 2025 ?

Innovaatioiden kauttahan saadaan aikaan vientiteolisuutta ja jopa uusiutuvien kautta parannettua maailmaa...vai mitä ?

Haluan kuulla miten muilla keksijöillä menee ja miten itse saisin asiaani vietyä eteenpäin ?

MTKn Esa Härmälä ihmetteli jo pari vuotta sitten miksei maanviljelijöiden ja kasvihuonetuottajien toivomaa tehokasta 50-200 kw kokoista äänetöntä voimalaa saada rahoitettua tekniikan säätiöiden toimesta ?

Johtuuko se maamme valitsemasta politiikasta ostaa Keski-Eeuroopasta kiinalaisia voimaloita ? Näihinhän kaadetaan sademetsää Equadorissa ( balsan hinta on tuplaantunut ja kaikki irtisaatava menee laivoilla Kiinaan ).

Kannataako mun enää jatkaa...keksinnön kehittämisestä on jo 10 vuotta...ilman rahoitusta ?

Kuvassa proto numero 2 (kuudes tulossa) 2018 Iin Laitakarissa lievässä noin 5 m/s tuulessa.

295588440_10224755486426055_1135271079053186629_n.jpg

Viimeisin versio on dimensioiltaan yli 2,5 x suurempi.

Opiskelinko virtausdynamiikkaa turhaan ?

"Kysyy epätietoinen Porista !"

Viimeksi muokattu:
Yksityishenkilönä ilmeisesti kehittelet tuota?

Vaikeatahan se saada rahoitusta. Ja patenttisuojaakin pitäisi hakea hyvin aikaisessa vaiheessa ja pitkissä projekteissa kenties useampaan otteeseen.

En tiedä onko se mitenkään vaikeutunut, aina tämä on ollut hiton vaikeaa ja aikaaviepää puuhaa.

Miten niin innovaatiosi on viety? Oliko suoja kunnossa ja hyvin kirjoitettu? Ilmeisesti ei?

Vaikeatahan se saada rahoitusta. Ja patenttisuojaakin pitäisi hakea hyvin aikaisessa vaiheessa ja pitkissä projekteissa kenties useampaan otteeseen.

En tiedä onko se mitenkään vaikeutunut, aina tämä on ollut hiton vaikeaa ja aikaaviepää puuhaa.

Miten niin innovaatiosi on viety? Oliko suoja kunnossa ja hyvin kirjoitettu? Ilmeisesti ei?
Keksin heti useita VAWT tuulivoimaloita, joista yksi ikäänkuin siirrettiin eräille toimijoille Helsingissä.

Täysin yksin kellarissa 30 uuden sähkölaitteen avustuksella.

Ei kukaan sijoita salailiseen mullistavaan keksintöön ne kun on huijauksia, tahallisia tai tahattomia, lähes kaikki. Patentointiin jos ei ole varoja eikä uskalla esitellä keksintöäänsä sijoittajille niin pattitilanne.
Vähintään laitteesta pitäisi olla uskottavia mittauksia jotta joku voisi kiinostua siitä. Vuoden tuotantokäyrät olisi hyvä alku. Siitä voisi arvioida tuotantoa eri olosuhteissa ja olisihan se mekaanisesta kestävyydestä hyvä näyttö. Se että yhtenä iltana valo syttyi kirkkaasti ei varsinaisesti sijoittajia vakuuta...

Itse olen innovoinut muutaman vallankumouksellisen innovaation, mutta en ole 10 vuoden aikana saanut aikaan muutakuin sen että kaksi innovaatioatani on varastettu ja niillä saatu aikaan muutamin miljardeja maailmalla ja 500 k € täällä.

Näistä voinet kertoa tarkemmin, eli mitkäs kaksi innovaatiota on noin tuottaneet?
Kun, enää, ei sulla valitettavasti ole virallisesti osaa eikä arpaa noihin niin voinet tarinasi oikein hyvin kertoa :)

....
Viimeisin versio on dimensioiltaan yli 2,5 x suurempi.

Opiskelinko virtausdynamiikkaa turhaan ?

"Kysyy epätietoinen Porista !"

Aihe näyttää tututulta ja näistä "Innovaatioista" olet tehnyt vuosienaikana useampia aloituksia, jotka menneet eri saatesanoilla lukkoon, ja ohjeilla jos haluaa jatkaa.

Kannattaa muistella ne ja miettiä onko jotain uutta kerrottavaa oikeasti. ja vakuutta moderointi siitä.

Eikö tästä sun tuulimyllystä ollut jo ihan projekti topicci?
Tämä ei ole nyt mun tuulimyllyistä vaan innovaatioiden vaikeudesta Suomessa nykyään.

On sähköauto innovaatio, valonnopeuteen kykenevä avaruusalus ja sähkölentokone ( ja tuhansia muita ).

Katsoin 2014 että tarpeellisin ja ja tärkein olisi tuulivoimala. Olen keskittynyt siihen.

Aihe näyttää tututulta ja näistä "Innovaatioista" olet tehnyt vuosienaikana useampia aloituksia, jotka menneet eri saatesanoilla lukkoon, ja ohjeilla jos haluaa jatkaa.

Kannattaa muistella ne ja miettiä onko jotain uutta kerrottavaa oikeasti. ja vakuutta moderointi siitä.
Vapaa keskustelu ei taida olla sulle se juttu ?

Ei kukaan sijoita salailiseen mullistavaan keksintöön ne kun on huijauksia, tahallisia tai tahattomia, lähes kaikki. Patentointiin jos ei ole varoja eikä uskalla esitellä keksintöäänsä sijoittajille niin pattitilanne.
Vähintään laitteesta pitäisi olla uskottavia mittauksia jotta joku voisi kiinostua siitä. Vuoden tuotantokäyrät olisi hyvä alku. Siitä voisi arvioida tuotantoa eri olosuhteissa ja olisihan se mekaanisesta kestävyydestä hyvä näyttö. Se että yhtenä iltana valo syttyi kirkkaasti ei varsinaisesti sijoittajia vakuuta...
Tuollaiset numerot on vaikea tuottaa ilman rahoitusta. Aikoinaan eräs kotimainen jo menehtynyt kryptokeisari sai 3 miljoonaa rahoitusta VAWT Helix voimalalle 2004...sillä saatiin vasta toimiva proto aikaseksi.

Pisin aika mitä minä olen testannut yhteen menoon salaista innovaatiota on 3 vrk.

NDAn alaisessa inkupaattorissa oli eri säännöt pomoilla kuin kanoilla joita kasvatettiin.

Lopetapas tämä ketjun spammaaminen. Voit vastata useampaankin viestiin yhdessä viestissä eikä tarvitse postata puolenkymmentä postausta peräkkäin.

Tästä tuulimyllystähän (ja olikohan jostain lentokoneestakin) oli jo projektitopicci tuolla toisella alueella jossa sielläkin jankattiin näitä samoja asioita ja moderaattorit tulivat lopulta viheltämään pelin poikki.

Statistiikka

Viestiketjuista
269 596
Jäsenet
76 457
Uusin jäsen
jaleni

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom