Uusi pc ei vain käynnisty, virtalähteestä kuuluu releen naksahdus.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sampok
  • Aloitettu Aloitettu
Päivitystä tilanteeseen, projekti ei ole vielä liikoja edennyt. Virtalähde kävi takuussa sekä todettiin vialliseksi, kerkesin tosin tilailla sillä aikaa Corsair AX1600i. Corsairin virtalähteellä emolevy ilmoitti q-code:ksi 00, ettei löydä prosessoria. Päätin lähettää emolevyn ja prosessorin takaisin Jimmsille. Muutama päivä sitten tuli sähköpostia, että RMA hakemus on käsitelty ja korvaavat tuotteet on tilattu.

Miten yhdessä tilauksessa voi olla rikki virtalähde, emolevy sekä prosessori?
Joku voittaa lotossakin. Onhan tuossa voinut viallinen poweri rikkoa emolevyn ja prosessorin.
 
Mietin myös että pitäisikö tehdä reklamaatio kuluttajavirastolle kohtuuttomasta palvelusta? En jaksaisi yhtään enempää vääntää Jimmsin kanssa asiasta. Haluaisin vain saada pian selville mikä on vikana.

Kuluttajavirastoa lähinnä kiinnostaisi jos laskutus on eri mitä sovittu. Ylihintainen palveluhan on laillinen jos siitä on etukäteen ilmoitettu asianmukaisesti, se vain on asiakkaan oma virhe jos ei kysele etukäteen hintoja. Sekä vianetsintä ei kuulu takuuseen, jos erikseen ostettuna. Jotkut firmat sitä tekee goodwillinä, mutta ei se pakollista ole.
 
Kuluttajavirastoa lähinnä kiinnostaisi jos laskutus on eri mitä sovittu. Ylihintainen palveluhan on laillinen jos siitä on etukäteen ilmoitettu asianmukaisesti, se vain on asiakkaan oma virhe jos ei kysele etukäteen hintoja. Sekä vianetsintä ei kuulu takuuseen, jos erikseen ostettuna. Jotkut firmat sitä tekee goodwillinä, mutta ei se pakollista ole.

Tiedän etteivät he tekisi asialle mitään, ärsyttää vain kun tuntuu ettei Jimmsin asiakaspalvelu toimi yhtään. Lisäksi jos on tilaillut heiltä enemmän, niin toivoisisin heidän pienenä jälleenmyyjänä tarjoamaan asiakkailleen kohtuullisia palveluita. Kuten esimerkiksi heiltä ostetun prosessorin ja emolevyn testaus ilmaiseksi, sillä kuluttajan on vaikea selvittää kummassa on vika ilman testipenkkiä.
 
Tiedän etteivät he tekisi asialle mitään, ärsyttää vain kun tuntuu ettei Jimmsin asiakaspalvelu toimi yhtään. Lisäksi jos on tilaillut heiltä enemmän, niin toivoisisin heidän pienenä jälleenmyyjänä tarjoamaan asiakkailleen kohtuullisia palveluita. Kuten esimerkiksi heiltä ostetun prosessorin ja emolevyn testaus ilmaiseksi, sillä kuluttajan on vaikea selvittää kummassa on vika ilman testipenkkiä.

Ainahan voit kysyä jotain muuta liikettä, ne kertoo missä on vika ja palautat sen Jimmsille. Ainakin Lahdessa Datatronicissa on 79 € laitteiston vikaselvitys. Ei ainakaan mainita että tarvii olla heiltä ostetu kone ja kait samanlaisia palveluja on PK-seudullakin.
 
Kyllä se jimssin takuukäsittely ihan ilmainen on jos heiltä ostetussa osassa vikaa on?
Tuntuu että sieltä on ensin kyselty sähköpostilla mitä sattuu, ja siitä on vastattu että veloitetaan hinnaston mukainen maksu.
 
Kyllä se jimssin takuukäsittely ihan ilmainen on jos heiltä ostetussa osassa vikaa on?
Tuntuu että sieltä on ensin kyselty sähköpostilla mitä sattuu, ja siitä on vastattu että veloitetaan hinnaston mukainen maksu.

Toki osalla on, mutta jos ostettu vain osat, niin vianselvitys siitä missä osassa se vika on ei kuulu takuuseen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 844
Viestejä
4 548 959
Jäsenet
74 855
Uusin jäsen
Nåksuu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom