Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Noihin käyttötarkoituksiin riittää varmasti. Liikaa tilaa tuossa ei ole, mutta jos se ei häiritse, niin ei muuta kuin kovaa ajoa.Riittääkö tuo macbookin 8gb ram, i5 ja 128ssd johonkin? Pitäisi kouluun ostaa läppäriä ja pääasiassa käyttö kohdistuu: excel, word, powerpoint ja jotain omaa netin selailua
Mikä kone on käytössä? Se perus macbook?miten tuossa macbookissa näytön tarkkuutta saa full hd:sta ylöspäin? asetuksissa ainoana vaihtoehtona "skaalattu" joka on 1600x1050
Tämän vuoden pro "alkaen" malliMikä kone on käytössä? Se perus macbook?
Klikkaa option-nappi pohjassa sitä skaalattu nappia.
Silti ehdottaa tuota "paljon tilaa" vaihtoehtoa suurimmillaan, joka on tuo 1650x1050Mikä kone on käytössä? Se perus macbook?
Klikkaa option-nappi pohjassa sitä skaalattu nappia.
Tuliko sinne kuitenkin lisää vaihtoehtoja?Silti ehdottaa tuota "paljon tilaa" vaihtoehtoa suurimmillaan, joka on tuo 1650x1050
Saman verran kuin ilman option näppäintä painamallaTuliko sinne kuitenkin lisää vaihtoehtoja?
Se on maksimi mitä saa. Minusta tuollakin resolla menee jo tekstit liian pieneksi.Saman verran kuin ilman option näppäintä painamalla
Koita mennä siihen itse näytön asetuksiin option nappi pohjassa.Saman verran kuin ilman option näppäintä painamalla
En minäkään saa kyllä option-pohjassa mitään lisäresoluutioita...Koita mennä siihen itse näytön asetuksiin option nappi pohjassa.
Tai testaa tätä:
https://itunes.apple.com/app/display-menu/id549083868?mt=12
Chromella saa 4K:n.Youtubessakin maksimi reso 1080p
miten tuossa macbookissa näytön tarkkuutta saa full hd:sta ylöspäin? asetuksissa ainoana vaihtoehtona "skaalattu" joka on 1600x1050
Tämä on toiminut itsellä hieman vastaavanlaiseen tarpeeseen. avibrazil/RDMmiten tuossa macbookissa näytön tarkkuutta saa full hd:sta ylöspäin? asetuksissa ainoana vaihtoehtona "skaalattu" joka on 1600x1050
Onkohan tämän vuoden puolella tulossa vielä uusia macbookeja, muuta kun tuo huhuiltu 16”
Uusi 16" MacBook Pro. 15" mallit poistui kokonaan.
Apple introduces 16-inch MacBook Pro, the world’s best pro notebook
16 tuuman MacBook Pro
Edit: 8 teranen SSD-muisti
Mikä vaan USB3-väyläinen SSD on todennäköisesti oikein hyvä.Ehkä hieman off topic mutta mitä ulkoista kovalevyä kannattaisi hommata Macbook Pro:n kaveriksi. Itsellä vuoden 2015 15" pro mikä vielä toistaiseksi pelittää ihan hyvin mutta 256gb kovalevy ei oikein tuppaa riittämään kuin on useita projekteja menossa.
Niin on, mutta kunnon korjausta ei ole. Vain huonoja workaroundeja.
Näppis tuntuu "kummalliselta", travelia on paljon enemmän kuin aikaisemmin. Itse kun olin edellisen näppiksen tuntuman fani, niin en ole ihan 110% myyty tähän. Butterfly-malleista ei saatu koskaan luotettavaa eikä epäluotettavan läppärin näppiksen kanssa voi elää, joten parempi näin.
No kun siinä nimenomaan oli tarkka ja jämäkkä tuntuma. Toki lyhyt liikerata, mutta se on eri asia.Tuntuma? tässä ole mitään tuntumaa prkle.
Viimeinen kunnollinen oli ennen näitä perhosia, uutta en ole vielä päässyt kokeilemaan.
Minulla oli loppuvaiheessa melkein tuore akku, kun näppiksen vaihdon yhteydessä se vaihtui samalla... En muista, että edellinenkään olisi 2.5v käytön aikana pudonnut alle 90%:n ja syklimäärä oli varmaan myös lähempänä 500.@zepi
Millaiseen kuntoon vanhassa koneessa meni akku työkäytössä?
Itsellä pelaa vielä ihan ok eli kuukauden päästä koneelle tulee ikää kaksi vuotta.
Latausjaksojen enimmäismäärä 1000 niin reilu vuoden päästä voisi viedä koneen akunvaihtoon.
Mac-kannettavan akun latausjaksojen määrän selvittäminen
Mulla on late-2013 mallinen 13 tuuman MBP, akku on siinä 90% paikkeilla. Syklejä taisi olla vain ~400. Kone on ollut kaikenlaisessa käytössä. Työ, koti ja koulu.
Olen tarkoituksenmukaisesti testimielessä välttänyt 100% lataamista ja koittanut olla päästämättä sitä alle 20%
Jos kone on roikkunut laturin päässä kauan niin olen lopettanut lataamisen siihen 80% kohdille. Eli kone on saanut virtaa laturista mutta se ei lataa akkua.
Näin yhden kappaleen testikoolla sanoisin että varsin onnistunut kokeilu. En sano että tämä on kaikista käytännöllisintä, varsinkaan jos kone on täysin työkone ja uuden voi hommata 2-3 vuoden päästä.
Minulla samanlainen kone, syklejä n. 400 ja yli 85% kapasiteettia. Itse en tajua myöskään tuollaista ylivarovaista kikkailua, mutta jokainen tyylillään. Mikä idea on varoa yli 80% latausta? Eikös kone toimi verkkovirralla, kun se on laturin päässä ja akkuhan ei silloin kulu?
Litiumakut kuluvat enemmän jos lataa ne täyteen. Vielä vähemmän tykkäävät siitä että ovat päivätolkulla 100% latauksessa. Tutulta meni puolessa vuodessa akku huonoksi kun oli 24/7 laturissa kiinni
Töissä meni vuoden vanhasta HP:sta akku kun oli tietenkin työpäivät aina laturissa kiinni.
Itse olen tämän varovaisuuden todennut hyväksi toimintatavaksi.
Samasta syystä tietääkseni ainakin tietyssä armeijalaitteistossa litiumakun latausjännite on rajoitettu jonnekin hieman alle 4 volttiin, kun maksimi on ~4.2V, kun laitteiden pitää kestää kauan.
Itselleni tästä toimintatavasta ei ole tähän mennessa haittaakaan ollut joten aion jatkossakin tehdä samaa
Litiumakut kuluvat enemmän jos lataa ne täyteen. Vielä vähemmän tykkäävät siitä että ovat päivätolkulla 100% latauksessa. Tutulta meni puolessa vuodessa akku huonoksi kun oli 24/7 laturissa kiinni
Tietääkseni tämä ei päde. Läppärin akku ei kulu kun kone on seinässä akku täynnä. Nykylaturit osaavat lopettaa lataamisen oikein, eikä litiumakuissa ole muistiefektiä. Eli sanoisin että turhaa tuollainen
Kuumuus voi akun tappaa ja usein syynä akun ongelmiin on joku muu asia kuin 'väärä' lataustapa.
https://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_prolong_lithium_based_batteries
Tietääkseni tämä ei päde. Läppärin akku ei kulu kun kone on seinässä akku täynnä. Nykylaturit osaavat lopettaa lataamisen oikein, eikä litiumakuissa ole muistiefektiä. Eli sanoisin että turhaa tuollainen
Kuumuus voi akun tappaa ja usein syynä akun ongelmiin on joku muu asia kuin 'väärä' lataustapa.
https://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_prolong_lithium_based_batteries
Töissä meni vuoden vanhasta HP:sta akku kun oli tietenkin työpäivät aina laturissa kiinni.
Juurikin tuolta olen tietoa hankkinut. Tuolla sivulla on kerrotaan myös:
A partial discharge reduces stress and prolongs battery life, so does a partial charge. Elevated temperature and high currents also affect cycle life.
Note: 100% DoD is a full cycle; 10% is very brief. Cycling in mid-state-of-charge would have best longevity.
Eli 20% DoD vähennys 100%-> 80% pitäisi antaa 50% lisää syklejä
Mutta tuossahan on LiPo-akuista kyse, ei kai läppäreissä nyt sellaisia sentään?
Eikös esim. tuo Macin lataus”äly” anna akun varauksen purkautua itsestään 95%:iin, vaikka akku on koko ajan kiinni laiturissa? Ts. se just estää konetta tekemästä sitä rasittavaa 99 - 100 - 99 - 100% - .... -sykliä.