Nyt kun on menossa "cashback" kampanjoita, rupesin miettimään kokonaan uuden koneen kokoamista. Olen selaillut myynti-ilmoituksia ja hämmästellyt kun kuusi vuotta vanhoista prossuista pyydetään puolet siitä, jolla saa jo uusia, takuullisia, moninverroin tehokkaampia. Kulutuselektroniikka ei kuitenkaan kestä ikuisesti, mitä ei tunnuta ymmärrettävän. Mietityttää kuitenkin,minkälainen kokoonpano olisi mahdollisesti päivitettävissä tulevaisuudesssa, mutta sellaista tuskin onkaan. Valmistajat kehittävät sitä tahtia uusia kantoja/kotelointeja prossuilleen. Intelin GEN 10 -prossujen 1200 kantakaan tuskin tulee olemaan kovin pitkäikäinen.
Mutta tästä alkaa itse asia, jossa kysyisin foorumilaisten neuvoja
Nyt hankintalistalla olisi:
-Intel i5 9600K
-MSI MPG Z390 GAMING PRO CARBON
-16GB Kingston HyperX Fury DDR4 3200MHz
-550w poweri
-Nykyinen 1070 ROG STRIX jää käyttöön ainakin toistaiseksi
Ylläolevat komponentit maksaa 539,90e (tuosta summasta cashback 70e, jolloin hinnaksi jää 470e)
Olen meinannut laittaa prossulle vesijäähyn. Vesijäähyä varten kaipailisin teidän KOKEMUKSIANNE hyvin soveltuvan kotelon hankkimiseksi ja suosituksia soveltuvasta vesijäähystä. Onko jotain erityistä mitä pitäisi ottaa huomioon? Voisiko MSI MPG GUNGNIR 100 olla soveltuva kotelo (siitä sais 15e cashbackin).
Mutta tästä alkaa itse asia, jossa kysyisin foorumilaisten neuvoja
Nyt hankintalistalla olisi:
-Intel i5 9600K
-MSI MPG Z390 GAMING PRO CARBON
-16GB Kingston HyperX Fury DDR4 3200MHz
-550w poweri
-Nykyinen 1070 ROG STRIX jää käyttöön ainakin toistaiseksi
Ylläolevat komponentit maksaa 539,90e (tuosta summasta cashback 70e, jolloin hinnaksi jää 470e)
Olen meinannut laittaa prossulle vesijäähyn. Vesijäähyä varten kaipailisin teidän KOKEMUKSIANNE hyvin soveltuvan kotelon hankkimiseksi ja suosituksia soveltuvasta vesijäähystä. Onko jotain erityistä mitä pitäisi ottaa huomioon? Voisiko MSI MPG GUNGNIR 100 olla soveltuva kotelo (siitä sais 15e cashbackin).