USB C kaapelit ja laturit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purple
  • Aloitettu Aloitettu
Minkälainen latauskaapeli pitää olla, että pikalataus toimii kunnolla pixel 9:ssä? Nyt on kokeiltu Energy+ USB-C 3m kaapeli, joka olevinaan tukee 60w PD latausta. Alkuperäisen google laturin kanssa välillä ei lataa käytännössä ollenkaan (lataus pätkii jatkuvasti), joskus tuurilla saattaa alkaa latamaan ~15w teholla. Accu batteryllä katsottuna tuo latausteho. Puhelimen mukana tulleella kaapelilla toimii kuten kuuluukin ja alkaa heti lataamaan. Onko esim. Ugreen usb-c kaapelit toimivia?
Perus 1m 60W Ugreenin laku pikaisella testillä latasi varavirtalähdettä 49-55W teholla, vertailuna 240W speksattu kaapeli latasi ~60W teholla ja laturina Ugreenin 100W pulikka.
Ilmeisesti Pixel 9 / Pro maksimi lataus on 27W ja XL 37W ja ei taida mitään OnePlus tyylistä omaa lataus-standardiakaan olla, joten luulisi toimivan mm. näillä Ugreenin piuhoilla.

Muutamalla eurolla saa laadukkaita 100W Baseus-piuhoja 1m ja 2m mitoissa, halvalla Alista, kalliimmalla eurooppalaisista liikkeistä ja kivijaloista

Tai 240W

Ugreen usb-c kaapelit toimivia?

Mulla on pari Ugreenin 100W punottua kaapelia ja saman firman 65W Nexode usb-c laturi ollut käytössä ja ovat ihan sievästi ladanneet sekä läppäriä 65W teholla että puhelimia pikalatauksella. Kaapeleita käytetty myös muiden usb-c latureiden kanssa ja toimineet ongelmitta. Omat kokemukset siis ihan positiivisia.

Hmm, piuhahan tulee sen laturin kanssa? Minusta datanopeus olisi olennaisempi juttu, jos piuhaa ostaisi.
Sulla joku tietty laturi mielessä ?

Noin yleistän, USB-C latauskäytössä perus piuhalla ei saa ladata isoilla tehoilla (estetty), sitä varten on merkitystä millä spekseille se piuha tehty jos mennään yli 60W tehoihin.

Noin muutenkin laturinpiuhat voivat olla aika kovalla käytölä jolloin sen laadulla on merkitystä, ja osalle se pituus on tärkeä. Latauskäytössä datannoepudet ei ole se juttu, tärkeää että kättelee ja datayhteyden peris toimivuus niin ei yllätä jos siihen joskus tarvii.

Itse powerin, laturin mukana ei välttämättä tule piuhaa ja jos tuleekin niin ehkä vain yksi joka ei välttämättä kummoinen, ja laatulaturin kohdalla sen piuhan elikaari yleensä lyhyempi.

Uutta minulle. Mikäs usb c-laturi myydään ilman piuhaa?
Ja mikä sen piuhan vanhentaa? Ja miksi laturin mukana tulisi piuha jolla ei saa ladattua kuten laturia markkinoidaan? Mikäs businessmalli se olisi?

Hmm, piuhahan tulee sen laturin kanssa? Minusta datanopeus olisi olennaisempi juttu, jos piuhaa ostaisi.
Ei kyllä tule googlen oman 45W laturin kanssa. Datanopeus ei kyllä itseä kiinnosta tippaakaan, jos ostan piuhan lataamista varten. Jaksa alkaa yhtä ainutta piuhaa aina kuljettamaan mukana. Itsellä ainakin on useammassa paikassa laturi & piuha (auto, kotona, jne.)

Ok, itse en tarvtse kun yhden laturin jan piuhan, ja puhelinkin ladataan vain kotona. Jos sitä pitäsi ladata useammin, ostaisin ehkä uuden.
Selvästikään en ole kohde tälle nyt, kun hitaat usbipiuhat datasiirrossa ovat olleet enemmän jurppimassa, kuin se latautuuko puhelin yössä...

Ok, itse en tarvtse kun yhden laturin jan piuhan, ja puhelinkin ladataan vain kotona. Jos sitä pitäsi ladata useammin, ostaisin ehkä uuden.
Selvästikään en ole kohde tälle nyt, kun hitaat usbipiuhat datasiirrossa ovat olleet enemmän jurppimassa, kuin se latautuuko puhelin yössä...
Oma puhelin on 5kk vanha Pixel 9, joten tuskin se lataamisen tarve muuttuu uuden ostamalla. Jos sitä puhelinta käyttää muuhunkin kuin soittamiseen, niin akkua kuluu. Reissussa on näppärä autossa ladata puhelinta (navi & musan streamaaminen kuluttaa akkua aika paljon). Samoin muut autossa olevat saattavat haluta ladata puhelinta.
Piuhaa datansiirtoon itse tarvitsen aika vähän kun wifin yli voi datat kotona kohtuu nopeasti siirtää. Jos piuhalla tarvitsee siirtää, niin ainoastaan pöytäkoneella tulee siirrettyä ja käyttää sitten tuota alkuperäistä piuhaa.

Ajattelin vaan kysellä kokemuksia toimivista kaapeleista kun tuo Suomesta ostettu haplis 60W latausta mainostanut piuha ei todellisuudessa osaa näköjään kätellä ja aloittaa latausta kuten kuuluu. Siitä tuli mieleen, että onko näille jotain muitakin vaatimuksia, kun tuki PD latauksella x teholla..

Uutta minulle. Mikäs usb c-laturi myydään ilman piuhaa?
Nopeasti kaksi syytä, se kauniimpi, asiakaalla voi olla ennestään latauspiuha, esim puhelimen mukana tullut. Ja ei ole yhtä kaikkien tarpeisiin sopivaa piuhaa.
Toinen, lisämyynti. myyjä vo myydä asiakkaalle asiakkaan tarpeisiin parhaiten sopivan piuha, tai piuhoja.

Ja mikä sen piuhan vanhentaa? Ja miksi laturin mukana tulisi piuha jolla ei saa ladattua kuten laturia markkinoidaan? Mikäs businessmalli se olisi?

Se piuha ahkerassa käytössä saavuuttaa elinkaarensalopun, itse kaapeli, liittimet, ihan vain "Kulumalla", tai sitten saa kovempaa kohtelua, esim jää tuolinjalan alle, oven väliin, koira syö jne.

Ja piuhoja on monenalsia, ei ole yhtä kaikkeen sopivaa, toki voisi mukana tulla kasa kaapeleita, ja sellaisia kaapeleita missä tuki myynti hetken tunneteuilla standaretille ja olla sitten ne kolme tai useampi pää. lyhyttä ja pitkään. Se onko selaliselle kysyntää riittävästi, yksi versio on kaupan tuotteista paketteja, osta laturi ja pari piuhaa hintaan x.

Itse taas suosin langattomuutta, mutta on mulla useampi laturi ja johto millä ladata nopeammin, mikäli tarvetta ilmenee.

Statistiikka

Viestiketjuista
284 491
Jäsenet
78 836
Uusin jäsen
Kesäheinä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom