Urbaanit legendat ja muut essonbaarijutut

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 187
Ei ole eri rotu, samaa rotua kuin lihapossutkin...
Niin, asiaa tarkemmin tuntematta arvelisin että kuitenkaan ei varsinaisesti tänä päivänä. Ensinnäkin lihasikojakin (kuten lampaita, nautoja jne) on enemmän kuin yhtä rotua.

Onhan nuo lemmikit keskimäärin eri värisiäkin kuin lihasikalan possut. Ettei näitä pienimpiä rotuja lukuun ottamatta olisi yksinkertaisesti sellaista rotua, jota ei enää liian hitaasti kasvavina käytetä lihantuotannossa.

Edit: oli pakko käydä vähän sivistymässä, ja näyttäisi olevan pääosin eläinkokeisiin jalostettuja pienempiä sikoja, joiden lähtökohtana eivät olleet eurooppalaiset lihasiat vaan aasiasta tuodut eri rodun yksilöt.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
35
Kainuun prikaatissa kiersi 96-97 huhu kapiaisesta, jonka lapsi oli "Käkri-Eero". Kapiainen oli opettanut tämän lapsen syömään pöydän alla ilmasuojassa. Skapparilla oli myös mökille kaivettu ryömintähautoja.
 
Liittynyt
15.02.2017
Viestejä
498
OT, mutta miten kun noita sikoja on alettu ottamaan kerrostaloon? Kävelytetäänkö niitä kuin koiria etteivät ne pasko sisään?
Ja miten se meteli? Meillä oli mökillä kaverin possu hoidossa ja se huusi kuin hinaaja jatkuvasti kun halusi koko ajan herkkuja. Tuhosi myös istutukset
ja käyttäytyi agressiivisesti koiria kohtaan, mutta ei siitä enempää.
 
Liittynyt
28.03.2018
Viestejä
1 399
Muistatteko joskus nuorempana odottaneenne maailmanloppua jonka piti tulla jonain päivänä? Tällaista huhua oli joskus mutta en muista asiaa stressanneeni. Milloin mistäkin ilmestyskirjan kohdasta ja viimeksi kai mayojen kalenterista näitä päiväyksiä on etsitty.
 
Liittynyt
04.12.2017
Viestejä
14
Joskus vuosia sitten, kun olin vielä ala-asteella, niin luokkia ei saanut tuulettaa ristivedolla, koska siitä tulee kuulemma kasvohalvaus :D
90-luvulla armeijassa kaverin komppania oli matkalla Sodankylään harjoituksiin. Matkasivat kuorma-auton lavalla, missä oli pressu suojana. Lämpötila ulkona joku -25. Pressussa oli pienehkö reikä ja siitäpä nopeassa vauhdissa puski kylmää vieressä olevien kahden varusmiehen päälle. Toiselle tuli kasvohalvaus ja toisellekin pahat kylmetykset. Ei ole edes tornihuhu.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
7 009
90-luvulla armeijassa kaverin komppania oli matkalla Sodankylään harjoituksiin. Matkasivat kuorma-auton lavalla, missä oli pressu suojana. Lämpötila ulkona joku -25. Pressussa oli pienehkö reikä ja siitäpä nopeassa vauhdissa puski kylmää vieressä olevien kahden varusmiehen päälle. Toiselle tuli kasvohalvaus ja toisellekin pahat kylmetykset. Ei ole edes tornihuhu.
Tuosta varmaan kyllä tuleekin vammoja. En sitten tiedä miten tuo vertautuu parin ikkunan aukaisemiseen koulussa keväisin :D
 
Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
2 347
90-luvulla armeijassa kaverin komppania oli matkalla Sodankylään harjoituksiin. Matkasivat kuorma-auton lavalla, missä oli pressu suojana. Lämpötila ulkona joku -25. Pressussa oli pienehkö reikä ja siitäpä nopeassa vauhdissa puski kylmää vieressä olevien kahden varusmiehen päälle. Toiselle tuli kasvohalvaus ja toisellekin pahat kylmetykset. Ei ole edes tornihuhu.
Mitä suurempi lämpötilaero ja virtausnopeus, niin sitä tehokkaampi lämmönsiirto. Ihon paikallinen lämpötila laskee varmasti melkoisesti kun noin kylmää ilmaa virtaa iholle suurella nopeudella.
 
Liittynyt
04.12.2017
Viestejä
14
Olin vaihto-oppilaana kaukomailla. Kerroin siellä suomalaisesta saunasta ja miten meillä oli kouluporukalla saunassa hauskuutusta puhallella toisia, sehän hieman lämmittää ihoa kun toinen puhaltaa. Sen kun englanniksi kerroin ulkomaalaisille, että we used to blow each others in the sauna and it was fun.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 146
Muistatteko joskus nuorempana odottaneenne maailmanloppua jonka piti tulla jonain päivänä? Tällaista huhua oli joskus mutta en muista asiaa stressanneeni. Milloin mistäkin ilmestyskirjan kohdasta ja viimeksi kai mayojen kalenterista näitä päiväyksiä on etsitty.
2012 oli se viimeisin hörhöjen hypettämä maailmanloppumisvuosi, mutta 1980-luvulla tietysti pelättiin ydinsotaa ja ihan aiheestakin. Nykyaikana tietysti pahimmat hörhöt on sitä mieltä, että ilmastonmuutos tuhoaa kohta maailman.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Tuosta varmaan kyllä tuleekin vammoja. En sitten tiedä miten tuo vertautuu parin ikkunan aukaisemiseen koulussa keväisin :D
Oletko ollut tuolla lavalla -30c vuoden 1990 kamppeissa(itse tullut oltua >-25 ainakin,ei ikinä enää :D )?.Ei ole ihan että avaisi ikkunan koulussa keväisin(mene vielä selittämään jotain noille vähättelevään tyyliin ettei tuolla nyt niin kylmä voi olla niin voi tulla nyrkistä).
:kahvi:

/edit
ne ei ole urbaaneja legendoja että äijät sai vain jotain filttejä/saappaita/palttoita joskus 1980-90 luvulla tollaisissa pakkasissa käyttöön.

/edit2
Korjattu
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 187
Oletko ollut tuolla lavalla -30c vuoden 1990 kamppeissa?.Taitaa äijät olla _vähän_ eri mieltä sun kanssa asiasta että olisi kuin avaisi ikkunan koulussa keväisin(mene vielä selittämään jotain noille vähättelevään tyyliin ettei tuolla nyt niin kylmä voi olla niin voi tulla nyrkistä).
Luit nyt hyvin huonosti. Lue uudestaan.
 

kusiainen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 486
Outokummussa joku jätkä ajoi kouluun mopolla pakkasella. Ei ollu kypärää eikä edes pipoa. Kuoli koulun pihalle mopon selkään, kun aivot oli jäätyneet. Huomattiin vasta välitunnilla.:D
Luokanvalvojani 80-luvulla kertoi samaa juttua totena, tapahtuma paikka oli kuitenkin muistaakseni Pori tai Rauma.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Noistahan mitä kämpissä tehty liikkuu aika paljonkin juttuja ja osa on muuten tosia,ainakin itse olen nähnyt reiän elementtitalon kämpän lattiassa eli näki alakertaan(sama juttu kun nuoli oli mennyt seinästä läpi,yksi taas oli saanut ilmeisesti kämpän väliseinän kaadettua tms).Sitten on näitä juttuja mitä tyyliin nuotio keskellä olohuoneen lattiaa tms ja tehty ilmeisesti ruokaa kun ei ole osattu käyttää uunia/hellaa ja muita "vahinkoja" tyyliin itse tehtyjä "ovia" kämppien välillä(eri kulttuureilla on erillaisia tapoja yms).Toi sikajuttu oli kai lehdessäkin?.

kelle v*ttu tulee mieleen ottaa joku pikkuporsas kerrostaloon?.
Kerrostalopossuista valtavasti ongelmia - "Yksi söi itsensä betoniseinän läpi naapuriin"
 
Viimeksi muokattu:

kusiainen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 486
No nyt. Ennätysyksilöt ja friikit erikseen. Sellainen vajaa 200 kg on vähän normaalimpi paino, ja jonkun kylähullun sikaa on ehkä ruokittu vähemmän kuin emakkoja tehotuotannossa.
Ne teurastamoissa yleensä nähtävät n. 70-80 kiloiset eivät ole lähelläkään täysikasvuisia.

Nämä ovat täysikokoisia sikoja.

 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
5 615
Mmmmmmmm siinäpä kinkkua. [emoji39]


Josta päästäänkin legendaan joka eli ainakin 80-90 luvut että "mmmmmmmm" mainosslogania käyttävän firman suklaasekoittimeen vittuuntuneet työntekijät heitti tortut jos ketutti tarpeeksi.
Mää oon kuullu että sinne runkattiin.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
590
Ei kun suklaasekoittimeen paskottiin ja turkkilaisten pizzoihin runkattiin. "Kebabpizza extramajoneesilla".
 

svk

Apua, avatarini on sormi!
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 810
Muistatteko joskus nuorempana odottaneenne maailmanloppua jonka piti tulla jonain päivänä? Tällaista huhua oli joskus mutta en muista asiaa stressanneeni. Milloin mistäkin ilmestyskirjan kohdasta ja viimeksi kai mayojen kalenterista näitä päiväyksiä on etsitty.
Ite odottelin lähinnä jääkautta ja millo aurinko turpoaa niin isoksi, että elämä maapallolla kuolee. Hassuinta tossa oli, että ne oli tajuttoman kaukaisia skenaarioita niiden kirjojen mukaan, joten en tajua mikä siinä ahdisti nii pahasti :tdown:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
481
Kuulin joskus että 80-luvun alussa AC/DC oli kiertueella Suomessa ja langattomat mikit oli silloin uutta tekniikkaa. Jengi luuli että ne soittaa playbackkinä ja buuasi niille.
Tämä on minullekin tuttu tarina 80-luvulta koskien vielä samaa bändiä. Myöhemmin olen kuullut samaa juttua, mutta eri yhtyettä koskien eli tarina on sitä myöten elänyt.
 
Liittynyt
28.03.2018
Viestejä
1 399
Ite odottelin lähinnä jääkautta ja millo aurinko turpoaa niin isoksi, että elämä maapallolla kuolee. Hassuinta tossa oli, että ne oli tajuttoman kaukaisia skenaarioita niiden kirjojen mukaan, joten en tajua mikä siinä ahdisti nii pahasti :tdown:
Muistan myös kokeneeni asian aavistuksen ahdistavana vaikka auringon kylmenemiseen ja kasvamiseeen menee vielä ns tähtitielteellisen pitkä aika.

Ilmastonmuutos ja saastuminen on enemminkin jotain mille koen tarvetta tehdä jotain. Vaikuttaa kulutusvalintoihin joko suoranaisesti, tyyliin "en osa autoa niin maailma pelastuu" tai mutkan kautta "en osta autoa koska polttoaine kallistuu".

Nuo mayojen maailmanloput sun muut eivät ahdistaneet, kun pidin niitä vähän hömppänä.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
959
Ite odottelin lähinnä jääkautta ja millo aurinko turpoaa niin isoksi, että elämä maapallolla kuolee. Hassuinta tossa oli, että ne oli tajuttoman kaukaisia skenaarioita niiden kirjojen mukaan, joten en tajua mikä siinä ahdisti nii pahasti :tdown:
Jääkautta ei tarvitse odotella, se on tällä planeetalla nytkin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 187
Niin jos tarkkoja ollaan niin kasvohermohalvauksen ja kylmän yhteydestä ei ole tieteellistä näyttöä, kaikki perustuu potilaiden kokemuksiin. Esimerkiksi eläinkokeissa ei ole havaittu yhteyttä.
Olisiko sekin siis legendaa ja väärä käsitys? Kierrättävätkö lääkärit silkkaa myyttiä?Sekin kävisi kyllä järkeen. Ainahan ihmiset - ainakin vähän elämänkoululaisemmat - valittavat jostain perkeleen "vedosta", joten miksei juuri sinä päivänä kun huuli lurpahtaa ja lääkäri sanoo tervehdittyään "Oletkos vetoa saanut?"
 

namlepo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 604
Oon nähnyt pari tyyppiä joilla naaman halvasi kun ajoivat autolla ikkuna auki pitemmän pätkän.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 539
Noista armeijan kuulovaurioista.. Kenelläkään tietoa milloin kuulonsuojaus yleistyi armeijassa ?

Itse kävin intin -89 -90 ja oon varma ettei metsässä räkäpäitä ammuttaessa ollut mitään suojausta, ei suojaimia eikä tulppia. Ampumaradalla ehkä, ei voi muistaa enää.. Ei ainakaan jäänyt mieleen.

Mites tykistö ja panssarivaunut yms muut "meteliä pitävät aselajit" koska niissä on otettu suojaukset käytttöön ?
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 786
Itse kävin intin -89 -90 ja oon varma ettei metsässä räkäpäitä ammuttaessa ollut mitään suojausta, ei suojaimia eikä tulppia.
Kutakuinkin samoihin aikoihin Porin Prikaatissa, ei ollu ryynätessä kuulosuojaimia minkäänsorttisia, radalla kyllä sai jopa itse valita kuppien ja tulppien välillä .

Edit: Niin, itsehän olin metsän nopein eläin, eli jääkäri sivareille, ei toki erityisen kovaäänistä toimintaa paitsi komppanian kakkosukko, yliluutnantti Silmu joka ei 300m radallakaan tarvinnut puhelinta kommunikoidakseen näyttösuojan ja ampumakatoksen välillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
327
Noista armeijan kuulovaurioista.. Kenelläkään tietoa milloin kuulonsuojaus yleistyi armeijassa ?

Itse kävin intin -89 -90 ja oon varma ettei metsässä räkäpäitä ammuttaessa ollut mitään suojausta, ei suojaimia eikä tulppia. Ampumaradalla ehkä, ei voi muistaa enää.. Ei ainakaan jäänyt mieleen.

Mites tykistö ja panssarivaunut yms muut "meteliä pitävät aselajit" koska niissä on otettu suojaukset käytttöön ?
-93 rillipäiset käytti jo tuplasuojausta ampumaradalla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 187
Oon nähnyt pari tyyppiä joilla naaman halvasi kun ajoivat autolla ikkuna auki pitemmän pätkän.
Olen myös tavannut pari, jotka kertovat sairastuneensa äkisti juuri tästä syystä, ja kuullut tietenkin paljon tästä puhuttavan. Sinänsä pidän siis yleisen elämänkokemuksen ja maalaisjärjen perusteella hyvin todennäköisenä että viima on riskitekijä. Jännää vaan on se, ettei asiaa kuulemma muka tiedetä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 187
-93 rillipäiset käytti jo tuplasuojausta ampumaradalla.
Suojalaseja sen sijaan ei käytetty edes vuosikymmen myöhemmin, mikä on lähinnä käsittämätöntä.

Kuulon suojaaminen oli tietenkin kaikilla aseilla kaikissa oloissa pakollista, ja sen laiminlyönnistä olisi seurannut jotain kurinpitoa sekä päässyt lääkärin vastaanotolle.

Pulustusvoimat on peräti tarjonnut tapaturmaiseen kuulovammaan akuuttia hoitoa, eikä tämä ole legenda. Muualla sellaiseen olisi vaikea päästä.
 
Liittynyt
22.07.2017
Viestejä
671
Vuonna 1977 AC/DC:n ensimmäisellä suomen keikalla Helsingin kulttuuritalolla Angus käytti langatonta kitaraa ja silloin osa luuli musiikin tulevan playbackina.
En tiedä milloin langattomat ovat tulleet markkinoille, mutta ainakin vielä joulukuussa -79 AC/DC:n jäsenillä oli langalliset soittimet ja mikrofonit Pariisin keikalla. Välillä työlään näköistä, kun piti koordinoida liikkeitä lavalla sen mukaan ettei mene johdot sekaisin. Onko sulla jotain todistetta että Anuksella oli langaton kitara jo -77?
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 786
Googlen kuvahakukin löytää kuvia ekasta suomenkeikasta ja vaikka kuvanlaatu on ku iphöönissä ni kyllä siinä kitarassa liekanaru on.
 

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 218
Intissä tuntui myös kaikki tietävän jotain kautta kavereita, jotka oli tehneet milloin mistäkin ajoneuvosta häväreitä, kun olivat maastouttaneet niitä liian hyvin ja lunta oli satanut yön aikana.
Tämänkin syntyhetken voi hyvin kuvitella kun pilkkopimeässä yössä teltalta lähtiessä otti vähän väärän suuntakulman ja jonkun aikaa pyöriskeli ympyrää mettässä... Oli vähän epätodellinen olo kun NaSu oli kadonnut =) Onneksi sitten kaksi aivosolua törmäsi ja oivasin että telttaa ympäröi joka suunnalta parikaapeli. Eikun tossua toisen eteen kunnes lanka löytyi ja sitä seuraamalla löytyi ajoneuvokin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 246
Googlen kuvahakukin löytää kuvia ekasta suomenkeikasta ja vaikka kuvanlaatu on ku iphöönissä ni kyllä siinä kitarassa liekanaru on.
Mun googletus tuottaa tällaista, sikäli kun keskimmäisestä jampasta puhutaan niin ei johtoa näy.
AC/DC:n ensimmäisestä Suomen keikasta Helsingin Kulttuuritalolla 40 vuotta - Metalliluola

En toki kitaran johdoista mitään tajua, mutta on tuolla myös sitaatti:
ILLAN PARAS OLI ENNEN KAIKKEA JA EHDOTTOMASTI ANGUS YOUNG. POIKA PANI PIUHATTOMAN KITARANSA SOIMAAN KUIN VIMPELIN VÄINÄMÖINEN KANTELEENSA. EI YHTÄ HITAASTI, MUTTA HARTAASTI! ANGUS KIISI PALLOSALAMAN PITKIN POIKIN. VAHVISTINKAAPPIEN PÄÄLLE, YLEISÖN JOUKKOON, YMPÄRI SALIA ROUDARIN HARTEILLA RATSASTAEN – EIVÄTKÄ KITARAN KIELEN HILJENNEET HETKEKSIKÄÄN.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 246
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 250
En tiedä milloin langattomat ovat tulleet markkinoille, mutta ainakin vielä joulukuussa -79 AC/DC:n jäsenillä oli langalliset soittimet ja mikrofonit Pariisin keikalla. Välillä työlään näköistä, kun piti koordinoida liikkeitä lavalla sen mukaan ettei mene johdot sekaisin. Onko sulla jotain todistetta että Anuksella oli langaton kitara jo -77?
AC/DC dokumentissa, vai olikohan joku kirjoista bändi kertoo että 70 luvun lopussa käyttivät langatonta, mutta yleisö ei vielä ollut valmis siihen, siis muuallakin kuin Suomessa. Siirtyivät takaisin langallisiin ja sitten kun yleinen tietoisuus langattomista levisi niin alkoivat taas käyttämään langattomia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 253
Noista armeijan kuulovaurioista.. Kenelläkään tietoa milloin kuulonsuojaus yleistyi armeijassa ?

Itse kävin intin -89 -90 ja oon varma ettei metsässä räkäpäitä ammuttaessa ollut mitään suojausta, ei suojaimia eikä tulppia. Ampumaradalla ehkä, ei voi muistaa enää.. Ei ainakaan jäänyt mieleen.
-95 hyrylässä vaadittiin radalla tulpat tai kupit ja ohjeistettiin käyttämään tuplasuojausta jos on kovin herkät korvat.
Räkäpäiden kanssa en muista käyttäneeni mitään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Ehkäpä mustelmattomassa vaihtoehdossa on tarkoitus palasaippuan sijaan käyttää nestesaippuaa.
OT: Joskushan siellä armeijassa sai venäläistä palasaippuaa ja suihkun jälkeen sai raapia sitä pois esim. päästä. Ehkä siinäkin oli jotain erikoisominaisuuksia hikisessä sukassa..
 

Taika-Jim

Lepäilyä ja rakkautta
Tukijäsen
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 231
Eiköhän tuo sukkasaippua ole Full Metal Jacketin ansiota. Taisi olla pyyhkeet, missä Rexona oli kieputettu sinne sisään ja private Pyle sai hellyyttä tupakavereilta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 618
Viestejä
4 186 332
Jäsenet
70 773
Uusin jäsen
Greippi

Hinta.fi

Ylös Bottom