Mulla kävi testissä.
Positiivista: ei yhtään kuolleita pikseleitä tai valovuotoa. Pikselinopeus @ 165hz hyvä, ja vaikutti siltä ettei ilmene mitään häntimistä tai pikseleiden yliampumista, testasin normi OD:lla.
Negatiivista: Näyttöä katsoessa vaikuttaa, että kaareutuisi ns. väärään suuntaan, eli ylöspäin, ja reunoilla oleva teksti alkaa vääristymään väreiltään, eli näytön sivuilla on eri väri kuin näytön keskellä. Ultrawidessä olisi siis ehdottomasti oltava edes 3800R -kaarevuus, jolloin näyttöä katsoessa se näyttää kuitenkin ns. suoralta, eikä aiheudu mitään värien muutoksia tai heijastuksia. Mulla oli aikanaan PG348Q maltillisella 3800R -kaarella, ja se näytti täysin suoralta kun sitä katsoi.
Toisekseen HP X34 on todella himmeä, tai toisin sanoen, ei ole kovin kirkas. Ainakaan omaan makuun. Nykyisessä UW:ssa näytön kirkkaus on 30%, ja vastaa HP:n 80%, vaikka HP:ssa onkin mukamas HDR400! Tietenkin riippuu miten valmistaja asettaa säädöt, eli nykyisen asteikko ei vastaa HP:n asteikkoa, mutta vaikka HP:ssa laittoi 100%, niin en sanoisi kirkkaaksi.
Myöskään 3440x1440 ei toimi HDMI:n kautta, ainakaan mulla. Toisessa UW:ssa toimii. Mulla on läppäri HDMI:n kautta, ja oma kone DP:n kautta, niin olisi hyvä että saisin molemmista ulos saman resoluution, kuten nykyisessä näytössä.
Ei varsinaisesti negatiivista, mutta näyttö oli todella kevyt. Vaikutti ihan rimpulalta Asuksen PG348Q yms. malleihin (vaikka tekniikka toki kehittyy).
Oon kokeillut useampia UW näyttöjä, ja tämä oli kaikkein suurin pettymys. Suurimmat ongelmat olivat se miltä UW näyttää ilman pienintäkään kaarea, eikä 3440x1440 toiminut mulla HDMI:n kautta. Palautukseen meni