Itse tuli napattua Gigantin bf-tarjouksesta tuo
MSI Optix MPG341CQR 34” 599e hintaan. Nyt jälkeenpäin ruvennut pohtimaan tuliko maksettua ”turhaan” ~200e matalammasta vasteajasta (1ms) verrattuna tuohon xiaomi 34” mitä aiemmin katselin. Gamer-härpäkkeille en anna arvoa, Xiaomin pelkistetty ulkonäkö olisi miellyttänyt enemmän.
Onko tässä näytössä mitään muuta parempaa millä perustelen itselleni tuon kalliimman hinnan, enkä palauta takaisin ja hanki tilalle Xiaomia?
En tiedä mitään tuosta Xiamin näytöstä, voi olla ihan hyvä värkki. Mutta tuohon MPG341CQR:rään
Itse samaisen näytön tuosta gigantin tarjouksesta tilasin, olihan se vieläkin vähän hintava mutta tiesin kyllä mitä tilasin.
Io-techin arvostelu näytöstä oli aika lupaava, ja kyllähän tuosta pitonäyttö itselle tuli.
Ensimmäisenä kannattaa ehkä mainita että "mitä onnistun milloinkin saamaan" mallin sijaan nykyiset koneeni olen kasannut Asus Rog/intel/nvidia ja MSI/AMD teemojen ympärille. Monitori tuli siis tuohon MSI/AMD kokoonpanoon. Ja kyllä, tämä merkki/sarja/malli konsepti on maksanut minulle huomattavasti ylimääräistä jos hinta/suorituskykyä jaksaisin vertailla, mutta en jaksa... This is the way.
Saamani yksilö osoittautui virheettömäksi. Paneelin tuottamassa kuvassa ei omiin puusilmiin ollut mitään huomautettavaa, ei ongelma pikseleitä eikä havaittavaa valovuotoa. VA-paneelin luonnolliset heikkoudet ja vahvuudet ovat toki läsnä ja havaittavissa. Jalusta osoittautui erinomaiseksi, minulle tämä on tärkeä asia. Halvemmissa monitoreissa sillä jalustalla ei yleensä tee yhtään mitään (sitten ostelet jalustoja, tilailet ja paluttelet ja odottelet ja säätelet ja vääntelet. Sori, huonoja kokemuksia paljon). Sisäänrakennettu webbi-kamera jonka kuvittelin olevan täysin hyödytön paljastui aivan riittäväksi etäkokouksiin ja kursseihin (1 kokous ja 1 kurssi testattu, en ymmärrä miksi minut pitäisi kyseisissä tilanteissa yhtään 720p:tä tarkemmin nähdä), sisällöntuottajille kameran laatu tokikaan ei luulisi piisaavan (mistäs mä sen tietäisin, mutta luulisin).
Tuo näytön edessä oleva rgb on kyllä aika häiritsevä, mutta saahan sen pois. Itselleni oli myös hyvin miellyttävää ledien toiminta yhdestä sovelluksesta silloin kun ne sattuvat toimimaan (Dragon center jne.).
Pelikäytössä näytössä ei ollut moitittavaa, huomiona että edellinen näyttöni MSI MAG271CQR näytti jotenkin valjummalta? Ehkäpä ero 8bit vs 10bit värit? Ero piuhassa, edellisessä oli hdmi 2.0 ja nykyisessä DP 1.4? Oli kuinka oli, näytön koosta huolimatta ero oli selkeä. Aikani asetuksia säädeltyäni ero tuohon Asuksen kokoonpanossani olevaan PG35VG näyttöön jäi HDR:ää lukuunottamatta aika pieneksi, ehkäpä tuo asus oli siihen nähden tarjouksestakin huolimatta vähän ylihintainen mutta this is the wa...
Sitten kastoin pääni kylmää vesiämpäriin ja hetkeksi selkiydyin unohtaen kuitenkin pyyhkiä kaiken aiemmin kirjottamani. Jos näyttö on virheetön ja olet siihen tyytyväinen eikä parin hassun lisäeuron hintaero kilpailijaan verrattuna merkitse mitään niin pidä näyttö. Paneelilotossa voi käydä ja varmaankin käy aina huonommin seuraavalla kerralla. Ja sitten sitä taas ollaan tilaan/palautan/tilaan/palautan/til.. jne noidankehässä.
Niin, itse en vaihtaisi jos näytössä ei olisi vikaa tai jos se ei miellyttäisi. Jos se nyt vaan tuntuisi siltä että se Xiami olisi mukavempi niin sittenhän se pitää vaihtaa..