Ultrawide-näytöt (21:9, 2560x1080, 3440x1440, 3840x1600, 5120x2160)

gojirra

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
616
Onko selkeä ero IPS näyttöön? Onko mielestäsi hintansa väärti näiden erojen takia? Onko ihan äänetön, vai vaihteleeko tuuletinnopeus käytön mukaan?
Minuutit mitä kerkesin näyttöä käyttää niin oli aivan loistavia ! Mustan taso oli ihan jotain muuta kuin IPS, ja värit oli erittäin hienot. Pelaamaan en kerennyt, mutta ehkä vielä joskus.. Kerkesin käyttää näyttöä jonkun minuutin ja sit se sammui eikä starttaa enää. Ei edes LEDit näytön takaosassa lähde päälle. :rofl::rofl: Vajaa vuoden odottelu for this... Huhhuh.

Noh. Ei siinä. Tämän takia ostin sen verkkokaupalta. Sinne lähtee pallona takaisin. Eri asia olisi kun olisi jostain muualta ostanut.
 
Liittynyt
28.09.2021
Viestejä
144
Mites noi Alienwaren takuujutut, ne joilla on sellasia ollu? Onko tosiaan Suomessakin niin, että Delliin eka yhteyttä, ja sit he lähettävät näytön ja vasta kun sellainen on saapunut, tarvii sun lähettää viallinen takaisin?
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 116
Minuutit mitä kerkesin näyttöä käyttää niin oli aivan loistavia ! Mustan taso oli ihan jotain muuta kuin IPS, ja värit oli erittäin hienot. Pelaamaan en kerennyt, mutta ehkä vielä joskus.. Kerkesin käyttää näyttöä jonkun minuutin ja sit se sammui eikä starttaa enää. Ei edes LEDit näytön takaosassa lähde päälle. :rofl::rofl: Vajaa vuoden odottelu for this... Huhhuh.

Noh. Ei siinä. Tämän takia ostin sen verkkokaupalta. Sinne lähtee pallona takaisin. Eri asia olisi kun olisi jostain muualta ostanut.
Odottele että uudempi DWF malli tulee heille ennen kuin otat uuden.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 794
Mites noi Alienwaren takuujutut, ne joilla on sellasia ollu? Onko tosiaan Suomessakin niin, että Delliin eka yhteyttä, ja sit he lähettävät näytön ja vasta kun sellainen on saapunut, tarvii sun lähettää viallinen takaisin?
Omassa oli jo uutena viallinen tuuletin. Meni palautuksena Proshopille ja rahat sain takaisin. Onneksi näin. Ostin G8:n. Eipähän tarvitse murehtia niistä tuulettimista.
 
Liittynyt
28.09.2021
Viestejä
144
Omassa oli jo uutena viallinen tuuletin. Meni palautuksena Proshopille ja rahat sain takaisin. Onneksi näin. Ostin G8:n. Eipähän tarvitse murehtia niistä tuulettimista.
Kuten tossa ylempänä sanottiin, niin ainakin tällä 103 firmwarella ei kyllä nuo tuulettimet hirveesti pidä ääntä. Pientä tasaista hurinaa, mutta esim 102:n se semmoinen väliajoittainen "hengitys" on kadonnut. Otan itse ainakin mielummin tasaisen hurinan miinuspuolena, jos plussana saa kuvanpalamisen mukaan 3v takuuseen. :D

Ei kai se niin itsestään selvä valinta ole? DW:ssä on g-syncin lisänä selvästi parempi tonemapping, joka ainakin itseäni kiinnostaisi aika paljonkin.
Sain sen kuvan, että ensi kuun puolessa välissä saattaisi tulla firmispäivitys, joka korjaisi tuon HDR Peak 1000:n tonemappingin, sen jälkeen en kyllä tiedä onko DWF -mallilla varsinaisesti miinuspuolia DW:een verrattuna. Ainoa vaan just se, että ei voi tietää milloin tota F -mallia oikein saa, jos Suomessa saatiin odottaa tota DW:täkin jonku aikaa..
 
Viimeksi muokattu:

gojirra

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
616
Updatea ylempään. Rikkinäinen näyttö palautettu verkkikselle ja otettu uusi hyllystä tilalle (tilattiin kaksi, toinen puolisolle). Testailut jatkukoon. Loistava vempele kyllä kyseessä (siis aw3423dw).

IPS ja OLED kun on vierekkäin niin onhan tuo IPS sen näköinen että kuin olisi joku helvetin käytetty kännykän suojakalvo päällä. Likaiset ja ummehtuneet värit verrattaen Olediin.

Odottele että uudempi DWF malli tulee heille ennen kuin otat uuden.
Ei tuo DWF malli niin säväytä itsellä. Lukenut aika paljon paskaa siitä HDR sotkusta ja monella ollut "gsync"in kanssa vikaa että flikkeröi kuva etc. Kalliimpi tämä gsync moduulinen versio on ja muutama muu nega mutta minulle passelimpi.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
186
Mites noi Alienwaren takuujutut, ne joilla on sellasia ollu? Onko tosiaan Suomessakin niin, että Delliin eka yhteyttä, ja sit he lähettävät näytön ja vasta kun sellainen on saapunut, tarvii sun lähettää viallinen takaisin?
Jep, suoraan vaan Dellin yhteydessä. Itse sain erinomaista palvelua, ja sain uuden vaihturinäytön tilalle muutamassa päivässä.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 581
Updatea ylempään. Rikkinäinen näyttö palautettu verkkikselle ja otettu uusi hyllystä tilalle (tilattiin kaksi, toinen puolisolle). Testailut jatkukoon. Loistava vempele kyllä kyseessä (siis aw3423dw).

IPS ja OLED kun on vierekkäin niin onhan tuo IPS sen näköinen että kuin olisi joku helvetin käytetty kännykän suojakalvo päällä. Likaiset ja ummehtuneet värit verrattaen Olediin.



Ei tuo DWF malli niin säväytä itsellä. Lukenut aika paljon paskaa siitä HDR sotkusta ja monella ollut "gsync"in kanssa vikaa että flikkeröi kuva etc. Kalliimpi tämä gsync moduulinen versio on ja muutama muu nega mutta minulle passelimpi.
Onko tuulettimet yhtä äänettömät tässäkin yksilössä?
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
90
Minulla äsken puuskutti MOB103 näyttö. Eikä tämä nyt hiljainen ole muutenkaan. Pientä coil whineä, mutta tuulettimen kyllä kuulee koko ajan.
Näyttö tosin tuntui kaatuvan kerran, kun kuva hävisi ja palautui vasta virtajohdon irti käyttämällä. Vasta tämän jälkeen tuulettimet ovat ääntäneet.
Toki voi olla että vain sattumaa ja jokin ajureissa temppuili, mutta osuvasti.
 
Liittynyt
11.08.2019
Viestejä
27
Itse hain tänän kans kyseisen Alienware AW3423DW näytön ja palautinkin jo. Näyttö vaikutti kyllä muuten hyvältä, mutta itsellä vain alkoi tuntumaan, että tuulettimet on liian äänekkäät. En tiedä oliko omassa yksilössä jotain vikaa, mutta tuohon hintaan ei huvittaisi alkaa arvuuttelemaan.

Tietokone ja kauittimet pelkästään päällä huoneesssa, niin tuulettimien ääni kuului n2,5m päähän. Firmiksenä oli MOB103 myös. Saattoi hyvin olla tuulettimissakin jotain vikaa ja henkilökohtainen asiahan se on miten herkästi ne alkaa omaan korvaan ottamaan.
 

gojirra

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
616
Itse hain tänän kans kyseisen Alienware AW3423DW näytön ja palautinkin jo. Näyttö vaikutti kyllä muuten hyvältä, mutta itsellä vain alkoi tuntumaan, että tuulettimet on liian äänekkäät. En tiedä oliko omassa yksilössä jotain vikaa, mutta tuohon hintaan ei huvittaisi alkaa arvuuttelemaan.

Tietokone ja kauittimet pelkästään päällä huoneesssa, niin tuulettimien ääni kuului n2,5m päähän. Firmiksenä oli MOB103 myös. Saattoi hyvin olla tuulettimissakin jotain vikaa ja henkilökohtainen asiahan se on miten herkästi ne alkaa omaan korvaan ottamaan.
Käsittämätöntä ! Meillä on kaksi semi herkkää ihmistä kuuntelemassa eikä kyllä kuulu mitään. Sulla tais olla tosi huono tuuri.
 
Liittynyt
11.08.2019
Viestejä
27
Niin vähän itsekkin epäilen, että oli huonoa tuuria ja sattu olemaan viallinen yksilö. En jaksanut alkaa kokeileen tuuria takuuvaihdon suhteen tuossa asiassa niin katsoin parhaaksi palauttaa.

Ominaisuuksiiltaa on kyllä hyvä näyttö, että harmittaa kyllä.

Seuraavaksi ottaa tutkintaan tuo Samsungin oled g8, kunhan alkaa tulee kunnon arvosteluja.
 
Liittynyt
28.09.2021
Viestejä
144
Hmm, tässä mun Alienwaressa on jokin jännä juttu, nimittäin nyt kahdesti tullut violetti pystysuuntainen viiva keskelle näyttöä, ja turkoosi piste alhaalla keskelle ruutua. Kerran lähti sammuttamalla ja laittamalla monitori takaisin päälle. Nyt kokeilin samaa, mutta ei lähtenyt samantien vaan pienellä viiveellä.
 
Liittynyt
03.08.2019
Viestejä
371
Hmm, tässä mun Alienwaressa on jokin jännä juttu, nimittäin nyt kahdesti tullut violetti pystysuuntainen viiva keskelle näyttöä, ja turkoosi piste alhaalla keskelle ruutua. Kerran lähti sammuttamalla ja laittamalla monitori takaisin päälle. Nyt kokeilin samaa, mutta ei lähtenyt samantien vaan pienellä viiveellä.
Tuossa lähtisin ensitöiksi koittamaan DP-kaapelin vaihtoa. Pakko sanoa, että aika paljon noissa Alienwareissa kumminkin vaikuttaisi olevan "jotain pientä", ja välillä vähän isompaakin ihan tällä foorumin otannalla. Redditissäkin tullut kumminkin laatuongelmia vastaan mielestäni poikkeuksellisen paljon. Tietysti tällainen hypenäyttö on vähän enemmän fokuksessa ja kiikarin alla, voi herkästi vaan vaikuttaa siltä. Hyvä tietysti lukea, että verkkiksen kanssa takuu ja vaihtohommat toimineet jouhevasti.

Omalla kohdalla tuon C2 42" hain ja olen ollut leuka lattiassa pari iltaa. Hyvä sylvi kuinka upea näyttö tämäkin on. Eikä tuo 42" nyt niin iso edes ollut. Olin jopa positiivisesti yllättynyt kompaktiudesta. Pöydällä syvyyttä vain 60cm, mutta fiksusti suunniteltujen jalkojen takia menee lähes yhtä kiinni seinään kuin seinäkiinnityksellä. Vakio standi työpöydällä ehkä vähän matala. Välaikaisena ratkaisuna laitoin alle 5cm paksun Ikea Lack hyllyn varastosta ja se nosti ruudun mielestäni lähes täydelliselle korkeudelle. Pitää joku parempi ratkaisu kehitellä pitkällä tähtäimellä. Myös UW:na varsin pätevä värkki. Jos hintatasoa monitorimarkkinoihin vertaa niin eihän mikään pysty sanomaan oikein mitään tälle - hyvä kun samaan rahaan saa edes vastaavan mitoituksen ja resoluution ipsiä.

lg42c2.jpg
 
Liittynyt
28.09.2021
Viestejä
144
Tuossa lähtisin ensitöiksi koittamaan DP-kaapelin vaihtoa. Pakko sanoa, että aika paljon noissa Alienwareissa kumminkin vaikuttaisi olevan "jotain pientä", ja välillä vähän isompaakin ihan tällä foorumin otannalla. Redditissäkin tullut kumminkin laatuongelmia vastaan mielestäni poikkeuksellisen paljon. Tietysti tällainen hypenäyttö on vähän enemmän fokuksessa ja kiikarin alla, voi herkästi vaan vaikuttaa siltä. Hyvä tietysti lukea, että verkkiksen kanssa takuu ja vaihtohommat toimineet jouhevasti.
Totta, DP-kaapelina tosin kolmannelta osapuolelta, kun tartti pidempää. Vois testailla alkuperäisellä.

EDIT: Ongelmana selvästi näyttö, sillä tajusin kokeilla Steam Deckiä HDMI:n kautta, ja täysin sama ongelma löytyi silti (eli ongelma ei esim voi johtua näytönohjaimesta)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.08.2022
Viestejä
48
Löytyyköhän mitään järkihintaista (tai ylipäätään minkään hintaista) 34" näyttöä joka sisältäisi usb-c laturin ja kvm-kytkimen ja mielellään lataisi kumpaakin konetta mikä näytössä on kiinni? Vai toivonko (taas) liikoja? Käyttö tulisi olemaan ihan perus toimistokäyttö ja joskus todella harvoin satunnainen videoiden editointi.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 529
Löytyyköhän mitään järkihintaista (tai ylipäätään minkään hintaista) 34" näyttöä joka sisältäisi usb-c laturin ja kvm-kytkimen ja mielellään lataisi kumpaakin konetta mikä näytössä on kiinni? Vai toivonko (taas) liikoja? Käyttö tulisi olemaan ihan perus toimistokäyttö ja joskus todella harvoin satunnainen videoiden editointi.
Dell UltraSharp 34 Curved USB-C Hub Monitor - U3421WE

toi toimii 65W läppärillä ainakin lataa ja toimii hubina, kuvakin menee yhdellä kaapelilla. on toki vaan 60Hz, töissä toimivaksi todettu (mulla nyt käytännössä tuosta 38" versio siellä (Dell UltraSharp 38 Curved USB-C Hub Monitor - U3821DW).
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 813
Taitaa harvemmassa olla näytöt mihin saa kaksi laitetta usbc:llä samaan aikaan?

Oma resepti olisi:
Hyvä näyttö oman maun mukaan.
Pari kappaletta usbc telakoita riittävillä spekseillä ja näppis/hiiri comboksi joku jossa on tuki useammalle koneelle, MX Keysin tyyliin.
Tai toinen kone usbc:llä suoraan monitoriin ja toinen telakalla+perinteisellä usbilla niin saa sisäänrakennetun KVM:än hyödyt.
Jos telakassa on vähän pidempi kaapeli niin sen saa jemmattua johonkin pois näkyviltä tavalla tai toisella.
 
Liittynyt
17.08.2022
Viestejä
48
Taitaa harvemmassa olla näytöt mihin saa kaksi laitetta usbc:llä samaan aikaan?

Oma resepti olisi:
Hyvä näyttö oman maun mukaan.

Tai toinen kone usbc:llä suoraan monitoriin ja toinen telakalla+perinteisellä usbilla niin saa sisäänrakennetun KVM:än hyödyt.
Jos telakassa on vähän pidempi kaapeli niin sen saa jemmattua johonkin pois näkyviltä tavalla tai toisella.
Tämä resepti on varmaan todennäköisin. En vaan haluaisi pienelle pöydälle yhtään mitään telakkaa ja yhden yhtä ylimääräistä johtoa / laitetta, kun teoriassa se olisi mahdollista. Täytyy vielä tutkia asiaa ja miettiä saisko sen telakan jotenkin pultattua pöydän alle.
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 813
1674024286110.png

Amazon on täynnä tuon kaltaisia usb-c telakoita, kunhan tuo (turhan usein kiinteä) johto koneelle on riittävän pitkä niin sen laittaa vaikka kaksipuolisella teipillä monitorin taakse jolloin näkyvien johtojen määrä on minimissään. Virran sille voi vetää samaa reittiä mitä monitorillekin menee.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 869

Amazon on täynnä tuon kaltaisia usb-c telakoita, kunhan tuo (turhan usein kiinteä) johto koneelle on riittävän pitkä niin sen laittaa vaikka kaksipuolisella teipillä monitorin taakse jolloin näkyvien johtojen määrä on minimissään. Virran sille voi vetää samaa reittiä mitä monitorillekin menee.
Olen melko varma, että noissa kevyissä "telakoissa" ei ole powerdeliveryä. Se taisi olla tärkeä ominaisuus kysyjälle
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 813
Olen melko varma, että noissa kevyissä "telakoissa" ei ole powerdeliveryä. Se taisi olla tärkeä ominaisuus kysyjälle
Sitten se olis usb hubi.

Kuvan esimerkkilaitteelle luvattu max. 100W PD (käyttää läppärin laturia). Silti sitä en uskaltaisi suositella koska tiedoissa on erikseen win11 käyttäjille viesti "ota yhteyttä jos tää ei toimi" mikä tarkoittaa varmasti sitä että ongelmia on ollut muilla. Eli kyllä ne tuotetiedot kannattaa käydä läpi eikä välttämättä sitä ensimmäistä kannata klikata ostoskoriin :) Linkki.

Ainakin kuvien perusteella useissa on turhan lyhyt tuo oma kaapeli jos telakan haluaisi pois näkyviltä, varsinkin jos on tarkoitus käyttää myös läppärin omaa näyttöä.
 
Liittynyt
17.08.2022
Viestejä
48
Olen melko varma, että noissa kevyissä "telakoissa" ei ole powerdeliveryä. Se taisi olla tärkeä ominaisuus kysyjälle
Joo tarkoitus / halu olisi saada pöytä tyhjäksi kaikesta turhasta. Olen kyllä tietoinen noista telakoista ja niistähän en alkuperäisessä kysymyksessä kysynyt, vaan näyttöä josta saisi kahteen koneeseen usbc:n kautta virran ja kuvan, sekä siltäisi kvm-kytminen. Tää on jotenkin vaan ilmeisesti ihan yleinen tapa joka puolella, että aletaan "tyrkyttämään" vaihtoehtoisia ratkaisuja alkuperäisen idean tilalle.
 
Liittynyt
28.09.2021
Viestejä
144
En nyt varsinaisesti halua tyrkyttää (enemmän fiilistellä omaa setuppia? :D) Mutta mulla on "usb-c hubina" toi Valven virallinen Steam Deckin Docki (johon saa myös esim työläppärin), ja johtokourussa USB-switcheri, joka menee dockiin ja pöytäkoneeseen. Ei piuhoja, muutaku yks lyhyt usb-c piuha dockista.

Pitää joskus ottaa kuva vähä paremmalla valolla :D

DSCF9933.jpg
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 869
En nyt varsinaisesti halua tyrkyttää (enemmän fiilistellä omaa setuppia? :D) Mutta mulla on "usb-c hubina" toi Valven virallinen Steam Deckin Docki (johon saa myös esim työläppärin), ja johtokourussa USB-switcheri, joka menee dockiin ja pöytäkoneeseen. Ei piuhoja, muutaku yks lyhyt usb-c piuha dockista.

Pitää joskus ottaa kuva vähä paremmalla valolla :D

Upea toteutus. Sopiiko udella mikä näyttömalli tuo on, kun näyttäisi juuri sellaiselta mitä itselle etsin, mutta IPS:ää tai amolediä ei oikein löydy
 
Liittynyt
28.09.2021
Viestejä
144
Upea toteutus. Sopiiko udella mikä näyttömalli tuo on, kun näyttäisi juuri sellaiselta mitä itselle etsin, mutta IPS:ää tai amolediä ei oikein löydy
Kiitos! AW3423DW :) Tosiaan tossa on nyt jotain häikkää, mutta todennäköisesti sama tulee takaisin tai odotan sitä F mallia.
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 813
Joo tarkoitus / halu olisi saada pöytä tyhjäksi kaikesta turhasta. Olen kyllä tietoinen noista telakoista ja niistähän en alkuperäisessä kysymyksessä kysynyt, vaan näyttöä josta saisi kahteen koneeseen usbc:n kautta virran ja kuvan, sekä siltäisi kvm-kytminen. Tää on jotenkin vaan ilmeisesti ihan yleinen tapa joka puolella, että aletaan "tyrkyttämään" vaihtoehtoisia ratkaisuja alkuperäisen idean tilalle.
Tuntuu mahdottomalta tehtävältä. En mä tähän enää kolmatta tuntia käytä :) Useampia näyttöjä löytyi missä on kaksi tai kolmekin usb-c liitäntää mutta aina vain yksi niistä tukee display porttia, muut on dataa varten.

Rtingsin mukaan (The 5 Best USB-C Monitors - Winter 2023: Reviews) olisi LG:n 40" monitorissa pari thunderbolt 4 liitäntää ja saisi kaksi usb-c läppäriä kiinni. Sitten kun päästään revikkaan asti, tuosta ei puhuta enää mitään (LG 40WP95C-W Review) Myöskään LG:n omilla sivuilla ei mainita kahden koneen usb-c käytöstä mitään (LG 40'' Curved UltraWide® 5K2K Nano IPS Monitor with Thunderbolt™ 4 Connectivity (40WP95C-W) | LG USA) - ei myöskään pdf manuaalissa.

LG 40WP95C-W 40" -5K2K Ultrawide-näyttö 2 049,99

Yksi dellin näyttö (Dell UltraSharp 27 USB-C Hub -näyttö – U2722DE | Dell Suomi) nettihuhujen mukaan tukisi kahta konetta mutta taas speksien mukaan yksi usb-c on näyttöliitäntä ja toinen vain dataa varten.
 
Liittynyt
13.09.2018
Viestejä
720
Tuntuu mahdottomalta tehtävältä. En mä tähän enää kolmatta tuntia käytä :) Useampia näyttöjä löytyi missä on kaksi tai kolmekin usb-c liitäntää mutta aina vain yksi niistä tukee display porttia, muut on dataa varten.

Rtingsin mukaan (The 5 Best USB-C Monitors - Winter 2023: Reviews) olisi LG:n 40" monitorissa pari thunderbolt 4 liitäntää ja saisi kaksi usb-c läppäriä kiinni. Sitten kun päästään revikkaan asti, tuosta ei puhuta enää mitään (LG 40WP95C-W Review) Myöskään LG:n omilla sivuilla ei mainita kahden koneen usb-c käytöstä mitään (LG 40'' Curved UltraWide® 5K2K Nano IPS Monitor with Thunderbolt™ 4 Connectivity (40WP95C-W) | LG USA) - ei myöskään pdf manuaalissa.

LG 40WP95C-W 40" -5K2K Ultrawide-näyttö 2 049,99

Yksi dellin näyttö (Dell UltraSharp 27 USB-C Hub -näyttö – U2722DE | Dell Suomi) nettihuhujen mukaan tukisi kahta konetta mutta taas speksien mukaan yksi usb-c on näyttöliitäntä ja toinen vain dataa varten.
Luulen, että toi LG 40WP95C:n USB-C liitäntä on kuvista päätellen sellainen, että se ylempi on tarkoitettu läppärin kiinnittämiseen (läppärin ja salaman ikonit) ja alempi (pelkkä salama) daisy chain ratkaisulla toiseen näyttöön liittämiseen. Varmaan Dellissä sama. Uskoisin, että etsit sen verran pienen piirin ominaisuutta, ettei sitä löydy mistään näytöstä nimenomaan tuolla 2x power deliverylla.

KVM-ominaisuuksia on valitettavasti muutenkin heikosti näytöissä. Mun aiemmat ratkaisut ovat olleet mm. Picture by Picture moodi Samsung CRG9:ssa (2x 1440p, yksi per kone) ja ShareMouse/Barrier/Synergy "softa-KVM" niiden välillä vaihtamiseen. Toimii ihan pätevästi kunhan verkko on stabiili.

Sittemmin olen päätynyt sellaiseen ratkaisuun, että yhdessä näytössä kaksi piuhaa ja CableMattersin USB-C switch käytössä. En tarvi välttämättä koneiden vaihtoa lennosta, vaan työpäivän päätteeksi painan switchista nappia, vaihdan inputia näytöstä ja siirryn käyttämään kotikonetta.
 
Liittynyt
13.09.2018
Viestejä
720
Tuntuu mahdottomalta tehtävältä. En mä tähän enää kolmatta tuntia käytä :) Useampia näyttöjä löytyi missä on kaksi tai kolmekin usb-c liitäntää mutta aina vain yksi niistä tukee display porttia, muut on dataa varten.

Rtingsin mukaan (The 5 Best USB-C Monitors - Winter 2023: Reviews) olisi LG:n 40" monitorissa pari thunderbolt 4 liitäntää ja saisi kaksi usb-c läppäriä kiinni. Sitten kun päästään revikkaan asti, tuosta ei puhuta enää mitään (LG 40WP95C-W Review) Myöskään LG:n omilla sivuilla ei mainita kahden koneen usb-c käytöstä mitään (LG 40'' Curved UltraWide® 5K2K Nano IPS Monitor with Thunderbolt™ 4 Connectivity (40WP95C-W) | LG USA) - ei myöskään pdf manuaalissa.

LG 40WP95C-W 40" -5K2K Ultrawide-näyttö 2 049,99

Yksi dellin näyttö (Dell UltraSharp 27 USB-C Hub -näyttö – U2722DE | Dell Suomi) nettihuhujen mukaan tukisi kahta konetta mutta taas speksien mukaan yksi usb-c on näyttöliitäntä ja toinen vain dataa varten.
Luulen, että toi LG 40WP95C:n USB-C liitäntä on kuvista päätellen sellainen, että se ylempi on tarkoitettu läppärin kiinnittämiseen (läppärin ja salaman ikonit) ja alempi (pelkkä salama) daisy chain ratkaisulla toiseen näyttöön liittämiseen. Varmaan Dellissä sama. Uskoisin, että etsit sen verran pienen piirin ominaisuutta, ettei sitä löydy mistään näytöstä nimenomaan tuolla 2x power deliverylla.

KVM-ominaisuuksia on valitettavasti muutenkin heikosti näytöissä. Mun aiemmat ratkaisut ovat olleet mm. Picture by Picture moodi Samsung CRG9:ssa (2x 1440p, yksi per kone) ja ShareMouse/Barrier/Synergy "softa-KVM" niiden välillä vaihtamiseen. Toimii ihan pätevästi kunhan verkko on stabiili.

Sittemmin olen päätynyt sellaiseen ratkaisuun, että yhdessä näytössä kaksi piuhaa ja CableMattersin USB-C switch käytössä. En tarvi välttämättä koneiden vaihtoa lennosta, vaan työpäivän päätteeksi painan switchista nappia, vaihdan inputia näytöstä ja siirryn käyttämään kotikonetta.

Nää nyt ei tietysti mitenkään auta sun tavoitetta minimoida piuhojen määrä. Ehkä parempi vaan tunkea ne piiloon pöydän alle.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 581
Pitäsköhän hake gigantista testiin toi LG 42 C2. Olis helppo palauttaa, jos ei tunnu hyvälle... Vähän kyllä epäilyttää tuo kaarevuuden puute tuossa, mutta testaamallahan se selviäisi. Ja vaan 120Hz tietysi vähän harmittaa, mutta toisaalta saisihan tuossa sitten 4k reson ja "ultra widen" samalla iskulla. Voisi pelata UW resolla, jos 4k ei jaksa pyörähtää.
 

gojirra

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
616
Pitäsköhän hake gigantista testiin toi LG 42 C2. Olis helppo palauttaa, jos ei tunnu hyvälle... Vähän kyllä epäilyttää tuo kaarevuuden puute tuossa, mutta testaamallahan se selviäisi. Ja vaan 120Hz tietysi vähän harmittaa, mutta toisaalta saisihan tuossa sitten 4k reson ja "ultra widen" samalla iskulla. Voisi pelata UW resolla, jos 4k ei jaksa pyörähtää.
Toi 120hz on enemmän kuin tarpeeksi hyvä jos et nyt hikistele jossain cs/valorant peleissä. Tv joku joka päivitti ihan vasta 120hz -> 175hz.
 
Liittynyt
17.08.2022
Viestejä
48
Tuntuu mahdottomalta tehtävältä. En mä tähän enää kolmatta tuntia käytä :) Useampia näyttöjä löytyi missä on kaksi tai kolmekin usb-c liitäntää mutta aina vain yksi niistä tukee display porttia, muut on dataa varten.

Rtingsin mukaan (The 5 Best USB-C Monitors - Winter 2023: Reviews) olisi LG:n 40" monitorissa pari thunderbolt 4 liitäntää ja saisi kaksi usb-c läppäriä kiinni. Sitten kun päästään revikkaan asti, tuosta ei puhuta enää mitään (LG 40WP95C-W Review) Myöskään LG:n omilla sivuilla ei mainita kahden koneen usb-c käytöstä mitään (LG 40'' Curved UltraWide® 5K2K Nano IPS Monitor with Thunderbolt™ 4 Connectivity (40WP95C-W) | LG USA) - ei myöskään pdf manuaalissa.

LG 40WP95C-W 40" -5K2K Ultrawide-näyttö 2 049,99

Yksi dellin näyttö (Dell UltraSharp 27 USB-C Hub -näyttö – U2722DE | Dell Suomi) nettihuhujen mukaan tukisi kahta konetta mutta taas speksien mukaan yksi usb-c on näyttöliitäntä ja toinen vain dataa varten.
:lol: Aika monta tuntia on itsekin tähän etsintään käyttänyt tuloksetta. Kiitokset kuitenkin panostuksesta! Ehkä se on taivuttava siihen, että toinen kone tulee jollain telakalla kiinni.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 869
Pitäsköhän hake gigantista testiin toi LG 42 C2. Olis helppo palauttaa, jos ei tunnu hyvälle... Vähän kyllä epäilyttää tuo kaarevuuden puute tuossa, mutta testaamallahan se selviäisi.
...
Voisi pelata UW resolla, jos 4k ei jaksa pyörähtää.
Sama on mietinnässä ja kaarevuuden puute lähinnä jännittää. Se häiritsee 40" uw näytössäkin eikä tuo tv ole kuin 0,7cm kapeampi kuvaltaan. UW resolla meinasin itsekin räiskintöjä pelata jatkossakin joka tapauksessa
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 813
Pitäsköhän hake gigantista testiin toi LG 42 C2. Olis helppo palauttaa, jos ei tunnu hyvälle... Vähän kyllä epäilyttää tuo kaarevuuden puute tuossa, mutta testaamallahan se selviäisi. Ja vaan 120Hz tietysi vähän harmittaa, mutta toisaalta saisihan tuossa sitten 4k reson ja "ultra widen" samalla iskulla. Voisi pelata UW resolla, jos 4k ei jaksa pyörähtää.
Mulla oli ennen nykyistä UW 165hz näyttöä käytössä useamman vuoden 299e 43" 4k telkkari. Siinä ei ollut mitään ihmeellistä paitsi arvostelujen mukaan pelitilassa suht pieni lagi aikaisekseen. Pöydän takareunalle työnnettynä se oli just hyvä peleissä, varsinaisesti hyötykäytössä se ei koskaan ollutkaan. Plussana saa ihan hyvän toistimen tv-sarjoja ja leffoja varten, reilun metrin päästä toi 42" on vielä ihan ok ;)
 
Liittynyt
21.02.2021
Viestejä
67
Löytyykö aw3423dw omistajista kokemuksia konsoleiden yhteensopivuudesta? Mietin että nappaisin xbox series s suoratoistolootaksi, kun pöytäkoneen kanssa on työmaa saada ulos yli 1080p laatua muualta kuin netflixistä.
Eli toimiiko UW, HDR ja 2k konsoleiden kanssa?
 
Liittynyt
30.12.2022
Viestejä
126
Löytyykö aw3423dw omistajista kokemuksia konsoleiden yhteensopivuudesta? Mietin että nappaisin xbox series s suoratoistolootaksi, kun pöytäkoneen kanssa on työmaa saada ulos yli 1080p laatua muualta kuin netflixistä.
Eli toimiiko UW, HDR ja 2k konsoleiden kanssa?
En ole omistaja mutta:

" The Dell AW3423DW has disappointing compatibility with the Xbox Series X. 1080p and 1440p signals work without issue, but HDR doesn't work at all on it. Like the PS5, the Xbox doesn't support ultrawide gaming, and you'll see black bars on the sides. " Dell Alienware AW3423DW Review

Henk. koht. kokemusta omaavat olkaa hyvät ja korjatkaa jos tuo kesällä kirjoitettu arvostelu on vanhentunutta tietoa.
 
Liittynyt
21.02.2021
Viestejä
67
En ole omistaja mutta:

" The Dell AW3423DW has disappointing compatibility with the Xbox Series X. 1080p and 1440p signals work without issue, but HDR doesn't work at all on it. Like the PS5, the Xbox doesn't support ultrawide gaming, and you'll see black bars on the sides. " Dell Alienware AW3423DW Review

Henk. koht. kokemusta omaavat olkaa hyvät ja korjatkaa jos tuo kesällä kirjoitettu arvostelu on vanhentunutta tietoa.
Tätä samaa nopealla googlailulla löysin, mietin josko olisi päivityksiä xboxin puolelta tullut, kun firmwarea ei näissä näytöissä saa päivitettyä. Pelikäytössä änärit ei nyt kauheasti hyödy HDR tuesta, mutta leffalaatikossa se olisi tärkeä
 
Liittynyt
30.12.2022
Viestejä
126
IPS ja OLED kun on vierekkäin niin onhan tuo IPS sen näköinen että kuin olisi joku helvetin käytetty kännykän suojakalvo päällä. Likaiset ja ummehtuneet värit verrattaen Olediin.
En epäile etteikö OLED olisi ylivertainen teknologia mutta kiinnostaisi kokeilla kuinka paljon ero kapenisi jos LCD:stä repisi tuon anti-glare kalvon pois. Ei ole ultrawide asiaa mutta törmäsin youtubessa arvosteluihin joissa tuo LG:n uusi 27" OLED pelinäyttö haukuttiin mattakalvonsa (ja matalan kirkkautensa) johdosta. Näyttää kuulemma värit OLED-näytölläkin valjuilta tuon viimeistelyn takia

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
272
Voisko joku G8 OLEDin omistaja napata lähikuvan tuosta hopea reunuksesta ja vähän kuvailla kuinka näkyvä se on? Sen lisäks VESA-kiinnitys kiinnostais, onks tos joku adapteri siihen?
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 813
En ole omistaja mutta:

" The Dell AW3423DW has disappointing compatibility with the Xbox Series X. 1080p and 1440p signals work without issue, but HDR doesn't work at all on it. Like the PS5, the Xbox doesn't support ultrawide gaming, and you'll see black bars on the sides. " Dell Alienware AW3423DW Review

Henk. koht. kokemusta omaavat olkaa hyvät ja korjatkaa jos tuo kesällä kirjoitettu arvostelu on vanhentunutta tietoa.
Mää taistelin tuon oman 34" UW:n kanssa ihan samasta asiasta pari kk sitten. Maksimi mitä Series X:ästä saa ulos on 16:9 1440p, eli käytännössä 27" kuva. Suoratoistot boksilla on 1080p. HDR:ää en kokeillut, siirsin koko boksin makkarin telkkariin suosiolla.

edit: lisätään nyt vielä se, että toki 4K näytöllä toi xbox toimii ihan hyvin :D Se ei vaan skaalaa ultrawidelle kuvaa niin että koko monitorista saisi hyödyn irti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.02.2021
Viestejä
67
Mää taistelin tuon oman 34" UW:n kanssa ihan samasta asiasta pari kk sitten. Maksimi mitä Series X:ästä saa ulos on 16:9 1440p, eli käytännössä 27" kuva. Suoratoistot boksilla on 1080p. HDR:ää en kokeillut, siirsin koko boksin makkarin telkkariin suosiolla.
Taitaa jäädä xboxit kauppaan. Sain netflixin puskemaan 4k striimiä hdr päällä, mutta vain edgeä käyttäen ja sekin välillä kaataa windowsin. On hankalaa kun itse näytöstä löytyy silmäkarkkia, muttei pääse oikeuksiinsa kun software-puoli menee metsään. HDR puuttumisen vielä sietäisi mutta kuvasuhde on liian kova pala purtavaksi
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
90
Voisko joku G8 OLEDin omistaja napata lähikuvan tuosta hopea reunuksesta ja vähän kuvailla kuinka näkyvä se on? Sen lisäks VESA-kiinnitys kiinnostais, onks tos joku adapteri siihen?
100x100 vesa-adapteri näyttäisi olevan mukana. Parempaa kuvaa reunasta en tähän hätään saa. Eipä tuohon reunaan tullut oikeastaan avaamisen jälkeen kiinnitettyä huomiota. Olisin silti ottanut mielummin ilman noita.
g8lähi.jpg
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
145
AW3423DW haettu verkkokaupasta. Firmis MOB103. Testailut päällä. Kysyä voi jos jollain on kysyttävää. Oikein hyvä versio näin pikaisesti testattuna. Ei kuolleita pikseleitä, ei ääntä, ei ongelmia. :thumbsup:

Tiukka vertailu menossa, vieressä on: PG349 120hz 34" 3440x1440p IPS näyttö.
Ja itsellä vasta Delliltä vaihdossa tulleessa näytössä firmiksenä MOB102.. Voisi kuvitella, että lähettävät päivitetyn version asiakkaalle, joka on ollut tyytymätön ensimmäiseen näyttöön. Manufacture date tässä näytössä myös pari kuukautta vanhempi kuin ensimmäisessä näytössä. V*tuttaa tää surina kyllä niin paljon, että jaksaisko sitä vielä kerran tapella niiltä uuden näytön.. :facepalm:
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 008
Ja itsellä vasta Delliltä vaihdossa tulleessa näytössä firmiksenä MOB102.. Voisi kuvitella, että lähettävät päivitetyn version asiakkaalle, joka on ollut tyytymätön ensimmäiseen näyttöön. Manufacture date tässä näytössä myös pari kuukautta vanhempi kuin ensimmäisessä näytössä. V*tuttaa tää surina kyllä niin paljon, että jaksaisko sitä vielä kerran tapella niiltä uuden näytön.. :facepalm:
Eipä sillä firmiksellä kaiketi suurta merkitystä ole loppupeleissä, onko tuohon uudempaan jotain olennaista edes lisätty? Oma syksyllä ostettu MOB102 -näyttö on täysin hiljainen tai ainakin tuulettimet pyörivät kokoajan niin tasaisesti ettei niitä kuule ollenkaan.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
145
Eipä sillä firmiksellä kaiketi suurta merkitystä ole loppupeleissä, onko tuohon uudempaan jotain olennaista edes lisätty? Oma syksyllä ostettu MOB102 -näyttö on täysin hiljainen tai ainakin tuulettimet pyörivät kokoajan niin tasaisesti ettei niitä kuule ollenkaan.
Eikö oikeasti edes pelisession/HDR-videon katselun jälkeen? Itsellä kuulosti tunnin excel-session jälkeen (melkein koko näyttö siis lähinnä valkoisena tuon ajan) jo hiustenkuivaajalta ja dB-mittaus näytön takaa yli 40.

Oon todella hämmentyny tästä koko aiheesta. Netistä löytyy näitä "täysin hiljainen" tarinoita ja sitten niitä ihmisiä, kenen mukaan näytöstä lähtee oikeasti kova ääni. Voiko tää olla enää subjektiivista vai onko näissä isoja laatueroja?
 
Liittynyt
31.03.2017
Viestejä
83
Eikö oikeasti edes pelisession/HDR-videon katselun jälkeen? Itsellä kuulosti tunnin excel-session jälkeen (melkein koko näyttö siis lähinnä valkoisena tuon ajan) jo hiustenkuivaajalta ja dB-mittaus näytön takaa yli 40.

Oon todella hämmentyny tästä koko aiheesta. Netistä löytyy näitä "täysin hiljainen" tarinoita ja sitten niitä ihmisiä, kenen mukaan näytöstä lähtee oikeasti kova ääni. Voiko tää olla enää subjektiivista vai onko näissä isoja laatueroja?
Onko muuten hiljainen jos ei tuntia valkoista ruutua pitää päällä? Ei toi tuskin viallinen ole vaan toimii kuten pitääkin kun sitä rasittaa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 008
Eikö oikeasti edes pelisession/HDR-videon katselun jälkeen? Itsellä kuulosti tunnin excel-session jälkeen (melkein koko näyttö siis lähinnä valkoisena tuon ajan) jo hiustenkuivaajalta ja dB-mittaus näytön takaa yli 40.

Oon todella hämmentyny tästä koko aiheesta. Netistä löytyy näitä "täysin hiljainen" tarinoita ja sitten niitä ihmisiä, kenen mukaan näytöstä lähtee oikeasti kova ääni. Voiko tää olla enää subjektiivista vai onko näissä isoja laatueroja?
HDR-videoita en ole katsellut, mutta pelaamista olen harrastanut kerrallaan useiden tuntien sessioissa ja mitään selvästi kuultavaa ääntä monitorista ei ole lähtenyt, kun olen ottanut kuulokkeet pois päästä. Kyllähän se vähän vaikuttaa siltä, että maanantaikappaleita on kohtalaisesti liikenteessä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 662
Se äänekkyys on kyllä varmaan aika subjektiivista kans. Joillain on kone pöydällä, joillain lattialla. Toisella täysin hiljanen kone (custom loop) kun taas jollain ilmajäähdytteinen josta lähtee muutenkin ääntä.

Et silleen jos miettii et itellä äänekkäin asia koneessa on kotelotuulettimet jotka vetää ööö, 600rpm niin ei tosta näytöstä sais oikeastaan pihaustakaan lähteä ettei se olis sit se kuuluvin asia koko setissä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 656
Viestejä
4 207 352
Jäsenet
70 929
Uusin jäsen
Tontsaaap

Hinta.fi

Ylös Bottom