Ultrawide-näytöt (21:9, 2560x1080, 3440x1440, 3840x1600, 5120x2160)

Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
992
Corsair julkistanut kaarevuuden säädöllä olevan näytön. Olisikohan tuon kokoiselle näytölle pitänyt olla isompi reso,sitten varmaan hintakin olisi korkeampi. Mielenkiintoinen näyttö,harkitsen vahvasti ostoa,kunhan julkistavat hinnat suomessa
Tuon resoluution, ja todennäköisesti myös hinnan, lisäksi ainakin itselle selvä "dealbreaker" on tuosta kaarevuuden säädöstä aiheutuva VESA-kiinnityksen puuttuminen.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
186
LTT:n G8 OLED esittely:
Hetkinen tämä oli uutta minulle, eli Doom Eternal ei videon mukaan tue FreeSync Premium Pro:ta, eli pitää valita joko HDR:n tai korkean virkistystaajuden väliltä.

En tiennyt, että FreeSync Premium Pro vaatii pelikohtaisen tuen. :hmm:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
245
Hetkinen tämä oli uutta minulle, eli Doom Eternal ei videon mukaan tue FreeSync Premium Pro:ta, eli pitää valita joko HDR:n tai korkean virkistystaajuden väliltä.

En tiennyt, että FreeSync Premium Pro vaatii pelikohtaisen tuen. :hmm:
FreeSync Premium Prossa peli voi kysyä ajureilta millaista kirkkautta näyttö tukee ja tehdä tone mappingin (mitä lie suomeksi) tämän perusteella, eli sen käyttö vaikuttaa ihan pelin piirtämiseen.
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
262
Noniin. Sain viimein tilaamani HDMI 2.1 kaapelin ja siihen mini HDMi -adapterin OLED G8:iin. Värit on nyt 12 bittisenä ja hertsit 175. Toinen hyvä uutinen on että kun HDMI on käytössä, niin USB -toimii kuten pitää. Passthrough kiinnittämälleni hubille pelaa ja näyttö ei ole bootatessa pimeänä mitä se teki display portin kanssa. En olisi uskonut että huomaisin mitään eroja 10 ja 12 bittisen välillä, mutta ilmeisesti kun paneeli on tarpeeksi hyvä, niin tuokin ero tulee esille. Värit erottuvat selkeämmin ja jotenkin kokonaisuus vain tuntuu entistä selkeämmältä. EDIT: pidemmän session n 2h aikana näyttö kävi pimeänä hetkellisesti, joten hittolainen kyllä se HDMI - bugi on tässä Samsungin firmiksessä. Aiemmin väitin että villkumista ei ollut. Valitettavasti olin väärässä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
262
Placebo on kyllä mielenkiintoinen efekti. Otin HDMI:n irti ja DP:n kiinni. Vaikka luulin nähneeni selkeää eroa, niin enpä tiedä. Aivan samalta näyttää :) Täytyypä vain odotella seuraavaa firmistä niin sitten voi laittaa HDMI:n uudelleen käyttöön.
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
270
Placebo on kyllä mielenkiintoinen efekti. Otin HDMI:n irti ja DP:n kiinni. Vaikka luulin nähneeni selkeää eroa, niin enpä tiedä. Aivan samalta näyttää :) Täytyypä vain odotella seuraavaa firmistä niin sitten voi laittaa HDMI:n uudelleen käyttöön.
Millainen kaapeli sen G8 OLEDin mukana tulee?
 

njs

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 166
Outo ongelma ton G8 OLED:n kanssa kun konetta on hetken käyttämättä. Kone sammuttaa näytön ja näyttö menee nukkumaan niin kone menee ihan jumiin. Hiirtä (kiinni koneessa) heiluttamalla näyttö herää ja tunnistaa että dp portissa on jotain mutta sanoo että ”turn signal on”. Koneen virtanappiin on laitettu hibernate mutta tähän se ei reagoi. Koitin myös ottaa dp kaapelin irti ja kytkin hdmi:n mutta ei näy mitään. Ainoa vaihtoehto on sammuttaa kone. Eipä oo muilla näytöillä esiintynyt. Voisi testailla HDMI:lla jos ei se pätkisi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 792
G8:sta. Vaihdoin Nvidian näytönohjaimesta AMD:hen. Nyt näkyy VRR:n kohdalla "Freesync Premium", kun Nvidian kortilla näkyi vain, että "ON". Premium Pro tulee firmispäivityksenä sitten alkuvuodesta.

Itsellä herää näytön lepotilasta ihan normaalisti. DP-kaapeli vain käytössä. HDMI meni jäähylle sammuilujen takia pelatessa. Toivottavasti sekin korjataan seuraavassa päivityksessä.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
145
Noniin, meluava AW3423DW lähetetty takaisin Dellille ja uusi saatu vaihdossa tilalle. Tässä ei ole sentään niin äänekäs tämä jatkuvasti pyörivä tuuletin, kuin ensimmäisessä yksilössä, mutta on tämä silti jotenkin surkeaa.. Tämän hintaluokan näytössä jatkuvasti pyörivä tuuletin, joka on selkeästi paskinta laatua mitä vaan on keksitty. Todella pettynyt ostokseen. Itse PC:stä kun tehnyt täysin äänettömän, niin nyt sitten näyttö surisee ja hurisee ainoana komponenttina setupissa. :facepalm: Olisin täysin ok pienen huminan kanssa, mutta kun tässä uudessakin yksilössä tuulettimesta lähtevä surina peittää itse huminan.

Ja mainittakoon vielä näytön toinen tuuletin, jonka fan curve on vähintäänkin mielenkiintoinen. Se kiihdyttelee välillä todella nopeasti eestaas, eikä koskaan keksi itselleen tasaista RPM:ää. Ja on oikeasti äänekäs puhallusääni. Tekee sitä onneksi verrattain harvoin.

Tämän perusteella suosittelisin Samsungia ihan vaan sen takia, että ovat nämä tuulettimet jättäneet pois. On tämä myöskin todella painava ja möhkö tuolta takaapäin, kun on pitänyt poweri ja läjä tuulettimia survoa kotelon sisään. Seinäkiinnike huutaa hoosiannaa, kun näin painava näyttö on niin kaukana kiinnityspisteestä.
 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
220
Ja mainittakoon vielä näytön toinen tuuletin, jonka fan curve on vähintäänkin mielenkiintoinen. Se kiihdyttelee välillä todella nopeasti eestaas, eikä koskaan keksi itselleen tasaista RPM:ää. Ja on oikeasti äänekäs puhallusääni. Tekee sitä onneksi verrattain harvoin.
Itsellä on sama että välillä kuuluu ku joku tonttu hönkisi aina aika ajoin. Yleensä tapahtuu ku menen pelistä windowsiin (itse pelatessa ei höngi mutta ku tein 10 minuuttia excel taulukkoa niin siinä alkoi hönkimään).

Vähän samaa mieltä että jos pitäisi valita niin samsunkia olisin itsekkin ehkä hommannu, mutta ajoitus oli itsellä huono vaihtoon ja toisaalta olin tyytyväinen näyttöön. Onneksi en käytä konetta niin paljoa että tuo tuuletin häirtisisi. Miinuksina tosin samsungissa on tuo aivan tolkuttoman typerä idea laittaa joku micro hdmi \ displayport. Toinen asia mikä lohduttaa alienwaressa on tuo 3 vuoden takuu burn innille, mitä samsungilla ei ole.
 

kolistelija

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
1 025
Itsellä on sama että välillä kuuluu ku joku tonttu hönkisi aina aika ajoin. Yleensä tapahtuu ku menen pelistä windowsiin (itse pelatessa ei höngi mutta ku tein 10 minuuttia excel taulukkoa niin siinä alkoi hönkimään).

Vähän samaa mieltä että jos pitäisi valita niin samsunkia olisin itsekkin ehkä hommannu, mutta ajoitus oli itsellä huono vaihtoon ja toisaalta olin tyytyväinen näyttöön. Onneksi en käytä konetta niin paljoa että tuo tuuletin häirtisisi. Miinuksina tosin samsungissa on tuo aivan tolkuttoman typerä idea laittaa joku micro hdmi \ displayport. Toinen asia mikä lohduttaa alienwaressa on tuo 3 vuoden takuu burn innille, mitä samsungilla ei ole.
Samsung ei erikseen mainitse burn innia takuuehdoissa, mutta redditissä oli joku kysynyt Sampalta tuosta ja vastaus oli että kuuluu takuuseen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
229
Itsellä ei ole kyllä ollut nuo AD3423DW tuulettimet mitenkään äänekkäät, toki kone on suoraan näytön vieressä, mutta kuitenkin hiljainen kokoonpano kyseessä muuten.

Ainut tilanne missä huomannut tuulettimen on, kun näytön takaa pyyhin pölyjä pois ja tietokone oli muuten juuri sammutettu ja näyttö teki vielä pixel refresh.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
186
Itsellä ei ole kyllä ollut nuo AD3423DW tuulettimet mitenkään äänekkäät, toki kone on suoraan näytön vieressä, mutta kuitenkin hiljainen kokoonpano kyseessä muuten.

Ainut tilanne missä huomannut tuulettimen on, kun näytön takaa pyyhin pölyjä pois ja tietokone oli muuten juuri sammutettu ja näyttö teki vielä pixel refresh.
Itse sain eilen vaihturin sirisevän tuulettimen takia. Uusi yksilö on hiljainen. Muuten kyllä erinomainen ollut.
 
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
31
Mitäs Samsung G8:n omistajat sanovat ostoksestaan kovimman kuherrusajan jälkeen? Kiinnostaisi kuulla onko ilmennyt risuja tai ruusuja, joita ei voisi pelkkien näytön ominaisuuksien kautta päätellä. Tai sitten muita käytöstä nousseita huomioita.

Ja mitenkäs sitten tuon OLED kiinnipalamisen ja virhevastuun suhteen: kun tuo ei sampan takuuseen kuulu, niin saako mahdolliset kiinnipalamiset kuitenkin hoidettua virhevastuuseen vedoten?
 

kolistelija

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
1 025
Mitäs Samsung G8:n omistajat sanovat ostoksestaan kovimman kuherrusajan jälkeen? Kiinnostaisi kuulla onko ilmennyt risuja tai ruusuja, joita ei voisi pelkkien näytön ominaisuuksien kautta päätellä. Tai sitten muita käytöstä nousseita huomioita.

Ja mitenkäs sitten tuon OLED kiinnipalamisen ja virhevastuun suhteen: kun tuo ei sampan takuuseen kuulu, niin saako mahdolliset kiinnipalamiset kuitenkin hoidettua virhevastuuseen vedoten?
Ei taida kuherruskuukausi vielä kellään olla ohi, mutta viikon tuo on minulla ollut.

Mainitsemisen arvoista on että usb-c läpivienti ei toimi kaikilla koneilla jostain syystä, toivottavasti esim firmispäivitys korjaa. Toinen pieni harmitus on että speksiin mukaan HDMI 2.1 johtoja mikrolla ei löydy lähikaupasta (en luottaisi adaptereihin 175hz 12 bit tilassa, tuntuu välkkyvän monella).

Tizen on hidas, harmittaa kun vaihdan työkoneen ja pelikoneen välillä ja joutuu muuttamaan asetuksia. Näyttö ei muista esim. Game moden tilaa kun vaihtaa tuloa.

Itse kuvassa ei ole mitään pahaa sanottavaa. En vaihtaisi lcd:hen enää mistään hinnasta. Jos näyttöön palaa kuva kiinni ja takuu ei onnistu, pitänee vaan myydä halvalla sellaiselle jolle se kelpaa ja hankkia seuraava.
 
Liittynyt
16.01.2020
Viestejä
134
Kysynpä vaikka täällä pienen kysymyksen. LG 34gp950 (rtings), win10, rtx3080ti ja näytön mukana tullut dp kaapeli käytössä.

Huomasin, että windowsissa kun tarkastelee näytön tietoja näytön lisäasetuksissa, niin ilmoittaa bittimäärän 8-bittiseksi näytön ollessa SDR tilassa. Bittimäärä muuttuu kyllä 10-bittiin, kun laitan HDR päälle tai laitan nvidian ohjauspaneelista käyttöön "käytä nvidian asetuksia" ja laitan 10-bit värit käyttöön(oletuksena 8-bittiä).

Tässä nyt kiinnostaa lähinnä, että kuuluuko sen noin toimiakkin vai onkohan minulla joku asetus pielessä, kun windows tuota 8-bittiä tyrkyttää oletuksena. En ole "ylikellottanut" virkistystaajuuta, eli 144hz mennään.

Jos toimii niinkuin pitääkin, niin onko mitään haittaa säädellä noita väri asetuksia nvidian kautta?
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 311
Ja mitenkäs sitten tuon OLED kiinnipalamisen ja virhevastuun suhteen: kun tuo ei sampan takuuseen kuulu, niin saako mahdolliset kiinnipalamiset kuitenkin hoidettua virhevastuuseen vedoten?
Pitäisi saada. Tästä on ennakkotapaus: Mies osti Gigantista LG-television, kuva ”paloi kiinni” 3 vuodessa – tätä mieltä ovat myyjä, valmistaja ja kuluttajariitalautakunta, tuossa tosin oli jatketun takuun alainen, mutta kyllä tuosta tulkitsisin että menee takuuseen. Pixel refreshin ja ABL myötä en olisi turhan huolissaan kiinnipalamisesta, mutta on se pieni riski silti.
 
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
31
Ei taida kuherruskuukausi vielä kellään olla ohi, mutta viikon tuo on minulla ollut.

Mainitsemisen arvoista on että usb-c läpivienti ei toimi kaikilla koneilla jostain syystä, toivottavasti esim firmispäivitys korjaa. Toinen pieni harmitus on että speksiin mukaan HDMI 2.1 johtoja mikrolla ei löydy lähikaupasta (en luottaisi adaptereihin 175hz 12 bit tilassa, tuntuu välkkyvän monella).

Tizen on hidas, harmittaa kun vaihdan työkoneen ja pelikoneen välillä ja joutuu muuttamaan asetuksia. Näyttö ei muista esim. Game moden tilaa kun vaihtaa tuloa.

Itse kuvassa ei ole mitään pahaa sanottavaa. En vaihtaisi lcd:hen enää mistään hinnasta. Jos näyttöön palaa kuva kiinni ja takuu ei onnistu, pitänee vaan myydä halvalla sellaiselle jolle se kelpaa ja hankkia seuraava.
Hyvä tietää tuosta sisääntulon vaihtamisen hankaluuksista. Tulisi itselläni myös osittain työkäyttöön, joten tämä vaikuttaa käyttöön, kun ajattelin usb-c:n tekevän koneen vaihtamisen vaivattomaksi. Toki voisi toivoa, että tämä(kin) paranisi tulevissa firmiksissä. Toimivan kaapelin metsästys on varmasti myös haastavaa.

Pitäisi saada. Tästä on ennakkotapaus: Mies osti Gigantista LG-television, kuva ”paloi kiinni” 3 vuodessa – tätä mieltä ovat myyjä, valmistaja ja kuluttajariitalautakunta, tuossa tosin oli jatketun takuun alainen, mutta kyllä tuosta tulkitsisin että menee takuuseen. Pixel refreshin ja ABL myötä en olisi turhan huolissaan kiinnipalamisesta, mutta on se pieni riski silti.
Näin muistelinkin, että tästä joku tapaus löytyisi. Ehkä tuon sampan tuotesivulla mainostaman 3v takuun voisi käsittää pidennetyksi takuuksi, ellei tuo nyt ole siis jäänyt virheellisesti Suomen tuotesivulle jonkun muun alueen markkinointimatskuista. Kiinnipalamisen pelko liittyy lähinnä tuohon mainitsemaani työkäyttöön, pelikäytössä riski on varmasti ihan eri luokkaa.

Kiitos kommenteista ja lisää vaan kehiin. :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
860



Hardware Ubonxedin AW3423DWF revikassa mainittiin, että siinä on kyllä tuuletin, mutta se osaa sammua silloin kun sitä ei tarvita. Samassa revikassa AD3423DW tuulettimista mainittiin, että heti julkaisun jälkeisissä malleissa oli ongelmaa äänekkäiden tuulettimien kanssa, mutta sen tuoreimmissa yksilöissä firmistä on tuunattu ja tuulettimet toimii maltillisemmin.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
145
Hardware Ubonxedin AW3423DWF revikassa mainittiin, että siinä on kyllä tuuletin, mutta se osaa sammua silloin kun sitä ei tarvita. Samassa revikassa AD3423DW tuulettimista mainittiin, että heti julkaisun jälkeisissä malleissa oli ongelmaa äänekkäiden tuulettimien kanssa, mutta sen tuoreimmissa yksilöissä firmistä on tuunattu ja tuulettimet toimii maltillisemmin.
Itsellä ensimmäinen malli oli august 2022 (joskin siinä oli ihan rehellisesti viallinen tuuletin) ja RMA:sta tilalle tullut yksilö june 2022. Jatkuvasti pyörivän tuulettimen (ilmeisesti G-Sync moduulin tuuletin) fan curvet tuntuvat olevan molemmissa samankaltaiset eli molemmissa luultavasti tämä fiksattu fan curve, ainakin toivottavasti. Ja jos tämä nyt sitten on se tuunattu fan curve niin en halua edes tietää millaisia puhaltimia ne ensimmäiset yksilöt on olleet :rofl2:
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 578
AW kiinnostaisi g-sync tuen ja automaattisen tonemappingin vuoksi enemmän, kun Samppa. Mutta mitään saatana raslatusta/tuhinaa ei kyllä kiinnostaisi kuunnella. Hitto kun näitä saisi lähi gigantists hyllystä, niin olisi helppo testailla/palauttaa/vaihtaa.
 
Liittynyt
18.10.2020
Viestejä
228
Mikäs on parasta 34-38 näyttöä mitä rahalla saa peli/työkäyttöön? Oled näytössä on omasta mielestäni ylivoimasesti paras kuva, mutta en sitte tiedä, että mitä huonoa siinä sitte on PC-monitorikäytössä. Lisäks onks esim. alle 500-600e saatavilla mitään suht kivaa näyttöä? 1500e taitaa joutua pulittamaan noista oled näytöistä, niin mietin et pitäiskö ostaa joku halvempi vaihtoehto 1-2 vuodeks? Budjettia ei nyt käytännössä ole. Saakohan noista näytöistä mitään verovähennystä, kun menee etätyökäyttöön jokataupauksessa suurin osin? Kuinkas hyvin muuten tommonen vanhempi 65 OLED tv-ruutu toimis vaik ohjaimen kanssa ja vetäis pöytäpc piuhalla kiinni? Esim tuota Hogwartsia varmaa seuraavaks ois tarkotus pelitellä, niin eikö tuo kuitenkin ihan hyvin pitäis pelittää? 60Hz nyt ei ohjaimen kanssa varmaa liian huono ole?
 

kolistelija

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
1 025
AW kiinnostaisi g-sync tuen ja automaattisen tonemappingin vuoksi enemmän, kun Samppa. Mutta mitään saatana raslatusta/tuhinaa ei kyllä kiinnostaisi kuunnella. Hitto kun näitä saisi lähi gigantists hyllystä, niin olisi helppo testailla/palauttaa/vaihtaa.
Pelkäsin että Samsung in tonenapping olisi huono, mutta eipä kyllä ole tullut vastaan peliä joka ei jommalla kummalla noista valinnoista toimisi erinomaisesti.

En tosin ole nähny miltä Alienware näyttäisi vierellä, mutta vanhaa LG:tä (950KF tmv) katsoin kyllä vierellä ja siinä se kyllä oli selvästi vähän pielessä varsinkin tummalla päällä.

EDIT:
Samsung muuten pitii välillä outoa sihinää, mutta ei sitä kuule kuin täydellisessä hiljaisuudessa (esim. minulla kun talon ilmanvaihto hidastuu LTO-kennon sulatusta varten).
 

jml

Liittynyt
09.11.2021
Viestejä
82
IPS ei 'toimi' pimeessä ja oledit hintavia niin oon katellu VA-näyttöjä pelikäyttöön. Dellin S3422DWG n. 450€ ei olis paha mälli maksaa mut häntiminen vähän huolettaa. Kokemuksia lukisin mielellään.
 
Liittynyt
28.03.2019
Viestejä
255
IPS ei 'toimi' pimeessä ja oledit hintavia niin oon katellu VA-näyttöjä pelikäyttöön. Dellin S3422DWG n. 450€ ei olis paha mälli maksaa mut häntiminen vähän huolettaa. Kokemuksia lukisin mielellään.
Jos VA-paneelisen ultrawide näytön haluaa niin suosittelen tätä
 
Liittynyt
18.10.2020
Viestejä
228
Onko tommosta lg 38gn950-b nano ips näyttöä järkeä enää ostaa, kun on oledeja markkinoilla? Tarkoitus olis saada työ/pelikäyttöön lippulaiva tason näyttö. Onko tuon oledin kuva niin paljon parempi kun esim ton nano ips? Muutenhan tuo 38 tuumanen uw tuntuu käytännöllisemmältä kuin samsung g8 oled tai c2.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 529
Onko tommosta lg 38gn950-b nano ips näyttöä järkeä enää ostaa, kun on oledeja markkinoilla? Tarkoitus olis saada työ/pelikäyttöön lippulaiva tason näyttö. Onko tuon oledin kuva niin paljon parempi kun esim ton nano ips? Muutenhan tuo 38 tuumanen uw tuntuu käytännöllisemmältä kuin samsung g8 oled tai c2.
Itsellä juurikin tuo LG 38" ja kaverilla sitten lähes sama kokoonpano ja tuo LG C2 42". Käyttötarkoituksellisia eroja on, itsellä enempi työ ja pelikäytössä ja kuvaeditoinnissa, kaverilla pelikäyttö ja 3D hommissa. Kumpikin on tyytyväinen ostokseensa, mutta itse lähtisin myös tuohon pienen LG:n töllön kelkkaan jos olisin tänä vuonna ostamassa.

Oma työkäyttö on niin staattista kuvaa, etten kyllä lähtisi omaan työhön ostamaan vielä tuota Oledia ja enempi kun pyörittelee ERP ja PDM järjestelmiä, niin en saa kiksejä noista täydellisistä mustista tms. ja onhan IPS paneelin kuva pienellä tekstillä 100% skaalauksella aika hyvä.

En lähtisi missään nimessä itse enää 34" 3440x1440 näytön käyttäjäksi ihan vaan siksi, että enempi pikseleitä näissä isommissa ja kokoero ei ole kuitenkaan niin iso, eli parempi PPI ja itse vähän näitä kokoja vertailleena tämä 38" on aika pirun kiva peleissäkin.

Katselin vähän hintatietoja ja kun tuon LG 42" C2 oledin saa just nyt 900€ hintaan suomesta, niin taipuisin sen suuntaan kyllä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2020
Viestejä
228
Itsellä juurikin tuo LG 38" ja kaverilla sitten lähes sama kokoonpano ja tuo LG C2 42". Käyttötarkoituksellisia eroja on, itsellä enempi työ ja pelikäytössä ja kuvaeditoinnissa, kaverilla pelikäyttö ja 3D hommissa. Kumpikin on tyytyväinen ostokseensa, mutta itse lähtisin myös tuohon pienen LG:n töllön kelkkaan jos olisin tänä vuonna ostamassa.

Oma työkäyttö on niin staattista kuvaa, etten kyllä lähtisi omaan työhön ostamaan vielä tuota oledia ja enempi kun pyörittelee ERP ja PDM järjestelmiä, niin en saa kiksejä noista täydellisistä mustista tms. ja onhan IPS paneelin kuva pienellä tekstillä 100% skaalauksella aika hyvä.

En lähtisi missään nimessä itse enää 34" 3440x1440 näytön käyttäjäksi ihan vaan siksi, että enempi pikseleitä näissä isommissa ja kokoero ei ole kuitenkaan niin iso, eli parempi PPI ja itse vähän näitä kokoja vertailleena tämä 38" on aika pirun kiva peleissäkin.

Katselin vähän hintatietoja ja kun tuon LG 42" C2 oledin saa just nyt 900€ hintaan suomesta, niin taipuisin sen suuntaan kyllä.
Kiitos kattavasta vastauksesta, laitoin c2 tilaukseen. Teen 3D suunnittelua työkseni, joten kyllä siellä on samaa kuvaa varmaanki auki välillä pidempääkin (työkalupalkkit jne?), et pitää kait keksiä jotain et välillä vaihtuu kuva. En sit tiedä miten helposti tota palamista tulee. Mutta tosiaan ymmärsin niin, että tuo oled kuva vaan on yksinkertaisesti niin hyvä, että siihen kannattaa siirtyä jo nyt, jos ja kun hankkii uutta ja parasta? Tuo 38 uw olisi kyllä kooltaan/muodoltaan fiksumpi vaihtoehto suunnitteluhommiin ja hz enemmän. Mutta oled on oledi, ja oon ymmärtäny et se on kaiken arvosta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
626
En lähtisi missään nimessä itse enää 34" 3440x1440 näytön käyttäjäksi ihan vaan siksi, että enempi pikseleitä näissä isommissa ja kokoero ei ole kuitenkaan niin iso, eli parempi PPI ja itse vähän näitä kokoja vertailleena tämä 38" on aika pirun kiva peleissäkin.
PPI taitaa olla molemmissa lähes sama, korjatkaa jos luvut ovat väärin.

3440x1440 @ 34" = 109.68 PPI
3840x1600 @ 38" = 109.47 PPI

LG 38 on monelle optimaalinen koko, mutta omassa käytössä alkoi häiritsemään liika leveys, koska 38 on suorempi kuin 34 (1900R vs 2300r), reunat ovat liian kaukana. Tosin tätäkin voi säätää katseluetäisyydellä. Peleissä en ole oikeastaan huomannut isoa eroa 34 vs 38, mutta työpöytäkäytössä 38 on parempi, mikäli tarve esim. dokumenttien / taulukkojen käsittelylle.

Kiitos kattavasta vastauksesta, laitoin c2 tilaukseen. Teen 3D suunnittelua työkseni, joten kyllä siellä on samaa kuvaa varmaanki auki välillä pidempääkin (työkalupalkkit jne?), et pitää kait keksiä jotain et välillä vaihtuu kuva. En sit tiedä miten helposti tota palamista tulee. Mutta tosiaan ymmärsin niin, että tuo oled kuva vaan on yksinkertaisesti niin hyvä, että siihen kannattaa siirtyä jo nyt, jos ja kun hankkii uutta ja parasta? Tuo 38 uw olisi kyllä kooltaan/muodoltaan fiksumpi vaihtoehto suunnitteluhommiin ja hz enemmän. Mutta oled on oledi, ja oon ymmärtäny et se on kaiken arvosta.
LG C2 käyttötarkoitus on ilmeisesti olla ensisijaisesti televisio, ei tietokoneen näyttö? OLED näytössä kannattaa ottaa myös huomioon tekstin selkeys, joka ei ole käyttäjäpalautteen perusteella yhtä hyvä OLED kuin IPS näytöissä johtuen pikselirakenteesta. Lisäksi suora 42" näyttö on jo aika iso ja vaatii sopivan katseluetäisyyden. OLED näytöissä on kiinnipalamisen estämiseksi työkalut (pixel refresh ja pixel shift), mutta silti staattisia elementtejä pitäisi välttää (alapalkki ja työpöydän kuvakkeet piiloon, tumma taustakuva jne). Kannattaa selvittää, sisältyykö LG takuuseen kiinnipalaminen kuten Dellilla. Omassa työkäytössä Windows työpöydän lisäksi on myös virtuaalikoneiden työpöydät, joten menee aika hankalaksi OLED näytöllä alkaa piilottelemaan kaikista koneista staattisia elementtejä. Mediakäyttöön ja pelaamiseen OLED on selkeästi parempi kuin IPS, mutta myös IPS näytössä on hyvä väritoisto.
 
Liittynyt
18.10.2020
Viestejä
228
PPI taitaa olla molemmissa lähes sama, korjatkaa jos luvut ovat väärin.

3440x1440 @ 34" = 109.68 PPI
3840x1600 @ 38" = 109.47 PPI

LG 38 on monelle optimaalinen koko, mutta omassa käytössä alkoi häiritsemään liika leveys, koska 38 on suorempi kuin 34 (1900R vs 2300r), reunat ovat liian kaukana. Tosin tätäkin voi säätää katseluetäisyydellä. Peleissä en ole oikeastaan huomannut isoa eroa 34 vs 38, mutta työpöytäkäytössä 38 on parempi, mikäli tarve esim. dokumenttien / taulukkojen käsittelylle.



LG C2 käyttötarkoitus on ilmeisesti olla ensisijaisesti televisio, ei tietokoneen näyttö? OLED näytössä kannattaa ottaa myös huomioon tekstin selkeys, joka ei ole käyttäjäpalautteen perusteella yhtä hyvä OLED kuin IPS näytöissä johtuen pikselirakenteesta. Lisäksi suora 42" näyttö on jo aika iso ja vaatii sopivan katseluetäisyyden. OLED näytöissä on kiinnipalamisen estämiseksi työkalut (pixel refresh ja pixel shift), mutta silti staattisia elementtejä pitäisi välttää (alapalkki ja työpöydän kuvakkeet piiloon, tumma taustakuva jne). Kannattaa selvittää, sisältyykö LG takuuseen kiinnipalaminen kuten Dellilla. Omassa työkäytössä Windows työpöydän lisäksi on myös virtuaalikoneiden työpöydät, joten menee aika hankalaksi OLED näytöllä alkaa piilottelemaan kaikista koneista staattisia elementtejä. Mediakäyttöön ja pelaamiseen OLED on selkeästi parempi kuin IPS, mutta myös IPS näytössä on hyvä väritoisto.
Teen itsekin virtuaalikoneen kautta hommia pääosin, onkohan tuo c2 nyt sitten tuhoon tuomittu ajatus?
Pitänee selvittää tuo kiinni palamisen takuu. Näyttäis olevan 2v takuu, mutta tuosta palamisesta en tiedä. Sillohan jos tuossa on takuu niin sitte ei tarvi murehtia, vaihtuu kummiski näyttö varmaan 2v sisällä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
626
Teen itsekin virtuaalikoneen kautta hommia pääosin, onkohan tuo c2 nyt sitten tuhoon tuomittu ajatus?
Pitänee selvittää tuo kiinni palamisen takuu. Näyttäis olevan 2v takuu, mutta tuosta palamisesta en tiedä. Sillohan jos tuossa on takuu niin sitte ei tarvi murehtia, vaihtuu kummiski näyttö varmaan 2v sisällä.
Dell taitaa olla ainoa valmistaja, joka on selkeästi määrittänyt kiinnipalamisen sisältyvän takuuseen. Työ / pelikäyttöön ostaisin LG 34 / 38. Pelkkään pelikäytöön OLEDin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2020
Viestejä
228
Dell taitaa olla ainoa valmistaja, joka on selkeästi määrittänyt kiinnipalamisen sisältyvän takuuseen. Työ / pelikäyttöön ostaisin LG 34 / 38. Pelkkään pelikäytöön OLEDin.
Joo teen etätöitä ja on virtuaalikoneen kautta eniten käytetyin ohjelma päällä 8,5h päivässä, jossa on paikallaan olevia työkaluja näyttö täynnä. Ja vaikka saiskin lisävakuutuksen palamisesta, niin kyllä se silti stressaa ja vaivaa. Ehkä parempi nyt ostaa tuo LG 38 nano ips uw 160hz malli. Kahden vuoden päästä voi olla sitten eri tilanne.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 660
Joo teen etätöitä ja on virtuaalikoneen kautta eniten käytetyin ohjelma päällä 8,5h päivässä, jossa on paikallaan olevia työkaluja näyttö täynnä. Ja vaikka saiskin lisävakuutuksen palamisesta, niin kyllä se silti stressaa ja vaivaa. Ehkä parempi nyt ostaa tuo LG 38 nano ips uw 160hz malli. Kahden vuoden päästä voi olla sitten eri tilanne.
Joo, tohon käyttötarkotukseen voi OLED olla kyllä aikalailla kokonaan poissuljettu, se kun on sen paneelityypin ominaisuus et se kuva voi jämähtää kiinni. Gigantti ainakin aikoinaan tarjos omalle OLEDille 5v lisätakuun jollain hassulla satasella, johon ainakin siihen aikaan sisälty kiinnipalaminen. Tiedä sit et mitenkä ajattelivat tuon olevan kannattavaa koska mä tuun todellakin tuomaan ton kottikärryllä sit 2026 ja kävelen ulos pränikän oledin kanssa.


Näyttäisivät edelleen tarjoavan tota. En sit käytännössä tiedä et miten vaivatta se vaihto onnistuu. Tossa toki mainitaan et jos ei onnistuta korjaamaan, mitä ne tuskin lähtee edes yrittämään kun veikkaan et ton BX:n paneeli on jo sen verran vanhaa kamaa et sitä ei mistään saa, niin saa uuden samanlaisen tai vastaavan tilalle ilman ikävähennystä. Ton perusteella vois siis olettaa et 2026 lähden uuden B6 2026 mallin kanssa liikkeestä? Jotenkin kyllä epäilen et se noin vaivatonta on, mut onpahan mulla kuvat ja kaikki tallessa niistä ehdoista millä ton aikanaan otin niin tuskinpa kovinkaan helpolla voivat rimpuilla siitä irti.

Tää nyt aika vähän liittyy ultrawideihin, mut niille joita huolettaa kiinnipalaminen työpöytäkäytössä ja haluaa sen oledin työpöydälle, niin varmaan toi satasen investointi on sellanen et se on aika helposti perusteltavissa ja vois senkin satasen varmaan huonomminkin käyttää.
 
Liittynyt
18.10.2020
Viestejä
228
Joo, tohon käyttötarkotukseen voi OLED olla kyllä aikalailla kokonaan poissuljettu, se kun on sen paneelityypin ominaisuus et se kuva voi jämähtää kiinni. Gigantti ainakin aikoinaan tarjos omalle OLEDille 5v lisätakuun jollain hassulla satasella, johon ainakin siihen aikaan sisälty kiinnipalaminen. Tiedä sit et mitenkä ajattelivat tuon olevan kannattavaa koska mä tuun todellakin tuomaan ton kottikärryllä sit 2026 ja kävelen ulos pränikän oledin kanssa.


Näyttäisivät edelleen tarjoavan tota. En sit käytännössä tiedä et miten vaivatta se vaihto onnistuu. Tossa toki mainitaan et jos ei onnistuta korjaamaan, mitä ne tuskin lähtee edes yrittämään kun veikkaan et ton BX:n paneeli on jo sen verran vanhaa kamaa et sitä ei mistään saa, niin saa uuden samanlaisen tai vastaavan tilalle ilman ikävähennystä. Ton perusteella vois siis olettaa et 2026 lähden uuden B6 2026 mallin kanssa liikkeestä? Jotenkin kyllä epäilen et se noin vaivatonta on, mut onpahan mulla kuvat ja kaikki tallessa niistä ehdoista millä ton aikanaan otin niin tuskinpa kovinkaan helpolla voivat rimpuilla siitä irti.

Tää nyt aika vähän liittyy ultrawideihin, mut niille joita huolettaa kiinnipalaminen työpöytäkäytössä ja haluaa sen oledin työpöydälle, niin varmaan toi satasen investointi on sellanen et se on aika helposti perusteltavissa ja vois senkin satasen varmaan huonomminkin käyttää.
Toi on varmaan jees jos on normaalissa käytössä kone, mut mulla kun 8,5h päivässä virtuaalikoneen kautta ohjelmissa samaa paikalla pysyvää kuvaa (työkalupalkit, hierarkiat yms) päivästä toiseen niin ei tota nyt jaksa ajatella edes tuon takuun kanssa.

Luulen kyllä että tuosta 38 lg saa vielä 1-2v päästäkin jotain rahaa myymällä jos haluaa vaihtaa olediin tai johonkin muuhun parempaan.
 
Liittynyt
18.10.2020
Viestejä
228
Onkohan muuten tuossa CES tapahtumassa tulossa LG:ltä mitään uutta näyttöä? Noh aineki kerkee sitte vielä palauttamaan oman 38 LG pois, jos sieltä tulee jotain reippaasti parempaa ja uutta vastaavaa monitoria :D
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
179
Jos VA-paneelisen ultrawide näytön haluaa niin suosittelen tätä
Olisikohan kyseinen näyttö hyvä "budjetti"-näytöksi vai onkohan tulossa vielä parempia tarjouksia vuoden vaihteen jälkeen. Tosin, tällähetkellä tuossakaan näytössä ei enää luvata toimitusaikaa.
Pidemmän aikaa jo koittanut vilkuilla ultrawide-näyttöä n. 300€ hinnalla. Aikaisemmin tänävuonna tarjouksessa ollut HP X34 WQHD 249€ hinnalla kerkesi menemään ohi jahkailun takia.
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
626
Kaikissa budjettiluokan VA Ultrawide näytöissä taitaa olla sama Samsungin paneeli. Jossain mallissa overdrive voi olla hieman paremmin toteutettu kun toisessa, mutta erot ovat marginaalisia. Kannattaa ostaa se joka halvin ja paras takuu.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 510
Olisikohan kyseinen näyttö hyvä "budjetti"-näytöksi vai onkohan tulossa vielä parempia tarjouksia vuoden vaihteen jälkeen. Tosin, tällähetkellä tuossakaan näytössä ei enää luvata toimitusaikaa.
Pidemmän aikaa jo koittanut vilkuilla ultrawide-näyttöä n. 300€ hinnalla. Aikaisemmin tänävuonna tarjouksessa ollut HP X34 WQHD 249€ hinnalla kerkesi menemään ohi jahkailun takia.
Itse tilasin just Elisasta saman tyyppisen Xiaomi Mi Curved hintaan 329€
Vähän epäilyttää kun korkeus pienenee nykyisestä 31,5 kokoisesta mutta ehkäpä tuohon sitten tottuu. Kaarevaankin tottui niin ettei litteä enää käy.

4k vaihtoehto pitäis olla julmetun kokoinen jotta ikänäkösilmillä pystyis suoriutumaan, ja hintakin sitten pompsahtaa.

Lisätontti siis hakusessa kun vanha msi antautui. Saas nähdä.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
179
Olisikohan kyseinen näyttö hyvä "budjetti"-näytöksi vai onkohan tulossa vielä parempia tarjouksia vuoden vaihteen jälkeen. Tosin, tällähetkellä tuossakaan näytössä ei enää luvata toimitusaikaa.
Pidemmän aikaa jo koittanut vilkuilla ultrawide-näyttöä n. 300€ hinnalla. Aikaisemmin tänävuonna tarjouksessa ollut HP X34 WQHD 249€ hinnalla kerkesi menemään ohi jahkailun takia.
Näköjään taas jahkailu kostautu, tarjoushintaiset loppuivat proshopilta ja nyt hinta 479€. Olisihan tuossa tietenkin tuo Xiaomi tarjolla.
 
Liittynyt
18.10.2020
Viestejä
228
Amazonista 985e tuo LG 38GN950-B. Multitronicilla oli 100e kalliimpi mut sai klarnalla osamaksun. Laitoin molemmista tulemaan samaa aikaa kun aika varmaa, että toinen pikselivikanen.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
36
Dell taitaa olla ainoa valmistaja, joka on selkeästi määrittänyt kiinnipalamisen sisältyvän takuuseen. Työ / pelikäyttöön ostaisin LG 34 / 38. Pelkkään pelikäytöön OLEDin.

Moi,

Itse tuskaillut samojen valintojen kanssa.
Nyt lähinnä pohtinut eroja LG 34GP950B ja 38gn950 välillä.
Ilmeisesti näissä ei kovin suuria eroja ole?

Oman raudan suoritus kyvyn takia olen kääntymässä 34" puoleen jottei FPS:ät romahda..
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 883
Moi,

Itse tuskaillut samojen valintojen kanssa.
Nyt lähinnä pohtinut eroja LG 34GP950B ja 38gn950 välillä.
Ilmeisesti näissä ei kovin suuria eroja ole?

Oman raudan suoritus kyvyn takia olen kääntymässä 34" puoleen jottei FPS:ät romahda..
34GP950B on G-Sync moduuli mitä tuossa GN ei ole. Muutenhan suurempia eroja ei ole. Riippuu toki raudasta. Itse en ole karkkien perään vaan ajan 1080ti iloisesti tuolla 38”.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 682
Viestejä
4 188 773
Jäsenet
70 779
Uusin jäsen
K01571N3N

Hinta.fi

Ylös Bottom