Ultrawide-näytöt (21:9, 2560x1080, 3440x1440, 3840x1600, 5120x2160)

Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
256
Ei nyt hirveesti ihan äskettäin keskusteltu tuosta näytöstä mutta kun tuo nyt oli 599 hintaan tarjouksessa taas niin kysyisin @Peltsii ja @Karck (ja miksei muutkin kyseistä näyttöä käyttäneet) että jäikö Samsung CF791 käyttöön vai ei ja mitä mieltä siitä noin muuten että saako sen nykyään toimiin Nvidia korteilla ja onko siinä aikusten oikeesti hyvät värit ja alhanen häntiminen/motion blur/overshoot? Vai oisko esim x34p parempi? Tai joku lg ottaen huomioon että samsung 599 eur, x34p ~899 eur ja 34gk950f-b ~1100 eur
Mulla on edelleen Samsung käytössä. Värit on hyvät mutta mua häiritsee ehkä jopa liian tumma musta. IPS paneelilla tottunu siihen että pimeissäkin luolissa hahmottaa silti rajoja niin tällä ne ei kaikki näy. Olen kalibroinut siis näytön pariinkin otteeseen ajatteln että ontrastit tai valosuus kusee.
Jos meen olkkarin telkulle katsomaan vaikka kuvia joita on otettu kameralla niin siinä eroaa esim mustan vaatteen rypyt kun tässä näytöllä ei erota.

Itsellä ei ole toiminut Freesync eikä G-Sync vilkkumatta, aivan mystinen ongelma. Tai sitten omat silmät erottaa liian herkästi jotakin mitä muut ei.

Omissa pelaamisissa ilman mitään Synciä en ole huomannut mitään häiritsevää tai repeilyä, mutta en pelaa kauhen nopeatempoisia pelejä tällä hetkellä.

Helvetin hyvä näyttö hintaansa nähden.

Oma mielipide on että ottaisin ehkä sen IPS paneelin. Mutta sellaista ei tähän hintalaatusuhteeseen silloin saanut, katsotaan mitä Blackfriday tuo tullessaan.

38" näytön missä enemmän pixeleitä koska erotan tästäkin näytöstä puolentoista metrin päästä pixelit ja ne perkeleen neliöt häiritsee joissakin peleissä mua aivan liikaa. Heh.
 
Liittynyt
10.04.2017
Viestejä
534
Mitenhän hyvin pelit tukee tuota 5120 x 1440 resoluutiota? Kiinnostais hommata tuo samsungin 49" näyttö tän asuksen ultrawiden kaveriks. Luin jotain ulkomaan kommentteja tubesta että joutuis käyttää 3440 resoa osassa peleistä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 660
Mitenhän hyvin pelit tukee tuota 5120 x 1440 resoluutiota? Kiinnostais hommata tuo samsungin 49" näyttö tän asuksen ultrawiden kaveriks. Luin jotain ulkomaan kommentteja tubesta että joutuis käyttää 3440 resoa osassa peleistä.
Huonommin ku 21:9. Pelit jotka tukee tota 21:9 suoraan paketista saattaa ripuloida allensa 32:9 kuvasuhteella sit heti. Useimmiten just jotain jäätävää vert- fovia sun muuta häröilyä. Ite ainakin venaan pari näyttissukupolvea ja parempaa tukea ennenkun alan tollaseen vaihtamaan.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
52
Onko teillä Verkkokaupan tarjouksesta tuon MSI:n MAG341CQ näytön ostaneilla millaisessa kunnossa paneeli? Itsellä oli yksi kuollut pikseli ja yksi viallinen heti paketista tulleena (eilen hain).
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
907
Mitäs UW-näyttöjä porukka odottaa bf tarjouksista ?

ite tarvis vähintään 34", 1440p, 144hz (oikea HDR olis kiva mutta ei taida alta tonnin lähteä)
Budjetti 900€ mutta mieluiten reilusti alle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
879
Puhtaasti työkäyttöön hankinnassa uusi näyttö ja tällä hetkellä olen päätymässä Dellin laitteeseen, joko UltraSharp U3415W tai U3419W. Hiukan eri ikäisiä malleja, mutta pääosin melko samoilla spekseillä. Toki hinnassa sitten reilu pari sataa eroa vanhemman hyväksi. Onko jokin erityinen syy, miksi hankkia tuo uudempi ja kalliimpi? Mahtaako näille olla kilpailijaa samoilla ominaisuuksilla ja kunnon takuulla?
Tuon U3419W:n hinnalla saa käytännössä jo 38" version. Mulla on kotona U3415W ja töissä U3818DW ja kyllä tuo isompi on lisähintansa värtti. U3419W on vähän väliinputoaja, jos tuo USB-C virransyöttö ei ole tärkeä ominaisuus - työkoneet on kyllä yleensä telakassa kiinni.
 

scowl

Tukijäsen
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
613
Onko teillä Verkkokaupan tarjouksesta tuon MSI:n MAG341CQ näytön ostaneilla millaisessa kunnossa paneeli? Itsellä oli yksi kuollut pikseli ja yksi viallinen heti paketista tulleena (eilen hain).
Huomenna olisi tarkoitus hakea. Raportoin sitten miten kävi.
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
549
Tuon U3419W:n hinnalla saa käytännössä jo 38" version. Mulla on kotona U3415W ja töissä U3818DW ja kyllä tuo isompi on lisähintansa värtti. U3419W on vähän väliinputoaja, jos tuo USB-C virransyöttö ei ole tärkeä ominaisuus - työkoneet on kyllä yleensä telakassa kiinni.
On noilla se pari saturaista hintaeroa. Sinänsä ei merkitystä, kun menee vähennyksiin. Laitetaan harkintaan.
 

Rusna

Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 264
Noniin, Amazonista lähti 34GK950F tilaukseen. Tervetuloa Ultrawide.
 

ForgiveMeNot

Tukijäsen
Liittynyt
29.11.2019
Viestejä
51
Alkanut kiinnostamaan viime aikoina Ultrawide näytön hankkiminen ja tämmöinen kohtuu halpa näyttö tuli vastaan. Onkohan tuo mistään kotoisin, vai kannattaako suosiolla katsella parempia vaihtoehtoja? Gtx 1070ti & Ryzen 1700x kokoonpanolla ja kahdella Fullhd näytöllä olen tähän asti mennyt, mutta tosiaan viime aikoina alkanut tuollaisen Ultrawiden hankinta himottamaan. Vieläkö näyttiksessä riittää tehot tuollaisella pelailuun? Tarkoitus olisi vuoden tai parin päästä mahdollisesti päivitellä näyttistä ja konetta muutenkin.

Samsung S34J550 34" -näyttö 289,90
 
Liittynyt
08.03.2018
Viestejä
68
Sieltähän se lähti minullekin Amazonista LG 34GK950F, ei muualta EU:sta lähde tuohon hintaan kuin Italian Amazonista lähti.

Edit: Joku soitti Amazonilta launataina ja varmisti tilauksen. Ovatko lie huijjausta epäilleet kun on Suomesta asti tilattu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 065
Kiinnostaisi 34" VA UltraWide 100Hz+, Samsung C34J791 Monitor Curvo Ultrawide, 34 Pollici, WQHD, QHD, 3440 x 1440, 4 ms, 21:9, 100 Hz, 1440p näyttäisi olevan hyvässä tarjouksessa Italian Amazonissa. Tietääkö ketään toimiiko G-Sync tässä?
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
52
Alkanut kiinnostamaan viime aikoina Ultrawide näytön hankkiminen ja tämmöinen kohtuu halpa näyttö tuli vastaan. Onkohan tuo mistään kotoisin, vai kannattaako suosiolla katsella parempia vaihtoehtoja? Gtx 1070ti & Ryzen 1700x kokoonpanolla ja kahdella Fullhd näytöllä olen tähän asti mennyt, mutta tosiaan viime aikoina alkanut tuollaisen Ultrawiden hankinta himottamaan. Vieläkö näyttiksessä riittää tehot tuollaisella pelailuun? Tarkoitus olisi vuoden tai parin päästä mahdollisesti päivitellä näyttistä ja konetta muutenkin.

Samsung S34J550 34" -näyttö 289,90
Tuossa näytössä kannattaa huomioida, että se ei ole kaareva. Suora noin leveä paneeli, niin nurkkiin tule joillekkin jo häiritsevä katselukulma.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
115
Onko teillä Verkkokaupan tarjouksesta tuon MSI:n MAG341CQ näytön ostaneilla millaisessa kunnossa paneeli? Itsellä oli yksi kuollut pikseli ja yksi viallinen heti paketista tulleena (eilen hain).
Kuolleita pikseleitä ei ole omassani ja valovuotoakaan ei juurikaan. Kellottui 115Hz. Vieressä on Qnixin näyttö PLS-paneelilla, joka näyttää kyllä omaan silmään paremmalta.
 

scowl

Tukijäsen
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
613
Huomenna olisi tarkoitus hakea. Raportoin sitten miten kävi.
Oli sen verran kiireinen viikonloppu, että vasta nyt ehdin asentamaan näytön paikoilleen. Näin pikaiseltaan testattuna en löydä kuolleita/virheellisiä pixeleitä.
 
Liittynyt
27.05.2019
Viestejä
69
Täälläkin lähti tilaukseen:
MSI Optix MAG341CQ 34" -kaareva näyttö 399,90

Saapas nähdä miten käy... entinen on 4k 60hz... monta päivää nettiä selailin ja vaikka reso hiukan putoaa, suurempi immersio leveydestä johtuen, 100hz(oc 115 ilmeisesti) ja peleissä suurempi fps resosta johtuen painoivat aika paljon vaakakupissa :)
Jos kiinnostaa, niin Asus vp28uqg olisi myynnissä. Laitan toki myyntipalstalle kun ehdin...
Viimein eilen saapui ja omassa ei valovuotoja näkynyt...eikä pikseli vikojakaan ainakaan viekä. Pienen kalibroinnin jälkeen näyttäisi oikein hyvältä hintaisekseen. Toki heti huomasin peleissä hieman pienentyneen reson 4k:n jälkeen mutta minkäs teet...fps nousi kivasti ja hz kellottui 115, niin mikäpäs tässä :)
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
115
Viimein eilen saapui ja omassa ei valovuotoja näkynyt...eikä pikseli vikojakaan ainakaan viekä. Pienen kalibroinnin jälkeen näyttäisi oikein hyvältä hintaisekseen. Toki heti huomasin peleissä hieman pienentyneen reson 4k:n jälkeen mutta minkäs teet...fps nousi kivasti ja hz kellottui 115, niin mikäpäs tässä :)
Itse en ole saanut värejä säädettyä omaa silmää miellyttäväksi, muuten kyllä vaikuttaa kelvolliselta näytöltä. Voisitko kertoa tekemistäsi säädöistä?
 

Lassivv

Premium-jäsen
Team AMD
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 794
Viimein eilen saapui ja omassa ei valovuotoja näkynyt...eikä pikseli vikojakaan ainakaan viekä. Pienen kalibroinnin jälkeen näyttäisi oikein hyvältä hintaisekseen. Toki heti huomasin peleissä hieman pienentyneen reson 4k:n jälkeen mutta minkäs teet...fps nousi kivasti ja hz kellottui 115, niin mikäpäs tässä :)
Itselle myös saapui näyttö, kylläkin jo viime viikon keskiviikkona. Hyvältä on vaikuttanut toki 200hz 2560x1080 jälkeen näkee jossain tilanteissa hieman "hitautta" näytössä, mutta johtunee tuosta 200hz aika isosta erosta tähän 100hz. En ole vielä kellottanut voisi kyllä tuon 15hz ottaa sieltä ulos lisäksi ei ainakaan haitaksi olisi. (Meneekö Nvidian näyttiksillä vieläkin nin helposti kun aikanaan eli mennään vaan nvidian paneeliin tekemään ns custom resoluutio jossa määritetään vaan haluttu hz määrä?).

Itseäkin kiinnostaisi minkälaiset calibrointi arvot laitoit/asetukset. Itse ajattelin että kopioisin jostian toms hardwaren tms artikkelista calibrointi arvot, kun itsellä ei kalibrointi laitteita ole noita itse alkaa hakemaan.

Paneeli vaikuttaa tosiaan hyvältä eikä näytössä muutenkaan valittamista, jalusta on aika ala-arvoinen, mutta itse ainakin köytin tuon samantien erilliseen näyttö käpälään pöydän päälle.

(VEsa kiinnitys reikiähän tässä ei ole, amerikassa myydään vesa mount kittiä mikä on käytännössä pelti levy jossa 6kpl reikiä.) Itse tirautin ylijäämä alumiini 6mm alumiinilevystä levyn johon tein 4reikää näyttö käpälän vesa standardin mukaisesti ja keskelle levyä tein kaksi reikää senkaten johon pistin M4 senkki ruuvit. Ei ehkä kaunein, mutta toimiva.

P_20191128_182143.jpg P_20191128_182136.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.05.2019
Viestejä
69
Itselle myös saapui näyttö, kylläkin jo viime viikon keskiviikkona. Hyvältä on vaikuttanut toki 200hz 2560x1080 jälkeen näkee jossain tilanteissa hieman "hitautta" näytössä, mutta johtunee tuosta 200hz aika isosta erosta tähän 100hz. En ole vielä kellottanut voisi kyllä tuon 15hz ottaa sieltä ulos lisäksi ei ainakaan haitaksi olisi. (Meneekö Nvidian näyttiksillä vieläkin nin helposti kun aikanaan eli mennään vaan nvidian paneeliin tekemään ns custom resoluutio jossa määritetään vaan haluttu hz määrä?).

Itseäkin kiinnostaisi minkälaiset calibrointi arvot laitoit/asetukset. Itse ajattelin että kopioisin jostian toms hardwaren tms artikkelista calibrointi arvot, kun itsellä ei kalibrointi laitteita ole noita itse alkaa hakemaan.

Paneeli vaikuttaa tosiaan hyvältä eikä näytössä muutenkaan valittamista, jalusta on aika ala-arvoinen, mutta itse ainakin köytin tuon samantien erilliseen näyttö käpälään pöydän päälle.

(VEsa kiinnitys reikiähän tässä ei ole, amerikassa myydään vesa mount kittiä mikä on käytännössä pelti levy jossa 6kpl reikiä.) Itse tirautin ylijäämä alumiini 6mm alumiinilevystä levyn johon tein 4reikää näyttö käpälän vesa standardin mukaisesti ja keskelle levyä tein kaksi reikää senkaten johon pistin M4 senkki ruuvit. Ei ehkä kaunein, mutta toimiva.


Toms hardware sivujen asetukset itsekin heitin näyttöön. Eipä minulla ole sen isompaa vertaus mahdollisuutta muihin malleihin ja en hirveästi ehtinyt eilen testailla muuta kuin ihailla laajempaa kuvaa peleissä ja ruudunpäivitysnopeuksia hienosäädellä...

Nvidialla sujuu ihan noinkin helposti custom reson ja herzin teko, kuten aina on ollut :)

Itse 3d-tulostin vesa sovittimen thingiversen valmiilla tiedostolla, mutta pulttien puuttumisen takia en vielä eilen saanut seinälle. Jalan säädöt on kieltämättä olemattomat ja paljon korkeammalle näytön haluaisin, mikäli se jalalle jäisi.
 
Liittynyt
11.06.2019
Viestejä
18
Itselle myös saapui näyttö, kylläkin jo viime viikon keskiviikkona. Hyvältä on vaikuttanut toki 200hz 2560x1080 jälkeen näkee jossain tilanteissa hieman "hitautta" näytössä, mutta johtunee tuosta 200hz aika isosta erosta tähän 100hz. En ole vielä kellottanut voisi kyllä tuon 15hz ottaa sieltä ulos lisäksi ei ainakaan haitaksi olisi. (Meneekö Nvidian näyttiksillä vieläkin nin helposti kun aikanaan eli mennään vaan nvidian paneeliin tekemään ns custom resoluutio jossa määritetään vaan haluttu hz määrä?).

Itseäkin kiinnostaisi minkälaiset calibrointi arvot laitoit/asetukset. Itse ajattelin että kopioisin jostian toms hardwaren tms artikkelista calibrointi arvot, kun itsellä ei kalibrointi laitteita ole noita itse alkaa hakemaan.

Paneeli vaikuttaa tosiaan hyvältä eikä näytössä muutenkaan valittamista, jalusta on aika ala-arvoinen, mutta itse ainakin köytin tuon samantien erilliseen näyttö käpälään pöydän päälle.

(VEsa kiinnitys reikiähän tässä ei ole, amerikassa myydään vesa mount kittiä mikä on käytännössä pelti levy jossa 6kpl reikiä.) Itse tirautin ylijäämä alumiini 6mm alumiinilevystä levyn johon tein 4reikää näyttö käpälän vesa standardin mukaisesti ja keskelle levyä tein kaksi reikää senkaten johon pistin M4 senkki ruuvit. Ei ehkä kaunein, mutta toimiva.

Toms hardware sivujen asetukset itsekin heitin näyttöön. Eipä minulla ole sen isompaa vertaus mahdollisuutta muihin malleihin ja en hirveästi ehtinyt eilen testailla muuta kuin ihailla laajempaa kuvaa peleissä ja ruudunpäivitysnopeuksia hienosäädellä...

Nvidialla sujuu ihan noinkin helposti custom reson ja herzin teko, kuten aina on ollut :)

Itse 3d-tulostin vesa sovittimen thingiversen valmiilla tiedostolla, mutta pulttien puuttumisen takia en vielä eilen saanut seinälle. Jalan säädöt on kieltämättä olemattomat ja paljon korkeammalle näytön haluaisin, mikäli se jalalle jäisi.
Onko teillä esiintynyt Freesyncin kanssa peleissä näkyvää taustavalo flickeröintiä, itsellä tuota nyt muutaman testin perusteella on jonkin verran, valikoissa vielä enemmän. Taustavalo/brightness vilkkuu häiritsevällä tavalla, kun yrittää fps rajoittaa tuohon 97-100 maksimiin. Käytössä on itsellä 5700xt.

Työpyötäkäytössä kaikki on ok eikä paneelissa itsessään ole muuta havaittavissa olevaa vikaa.
 

Rusna

Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 264
Sieltähän se lähti minullekin Amazonista LG 34GK950F, ei muualta EU:sta lähde tuohon hintaan kuin Italian Amazonista lähti.

Edit: Joku soitti Amazonilta launataina ja varmisti tilauksen. Ovatko lie huijjausta epäilleet kun on Suomesta asti tilattu.
Kyselin minäkin niiltä spostitse mikä maksaa kun eivät ole vielä lähettäneet. Valitsin sentään Express-toimituksen että olisi päässyt tulevana pyhänä jo käyttämään, mutta ei.
Ja perkele jos kieltäytyvät lähettämästä, olisin muuten voinut napata Jimm'siltä tuon PG348Q:n tai sitten eilen Gigantilta 888€ hintaisen C49RG90s.

//Edit: Taisi Amazonilla olla joku iltavuorossa. Alle tunti kiukkusen mailin lähettämisestä tuli sovittelevaan ja pahoittelevaan sävyyn oleva viesti, ja väittivät että tilaus etenee normaalisti ja on ajallaan. Huvittavintahan tässä on se että tilasin Saksan Amazonista viikonloppuna virtalähteen ei-pikana, ja se on jo huomenna noudettavissa lähimmältä R-kioskilta. Se siitä Italian express toimituksesta.
 
Viimeksi muokattu:

JTO

Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
393
Näyttäisi siltä, että tässä eilen noutamassani Samsungin 49-tuumaisessa tarjousmallissa on yksi kuollut osapikseli näkökentän äärilaidassa oikealla (n. 5 cm reunasta). Tämän näkee täysin mustalla taustalla, mutta normaalilla kuvalla tuota on oikeastaan mahdoton havaita. :(

Harmillinen juttu, sillä muutoin näyttö vaikuttaisi olevan mm. valovuodon osalta virheetön. Pitänee vielä harkita, miten teen palautuksen suhteen.

Edelliseen 34-tuumaiseen ultrawideen verrattuna: onhan tämä hieno ja 120Hz Freesyncillä (tai tässä tapauksessa Nvidian näyttiksellä) on loistava yhdistelmä!
 

KtK

Liittynyt
12.03.2017
Viestejä
424
Onko teillä esiintynyt Freesyncin kanssa peleissä näkyvää taustavalo flickeröintiä, itsellä tuota nyt muutaman testin perusteella on jonkin verran, valikoissa vielä enemmän. Taustavalo/brightness vilkkuu häiritsevällä tavalla, kun yrittää fps rajoittaa tuohon 97-100 maksimiin. Käytössä on itsellä 5700xt.

Työpyötäkäytössä kaikki on ok eikä paneelissa itsessään ole muuta havaittavissa olevaa vikaa.
Näköjään ei toimi edes AMD näyttiksillä Freesync kunnolla näissä tietyissä näytöissä,vai onko se yleisempikin ongelma.
Tota flickeröintiä ei jaksa kauaa kattella pelien latausruuduissa,valikoissa ja pelin sisälläkin.
Parempi vaan mennä vanhoilla konsteilla.
Amiga tietokoneella oli aikoinaan samaa ongelmaa ,interlace resoluutiot välkkyy ärsyttävästi :(
 

Lassivv

Premium-jäsen
Team AMD
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 794
Onko teillä esiintynyt Freesyncin kanssa peleissä näkyvää taustavalo flickeröintiä, itsellä tuota nyt muutaman testin perusteella on jonkin verran, valikoissa vielä enemmän. Taustavalo/brightness vilkkuu häiritsevällä tavalla, kun yrittää fps rajoittaa tuohon 97-100 maksimiin. Käytössä on itsellä 5700xt.

Työpyötäkäytössä kaikki on ok eikä paneelissa itsessään ole muuta havaittavissa olevaa vikaa.
Itse en ole ainakaan huomannut mitään vilkkumista tai mitään muutakaan outoa pelatessa niin valikoissa kun pelissäkään. Apexia ja Pubgia tullut kyllä vaan koitettua ja pikaisesti BF4. Oma silmä nyt ei tarkin kaikille robleemille toki ole koskaan ollut, mutta ei ainakaan mitään omaan silmään selkeesti näkynyttä ole. 1080ti näyttiksenä.
 
Liittynyt
11.06.2019
Viestejä
18
Itse en ole ainakaan huomannut mitään vilkkumista tai mitään muutakaan outoa pelatessa niin valikoissa kun pelissäkään. Apexia ja Pubgia tullut kyllä vaan koitettua ja pikaisesti BF4. Oma silmä nyt ei tarkin kaikille robleemille toki ole koskaan ollut, mutta ei ainakaan mitään omaan silmään selkeesti näkynyttä ole. 1080ti näyttiksenä.
Juu, tuossahan voi olla erona jo gsync ja freesync, kun tuosta freesync brightness flickeristä saa googlella paljonkin tuloksia. Dotassa ja Pubgissa oli äkkiseltään hieman tuota, mutta uusin Star Wars kuitenkin pyöri ilman välkyntää epic-asetuksilla n58-62hz välillä näytön osd:n mukaan. Myös Fifa toimi ilman ongelmia vsyncin kanssa, 50fps menut ja 100fps pelissä.
Pitänee jatkaa asetusten värkkäilyä ja tutkimista ja eri pelien testausta, kunhan reissusta pääsen takaisin näytön ääreen.
 

Rusna

Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 264
LG 34GK950F tuli taloon (19h siitä kun paketti lähti Italiasta (ei tullut Postilla :D ), ja varsin kohtuullinen yksilö pikaisella tsekkauksella. Ei mahdotonta valovuotoa. Hiljalleen alan ymmärtään "once you go ultrawide..." :)
Vielä en ole edes säätänyt näyttöä lainkaan, täysin defaulteilla mennään. Mukavasti pikatestillä ainakin RDR2:ssa nousi FPS:t ihan mukavasti verrattuna vanhaan 4K-sotaratsuun (mikä oli tottakai täysin odotettavissa). AC Odysseyssä myös sai laittaa heittämällä asetukset paremmalle. Hyvin pyörii.
Tämä on samalla meikäläisen ensikosketus G-Synciin, joten ihan mielenkiintoisia aikoja eletään. Screentearingia ei ollut pikatesteissä läheskään niin paljon kun vanhalla näytöllä. Testit jatkuu. :)
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 106
LG 34GK950F tuli taloon (19h siitä kun paketti lähti Italiasta (ei tullut Postilla :D ), ja varsin kohtuullinen yksilö pikaisella tsekkauksella. Ei mahdotonta valovuotoa. Hiljalleen alan ymmärtään "once you go ultrawide..." :)
Vielä en ole edes säätänyt näyttöä lainkaan, täysin defaulteilla mennään. Mukavasti pikatestillä ainakin RDR2:ssa nousi FPS:t ihan mukavasti verrattuna vanhaan 4K-sotaratsuun (mikä oli tottakai täysin odotettavissa). AC Odysseyssä myös sai laittaa heittämällä asetukset paremmalle. Hyvin pyörii.
Tämä on samalla meikäläisen ensikosketus G-Synciin, joten ihan mielenkiintoisia aikoja eletään. Screentearingia ei ollut pikatesteissä läheskään niin paljon kun vanhalla näytöllä. Testit jatkuu. :)
Kannattaa kokeilla näitä asetuksia ja Windowsin väriprofiilia: Ultrawide-näytöt (21:9, 2560x1080, 3440x1440, 3840x1600, 5120x2160)

Oletuksena esim. kirkkautta on poskettomasti liikaa.
 
Liittynyt
28.12.2016
Viestejä
136
LG 34GK950F tuli taloon (19h siitä kun paketti lähti Italiasta (ei tullut Postilla :D ), ja varsin kohtuullinen yksilö pikaisella tsekkauksella. Ei mahdotonta valovuotoa. Hiljalleen alan ymmärtään "once you go ultrawide..." :)
Vielä en ole edes säätänyt näyttöä lainkaan, täysin defaulteilla mennään. Mukavasti pikatestillä ainakin RDR2:ssa nousi FPS:t ihan mukavasti verrattuna vanhaan 4K-sotaratsuun (mikä oli tottakai täysin odotettavissa). AC Odysseyssä myös sai laittaa heittämällä asetukset paremmalle. Hyvin pyörii.
Tämä on samalla meikäläisen ensikosketus G-Synciin, joten ihan mielenkiintoisia aikoja eletään. Screentearingia ei ollut pikatesteissä läheskään niin paljon kun vanhalla näytöllä. Testit jatkuu. :)
Miten Italian Amazonista saa tilattua näyttöjä Suomeen? Pitääkö kikkailla jonkun välityspalvelun kautta (kuten MF ja mailbox.de)?
 

Rusna

Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 264
Kannattaa kokeilla näitä asetuksia ja Windowsin väriprofiilia: Ultrawide-näytöt (21:9, 2560x1080, 3440x1440, 3840x1600, 5120x2160)

Oletuksena esim. kirkkautta on poskettomasti liikaa.
Juu, ihan en tuohon brightness=16 arvoon kyennyt, liian himmeäksi meni itselle. Kiitos kun jaoit profiilin! Täytyy ottaa käyttöön sekin. Muut asetuksesi jo otinkin.

edit: oletus-kirkkaus oli brightness=100 :D
Miten Italian Amazonista saa tilattua näyttöjä Suomeen? Pitääkö kikkailla jonkun välityspalvelun kautta (kuten MF ja mailbox.de)?
Eipä taida enää saada suoraan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
256
Tosta freesync välkkymisestä sen verran että jos sulla välkkyy freesync niin luultavasti välkkyy myös gsync.

Syytä ei tiedä insinöörit itsekkään. Mä olen itse selvittäny ja testannu lähes 10 eri näyttöä molemmilla synceillä. 2 eri tietokoneella. Aina sama vika.

Yleensä ne keillä ei välky kuva ei ole sync päällä. Eli ei ole fullscreen tai muu syy pois kytkee syncin. On aika vaikea edes vahvistaa että se jossakin pelissä on päällä.

En o nähny yhtäkään UW näyttöä missä sync toimii. Jos jollain on Tampereella ni kutsukaa mut kylään!
 
Liittynyt
11.06.2019
Viestejä
18
Tosta freesync välkkymisestä sen verran että jos sulla välkkyy freesync niin luultavasti välkkyy myös gsync.

Syytä ei tiedä insinöörit itsekkään. Mä olen itse selvittäny ja testannu lähes 10 eri näyttöä molemmilla synceillä. 2 eri tietokoneella. Aina sama vika.

Yleensä ne keillä ei välky kuva ei ole sync päällä. Eli ei ole fullscreen tai muu syy pois kytkee syncin. On aika vaikea edes vahvistaa että se jossakin pelissä on päällä.

En o nähny yhtäkään UW näyttöä missä sync toimii. Jos jollain on Tampereella ni kutsukaa mut kylään!
Kiitoksia selventämisestä, itsellä tosiaan on tuota havaittavissa osassa peleissä(dota,pubg, tarkov mm.), kokeilen nyt kuitenkin vielä toista kaapelia kunhan sellaisen saan hommattua. Eikä ole lähettyvillä toista tietokonetta, jolla voisi testata samalla monitorilla.
Jos ei auta niin lähtee todennäköisesti näyttö palautukseen (MSI MAG341CQ). Muuten on mukava käyttää työpyödällä ja osassa peleissä, mutta jos pelatuimmat pelit tuota aiheuttaa käyttömukavuus kärsii huomattavasti.
 
Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
256
Kiitoksia selventämisestä, itsellä tosiaan on tuota havaittavissa osassa peleissä(dota,pubg, tarkov mm.), kokeilen nyt kuitenkin vielä toista kaapelia kunhan sellaisen saan hommattua. Eikä ole lähettyvillä toista tietokonetta, jolla voisi testata samalla monitorilla.
Jos ei auta niin lähtee todennäköisesti näyttö palautukseen (MSI MAG341CQ). Muuten on mukava käyttää työpyödällä ja osassa peleissä, mutta jos pelatuimmat pelit tuota aiheuttaa käyttömukavuus kärsii huomattavasti.
Itse totesin että se sync ei ole niin tarpeellinen kuin tuo laajakuva työpöytä on. Ja tietty 100hz löytyy tästä niin mukavan "sujuva" on tuo liike. Enkä ole havainnut repeilyä missään.

Mulla ei auttanut eri kaapelitkaan. Ainoa asia joka toimi oli rajoittaa kuvasuhde 16:9 tilaan. Mutta liekkö silloinkin bugannut ja lykännyt vaan syncin pois päältä pelissä.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
115
Oletteko koittaneet laajentaa freesyncin aluetta MAG341CQ:n kanssa?
Itse laitoin alueeksi 30-115Hz ja näyttäisi ilmeisesti toimivan ainakin G-Sync Pendulum demossa, jos näytön omaa OSD:tä on uskominen.
Lähellä 30fps tulee kyllä selkeää välkkymistä, 35fps on jo omaan silmään hyvä.

Tuota välkkymistä huomasin myös joissain peleissä (BF4, OW...). Laitoin Nvidian control panelista syncin päälle vain full screen-tilassa ja siirryin välkkyvissä peleissä siihen. Tästä oli nähdäkseni apua (tai sitten johtuu jostain muusta).
Näyttiksenä on GTX 1080 ja käytän Accellin UltraAV displayport-kaapelia, näytön mukana toimitettuja kaapeleita en ole edes koittanut.
 
Liittynyt
11.06.2019
Viestejä
18
Oletteko koittaneet laajentaa freesyncin aluetta MAG341CQ:n kanssa?
Itse laitoin alueeksi 30-115Hz ja näyttäisi ilmeisesti toimivan ainakin G-Sync Pendulum demossa, jos näytön omaa OSD:tä on uskominen.
Lähellä 30fps tulee kyllä selkeää välkkymistä, 35fps on jo omaan silmään hyvä.

Tuota välkkymistä huomasin myös joissain peleissä (BF4, OW...). Laitoin Nvidian control panelista syncin päälle vain full screen-tilassa ja siirryin välkkyvissä peleissä siihen. Tästä oli nähdäkseni apua (tai sitten johtuu jostain muusta).
Näyttiksenä on GTX 1080 ja käytän Accellin UltraAV displayport-kaapelia, näytön mukana toimitettuja kaapeleita en ole edes koittanut.
En ole laajentanut itse, ja itsellä ei pysty tuota synccia säätämään erikseen fullscreenille amd:n ohjelmistossa, näyttiksenä 5700xt. Itsellä tuota välkyntää näkyy dotassa erityisesti, ja varsinkin selvästi näytön kirkkaus vaihtelee jos fps rajoitinta pelin sisässä laskee esim 60.fps, en haluaisi kuitenkaan luukuttaa maksimitehoilla pelissä jossa sitä ei tarvi. 100 tai 97 fps rajoituksella fullscreeninä tuota välkkymistä vielä aika ajoin on pelin sisälläkin. Kaapelinvaihtokaan ei tänään auttanut asiaan. Joten vahvasti näyttää että itsellä on joko huono yksilö sattunut kohdalle, jossa välkyntä on näin selkeää tai sitten on jotain häikkää freesyncin toteutuksen kanssa tässä mallissa.
 
Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
256
En ole laajentanut itse, ja itsellä ei pysty tuota synccia säätämään erikseen fullscreenille amd:n ohjelmistossa, näyttiksenä 5700xt. Itsellä tuota välkyntää näkyy dotassa erityisesti, ja varsinkin selvästi näytön kirkkaus vaihtelee jos fps rajoitinta pelin sisässä laskee esim 60.fps, en haluaisi kuitenkaan luukuttaa maksimitehoilla pelissä jossa sitä ei tarvi. 100 tai 97 fps rajoituksella fullscreeninä tuota välkkymistä vielä aika ajoin on pelin sisälläkin. Kaapelinvaihtokaan ei tänään auttanut asiaan. Joten vahvasti näyttää että itsellä on joko huono yksilö sattunut kohdalle, jossa välkyntä on näin selkeää tai sitten on jotain häikkää freesyncin toteutuksen kanssa tässä mallissa.
Tai sitten meillä vain on sellainen näkö että häiritsee ja muiden näköön ei ollenkaan. *Shrugs*
 
Liittynyt
11.06.2019
Viestejä
18
Tai sitten meillä vain on sellainen näkö että häiritsee ja muiden näköön ei ollenkaan. *Shrugs*
Saatta olla näinkin :D. Itse kävin nappaamassa 1440p/144hz näytön kokeiluun, ja tässä TN-paneelissa ei nyt vastaavaa ongelmaa näytä olevan ollenkaan. Taitaa lähteä MSI takaisin, vaikka olisihan se ollut kiva isommallakin resolla vedellä, mutta pelikäyttöön kuitenkin tulossa niin ei kehtaisi koko Freesynccia skipata.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
80
Polttelis kans tämä sama näyttö.

Kuuleeko sitä tuulettimen ääntä?. Miten 2300R kaarevuus toimi tuon levyses näytös?
Ai oliks tossa tuuletinkin ? :D En oo edes huomannut, kun tuo pöytäkone on siinä vieressä puhisemassa. Kaarevuus taitaa olla loivempi kun X34:ssa ja varsin hyvin sopii minun katseluetäisyydelle (n. 1m)
 
Liittynyt
13.09.2018
Viestejä
720
Ihan vaa verkkiksestä ja kaks ja puol tonnia mäni, kerran se vain kirpaisee :D
Aika huonoa vastinetta rahoille, en kyllä tajua mistä toi ylimääräinen 500 euroa tohon hintaan tulee kun keskieuroopassa on about parin tonnin luokkaa. Tuolla hinnalla kaipaisin jo FALD-taustavaloa kunnon HDR:lla ja picture by picture moodin.

Näyttöformaattinahan tuo on useimmille ideaalinen. Iso, riittävän tarkka ja nopea.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Näemmä jimmsissä on 4kpl lg 38GL950G varastossa, verkkiksessä 1.

Vituttaa kun amazon.de oli kesällä 1700€ sis. pk tilaus, ja sit ne perui sen. Ei oikeen huvittais maksaa tota 800€ extraa, kun Amazon oli jo puoli vuotta sitten valmis myymään noin halvalla. Casekingistäkin vajaa 2100€ posteineen Suomeen, siinä säästäis heti 400. Mut toiset 400... täytyy varrota Amazonin hintaa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 530
Viestejä
4 190 026
Jäsenet
70 763
Uusin jäsen
Diileri85

Hinta.fi

Ylös Bottom