Ultrawide-näytöt (21:9, 2560x1080, 3440x1440, 3840x1600, 5120x2160)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 017
Näkeekö muut tuota välkkymistä vai onko vika korvien välissä?
Minulla on sama paneeli Philipsin 34" UW:ssa. Näin Freesyncillä (RX 480) ihan silmillä välkkymistä. Varmaan myös @Potkukelkka ehdottama MSI on sama paneeli.

Vsyncillä kaikki on hyvin, mutta siitä tulee vähän performance hittiä, niin GTX 1080 ei meinaa jaksaa menossa mukana. Nyt jos vaihtoehdot on ostaa uusi GTX 2080 Ti tai vaihtaa näyttö, niin olen päättänyt jollain aikavälillä vaihtaa normaaliin 16:9 144Hz-näyttöön.
 

TMK

Liittynyt
11.11.2017
Viestejä
532
Vilkkuuko teillä koko näyttö vai jotkin yksityikohdat kuvassa?
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 496
Tuohon g-sync vilkkumiseen. Itsellä oli melko pahaa vilkuntaa Acerin Z35P näytön kanssa. Ihan sama mitä fps oli niin vilkkui enemmän tai vähemmän.

Noh pistin huoltoon ja parin viikon päästä sain takasin. Paneeli vaihdettu ja firmware päivitetty. Tämä ratkaisi ongelman täysin! Ei vilku sitten yhtään. Joten ei muutakun näyttö huoltoon.
 
Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
256
Välkkyminen on mulla sellaista ollut että yleensä laajat taustat joissa valotus vaihtelee on pahin välkyntä kohde. Esimerkiksi taivas, semmosta taajuus strobea että ei jaksa katsella. Olen nyt päätynyt siihen tulokseen että ostan varmaan jonkun hyvillä väreillä toimivan ultrawiden Mustastaperjantaista.

En jaksa enään mitään palautus rumbaa suorittaa.

Oon nyt käyny kuitenkin läpi lähes 10 näyttöä ja molempien valmistajien kortit. Ja vieläkin porukka meinaa että se on vaan omassa päässä vika. Ei jaksa enää.
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 064
Vertailin 3440x1440 hintoja Saksan hintaseurannassa ja onko tosiaan niin että halvin Gsync malli maksaa yli 200€ enemmän kuin Freesync? Tässähän tulee aiheelliseksi siirtyä 1070 GTX:stä takaisin AMD:n leiriin. Kokemuksia Samsung C34H892WJU mallista, näyttäisi olevan halvimmillaan 499€.
 
Viimeksi muokattu:

tombe0

Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
592
Vertailin 3440x1440 hintoja Saksan hintaseurannassa ja onko tosiaan niin että halvin Gsync malli maksaa yli 200€ enemmän kuin Freesync? Tässähän tulee aiheelliseksi siirtyä 1070 GTX:stä takaisin AMD:n leiriin. Kokemuksia Samsung C34H892WJU mallista, näyttäisi olevan halvimmillaan 499€.
Freesync ei tarvitse erillistä rautaa, G-Sync tarvitsee Nvidian piirin ja he eivät sitä halvalla myy näyttöjen valmistajille. Tuosta se hintaero suurimmaksi osaksi syntyy.
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 064
Freesync ei tarvitse erillistä rautaa, G-Sync tarvitsee Nvidian piirin ja he eivät sitä halvalla myy näyttöjen valmistajille. Tuosta se hintaero suurimmaksi osaksi syntyy.
Mutta onko siinä mitään järkeä, eli tarjoaako Gsync mitään käytännön eroa kokemuksessa?
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 095
Mutta onko siinä mitään järkeä, eli tarjoaako Gsync mitään käytännön eroa kokemuksessa?
Tarjoaa se vähintäänkin samanlaisen sulavuuden. Syy miksi siitä maksetaan tietoisesti extraa ovat nopeimmat GeForce-näyttikset joihin AMD:lla ei juurikaan ole vastinetta.
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 064
Tarjoaa se vähintäänkin samanlaisen sulavuuden. Syy miksi siitä maksetaan tietoisesti extraa ovat nopeimmat GeForce-näyttikset joihin AMD:lla ei juurikaan ole vastinetta.
Varmaan näin. Omassa tapauksessa itse kuitenkin laittaisin 100€ nopeampaan Vega 64 näyttikseen ja 100€ taskuun, kuin Gsync logoon.
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 496
Se vaan että Vega64 on vähän nippanappa 3440x1440p resolla jos halutaan pelata yli 60hz. Toki jos valmis karsimaan asetuksia niin miksei :)
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 064
Se vaan että Vega64 on vähän nippanappa 3440x1440p resolla jos halutaan pelata yli 60hz. Toki jos valmis karsimaan asetuksia niin miksei :)
Tarkoitus on myös hyödyntää Freesyncia alle 60 Hz kuten Morrowindissä, Oblivionissa jne. Omat asennetut pelit tällä hetkellä TES 2-5, FO 3-4, GTA V, W3 ja Baldur's Gate, ja nykyisessä riittää vääntö ihan hyvin. KCD on seuraavaksi hankinnan alla ja se tulee vaatimaan varmaan eniten vääntöä, joten taidan odotella AMD:n seuraavaa GPU julkaisua ja katsoa tilannetta sitten. Toki jos tuo edellä mainittu näyttö tulee samanlaiseen tarjoukseen Suomessa niin ostan pois.
 
Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
256
Tarkoitus on myös hyödyntää Freesyncia alle 60 Hz kuten Morrowindissä, Oblivionissa jne. Omat asennetut pelit tällä hetkellä TES 2-5, FO 3-4, GTA V, W3 ja Baldur's Gate, ja nykyisessä riittää vääntö ihan hyvin. KCD on seuraavaksi hankinnan alla ja se tulee vaatimaan varmaan eniten vääntöä, joten taidan odotella AMD:n seuraavaa GPU julkaisua ja katsoa tilannetta sitten. Toki jos tuo edellä mainittu näyttö tulee samanlaiseen tarjoukseen Suomessa niin ostan pois.
Sellasta freesyncin hyödyllistämistä sastkin sitten ettiä. Jotta se näyttö tukis lfctä sen tarvii vähintään omata 100hz paneeli ja sync range 48-100. Samsung toimii niin ultimate modissa mutta ohjeenkin mukaan saattaa välkyttää silloin xg35 taas on vielä aika kallis.
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
1 064
Sellasta freesyncin hyödyllistämistä sastkin sitten ettiä. Jotta se näyttö tukis lfctä sen tarvii vähintään omata 100hz paneeli ja sync range 48-100. Samsung toimii niin ultimate modissa mutta ohjeenkin mukaan saattaa välkyttää silloin xg35 taas on vielä aika kallis.
Huomasin että sulla on tuo vanhempi 34" malli, oletko kokeillut sitä? Mahtaakohan sama päteä tuohon uuteen C34H89 malliin?
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
RTX ON
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 045
Aika suolainen hinta taas mutta tämä onkin uusi normaali.

Harmi että vaan 120Hz tuo Gsync malli. Eiköhän se riitä kuitenkin.

Täytyy vaania jahka tulee jonnekin myyntiin.
 
Liittynyt
13.03.2017
Viestejä
315
Vaikuttaa kyllä hyvällä, mutta jännä että ei tosiaan ole tuo Gsync malli kuin 120hz. Mukavan sulava sekin jo on, mutta kyllähän tässä vaiheessa uus malli vois olla jo 144hz tuohon hintaan, kun ei kuitenkaan paljon parempaa tarjoa Delliin verrattuna.

edit. mutta mitä itse tällä hetkellä kaipaisin näyttöjen kehitykseen on koko. Ihan jees tuo 34" UW on, mutta kyllähän se voisi olla vaikka 38" jo. Ollut kuitenkiin aika monta vuotta tuo 34" koko markkinoilla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.11.2017
Viestejä
222
Vaikuttaa kyllä hyvällä, mutta jännä että ei tosiaan ole tuo Gsync malli kuin 120hz. Mukavan sulava sekin jo on, mutta kyllähän tässä vaiheessa uus malli vois olla jo 144hz tuohon hintaan, kun ei kuitenkaan paljon parempaa tarjoa Delliin verrattuna.

edit. mutta mitä itse tällä hetkellä kaipaisin näyttöjen kehitykseen on koko. Ihan jees tuo 34" UW on, mutta kyllähän se voisi olla vaikka 38" jo. Ollut kuitenkiin aika monta vuotta tuo 34" koko markkinoilla.
Samaa mieltä, 38" ja isompi reso 3840*1600 120hz.
 

Tiaxi

Tukijäsen
Liittynyt
15.08.2017
Viestejä
20
Himotus vei vihdoin voiton ja tilata päräytin koneen päivityksen yhteydessä Alienware AW3418DW:n Saksan Amazonista. Näyttöjä oli varastossa ja paketti liikahti Saksasta pohjoiseen Suomeen 2 arkipäivässä. Täytyy vaan todeta, että onhan tämä aivan mahtava vehje. Paneelilotossakin napsahti aika lailla täysosuma; maltillinen IPS glow, ei kuolleita tai jumiutuneita pikseleitä ja hyvin hyvin vähäinen taustavalon vuoto. Vain vasemmassa alanurkassa taustavalo hohkaa aavistuksen, mutta sitä en normikäytössä huomaa. Lisäksi jos painan hieman reunoja sormilla, niin tuokin vuoto katoaa. 120 Hz -moodi toimii mukisematta enkä ole huomannut mitään flickeriä tai vastaavia häiriöefektejä. Ultrawide-loikan jälkeen ei taida enää olla vanhaan paluuta ja suolainen ~1100 euron hintakaan ei tunnu enää niin pahalta.
 
Liittynyt
13.03.2017
Viestejä
315
Onnea näytöstä! Eipähän tästä UW-leveydestä oikein viitti enää palata vajaisiin näyttöihin. Kapeammalla näytöllä pelatessa tuntuu, että ahistaa näkökenttää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 017
Onnea näytöstä! Eipähän tästä UW-leveydestä oikein viitti enää palata vajaisiin näyttöihin. Kapeammalla näytöllä pelatessa tuntuu, että ahistaa näkökenttää.
UW-näyttö on kyllä huima kokemus, kun pelit tukevat sitä. Varsinkin Wolfensteinin upeat maisemat laajalta näytöltä on niin namia..

Jos on FPS-pelien ystävä ja pelaa tuoreita pelejä, UW-näyttö on paras hankinta.

Sitten taas kasuaalimmat pelit, vanhemmat pelit ja osa verkkosivustoista ei tykkää ultrawideistä yhtään. Kannattaa katsoa se käyttötapaus ennen ostamista.

Olen miettinyt veljelleni kyllä halvempaa 2560x1080 UW:ta lahjaksi, mutta ne ylittää vielä budjetin. Siis semmoinen pieni ja söpö. Kyllä niilläkin saa ne paremmat FPS-pelit, kun FOV:ia voi kasvattaa kaikissa uusissa julkaisuissa.

Himotus vei vihdoin voiton ja tilata päräytin koneen päivityksen yhteydessä Alienware AW3418DW:n Saksan Amazonista. Näyttöjä oli varastossa ja paketti liikahti Saksasta pohjoiseen Suomeen 2 arkipäivässä. Täytyy vaan todeta, että onhan tämä aivan mahtava vehje. Paneelilotossakin napsahti aika lailla täysosuma; maltillinen IPS glow, ei kuolleita tai jumiutuneita pikseleitä ja hyvin hyvin vähäinen taustavalon vuoto. Vain vasemmassa alanurkassa taustavalo hohkaa aavistuksen, mutta sitä en normikäytössä huomaa. Lisäksi jos painan hieman reunoja sormilla, niin tuokin vuoto katoaa. 120 Hz -moodi toimii mukisematta enkä ole huomannut mitään flickeriä tai vastaavia häiriöefektejä. Ultrawide-loikan jälkeen ei taida enää olla vanhaan paluuta ja suolainen ~1100 euron hintakaan ei tunnu enää niin pahalta.
Omassa VA-paneelissa ei ole lähes yhtään valovuotoa, ei mitään glowta ja yksi kuollut pikseli. 100Hz moodi toimii värisemättä jos ei käytä Freesyncciä. Tästä syystä on GTX 1080 näytönohjaimena.

Kyllä itse pidän VA:ta parempana, mutta G-sync -tuki ja parempi paneeli kääntäisivät ostoni tuohon Delliin, jos nyt olisin ostamassa. Myös LG:llä on kiva uutuus.

..ja minun monitorissani on hieman input-lagia, jota tuota Dellissä ei ole niin paljoa. Se ei näy minun pelaamisissani, mutta jos joku pelaa tosissaan fps-pelejä verkossa, kyllä hän huomaa.

--

Jotenkin tuntuu, että oma Philips 349X7FJEW on ihan sama näyttö kuin tämä:
Samsung 34" C34F791, kaareva 100Hz Ultrawide 21:9 -monitori Quantum Dot -tekniikalla, valk *Norm. 879€!* - 699,00€
(paneeli on sama, mutta sama flicker freesyncin kanssa, jne)

Tätä on jo saanut erikoisaleista 599€, voipi olla, että Black Fridayssä laskee alle viidensadan.

Itse ostaisin tuon Dellin, kerran se vain kirpaisee :)
..mutta tännekin voi etsiytyä tarjoushaukkoja, kun tuo nähtävästi on poistuva malli ja halvalla lähtee ennen vuodenvaihdetta.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 011
osa verkkosivustoista ei tykkää ultrawideistä yhtään.
Mihin tämä perustuu? Ilmeisesti käytät selainta niin että se täyttää koko ruudun? Itse en edes tällä 16:9 näytöllä käytä selainta niin että se vie koko ruudun vaan vähän reilu puolet peittää selain jolloin toiselle puolelle jää mukavasti tilaa johonkin muuhun.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 017
Mihin tämä perustuu? Ilmeisesti käytät selainta niin että se täyttää koko ruudun? Itse en edes tällä 16:9 näytöllä käytä selainta niin että se vie koko ruudun vaan vähän reilu puolet peittää selain jolloin toiselle puolelle jää mukavasti tilaa johonkin muuhun.
Kyllä, juurikin näin. Vielä on historian painolastina semmoinen suunnittelutrendi, että keskellä on vaikka 800px leveä pääosio ja muu sisältö on ladottu siihen ympärille. Koeta vaikka:
https://www.io-tech.fi/

Sitä lukiessa suurin osa horisontaalisesta pinta-alasta on käyttämättä. Tosin näyttää kivalta kännykällä. Hiton diginatiivit.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 011
Kyllä, juurikin näin. Vielä on historian painolastina semmoinen suunnittelutrendi, että keskellä on vaikka 800px leveä pääosio ja muu sisältö on ladottu siihen ympärille. Koeta vaikka:
https://www.io-tech.fi/

Sitä lukiessa suurin osa horisontaalisesta pinta-alasta on käyttämättä. Tosin näyttää kivalta kännykällä. Hiton diginatiivit.
Itse en kyllä edes halua levittää tekstiä koko näytön leveydelle. Jos se olisi hyvä tekstille niin eiköhän kirjatkin olisi muodossa leveämpi kuin korkea. Se nyt vaan on hyvin raskasta lukea tekstiä kun rivit on kilometrin pitkiä.
 
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
1 052
120 Hz -moodi toimii mukisematta enkä ole huomannut mitään flickeriä tai vastaavia häiriöefektejä. Ultrawide-loikan jälkeen ei taida enää olla vanhaan paluuta ja suolainen ~1100 euron hintakaan ei tunnu enää niin pahalta.

Pidähän sinäkin kirjaa milloin sit alkaa ongelmat 120hz. Toivotaan että ois korjaantuneet niin pääsis ittekin ostaa monitorin.
 
Liittynyt
03.06.2017
Viestejä
52
Onko täällä CF791 omistajia, jotka ovat saaneet FreeSyncin toimimaan?

Itsellä näyttö vilkkuu, jos ultimate engine on päällä, kuten muillakin näköjään googlen perusteella. Näyttiksenä Sapphire RX 580 8GB Nitro+.

RX 580 lähtee siis suoraan paketista myyntiin.. Uskaltaiskohan vielä kokeilla Vegaa?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 346
Itellä aikoinaan oli tuo samainen näyttö ja mitä silloin selvittelin ni Vega oikeastaan ainut jolla freesync toimi kunnolla. En tiedä nykytilanteesta eli kannattaa selvitellä.
 
Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
256
Onko täällä CF791 omistajia, jotka ovat saaneet FreeSyncin toimimaan?

Itsellä näyttö vilkkuu, jos ultimate engine on päällä, kuten muillakin näköjään googlen perusteella. Näyttiksenä Sapphire RX 580 8GB Nitro+.

RX 580 lähtee siis suoraan paketista myyntiin.. Uskaltaiskohan vielä kokeilla Vegaa?
Vega ei auta ongelmaan. Mulla on 64 ja testannu myös 390 kortilla. Välkkyy aina vaan.
 
Liittynyt
03.06.2017
Viestejä
52
Ok, kiitokset vastauksista. Ei siis AMD:llä hyvin mene vieläkään.

Pitää varmaan suosiolla ostaa nvidian näyttis, niinku aina ennenkin.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 011
Ok, kiitokset vastauksista. Ei siis AMD:llä hyvin mene vieläkään.

Pitää varmaan suosiolla ostaa nvidian näyttis, niinku aina ennenkin.
Niin noh jos yksi henkilö raportoi että amd:t vilkkuu ja nvidiat vilkkuu niin onko se silloin koko totuus? Sille vilkkumiselle toiset on herkempiä. Itsellä oli selvää vilkkumista alkuun havaittavissa, mutta ilmeisesti oli ajureista kiinni silloin koska nyt ainakaan puoleen vuoteen en muista huomanneeni mitään erityisen häiritsevää vilkkumista, sellaista jonka huomasin heti tuossa vuosi sitten kun näytön hommasin.

Silloin asiaan auttoi kun CRU:lla nosti freesync alarajan 30Hz -> 45Hz, mutta nyt on ajeltu näyttöä ihan vakiona pitkään ja kyllä pelaan peliä jossa välillä tikkuu tuonne 30Hz tuntumaan. Silloin kun tämän näytön homamsin niin vilkkumista tapahtui jopa youtube videoita katsellessa. Siksi veikkaan että oli ajureissa joku käpy.
Tosin näyttö ei ole sama josta keskustelua käydään mutta noin yleisesti omia kokemuksia aiheesta.
 
Liittynyt
13.03.2017
Viestejä
315
Itsellä kokemusta neljästä gsync näytöstä, eikä ne ole omiin silmiin vilkkuni. Samoin ei velikään ole huomannut vilkkumista. Enkä ole kaveripiiristäkään kuullut moittimista. Kai se on sit silmistä kiinni, kun tuntuu, että moni näyttö vilkkuu.
 
Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
256
Niin noh jos yksi henkilö raportoi että amd:t vilkkuu ja nvidiat vilkkuu niin onko se silloin koko totuus? Sille vilkkumiselle toiset on herkempiä. Itsellä oli selvää vilkkumista alkuun havaittavissa, mutta ilmeisesti oli ajureista kiinni silloin koska nyt ainakaan puoleen vuoteen en muista huomanneeni mitään erityisen häiritsevää vilkkumista, sellaista jonka huomasin heti tuossa vuosi sitten kun näytön hommasin.

Silloin asiaan auttoi kun CRU:lla nosti freesync alarajan 30Hz -> 45Hz, mutta nyt on ajeltu näyttöä ihan vakiona pitkään ja kyllä pelaan peliä jossa välillä tikkuu tuonne 30Hz tuntumaan. Silloin kun tämän näytön homamsin niin vilkkumista tapahtui jopa youtube videoita katsellessa. Siksi veikkaan että oli ajureissa joku käpy.
Tosin näyttö ei ole sama josta keskustelua käydään mutta noin yleisesti omia kokemuksia aiheesta.
Kyllä noita valittajia on tuhansia. Mutta mä uskon ennemmin että se johtuu jostakin muusta kuin näytönohjain valmistajasta nykyään. Jos jollakin välkkyy sync, niin en usko että siinä auttaa mikään kortin vaihto. Se tulee joko winusta, kellotuksesta tai jostain tietystä osa combosta. En usko että mulla mitään super näköä kuitenkaan on.

Toivotan asiasta kiinnostuneita tervetulleiksi kahville asiaa ihmettelemään. Sillä mulla välkkyy myös g-sync näyttö selvästi. Uskohan tässä menee.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 011
Kyllä noita valittajia on tuhansia. Mutta mä uskon ennemmin että se johtuu jostakin muusta kuin näytönohjain valmistajasta nykyään. Jos jollakin välkkyy sync, niin en usko että siinä auttaa mikään kortin vaihto. Se tulee joko winusta, kellotuksesta tai jostain tietystä osa combosta. En usko että mulla mitään super näköä kuitenkaan on.

Toivotan asiasta kiinnostuneita tervetulleiksi kahville asiaa ihmettelemään. Sillä mulla välkkyy myös g-sync näyttö selvästi. Uskohan tässä menee.
Niin kannanottoni oli lähinnä juuri siihen että valmistajaa vaihtamalla asia ei välttämättä tule ruusuisemmaksi, mutta se että jotkut sanoo että välkkyy kortti kuin kortti ja valmistaja kuin valmistaja niin ei kuitenkaan tarkoita että se olisi absoluuttinen totuus.

Oma kokemus siis on että ajurit on ilmeisesti saanut omalla näytöllä tämän asian kuntoon koska enää ei ole ollut välkkymistä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
354
Tulipa väsättyä adapteri alkuperäiseen jalkaan, niin sai näytön X34 A:n pöytään kiinni ja hieman kauemmas ja pöydälle enemmän tilaa. Ihme ettei tämmöistä kiinnitysmahdollisuutta/jalkaa ole markkinoilla :confused: helppo tehdä ja alkuperäiset säätömahdollisuudet tallella.
Tästähän saisi helposti seinään ruuvattavankin.

IMG_20181103_092923.jpg IMG_20181103_093149.jpg
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
25
Tuossa eilen tuli mieleen, että voisin hankkia nykyisen tyhjän pöydän päälle työläppärin kaveriksi ulkoisen näytön. Noh, 24" norminäytöstä tuuma kerrallaan päädyin 34" ultrawide-monitoriin. Ärsyttävää siinä mielessä, että budjetti oli (ja on edelleen) oikeasti alhainen, mutta toisaalta en mitään ihan rimpulaakaan halua ja sairastan "jos nyt vielä muutaman kympin laittaa niin saisi vielä tuon ominaisuuden"-syndroomaa. 300-500 e on kuitenkin se hintahaarukka minkä sisällä haluan pysyä - alkuperäisen budjetin ollessa alle 100 e.

Kyselisinkin siis, että onko jossain näistä alla olevista jotain ideaa jos vaikka Black Friday diileistä saisi hankittua vielä edullisemmin:
  • LG 34U -"sarjan" näytöt, Dell P3418HW
Näissä kaikissa on 2560x1980, IPS, 8bit ilman FRC, 21:9. Sitten päästään tietty siihen, että olisihan se hienoa jos reso olisi vähintään sen 2560x1440. Joten, jos joltain löytyy jotain ehdotuksia niin otan niitä mielelläni vastaan. Olen vielä suht uuno näiden kanssa, vaikka sujuvasti palanen kerrallaan eri asioiden merkityksiä selvittelenkin (kuten mikä ero on 8bit ilman FRC vs 6bit ja FRC).

Näyttö tulee lähinnä erilaisten selaimen päällä toimivien ohjelmien käyttöön, excelien pyörittelyyn, koodailuun ja pienimuotoiseen Photoshoppailuun.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 222
Oma mielipiteeni: älä tuhlaa pennin jeniäkään 34" ultrawideen jossa reso on alle 3440x1440, minusta 34" näyttö 2560x1080 resolla on sama kuin ostaisi Ferrari Enzon jossa Fiat Punton moottori. Jos 500€ on budjetti niin osta käytettynä tai venaa Black Fridaytä. Nopeasti katsottuna Torissa myynnissä esim. Dell 3415W joka menee tuohon sinun budjettiisi ja käyttötarkoitukseen hyvin.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
25
Sitä vähän "pelkäsinkin". Kiitos, tuo Dellin malli vaikuttaa itse asiassa just passelilta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 660
Heräs mielenkiinto kun tässä X34P:ssä on markkinoitu olevan 8bit+FRC-paneeli, eli käytännössä tarkottais sitä että nVidian Control Panelista sais 10bit moden päälle. Natiiviresolla ja 120hz ajellessa ei kuitenkaan pikasella googlettelulla riitä kaista DisplayPort 1.2 portilla, vaan pitäis olla 1.3. Oikeastaan se mikä mua kiinnostaa tässä on se, että onko tota kukaan ikinä testannut siinä määrin et saako tuota toimimaan jos tiputtaa virkistystaajuuden 100hz ja tekee custom resoluution jota kautta sitten pakottaa tuon 10bit tilan päälle, vai rajottaako G-Sync piiri hommaa vai onko kyseinen annettu tieto yksinkertaisesti kusetus?
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
4
Onko kenelläkään kokemusta XG35VQ:sta?

Olen käynyt läpi KOLME LG:n 34uc79g paneelia ja kaikissa esiintyi DSE/horizontal banding/grey uniformity ongelmia, Eli harmailla ja vaaleilla yksivärisillä taustoilla todella hyvin näykvät viivat.
Noh, ajattelin että kolmen paneelin jälkeen kokeilen eri versiota kun kyllästytti palauttaa Saksaan eestakas niitä. Seuraavana 34UM68-P, ajattelin että otan vaikka 60hz kuhan ei vaan ole samoja ongelmia.

Eikun uudestaan, ensimmäinen 34UM68-P saapuu samalla ongelmalla ja takasin Saksaan. Tässä vaiheessa alkaa miettimään onko setupissa/näössä jotain vikaa. Seuraava paneeli saapuu samanlaisena mutta tällä kertaa ne viivat jopa ei näy yhtä hyvin ja ajattelin että elän asian kanssa koska pelatessa harvemmin tulevat esille, mutta esim tiettyjä nettisivuja selatessa haaleilla/harmoilla taustoilla viivat pilkottaa sieltä täältä.

Aikomuksena olisi nyt päivittää ja yrittää päästä tästä helvetin viiva kierteestä pois ja on tullut katseltua tuota XG35VQ.

Koska kyseessä VA-paneeli tiedän että mahd. ghosting on ongelma, Mutta eniten tässä mietityttää tuo vertical banding/DSE. On tullut omistettua kaksi BenQ:n BL3200PT näyttöä jotka on VA ja yllätys yllätys niissä oli aivan sama ongelma ja tuntui olevan aika yleinen "vika" foorumien perusteella.

Yksinkertaisesti hakusessa olisi näyttö missä ei ole tätä ongelmaa taikka edes niin että sitä ei huomaisi päivittäisessä käytössä. Olen valmis ottamaan blurria, ghostingia, backlight bleedia kaikkea muuta paitsi noita viivoja.

EDIT: 21.11 lähti ostoon Samsungin CF791, katsellaan miten käy ja toivotaan että paneelilotossa voitetaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
256
Onko kenelläkään kokemusta XG35VQ:sta?

Olen käynyt läpi KOLME LG:n 34uc79g paneelia ja kaikissa esiintyi DSE/horizontal banding/grey uniformity ongelmia, Eli harmailla ja vaaleilla yksivärisillä taustoilla todella hyvin näykvät viivat.
Noh, ajattelin että kolmen paneelin jälkeen kokeilen eri versiota kun kyllästytti palauttaa Saksaan eestakas niitä. Seuraavana 34UM68-P, ajattelin että otan vaikka 60hz kuhan ei vaan ole samoja ongelmia.

Eikun uudestaan, ensimmäinen 34UM68-P saapuu samalla ongelmalla ja takasin Saksaan. Tässä vaiheessa alkaa miettimään onko setupissa/näössä jotain vikaa. Seuraava paneeli saapuu samanlaisena mutta tällä kertaa ne viivat jopa ei näy yhtä hyvin ja ajattelin että elän asian kanssa koska pelatessa harvemmin tulevat esille, mutta esim tiettyjä nettisivuja selatessa haaleilla/harmoilla taustoilla viivat pilkottaa sieltä täältä.

Aikomuksena olisi nyt päivittää ja yrittää päästä tästä helvetin viiva kierteestä pois ja on tullut katseltua tuota XG35VQ.

Koska kyseessä VA-paneeli tiedän että mahd. ghosting on ongelma, Mutta eniten tässä mietityttää tuo vertical banding/DSE. On tullut omistettua kaksi BenQ:n BL3200PT näyttöä jotka on VA ja yllätys yllätys niissä oli aivan sama ongelma ja tuntui olevan aika yleinen "vika" foorumien perusteella.

Yksinkertaisesti hakusessa olisi näyttö missä ei ole tätä ongelmaa taikka edes niin että sitä ei huomaisi päivittäisessä käytössä. Olen valmis ottamaan blurria, ghostingia, backlight bleedia kaikkea muuta paitsi noita viivoja.
Osta ennemmin tommonen Samsungin Qledi. Mulla oli toi asus ja mielestäni se ei tuo pöytään mitään mitä Samsung ei paremmin tekisi.
 
Liittynyt
21.11.2018
Viestejä
4
Osta ennemmin tommonen Samsungin Qledi. Mulla oli toi asus ja mielestäni se ei tuo pöytään mitään mitä Samsung ei paremmin tekisi.
Juuri eilen tilasin CF791 ja näyttäisi saapuvan huomenna, toivottavasti onni osuu kohdalle ja tulee ilman vikoja.
 

Painkiller

Panomies
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
950
Mikähän TU siinä on, että korkean PPI:n näyttöjä ei vaan saada työpöydälle :mad:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 270
Viestejä
4 189 780
Jäsenet
70 717
Uusin jäsen
Diavolo

Hinta.fi

Ylös Bottom