Velkani menivät ulosottoon noin 8500 euron kohdalla noin 6 vuotta sitten, koska en pystynyt enää maksamaan suuria korkoja ja tämän jälkeen ulosotto lukitsi koron 11,5 prosenttiin. Nyt 6 vuoden jälkeen velka on noin 17 tuhatta euroa. Onko kenelläkään neuvoja siitä kuinka saan tämän maksettua halvimmin? En tiedä kovin paljon lakiasioista velkojen suhteen, mutta olen yllättynyt siitä, että ratkaisu oli lukita korko 11,5 prosenttiin ja antaa sen kasvaa vuosien aikana siihen pisteeseen, että ei oikeastaan ole mitään realistista tapaa maksaa sitä ilman jonkinlaista sopimusta. Korko kasvaa noin 160 euroa kuussa tällä hetkellä. Useat muut maat katkaisevat korot kokonaan?
Olen ollut yhteydessä Ulosottoon, Talous- ja velkaneuvontaan, Kuluttajaliittoon ja Takuusäätiöön. Takuusäätiöstä sanoivat että jos olisin saanut tietää velkajärjestelystä noin 3-5 vuotta sitten, minulla ei olisi enää velkaa. Voiko velkajärjestelyyn päästä ikään kuin retroaktiivisesti? En tiennyt eikä minulle ole kerrottu että tällaisia järjestelyitä edes on olemassa.
Aijon vihdoin ottaa härkää sarvista ja hoitaa nämä velat pois, kuinka tämä sitten onnistuu halvimmin? Olisiko paras se että maksaa pikku hiljaa kuukausittain, mahdollinen velkajärjestely tai jotain muuta mistä en ole tietoinen?
Olen ollut yhteydessä Ulosottoon, Talous- ja velkaneuvontaan, Kuluttajaliittoon ja Takuusäätiöön. Takuusäätiöstä sanoivat että jos olisin saanut tietää velkajärjestelystä noin 3-5 vuotta sitten, minulla ei olisi enää velkaa. Voiko velkajärjestelyyn päästä ikään kuin retroaktiivisesti? En tiennyt eikä minulle ole kerrottu että tällaisia järjestelyitä edes on olemassa.
Aijon vihdoin ottaa härkää sarvista ja hoitaa nämä velat pois, kuinka tämä sitten onnistuu halvimmin? Olisiko paras se että maksaa pikku hiljaa kuukausittain, mahdollinen velkajärjestely tai jotain muuta mistä en ole tietoinen?