Työmatkan pituus

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja IDDQD
  • Aloitettu Aloitettu
Työmatka 1.4 km. Pyörällä 3 min. Autolla 5 min. Hajoaisin kyllä noihin pk-seudun 30+ minuutin työmatkoihin
 
Matka: 16 km

Aika
autolla: 20 min
julkisilla: 40 min (sis. 15 min kävelyä)
pyörällä: ehkä 40 min, en ole kokeillut​

Julkisilla tulee kuljettua ja satunnaisesti autolla. Korvessa asun.

Julkisilla aika olisi ehkä 10 min vähemmän, jos kulkisin kodin ja bussipysäkin välisen matkan pyörällä kävelyn sijaan. Mutta toisaalta kävely virkistää konttorirottaa. :)
 
Viimeksi muokattu:
45km/30min autolla (melkeen koko matkanelikaistaa). Mieluusti vaihtasin lyhyempään, vaikkakin tykkään sekä työ- ettå asuinpaikastani.
 
Työmatka 14km, julkisilla reilu tunti, autolla 15-20min. Hyvin toimii julkinen poikittaisliikenne kehä 3 sisäpuolella:facepalm:

18km poikittaisliikennettä myös k3 sisällä. Julkisilla tunti, omalla autolla 40-60min riippuen ruuhkasta. Ei nappaa kyllä yhtään.

Keskimäärin 3 päivää viikossa toimistolla, 1 päivä ulkomailla, ja 1 etänä. Välillä enemmän reissussa ja enemmän kotona.
 
Ei voi valittaa, uusi työmaa kätevästi Helsingin keskustassa. Himasta kävellen/pyörällä metroon 10/5min, 20min metroa ja siitä 5min kävelyä töihin. Työnantaja maksaa matkat vielä. Kuuden aikaan aamulla myös metrossa mukavan väljää.
 
8km matkaa, julkisilla noin 45 minsaa. 700m säteellä kotoa kulkee kuusi bussilinjaa joilla on ruuhka-aikaan 20min vuoroväli, ei voi valittaa. Pyörällä menisi sama aika, tosin suihkuunhan sitä pitää mennä jos tolla tahdilla polkee.

Vähän hirvittää kuinka palvelutaso täällä laskee, kun ratikka avautuu parin vuoden päästä ja muutama hyvin kulkeva ~20min vuorovälin runkolinja poistuu. Onneksi edelleen pitäisi päästä keskustaan vaihdotta, mutta tällaisia busseja kulkee sitten enää 1 tai 2 linjaa.
 
Tällä hetkellä työmatka on 6,5 km, joka taittuu 13-16 minuutissa fillarilla. Ensi kuusta alkaen matka kasvaa 160 kilometriin… :D Aika näyttää, jääkö tämä pysyväksi asetelmaksi vai tuleeko sitä sitten muutettua lähemmäksi työpaikkaa.
 
Auto: 12km 15-25min, riippuen ruuhkasta.
Bussi: 35-55min riippuen miten kusiset vaihdot.
Pyöörä: 11km 35min.
 
Autolla 15-20min riippuen ruuhkasta.
Julkisilla 45-60min HSL mukaan.

Ja porukka väittää ettei PK seudulla tarvitse autoa.
 
Autolla 21km, noin 25-30min.
Pyörällä 20km, noin 45-50min. Sopivat kuntolenkit hyvällä säällä.
 
Tällä hetkellä työmatka on 6,5 km, joka taittuu 13-16 minuutissa fillarilla. Ensi kuusta alkaen matka kasvaa 160 kilometriin… :D Aika näyttää, jääkö tämä pysyväksi asetelmaksi vai tuleeko sitä sitten muutettua lähemmäksi työpaikkaa.

Siis vaihdoitko 6.5km per suunta -> 160 km per suunta:confused::eek: En tiedä onko sinulla etätyö / jousto mahdollisuutta mutta suoranaisessa 40/h viikko asetelmassa täytyy sanoa että edes palkan tuplaus ei saisi ajamaan tuota väliä ellei koko matka ole jotain 130kmh motaria.
 
Viimeksi muokattu:
Siis vaihdoitko 6.5km per suunta -> 160 km per suunta:confused::eek: En tiedä onko sinulla etätyö / jousto mahdollisuutta mutta suoranaisessa 40/h viikko asetelmassa täytyy sanoa että edes palkan tuplaus ei saisi ajamaan tuota väliä ellei koko matka ole jotain 130kmh motaria.

No en kyllä pidempää aikaa ajelisi tuota matkaa joka päivä vaikka olisikin pelkkää motaria. Olen kyllä itsekin tehnyt alle 15min --> ~3 tuntia autolla työpaikan vaihdon, mutta lähtökohtaisesti työpaikan vaihto tarkoitti myös tulevaa muuttoa.

10x työmatkan piteneminen olisi kohta edessä, mutta ajallisesti (kävely --> auto) ero on ehkä 2x? Katsoo nyt miten jonossa ajelu alkaa vituttaa :)
 
Siis vaihdoitko 6.5km per suunta -> 160 km per suunta:confused::eek: En tiedä onko sinulla etätyö / jousto mahdollisuutta mutta suoranaisessa 40/h viikko asetelmassa täytyy sanoa että edes palkan tuplaus ei saisi ajamaan tuota väliä ellei koko matka ole jotain 130kmh motaria.

On työaikasaldot, etätyöt, töiden tekeminen työmatkan aikana junassa ynnä muut sellaiset :) ensi alkuun tulee varmaankin jonkin verran sahattua tätä väliä, mutta en ainakaan toivo tämän jäävän pysyväksi järjestetyksi. Tavoitteena olisi siis ostaa ensiasunto lähempänä uutta työpaikkaa.
 
43 kilometriä, 35 minuuttia, muuttunee lähiaikoina muotoon 17 kilometriä, 17 minuuttia.

Molemmissa paikoissa on tullut asuttua elämän aikana, mutta kyllä se vajaat 20 minuuttia pois työmatkasta suuntaansa on loppujen lopuksi herkkua.
automobile_1f697.png

Päivitys:

Tarkistin julkisen liikenteen tähän suuntaan, tulos: Nil

10 km päähän työpaikasta pääsisi bussilla työpäivää edellisenä iltana n. klo 16:10, josta sitten reipasta ulkoilua 13 km työpaikalle saakka.
Vastakkaiseen suuntaan pääsee palaamaan arkipäivisin klo 7:40 samalla rutiinilla :dead:
 
Työmatka 17 km

Auto: 15 min
Bussi: 60 min

Ei tarvitse harkita julkisia.
 
Linnuntietä 10 km, julkisilla 20min, autolla tunti. Mieluummin kuitenkin autolla koska I ja P junia siivotaan kerran vuodessa. Aamulla on edellisen illan matkustajan yrjöt penkillä odottamassa.
 
34km suuntaansa, autolla 25min.
Oma auto ainoa vaihtoehto, julkiset ei edes kulje työaikojen mukaan täällä korvessa.
Kyllähän tuon vielä ajelee mutta yhtään pidempää työmatkaa ei kyllä pystyisi tekemään.
Vaikka hallitus on sitä mieltä että matkoihin saa mennä vaikka 2 tuntia suuntaansa, samalla kun polttoaineveroa nostetaan...
 
106 kilometriä suuntaansa eli 212 kilometriä päivässä. Eli työmatka-ajoa karkeasti 50 000 kilometriä vuodessa. Matka aikaa menee aamusta noin 1h 5min ja iltapäivästä vähän päivästä ja lähtöajasta riippuen 1h 15min - 1h 25min. Töitä löytyisi kyllä lähempää, tykkään vain nykyisestä työpaikastani siinä määrin, että en ole halukas vaihtamaan. Lähemmäs muuttokin on toistaiseki puolison töistä johtuen pois suljettu vaihtoehto, joten näillä mennään. Ehkä kohta voisi harkita vanhan bensakiesin vaihtoa dieseliin...
 
Työmatka 40 km suuntaansa. Sellainen 35 minsaa autolla. Jalkaisin menee kahdeksan tuntia, jos käy samalla kebab -ravintolassa.
 
Hiukan päälle 5km, johon menee n. 15min pyörällä. Toisinaan matka taittuu tunnissa myös kävellen ja äänikirjoja kuunnellen.
 
Onko kyse ajelusta aivan mahdottoman ruuhkan aikana vai miten 10 km (linnuntietä) vie autolla tunnin, mutta julkisilla 20 min?
Olen joskus ajanut kalliosta Ruoholahteen lähes tunnin, matkaa jotain 2-3 km. Ja oli ihan perus arki ilta. Metrolla toisaalta menee 4 minuuttia+ toki kävely sinne asemalle ja sieltä pois.
 
17 kilometriä.

Autolla 30 min.
Julkisilla reilu tunti vaihtoineen. Reittinä läntinen Vantaa - Salmisaari.
 
Viimeksi muokattu:
10 km. Sähköpyörällä 30 minuuttia, julkisilla suunnilleen sama. Olen asettanut henkiseksi rajaksi 20 km. Sen vielä porhaltaa sähköpyörällä talvisinkin, kunhan pyörä on hyvä. Ja pidempi työmatka olisi oiva syy ostaa taas kerran uusi sähkölaite kulkemiseen. Ehkä vaikka Scogo. Sellainen on alkanut houkuttaa.
 
38km matkaa. Aamulla autolla menee aika tasan 32min kesäkeleillä. Iltapäivällä kotiin ehkä 5min kauemmin.

Bussi lähtisi 500m päästä ja aamulla ihan hyvillä vuoroväleillä. Aikaa tähän pelleilyyn meneekin vaihtoineen se 1.5h. Kotiin päin vielä enemmän. Tasan kerran olen kokeillut kun auto oli huollossa.
 
Onko kyse ajelusta aivan mahdottoman ruuhkan aikana vai miten 10 km (linnuntietä) vie autolla tunnin, mutta julkisilla 20 min?
Itellä oli vähän vastaava matka (Itäkeskus - Ruoholahti) kuljettavana yhdessä välissä ja julkisilla meni kävelyt mukaanlukien n. 25min ja autolla ruuhka-ajan ulkopuolella suurinpiirtein sama aika. Ruuhka-aikana voin hyvinkin kuvitella tuon ajan autolla tuplaantuvan jos keskustan kautta ajaa.
 
Työmatka autolla 7-8km ja matkaan menee n. 15-20min. Bussilla hieman kauemmin mutta yhdellä linjalla pääsee melkeinpä ovelta ovelle.
 
Työmatka n. 14 km

Autolla ~15 min

Julkisilla n. tunti kahdella vaihdolla. En ole kokeillut, enkä tule kokeilemaan.
 
57,5 kilometriä per sivu. Piti oikein tarkistaa auton ajopäiväkirjasta, että viimeisen kahden viikon aikana on kaikki aamumatkat kestäneet 37-39 minuuttia. Pääosin siis hyvää nelikaistatietä, jossa ei ole koskaan ruuhkaa. Tuo matkan hyvä ennustettavuus on kyllä hienoa. Tietää tarkkaan, milloin on töistä lähdettävä, että ehtii vielä päiväkotiin ajoissa. Pääkaupunkiseudulla aikoinaan matkaa oli 10 kilometriä, ja siihen saattoi mennä mitä tahansa 20-40 minuutin väliltä, riippuen ajankohdasta ja miten paljon muut kolaroi ja töhöilee liikenteessä.
 
25 kilsaa 23 minuuttia autolla. Julkisilla ei pääse, ensimmäinen bussi olisi kohdalla sellaisen aikaan että olisi pitänyt olla jo kauan sitten töissä ja matka kestää vaihtojen kera 1:40.
 
Aika pitkiä työmatkoja porukalla täällä :eek:

Itsellä ~8.5km suunta pyörällä 15-20 minsaa riippuen suunnasta.

Autoa käytän vain talvisin jos sää vituttaa aamulla.
 
Aika pitkiä työmatkoja porukalla täällä :eek:

Itsellä ~8.5km suunta pyörällä 15-20 minsaa riippuen suunnasta.

Autoa käytän vain talvisin jos sää vituttaa aamulla.
Asumismukavuus tuplaantuu tai triplaantuu jos jaksaa istua puoli tuntia autossa mennen tullen.
 
32km autolla 30 minuuttia.
Julkiset ei kulje.
Pyörällä ei viitsi.

E: Jaa, pääsis näköjään nyssellä jos lähtee sillon kun haluaisin olla jo töissä, eli seitsemältä (koulukuljetus), matka-aika vaivaiset 2 tuntia. :facepalm:
 
Aika pitkiä työmatkoja porukalla täällä :eek:

Itsellä ~8.5km suunta pyörällä 15-20 minsaa riippuen suunnasta.

Autoa käytän vain talvisin jos sää vituttaa aamulla.
34km/h keskinopeus pyörällä, nostan hattua. Täällä jo risteykset ja liikennevalot tuppaa haittaamaan (oma 7,5km menee n. 20-25 minuutissa riippuen kelistä, liikenteestä ja miten hikinen töissä haluaa olla :D).
 
Kävellen 310 m uudelle ja siitä 50 metriä vanhalle toimistolle. Molemmilla tulee käytyä lähes päivittäin.

Töiden jälkeen baariin/raflaan 180 m ja sieltä kotiin aika tarkkaan 500 m. Eli koko työreissu hieman reilu 1 km.

Toki jos kotiin jää, niin sitten 0 m.
 
34km/h keskinopeus pyörällä, nostan hattua. Täällä jo risteykset ja liikennevalot tuppaa haittaamaan (oma 7,5km menee n. 20-25 minuutissa riippuen kelistä, liikenteestä ja miten hikinen töissä haluaa olla :D).
26 tienoilla on töihinpäin. Takaisin pääsee rallattelemaan vähän reippaamin eikä ole kuin muutamat valoesteet edessä :D

Ostin kyllä kesän alussa mi sähköpotkulaudan mutta ei tullut käytettyä työmatkaan kuin muutaman kerran.
 
Työmatka 35km-80km yhteen suuntaan, riippuen missä työmaa sattuu olemaan. Aikaa menee 30min-1h30min samasta syystä.
Autolla pakko kulkea. Julkisilla kulkemisesta turha edes puhua.
 
Tällä hetkellä työmatka on 6,5 km, joka taittuu 13-16 minuutissa fillarilla. Ensi kuusta alkaen matka kasvaa 160 kilometriin… :D Aika näyttää, jääkö tämä pysyväksi asetelmaksi vai tuleeko sitä sitten muutettua lähemmäksi työpaikkaa.

Tähän liittyen hieman offtopicia: onko kellään pitkää työmatkaa taittavalla kokemusta siitä, miten suopeasti verottaja kohtelee ihmisiä, jotka ilmoittavat työmatkamenonsa julkisen liikenteen käytön mukaan? Minua askarruttaa se, että saisiko tuon vähennyksen tehtyä kk-lippujen taksojen mukaan, vai meneekö vähennykset vuosilipun mukaan. Esimerkiksi VR:n tapauksessa kuukausilipun ja vuosilipun hintaero vuodessa huitelee siellä 2000 euron hujakoilla, millä luonnollisesti on myös vaikutuksensa siihen saatavan palautuksen määrään.

Mitä nyt olen pikaisesti verottajan sivuja aiheeseen liittyen kolunnut, niin sen perusteella tilanne on lähtökohtaisesti selvä:
Laske kulut halvimman käytettävissä olleen lippuhinnan mukaan, vaikka olisit ostanut muunlaisen lipun tai tehnyt matkat esimerkiksi omalla autolla.
Sitten se ristiriitaisuutta aiheuttava asia on samalla sivulla hieman alempana esimerkkikeissin muodossa:
Pekka saa työnantajaltaan työsuhdematkalippuedun, jonka arvo on 2 400 euroa. Kodin ja työpaikan väliseen matkaan Pekka käyttää junaliikenteen kuukausilippua. Se maksaa 320 euroa kuukaudessa, eli 11 kuukauden ajalta yhteensä 3 520 euroa.
Tuon esimerkin mukaan vähennyksen voisi sitten kuitenkin tehdä sen kk-lipun mukaan, vaikka se vuosilippua kalliimpi onkin.
 
Tähän liittyen hieman offtopicia: onko kellään pitkää työmatkaa taittavalla kokemusta siitä, miten suopeasti verottaja kohtelee ihmisiä, jotka ilmoittavat työmatkamenonsa julkisen liikenteen käytön mukaan? Minua askarruttaa se, että saisiko tuon vähennyksen tehtyä kk-lippujen taksojen mukaan, vai meneekö vähennykset vuosilipun mukaan. Esimerkiksi VR:n tapauksessa kuukausilipun ja vuosilipun hintaero vuodessa huitelee siellä 2000 euron hujakoilla, millä luonnollisesti on myös vaikutuksensa siihen saatavan palautuksen määrään.

Mitä nyt olen pikaisesti verottajan sivuja aiheeseen liittyen kolunnut, niin sen perusteella tilanne on lähtökohtaisesti selvä: Sitten se ristiriitaisuutta aiheuttava asia on samalla sivulla hieman alempana esimerkkikeissin muodossa:
Tuon esimerkin mukaan vähennyksen voisi sitten kuitenkin tehdä sen kk-lipun mukaan, vaikka se vuosilippua kalliimpi onkin.

on kokemusta, hyväksyy kk-lipun mukaan, ei verottaja voi olettaa että on varaa laittaa 2.5t€ lippuun kerralla (kuten siis itsellä vuosilippu lahti/hki)
 
20km/suunta, ajassa omalla autolla 16min. About puolet matkasta moottoritietä, niin liukkaasti matka taittuu.
 
6km suunta, mennyt nyt pyörällä säännöllisesti jo muutaman kk. Vartin per suunta plus suihku ja vaatteiden vaihto. Autolla pääsisi kyllä nopeammin mutta pyöräilyyn on nyt rutinoitunut hyvin.
 
6km suunta, mennyt nyt pyörällä säännöllisesti jo muutaman kk. Vartin per suunta plus suihku ja vaatteiden vaihto. Autolla pääsisi kyllä nopeammin mutta pyöräilyyn on nyt rutinoitunut hyvin.
Maailma pelastuu pyörällä ;)
Voisi laittaa pyöräilijöille -5% veroa
 

Statistiikka

Viestiketjuista
256 225
Viestejä
4 457 227
Jäsenet
73 695
Uusin jäsen
Antti81

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom