Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Menee, mutta missä tuossa minun laskussa otin kantaa siihen? En vain ihan pysynyt perässä noissa tstv:n laskelmissa.
Henkilökohtaisuudet voi jättää pois. Kyllä, aiemmassa viestissä mainitsin että niitä saa verotuksessa takaisin, mutta en tuossa laskuissa ottanut kantaa verotukseen millään muulla tavalla kuin että minkä määrän verottaja hyväksyy, vaan nimenomaan kustannukset julkiset vs. oma auto. Olisi ehkä tuo kohta "kotia päin" pitänyt lisätä lainausmerkkeihin.
Vaihdoin duunia, nyt reilun kilsan kävely (15min menee suunnilleen) tai 3 pysäkin väliä bussilla / ratikalla jos laiskottaa tai sataa. Julkisia joutuu pahimmillaan odottamaan 4min.Itse vedän motaria yleensä 3pv / vko n. 30km suuntaansa matka-ajan ollessa normaalisti jotain 35min kieppeillä ja pari päivää viikossa könyän makkarista alakertaan ja teen etänä. Kombo on ihan ok ja pitää ajelut jotenkin järjellisinä. Ennen työmatka oli n. 5km, mutta menivät perkeleet sulkemaan tuon lähimmän toimiston.
Muutin ja matka puolittui, mutta aika pysyi samana.9km suuntansa, ajallisesti n. 15min. Ihan hyvä.
Miksi työpaikan vaihtoa ei voi yhdistää muutoon?Kävellen pari minuuttia. Tykkään erittäin paljon, koska ajansäästö vuodessa on ihan valtava. Toisaalta tuosta on muodostunut aikamoinen henkinen este työpaikan vaihdolle koska aika paljon parempi paikka pitäisi uudessa paikassa olla että kompensoisi menetetyn vapaa-ajan
Miksi työpaikan vaihtoa ei voi yhdistää muutoon?
@Allahu Snackbar päivittäin?190km/suuntaansa tällä hetkellä, omalla autolla n. 2h15min/suunta
Ei toki, 3-4x viikossa.@Allahu Snackbar päivittäin?
Ei toki, 3-4x viikossa.
Ihan omalla autolla orjahommiin ajelen. Määräaikaisella sopparilla mennään, niin ajattelen tän olevan vaan yks välivaihe elämässä. Sähköautohan tuo houkuttelis näillä polttoainehinnoilla, mutta arvonalenema olis varmasti aika huikee näillä kilometrimäärillä, kun pitkän rangen autojen hintoja kattelee.Omalla firman autolla? Muuten on aika kovat kulut itsellesi, noilla vuosikilsoilla 7750e matkakuluvähennykset tulee äkkiä täyteen ja auton arvon lasku on kova.
Perinteisemmistä vaihtoehdoista kaasuautolla voisi ehkä säästää paljonkin.Ihan omalla autolla orjahommiin ajelen. Määräaikaisella sopparilla mennään, niin ajattelen tän olevan vaan yks välivaihe elämässä. Sähköautohan tuo houkuttelis näillä polttoainehinnoilla, mutta arvonalenema olis varmasti aika huikee näillä kilometrimäärillä, kun pitkän rangen autojen hintoja kattelee.
Pikaisella tsekkauksella kaasutankkauspisteitä ei satu lähimaillekaan niille seuduille missä ajelen 95% ajoista vuoden aikana. Ehkäpä tässä dieseliä käryytellään ja odotellaan sähköautojen yleistymistä vielä vuoden/parin ajan.Perinteisemmistä vaihtoehdoista kaasuautolla voisi ehkä säästää paljonkin.
Kämppä kuitenkin lienee työnantajan piikkiin ja verovähennykset autoiluista saat?630 km joka viikko ja paikan päällä 22 km suuntaansa. Oulusta Helsinkiin töihin ja siellä sitten työkämpiltä autolla toimistolle. Kaikki omaan piikkiin ja tätä ihanuutta takana 5 vuotta. Onneksi perjantait yleensä etänä kotoa. Ja olen huomannut, etten taida olla ainut, joka tätä tekee...
Kämppä kuitenkin lienee työnantajan piikkiin ja verovähennykset autoiluista saat?
Kämppä on myös omaan piikkiin, josta saa sen minimaalisen 250 euron bruttovähennyksen kuussa. Vastaa n. 15 % vuokrasta. Toki matkavähennykset saa täytenä, mutta nekään ei kata kuin n. 35% kustannuksista. Mutta parempi silti kuin aktiivimalli....