• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Työttömän elämä -thread

Red Wings

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
09.09.2020
Viestejä
354
Kaikkein naurettavin argumentti mitä kuulee on kun joku sanoo että "sun pitää tehdä jotain!!!!!! ihan sama mitä se on ja tykkäätkö siitä että tämä yhteiskunta PYÖRII!!!!!!" :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Eli argumentti on siis se että vietä 80% elämästäsi työssä mistä et pidä, koska muuten tämä "yhteiskunta" ei "pyöri" !!!! Unohda vapautesi, sillä ei ole mitään väliä.. Unohda omat kiinnostuksen aiheesi, silläkään ei ole mitään väliä, kunhan teet !!!! :D
Köyhän pitää oikeuttaa olemassa olonsa. Rikas taas saa oleilla miten huvittaa.
 
Liittynyt
25.02.2022
Viestejä
390
Työttömänä on täysipäiväisesti kokemassa syyllisyyttä omasta saamattomuudestaan ja turhuudestaan. Työttömällä ei ole hetkeäkään vapautta siitä alemmuudentunteesta kun ei ole tuloja vaan pitää kuukausi toisensa jälkeen kerjätä rahaa järjestelmältä kun oikeus ihmisarvoiseen elämään ei tunnu olevan mikään perusolettamus.

Pahimmasta päästä on se jatkuva epävarmuus tulevaisuudesta kun työkkärin täti uhkailee toimeentulon katkaisemisella ihan mielivaltaisin perustein, ja voi määrätä IHAN MITÄ TAHANSA ja jos et tottele niin rahat sanoo naps ja sitten jää laskut maksamatta. Koko paska syö itsevarmuutta ja mites työnhakuun tarvittiinkaan? Aivan niin, itsevarmuutta. Ehkä se näkyy rivien välistä ettei ole enää mitään intoa mihinkään, ja kuka työnantaja nyt muka haluaisi sellaisen tyypin palkata jota ei kiinnosta mikään muu kuin että pääsisi vain pois työkkärin kidutuksen piiristä.

Siitä on pian jo vuosi kun lopetin käytännössä kokonaan töiden etsimisen kun yhden työkkärissä käynnin jälkeen tuli niin paha olo siitä henkisestä väkivallasta mitä siellä sai naamalleen. Se instituutio ei ole auttamassa työtöntä, sen tehtävänä on löytää syy miksi ihminen ei ansaitsisi elää ja hieroa sitten sitä työttömän naamalle. Se hullu täti uhkasi katkaista tuet koska olin omatoimisesti ruvennut opettelemaan uusia juttuja tarkoituksena elättää itseni sillä myöhemmin, ja tämähän tietysti hänen mielestään tarkoitti etten enää ollut "työmarkkinoiden käytettävissä"... Seinän tuijottelu olisi ihan OK mutta ei se että tutustuu peliohjelmointiin. Te-toimiston sanoja lainaten (ääntä korottaen kuten tätikin siellä): "EI SULLE SIITÄ MAKSETA".
[/QUOTEMistä luulet niiden rahojen tulevan jolla sunkin elämä maksetaan.
Työttömänä on täysipäiväisesti kokemassa syyllisyyttä omasta saamattomuudestaan ja turhuudestaan. Työttömällä ei ole hetkeäkään vapautta siitä alemmuudentunteesta kun ei ole tuloja vaan pitää kuukausi toisensa jälkeen kerjätä rahaa järjestelmältä kun oikeus ihmisarvoiseen elämään ei tunnu olevan mikään perusolettamus.

Pahimmasta päästä on se jatkuva epävarmuus tulevaisuudesta kun työkkärin täti uhkailee toimeentulon katkaisemisella ihan mielivaltaisin perustein, ja voi määrätä IHAN MITÄ TAHANSA ja jos et tottele niin rahat sanoo naps ja sitten jää laskut maksamatta. Koko paska syö itsevarmuutta ja mites työnhakuun tarvittiinkaan? Aivan niin, itsevarmuutta. Ehkä se näkyy rivien välistä ettei ole enää mitään intoa mihinkään, ja kuka työnantaja nyt muka haluaisi sellaisen tyypin palkata jota ei kiinnosta mikään muu kuin että pääsisi vain pois työkkärin kidutuksen piiristä.

Siitä on pian jo vuosi kun lopetin käytännössä kokonaan töiden etsimisen kun yhden työkkärissä käynnin jälkeen tuli niin paha olo siitä henkisestä väkivallasta mitä siellä sai naamalleen. Se instituutio ei ole auttamassa työtöntä, sen tehtävänä on löytää syy miksi ihminen ei ansaitsisi elää ja hieroa sitten sitä työttömän naamalle. Se hullu täti uhkasi katkaista tuet koska olin omatoimisesti ruvennut opettelemaan uusia juttuja tarkoituksena elättää itseni sillä myöhemmin, ja tämähän tietysti hänen mielestään tarkoitti etten enää ollut "työmarkkinoiden käytettävissä"... Seinän tuijottelu olisi ihan OK mutta ei se että tutustuu peliohjelmointiin. Te-toimiston sanoja lainaten (ääntä korottaen kuten tätikin siellä): "EI SULLE SIITÄ MAKSETA".
Työttömän pitääkin tuntea syyllisyyttä. Mistä luulet niiden rahojen tulevan mitä sunkin elättäminen maksaa? Ihme asenne? En tee sitä enkä tätä, on ikävää olla sitä ja tätä. Työkkärin täti on ikävä ihminen kun se vaatii sulta jotain? Epävarmuus tulevaisuudesta? Olisko hetki aikaa miettiä ja ottaa ihan itse vastuu omasta elämästä? Et kai kuvittele että minun pitää sun eläminen maksaa? Vai etkö tajua että verovaroin sä elät toisten kustannuksella! Olis kiva tehdä sitä ja tätä? Jotenkin unohtunut se perusjuttu kokonaan? Ihan itse pitää oma elanto saada ei se yhteiskunnan eli veronmaksajien tehtävä ole elättää ketään. Se on toinen juttu jos ei kykene, ei pysyty, ei pönttö riitä pyörittään normi elämää...
 

konakune

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.06.2023
Viestejä
73
Työttömän pitääkin tuntea syyllisyyttä. Mistä luulet niiden rahojen tulevan mitä sunkin elättäminen maksaa? Ihme asenne? En tee sitä enkä tätä, on ikävää olla sitä ja tätä. Työkkärin täti on ikävä ihminen kun se vaatii sulta jotain? Epävarmuus tulevaisuudesta? Olisko hetki aikaa miettiä ja ottaa ihan itse vastuu omasta elämästä? Et kai kuvittele että minun pitää sun eläminen maksaa? Vai etkö tajua että verovaroin sä elät toisten kustannuksella! Olis kiva tehdä sitä ja tätä? Jotenkin unohtunut se perusjuttu kokonaan? Ihan itse pitää oma elanto saada ei se yhteiskunnan eli veronmaksajien tehtävä ole elättää ketään. Se on toinen juttu jos ei kykene, ei pysyty, ei pönttö riitä pyörittään normi elämää...
Ehkä joku tarkoittaa nyt sitä oravanpyörää, missä suurin osa ihmisistä elää. 90% elämästä suoritetaan: herätään, lapset töihin/kouluun, työpäivän jälkeen prisman kautta kotiin, hoidetaan kotiasiat, kuskataan lapsia sinne tänne, nukkumaan ja tätä toistetaan päivästä toiseen ja haaveillaan viikonlopusta ja kesälomasta.

Onko tuollainen suorituselämä oikeasti onnellista ja tyydyttävää? Vaikea uskoa, että on. Kuinka moni ihan aidosti haluaa elää noin vai onko moni ajautunut siihen, koska niin "kuuluu elää" ja sitä odotetaan yhteiskunnan tai muiden ihmisten taholta.

Aiemmin olen surrut kovasti sitä, että en ole voinut elää tuota elämää. Nyt en enää missään nimessä haluaisi tuohon pyöritykseen. Joskus kun sitä katsoo ulkoa päin, niin se näyttäytyy jopa koomisena. Vähän vaikea selittää, on varmaan vaikea katsoa sitä touhua objektiivisesti jos on siinä keskellä itse.
 
Liittynyt
25.02.2022
Viestejä
390
Vihaan rajattomasti tämmöistä "työnhaku on täysipäivästä työtä"-ajattelutapaa jossa työtöntä syyllistetään siitä ettei tuhlaa aikaansa soitellen läpi joka vitun firmaa että olisiko nyt kummiskin töitä tarjolla. Herranen aika millainen sotku siitä seuraisi jos kaikki työttömät tekisivät näin. Ja mitä perkelettä se käytettävissä olevien "työtuntien" määrä vaikuttaa siihen paljonko potentiaalisia työpaikkoja on olemassa?

No, ehkäpä olen vaan laiska kun haluaisin mielelläni osata ja pystyä tekemään ne asiat josta minulle sitten maksettaisiin palkkaa. Jospa lopettaisi laiskottelun ja hakisi pankinjohtajaksi tms, vois olla aika siistiä.
On sulla melkoisen pahasti pallo hukassa? Oikeasti näitä vaapaamatkustajia on nykyään aivan liikaa. Ollaan reen kyydissä muitten rahoilla...Asenne ihan järkyttävän itsekäs ja uhriudutaan siitä että joku ei maksa muuta kun se mikä juuri ja juuri riittää elämiseen. Ei tarvikkaan...
 

konakune

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.06.2023
Viestejä
73
On sulla melkoisen pahasti pallo hukassa? Oikeasti näitä vaapaamatkustajia on nykyään aivan liikaa. Ollaan reen kyydissä muitten rahoilla...Asenne ihan järkyttävän itsekäs ja uhriudutaan siitä että joku ei maksa muuta kun se mikä juuri ja juuri riittää elämiseen. Ei tarvikkaan...
Yhtä lailla elämää on olla tekemättä mitään. Elämää on se, että hengittää ja sydän lyö
 
Liittynyt
25.02.2022
Viestejä
390
Ehkä joku tarkoittaa nyt sitä oravanpyörää, missä suurin osa ihmisistä elää. 90% elämästä suoritetaan: herätään, lapset töihin/kouluun, työpäivän jälkeen prisman kautta kotiin, hoidetaan kotiasiat, kuskataan lapsia sinne tänne, nukkumaan ja tätä toistetaan päivästä toiseen ja haaveillaan viikonlopusta ja kesälomasta.

Onko tuollainen suorituselämä oikeasti onnellista ja tyydyttävää? Vaikea uskoa, että on. Kuinka moni ihan aidosti haluaa elää noin vai onko moni ajautunut siihen, koska niin "kuuluu elää" ja sitä odotetaan yhteiskunnan tai muiden ihmisten taholta.

Aiemmin olen surrut kovasti sitä, että en ole voinut elää tuota elämää. Nyt en enää missään nimessä haluaisi tuohon pyöritykseen. Joskus kun sitä katsoo ulkoa päin, niin se näyttäytyy jopa koomisena. Vähän vaikea selittää, on varmaan vaikea katsoa sitä touhua objektiivisesti jos on siinä keskellä itse.
Juu. Joku ehkä tuntee että homma ei rokkaa. Mutta onneksi suurin osa tuntee että homma pysyy ladulla koska tämä yhteiskunta ei vaan toimi niin että kaikki pyörii "vapaana" kivaa tehden jne. Miten luulet homman toimivan jos se ei olisi onnellista ja tyydyttävää? Luulen että 99% ihmisistä tykkää siitä että on rutiinit; vakaa elämä missä on tietyt normit minkä mukaan toimitaan jne. Jotenkin se vaan on niin että kautta historian ihminen on tykännyt tehdä niin. Se että joku itkee sitä että ei voi elää toisten työn tuloksilla ja harrastaa milloin mitäkin huppaluuraa on aika absurdia nillittämistä noin kokonaisuudessaan. Toki aina luonnossakin on on eliöitä jotka imevät verta, elävät parasiitteinä jne. Ehkä niitäkin tarvitaan?
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 660
Ehkä joku tarkoittaa nyt sitä oravanpyörää, missä suurin osa ihmisistä elää. 90% elämästä suoritetaan: herätään, lapset töihin/kouluun, työpäivän jälkeen prisman kautta kotiin, hoidetaan kotiasiat, kuskataan lapsia sinne tänne, nukkumaan ja tätä toistetaan päivästä toiseen ja haaveillaan viikonlopusta ja kesälomasta.

Onko tuollainen suorituselämä oikeasti onnellista ja tyydyttävää? Vaikea uskoa, että on. Kuinka moni ihan aidosti haluaa elää noin vai onko moni ajautunut siihen, koska niin "kuuluu elää" ja sitä odotetaan yhteiskunnan tai muiden ihmisten taholta.

Aiemmin olen surrut kovasti sitä, että en ole voinut elää tuota elämää. Nyt en enää missään nimessä haluaisi tuohon pyöritykseen. Joskus kun sitä katsoo ulkoa päin, niin se näyttäytyy jopa koomisena. Vähän vaikea selittää, on varmaan vaikea katsoa sitä touhua objektiivisesti jos on siinä keskellä itse.
Tuon oravanpyörä on pyörää vaan jos siihen asennoituu siten. Noinhan se usein juuri menee. Se mikä tuosta jää mainitsematta miten mahtavaa on katsoa kun ne lapset kasvaa ja kehittyy ja olla heidän mukana harratuksissa tukemassa ja osallistumassa.
Kotiasiat pitää hoitaa olit työtön tai työssäkäyvä, kaupankäynnit tai tilaamalla, ravintelit. Lapsesi varmaan haluat kouluun ja oppivelvollisuus on Suomessa? Tässäkin mahtava katsoa kun heistä tulee fiksumpia ja itsenäisempiä. Kannattaa nauttia niistä elämän asioista ja muuttaa tuo oravanpyörä elämäksi.
Toki on niitä muitakin tapoja elää mutta ei se tee ylläolevasta "oravanpyörää' jos sen vain itse koet niin. Yhtälailla matkustelu, yöllä valvominen, jatkuvat ravintolakäynnit voi olla jollekkin oravanpyörää ja ns normiarjessa aika mahdoton yhtälö
 
Liittynyt
25.02.2022
Viestejä
390
Yhtä lailla elämää on olla tekemättä mitään. Elämää on se, että hengittää ja sydän lyö
Ja vitut oo jos se tapahtuu muiden laskuun. Katsos jos se toinen heepo ei enää haluakkaan elättää...mitä se toinen heepo syö, juo jne. Loppuu se sydämmenlyönti jossain vaiheessa ilman ruokaa, juomaa ja viimeistään kun talvitulee niin hankeen kun ei ole sitä kämppääkään jonka pitäis jonkun muun maksaa että se toinen voi "elää"
 

Thombson

Köyhä
Liittynyt
02.07.2019
Viestejä
114
Ehkä joku tarkoittaa nyt sitä oravanpyörää, missä suurin osa ihmisistä elää. 90% elämästä suoritetaan: herätään, lapset töihin/kouluun, työpäivän jälkeen prisman kautta kotiin, hoidetaan kotiasiat, kuskataan lapsia sinne tänne, nukkumaan ja tätä toistetaan päivästä toiseen ja haaveillaan viikonlopusta ja kesälomasta.

Onko tuollainen suorituselämä oikeasti onnellista ja tyydyttävää? Vaikea uskoa, että on. Kuinka moni ihan aidosti haluaa elää noin vai onko moni ajautunut siihen, koska niin "kuuluu elää" ja sitä odotetaan yhteiskunnan tai muiden ihmisten taholta.

Aiemmin olen surrut kovasti sitä, että en ole voinut elää tuota elämää. Nyt en enää missään nimessä haluaisi tuohon pyöritykseen. Joskus kun sitä katsoo ulkoa päin, niin se näyttäytyy jopa koomisena. Vähän vaikea selittää, on varmaan vaikea katsoa sitä touhua objektiivisesti jos on siinä keskellä itse.
Perseestähän se on mutta ei anna luonto periksi ruveta yhteiskunnan elätiksi. Jos olisi nuorempana tullut tehtyä fiksumpia valintoja niin ehkä lähiaikoina voisi ruveta vähentämään työntekoa mutta nyt ei voi koska velat ja muu paska niin pakko painaa ellei tule yllätysperintöä tuntemattomalta amerikanenolta.
 

konakune

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.06.2023
Viestejä
73
Ja vitut oo jos se tapahtuu muiden laskuun. Katsos jos se toinen heepo ei enää haluakkaan elättää...mitä se toinen heepo syö, juo jne. Loppuu se sydämmenlyönti jossain vaiheessa ilman ruokaa, juomaa ja viimeistään kun talvitulee niin hankeen kun ei ole sitä kämppääkään jonka pitäis jonkun muun maksaa että se toinen voi "elää"
Con air ja Garland green: Now you're talking semantics. What if I told you insane was working fifty hours a week in some office for fifty years... at the end of which they tell you to piss off? Ending up in some retirement village... hoping to die before suffering the indignity of trying to make it to the toilet on time. Wouldn't you consider that to be insane
 

konakune

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.06.2023
Viestejä
73
Tuon oravanpyörä on pyörää vaan jos siihen asennoituu siten. Noinhan se usein juuri menee. Se mikä tuosta jää mainitsematta miten mahtavaa on katsoa kun ne lapset kasvaa ja kehittyy ja olla heidän mukana harratuksissa tukemassa ja osallistumassa.
Kotiasiat pitää hoitaa olit työtön tai työssäkäyvä, kaupankäynnit tai tilaamalla, ravintelit. Lapsesi varmaan haluat kouluun ja oppivelvollisuus on Suomessa? Tässäkin mahtava katsoa kun heistä tulee fiksumpia ja itsenäisempiä. Kannattaa nauttia niistä elämän asioista ja muuttaa tuo oravanpyörä elämäksi.
Toki on niitä muitakin tapoja elää mutta ei se tee ylläolevasta "oravanpyörää' jos sen vain itse koet niin. Yhtälailla matkustelu, yöllä valvominen, jatkuvat ravintolakäynnit voi olla jollekkin oravanpyörää ja ns normiarjessa aika mahdoton yhtälö
Mä olen huomannut, että ns. normaalin elämän eläminen on täynnä kateutta ja ahneutta ja näiden aiheuttamaa velkaantumista. Tästä tulee stressiä jne ja kaikkia v-tuttaa siinä perheessä loppujen lopuksi. Ei ole sekään hääviä elämää.

Mä olen tällainen elämäntapahippi tjsp. Ei mua kiinnosta uudet sohvat tai autot ja talot.
 
Liittynyt
25.02.2022
Viestejä
390
Ihmettelen tätä asennetta? Missä vaiheessa nämä tyypit ovat päässeet siihen käsitykseen että heidän elämä on jotenkin muiden varassa? Ihan ihme asenne missä kuvitellaan että verorahat on jotain valtion rahaa joka tulee jostain taivaasta? Helvetti! Ihmiset käyvät töissä, maksavat veroja jne. ei valtiolla ole perkeleen otnan kopeekkaa ilman firmoja, veronmaksajia jne...jotka antavat sen rahan valtiolle. Miksi minun pitää elättää jotain helvetin pummia joka tykkää harrastella toisten rahoilla? Se on eri asia jos homma menee niin että ei vaan kykene, ei pää riittä jne. On ongelmia suorittaa tehdä sitä työtä jne. On ok olla työkyvytön, sairas jne. Siksi maksan veroja sen yli 40% joka vuosi omasta palkastani ilomielin.
 

konakune

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.06.2023
Viestejä
73
Ihmettelen tätä asennetta? Missä vaiheessa nämä tyypit ovat päässeet siihen käsitykseen että heidän elämä on jotenkin muiden varassa? Ihan ihme asenne missä kuvitellaan että verorahat on jotain valtion rahaa joka tulee jostain taivaasta? Helvetti! Ihmiset käyvät töissä, maksavat veroja jne. ei valtiolla ole perkeleen otnan kopeekkaa ilman firmoja, veronmaksajia jne...jotka antavat sen rahan valtiolle. Miksi minun pitää elättää jotain helvetin pummia joka tykkää harrastella toisten rahoilla? Se on eri asia jos homma menee niin että ei vaan kykene, ei pää riittä jne. On ongelmia suorittaa tehdä sitä työtä jne. On ok olla työkyvytön, sairas jne. Siksi maksan veroja sen yli 40% joka vuosi omasta palkastani ilomielin.
se menee niin, aivopesu aloitetaan jo tarhaiässä piirileikillä ja myöhemmin koulussa (oppivelvollisuus) ja sitten työelämään se on se niin sanottu ihmistehdas missä muokataan ajattelemaan oikealla tavalla.

Ihmisten on enää vaikea ajatella tuon aivopesun jälkeen muuta, vähän kuin pohjois koreassa johtajaa käsketään kunnioittamaan päiväkouluiästä lähtien ja erimieliset toisinajattelevat "saavat huutia" :D

Sama ilmiö siis toistuu Faaraoiden ja Rooman ajoilta kun oli orjakansanosa ja hallitsijat, silloin "menetetty vapaa-aika" maksettiin ruoalla ja katto pään päällä ja pidettiin hengissä., tuosta ei mikään ole muuten muuttunut kuin että orjille annetaan rahallinen korvaus millä ostetaan itse ruoka ja pään päälle katto ; )

Minkäs teet kun paremmasta ei ole tietoa niin sitä ei kaipaakaan :DD
 
Liittynyt
25.02.2022
Viestejä
390
Mä olen huomannut, että ns. normaalin elämän eläminen on täynnä kateutta ja ahneutta ja näiden aiheuttamaa velkaantumista. Tästä tulee stressiä jne ja kaikkia v-tuttaa siinä perheessä loppujen lopuksi. Ei ole sekään hääviä elämää.

Mä olen tällainen elämäntapahippi tjsp. Ei mua kiinnosta uudet sohvat tai autot ja talot.
Toi on ok. asenne. Jokainen tekee sen mikä itselle riittää. Se että odotetaan että muut kustantaa elämisen ei nappaa kyllä yhtään:)
 
Liittynyt
25.02.2022
Viestejä
390
se menee niin, aivopesu aloitetaan jo tarhaiässä piirileikillä ja myöhemmin koulussa (oppivelvollisuus) ja sitten työelämään se on se niin sanottu ihmistehdas missä muokataan ajattelemaan oikealla tavalla.

Ihmisten on enää vaikea ajatella tuon aivopesun jälkeen muuta, vähän kuin pohjois koreassa johtajaa käsketään kunnioittamaan päiväkouluiästä lähtien ja erimieliset toisinajattelevat "saavat huutia" :D

Sama ilmiö siis toistuu Faaraoiden ja Rooman ajoilta kun oli orjakansanosa ja hallitsijat, silloin "menetetty vapaa-aika" maksettiin ruoalla ja katto pään päällä ja pidettiin hengissä., tuosta ei mikään ole muuten muuttunut kuin että orjille annetaan rahallinen korvaus millä ostetaan itse ruoka ja pään päälle katto ; )

Minkäs teet kun paremmasta ei ole tietoa niin sitä ei kaipaakaan :DD
Se vaan on niin että voi mennä vaikka jonnekkin savimajaan asumaan tolla asenteella. Koska jos tuo on se ihanne niin vittu sunkin tietoliikenneverkot olis vain uni joka ei toteudu. Mahtavaa logiikkaa: kukaan ei tee mitään mutta kaikkea pitäis olla? Miten luulet tämän yhteiskunna toimivan jos tuo sun "aivopesu" ei toimis? Olis varmaan kiva hieroa kahta keppiä yhteen ja toivoa että syttyy...
 

konakune

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.06.2023
Viestejä
73
Se vaan on niin että voi mennä vaikka jonnekkin savimajaan asumaan tolla asenteella. Koska jos tuo on se ihanne niin vittu sunkin tietoliikenneverkot olis vain uni joka ei toteudu. Mahtavaa logiikkaa: kukaan ei tee mitään mutta kaikkea pitäis olla? Miten luulet tämän yhteiskunna toimivan jos tuo sun "aivopesu" ei toimis? Olis varmaan kiva hieroa kahta keppiä yhteen ja toivoa että syttyy...
Vapaus valita mitä tekee, milloin tekee tai tekeekö ollenkaan on taas se mun juttu ilman aikataulurajoja.

Voi kalastella ja saunoa mökillä lähteä ulkomaille tehdä töitä ja nauttia vaan jos siltä tuntuu ilman aikataulurajoja.

Ihminen on pienestä pitäen opetettu ja totutettu aikatauluihin mikä on kanssa yksi aivopesun keino itse olen aina vihannut auktoriteettejä ja muiden määräämää aikataulustusta, nyt vihdoinkin vapaus valita! :D

Pellen biisin sanoin Vapaus on suuri vankila
 

konakune

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.06.2023
Viestejä
73
Tästä kertoo myös se että lähes jokainen lottovoittaja haluaa jatkaa työntekoa. On muodostettu elämän sisältö työpaikan rytmin ja ihmisten mukaan. Ilman niitä on hukassa, yksin, masentunut, lamaantunut. Ei uskalleta elää ilman niitä tuttuja tapoja. Miten surullista! Mitä miettii haudan partaalla kun katsoo elämää taaksepäin, selitteleekö vieläkin itselleen että olin kuulias kansalainen ja elin säntillisesti kuten kuuluu. Vai miettiikö miksi ei mennyt ja tehnyt just sitä mitä halusi vaan lusi samassa työpaikassa koko ikänsä. Nykyihmiselle kun on mahdollista valita ja vaihtaa elämän sisältöä useamman kerran. Onneksi itse olen saanut näin tehdä.
 

Hellsinki

Kapteeni pienkonekorjaaja
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 162
Meilläki olisi rengasliikkeessä töitä usealle työntekijälle useaksi kk 2x vuodessa. Ei kelpaa työ kun ei hakijoita ole. Ilmeisesti työttömyys on liian mukavaa ja 2k-2,5k /kk on liian vähän.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 959
Tästä kertoo myös se että lähes jokainen lottovoittaja haluaa jatkaa työntekoa. On muodostettu elämän sisältö työpaikan rytmin ja ihmisten mukaan. Ilman niitä on hukassa, yksin, masentunut, lamaantunut. Ei uskalleta elää ilman niitä tuttuja tapoja. Miten surullista! Mitä miettii haudan partaalla kun katsoo elämää taaksepäin, selitteleekö vieläkin itselleen että olin kuulias kansalainen ja elin säntillisesti kuten kuuluu. Vai miettiikö miksi ei mennyt ja tehnyt just sitä mitä halusi vaan lusi samassa työpaikassa koko ikänsä. Nykyihmiselle kun on mahdollista valita ja vaihtaa elämän sisältöä useamman kerran. Onneksi itse olen saanut näin tehdä.
Sulla on ihan hyviä pointteja, kuten on myös Don Corleonellakin.
Osa ihmisistä kuitenkin haluaa elämälleen sen suunnannäyttäjän, oli se sitten työnantaja, puoliso tai joku uskonto tms. Onko syynä sitten jokin opetettu tapa vai vaan pelkkä ihmisyyteen kuuluva laumahässäkkä, siitä voi olla kai montaakin mieltä.
Nykymuotoinen yhteiskunta ei vaan ilman tuota työtä ja muuta yhteiskunnallista rutiinia olisi tälläinen mitä me tällä hetkellä eletään. Onko se sitten hyvä vai huono asia? Vitustako sitä tietää kun ei voi nähdä eri aikajanoja missä eletään eri tavalla.
 

konakune

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.06.2023
Viestejä
73
Sulla on ihan hyviä pointteja, kuten on myös Don Corleonellakin.
Osa ihmisistä kuitenkin haluaa elämälleen sen suunnannäyttäjän, oli se sitten työnantaja, puoliso tai joku uskonto tms. Onko syynä sitten jokin opetettu tapa vai vaan pelkkä ihmisyyteen kuuluva laumahässäkkä, siitä voi olla kai montaakin mieltä.
Nykymuotoinen yhteiskunta ei vaan ilman tuota työtä ja muuta yhteiskunnallista rutiinia olisi tälläinen mitä me tällä hetkellä eletään. Onko se sitten hyvä vai huono asia? Vitustako sitä tietää kun ei voi nähdä eri aikajanoja missä eletään eri tavalla.
Se on Karuselli. Pyörivä yhteiskunta on kyllä paskin karuselli jossa oon käyny. Työssäkäyvät pyörittää sitä, ympäri ympäri samaa reittiä päivästä toiseen. Musiikki soi ja valot välkkyy, mutta suunta ja reitti on tarkasti määriteltyjä. Maailma siinä karusellin kyydissä, mutta myös ympärillä ja ulkopuolella, jää aika yksipuolisesti nähdyksi, jos koko ajan kiitää sen karusellin kyydissä. Mutta karusellin kuulemma pitää pyöriä, koska muunlaista tapaa elää ei enää tiedetä
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 959
Se on Karuselli. Pyörivä yhteiskunta on kyllä paskin karuselli jossa oon käyny. Työssäkäyvät pyörittää sitä, ympäri ympäri samaa reittiä päivästä toiseen. Musiikki soi ja valot välkkyy, mutta suunta ja reitti on tarkasti määriteltyjä. Maailma siinä karusellin kyydissä, mutta myös ympärillä ja ulkopuolella, jää aika yksipuolisesti nähdyksi, jos koko ajan kiitää sen karusellin kyydissä. Mutta karusellin kuulemma pitää pyöriä, koska muunlaista tapaa elää ei enää tiedetä
Ilman sitä karuselliä ei olisi nykymuotoista yhteiskuntaa. Me oltais vieläkin eläimen tasolla. Vaikka me periaatteessa vieläkin ollaan eläimiä, niin se karuselli ja sen mukana tullut kehitys on tuonut mukanaan esimerkiks nämä kommunikointivälineet joilla nytkin jauhetaan kakkaa tekstin muodossa.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 660
Se on Karuselli. Pyörivä yhteiskunta on kyllä paskin karuselli jossa oon käyny. Työssäkäyvät pyörittää sitä, ympäri ympäri samaa reittiä päivästä toiseen. Musiikki soi ja valot välkkyy, mutta suunta ja reitti on tarkasti määriteltyjä. Maailma siinä karusellin kyydissä, mutta myös ympärillä ja ulkopuolella, jää aika yksipuolisesti nähdyksi, jos koko ajan kiitää sen karusellin kyydissä. Mutta karusellin kuulemma pitää pyöriä, koska muunlaista tapaa elää ei enää tiedetä
Itse koitan löytää sen pointin nyt tästä? Toki elämä menee aika monella samalla syklillä,mutta en nyt sanoisi aivopesuksi. Tämä on se miten yhteiskunta pyörii ja sitä rytmiä ei nyt kukaan yksittäinen kaveri muuta jos tykkää elää yhteiskunnasta erilailla. Ei tuo mitään uutta tai mullistavaa ole että halutaan elää erinlailla, harvoin asialle kuitenkin oikeasti tehdään mitään, koska kaikkeen tarvitset rahaa, jota saat niistä töistä. Siihen kesämökkiin, kalatukseen, ulkomaille, kaikkeen. Yhteiskunta pyörii nimenomaan työnteolla vai oliko pointti ettei sen tarvitsisi olla niin? Kaikki lopettaisi työt niin homma ratkeaisi?
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 457
Oravanpyörä on oikein hyvä elintapa valtaosalle ihmisistä, sillä se tuo turvaa, rutiinia, tekemistä ja sisältöä elämään. Aika harva ihminen on loppupeleissä mikään "vapaa taiteilijasielu" joka keksii loppumattomasti tekemistä jos ei kävisi töissä. Niin ja sitten tietysti se että halutaan asua mukavassa asunnossa, ajaa mukavalla autolla jne. Nämähän on vaan bonusta siinä oravanpyörässä koska saat rahaa jolla voit hankkia noita juttuja.

Niin se isoin, ilmana oravanpyörää "vapaat taitelijasielut" asuisivat kadulla ja koittaisivat pysyä hengissä. Näin kärjistäen.

Pointti on se että ihmisiä on erilaisia mutta valtaosa tyytyy "oravanpyörään" koska se on vain paras ja tyydyttävin vaihtoehto useimmiten.
 
Liittynyt
25.02.2022
Viestejä
390
Sulla on ihan hyviä pointteja, kuten on myös Don Corleonellakin.
Osa ihmisistä kuitenkin haluaa elämälleen sen suunnannäyttäjän, oli se sitten työnantaja, puoliso tai joku uskonto tms. Onko syynä sitten jokin opetettu tapa vai vaan pelkkä ihmisyyteen kuuluva laumahässäkkä, siitä voi olla kai montaakin mieltä.
Nykymuotoinen yhteiskunta ei vaan ilman tuota työtä ja muuta yhteiskunnallista rutiinia olisi tälläinen mitä me tällä hetkellä eletään. Onko se sitten hyvä vai huono asia? Vitustako sitä tietää kun ei voi nähdä eri aikajanoja missä eletään eri tavalla.
Jep. Tässä tilanteessa tämä on ehkä se paras systeemi mutta ei välttämättä se lopullinen. Se vaan on fakta että nyt homma toimii niin että me myydään omaa aikaamme tietyille resusseille saadaksemme oravan-nahkoja toteuttaaksemme omia intohimojamme jne. Itse olen tehnyt töitä sen 40-vuotta ja nyt sitten jään pois tästä "oravanpyörästä" muuttakseni Italiaan taloon jonka olen ihan itse omalla työlläni hommannut ja en todellakaan tahdo että joku välistävetäjä saa euroakaan siitä. Koska sitähän se on että nämä perseilijät odottaa kun ameebat että pääsee imuttaa toisten selkänahkaa antamatta yhtään mitään tähän "raskaaseen" orvanpyörään. Se on vähän jokaisen oma valinta: oletko se roikkuja vai teetkö asiat niin että voit sitten jossain vaiheessa päästää irti. Se että joku pitää saada surfta muiden aalloilla ei toimi pitkässä juoksussa ja onneksi suurin osa porukasta sen tajuaa:)
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 959
Jep. Tässä tilanteessa tämä on ehkä se paras systeemi mutta ei välttämättä se lopullinen. Se vaan on fakta että nyt homma toimii niin että me myydään omaa aikaamme tietyille resusseille saadaksemme oravan-nahkoja toteuttaaksemme omia intohimojamme jne. Itse olen tehnyt töitä sen 40-vuotta ja nyt sitten jään pois tästä "oravanpyörästä" muuttakseni Italiaan taloon jonka olen ihan itse omalla työlläni hommannut ja en todellakaan tahdo että joku välistävetäjä saa euroakaan siitä. Koska sitähän se on että nämä perseilijät odottaa kun ameebat että pääsee imuttaa toisten selkänahkaa antamatta yhtään mitään tähän "raskaaseen" orvanpyörään. Se on vähän jokaisen oma valinta: oletko se roikkuja vai teetkö asiat niin että voit sitten jossain vaiheessa päästää irti. Se että joku pitää saada surfta muiden aalloilla ei toimi pitkässä juoksussa ja onneksi suurin osa porukasta sen tajuaa:)
Ensinnäkin, onnea että oot saanu italian kämpän eläkepäiviä varten.
Toi aikasemmin käytetty termi oravanpyörästä tai karusellista on helvetin hyvä mun mielestä. Siinä juostaan tai roikutaan niin kauan kun jaksetaan ja sitten tiputtaudutaan pois siksi aikaa että pää tai kroppa kestää taas juosta tai pyöriä.
Siinä ollessa sen palkka pitääkin olla semmonen millä pitäs pystyä suunnitella sitä tulevaisuutta kuten sinä olet tehnyt, mutta monilla aloilla siihen ei ole mahdollisutta.
Tässä onkin se yhteiskunnan ongelma. Kaikille se tulevaisuuden näkymä ei todellakaan ole muuta kun siinä ns. paskaduunissa hautaan asti.
Yritä siinä sitten olla positiivinen siitä kun tällänen tää yhteiskunta nyt vaan on. Deal with it ja seuraavana päivänä taas paskaduuniin josta ei pysty säästää mitään.
 
  • Tykkää
Reactions: -W-
Liittynyt
28.10.2021
Viestejä
233
Tästä kertoo myös se että lähes jokainen lottovoittaja haluaa jatkaa työntekoa. On muodostettu elämän sisältö työpaikan rytmin ja ihmisten mukaan. Ilman niitä on hukassa, yksin, masentunut, lamaantunut. Ei uskalleta elää ilman niitä tuttuja tapoja. Miten surullista!
Tämä on asia, jota en ole oikein ymmärtänyt. Tykkään kyllä tehdä töitä ja rahoittaa elämiseni omalla työpanoksellani tukien sijaan, mutta mulle työ on vaan pakollinen paha jota on pakko tehdä rahan takia. Työn tekeminen ei ole koskaan ollut elämässäni mikään punainen lanka. Jos voittaisin lotossa, niin ilman muuta irtisanoutuisin. Kyllä tästä maailmasta löytyy niin paljon mielenkiintoista tehtävää ja näkemistä, että en missään nimessä jäisi tuhlaamaan elämääni nykyiseen työpaikkaani.

Tietysti jos on päässyt sellaiseen työhön, joka on niin mielekästä, että sitä voisi tehdä jopa ilmaiseksi, voin tuon ymmärtää, mutta harva kai meistä on niin onnekas.
 

Ihime

Team SER
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 340
Mitenhä tuo @konakune ajatteli että elämä hoituisi jos kaikki hyppäisi oravan pyörästä poissa ja kukaan ei tuottaisi esim. mitään palveluja enään? Miten konakuna aikoisi hoitaa oman elämisen ja olemisen jos yhtäkkiä lyötäisiin rahahanat kiinni loisijoilta? Kuolisi poissa mielummin kun suostuisi tähän "oravanpyörään"? Liekkö minut sitte on vaan aivopesty niin pahasi että pidän erittäin tärkeänä sitä että itse pystyn elättämään itseni eikä tarvi muiden raatamalla hankituilla rahoilla elää ja loisia.
Sitä jos tykkää että olisi enemmän vapaa aikaa niin ohan nuita muitakin työmuotoja kuin 8h/viikko ympäri vuoden. Hyvin paljon pienemmälläkin työmäärällä saisi hankittua rahat jolla eläisi ilman muiden verorahoja. Tympäsee nämä ihmiset suoraansanottuna jotka ei ota itsestään ja elämästään vastuuta vaikka siihen ei olisi mitään muuta syytä kuin "muttaku oravanpyörä".
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 767
Minua ei haittaisi @KonaKona elämä yhtään kunhan eläisi sitä vapaata arkea siellä metsässä, ilman mitään verovaroin tuotettuja asioita.

Edit. Tosin eipä se silloin täällä olisi filosofoimassa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 796
Meilläki olisi rengasliikkeessä töitä usealle työntekijälle useaksi kk 2x vuodessa. Ei kelpaa työ kun ei hakijoita ole. Ilmeisesti työttömyys on liian mukavaa ja 2k-2,5k /kk on liian vähän.
Mitäs vaatimuksia teillä rengasliikkeessä on työntekijältä? Vähintään autoalan insinöörin paperit ja 10+ vuoden kokemus pyöränmuttereiden pyörityksestä vaaditaan?
Tässä on ehkä yksi syy työttömyyteen monilla...
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
1 290
Mitäs vaatimuksia teillä rengasliikkeessä on työntekijältä? Vähintään autoalan insinöörin paperit ja 10+ vuoden kokemus pyöränmuttereiden pyörityksestä vaaditaan?
Tässä on ehkä yksi syy työttömyyteen monilla...
Ainakin mitä oon noita hakemuksia kattonu ni vaatimukset on luokkaa et saavut aamulla töihin ja teet työs
 

Hellsinki

Kapteeni pienkonekorjaaja
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 162
Mitäs vaatimuksia teillä rengasliikkeessä on työntekijältä? Vähintään autoalan insinöörin paperit ja 10+ vuoden kokemus pyöränmuttereiden pyörityksestä vaaditaan?
Tässä on ehkä yksi syy työttömyyteen monilla...
Kohtuullinen fyysinen kunto, suomenkielen taito, kyky oppia perusasioita esim. Pulttikoneen käyttö, momenttiavaimen käyttö, auton nostaminen oikeasta paikasta. Rengaskoneet voidaan opettaa jos mielenkiintoa henkilöllä on.

Voin sanoa että pula on lähes jokaisessa rengasliikkeessä, eikä työ ole rakettitiedettä.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 959
Kohtuullinen fyysinen kunto, suomenkielen taito, kyky oppia perusasioita esim. Pulttikoneen käyttö, momenttiavaimen käyttö, auton nostaminen oikeasta paikasta. Rengaskoneet voidaan opettaa jos mielenkiintoa henkilöllä on.

Voin sanoa että pula on lähes jokaisessa rengasliikkeessä, eikä työ ole rakettitiedettä.
Opetetaanko tohon ekana päivänä? Jos ei tosiaan ole tietotaitoa tohon.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 578
Voin sanoa että pula on lähes jokaisessa rengasliikkeessä, eikä työ ole rakettitiedettä.
Ei toki ole mutta eiköhän sielläkin osaamista vaadita jos haluaa tehdä muutakin kuin vaihtaa renkaita. Renkaan poisto/laitto vanteelle, reiän etsiminen ja paikkaus (reikä voi olla misspäin rengasta vaan tai vuotaa venttiilistä tai vanteen ja kumin välistä). Tasapainotukset. Oikean vanteen ja renkaan valinta asiakkaalle jne.
 

Hellsinki

Kapteeni pienkonekorjaaja
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 162
Ei toki ole mutta eiköhän sielläkin osaamista vaadita jos haluaa tehdä muutakin kuin vaihtaa renkaita. Renkaan poisto/laitto vanteelle, reiän etsiminen ja paikkaus (reikä voi olla misspäin rengasta vaan tai vuotaa venttiilistä tai vanteen ja kumin välistä). Tasapainotukset. Oikean vanteen ja renkaan valinta asiakkaalle jne.
Ei vaadita ja ne voidaan opettaa jos haluaa oppia. Itsekin alalle ~nollatiedoilla aikanaan lähtenyt.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 959
Nuohan opettaa hetkessä. Käyn välillä kaverin juttusilla hänen työpaikallaan, katsoin kun vaihtoi muutamaan autoon ja aloin itse lähes ongelmitta avustamaan sen jälkeen niin kaveri sai keskittyä vaativampiin hommiin.
No renkaan vaihdot luulis jokaiselta auton omaavalta luonnistuvan muutenkin, painotukset renkaita pyörittäessä kulmasta kulmaan snadisti eri asia. Jeesaa vitusti jos on viel siinä aurauskulman säätöön muutakin kun pari peltilätkää ja mittanauha.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 796
Varsin erikoista... Luulis että juuri pk-seudulla olis työntekijoitä tarjolla. Varsinkin tuollaiseen työhön missä ei ole kovat vaatimukset.
Kait se on sitte se että autoasentajat kokee liian monipuolittomaksi ja työlle ei ole ns. kohdeyleisöä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
505
Varsin erikoista... Luulis että juuri pk-seudulla olis työntekijoitä tarjolla. Varsinkin tuollaiseen työhön missä ei ole kovat vaatimukset.
Kait se on sitte se että autoasentajat kokee liian monipuolittomaksi ja työlle ei ole ns. kohdeyleisöä.
Työ on lisäksi lyhytaikaista (tai no, pari kuukautta aina sesongissa), raskasta ja pahimmillaan (tai työmäärän näkökulmasta tietenkin parhaimmillaan) hyvin kiireistä, jolloin kahdeksan tunnin leppoisa työpäivä on pelkkä haave. Tarvitaan melko kovakuntoinen (kirjaimellisesti hyvä olla selkärankaa) ja tiukkakasettinen henkilö siihen hommaan ja nämä yleensä eivät ole niitä kaikkein työttömimpiä. Ja olisi ihan hyvä tietää jotain autoistakin.
 
Liittynyt
31.10.2022
Viestejä
43
Kannattaa muistaa että työttömiä on myös sellaisia jotka oikeasti haluavat töihin, mutta syystä tai toisesta mahdollisuuksia ei anneta. Koskee korviin kun puhutaan että työtön on laiska eikä halua töihin tai edistää asiaansa. Itse näen unta töistä ja usein unessa menenkin töihin. Ihan vaan koska haluaisi tehdä töitä, jotka kiinnostavat. Mutta työnantajien mukaan kokemusta ei ole tarpeeksi joten ei voi palkata. Tosin, mistäköhän sitä kokemusta saa jos ei kukaan palkkaa. Niinpä. That's the thing gents.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 823
Jotain kehitysvammaisia?
Jotain vammoja voi olla vaikka työperäisiä, iän tuomia vaivoja. Pitkään jatkunut työttömyys jossa CV:ssä näkyy kuntouttavaa, työkokeilua, palkkatukityötä erilaisissa pätkissä. Ikää voi olla paljon ja CV alkaa näyttämään vanhaa historiaa. Eikä kelan erikoislääkärit päästä edes eläkkeelle vaikka toinen lääkäri määrittelisi työkyvyttömäksi. Onhan näitä syitä miksi ovet ei aukene.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 761
Jotain vammoja voi olla vaikka työperäisiä, iän tuomia vaivoja. Pitkään jatkunut työttömyys jossa CV:ssä näkyy kuntouttavaa, työkokeilua, palkkatukityötä erilaisissa pätkissä. Ikää voi olla paljon ja CV alkaa näyttämään vanhaa historiaa. Eikä kelan erikoislääkärit päästä edes eläkkeelle vaikka toinen lääkäri määrittelisi työkyvyttömäksi. Onhan näitä syitä miksi ovet ei aukene.
Se on totta. Unohdin 50 vuoden ikaan paasseet.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 858
Se on totta. Unohdin 50 vuoden ikaan paasseet.
Kuulostaa melkein vittuilulta. En siis ole 50v mutta kuitenkin. Se on ihan tiedossa oleva fakta että ulkomaalaisetkin huomaavat että suomen työmarkkinoille on vaikea päästä sisään. Kyllä sitä ihan kantasuomalainenkin saa helposti todeta hieman heikommalla työhistorialla etenkin että työllistyminen onkin varsin haastavaa, etenkin jos ei pysty esim fyysisiä siivoushommia ym. jatkuvasti haussa olevia tekemään.
 
Liittynyt
11.04.2022
Viestejä
54
Ei kelpaa työ kun ei hakijoita ole. Ilmeisesti työttömyys on liian mukavaa ja 2k-2,5k /kk on liian vähän.
On aika vähän jos bruttona.
Olen täysin kyllä median puheiden varassa, kun en helsingissä asu, mutta helsingin alueella asuminen maksaa. Jos nettona tulee <2K€/kk on aika vähän.
Työssäkäynti on minulla karkeasti nostanut menoja neljäkertaiseksi, kuin mitä oli työttömänä.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 761
En tietojeni mukaan ole kehitysvammainen kun on korkeakoulutusta takana 10v. Lievä ADHD voi olla koska en osaa olla paikallani pitkään ja tykkään tehdä asioita. Melko ilkeää tekstiä nyt kyllä tuli sieltä..
Olisin muotoillut sanomiseni tarkemmin jos olisin tiennyt etta puhut itsestasi.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 761
En tietojeni mukaan ole kehitysvammainen kun on korkeakoulutusta takana 10v. Lievä ADHD voi olla koska en osaa olla paikallani pitkään ja tykkään tehdä asioita. Melko ilkeää tekstiä nyt kyllä tuli sieltä..
Vahustenhoidossa on ainakin tarvetta ja todennakoisesti edelleenkin ravintola alalla. Pari vuotta lisaa koulua ja siita. Omat kaveri tyollistyvat noihin ihan hetkessa ja ei kysella kokemuksen peraan.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
246 113
Viestejä
4 299 833
Jäsenet
71 780
Uusin jäsen
Riksa82

Hinta.fi

Ylös Bottom