Työkalut ja muut vehkeet


Mitäs spekseistä ymmärtävät tietää, onko tästä johonkin? Hörähteleekö nämä käyntiin "tuon tuosta vaikka ei käyttäisikään"? Vai vaan sillon kun kulutus ollut suurta. Hiljaisuus olisi tärkeää, vaikka käyttö vähäistä koska pärjätty akkupumpulla tähänkin asti.. Mutta joutaisikait tuon hankkia.

On tulossa tarjolle noin 89e hintaan tuo siis, niin sillä mietin että ostanko vain tuon vaiko jonkun lidl-parksiden tms. toisen hiljaisen mallin..
Vaikea löytää noita hiljaisia kompressoroita "noin vain" matalasta hintaluokasta.. tässä vähän tee se itse-lehden malleja.

1726679860025.png
Jos paine tippuu ja virrat on päällä, niin lähteehän se pyörimään. Jos ei käytä, niin virrat pois.

Tuo on ainakin mallia äänekäs ja samaa paskaa kuin kaikki muutkin tuossa hintaluokassa.

Öljytön sitten jos haluaa hiljaisemman.
 
@KanOl
Entä onko kokemusta HSS varsista ja niiden käytöstä? Jotkut ainakin näyttävät niistä tekevän teriä jos vaikka kierteitä sorvaavat.
On minulla lajitelma alista tilattuja HSS tikkuja. Lisäksi löytyy nippu jotain sorvin mukana tulleita HSS teriä. Eipä niitä ole tullut juuri käytettyä, jonkun kiilauran joskus tein, mutta pikkusorvi oli siihen hommaan sen verran hentoinen ettei ole tehnyt mieli kokeilla uudelleen. Muovia tai alumiinia sorvatessa HSS terä voisi olla hyvä, mutta kiinan teräpalat on sen verran halpoja, että eipä tuota kehtaa teriä hioa.

Kierteiden sorvaus on melkoinen taitolaji ja lisäksi todella hidasta. Minulla on alista tilatut pitimet ja teräpalat kierteiden sorvaukseen. Ne on ihan kelvot, mutta kuten sanottua se vaatii paljon harjoittelua ja siltikin homma menee helposti reisille. Sorviin pitäisi löytyä sopivat rattaat että saa kierteen nousun kohdilleen, lisäksi joko kierrekello tai pakki että saa ilman syötön löysäämistä kierteen tehtyä valmiiksi. Jos kierteet on kohtuullisen kokoisia ja peruskokoja, niin melkein tekisin suosiolla ne tapilla tai kierreleualla, niin tulee kerrasta hyvä. Jos kierteen sorvaamista haluaa harjoitella, niin Youtubesta löytyy hyviä ohjevideoita.
 
Tuo Bilteman kompura mikä tuossa lehdessä on, ei ole öljytön vaikka lehti väittää toista.
 
Onkohan mitään järkeä hankkia tuollaista milkkarin rikka imuria? Tarkoitus satunnaisesti sisällä käyttää talossa (esim takan edusta, luukun edestä tuhkaa yms). Olisi alunperin jo milkkarin vehkeitä, niin saisi akun siitä sitten aina käyttöön..
Nuo pikkuset halvat rikkaimurit eivät kauaa tunnu kestävän, kunnes akku kaput.


1726810981318.png
 
Onkohan mitään järkeä hankkia tuollaista milkkarin rikka imuria? Tarkoitus satunnaisesti sisällä käyttää talossa (esim takan edusta, luukun edestä tuhkaa yms). Olisi alunperin jo milkkarin vehkeitä, niin saisi akun siitä sitten aina käyttöön..
Nuo pikkuset halvat rikkaimurit eivät kauaa tunnu kestävän, kunnes akku kaput.


1726810981318.png
Onhan siinä paljonkin järkeä,minulla on Ryobin vastaava jossa on mukana moottoroitu lattiasuulake ym. suulakkeita,toimii rikkaimurina auton siivouksessa ja kyllä tuolla imuroi vaikka koko OK-talon.
 
Kyllähän nuo tehokkaammat tuppaa olemaan äänekkäitä ja monesti painavia ison akun kanssa,toki ei käyttäessä sentään kuulonsuojaimia tarvitse käyttää ja painoon ja painopisteeseen voi itse vaikuttaa akun koolla .Parasta noissa on se että akku on helppo vaihtaa ja uusia saa joka puolelta.
 

Statistiikka

Viestiketjut
253 985
Viestejä
4 417 871
Jäsenet
73 257
Uusin jäsen
Vepe21

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom