Tarkoittanet tässä Anne Berneriä toivottavasti? Oon espoolainen ja kukaan edes tiedä, missä Espoon keskusta on. Siksi käänsin taajama på svenska...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pyöräkaistan merkissä ei ole mielestäni mitään vikaa. En tiedä miten päädyit kuvittelemaan että tuo tarkoittaisi ajoradalla poikittain olevaa pyörää, kun ajoratahan on toisella puolella?Jarrutestit onkin sitten rangaistavia nykysellään
![]()
Liikenne | ”Jarrutestistä” tulee rangaistavaa ja monet muutkin liikennesäännöt uudistuvat – testaa, miten tunnet uudet liikennemerkit
Kokeile testillä, miten hyvin tunnet uudet liikennemerkit.www.hs.fi
Tosta artikkelista tyhmien ihmisten ketjuun sopivat seuraavien liikennemerkkien suunnittelijat eli Anne Berner.
![]()
Vähimmäisnopeus, joka näyttää suositusnopeudelta (Saksa)
![]()
Pyöräkaista, mitä nyt fillari vedetty parkkiin poikittain (pyörä)ajoradalle
![]()
Taajama aka bullseye aka ground zero
![]()
Oon espoolainen ja kukaan edes tiedä, missä Espoon keskusta on. Siksi käänsin taajama på svenska...
Jarrutestit onkin sitten rangaistavia nykysellään
![]()
Liikenne | ”Jarrutestistä” tulee rangaistavaa ja monet muutkin liikennesäännöt uudistuvat – testaa, miten tunnet uudet liikennemerkit
Kokeile testillä, miten hyvin tunnet uudet liikennemerkit.www.hs.fi
Tosta artikkelista tyhmien ihmisten ketjuun sopivat seuraavien liikennemerkkien suunnittelijat eli Anne Berner.
![]()
Vähimmäisnopeus, joka näyttää suositusnopeudelta (Saksa)
![]()
Pyöräkaista, mitä nyt fillari vedetty parkkiin poikittain (pyörä)ajoradalle
![]()
Taajama aka bullseye aka ground zero
![]()
Pyöräkaistan merkissä ei ole mielestäni mitään vikaa. En tiedä miten päädyit kuvittelemaan että tuo tarkoittaisi ajoradalla poikittain olevaa pyörää, kun ajoratahan on toisella puolella?
Taajaman kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
Minkä tietolähteen perusteella nämä muuten ovat juuri Anne Bernerin suunnittelemia? Berner on tuottanut paljon kaikenlaisia muita aivopieruja, mutta näinköhän on kuitenkaan tällä tasolla ollut asiaa tuottamassa?
Kommentin perusteella etenemisesi pyörätiellä on ollut melko hidasta jo ennen uusia liikennemerkkejä![]()
En edelleenkään ymmärrä. Se että sinä haluaisit taiteellisesti merkkeihin enemmän värejä (joka on mm. pimeässä ja värisokeita ajatellen hankala asia) ja fillarin ajavan liikennemerkissä kohti taivasta, niin ehkäpä kuitenkin olennaisempaa on että ymmärretään merkin tarkoitus ja sillä siisti.No, ensinnäkin moottoriajoneuvolla ajo kielletty -merkissä moottoripyörässä on kuski. Toiseksi symboli esitetään 1. persoonan perspektiivissä (kuten vaikkapa kaunis vihreä moottoritiemerkki) tai muussa yhdenmukaisessa perspektiivissä (edellä mainittu on poikkeus, koska auto ja moottoripyörä nyt eivät voi olla päällekkäin muutenkaan!).
Jos tämä on tilanne, niin kannattaa yrittää avata maailmankuvaa muutenkin oman HKI-kuplan ulkopuolelle.My bad tämä. Kun postinumero on Helsinki 12, keskusta on yhtä kuin taajama.
Missä tuossa sanotaan, että merkit ovat nimenomaisesti Bernerin suunnittelemia? Tekstistä se ei ainakaan käy ilmi, enkä usko että niin väitetään muuallakaan. Jos tämä kuitenkin todetaan jossakin linkkaamallasi sivulla olevassa videossa, niin kerro suoraan missä kohdassa, koska ei kiinnosta katsoa 10 minuutin videopätkää pelkästään sillä verukkeella, että josko sieltä löytäisi jonkin satunnaisen tiedon mihin toinen foorumipostaaja viittaa.![]()
Ei, tämä uusi liikennemerkki ei esitä tikkataulua – nämä merkit tulevat pian tutuiksi jokaiselle autoilijalle
Uuden tieliikennelain myötä moni tuttu liikennemerkki kokee päivityksen. Myös täysin uusia merkkejä tullaan näkemään.www.mtvuutiset.fi
En edelleenkään ymmärrä. Se että sinä haluaisit taiteellisesti merkkeihin enemmän värejä (joka on mm. pimeässä ja värisokeita ajatellen hankala asia) ja fillarin ajavan liikennemerkissä kohti taivasta, niin ehkäpä kuitenkin olennaisempaa on että ymmärretään merkin tarkoitus ja sillä siisti.
Missä tuossa sanotaan, että merkit ovat nimenomaisesti Bernerin suunnittelemia? Tekstistä se ei ainakaan käy ilmi, enkä usko että niin väitetään muuallakaan. Jos tämä kuitenkin todetaan jossakin linkkaamallasi sivulla olevassa videossa, niin kerro suoraan missä kohdassa, koska ei kiinnosta katsoa 10 minuutin videopätkää pelkästään sillä verukkeella, että josko sieltä löytäisi jonkin satunnaisen tiedon mihin toinen foorumipostaaja viittaa.
Ei se ole mikään mielipideasia. Pyöräkaista sijaitsee käytännössä aina ajoradan oikeassa reunassa, joten ei tuon liikennemerkin omaksumisesta pitäisi tulla sen vuoksi ongelmaa.No, omasta mielestä pysäköity fillari ylittää ajoradan alkuperäistaideteoksessa. Jaetun kevarin merkissä sentään näkyy, että kävelijät ovat kiinteän viivan toisella puolella.
Joo, idea merkkien tarpeellisuudesta varmaan onkin Bernerin työryhmän tuotoksia, mutta on ketjun otsikon mukaisesti tyhmää kutsua jotain ministeriä x tyhmäksi, jos tämä ei ole ollut todellisuudessa edes suunnittelemassa sitä typeräksi koettua merkkiä.Bernerin työryhmän tuotoksia, vaikkakin merkki näkee päivänvalon vasta Marinin hallituksen aikana. Ainahan noissa on liuta virkamiehiä ja tässä ehkä teollisia muotoilijoita takana.
En tajunnut ...
Ollaan taas oikeasssa ketjussa, jos edes henkilökohtaista offtopic-vittuilua ei kyetä tai ei viitsitä suorittaa ilman kirjoitusvirheitä, saati sitten perusteluita. Jodel voisi olla oikea paikka sinulle, siellä voi jakaa mielin määrin miinuksia vääristä mielipiteistä.Kaiutim se jaksaa väitellä aiheesta ku aiheesta...![]()
Moottoriajoneuvolla ajo kielletty -merkissäkin näin esimerkkinä motoristi ajelee kummallisesti päin liikennemerkin reunaa siinä missä auto posottelee kohti katsojaa. Liikennemerkkien maailmassa polkupyörä, mopo ja moottoripyörä sekä ratsastaja nyt vaan aina kuvataan sivusta päin, koska edestä kuvattuna niistä ei saisi selvää. Ja kohti taivasta tai maan pintaa eivät ajoneuvosymbolit merkeissä koskaan ajele. Näin ne on muissakin maissa. Realismi ehkä kärsii, mutta luettavuus on aika paljon tärkeämpää. Mitään hienoja 3D-vaikutelmia ei myöskään olisi järkeä tehdä merkkeihin.
Ja tämä
![]()
on selkeämpi, koska molemmin puoliset viivat tekevät kaistan. Sellaisia ne luonnossakin ovat
Ei vaadi, kun ei siihen voi itse käytännössä vaikuttaa. Altistavia riskitekijöitä on useita, eikä niitä kaikkia edes vielä tunneta.Myös vaatii jo taitoa kuulua siihen 0,2 prosenttiin tai mikä nyt onkaan koronan kuolleisuus 30-vuotiaalla.
Voi kai näitä olla muuallakin, mutta jotenkin tuntuu että nämä ovat kovin suomalainen ilmiö. Samaa kamaa ilmaisten ämpärien kanssa. Niitä jonotetaan samalla tavalla.Tuurissa ollut tänään Vesan synttärien kunniaksi ilmaista bensaa jaossa jokusen tunnin. Jengi lähtenyt ajamaan satoja kilometrejä jonoon jotta saa tankin täyteen ja ajo takas? Profit? Ehtoihin oli ettei saa ottaa säiliöautoihin tai kanistereihin. Itse vaikka asuisin vieressä niin en menisi 3km jonoon odottelemaan. Omaan autoon tankki täyteen n ~60e...
Tuurissa ollut tänään Vesan synttärien kunniaksi ilmaista bensaa jaossa jokusen tunnin. Jengi lähtenyt ajamaan satoja kilometrejä jonoon jotta saa tankin täyteen ja ajo takas? Profit? Ehtoihin oli ettei saa ottaa säiliöautoihin tai kanistereihin. Itse vaikka asuisin vieressä niin en menisi 3km jonoon odottelemaan. Omaan autoon tankki täyteen n ~60e...
Pahimmillaan ollut työpäivän mittaista jonotusta. Melkoista touhua ja varmaan lisäksi suurimmalla osalla auto käynnissä koko ajan jonotettaessa, että pysyy ilmastointi päällä.Oli siellä kuvassa myös Letukka minibussi (Stracraft) @125 l, jolloin säästöä tulee jo 172 e, olettaen että paikalle on päästy Pyhällä hengellä.
Kunnon ämpärinjonottaja tekisi vanhaan tojotaansa tankkausluukun kautta laskuputken omaan kanisteriin.Tuurissa ollut tänään Vesan synttärien kunniaksi ilmaista bensaa jaossa jokusen tunnin. Jengi lähtenyt ajamaan satoja kilometrejä jonoon jotta saa tankin täyteen ja ajo takas? Profit? Ehtoihin oli ettei saa ottaa säiliöautoihin tai kanistereihin. Itse vaikka asuisin vieressä niin en menisi 3km jonoon odottelemaan. Omaan autoon tankki täyteen n ~60e...
Noinko halvalla saa jo vai? Eihän edes kohtuukilsoilla ja varusteilla tunnu edes e60 saavan kympillä. Toki loppuun ajetut karvalakit erikseen.No järjetöntä se on millä vaan autolla, mutta kyllähän noiden f-koristen hinnat alkaa rapsun alta kymppitonnista. Eipä se nyt autosta mikään älytön summa ole.
Varmaan monelle tuo ”kokemus” on tärkeämpi kun se raha.
Ei niitä siihen hintaan tosiaan järkevässä kunnossa saa, mutta kuuluu foorumin henkeen vähätellä hintoja, kun autoista puhutaan.Noinko halvalla saa jo vai? Eihän edes kohtuukilsoilla ja varusteilla tunnu edes e60 saavan kympillä. Toki loppuun ajetut karvalakit erikseen.
Vaikka on varaa "kalliiseen" autoon niin ei se meinaa, että rahaa olisi loputtomasti.Iltasanomien kuvassa jonossa joku F-korin vitossarjan bemarillaMiten viitsii mennä tuonne jonottamaan jos on varaa jo melko arvokkaaseen autoon? Vanhat toyotat yms. tuolla kyllä melkein ymmärrän.
Ja puhua salakielellä F-benareista, kun voisi kertoa mallivuodenkin ja kauppanimen...
Jos vielä tohon kannattavuuslaskentaan: omani, Audi 8P tankin koko
Audi a3 07-12
Taisi aueta 17:00 mutta jossain oli juttua että ensimmäiset olivat jonossa jo aamuviideltä, mahdollisesti aikaisemminkin. Eli jotkut hullut jonottivat yli 12h.Aukesiko tuo vasta klo 16? Jos näin, niin aamulla auto jonoon ja töihin, jos siis on paikallinen tai etätyö mahdollinen. (sillä oletuksella ettei ole lomalla) Sitten eikun töistä 15:30 pois ja käppäilee autolle. Jonottelee 1h max ja ottaa ilmaiset bensat.
Taisi aueta 17:00 mutta jossain oli juttua että ensimmäiset olivat jonossa jo aamuviideltä, mahdollisesti aikaisemminkin. Eli jotkut hullut jonottivat yli 12h.
Pahoittelen. Oma tietämykseni (ja kiinnostukseni) bemareista loppuu tuohon F-korien tuloon. Numeroita en ulkoa muista enkä tarkistaakaan jaksanut. Kaikki kuitenkin varmaankin ymmärtää, ettei Suomen kaavassa mitään loputtoman vanhaa mallia. Jos nyt hatusta heitän, niin saattoi olla F10 ja varmaankin jotain 2011-2012 mallia. Tarkemmin en osaa kuvasta sanoa enkä kyllä tarkasti katsonutkaan. Kunhan sattui silmiin.Ja puhua salakielellä F-benareista, kun voisi kertoa mallivuodenkin ja kauppanimen....
Tää on jo aika tyhmää. Päivä jonottaa ja sitten kun jää mustapekka hansikkaaseen niin itketään iltalehteen kovaa kohtaloa.![]()
Eevertti, 18, jonotti Vesa Keskisen ilmaista bensaa 7,5 tuntia, jäi ilman – innostus vaihtui potutukseen: ”Järjestäjät sanoivat, että joko maksatte tai käännytte”
Etelä-Pohjanmaalla jonotettiin maksutonta bensiiniä. Moni jäi ilman.www.iltalehti.fi
Tää on jo aika tyhmää. Päivä jonottaa ja sitten kun jää mustapekka hansikkaaseen niin itketään iltalehteen kovaa kohtaloa.![]()
Eevertti, 18, jonotti Vesa Keskisen ilmaista bensaa 7,5 tuntia, jäi ilman – innostus vaihtui potutukseen: ”Järjestäjät sanoivat, että joko maksatte tai käännytte”
Etelä-Pohjanmaalla jonotettiin maksutonta bensiiniä. Moni jäi ilman.www.iltalehti.fi
Vesa on bisnesmies ja tietää sen, että tästä puhutaan huomattavasti enemmän ja pidempään kuin siitä 1000kpl bensalahjakorttien jakamisesta.Oli kyllä paskasti järjestetty tapahtuma. Olisi varmaan voinut joku järjestäjä käydä jo hyvissä ajoin ilmoittamassa, jonon hännillä, että ei onnistu enään. Tai vesa jakanut sen tuhat lappua ensimmäisille jonottajille, joilla olisi voineet käydä bensat kuittaamassa vaikka ostosten jälkeen tai seuraavana päivänä.
Tämä kommentti kuuluu mielestäni tähän ketjuun. Ihan jokaisen oma päätös kai tuo on ollut jonottaa.Oli kyllä paskasti järjestetty tapahtuma. Olisi varmaan voinut joku järjestäjä käydä jo hyvissä ajoin ilmoittamassa, jonon hännillä, että ei onnistu enään. Tai vesa jakanut sen tuhat lappua ensimmäisille jonottajille, joilla olisi voineet käydä bensat kuittaamassa vaikka ostosten jälkeen tai seuraavana päivänä.
Niinpä. On se nyt typerää väittää kampanjaa huonosti järjestetyksi, kun etukäteen oli kuitenkin tiedossa, että ei se jatku loputtomiin.Tämä kommentti kuuluu mielestäni tähän ketjuun. Ihan jokaisen oma päätös kai tuo on ollut jonottaa.
Siinä olisikin ollut kiva ylläri nuukailijoille, kun parkkipirkko olisi käynyt laittamassa pikavoiton pyyhkijän alle virheellisen pysäköinnin merkiksi, jos auto on jätetty ilman kuskia keskelle ajorataa päiväksi.Paikalliset oli vieneet auton aamulla jonoon, menneet päiväksi kotiin, ja tulleet viiden pintaan autolle. Kauempaa tulleet lapsiperheet ovat viettäneet päivän kaupassa, minkä varmaan olisivat tehneet ilman bensaakin.
Tyhmät ihmiset on olleet niitä jotka ovat jonottaneet autossaan.
Niin siis pitääkö joku nyt oikeasti toteuttamisen arvoisena ideana sitä, että dumpataan auto päiväksi "jonottamaan" johonkin sattumanvaraiseen paikkaan ja oletetaan tämän auton indikoivan muulle maailmalle, että tässä minä nyt jonotan![]()
Ei kai niitä mihinkään sattumanvaraiseen paikkaa dumpattu? Eiköhän seillä ollu ihan jono ja jonossa oleva auto ei liiku koko päivän aikana (ennen klo 17) oli siellä kuski tai ei..Niin siis pitääkö joku nyt oikeasti toteuttamisen arvoisena ideana sitä, että dumpataan auto päiväksi "jonottamaan" johonkin sattumanvaraiseen paikkaan ja oletetaan tämän auton indikoivan muulle maailmalle, että tässä minä nyt jonotan![]()
Ei kai niitä mihinkään sattumanvaraiseen paikkaa dumpattu? Eiköhän seillä ollu ihan jono ja jonossa oleva auto ei liiku koko päivän aikana (ennen klo 17) oli siellä kuski tai ei..
edit: Toi siis tapa jolla jokainen vähänkään ajatteluun kykenevä asian toteutti.
Kuvien mukaan siellä oli ainakin yksi selvä jono, joka oli parhaimmillaan lähes 8km mittainen (pienellä varauksella, kun en nyt löytänyt tälle enää lähdettä). Tämä kuva on otettu jakelun jo alettua, mutta oletan että suunnilleen samanlainen se oli aiemminkin ennen kuin jono liikkui. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että sieltä olisi joutanut laputtamaan, tai ehkä jopa hinaamaan pois jokaisen auton, jossa ei ollut kuski paikalla. Tyhmyydestä pitääkin sakottaa.Onko siellä nyt oikeasti joku paikallinen toteuttanut tämän vai onko tämä taas näitä somefaktoja? Mihinköhän kohtaan tuossa aseman ympärillä tämä jono on kerääntynyt?
![]()
Joka tapauksessa kuulostaa harvinaisen älyvapaalta jättää auto koko päiväksi jonottamaan ties mihin tienposkeen tai pihaan oman onnensa nojaan. Mukavahan se olisi jälkiselvitellä tilannetta, kun olosuhteiden tai järjestäjien puolesta järjestelyjä laitetaan uusiksi ja porukka on jättänyt autojaan jonottelemaan yksikseen
Ja kaikki tämä jumalauta bensatankillisen takia![]()
Ei ne autot olleet "ties missä tienposkessa". Kuten kuvasta näkyy.Onko siellä nyt oikeasti joku paikallinen toteuttanut tämän vai onko tämä taas näitä somefaktoja? Mihinköhän kohtaan tuossa aseman ympärillä tämä jono on kerääntynyt?
![]()
Joka tapauksessa kuulostaa harvinaisen älyvapaalta jättää auto koko päiväksi jonottamaan ties mihin tienposkeen tai pihaan oman onnensa nojaan. Mukavahan se olisi jälkiselvitellä tilannetta, kun olosuhteiden tai järjestäjien puolesta järjestelyjä laitetaan uusiksi ja porukka on jättänyt autojaan jonottelemaan yksikseen
Ja kaikki tämä jumalauta bensatankillisen takia![]()