Onhan se pöhköä alkaa perkaamaan niitä hevituotteita kaupassa. Minusta on nimenomaan kiva, että tomaatit ovat kiinni oksassa eli pysyvät ehjinä. Paremmin myös kulkevat pussissa ehjinä, kun eivät ole vain kasa myttääntyvää paskaa. Ihan niin saksanjuutalainen en ole, että haluaisin säästää oksan painon kassalla.Paitsi että monet (niinkuin minä) irroittaa terttutomaateista (ulkomaisia) vihreän osan ja ottaa pelkät tomaatit. Siinähän kassa sitten arpoo onko kotimaisia vai ulkomaisia ku pussissa on pelkkiä tomaatteja.
En näkisi minkäänlaisena ilkivaltana siististi katkaista* sitä tomaattitertun oksaa sopivasta kohdasta. Niinhän banaanejakin katkotaan sopiva määrä. Kyseenalaista touhu on, jos perataan hyllyyn epämääräisiä jämiä, joita kukaan ei osta. Samoin jossain natsiliiterissä, jossa on ainakin joskus ollut kotimaisia irtotomaatteja ja hollantilaisia terttutomaatteja, en yksinkertaisesti kehtaisi. Mää kassalla kertomassa, että joo joo, nää on niitä halvempia, tein niistä vaan kalliimman näköisiä että kysyisit.Eli jos mä haluan kolme tomaattia niin mun on valittava viiden tomaatin terttu jos ei ole kolmen tomaatin terttua lavalla? Sitten heitän himassa pari tomaattia roskiin kun ei tule käytettyä?
*Ihan niin poliisivaltiossa emme elä, etteikö selväpäinen aikuinen voisi tätä varten ottaa taskusta veistä. Mielensäpahoittajien tai 19-vuotiaan stevarin varalta suosittelen kuitenkin jotain vähemmän rambopuukon näköistä mummunhammasta.