Tyhmät ihmiset

No kerro nyt mikä se riski sillä taloyhtiöllä siinä on. Sinä puhut riskistä taloyhtiölle, mutta et millään suostu kertomaan mikä se riski on. Ei varmaan keskustelu etene jos suoraan kysymykseen et voi vastata.
No voi hyvänen aika, ihme vänkäystä taas.

Syitä tuollaiseen on varmasti useita. Jos taloyhtiöllä on talous kunnossa, ei varmastikaan koeta tarpeelliseksi ottaa riesaksi ulkopuolisia vuokralaisia, kun ei siitä todennäköisesti jää käteen juuri mitään (jos ei kyse sitten ole hallista tai jostakin muusta premium-paikasta, josta voi veloittaa kunnolla). Laskutus pitää kuitenkin hoitaa eri tavalla kuin muille asukkaille. Pitää tehdä virallinen sopimus ja huolehtia sen sanamuodot kohdalleen eri tilanteita ja irtisanomista ajatellen. Mahdollisesti pitää kierrättää asia myös ensin yhtiökokouksen kautta. Ja sitten vielä se, että jos siihen vuokratulle paikalle ilmaantuu joku viereisten autojen kulkua haittaava venäläisillä kilvillä varustettu pakettiauto, jonka kontista igorit luukuttavat 24/7 jotain epämääräistä kamaa, niin taas on yksi lisäriesa hoidettavana. Kyllä näitä mahdollisia ongelmapaikkoja löytyy ihan maalaisjärjellä vaikka kuinka.

Kaikista tuollaisista tulee lisävaivaa ja jonkun pitää ottaa se vastuu ja vaiva hoitaakseen. Ei se ole mikään ylitsepääsemätön vaiva, eikä kaikissa tapauksissa kaikki kauhuskenaariot tietenkään toteudu, mutta mielestäni on silti täysin ymmärrettävää, ettei sellaiseen haluta ryhtyä jos ei ole pakko. Mieluummin seisottaa sitä paikkaa vaikka tyhjillään odottamassa, että talon omille asukkaille tulee käyttöä tms. Jossakin taloyhtiössä voidaan päättää toisin, mutta minun pointti oli, ettei tuosta kannata pahastua tai alkaa syyttelemään hallituksen puheenjohtajaa ties mistä, jos jossakin taloyhtiössä ei koeta järkeväksi vuokrata autopaikkoja ulkopuolisille.
 
No voi hyvänen aika, ihme vänkäystä taas.

Syitä tuollaiseen on varmasti useita. Jos taloyhtiöllä on talous kunnossa, ei varmastikaan koeta tarpeelliseksi ottaa riesaksi ulkopuolisia vuokralaisia, kun ei siitä todennäköisesti jää käteen juuri mitään (jos ei kyse sitten ole hallista tai jostakin muusta premium-paikasta, josta voi veloittaa kunnolla). Laskutus pitää kuitenkin hoitaa eri tavalla kuin muille asukkaille. Pitää tehdä virallinen sopimus ja huolehtia sen sanamuodot kohdalleen eri tilanteita ja irtisanomista ajatellen. Mahdollisesti pitää kierrättää asia myös ensin yhtiökokouksen kautta.

Näillä ei ole mitään tekemistä riskin kanssa. Mutta kerro toki miten se laskutus pitää hoitaa erilailla kuin asukkaiden kanssa. Molemmissa tapauksissa sä lähetät laskun sille paikan vuokraajalle. Ja molemmissa tapauksissa pitää varmistaa että maksut tulee kuten kuuluukin. Mitään eroa näissä kahdessa laskutustapauksessa ei ole.

Ja sitten vielä se, että jos siihen vuokratulle paikalle ilmaantuu joku viereisten autojen kulkua haittaava venäläisillä kilvillä varustettu pakettiauto, jonka kontista igorit luukuttavat 24/7 jotain epämääräistä kamaa, niin taas on yksi lisäriesa hoidettavana. Kyllä näitä mahdollisia ongelmapaikkoja löytyy ihan maalaisjärjellä vaikka kuinka.

Se venäläisillä kilvillä varustettu pakettiauto saattaa siihen paikalle ilmestyä ihan ilman minkäänlaisia sopimuksia. Siinähän sitten selvittelet kenelle se kuuluu. Jos taas paikka on vuokrattu, on sentään tiedossa sopimusosapuoli, jonka kanssa asiaa selvittää. Eli riski pienenee verrattuna siihen että paikkaa seisotetaan vain tyhjillään. Ja samalla tavalla siihen parkkiruutuun voi ilmestyä ties mitä, vaikka se olisi osakkaallekin vuokrattu.

Allekirjoitan tuon väitteesi, "ihme vänkäystä taas".
 
Viimeksi muokattu:
No voi hyvänen aika, ihme vänkäystä taas.

Syitä tuollaiseen on varmasti useita. Jos taloyhtiöllä on talous kunnossa, ei varmastikaan koeta tarpeelliseksi ottaa riesaksi ulkopuolisia vuokralaisia, kun ei siitä todennäköisesti jää käteen juuri mitään (jos ei kyse sitten ole hallista tai jostakin muusta premium-paikasta, josta voi veloittaa kunnolla). Laskutus pitää kuitenkin hoitaa eri tavalla kuin muille asukkaille. Pitää tehdä virallinen sopimus ja huolehtia sen sanamuodot kohdalleen eri tilanteita ja irtisanomista ajatellen. Mahdollisesti pitää kierrättää asia myös ensin yhtiökokouksen kautta. Ja sitten vielä se, että jos siihen vuokratulle paikalle ilmaantuu joku viereisten autojen kulkua haittaava venäläisillä kilvillä varustettu pakettiauto, jonka kontista igorit luukuttavat 24/7 jotain epämääräistä kamaa, niin taas on yksi lisäriesa hoidettavana. Kyllä näitä mahdollisia ongelmapaikkoja löytyy ihan maalaisjärjellä vaikka kuinka.

Kaikista tuollaisista tulee lisävaivaa ja jonkun pitää ottaa se vastuu ja vaiva hoitaakseen. Ei se ole mikään ylitsepääsemätön vaiva, eikä kaikissa tapauksissa kaikki kauhuskenaariot tietenkään toteudu, mutta mielestäni on silti täysin ymmärrettävää, ettei sellaiseen haluta ryhtyä jos ei ole pakko. Mieluummin seisottaa sitä paikkaa vaikka tyhjillään odottamassa, että talon omille asukkaille tulee käyttöä tms. Jossakin taloyhtiössä voidaan päättää toisin, mutta minun pointti oli, ettei tuosta kannata pahastua tai alkaa syyttelemään hallituksen puheenjohtajaa ties mistä, jos jossakin taloyhtiössä ei koeta järkeväksi vuokrata autopaikkoja ulkopuolisille.

Mä olisin ollut valmis maksamaan sen summan yhdellä kertaa koko 6kk ajalta ja vaikka parkkipaikka olisi lähtenyt pois en olisi vaatinut rahoja takaisin, en ole venäläinen Igor ja autona 3v vanha megane, et ihan pikkasen kaukaa haettua taas:facepalm:
 
Mä olisin ollut valmis maksamaan sen summan yhdellä kertaa koko 6kk ajalta ja vaikka parkkipaikka olisi lähtenyt pois en olisi vaatinut rahoja takaisin, en ole venäläinen Igor ja autona 3v vanha megane, et ihan pikkasen kaukaa haettua taas:facepalm:
No enhän minä nyt sinua tai ylipäätään tätä yksittäistä tapausta tietenkään tarkoittanut, vaan ihan yleisesti niitä syitä miksi taloyhtiö saattaisi haluta kieltäytyä vuokraamasta asukkailleen tarkoitettuja palveluita ulkopuolisille.
 
Mä en ymmärrä ihmiten tarvetta kommentoida asioita jotka eivät heitä koske.
Esimerkkinä kun joku Iltapaska julkaisee uutisen että Facebookissa on turvallisuusaukko ja että vaihda salasanaa tai vältä tekemästä sitä tai tätä niin enismmäiset kommentit on tyyliin "Mulla ei ole Fcebookia ni ei tarvii tommosesta välittää" ja "Tommoset aukot välttää kun ei käytä Facebookkia".
No vittu aijaa! Kiitos kuitenkin kommentoinnista asian tiimoilta.
En ole eri mieltä, mutta esimerkiksi satuit ottamaan jotain vähän epäedustavaa. Tuossa jälkimmäisessä letkautuksessahan nimenomaan on informaatioarvoakin. Ei FB:n tietoturvalla ole yksityiskohdissaan niin väliä. Kaikki sen tyyppisiin palveluihin ladattu sisältö tulee katsoa julkaistuksi, ja toimia sen mukaan. Se ei ole mikään mil-spec-tason ammattilaisille suunnattu varmaksi tekeytyvä palvelu vaan kökkö kuluttajatuote, joka tekee huomenna tai ensi viikolla just niinkuin parhaalta tuntuu, joko jostain teknisestä oikusta tai tahallaan vähät käyttäjistä välittäen.
 
Muumimukien ostajat. :facepalm:

Olisi aivan loistavaa jos joku tuollaisen kalliin kipon ostaja paiskaisi sen paskaksi kaikkien tuulipukujen edessä. :D
Siis mikäs noiden mukien ostossa on tyhmää? Jotkut kerää niitä ja harvinaisten mukien arvo nousee luonnollisesti? En sanoisi tyhmäksi ihmiseksi, jos on joskus älynnyt nappaamaan mukin jollain reilulla kympillä(?) ja nyt sama mukinen voi olla jopa +1000€ arvoinen.
 
Tässä tapauksessa vajakki on se kuka maksaa 1keur yhdestä helvetin kahvikupista. Eli siis kuten aina, ei se ole tyhmä kuka pyytää..

Saattaa toki tulla tästä myös ilmi että olen aina vihannut muumeja. :lol:
Mutta se 1000€:n muki saattaa hyvinkin vain jatkaa arvonnousua. Esim. tuollainen ”Fazer-muumimuki” jota valmistettiin 400kpl vuonna 2004. Niin vuonna 2005 kyseisestä mukista maksettiin jopa 5000€ ja tänä vuonna kyseinen muki on myyty yli 9000€:lla huutokaupassa.

Fazer Muumimuki on kaikkein kallein – katso tämänhetkinen arvo
 
Se on kaiketi sellaista kollektiivista tyhmyyttä eikä kenenkään yksittäisen ostajan tyhmyyttä.

Itsehän olen alkanut jopa tykätä muumiuniversumista, mutta jonkin suomalaisvihaajien firman sarjatuotantomukin arvostaminen on järkyttävää typeryyttä. On minullakin muutamia muumimukeja, mutta en ikinä maksaisi yhdestä enempää kuin muutaman euron.
 
Se on kaiketi sellaista kollektiivista tyhmyyttä eikä kenenkään yksittäisen ostajan tyhmyyttä.

Itsehän olen alkanut jopa tykätä muumiuniversumista, mutta jonkin suomalaisvihaajien firman sarjatuotantomukin arvostaminen on järkyttävää typeryyttä. On minullakin muutamia muumimukeja, mutta en ikinä maksaisi yhdestä enempää kuin muutaman euron.
No mutta kun se hinta tulee harvinaisuudesta, joka taas tekee noista harvinaisimmista mukeista keräilyharvinaisuuksia. Sama asia ilmenee vanhoissa autoissa, design laukuissa, v*ttu vaikka pokemon korteissa jne. Yleensähän noita kalliita mukeja ostavat vain keräilijät. Sama homma pätee vanhoihin autoihin, joista maksetaan enemmän kuin uudemmista ja paremmista jne. Jos tätä teidän logiikkaa noudatetaan, niin kaikki keräilijät ovat tyhmiä, mutta silti heillä tuntuu rahaa riittävän yllin kyllin? Kaikki ei nyt täsmää...
 
No mutta kun se hinta tulee harvinaisuudesta, joka taas tekee noista harvinaisimmista mukeista keräilyharvinaisuuksia. Sama asia ilmenee vanhoissa autoissa, design laukuissa, v*ttu vaikka pokemon korteissa jne. Yleensähän noita kalliita mukeja ostavat vain keräilijät. Sama homma pätee vanhoihin autoihin, joista maksetaan enemmän kuin uudemmista ja paremmista jne. Jos tätä teidän logiikkaa noudatetaan, niin kaikki keräilijät ovat tyhmiä, mutta silti heillä tuntuu rahaa riittävän yllin kyllin? Kaikki ei nyt täsmää...

Sanoisin että tässä lopputulos ratkaisee. Mikäli ostat tuhansilla euroilla "keräilyesineitä" joiden arvoksi tulee pyöreä nolla, niin olet tyhmä.
Mikäli ne esineet pystytään myymään kunnon voitolla eteenpäin, niin olet fiksu sijoittaja, joka haistoi arvokehityksen oikein.
 
Mä ymmärrän että keramiikasta maksetaan jos kyseessä on joku Ming-vaasi tai vastaava antiikkiesine, mutta jos joku maksaa jostain helvetin muumimukista satoja, tässä tapauksia tuhansia euroja, niin hohhoijaa..
Keräily on keräilyä. Veikkaan, että massojen näkemys ylipäätään on, että on helvetin paljon fiksumpaa sijoittaa rahansa johonkin, joka säilyttää arvonsa ja mahdollisesti jopa nostaa arvoaan, kuin ostaa vaikka jotain tuhansien eurojen komponentteja tietokoneeseensa muutaman vuoden välein ja heittää edelliset arvottomana romukoppaan.

Ihmiset nyt ylipäätään tykkäävät taiteesta eri muodoissaan, eikä noiden lasiesineiden ihastelu ja keräily ole yhtään sen kummempaa kuin mikään muukaan.
 
Keräily on keräilyä. Veikkaan, että massojen näkemys ylipäätään on, että on helvetin paljon fiksumpaa sijoittaa rahansa johonkin, joka säilyttää arvonsa ja mahdollisesti jopa nostaa arvoaan, kuin ostaa vaikka jotain tuhansien eurojen komponentteja tietokoneeseensa muutaman vuoden välein ja heittää edelliset arvottomana romukoppaan.

Ihmiset nyt ylipäätään tykkäävät taiteesta eri muodoissaan, eikä noiden lasiesineiden ihastelu ja keräily ole yhtään sen kummempaa kuin mikään muukaan.
Jep. Sama se on keräillä jotain harvinaisia sarjakuvia, lätkäkortteja tms. Onko tyhmää maksaa jostain esineestä käyttöarvoaan enemmän? Joidenkin mielestä on, mutta kyllähän nuo hyvin pidettynä pitävät arvonsa, tai jopa kasvattavat sitä. En itse näe sitä tyhmänä, vaikka en noita summia olisi niistä valmis maksamaankaan. Tulee sitä uusistakin tuotteista maksettua brändilisää, joten on vaikea arvostella muita periaatteessa samasta asiasta.
 
Kävin s-marketissa ostoksilla ja sinne oli jo kesähessu rantautunut kassalle. Minulla oli kolme irtokurkkua, jotka oli punnittu yhdessä ja yhteen lätkäisty hintalappu. No tämä ottaa sen yhden kurkun ja vetäisee sen viivakoodin kolme kertaa kassaan. Onneksi asian huomasin ja sai asian korjattua, kun vanhempi työntekijä tuli asian sille kertomaan.

Ei vissiin ollut poikanen ikinä kaupassa itse käynyt, tai ikinä mitään kilotuotteita heviosastolta ostanut. Monellekohan asiakkaalle oli saman tempun jo tehnyt ja mahtoiko tajuta asiaa siltikään?
 
Kävin s-marketissa ostoksilla ja sinne oli jo kesähessu rantautunut kassalle. Minulla oli kolme irtokurkkua, jotka oli punnittu yhdessä ja yhteen lätkäisty hintalappu. No tämä ottaa sen yhden kurkun ja vetäisee sen viivakoodin kolme kertaa kassaan. Onneksi asian huomasin ja sai asian korjattua, kun vanhempi työntekijä tuli asian sille kertomaan.

Ei vissiin ollut poikanen ikinä kaupassa itse käynyt, tai ikinä mitään kilotuotteita heviosastolta ostanut. Monellekohan asiakkaalle oli saman tempun jo tehnyt ja mahtoiko tajuta asiaa siltikään?
En ole kyllä koskaan laittanut vain yhtä tarraa useampaan irtopunnittavaan ilman pussia. Kuulostaa erikoiselta toiminnalta myös sinun osaltasi.
 
En ole kyllä koskaan laittanut vain yhtä tarraa useampaan irtopunnittavaan ilman pussia. Kuulostaa erikoiselta toiminnalta myös sinun osaltasi.

Kurkut ovat oikeastaan ainoa tuote minkä kanssa toimin juuri näin. Kurkut eivät mene pussiin, niin miksei sitten punnitse yhdessä ja laita vain yhteen hintaa?
 
Kävin s-marketissa ostoksilla ja sinne oli jo kesähessu rantautunut kassalle. Minulla oli kolme irtokurkkua, jotka oli punnittu yhdessä ja yhteen lätkäisty hintalappu. No tämä ottaa sen yhden kurkun ja vetäisee sen viivakoodin kolme kertaa kassaan. Onneksi asian huomasin ja sai asian korjattua, kun vanhempi työntekijä tuli asian sille kertomaan.

Ei vissiin ollut poikanen ikinä kaupassa itse käynyt, tai ikinä mitään kilotuotteita heviosastolta ostanut. Monellekohan asiakkaalle oli saman tempun jo tehnyt ja mahtoiko tajuta asiaa siltikään?

Saman pariin kertaan nähneenä/kokeneena, otan nykyään aina sen muovipussin ja laitan sinne.

Edit: Parikin vastausta tuli väliin. Pussiin, jos ei muuten niin sidon pussin kurkkujen ympärille. Yleensä ymmärtää se penaalin tylsinkin.
 
En ole kyllä koskaan laittanut vain yhtä tarraa useampaan irtopunnittavaan ilman pussia. Kuulostaa erikoiselta toiminnalta myös sinun osaltasi.
Punnitsetko banaanitkin yksitellen, jos ne eivät ole samassa tertussa?

Oikeasti on ihan normaali käytäntö käytäntö punnita useampi kurkku, valkosipuli, sitruuna tms kerrallaan ja laittaa tarralappu niistä vain yhteen.

Erikoiselta tuntuu, että tämä voisi tulla yllätyksenä kenellekään kaupassa työskentelevälle, edes kesähessulle.
 
Mä ymmärrän että keramiikasta maksetaan jos kyseessä on joku Ming-vaasi tai vastaava antiikkiesine, mutta jos joku maksaa jostain helvetin muumimukista satoja, tässä tapauksia tuhansia euroja, niin hohhoijaa..
Noihan on hyviä kahvimukeja. Toiseksi rouvalla oli noita suht. arvokkaitakin useampi kappale ja niistä saatiin myytäessä muutama sata eeroa villityksen ollessa kuumimmillaan (ei paha jos hankittaessa ne maksoivat jtn. 8-15€ ja olivat normaalissa käytössä). Senkus ihmiset keräävät ja minä myyn :cool:
 
Punnitsetko banaanitkin yksitellen, jos ne eivät ole samassa tertussa?

Oikeasti on ihan normaali käytäntö käytäntö punnita useampi kurkku, valkosipuli, sitruuna tms kerrallaan ja laittaa tarralappu niistä vain yhteen.

.
Otan aina tertun banaaneja. En yksittäisiä. Jos olisi vain yksittäisiä, ottaisin pussin.

Eikö sitruunat, valkosipulit yms menisi mukavammin pussissa?

Kurkut vielä ehkä jotenkin voi ymmärtää, kun eivät mahdu kokonaan pussiin. En muista kyllä koskaan ostaneeni yli kahta kurkkua kerrallaan, normaalisti vain yhden.
 
Harva varmaan ostaa useita kurkkuja kerrallaan saati laittaa lapun vain yhteen, joten onhan toi ehkä harvinainen erikoistilanne, eikä uusi kassapoika välttämättä heti hoksaa jossei ole ihan hereillä.
 
Otan aina tertun banaaneja. En yksittäisiä. Jos olisi vain yksittäisiä, ottaisin pussin.

Eikö sitruunat, valkosipulit yms menisi mukavammin pussissa?

Kurkut vielä ehkä jotenkin voi ymmärtää, kun eivät mahdu kokonaan pussiin. En muista kyllä koskaan ostaneeni yli kahta kurkkua kerrallaan, normaalisti vain yhden.
Vaikka en mikään ekofanaatikko olekaan, niin tuntuu silti typerältä käyttää muovipusseja mihinkään sellaiseen, missä niitä ei oikeasti tarvitse, kuten mm. kuorellisten tai muovitettujen hedelmien/vihannesten pussittamiseen (olettaen että niitä on vain 1-2kpl, eli toki suurempi määrä on syytä pussittaa ihan käytännön syistä).

Kurkkuja meillä tulee ostettua yleensä 2-3kpl kerrallaan, eikä ole käynyt mielessäkään alkaa pussittaamaan niitä erikseen, kun nehän ovat jo valmiiksi muovitettuja. Koskaan ei myöskään ole ollut kassalla mitään epäselvyyttä, jos ja kun ne on punnittu yhdessä ja punnitus/hintalappu on vain yhdessä.

Nykyään käytän tosin vain itsepalvelukassoja, joten myyjien urpoiluita ei tarvitse ajatella senkään vertaa.

Mutta oli miten oli, tuo punnitustapa on tosiaan ikivanha toimintamalli muidenkin tuotteiden kuin kurkkujen kohdalla. Kummaksuttaa, että se olisi kenellekään uutta, saati että joku myyjä vetäisi samalla hinnalla/painolla useamman tuotteen.
 
Vaikka en mikään ekofanaatikko olekaan, niin tuntuu silti typerältä käyttää muovipusseja mihinkään sellaiseen, missä niitä ei oikeasti tarvitse, kuten mm. kuorellisten tai muovitettujen hedelmien/vihannesten pussittamiseen (olettaen että niitä on vain 1-2kpl, eli toki suurempi määrä on syytä pussittaa ihan käytännön syistä).

Kurkkuja meillä tulee ostettua yleensä 2-3kpl kerrallaan, eikä ole käynyt mielessäkään alkaa pussittaamaan niitä erikseen, kun nehän ovat jo valmiiksi muovitettuja. Koskaan ei myöskään ole ollut kassalla mitään epäselvyyttä, jos ja kun ne on punnittu yhdessä ja punnitus/hintalappu on vain yhdessä.

Nykyään käytän tosin vain itsepalvelukassoja, joten myyjien urpoiluita ei tarvitse ajatella senkään vertaa.

Mutta oli miten oli, tuo punnitustapa on tosiaan ikivanha toimintamalli muidenkin tuotteiden kuin kurkkujen kohdalla. Kummaksuttaa, että se olisi kenellekään uutta, saati että joku myyjä vetäisi samalla hinnalla/painolla useamman tuotteen.

Tämähän on "Tyhmät ihmiset"-ketju.

Lähikaupassa menee aina kaikki yhdellä hintalapulla, ovat tottuneet siihen. Mutta Prismassa, jossa varsinkin ennen pyhiä on paljon harjoittelijoita ja/tai työkkäriainesta. Menee sormi suuhun/perseeseen. Tai että nostat yhden(1) olutlaatikon hihnalle, ja jätät kärryt niin näkyville + sanot montako on, niin ei vain mene aina perille montako siellä sitten on.
 
Tämähän on "Tyhmät ihmiset"-ketju.

Lähikaupassa menee aina kaikki yhdellä hintalapulla, ovat tottuneet siihen. Mutta Prismassa, jossa varsinkin ennen pyhiä on paljon harjoittelijoita ja/tai työkkäriainesta. Menee sormi suuhun/perseeseen. Tai että nostat yhden(1) olutlaatikon hihnalle, ja jätät kärryt niin näkyville + sanot montako on, niin ei vain mene aina perille montako siellä sitten on.
Juuri näin. Ihmettelin vaan, kun täältäkin löytyi yllättävän paljon ymmärrystä tuon kesähessun sekoilulle.
 
Nojaa eipä tuo nyt ihan normaalia toimintaa ole yksikkötavaraan laittaa etikettiä vain yhteen artikkeliin. Eihän kassan tehtävä ole arvioida painaako tuo tavara 400 tai 600 grammaa, vai yritätkö ujuttaa ylimääräistä tavaraa. Hihnalla voi olla sen 50 muutakin artikkelia ja hopussa alkaa pohtimaan, että mitä se asiakas mahtaa tarkoittaa. Nappaa jokaiseen kurkkuun oman tarran ja kaikki pääsee helpommalla. Jokatapauksessa nopeammin pääsee, kun jättää kikkailut vähemmälle. Voihan se olla, että kassööri hämmentyi huikean komeasta ES-Jonnesta, että meni ihan pasmat sekaisin, tai sitten ollut vessahädässä viimeiset kolme varttia :rolleyes:
 
Koko ikäni olen aina ostanut kurkut yhdessä punnittuna eikä mitään ongelmia. Alle 0.1% tapauksista myyjä kysyy että onko punnittu yhdessä, yleensä hänen ei tarvitse edes kysyä tuota, koska ilmiselvää.
 
Oletteko koskaan käynnyt lidlissä? Kyllä siellä kassalla punnitaan kaksi kurkkua samalla kertaa jos ne siinä vierekkäin on tai yksitellen jos tyhmä ihminen ei osaa lajitella punnittavia tuotteita samaan kohtaan hihnalla. Toki yllätys että täällä ihmiset saa tästäkin ongelman:facepalm:
 
Oletteko koskaan käynnyt lidlissä? Kyllä siellä kassalla punnitaan kaksi kurkkua samalla kertaa jos ne siinä vierekkäin on tai yksitellen jos tyhmä ihminen ei osaa lajitella punnittavia tuotteita samaan kohtaan hihnalla. Toki yllätys että täällä ihmiset saa tästäkin ongelman:facepalm:
Lidl ei liity tähän mitenkään. Siellä kassa punnaa eikä asiakas.
 
Eipä ole tullut mieleenkään että punnita ne artikkelit yhdessä ja yhteen sitten se tarra. Harvoin toki ostan enempää kuin yhden (tuorekurkku), mutta jos ostan niin molemmat olen erikseen siinä punninnut ja lätkäissyt tarrat. Vähän kyllä tuntee itsensä nyt tyhmäksi tai hitaaksi :D
 
Eipä ole tullut mieleenkään että punnita ne artikkelit yhdessä ja yhteen sitten se tarra. Harvoin toki ostan enempää kuin yhden (tuorekurkku), mutta jos ostan niin molemmat olen erikseen siinä punninnut ja lätkäissyt tarrat. Vähän kyllä tuntee itsensä nyt tyhmäksi tai hitaaksi :D
Minusta kassan ei kuulu arvata mitä asiakas nyt oikein on tehnyt. Jos itse teen joskus noin, että punnitsen useamman kurkun ja laitan sen tarran yhteen, niin toki kerron sen kassalla. Ei liene liian vaikeata.

Lidl kun mainittiin, niin on sielläkin jotain tyhmyyttä. Tässä kun otin tomaatteja pahemmin miettimättä, niin kassa kysyi, että ovatko kotimaisia. En minä muista ja miten kassa edes aikoisi irtotomaatit ulkonäön perusteella jaotella kotimaisiin ja ulkonaisiin?
Seuraavalla kerralla katsoin vähän tarkemmin, että mitä olin ostamassa eikä siellä edes ollut myynnissä irtotomaatteja kuin kotimaisena. Eli kassa kyseli tyhmiä.
 
Minusta kassan ei kuulu arvata mitä asiakas nyt oikein on tehnyt. Jos itse teen joskus noin, että punnitsen useamman kurkun ja laitan sen tarran yhteen, niin toki kerron sen kassalla. Ei liene liian vaikeata.

Lidl kun mainittiin, niin on sielläkin jotain tyhmyyttä. Tässä kun otin tomaatteja pahemmin miettimättä, niin kassa kysyi, että ovatko kotimaisia. En minä muista ja miten kassa edes aikoisi irtotomaatit ulkonäön perusteella jaotella kotimaisiin ja ulkonaisiin?
Seuraavalla kerralla katsoin vähän tarkemmin, että mitä olin ostamassa eikä siellä edes ollut myynnissä irtotomaatteja kuin kotinaisena. Eli kassa kyseli tyhmiä.
Paitsi että monet (niinkuin minä) irroittaa terttutomaateista (ulkomaisia) vihreän osan ja ottaa pelkät tomaatit. Siinähän kassa sitten arpoo onko kotimaisia vai ulkomaisia ku pussissa on pelkkiä tomaatteja.
 
Lidl ei liity tähän mitenkään. Siellä kassa punnaa eikä asiakas.

No jos se kassa voi punnita kaksi tuotetta samalla niin miksi ostaja itse ei voisi?:facepalm:

On tosiaan kyllä osuva ketjun nimi!:lol:

Mä punnitsen aina kaksi kurkkua tms. yhdessä ja laitan vain yhteen sen tarran, kerran vuodessa kassa kysyy että "oliko nämä yhdessä punnittu", johon vastaan että "kyllä".

Sen enempää ei siitä ole vaivaa kenellekkään
 
Tämähän on "Tyhmät ihmiset"-ketju.

Lähikaupassa menee aina kaikki yhdellä hintalapulla, ovat tottuneet siihen. Mutta Prismassa, jossa varsinkin ennen pyhiä on paljon harjoittelijoita ja/tai työkkäriainesta. Menee sormi suuhun/perseeseen. Tai että nostat yhden(1) olutlaatikon hihnalle, ja jätät kärryt niin näkyville + sanot montako on, niin ei vain mene aina perille montako siellä sitten on.

Tämähän toki on vaan positiivista, jos viidestä keissistä vain yksi tulee piipattua myyjän virheen vuoksi? :kippis: No ei vaan.
 
Paitsi että monet (niinkuin minä) irroittaa terttutomaateista (ulkomaisia) vihreän osan ja ottaa pelkät tomaatit. Siinähän kassa sitten arpoo onko kotimaisia vai ulkomaisia ku pussissa on pelkkiä tomaatteja.
Jopas, ihmisten käyttäytyminen jaksaa yllättää. Minkä ihmeen takia tuollaista tehdään?

Kas kun eivät aukaise niitä valmiiksi pussitettuja tuotteita ja laita ne irrallaan.

Tai ostaa useamman karkkipussin, avaa ne ja laittaa kaikki yhteen muovipussiin irtonaisina. Sanoo vaan kassalla, että mä yhdistin nämä jo valmiiksi, kai sä tiedät mitä mikin maksaa.
 
Jopas, ihmisten käyttäytyminen jaksaa yllättää. Minkä ihmeen takia tuollaista tehdään?

Kas kun eivät aukaise niitä valmiiksi pussitettuja tuotteita ja laita ne irrallaan.

Tai ostaa useamman karkkipussin, avaa ne ja laittaa kaikki yhteen muovipussiin irtonaisina. Sanoo vaan kassalla, että mä yhdistin nämä jo valmiiksi, kai sä tiedät mitä mikin maksaa.

Joo, aikalailla sarjaa kuoritaan banaanit valmiiksi ennen punnitusta, kun eihän kukaan siitä kuoresta halua maksaa. Kyllä niissä on kilohinnoissa ne kuoret, karat ym. jo mukana eikä niitä kuulu irrotella.

Plus ne terttutomaatit säilyy paremmin kun ovat siinä karassa kiinni.
 
Punnitsetko banaanitkin yksitellen, jos ne eivät ole samassa tertussa?

Oikeasti on ihan normaali käytäntö käytäntö punnita useampi kurkku, valkosipuli, sitruuna tms kerrallaan ja laittaa tarralappu niistä vain yhteen.

Erikoiselta tuntuu, että tämä voisi tulla yllätyksenä kenellekään kaupassa työskentelevälle, edes kesähessulle.

en ole ikinä tällaisesta ”normaalikäytännöstä” kuullutkaan.

on varmasti myös hankala kassatyöntekijälle, jos sattuu menemään hihnalle niin ettei ne irtotuotteet ole samassa kasassa.

sen vuoksi pussiin, ja tarra pussiin. se lienee se normaalikäytäntö, ja tämä on poikkeus.
 
Joo, aikalailla sarjaa kuoritaan banaanit valmiiksi ennen punnitusta, kun eihän kukaan siitä kuoresta halua maksaa. Kyllä niissä on kilohinnoissa ne kuoret, karat ym. jo mukana eikä niitä kuulu irrotella.

Plus ne terttutomaatit säilyy paremmin kun ovat siinä karassa kiinni.
Oikeastaan kumma ettei kauppa puutu tuohon, jos tuo on yleinen ongelma.
Tai ehkä on helpompaa pitää tilastoa siitä, että kuinka moni irrottaa tomaatit ja laittaa sitten sen verran lisää hintaa, että se kattaa tappiot.
 
Oikeastaan kumma ettei kauppa puutu tuohon, jos tuo on yleinen ongelma.
Tai ehkä on helpompaa pitää tilastoa siitä, että kuinka moni irrottaa tomaatit ja laittaa sitten sen verran lisää hintaa, että se kattaa tappiot.

Kyllä sen kaiken hävikin maksaa asiakas, ei huolta. Jos kauppa ostaa vuodessa 3000 kiloa tomaattia ja kassan kautta sitä tomaattia poistuu 2000 kiloa, niin kyllä se ylimääräinenkin tonni siellä hinnoissa on.
 
No varmaan siks että voi ottaa niitä hyviä, oikean kokoisia tomaatteja sen verran kun tarvii eikä väkisin ottaa koko terttua mukaan.
Älä osta sitten niitä teettutomaatteja, vaan irtonaisia
Lidlissä on vaikkapa jotain luomutuotteita valmiiksi pussitettu ja sillä pussilla on yksi kokonaishinta.
Ei niitä pusseja avata ja aleta valkkaamaan parhaita yksilöitä erikseen. Jos jossain pussissa on vaikka pilaantunut tuote, niin jätetään koko pussi ostamatta.

Sympatiani on kyllä kaikkien kauppiaiden ja myyjien puolella, on varmasti hirvittävää joutua joka päivä kohtaamaan äärimmäsitä tyhmyyttä ja silti pystyä käyttäytymään asiallisesti.
 
Kyllä sen kaiken hävikin maksaa asiakas, ei huolta. Jos kauppa ostaa vuodessa 3000 kiloa tomaattia ja kassan kautta sitä tomaattia poistuu 2000 kiloa, niin kyllä se ylimääräinenkin tonni siellä hinnoissa on.
Minä asiakkaana toivon mahdollisimman alhaista hävikkiä enkä todellakaan katso hyväksyvästi pellejä, jotka aiheuttavat kustannuksia, jotka tulevat minunkin maksettavakseni.
 
Minä asiakkaana toivon mahdollisimman alhaista hävikkiä enkä todellakaan katso hyväksyvästi pellejä, jotka aiheuttavat kustannuksia, jotka tulevat minunkin maksettavakseni.

No sehän se tässä oma pointti oli, että irrottamalla ne tomaatit tertusta aiheutat hävikkiä, ja se on epätoivottavaa. Ja yhtä järkevää kuin banaanien kuorinta ennen punnitusta. Mutta kaikenlaisia idiootteja tuolla on liikenteessä ja sympatiat todellakin myyjille jotka tuota perseilyä joutuvat päivittäin katsomaan.
 
Älä osta sitten niitä teettutomaatteja, vaan irtonaisia
Lidlissä on vaikkapa jotain luomutuotteita valmiiksi pussitettu ja sillä pussilla on yksi kokonaishinta.
Ei niitä pusseja avata ja aleta valkkaamaan parhaita yksilöitä erikseen. Jos jossain pussissa on vaikka pilaantunut tuote, niin jätetään koko pussi ostamatta.

Sympatiani on kyllä kaikkien kauppiaiden ja myyjien puolella, on varmasti hirvittävää joutua joka päivä kohtaamaan äärimmäsitä tyhmyyttä ja silti pystyä käyttäytymään asiallisesti.
Tottakai mä ostan irtoja jos sellaisia on, mutta esmes Lidlissä on vain kotimaisia irtoja tai ulkomaisia terttuja.
 
Minä asiakkaana toivon mahdollisimman alhaista hävikkiä enkä todellakaan katso hyväksyvästi pellejä, jotka aiheuttavat kustannuksia, jotka tulevat minunkin maksettavakseni.
Eli jos mä haluan kolme tomaattia niin mun on valittava viiden tomaatin terttu jos ei ole kolmen tomaatin terttua lavalla? Sitten heitän himassa pari tomaattia roskiin kun ei tule käytettyä?
 
en ole ikinä tällaisesta ”normaalikäytännöstä” kuullutkaan.

on varmasti myös hankala kassatyöntekijälle, jos sattuu menemään hihnalle niin ettei ne irtotuotteet ole samassa kasassa.

sen vuoksi pussiin, ja tarra pussiin. se lienee se normaalikäytäntö, ja tämä on poikkeus.
Luonnollisesti asiakkaan vastuulle jää laittaa ne tuotteet hihnalle samassa kasassa ja/tai avata suunsa ja sanoa että ne on punnittu yhdessä.

Se että sinä tai joku muu ei ole havainnoinut miten muu maailma ympärillä toimii, ei tarkoita että näin ei tapahtuisi. Statistiikkaa toimintamalleista tai niiden yleisyydestä minulla ei ikävä kyllä kuitenkaan ei ole tarjota.

Muoveissa olevat kurkut pussiin (johon ne eivät yleensä edes mahdu), maailmassa jossa liiallinen muoviroska täyttää maat ja meret muutenkin. Kaikkea sitä kuuleekin.
 
Viimeksi muokattu:
Eli jos mä haluan kolme tomaattia niin mun on valittava viiden tomaatin terttu jos ei ole kolmen tomaatin terttua lavalla? Sitten heitän himassa pari tomaattia roskiin kun ei tule käytettyä?

Kylläpä on tarkkaan talouden syömiset laskettu. Kyllä minä ostan koko tertun oli sitten banaaneja tai tomaatteja ja ennätän kyllä ne syömään. Tomaatit säilyy jääkaapissa viikoja, ja täytyy kyllä ihmetellä, jos ei tuossa ajassa keksi parille ylimääräiselle tomaatille käyttöä.
 
Kylläpä on tarkkaan talouden syömiset laskettu. Kyllä minä ostan koko tertun oli sitten banaaneja tai tomaatteja ja ennätän kyllä ne syömään. Tomaatit säilyy jääkaapissa viikoja, ja täytyy kyllä ihmetellä, jos ei tuossa ajassa keksi parille ylimääräiselle tomaatille käyttöä.
Jaa. No sehän on hyvä sitten sulle. Ittellä ei välttämättä tule käytettyä.
 
Sellon Cittarissa on muuten mainittu, että eivät myy ananaksia jos se hattu on poistettu siitä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 125
Viestejä
4 487 442
Jäsenet
74 158
Uusin jäsen
kharim

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom