Tyhmät ihmiset

Ilmaseksi kun antaa niin saa paikalle vain pahimmat tinkaajat.

"Jaa kyllähän tää vähän heikossa kunnossa on.."

"Oliks sulla tähän sitä suojakupua vielä mukaan?"

"Viittitkö auttaa kantamisessa kun mulla on vähän [RUUMIINOSA]n kanssa ongelmia?"
- "No ok, missä sulla on auto?"
"Eiku bussilla tulin."


Ja sitten vielä ne 28 mielensä pahoittanutta kun eivät ehtineet ensimmäiseksi paikalle enkä suostunut yv av hv -piirileikkiin.

En ole kokenut tällaista ongelmaa. Jos joku alkaa ilmasen tavaran päälle tinkaamaan jotain niin voi painua vittuun mun kuistilta. Autoon toki autan nostamaan, siihen on lyhyempi matka kuin kaatikselle.
 
En ole kokenut tällaista ongelmaa. Jos joku alkaa ilmasen tavaran päälle tinkaamaan jotain niin voi painua vittuun mun kuistilta. Autoon toki autan nostamaan, siihen on lyhyempi matka kuin kaatikselle.
Joo. Pitäis varmaan olla vähän jämptimpi. Viimeks annoin 24" taulutelkkarin ja hakija kehtas huomauttaa kun oli lapsen laittamasta tarrasta jääny liimaa.. No joo muuten oli ihan mukava sälli. Kattonu vaan liikaa huutokauppakeisaria.
 
Onhan se niinkin et jos haluaa kattoo lahjahevosen suuhun niin sit kannattaa melkein käydä ostamassa uus.
 
Noihin annetaan ilmoituksiin kannattaa laittaa, että menee ekalle hakijalle. Ei ekalle kysyjälle :) Oon kanssa aika paljon erilaista kamaa (kalusteita, verhoja, sisäovia, rikkinäistä elektroniikkaa, jne...) laittanut annetaan statuksella Toriin ja yleensä heti tulee joku soitto/tekstari, että haen xx päivän päästä. Aluksi noita oottelin ja useimmiten hakijasta ei enää koskaan kuulunut mitään. Sittemmin tosiaan oon laittanut, että eka hakija saa. En varaile tms. Ihan ok on tominut. Varmaan on joku pahoittanut mielensä, mutta eipä ole mun ongelma. oskus joku on kahvipaketin tai suklaalevyn antanut pyytämätä vaivanpalkkaa...
 
Joo. Pitäis varmaan olla vähän jämptimpi. Viimeks annoin 24" taulutelkkarin ja hakija kehtas huomauttaa kun oli lapsen laittamasta tarrasta jääny liimaa.. No joo muuten oli ihan mukava sälli. Kattonu vaan liikaa huutokauppakeisaria.

Itsellä ollut vähän samanlainen tilanne myös kun tarran liimasta huomautettiin kun ilmaseksi sai. Rupes sen verran vituttamaan että sanoin että jos noin iso vika on niin en sulle tuota enää anna. Kaveri lähti vittuuntuneena pois.
 
Influenssarokotuksesta kieltäytymisen ymmärrän sinänsä, sehän on käytännössä tuurista kiinni sattuuko se rokote olemaan juuri tämän vuoden influenssa-aaltoon pureva, vai johonkin niistä lukemattomista muista vaihtoehdoista. Perinteisestä rokotuskäytännöstä kieltäytyminen on sitten tietenkin jo ihan toinen juttu ja sulaa hulluutta.
Vaikka rokote ei auttaisikaan 100% juuri siihen tiettyyn valloillaan olevaan kantaan, se auttaa kuitenkin käytännössä silti niin että oireet ovat vähäisempiä.

Kuinka suuri osa ihmisistä käy ottamassa influennssarokotukset vuosittain? En ole koskaan kuullut kenenkään sanovan menevänsä influennsarokotukseen, minulle ei ole koskaan tarjottu tai mainittu siitä teveydenhuollossa. Ihan perusrokotukset tulee otettua eli A ja B hepatiitti, kurkkumätä ja joku vielä oli. En ole kymmeneen vuoteen ollut kipeänä, mitään influennsarokotteita en ota, jos kuolee niin kuolee, sama se. Ehkä olen immuuni useille influenssoille, näytän olevan myös immuuni norovirukselle, kertaakaan ei ole vatsa mennyt kuralle vaikka syönyt useissa eri maissa katuruokaa.
Työpaikoilla on aika yleistä, että työnantaja tarjoaa influenssarokotuksen, tai ainakin järjestää mahdollisuuden ottaa rokote halutessaan jossakin työpaikalla. Rokotteista järjestetään myös laajoja kampanjoita joka vuosi kausi-influenssa-aallon lähestyessä.

Ylipäätään tuo "jos kuolee niin kuolee, sama se" -sisältöinen kommenttisi osui aika hyvin ketjun aiheeseen. :D
 
Ne kenelle itte suosittelisin ainakin rokotuksia on sairauksien vuoksi riskiryhmää tai vakavasti influenssalle alttiiden henkilöiden lähipiiri.

Ittehän joutuu duunin takia aina piikille.

Kuolee jos kuolee.. niin eihän se perusterve useinkaan siihen kuole ja mitäs se nyt haittaa jos sattuu joku iäkkäämpi muuten sairas lähipiiristä kuolemaan ;)
 
Vaikka rokote ei auttaisikaan 100% juuri siihen tiettyyn valloillaan olevaan kantaan, se auttaa kuitenkin käytännössä silti niin että oireet ovat vähäisempiä.


Työpaikoilla on aika yleistä, että työnantaja tarjoaa influenssarokotuksen, tai ainakin järjestää mahdollisuuden ottaa rokote halutessaan jossakin työpaikalla. Rokotteista järjestetään myös laajoja kampanjoita joka vuosi kausi-influenssa-aallon lähestyessä.

Ylipäätään tuo "jos kuolee niin kuolee, sama se" -sisältöinen kommenttisi osui aika hyvin ketjun aiheeseen. :D

Itsekkin työterveyshuollosta napannut kaikki tarjolla olevat rokotteet joka vuosi. Ovat vähentäneet sairaslomapäiviä per vuosi tasolle 1-2 aiemmasta noin kymmenestä päivästä ennen laajaan työterveyshuoltoon kuulumista.

Rokotevastaiset jotka perustelee juttunsa noin kuuluvat siihen narsismin aiheuttaman typeryyden joukkoon, eli muista ei väliä ja korostetaan kuvitteellista omaa paremmuutta kehumalla omaa vastustuskykyä.
 
  • Tykkää
Reactions: ie1
Androidin käyttö, kuva galleria avataan aina kameran kautte :facepalm:, voiko enää hitaampaa reittiä löytää.
 
Silicon Valley elites are spending $37 for less than 3 gallons of dangerous, unfiltered water — and it's flying off the shelves

Silicon Valley elites are spending $37 for less than 3 gallons of dangerous, unfiltered water — and it's flying off the shelves
Follow @BiNordic


Live Water is flying off the shelves — but it could be dangerous
Live Water


  • People in San Francisco are spending $37 for untreated, unfiltered water - and it is so popular, stores are apparently having a hard time keeping it in stock.
  • Other Silicon Valley insiders are gathering and storing their own spring water, which has not been treated.
  • Consuming "raw" water can spread infections such as cholera, Hepatitis A, and E. coli.


Silicon Valley is developing a "raw water" obsession.

In San Francisco, "unfiltered, untreated, un-sterilized spring water" from Live Water is selling for $36.99 for a 2.5 gallon jug - and flying off the shelves, the New York Times reported. Startups dedicated to untreated water are gaining steam. Zero Mass Water, which allows people to collect water from the atmosphere near their homes, has already raised $24 million in venture capital.



Doug Evans is a fan of raw water
Juicero
People - including failed startup Juicero's cofounder Doug Evans - are gathering gallons of untreated water from natural springs, venturing out onto private property by night to get the water. Evans told The Times that he and his friends brought 50 gallons of raw water to Burning Man.

"I'm extreme about health, I know, but I'm not alone with this," Evans said. "There are a lot of people doing this with me. You never know who you'll run into at the spring."

Fans of the untreated water are not backed by science. However, many told the times that they feel confident that they are getting health benefits from drinking "live" water.

For example, Mukhande Singh, the founder of Live Water, told The Times that his startup's water expired after a few months - something he says is normal for "real water."

"It stays most fresh within one lunar cycle of delivery," Singh said. "If it sits around too long, it'll turn green. People don't even realize that because all their water's dead, so they never see it turn green."

However, food safety experts said there no evidence that untreated water is better for you. In fact, they say that drinking untreated water could be incredibly dangerous.

"Almost everything conceivable that can make you sick can be found in water," food safety expert Bill Marler told Business Insider. That includes bacteria and diseases such as cholera, E. coli, Hepatitis A, and Giardia.

"You can't stop consenting adults from being stupid," Marler said. "But, we should at least try."

Voisi käydä heittämässä jotain kunnon ripulibakteeria tuohon lähteeseen. Menisi kyllä oikeaan osoitteeseen.
USA on siitä hauska maa, että siellä on idiootteja niin monessa eri genressä :D

En näe ongelmaa tyhmien ihmisten ja rahan erottamisessa toisistaan.
 
Työnantajani ei ole koskaan tarjonnut mitään ilmaisia rokotteita, eikä ole ollut puhettakaan aiheesta, tehdashommia tehnyt joku 10 vuotta, työkaverit eivät ole koskaan maininneet ottaneensa influennssarokotteita, vain kerran olen elämäni aikana kuullut jonkun tehneen niin, silloinkin oli kyse sikainfluenssarokotteesta. Epäilen että kovin moni ottaa mitään influenssarokotteita, sairaalassa työskentelevät saattavat ottaakin. Onko sitten niin että vaikka itse en influenssasta saa mitään oireita, niin kannan sitä silti ja levitän muihin ihmisiin vai?
Noin 35% ottaa influenssa rokotteen. Riskiryhmissä useammatkin ja perusterveet monesti suojellakseen muita. Moni ottaa influenssarokotteen, jotta ei tartuta läheisiä

Tietenkin tehdashommissa et mitään paperikonetta tartuta, mutta töissä missä ollaan enemmän kanssakäymisissä muiden ihmisten kanssa alkaa hyödyt löytyä omallekkin kohtaa.
 
Olen joskus ihmetellyt miksi osa autoilijoista pysähtyy monta metriä ennen suojatietä liikennevaloissa. Empiirisen tutkimisen jälkeen päädyin selvittämään mysteerin.

Auto pysähtyy juuri sen matkan, että kuski näkee pysähtymisviivan tuulilasin alareunasta. Eli he eivät pysty hahmottamaan auton keulan paikkaa suhteessa tiehen. Kun katsoo vierestä niin auton keulan ollessa pitkä, on myös pysähtymiskohta sitä taaempana mitä pidempi keula.

Mielestäni ihminen ei kaikilla sylintereillä käy jos ei tajua kun viereisellä kaistalla odottavasta autosta näkyyy takaluukun kohta, että jotain on pielessä.
 
Olen joskus ihmetellyt miksi osa autoilijoista pysähtyy monta metriä ennen suojatietä liikennevaloissa. Empiirisen tutkimisen jälkeen päädyin selvittämään mysteerin.

Auto pysähtyy juuri sen matkan, että kuski näkee pysähtymisviivan tuulilasin alareunasta. Eli he eivät pysty hahmottamaan auton keulan paikkaa suhteessa tiehen. Kun katsoo vierestä niin auton keulan ollessa pitkä, on myös pysähtymiskohta sitä taaempana mitä pidempi keula.

Mielestäni ihminen ei kaikilla sylintereillä käy jos ei tajua kun viereisellä kaistalla odottavasta autosta näkyyy takaluukun kohta, että jotain on pielessä.

Olen tämän samaisen ilmiön huomannut myös. Itse tulee se keula ajettua suurinpiirtein siihen viivan kohdille ja välillä kyllä hiukan ihmetellyt että miksi viereinen auto (keula) on usein 2-3m siitä viivasta taaempana. Tuo selitys kyllä käy järkeen.
 
Jos hahmotuskyky on noin perseellään, ei mielestäni edes saisi ajaa muun liikenteen seassa. Yleensä kyllä hampaattomat, jotka tuota tekevät, mutta mahtuu mukaan ihan nuorempiakin.
 
Talvella voi olla ihan järkevää pysähtyä hieman normaalia taaemmas, koska kitkarengasautoilijat sudittelevat lähtöpaikkansa liukkaaksi.

Tämä ei tietenkään tarkoita, että eteen tarvisi jättää autonmittaa.
 
  • Tykkää
Reactions: ie1
Perusrokotteet on aina hyvä olla kunnossa jo vauvasta pitäen, mutta toi infulenssarokote on jotenkin semmonen, mikä jakaa mielipiteitä. Ite en oo sitä ottanu ku tasan kerran joskus vuosia sitten ja sen jälkeen ollut ilman, ihan terveenä pysyny kyllä. Joten sitä pohtii sen tarpeellisuutta vähän väkisinkin, voihan se toki olla, et jos oot paljon ihmisten ilmoilla sisätiloissa, että silloin tuosta on hyötyä, kun tartuntariski on korkeampi.
Influenssarokote on hieman eri juttu kuin muut rokotteet, jos ei influenssarokotetta ota niin se ei ole sama asia kuin rokotevastaisuus. Influenssa ei kuitenkaan perusterveelle ihmiselle ole vaarallinen, ehkä korkeintaan hieman rajumpi oireinen flunssa. Eikä se influenssarokote edes tarjoa 100% suojaa. Siksi moni ei koe tarpeelliseksi erikseen käyttää vaivaa sen ottamiseen, edes pientäkään. Itsekkään en ole kertaakaan ottanut vaikka firma sen tarjoaisi.
 
Olen joskus ihmetellyt miksi osa autoilijoista pysähtyy monta metriä ennen suojatietä liikennevaloissa. Empiirisen tutkimisen jälkeen päädyin selvittämään mysteerin.

Auto pysähtyy juuri sen matkan, että kuski näkee pysähtymisviivan tuulilasin alareunasta. Eli he eivät pysty hahmottamaan auton keulan paikkaa suhteessa tiehen. Kun katsoo vierestä niin auton keulan ollessa pitkä, on myös pysähtymiskohta sitä taaempana mitä pidempi keula.

Mielestäni ihminen ei kaikilla sylintereillä käy jos ei tajua kun viereisellä kaistalla odottavasta autosta näkyyy takaluukun kohta, että jotain on pielessä.

Entäs rekoilla ajavat? jossain ahtaassa risteyksessä missä on autoja parkkeerattu tien viereen ja jostain auton takaa voi todellakin tulla kävelijä sinne rekan eteen poukkoileen.

Rekasta ei todellakaan näe kunnolla sinne suojatielle jos se on pysäytetty ihan kiinni niihin valkoisiin viivoihin.

Edit: toivottavasti rekoissa on nykyään kamerat siellä edessä. Että näkee...
 
Entäs rekoilla ajavat? jossain ahtaassa risteyksessä missä on autoja parkkeerattu tien viereen ja jostain auton takaa voi todellakin tulla kävelijä sinne rekan eteen poukkoileen.

Rekasta ei todellakaan näe kunnolla sinne suojatielle jos se on pysäytetty ihan kiinni niihin valkoisiin viivoihin.

Edit: toivottavasti rekoissa on nykyään kamerat siellä edessä. Että näkee...
Ei ole kameroita vaan peili keskellä ylhäällä tuulilasin etupuolella.
 
Entäs rekoilla ajavat? jossain ahtaassa risteyksessä missä on autoja parkkeerattu tien viereen ja jostain auton takaa voi todellakin tulla kävelijä sinne rekan eteen poukkoileen.

Rekasta ei todellakaan näe kunnolla sinne suojatielle jos se on pysäytetty ihan kiinni niihin valkoisiin viivoihin.

Edit: toivottavasti rekoissa on nykyään kamerat siellä edessä. Että näkee...

CornerEye-view-top-position-versus-Mirror-view.jpg
 
Influenssarokote on hieman eri juttu kuin muut rokotteet, jos ei influenssarokotetta ota niin se ei ole sama asia kuin rokotevastaisuus. Influenssa ei kuitenkaan perusterveelle ihmiselle ole vaarallinen, ehkä korkeintaan hieman rajumpi oireinen flunssa. Eikä se influenssarokote edes tarjoa 100% suojaa. Siksi moni ei koe tarpeelliseksi erikseen käyttää vaivaa sen ottamiseen, edes pientäkään. Itsekkään en ole kertaakaan ottanut vaikka firma sen tarjoaisi.

Et ilmeisesti ole koskaan sairastanut influenssaa. Se ei ole vain "hieman rajumpi" kuin flunssa.
 
Meillä aikoinaan autokoulussa opetettiin että kannattaa jättää reilu väli siihen risteykseen (noin puolen auton mitta), koska takana saattaa tulla niitä, jotka ei osaa ottaa huomioon liukkautta ja poksauttaa perään ja jos olet jo risteyksessä, niin liu-ut sinne liikenteen sekaan.
Siitä on itselle jäänyt vaistomainen tapa pysähtyä reilusti ennen suojatietä, kesät talvet. Siitä en osaa sanoa miksi se olisi tyhmää, menettääkö ne muut autoilijat jotain siinä?
Täälläkin kovasti kirotaan sitä, mutta ei selviä että miksi se on niin paha juttu?
 
Olen joskus ihmetellyt miksi osa autoilijoista pysähtyy monta metriä ennen suojatietä liikennevaloissa. Empiirisen tutkimisen jälkeen päädyin selvittämään mysteerin.

Auto pysähtyy juuri sen matkan, että kuski näkee pysähtymisviivan tuulilasin alareunasta. Eli he eivät pysty hahmottamaan auton keulan paikkaa suhteessa tiehen. Kun katsoo vierestä niin auton keulan ollessa pitkä, on myös pysähtymiskohta sitä taaempana mitä pidempi keula.

Mielestäni ihminen ei kaikilla sylintereillä käy jos ei tajua kun viereisellä kaistalla odottavasta autosta näkyyy takaluukun kohta, että jotain on pielessä.

Onhan tuossa sekin että jos olet 2 - 3 metriä suojatiestä ja joku töräyttää perään,niin et ainakaan niin helposti ajaudu jonkun jalankulkijan päälle.
 
Meillä aikoinaan autokoulussa opetettiin että kannattaa jättää reilu väli siihen risteykseen (noin puolen auton mitta), koska takana saattaa tulla niitä, jotka ei osaa ottaa huomioon liukkautta ja poksauttaa perään ja jos olet jo risteyksessä, niin liu-ut sinne liikenteen sekaan.
Siitä on itselle jäänyt vaistomainen tapa pysähtyä reilusti ennen suojatietä, kesät talvet. Siitä en osaa sanoa miksi se olisi tyhmää, menettääkö ne muut autoilijat jotain siinä?
Täälläkin kovasti kirotaan sitä, mutta ei selviä että miksi se on niin paha juttu?

Kato ku ei oo mestarikuskin merkki, jos jättää tuollaisia turhia turvavälejä, joita autokoulussa opetetaan jättämään ;)
 
Kato ku ei oo mestarikuskin merkki, jos jättää tuollaisia turhia turvavälejä, joita autokoulussa opetetaan jättämään ;)
Jep, minusta tuntuu että tuollainen oikeasti turvallinen kuski, jolla on aina tarpeeksi turvaväliiä eikä sille koskaan tapahdu liikenteessä mitään yllättäviä tilanteita, koska ei ikinä tee mitään tyhmää, niin on joidenkin sankarien mielestä ärsyttävä tientukko, koska mitään turhaa väliä ei saa olla missään.

Itselläni yksi syy pysähtyä reilusti ennen suojatietä, on antaa sille jalankulkijalle selvä merkki että olen pysähtymässä. Eihän osa uskalla muuten suojatielle kävellä. Toki sitten on nämä tyypit, jotka kävelevät katsomatta tien yli.
 
Itselläni yksi syy pysähtyä reilusti ennen suojatietä, on antaa sille jalankulkijalle selvä merkki että olen pysähtymässä. Eihän osa uskalla muuten suojatielle kävellä. Toki sitten on nämä tyypit, jotka kävelevät katsomatta tien yli.

Sillä, että alkaa hiljentää selvästi ennen sitä suojatietä myös pääsee myös usein itse autolla siitä suojatiestä nopeammin ohi. Kun se jalankulkija ei ole kusipää-autoilijan peloteltavissa oleva nyhverö, vaan joka tapauksessa tulee sille suojatielle, hidastamalla ajoissa ei tarvi ollenkaan edes pysähtyä, pelkkä vauhdin hidastaminen riittää, kun jalankulkija ehtii edestä ohi.
 
Et ilmeisesti ole koskaan sairastanut influenssaa. Se ei ole vain "hieman rajumpi" kuin flunssa.

Minulla menee sillai, että sairastin tänä talvena. Aiemmin en ole ottanut rokotetta, ensi syksynä varmaan tämäntalvisen kokemuksen johdosta otan rokotuksen, jos työpaikka tarjoaa(aiemmin on tarjonnut, mutta en ole jaksanut mennä piikitettäväksi)
 
Syitä ottaa influenssarokote:

- olet riskiryhmää
- haluat vähentää riskejä
- joku läheinen on riskiryhmää (googleta laumasuoja)
- joku ei-läheinen on riskiryhmää (googleta nyt oikeasti jo se laumasuoja)

Muistakaa myös ketjun sankarit, että kaikki riskiryhmäläiset eivät pysty ottamaan influenssarokotetta, joten heidän ainoa suojansa on tuuri ja tuuria parantaa, jos ympärillä pyörii ihmisiä, jotka on rokotettu influenssaa vastaan.

MOT

Siis tämä vain infona. En tarkoita, että influenssarokotteesta kieltäytyminen olisi sama asia kuin lapsensa täydellinen rokottamattomuus. Ainoa tarkoitukseni on sanoa, että ihan perusterveellekin sen puolesta on järkeviä argumentteja.
 
En tietääkseni ole sairastanut. Miten sä kuvailisit sitä?

Noin kaksi viikkoa sellainen 40C kuume. Nukkumisesta ei tule mitään, kun palelee ja vapisee niin että paikat putoo hampaista, mutta samalla hikoat kuin saunassa. Petivaatteet ovat kuin uitetut tunnissa hikoilusta. Monenlaiset lihassäryt tietenkin kuuluu monesti influenssaan, mutta itsellä niiden pakotus ei ole suurin murhe, kun käytännössä pääkipu räjäyttää kupolin eikä mikään kipulääke tahdo auttaa. Sanomattakin selvää että kunto aivan nolla, hyvä jos jaksaa sängyn ja vessan väliä kävellä.

Rauhallisesti täytyy ottaakkiin, ettei tule vakavia jälkitauteja (keuhkokuume, sydänlihastulehdus, jne...). Yksi kaverini kuoli reiluna parikymppisenä influenssan jälkeiseen keuhokuumeeseen, joten nuoret perusterveet ovat myös riskiryhmää.

Aikanaan muutamana vuotena olen jättänyt influenssapiikin ottamatta (kun olin työtön) ja heti oli kostautunut. Enää en riskeeraa. Firma antaa ilmaisen piikin, niin tyhmää jättää ottamatta.
 
näytän olevan myös immuuni norovirukselle, kertaakaan ei ole vatsa mennyt kuralle vaikka syönyt useissa eri maissa katuruokaa.

Katukeittiöiden ruoka, esim Thaimaassa on takuuvarmasti tuoreempi vaihtoehto kuin se ravintolan keittiössä pakkasesta vedetty entrecote jota on revitty sieltä pakkasesta jo pariin kertaan ja sitä on hypistelly todennäköisesti useampi ihminen ennen sun suuhun päätymistä.. ;)
Jos oikeasti luulet olevasi immuuni norolle, käy nuolemassa päiväkodin ovenkahvoja. :darra:
 
Ja noron paskin puoli on se että sen voit sairastaa hetikohta uudelleen tervehdyttyäsi. Elää sitten todella pitkiä aikoja kaikilla pinnoilla. Ette muuten halua ko. paskatautia kokeilla.
 
Olen joskus ihmetellyt miksi osa autoilijoista pysähtyy monta metriä ennen suojatietä liikennevaloissa. Empiirisen tutkimisen jälkeen päädyin selvittämään mysteerin.

Auto pysähtyy juuri sen matkan, että kuski näkee pysähtymisviivan tuulilasin alareunasta. Eli he eivät pysty hahmottamaan auton keulan paikkaa suhteessa tiehen. Kun katsoo vierestä niin auton keulan ollessa pitkä, on myös pysähtymiskohta sitä taaempana mitä pidempi keula.

Mielestäni ihminen ei kaikilla sylintereillä käy jos ei tajua kun viereisellä kaistalla odottavasta autosta näkyyy takaluukun kohta, että jotain on pielessä.
Tuhannesti tämä! Varsinkin ahtaissa kaupungeissa. Ja ylensä nämä sankarit myös muualla jonossa jättää näitä "turvavälejä". Ja tämä taas aiheuttaa sen että ahtaissa kaupungeissa monta risteystä menee alta aikayksikön tukkoon. Nää turvavälitä on ihan ok liukkaalla, mutta kuivalla kesäsäällä ihan turhia. Ja kun kaupungeissa ollaan niin vaikka joku töräyttäisi perään, niin kaupunkinopeuksella ei kovin lujaa ja montaa kymmentä senttiä auto liiku.

Toinen vittumainen piirre on risteyshidastajat. Tässä duunin lähellä on yks kolmioristeys josta mun pitäis kääntyä vasemmalle. No tän risteävän kadun molemmissa päissä on valoristeykset, ja tuo tahti menee aina niin että kun oikealla on valot punaisella niin vasemmalla vihreällä ja päinvastoin. Joskin toi on vähän epätahtiin synkkaus varsinkin ruuhka-aikaan. Eli kun vasemmalla on vihreät niin autoa tulee niin perkeleesti ja juuri sellaisilla väleillä että ei varmasti ehdi välistä. Vasemmalla valot menee punaisiksi ja oikealta menee vihreäksi. Siinä on muutama sekunti ainaa kääntyä vasemmalle ennenkuin oikean puolen autoaalto on kohilla. No eikähän aina tässä kohdassa se viimeinen vasemmalta tuleva auto nää edessä (eli mun oikeella puolella ) että on punaiset. Sitten aletaan himmata ja himmata ja hidastaaaaaa siinä keskellä risteystä niin että kun tää taulapää on siinä punaisten jonossa niin oikeanpuoleinen autojono tukkii taas mahdollisuuden kääntyä. Ja sitten taas sama homma uudelleen.
 
Samoiten nämä jotka risteyksessä pysähtyvät ja vähän kerrallaan matelevat kohti pysähtymisviivaa. Muutaman kerran nähnyt kun monta samanlaista sattuu samaan risteykseen, kolmesta autosta saa kymmeniä metrejä pitkän jonon ja niistä ehkä kaksi ehtii nippanappa valoista.
 
Noin kaksi viikkoa sellainen 40C kuume. Nukkumisesta ei tule mitään, kun palelee ja vapisee niin että paikat putoo hampaista, mutta samalla hikoat kuin saunassa. Petivaatteet ovat kuin uitetut tunnissa hikoilusta. Monenlaiset lihassäryt tietenkin kuuluu monesti influenssaan, mutta itsellä niiden pakotus ei ole suurin murhe, kun käytännössä pääkipu räjäyttää kupolin eikä mikään kipulääke tahdo auttaa. Sanomattakin selvää että kunto aivan nolla, hyvä jos jaksaa sängyn ja vessan väliä kävellä.

Rauhallisesti täytyy ottaakkiin, ettei tule vakavia jälkitauteja (keuhkokuume, sydänlihastulehdus, jne...). Yksi kaverini kuoli reiluna parikymppisenä influenssan jälkeiseen keuhokuumeeseen, joten nuoret perusterveet ovat myös riskiryhmää.

Aikanaan muutamana vuotena olen jättänyt influenssapiikin ottamatta (kun olin työtön) ja heti oli kostautunut. Enää en riskeeraa. Firma antaa ilmaisen piikin, niin tyhmää jättää ottamatta.

1918 flu pandemic - Wikipedia

Ei tuossa ihan pelkästä flunsasta ole tosiaan kyse.
 
Ja noron paskin puoli on se että sen voit sairastaa hetikohta uudelleen tervehdyttyäsi. Elää sitten todella pitkiä aikoja kaikilla pinnoilla. Ette muuten halua ko. paskatautia kokeilla.

Vähän riippuu mitä tarkoitat tuolla hetikohta, mutta kyllä siitä lyhyt immuniteetti tulee. Jospa luet tosta vielä niin et jaa virheellistä tietoa.

Norovirus
 
Olen joskus ihmetellyt miksi osa autoilijoista pysähtyy monta metriä ennen suojatietä liikennevaloissa. Empiirisen tutkimisen jälkeen päädyin selvittämään mysteerin.

Auto pysähtyy juuri sen matkan, että kuski näkee pysähtymisviivan tuulilasin alareunasta. Eli he eivät pysty hahmottamaan auton keulan paikkaa suhteessa tiehen. Kun katsoo vierestä niin auton keulan ollessa pitkä, on myös pysähtymiskohta sitä taaempana mitä pidempi keula.

Mielestäni ihminen ei kaikilla sylintereillä käy jos ei tajua kun viereisellä kaistalla odottavasta autosta näkyyy takaluukun kohta, että jotain on pielessä.
Itse teen tätä ihan kohteliaisuudesta kevyttä liikennettä kohtaan. En tietenkään silloin jos on niin ruuhkaista, että välit pitää pitää minimissä.

Paljon urpompia on ne jotka tunkee keulansa siihen suojatien päälle.
 
  • Tykkää
Reactions: ie1
Paljon urpompia on ne jotka tunkee keulansa siihen suojatien päälle.
Niin, tai sitten voi pysähtyy niin että se viiva on juuri keulan edessä. Ei vaadi ihan hirveästi hahmotuskykyä. Varsinkin kaupungeissa ja ruuhka-aikoina.
 
Itse teen tätä ihan kohteliaisuudesta kevyttä liikennettä kohtaan. En tietenkään silloin jos on niin ruuhkaista, että välit pitää pitää minimissä.

Paljon urpompia on ne jotka tunkee keulansa siihen suojatien päälle.
IMO, urpoja molemmat. Paskaako siihen mitään useamman metrin ylimääräistä tilaa jättämään, varsinkaan liikennevaloristeyksessä, kun hyöty on tähtitieteellisen pieni ja se kostautuu myöhemmin jonossa tuleville, jotka eivät pääse etenemään samoilla virheillä. Liikennevaloristeyksissä on monesti muutenkin pysäytysviiva laitettu sen verran kauas, että ei sitä matkaa kannata lähteä itse jatkamaan.

Selvä hidastaminen jalankulkijoille tilaa annettaessa on eri asia kuin näiden itse keksittyjen "turvamarginaalien" käyttäminen.
 
IMO, urpoja molemmat. Paskaako siihen mitään useamman metrin ylimääräistä tilaa jättämään, varsinkaan liikennevaloristeyksessä, kun hyöty on tähtitieteellisen pieni ja se kostautuu myöhemmin jonossa tuleville, jotka eivät pääse etenemään samoilla virheillä. Liikennevaloristeyksissä on monesti muutenkin pysäytysviiva laitettu sen verran kauas, että ei sitä matkaa kannata lähteä itse jatkamaan.
Jos on pysätysviiva, niin silloin pysähdyn tietysti siihen. Lähden kyllä valoista aina niin ripeästi, että 99% perässä tulevista ei pysy mukana sitä ensimmäistä sataa metriä, joten mitään haittaa se parin metrin lisäväli ei kenellekään aiheuta.
 
IMO, urpoja molemmat. Paskaako siihen mitään useamman metrin ylimääräistä tilaa jättämään, varsinkaan liikennevaloristeyksessä, kun hyöty on tähtitieteellisen pieni ja se kostautuu myöhemmin jonossa tuleville, jotka eivät pääse etenemään samoilla virheillä. Liikennevaloristeyksissä on monesti muutenkin pysäytysviiva laitettu sen verran kauas, että ei sitä matkaa kannata lähteä itse jatkamaan.

Selvä hidastaminen jalankuvajaavetoisellalkijoille tilaa annettaessa on eri asia kuin näiden itse keksittyjen "turvamarginaalien" käyttäminen.
Nopeuttaisi letkan liikkeelle lähtöä ja vähentäisi pumppausliikettä, jos kaikki jättäisivät enemmän väliä kuin sanomalehden verran ja talven liukkailla sujuvoittaa hieman "vajaavetoisella" liikkeelle lähtemistä.
 
Pitkien välien jättäjät eivät usein tiedosta tukkivansa kääntymiskaistoille menevien tien. Minulle on jokapäiväistä hommaa odotella yksi valokierto ylimääräistä liittymässä, kun ei pääse sinne kääntymiskaistalle pyytämään nuolivaloa vihreäksi.
 
Nopeuttaisi letkan liikkeelle lähtöä ja vähentäisi pumppausliikettä, jos kaikki jättäisivät enemmän väliä kuin sanomalehden verran ja talven liukkailla sujuvoittaa hieman "vajaavetoisella" liikkeelle lähtemistä.
Ok, eiköhän aleta kaikki jättämään joku 7m väli valoissa seisottaessa. Viis siitä, että sitten korttelin matkalle ei mahdu kuin 10 autoa ja jonot pitenevät moninkertaisesti jne, mutta pääseepähän "sujuvammin liikkeelle" kohti seuraavia valoja. :D
 
Ok, eiköhän aleta kaikki jättämään joku 7m väli valoissa seisottaessa. Viis siitä, että sitten korttelin matkalle ei mahdu kuin 10 autoa ja jonot pitenevät moninkertaisesti jne, mutta pääseepähän "sujuvammin liikkeelle" kohti seuraavia valoja. :D
Joo, minähän nimenomaan tarkoitin yli auton mittaisten välien jättämistä. :facepalm: Se pumppausliike ja hitaasti liikkeelle nylkyttäminen vasta ärsyttävää onkin.
 
Joo, minähän nimenomaan tarkoitin yli auton mittaisten välien jättämistä. :facepalm: Se pumppausliike ja hitaasti liikkeelle nylkyttäminen vasta ärsyttävää onkin.
Kyllä se auton mittainenkin väli vielä mahtuu tähän kategoriaan.

Ja pumppausliikkeestä nyt ei kuitenkaan päästä eroon niin pitkään, kuin on olemassa ihmisiä kuskeina ja nämä ajavat teillä, joissa on risteyksiä, suojateitä ja liikennevaloja, joten siitä ei kannata hermoja menettää.

Jatkot kuuluvat varmaankin paremmin "mikä arsyttää kanssa-autoilijoissa" -ketjuun kuin tänne.
 
Kyllä se auton mittainenkin väli vielä mahtuu tähän kategoriaan.

Ja pumppausliikkeestä nyt ei kuitenkaan päästä eroon niin pitkään, kuin on olemassa ihmisiä kuskeina ja nämä ajavat teillä, joissa on risteyksiä, suojateitä ja liikennevaloja, joten siitä ei kannata hermoja menettää.

Jatkot kuuluvat varmaankin paremmin "mikä arsyttää kanssa-autoilijoissa" -ketjuun kuin tänne.

Mutta on se kyllä jumalattoman tyhmää, jos ajaa keskelle risteystä ruuhkassa ja sitten vihreillä olijat eivät pääse etenemään. Jos mä joskus tekisin ton, niin ottaisi aivan pirusti päähän. Sekin toki ottaa päähän, kun takana töötätään, kun en todellakaan aio ajaa siihen risteykseen tukkimaan tietä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 572
Viestejä
4 492 358
Jäsenet
74 259
Uusin jäsen
beraku

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom