Tyhmät ihmiset

(*) Tässä tapauksessa kontakti ei ole lätkätaklaus, pukkaaminen, tai mikään, mikä viittaisi agressiivisuuteen. Lähinnä samanlainen kontakti, joka syntyy, kun ahtautuu keskivertoa hiukan laajemman henkilön ohi liukuportaissa.

Mikäs juttu tämä on.. liukuportaissa modernin teknologian ansiosta liike tapahtuu koneiston puolelta, ei siellä tarvitse manuaalisesti kävellä ja ohitella päästäkseen määränpäähän. Ei niin kiire voi kellään olla etteikö voisi liukuportaiden matkalle rauhoittua.
 
Mikäs juttu tämä on.. liukuportaissa modernin teknologian ansiosta liike tapahtuu koneiston puolelta, ei siellä tarvitse manuaalisesti kävellä ja ohitella päästäkseen määränpäähän. Ei niin kiire voi kellään olla etteikö voisi liukuportaiden matkalle rauhoittua.

Aika monella kuitenkin on kiire. Esim lentokentällä tai metrossa. Ainakin Briteissä oli aiemmin oikein maininta siitä että jos seisot niin seiso oikealla (toisessa laidassa, muistelen että oikealla).
 
Aika monella kuitenkin on kiire

Tätä on kyllä vähän pakko epäillä. Nykyään tuntuu, että ihmisten mielikuvissa on vain kahdenlaisia ihmisiä eli niitä joilla on jatkuvasti kiire (tai ainakin jatkuvasti kertovat siitä) ja sitten on laiskoja jotka eivät tee mitään. Joillakin ihmisillä on jatkuvasti aina niin kiire, että eivät kerkiä kuin siitä kiireestään puhumaan.
 
Mikäs juttu tämä on.. liukuportaissa modernin teknologian ansiosta liike tapahtuu koneiston puolelta, ei siellä tarvitse manuaalisesti kävellä ja ohitella päästäkseen määränpäähän. Ei niin kiire voi kellään olla etteikö voisi liukuportaiden matkalle rauhoittua.
Ainakin Helsingissä liukuportaissa pidetään vasen puoli vapaana kiireisille. Metroon mentäessä on ihmeesti kiireisiä vaikka vuoroväli on vain minuuteja. Olen jo tottunut lapsen kanssa liikkuessa että lapsi on edessä eikä vierellä. Kai se on nuo suuremmat ihmismassat. Lentokentällä taas voi olla jo oikea kiire.

Olen itsekin monesti kävellyt mutta syynä ei ole kiire vaan tylsyys, saapahan liikuntaa samalla. Pidemmissä portaissa voi ottaa puhelimen esiin ja selata sitä.
 
Viimeksi muokattu:
Tätä on kyllä vähän pakko epäillä. Nykyään tuntuu, että ihmisten mielikuvissa on vain kahdenlaisia ihmisiä eli niitä joilla on jatkuvasti kiire (tai ainakin jatkuvasti kertovat siitä) ja sitten on laiskoja jotka eivät tee mitään. Joillakin ihmisillä on jatkuvasti aina niin kiire, että eivät kerkiä kuin siitä kiireestään puhumaan.
Hetkonen, epäilet siis ettei kenelläkään voi olla kiire? Jännä kupla tuollainen.

Liukuportaissa kuuluu seisoa oikeassa reunassa, jotta muut voivat tarvittaessa ohittaa ja sillä siisti. Se on ihan yleismaailmallinen käytäntö mm. juuri metroissa ja lentokentillä ja yleensä se on opastettu ummikoille selvillä merkinnöillä. Ei siinä tarvitse kenenkään alkaa arvioimaan muiden kiireen taustoja. Ja joku voi haluta kävellä niissä portaissa ilman kiirettäkin.

Vaan eipä silti, on tuota käytäntöä kritisoitukin, kun se aiheuttaa sen että portaiden mekanismi kuluu epätasaisesti ja kun suurin osa kuitenkin seisooo, niin käytäntö heikentää läpimenokapasiteettia.

Jossakin tavaratalon portaissa ei ole niin suurta merkitystä miten siellä seisoo ja missä.

Escalator etiquette - Wikipedia
Why the escalator etiquette of 'stand right, walk left' is wrong - Macleans.ca
 
Sinäkö se helvetin idiootti olet, joka seisoa päjöttää aina vasemmalla puolella portaissa ja mulkoilee vihaisesti kaikkia muita?
Toki ja itse kiireisenä auraan oikean puolen ja tönin ihmiset pois :D Samoin ratikkaan mennessä mulkoilen kovasti kun ihmiset eivät päästä ensin sisään vaan tulevat ulos kiroillen kun astelen sisään. Pitäisi tajuta odottaa säännön, ensin sisään, sitten ulos mukaisesti ;)

korjasin tuon, se oli virhe...
 
Hetkonen, epäilet siis ettei kenelläkään voi olla kiire? Jännä kupla tuollainen.

Viesti johon vastasin ja jota lainasin oli "Aika monella kuitenkin on kiire" ja epäilin tätä monien kiirettä. En missään vaiheessa väittänyt, ettei kenelläkään voi olla kiire.
 
Viesti johon vastasin ja jota lainasin oli "Aika monella kuitenkin on kiire" ja epäilin tätä monien kiirettä. En missään vaiheessa väittänyt, ettei kenelläkään voi olla kiire.
Ok, eli sen sijaan ettei kenelläkään voisi olla kiire, epäilet "ettei monilla voi olla kiire"? Eipä tuo asiasisältö hirveästi tällä korjauksella muuttunut, mutta näillä mennään. :D
 
Ok, eli sen sijaan ettei kenelläkään voisi olla kiire, epäilet "ettei monilla voi olla kiire"? Eipä tuo asiasisältö hirveästi tällä korjauksella muuttunut, mutta näillä mennään. :D

Sille en voi mitään jos et ymmärrä lukemaasi.
Yksinkertaistetaan vielä lisää eli nykyisin kaikilla pitää olla kiire koko ajan vaikka todellista kiirettä ei läheskään kaikilla ole.
Esimerkiksi ihan työpaikan palavereissä aika harva kertoo ettei ole kiire sillä se ei näytä hyvältä esimiehen silmissä vaan kaikki kertovat, että on kiirettä töissä.
Ihan samalla tavalla, kun ihmiset tapaavat vaikka kaupungilla harva tunnustaa että, että eipä ole kiire vaan on ihan hyvin aikaa sillä näyttäisit muiden silmissä laikalta.
Moni on varmasti tavannut ihmisiä joilla on hirveä kiire mutta kerkiävät kyllä jäädä juoruamaan, kun kaupungilla tapaavat.
Näillä kiireisillä ihmisillä on aina aikaa kertoa kiireestään. Ovat siis hieman, kuin vegaanit.
 
Sille en voi mitään jos et ymmärrä lukemaasi.
Yksinkertaistetaan vielä lisää eli nykyisin kaikilla pitää olla kiire koko ajan vaikka todellista kiirettä ei läheskään kaikilla ole.
Esimerkiksi ihan työpaikan palavereissä aika harva kertoo ettei ole kiire sillä se ei näytä hyvältä esimiehen silmissä vaan kaikki kertovat, että on kiirettä töissä.
Ihan samalla tavalla, kun ihmiset tapaavat vaikka kaupungilla harva tunnustaa että, että eipä ole kiire vaan on ihan hyvin aikaa sillä näyttäisit muiden silmissä laikalta.
Moni on varmasti tavannut ihmisiä joilla on hirveä kiire mutta kerkiävät kyllä jäädä juoruamaan, kun kaupungilla tapaavat.
Näillä kiireisillä ihmisillä on aina aikaa kertoa kiireestään. Ovat siis hieman, kuin vegaanit.
Kyllä minä tuon kaiken jaarittelusi ymmärsin, mutta sinun tai kenenkään muun tehtävä ei ole arvioida tai paheksua sitä millä kiireellisyysasteella tai ylipäätään mistä syystä kukakin tahtoo ohittaa toisen ja missä. Huolehtikoon jokainen omasta elämästään ja eläköön parhaaksi katsomallaan tavalla, mutta toki yhteisiä pelisääntöjä noudattaen.
 
Kyllä minä tuon kaiken jaarittelusi ymmärsin, mutta sinun tai kenenkään muun tehtävä ei ole arvioida tai paheksua sitä millä kiireellisyysasteella tai ylipäätään mistä syystä kukakin tahtoo ohittaa toisen ja missä. Huolehtikoon jokainen omasta elämästään ja eläköön parhaaksi katsomallaan tavalla, mutta toki yhteisiä pelisääntöjä noudattaen.

Nyt on sen verran kiirettä etten kerkiä keksimään vastauksia näihin itse keksimiisi asioihin.
 
Toki ja itse kiireisenä auraan oikean puolen ja tönin ihmiset pois :D Samoin ratikkaan mennessä mulkoilen kovasti kun ihmiset eivät päästä ensin sisään vaan tulevat ulos kiroillen kun astelen sisään. Pitäisi tajuta odottaa säännön, ensin sisään, sitten ulos mukaisesti ;)

korjasin tuon, se oli virhe...

Internet ei unohda.

Tuo ihmiset ulos, apinat sisään tuntuu olevan hemmetin vaikea sääntö ja monta kertaa näkee ihan kantasuomalaisia ikäihmisiä jotka tunkee tapittamaan suoraan metron oven eteen kun ihmiset yrittää nousta pois. Ei vituta juuri ollenkaan.
 
Siis harvemmin sitä rullaportaissa on faktisesti niin kiire että "pitäisi" kävellä, mutta niissä on juoppojen, mummojen, narkkareiden yms. kaatuilevien tyyppien takia niin hidas vauhti että alaspäin mennessä se kävely on kyllä ihan normimeininkiä. Ei vie energiaa ja säästää tyyliin pari minuuttia ja ennen kaikkea säästää mielenterveyttä ettei tarvitse seistä siinä loputtomiin lukemassa Oatlyn vammaisia mainoksia.
 
Viimeksi muokattu:
Parin minuutin säästö rullaportaissa kävelemällä. Jos tuohon aikoisi pystyä päivässä niin saisi mennä aika monet pitkät rullaportaat aika moneen kertaan :)

Silloin harvoin kun on oikeasti kiire niin tulee mentyä normiportaita, ellei rullaportaat satu olemaan tyhjänä.
Kyllä tuollaisen säästön saa aikaiseksi mm. Metron pitkissä portaissa jos muutaman kerran päivässä joutuu käyttämään. Se on sitten eri asia onko sillä kenellekin minkä verran merkitystä, mutta ei se ole kenenkään ulkopuolisen asia päättää.
 
Se kävely on kuitenkin usein ratkaiseva tekijä siinä mihin metroon päätyy. Ja en siis puhu mistään Hakaniemen 10 metrin portaista.
 
Kyllä tuollaisen säästön saa aikaiseksi mm. Metron pitkissä portaissa jos muutaman kerran päivässä joutuu käyttämään. Se on sitten eri asia onko sillä kenellekin minkä verran merkitystä, mutta ei se ole kenenkään ulkopuolisen asia päättää.

Oma ajatus lähinnä oli että yleensä nuo ajansäästöt koetaan huomattavasti isompina kun mitä todellisuudessa säästyy. Ajantaju hämärtyy jos ei pääse omaa maksimivauhtia.

Montako sekuntia muuten suunnilleen vie kerta metron portaissa? Tulee käytyä noissa tosi harvoin mutta olettaisin että joku 20sek korkeintaan?
 
Oma ajatus lähinnä oli että yleensä nuo ajansäästöt koetaan huomattavasti isompina kun mitä todellisuudessa säästyy. Ajantaju hämärtyy jos ei pääse omaa maksimivauhtia.

Montako sekuntia muuten suunnilleen vie kerta metron portaissa? Tulee käytyä noissa tosi harvoin mutta olettaisin että joku 20sek korkeintaan?
Riippuu portaiden pituudesta, mutta jos oletetaan että pituus on keskimäärin 60m ja nopeus 0,5m/s, niin silloin niissä seisotaan 120s.

Nopeus lainattu wikistä ja pituus hihasta.

Edit.
Ja siis jos kävellen nopeuden voi tuplata (ainakin alaspäin mennessä onnistuu), niin onhan tuolla jo merkitystä mm. junaan ehtimisen kanssa. Ja hyötyliikunnan näkemys vielä päälle.
 
Viimeksi muokattu:
Oma ajatus lähinnä oli että yleensä nuo ajansäästöt koetaan huomattavasti isompina kun mitä todellisuudessa säästyy. Ajantaju hämärtyy jos ei pääse omaa maksimivauhtia.

Montako sekuntia muuten suunnilleen vie kerta metron portaissa? Tulee käytyä noissa tosi harvoin mutta olettaisin että joku 20sek korkeintaan?

No mä voin kellottaa omat rullaportaat töihin mennessä kävellen ja seisten, palataan asiaan huomenna :rofl: Siitä pitäisi vielä joku laskelma saada kun suhteuttaa metrojen kulkuväliin.
 
Jos metro ei ole viimeinen kulkuväline, niin vuoron missaaminen tuhlaamalla minuutin-parin portaissa voi tarkoittaa jatko-yhteyden missaamista. Lisäksi jos on menossa sellaiseen suuntaan, että joka toisella metrolla ei pääse perille, niin odotus voi olla selvästi pidempi. Yleisesti ottaenkin mieluisampaa se on metrossa istuskella kuin laiturilla pönöttää sen takia, että ei kävellyt portaita.
 
No mä voin kellottaa omat rullaportaat töihin mennessä kävellen ja seisten, palataan asiaan huomenna :rofl: Siitä pitäisi vielä joku laskelma saada kun suhteuttaa metrojen kulkuväliin.

Laske vielä montako askelta ehdit ottaa niin saa helposti laskettua mikä on ylimääräinen kävelylenkki minkä ehtii kuukauden työmatkoilla kävelemään jos liukuportaat kävelee päivittäin.. ;)
 
Junaan pyrkivät ihmiset. Kun lähijunaa tulee käytettyä melkein päivittäin, niin nämä ovat vituttaneet aina. Niin junassa ollessa kuin junaan mennessä.

Mikä siinä on niin vaikeaa, että seistään ovien sivuilla, kunnes sieltä sisältä ei selkeästi ole enää ketään tulossa? Yleensä ihmiset joko tukkivat oven työntäytymällä väkisin läpi, jotta varmasti pääsevät istumaan, tai sitten hinaavat siinä edestakaisin kun yrittävät jokaisen sieltä tulevan ihmisen välistä päästä sisälle. Tai pahimmassa tapauksessa saa työntyä jonkun porukan läpi ihan reilusti vaan kädellä ihmisiä sivuun työntäen, kun muodostavat jotain puoliympyröitä siihen oven ulkopuolelle kun junasta pitäisi päästä ulos. Eikä edes enää ole niitä portaita, josta voi ottaa vähän vauhtia jalat edellä että ne laiturilla seisoskelijat tajuavat vähän katsoa ennen päälle pyrkimistä.

Kokemukseni mukaan junaan astuminen tuntuu hankalimmalta teineille ja isolle osalle vähänkin vanhempia naisihmisiä. Ehkä tässä jonkinlainen herrasmiesmäisyyden jankuttaminen on pätenyt miespuolisiin? Vaikka toki tätä tekee ihan kaikki, ja jokaisella asemalla + ovella löytyy aina vähintään yksi ääliö.
 
Metrossa aivan sama juttu.
Yhtä vaikeaa se on kuin ovissa olevan lätkän katsominen, että ovien väliin ei saa mennä. Silti nuoret juoksevat täysillä saadakseen käden ovien väliin ja sitten hakkaavat turhautuneena nappia, miksi kaikki eivät odota että MINÄ pääsen kyytiin!
 
Ainakin Helsingissä liukuportaissa pidetään vasen puoli vapaana kiireisille. Metroon mentäessä on ihmeesti kiireisiä vaikka vuoroväli on vain minuuteja. Olen jo tottunut lapsen kanssa liikkuessa että lapsi on edessä eikä vierellä. Kai se on nuo suuremmat ihmismassat. Lentokentällä taas voi olla jo oikea kiire.

Olen itsekin monesti kävellyt mutta syynä ei ole kiire vaan tylsyys, saapahan liikuntaa samalla. Pidemmissä portaissa voi ottaa puhelimen esiin ja selata sitä.
Oletkohan ikinä liikkunut metrolla? Vuoroväli saattaa hyvinkin olla enemmän kun pari minuuttia, joka taas saattaa johtaa että jatkoyhteys myöhästyy koska bussit.lähtevät entistä harvemmin. Eli metroon tosiaan on kiireellisiö ihmisiä, jonka takia on hyvä pitää se vasen kaista vapaana.
 
  • Tykkää
Reactions: ie1
Oletkohan ikinä liikkunut metrolla? Vuoroväli saattaa hyvinkin olla enemmän kun pari minuuttia, joka taas saattaa johtaa että jatkoyhteys myöhästyy koska bussit.lähtevät entistä harvemmin. Eli metroon tosiaan on kiireellisiö ihmisiä, jonka takia on hyvä pitää se vasen kaista vapaana.
Pisimillään tainnut olla hieman yli 10 minuuttia sunnuntaina mikä ei ole aika eikä mikään. Toki poikkeustapaukset erikseen mutta itse ei ole tarvinnut kiirehtiä vaikka säännöllisesti metrolla liikun. Lisäksi jätän aikaa aina siten että olen ajoissa perillä taikka vaihtopaikassa. Länsimetroa käytän todella harvoin, en tiedä milaiset vuorovälit siellä on.

Ymmärrän silti jos jollakin on kiire ja jätän kaistan vapaaksi. Kaikilla ei ole samanlaista vapautta omiin aikatauluihinsa kuin minulla. Osa rientää kokouksesta toiseen ja sitten lapsia hakemaan tai muuhun tapaamiseen. Itseänikin ärsyttää jos kaista on tukossa vaikka kiirettä ei olisikaan.
 
Metrossa aivan sama juttu.
Yhtä vaikeaa se on kuin ovissa olevan lätkän katsominen, että ovien väliin ei saa mennä. Silti nuoret juoksevat täysillä saadakseen käden ovien väliin ja sitten hakkaavat turhautuneena nappia, miksi kaikki eivät odota että MINÄ pääsen kyytiin!
Tuo ärsyttää paljon. Vielä enemmän ne jotka odottavat kavereitaan ja pitävä ovea auki niin junissa kuin metroissa. Toisaalta joskus kuski mokaa (harvoin) ja laittaa ovet liian pian kiinni ja sitten valmiiksi odottanut jonon viimeinen jää lapsen kanssa ovan väliin. Itselle ei ole tapahtunut tuota mutta eräälle tutulle näkövammaiselle kyllä.

Tästä päästäänkin yhteen yleiseen ryhmään tyhmiä ihmisiä. Niihin jotka ajattelevat näkövammaisen kepin olevan merkki että saa etuilla ja mennä eteen. Keski-Euroopassa siihen osataan suhtautua ja ihmiset tarjoavat apuaan helposti. Opaskoirat on toinen juttu joihin ei osata suhtautua oikein.
 
Jotain kuitenkin on, mikä ei mene kassajonossa jakeluun:
Jotkut toimivat siten, että latovat omat ostoksensa hihnalle, laittavat ehkä kapulankin, mutta jäävät pojottamaan siihen liukuhihnan alkupäähän siten, ettei seuraava voi laittaa tavaroitaan hihnalle. Vaikka tämän ostoksia aletaan jo piippaamaan ja hihnan loppupää olisi tyhjänä, seisoo sankari tiukasti paikallaan, kuin tammi. Sitten lähes jokainen näistä katselee ihan ihmeissään ja jopa loukkaantuneena, kun tulevasta kontaktista(*) välittämättä alan lappamaan kamojani hihnalle.
Tässä skenaariossa näyttää tyhmiä ihmisiä olevan muutkin kuin hihnan päähän jäävät. Siis oikeasti, kuinka hemmetin vaikeaa on avata suunsa ja sanoa "anteeksi, voisitteko siirtyä eteenpäin?" Mutta ei, mieluummin tönitään, ängetään välistä tai tökitään ostoskärryillä, pääasia ettei vain tarvitse puhua tuntemattomille. Käsittämätöntä.
 
Tässä skenaariossa näyttää tyhmiä ihmisiä olevan muutkin kuin hihnan päähän jäävät. Siis oikeasti, kuinka hemmetin vaikeaa on avata suunsa ja sanoa "anteeksi, voisitteko siirtyä eteenpäin?" Mutta ei, mieluummin tönitään, ängetään välistä tai tökitään ostoskärryillä, pääasia ettei vain tarvitse puhua tuntemattomille. Käsittämätöntä.
Jäi varmaan tähdellä merkitty pikkupräntti lukematta.

Suomalaiselle kun sanoo "Anteeksi, voisitko.." niin melkein hyppää ilmaan järkytyksestä, että "voi kauhistus ihanko minä tässä nyt.." ja miettii vielä illallakin, että "vitsiku ei ois pitäny seistä siinä". Mokan on oltava järkyttävän suuri jos joku on sen vuoksi joutunut suunsa avaamaan. Samaa saa kestää liikenteessä. Jos koittaa kevyesti töötätä hereille valoissa niin edellä ajavalla menee pasmat täysin sekaisin ja lähtee kaasu pohjassa eteenpäin, vaikka vain normaalia lähtöä oli pyydetty.
 
Jäi varmaan tähdellä merkitty pikkupräntti lukematta.
Ei jäänyt. Takanatulijalla oli selvästikin kansallinen, ellei peräti geneettinen, erityispiirre pysyä mykkänä ja normaalien käytöstapojen sijaan vain tunkea sanaakaan sanomatta edelläolijan ja liukuhihnan väliin.
Suomalaiselle kun sanoo "Anteeksi, voisitko.." niin melkein hyppää ilmaan järkytyksestä, että "voi kauhistus ihanko minä tässä nyt.." ja miettii vielä illallakin, että "vitsiku ei ois pitäny seistä siinä".
Sori, en tajua. Mitä ihmeen väliä on sillä, järkyttyykö puhuteltu vai ei?

Ei kai oikeasti kukaan pelkää tuntemattomille puhumista sen takia, että toinen järkyttyy sydänkohtaukseen asti, tai vetää turpaan järkytyksestä toivuttuaan? Olen aivan varma, että kummankin tapahtumisen todennäköisyys on jossain Eurojackpotin päävoiton huonommalla puolella.
Samaa saa kestää liikenteessä. Jos koittaa kevyesti töötätä hereille valoissa niin edellä ajavalla menee pasmat täysin sekaisin ja lähtee kaasu pohjassa eteenpäin, vaikka vain normaalia lähtöä oli pyydetty.
Tunnistan ilmiön, mutta kyse on sen verran eri asiasta, ettei vertailussa ole juuri järkeä.
 
Tää on viihdyttävä ketju. Suurimman osan tänne ketjuun kommentoivista pitäis vähän höllentää omaa asennettaan. Asiat on maailmassa aika tun hyvin noin yleisesti kun rullaporrashäiriköt on se suurin kiukun aihe :-)
 
Sori, en tajua. Mitä ihmeen väliä on sillä, järkyttyykö puhuteltu vai ei?
.
Niin no, jos on geneettinen tai kulttuurillinen erityispiirre ettei halua aiheuttaa häiriötä niin sillä on sitä väliä, että silloin ei varmaankaan halua järkyttää muita.

Onko kyse siitä, että et ymmärrä vai siitä että et koe järkeväksi?

Ei kai oikeasti kukaan pelkää tuntemattomille puhumista sen takia, että toinen järkyttyy sydänkohtaukseen asti, tai vetää turpaan järkytyksestä toivuttuaan? Olen aivan varma, että kummankin tapahtumisen todennäköisyys on jossain Eurojackpotin päävoiton huonommalla puolella.
Kyllä moni pelkää tuntemattomille puhumista, eikä niinkään sen reaktion vuoksi vaan ihan omaa epäsosiaalisuuttaan. Se onko se ymmärrettävää vai ei, se riippuu enemmänkin ymmärtäjästä.

En mä viestilläni ottanut kantaa siihen pitäiskö jonossa seisovalle älähtää vai töniä. Kunhan toin yhden aspektin lisää skenaarioon.

...

Mut mitäs mieltä tästä skenaariosta: päästin kerran muutamaa ostosta kantaneen, ulkoisista piirteistä päätellen lähi-itäläisen asiakkaan edelleni. Tämä kumarsi syvään kiitokseksi ja alkoi omien ostostensa jälkeen latoa minunkin ostoksia hihnalle (kapula oli välissä ihan oikein asetettuna), katselin vaan että jaahas, en kyllä laittais parsakaalia hihnan alkupäähän, vaan maidot ja muut purnukat (jotta ne saa pussin pohjalle). Vähäsen tuntui epämukavalta kun toinen käy läpi omia ostoksia, mutta toisaalta ystävällinen tarkoitusperä käänsi kokemuksen kokonaisuudessa myönteiseksi. Sanaakaan ei vaihdettu, enkä oikein tiennyt miten tuntoja olisi tuossa sanallisesti edes ilmaissut.
 
Tyhmiä ovat ne jotka jatkavat vääntämistä nettiforumilla. Silloin kun keskustelu muuttuu väittelyksi niin kaikki osapuolet ovat tyhmiä.

Outoa muuten tässä ketjussa on monta sivua jankkausta tyhjästä ja Diaz ei ole osallistunut väittelyyn. Onkohan jotain tapahtunut vai oliko hänellä eri nick täällä?
 
Outoa muuten tässä ketjussa on monta sivua jankkausta tyhjästä ja Diaz ei ole osallistunut väittelyyn. Onkohan jotain tapahtunut vai oliko hänellä eri nick täällä?
Toisen keskustelijan mollaaminen, vaikka tämä ei liity aiheeseen tai keskusteluun millään tavalla, on mielestäni helvetin typerää.
 
Tässä skenaariossa näyttää tyhmiä ihmisiä olevan muutkin kuin hihnan päähän jäävät. Siis oikeasti, kuinka hemmetin vaikeaa on avata suunsa ja sanoa "anteeksi, voisitteko siirtyä eteenpäin?" Mutta ei, mieluummin tönitään, ängetään välistä tai tökitään ostoskärryillä, pääasia ettei vain tarvitse puhua tuntemattomille. Käsittämätöntä.
En töni toisia, änkeä väkisin välistä, enkä töki ketään ostoskärryillä. Ei kuulu tapoihini. Osaan myös puhua tuntemattomille, mikäli koen sen tarpeelliseksi. Toisinaan suoriudun keskustelusta jopa siten, etten tulkitse tulkinnanvaraisia kommentteja automaattisesti keskustelukumppania vastaan. ;)
Ei jäänyt. Takanatulijalla oli selvästikin kansallinen, ellei peräti geneettinen, erityispiirre pysyä mykkänä ja normaalien käytöstapojen sijaan vain tunkea sanaakaan sanomatta edelläolijan ja liukuhihnan väliin.
Harvemmin pyytelen anteeksi tuulipukujen kahahtamista toisiinsa. En koe tarvetta kommentoida tätä selvästikin loukkaavaa tapahtumaa yhtään mitenkään.

Kaikesta päätellen kirjoitin jotenkin epäselvästi. Jotta oppisin ilmaisemaan itseäni selkeämmin, voisitko vinkata, missä ja miten kirjoitin epäselvästi, jopa harhaanjohtavasti?
 
Jotta oppisin ilmaisemaan itseäni selkeämmin, voisitko vinkata, missä ja miten kirjoitin epäselvästi, jopa harhaanjohtavasti?
Epäselvää tai harhaanjohtavaa oli se, että jos yleensä pyydätkin väistämään ennen änkeämistäsi lähituntumalle, niin se jäi nyt kokonaan mainitsematta. Viestistäsi sai ainoastaan kuvan, että tunget hihnalle omien ostostesi kanssa sanomatta yhtään mitään edessä seisovalle. Ja kun minusta se on outoa käytöstä, niin kommentoin sitä. (Mutta tämä menee nyt täysin offtopiciksi, joten jatketaan yv:llä, jos on aihetta.)
 
Epäselvää tai harhaanjohtavaa oli se, että jos yleensä pyydätkin väistämään ennen änkeämistäsi lähituntumalle, niin se jäi nyt kokonaan mainitsematta. Viestistäsi sai ainoastaan kuvan, että tunget hihnalle omien ostostesi kanssa sanomatta yhtään mitään edessä seisovalle. Ja kun minusta se on outoa käytöstä, niin kommentoin sitä. (Mutta tämä menee nyt täysin offtopiciksi, joten jatketaan yv:llä, jos on aihetta.)
Tämä selvä. Ja samaa mieltä, turha enää tästä jatkaa. :)
 
Tätä on kyllä vähän pakko epäillä. Nykyään tuntuu, että ihmisten mielikuvissa on vain kahdenlaisia ihmisiä eli niitä joilla on jatkuvasti kiire (tai ainakin jatkuvasti kertovat siitä) ja sitten on laiskoja jotka eivät tee mitään. Joillakin ihmisillä on jatkuvasti aina niin kiire, että eivät kerkiä kuin siitä kiireestään puhumaan.

Sepäs tuli sopivasti: Monilla hesalaisilla on silmiinpistävä tapa, johon törmää päivittäin: ”Tuntuu, että ihmiset juoksevat kuolemaa vastaan”
 
Uskoisin, että tämä kiire johtuu osittain siitä, että ihmisiä yksinkertaisesti ahdistaa oleskella metroaseman kaltaisilla julkisilla paikoilla yhtään sen enempää kuin on pakko. Kyllä ainakin mua ahdistaisi.

Omassa autossa ei ahdista, sehän on vähän kuin toinen olohuone... :)
 
Liukuportaissa seisomisesta puhuttiin, tämä on kyllä itseänikin joissain tilanteissa hieman tympinyt.

Itse pyrin kävelemään (ainakin 'asekeleettomat', eli liukukäytävä?) likuportaat.

Mainittiin ajan säästämisestä, se nyt ehkä osittain vaikkakin monesti lyhyt on ajansäästö yksittäitsä henkilöä kohden, mutta itse näkisin ennemminkin portaiden kävelemisen sujuunnuttavan esteetöntä liikkumista (etenkin ruuhkaisissa paikoissa!).
Portaille kuitenkin tullaan jostain kävellen kävelyvauhtia (yleensä nopeampi kuin portaikon vauhti), sitten jos portaille tehdäänkin pysähdys ja liu'utaan hitaasti koneistuksen voimalla ja samalla onkin enemmän väenpaljoutta tulossa niin alkaa tekemään pientä tukosta portaiden eteen.
 
Liukuportaissa seisomisesta puhuttiin, tämä on kyllä itseänikin joissain tilanteissa hieman tympinyt.

Itse pyrin kävelemään (ainakin 'asekeleettomat', eli liukukäytävä?) likuportaat.

Mainittiin ajan säästämisestä, se nyt ehkä osittain vaikkakin monesti lyhyt on ajansäästö yksittäitsä henkilöä kohden, mutta itse näkisin ennemminkin portaiden kävelemisen sujuunnuttavan esteetöntä liikkumista (etenkin ruuhkaisissa paikoissa!).
Portaille kuitenkin tullaan jostain kävellen kävelyvauhtia (yleensä nopeampi kuin portaikon vauhti), sitten jos portaille tehdäänkin pysähdys ja liu'utaan hitaasti koneistuksen voimalla ja samalla onkin enemmän väenpaljoutta tulossa niin alkaa tekemään pientä tukosta portaiden eteen.
Puhumattakaan siitä, että kaikkialla pyritään säästämään energiaa ja kannustamaan hyötyliikkumiseen, niin miksi se ei koskisi myös niitä liukuportaita jne?
 
Menee liukuportaiden idea ihan hukkaan jos niissä kävellään.Itse ainakin säästän energiaa enkä kävele liukuportaissa.
 
Menee liukuportaiden idea ihan hukkaan jos niissä kävellään.Itse ainakin säästän energiaa enkä kävele liukuportaissa.
Eikö liukuportaiden idea ole kuljettaa nopeammin ihmisiä että kaikki sujuisi rivakammin eikä niin että nuhjataan niissä liukuportaissa niin että koko liukuportaat on tukossa?
 
Menee liukuportaiden idea ihan hukkaan jos niissä kävellään.Itse ainakin säästän energiaa enkä kävele liukuportaissa.
Henkilökohtaisen energian säästäminen ei taida olla vielä sillä listalla millä maailma pelastuu. :D
 
Eikö liukuportaiden idea ole kuljettaa nopeammin ihmisiä että kaikki sujuisi rivakammin eikä niin että nuhjataan niissä liukuportaissa niin että koko liukuportaat on tukossa?
Siinä nyt mitään konkreettista ajansäästöä tule,seisoi tai käveli.Ehkä kerkiää raapia muniaan sen 30 sekuntia pidempään jossain asemalaiturilla,näin esimerkkinä.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 332
Viestejä
4 509 782
Jäsenet
74 355
Uusin jäsen
anomuumi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom