Minä en ihan oikeasti kykene ymmärtämään että tästäkin tulee ongelma jos ei taivuta rautalankaa kaikille, jotka eivät itse halua asiaa ajatella tai selvittää. Jos tosissasi asiaa kysyit, niin ei kai siinä sitten mitään, mutta ensimmäisenä tuli mieleen että trollaat, kun olet itse päättänyt että eihän tuossa nyt voi olla koskaan eikä missään mitään ongelmaa ja että kaikki turvallisuushöpinät ovat vain paskapuhetta.
Saunatiloja ja kylpyhuoneita on erilaisia. Joissakin ei varmasti ole mitään suurempaa ongelmaa vaikka sen kylpyhuoneenkin lämmittäisi samaan lämpötilaan kuin saunan, mutta sitä ei voi yleistää kaikkialle. Rakenteissa ja kalusteissa käytettyjä materiaaleja ei ole tehty kestämään kuumuutta muualla kuin siellä löylytilassa. Kylpyhuoneessa mm. valaisimet ovat usein katossa, jonne lämpö vaikuttaa ensimmäisenä ja pisimpään. Lisäksi kylpyhuoneessa on usein myös peilikaappeja ja muita hyllyjä, joissa voidaan säilyttää vaikka mitä tuotteita ja sähkölaitteita, jotka taas saattavat reagoida kuumuuteen hyvinkin eri tavoin. Pienessä tilassa kiuas lämmittää sen kylpyhuoneenkin yläosasta sellaisiin lämpötiloihin, että joku spray-purkki voi hyvinkin räjähtää, josta sitten lopputulos voi olla jopa tulipalo tai jotain vähäisempää. Meillä oli edellisessä asunnossa sellainen ongelma, että jos kiuas oli päällä pitkän aikaa, niin ovi valskasi kiinni ollessaankin lämpöä sinne kylpyhuoneen puolelle siinä määrin, että kaikki peilikaapissa olleet rasvat ja voiteet muuttuivat vetisiksi ja alaspäin olevat tuubit vuotivat sisältönsä kaapin sisälle. Lisätään yhtälöön vielä joku peilikaapin päällä tai ylähyllyllä oleva partakone, niin vain taivas on rajana mitä sen akku tekee, kun ulkoinen lämpötila on riittävän pitkään riittävän korkealla.
Keksin kyllä vielä lisääkin erilaisia ongelmapaikkoja, mutta tällä erää en koe tarpeelliseksi käyttää aikaa siihen tällaisessa ketjussa.
huoh.
tässä maassa räjähtelisi sitten spray-purkit ja partakoneen akut lähes päivittäin, jos tämä olisi realistinen skenaario. toki varmaan teoriassa mahdollista, mutta kiuas pitänee olla aika pitkään päällä että tilavuudeltaan usein moninkertainen tila nousee saunan lämpötiloihin. mutta jos näin olisi tapahtunut niin eiköhän siitä iltapäivälehdet tekisi numeroa kun tekevät paljon pienemmistäkin.