Tyhmät ihmiset

Liittynyt
21.05.2020
Viestejä
2 575
Eikös siinä lähinnä valitettu että lähes kaikki siellä olevat mustat on siivoojia, vaikka heillä on tutkinto.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 873
Tarkoitin, että 98% kreikkalaisista on valkoisia, joka sitä myöden myös tottakait näkyy kaikkialla Kreikassa, jopa kuntosaleilla.
Olet nyt käsittänyt väärin. Ei inklusiivisuus ja representaatio noin toimi. Se on rasismus jos ympärillä näkyy liikaa valkoisia.
Eikös siinä lähinnä valitettu että kaikki siellä olevat mustat on siivoojia?
Eipä tuollaisista pinnallisista twaateista oikein pääse selvyyteen siitä, mitä oikeasti halutaan sanoa vaikka tässä tapauksessa oikein sujuvasti on nimellinen sisältö saatu ilmaistua.

Toki varsinainen sanomahan tuossakin instatyyppisessä somepostauksessa on "kato mua, kehu mua" kuten niin usein yleensäkin. Itse noudatin piilosanomaa 50% eli kävin katsomassa useammankin kuvan mutta en osallistu twatterointiin.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
996
En tiedä onko tämä randomien somepostauksien analysointi tarpeellista, mutta menköön.
Itse jäin tähän kohtaan jumiin: " So they probably think I should be cleaning too"
 
Liittynyt
21.05.2020
Viestejä
2 575
Eipä tuollaisista pinnallisista twaateista oikein pääse selvyyteen siitä, mitä oikeasti halutaan sanoa vaikka tässä tapauksessa oikein sujuvasti on nimellinen sisältö saatu ilmaistua.
No minä nyt kommentoin sitä, mitä siinä ihan selvällä Englannilla sanottiin. Miksi ketään kiinnostaisi mitä muuta siinä mahdollisesti "haluttiin sanoa".
Olen salillani ja täällä on lisäkseni vain 3 mustaa, jotka kaikki ovat siivoajia.
Muut varmaan luulevat että minäkin olen siivooja.
Tämä on muuten yleistä kreikassa, et juuri koskaan löydä mustaa henkilöä, jolla olisi muu työ kuin siivoojan vaikka useimmilla heistä on tutkinto.
Ei sillä, ettäkö siivous olisi huono työ, mutta pahus!
Selvästikään julkaisun olennainen pointti ei ollut ihmetellä että kreikassa on niin vähän mustia, kuten SemCer ilmeisesti luuli.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 873
No minä nyt kommentoin sitä, mitä siinä ihan selvällä Englannilla sanottiin. Miksi ketään kiinnostaisi mitä muuta siinä mahdollisesti "haluttiin sanoa".


Selvästikään julkaisun olennainen pointti ei ollut ihmetellä että kreikassa on niin vähän mustia, kuten SemCer ilmeisesti luuli.
Ymmärrän mitä tarkoitat. En kuitenkaan päättelisi että tässä oli vaikeuksia luetun ymmärtämisessä vaan pöhköä juttua suoraan tulkittiin ja otettiin kantaa referoinnin sijaan.

Jos joku expatti tekee numeron siitä miten on ainoa toiseuden edustaja kuntosalillaan ulkomailla ja sen jälkeen jatkaa sujuvasti valittamaan "salil eka, salil vika" -kortilla, ei ole pahasti väärin sanoa mitään edellä sanottiin. Samaa valittamista molemmat.

Minä en ollenkaan ihmettele "miksi ketään kiinnostaisi" todellinen merkitys ja motiivi arkisessakin asiassa. Syyt ja seuraukset voivat olla hyvin kiinnostavia. Itse väitän että jutun pihvi oli huomion kerääminen vähemmistöstatuksella ja sijaisuhriutumisspinnaus vain keppihevonen ja naamio sille, että tässä nyt vaan itsemarkkinoidaan.
Ihmeellistä miten Suomessa kommentoidaan yhden mustan someviestiä ja olla siitä niin ihmeissään?
Kyllä täällä on ennenkin kommentoitu random tavisten somepostauksia eikä tämä ole mikään suomalainen erikoisuus. Mainitusta materiaalista löytyy usein tyhmiä juttuja. Olisi syvästi rasistista jättää kommentoimatta vain siksi että kirjoittaja on musta.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 638
Mitä noita twiitin kommentteja vähän katselin niin on kyllä taas muikki päässyt sellasen saapasrasselijengin maalituksen kohteeksi, ettei tosikaan. Ja toki tätä nyt pitää levittää kaikille mahdollisille muillekin alustoille ja keskustelufoorumeille, että kaikki muutkin luetun englannin ymmärtämisen kanssa haasteita kokevat saapasrasselit menisivät sinne ulisemaan tuntien samalla itsetyydyttävää vaaleansävyistä älyllistä ylemmyyttä.
 

GGoljatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 800
Mitä noita twiitin kommentteja vähän katselin niin on kyllä taas muikki päässyt sellasen saapasrasselijengin maalituksen kohteeksi, ettei tosikaan. Ja toki tätä nyt pitää levittää kaikille mahdollisille muillekin alustoille ja keskustelufoorumeille, että kaikki muutkin luetun englannin ymmärtämisen kanssa haasteita kokevat saapasrasselit menisivät sinne ulisemaan tuntien samalla itsetyydyttävää vaaleansävyistä älyllistä ylemmyyttä.
No jos hän puolustaa mustien oikeutta, identifikoituen heiksi, olemalla itse suunnilleen saman värinen kuin minä kesän jälkeen, niin jännä juttu että netti riemastuu.
Sopii lankaan.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 638
No jos hän puolustaa mustien oikeutta, identifikoituen heiksi, olemalla itse suunnilleen saman värinen kuin minä kesän jälkeen, niin jännä juttu että netti riemastuu.
Sopii lankaan.
Tuon kanssahan sillä ei ole yhtään mitään tekemistä miten ruskeaksi sinä tai kukaan valkoihoinen saa verrannoksi päivitettyä itsensä auringossa ja tiedät sen itsekin. Tai sitten todellakin juttusi sopii lankaan. Siitä vaan tummaihoisten perheeseen jonkun pigmenttikartan kanssa mittaamaan kuka sisaruksista on mielestäsi oikeasti musta ja kuka ei. Tuo ihminen on täysin selvästi musta ja siihen sisältyy aika paljon muutakin perimällistä ja kulttuurillista painoarvoa kuin pelkkä ihon pigmentti.
 

Grazer

Make ATK Great Again
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 749

En tiedä, kumpi tässä tyhmä? Toimittaja, joka tekee tällaisen tyhjänpäiväisen uutisen vai perhe/perheenäiti, joka panikoi kun yhdestä munasta nyt sattui löytymään joku mato, joka ei ole edes ihmiselle vaarallinen.
Peräsalon perheen kananmunakennossa on vielä munia jäljellä. Ruokaan ne eivät kuitenkaan enää päädy.
– Madon löytänyt tytär sanoi, ettei ikinä enää syö mitään, missä on kananmunaa. Saa nähdä, kauanko itsellä menee, Peräsalo miettii.
Hihii. Haluaisin olla kuulemassa kun nämä selostaa raflassa tai vastaavassa että ruoan pitää olla kananmunatonta kun tuli kammo muniin sen takia että kerran yhden sisältä löytyi mato.

Lapset varmistavat nyt koko ajan kaikesta, mitä syödään, että eihän ole kananmunaa. 3-vuotias näkee painajaisia ja huutaa, että kananmuna hyökkää, Peräsalo kertoo.
Tulee kyllä elämästä hankalaa, jos vanhemmat eivät tohdi lapsille kertoa että ei kannata tällaisesta olla kovin huolissaan, elämässä kun tulee vielä paljon pahempiakin asioita vastaan.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 727
Omalle tyttärelle menin möläyttämään verilettujen pääainesosan kun hän oli 7v. Ajatteli että veriletut saaneet nimensä väristä, ei tullut lapselle edes mieleen että käytetään oikeaa verta. Nyt hän on 22v eikä vieläkään voi syödä verilettuja.. :D nuo kammot voivat jäädä pitkäksi aikaa takaraivoon vaikuttamaan..
 
Liittynyt
28.07.2022
Viestejä
589
Lapsille kannattaisi tehdä jo pienestä pitäen selväksi mistä ruoka tulee ja käydä vaikka ihmettelemässä sienimetsällä, että meidän kanssa samoilla apajilla saattaa olla jos jonkinlaista lieroa.

Tuolla jutun tyylillä tenavista saa kasvatettua vauvasuita, jotka vielä aikuisenakin tilaavat jotain nauravia nakkeja. Suuhun lapataan vaikka mitä saparoista ja sorkista jauhettua ylituotettua paskaa kunhan vain on tasalaatuista. Eipä tosiaan tarvitse ihmetellä, että kolmevuotias näkee kananmunista painajaisia kun mammakin meuhkaamassa medialle näinkin arkipäiväisestä ja yhdentekevästä asiasta.

Peräsalo on hyvillään, että kauppaketjusta pahoiteltiin asiaa, mutta harmistunut, että hänen kysymyksensä tilan yhteystiedoista sivuutettiin. Hän olisi halunnut keskustella suoraan munantuottajan kanssa.
Mitähän helvettiä tästäkin olisi taas ollut apua? Vähän nyt haiskahtaa elämänkoulu.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
302
Tullut vastaan ihmisia jotka eivat voi osallistua sellaisiin ravintoloihin joissa ruoka kypsennetaan poydassa koska eivat voi syoda sita mita ovat nahneet raakana. Eli esimerkiksi Korean BBQ tai hotpot.
Itse näin sian teurastuksen lapsena, ei jäänyt epäselväksi mistä ruoka tulee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 827
Tullut vastaan ihmisia jotka eivat voi osallistua sellaisiin ravintoloihin joissa ruoka kypsennetaan poydassa koska eivat voi syoda sita mita ovat nahneet raakana. Eli esimerkiksi Korean BBQ tai hotpot.
Miten ihmeessä he sitten tekevät ruokaa kotona? Vai syövätkö kenties ainoastaan jotain mikroaterioita?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 399
Vaikka nyt tyhmä onkin eri asia kuin tietämätön (joskin varmasti korreloivat), niin olen samaa mieltä että monesti ihmiset pitävät itseään fiksumpina kuin ovat ja vastaavasti monien ihan muusta johtuvien asioiden kuvitellaan johtuvan tyhmyydestä.
Sanoisin, että kuvio menee yleensä siten, että keskimääräistä tyhmemmät pitävät itseään usein vähintään normaaleina, ja pitävät itseään fiksumpia ihmisiä itsekkäinä/pahoina ihmisinä (koska vajaalla käsityskyvyllään eivät voi ymmärtää näiden ihmisten todellisia motiiveita tekemisiinsä ja sanomisiinsa silloin kun ne eivät ole itsekkäitä)

Älykkäilläkin ihmisillä taas on välillä vaikeuksia ymmärtää sitä, että ovatko tyhmiä asioita sanovat ihmiset oikeasti tyhmiä vai vaan epärehellisiä; Sanovatko he sen mitä sanovat koska oikeasti luulevat olevansa oikeassa(vaikka heidän logiikassaan on selvä logiikkavirhe), vai sen takia, että keräävät ääniä/suosiota tyhmiltä ihmisiltä sanomalla sen, mitä nämä haluavat kuulla, ja tietävät, että heidän yleisönsä ei sitä logiikkavirhettä huomaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.05.2020
Viestejä
2 575
Miten ihmeessä he sitten tekevät ruokaa kotona? Vai syövätkö kenties ainoastaan jotain mikroaterioita?
Niin uskomattomalta kuin se tuntuukin, on paljon ihmisiä jotka ei valmista ruokaa tuoreista/raaioista raaka-aineista vaan "ruoan laitto" kotona on nimenomaan sitä että laitetaan valmisruoka mikroon tai jos oikein "hifistellään" niin laitetaan pakaste ranskalaiset ja kanananugetit uuniin. Helppo kuvitella että nämä @chrisekh mainitsemat tyypit mahtuvat tuohon joukkoon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 827
Niin uskomattomalta kuin se tuntuukin, on paljon ihmisiä jotka ei valmista ruokaa tuoreista/raaioista raaka-aineista vaan "ruoan laitto" kotona on nimenomaan sitä että laitetaan valmisruoka mikroon tai jos oikein "hifistellään" niin laitetaan pakaste ranskalaiset ja kanananugetit uuniin. Helppo kuvitella että nämä @chrisekh mainitsemat tyypit mahtuvat tuohon joukkoon.
Täytyy sanoa että on aika vaikea kyllä uskoa että tuollaisiakin ihmisiä on mutta kai noitakin nykyään alkaa olemaan kun valmisaterioita on kaupat pullollaan ja Wolt ja Foodora kärrää puolessa tunnissa ruokaa kotiovelle. Itsekin kyllä Wolttailen välillä ja valmisruokiakin syön mutta vaikka kuinka koitin miettiä niin yhtään henkilöä ei tullut mieleen joka ei edes välillä laittaisi itse ruokaa kotona raaoista/tuoreista aineksista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 201
Se että syö pääasiassa valmisruokaa on aika kaukana siitä että ”ei voi syödä sitä mitä on nähnyt raakana”, eli aikamoiset lapinlisät todennäköisesti mukana ylläolevassa kommentissa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 873
Se että syö pääasiassa valmisruokaa on aika kaukana siitä että ”ei voi syödä sitä mitä on nähnyt raakana”, eli aikamoiset lapinlisät todennäköisesti mukana ylläolevassa kommentissa.
Niin. Nämä raakakammoiset ovatkin vain osajoukko uusavuttomista. Edellä käytiin läpi ettei kokkaamattomia voi olla olemassakaan eikun hupsista, kyllähän niitä on. Ei se ole nykyään mitenkään tavatonta että jotkut aikuiset ihmiset eivät koskaan osallistu ruoanvalmistukseen tai edes osaa kokata mitään. Olen itsekin joskus viettänyt vähintään kuukausia kerrallaan laittamatta ruokaa ollenkaan.
 
Liittynyt
05.08.2021
Viestejä
776
House-tv-sarjassa oli huippuälykäs tyyppi, joka halusi tyhmentää itseään käyttämällä jotakin ainetta. Siitäpä olenkin pohtinut, onko huippuneron elämä keskimäärin kurjempaa kuin hieman pökkelön mutta hyväntuulisen viheltelijän? Tässä hyvin vanha uutinen, huomattavan älykkäät alkavat todennäköisemmin käyttämään huumeita, niitähän ei tarvitse jos elää täyttä elämää muutenkin:

 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 898
onko huippuneron elämä keskimäärin kurjempaa kuin hieman pökkelön mutta hyväntuulisen viheltelijän?
Luultavasti, mutta ei tarkoita etteikö moni fiksuista löytäisi jonkun vähän terveemmän tavankin nauttia elämästä kuin huumeet. Minulla on ainakin kuva että harvoin niille tylsää tulee, on muuten vain ongelmia. Tyhmälle taas tulee useammin tylsää elämässä.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 786
, eli aikamoiset lapinlisät todennäköisesti mukana ylläolevassa kommentissa.
Ei ole lapin lisaa. Muistan joten kuten etta itsellenikin tuotti kana suikaleet haasteita junnuna. Ne suikaleet olivat ihan jatkyttavaa limaa ja niita kypsentaessa mietti kuinka naita voi syoda ja toivoisi etta joku muu ne minulle kokkaisi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 873
Luultavasti, mutta ei tarkoita etteikö moni fiksuista löytäisi jonkun vähän terveemmän tavankin nauttia elämästä kuin huumeet. Minulla on ainakin kuva että harvoin niille tylsää tulee, on muuten vain ongelmia. Tyhmälle taas tulee useammin tylsää elämässä.
Moni fiksuista löytääkin, ja jopa enin osa älykkäistä. Tylsyyshän ei liene se syy kohonneelle riskille päihteiden suurkulutukseen, eivätkä edes käyttöä edeltävät "ongelmat". Eiköhän se pitkälti ole sekä muiden että oman itsensä kestämistä ja tavallaan käänteistä tylsyyttä. Jos oikein kirveellä teurastetaan hypoteeseja joihin olen törmännyt, niin joku voi pyrkiä tasoittamaan eroa muihin sosiaalisissa tilanteissa olemalla kännissä, joku taas vähän hidastaa omia ajatuksiaan koska liika tieto ahdistaa.

Vaihtoehtoisesti päättelykykyä tai luovuutta lisäävät perintötekijät(tai peräti toteutuva aivojen rakenne) voi samaan aikaan altistaa impulsiivisuudelle, ahdistukselle tai vaikeudelle pysyä kohtuudessa. Vastaavasti kuin sirppisoluanemiaa aiheuttava tekijä ja ominaisuus voi lisätä sietokykyä malarialle tai keuhkojen arpeutumiselle altistava kudostyyppi voi auttaa sietämään sisäloisia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 251
House-tv-sarjassa oli huippuälykäs tyyppi, joka halusi tyhmentää itseään käyttämällä jotakin ainetta. Siitäpä olenkin pohtinut, onko huippuneron elämä keskimäärin kurjempaa kuin hieman pökkelön mutta hyväntuulisen viheltelijän? Tässä hyvin vanha uutinen, huomattavan älykkäät alkavat todennäköisemmin käyttämään huumeita, niitähän ei tarvitse jos elää täyttä elämää muutenkin:

Älykkyys ei välttämättä ole se avaintekijä vaan yleinen havainnointikyky, tai ehkä pikemminkin kyvyttömyys käsitellä havaintoja tunne-elämän rajoissa. Älykkyys korreloi hyvin vahvasti sen kanssa kuinka paljon pystyy havainnoimaan ja tulkitsemaan aistien välittämää tietoa. Kun aistit ovat äärimmillään, tiedon tietoinen käsittely muodostaa pullonkaulan kyvyssä reagoida ärsykkeeseen. Tietoinen tiedonkäsittely on hyvin hidasta, ja tämän vuoksi useat älykkäät ihmiset päätyvät luottamaan intuitioonsa ja turhautuvat, jos joutuvat perustelemaan todeksi tietämänsä asian vähemmän älykkäälle. Varsinkin jos sen joutuu tehdä defensiivisesti haastettuna huonoin argumentein. Turhautuminen ja ahdistus ovat negatiivisia tunteita, jotka vaikuttavat älykkään henkilön itsetuntoon ja täten epäsuorasti myös onnellisuuteen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 873
Turhautuminen ja ahdistus ovat negatiivisia tunteita, jotka vaikuttavat älykkään henkilön itsetuntoon ja täten epäsuorasti myös onnellisuuteen.
Lisäksi voidaan suoraan sanoa, että älykäs kohtaa runsaasti aiheetonta, ansaitsematonta ja äkkiväärää aggressiota, josta tulee lisää henkistä painetta ja vääryyden kokemusta.

Tyhmä kokee alkujaan älykkään uhkana, koska tiedostaa jollain tasolla että älykäs pystyy sopivassa paikassa nöyryyttämään häntä parilla sanalla. Kuten jo todettua, tyhmä myös suuttuu helposti älykkäälle luullessaan tämän saivartelevan tai yrittävän hienostella, kun älykäs unohtaa tyhmien asettaman implisiittisen ja idioottien itsestäänselvänä etuoikeutena kokeman velvollisuuden; älykkään tulisi aina osata tyhmistää ulosantiaan ja vääntää ratakiskoa tai tarvittaessa vaieta. Kun älykkäämpi lipeää hetkeksi odotetusta roolistaan, jota on aina nöyrtynyt toteuttamaan, ja erehtyy esiintymään luontevasti omana itsenään, ei hyvä heilu. Kuten myös jo muistaakseni edellä sivuttiin, tyhmä samanaikaisesti kokee älykkään tyhmänä koska ei ymmärrä tämän puhetta ja kuittaa sen siansaksana. Omien tuntemusten täysi ristiriita ei tyhmää pidättele, koska logiikka 404 ja vahva tunne. Inho yltyy.

Me läskit ja kynäniskat emme niinkään koe atleettia tai sikaniskaa uhkana normaalissa kanssakäymisessä, koska oletus ja normi on ettei sivistyneessä interaktiossa mennä painin tai otsaanlyönnin puolelle. Tyhmä sen sijaan pelkää, vihaa ja/tai halveksuu älykästä. Samaan aikaan tyhmällä on heikkojen kykyjensä takia taipumus tyhmästi perkelöittää tilanne nopeastikin tai lievemmässäkin tapauksessa vähän hupsista möksähtää ja tulla pienessä päässään tyhjästä pitkävihaiseksi. Pahimmillaan se vähäinenkin yritys ymmärrykseen loppuu, mahdollisesti iäksi per uhri. Kaikki pelkästään siksi, että älykäs unohti kerran mielistellä kretiiniä ja käyttäytyi itselleen sopivalla tavalla.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 399
House-tv-sarjassa oli huippuälykäs tyyppi, joka halusi tyhmentää itseään käyttämällä jotakin ainetta. Siitäpä olenkin pohtinut, onko huippuneron elämä keskimäärin kurjempaa kuin hieman pökkelön mutta hyväntuulisen viheltelijän? Tässä hyvin vanha uutinen, huomattavan älykkäät alkavat todennäköisemmin käyttämään huumeita, niitähän ei tarvitse jos elää täyttä elämää muutenkin:
Tämähän on arkipäivää suomessakin, hyvin monet käyttävät hermomyrkky etanolia tyhmentääkseen itseään.

Erityisesti tätä tehdään sosiaalisissa tilanteissa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 399
Niin uskomattomalta kuin se tuntuukin, on paljon ihmisiä jotka ei valmista ruokaa tuoreista/raaioista raaka-aineista vaan "ruoan laitto" kotona on nimenomaan sitä että laitetaan valmisruoka mikroon tai jos oikein "hifistellään" niin laitetaan pakaste ranskalaiset ja kanananugetit uuniin. Helppo kuvitella että nämä @chrisekh mainitsemat tyypit mahtuvat tuohon joukkoon.
Itse asiassa uskomattomampaa on se, kuinka paljon hyvätuloiset ihmiset Suomessa tuhlaavat aikaansa ruoan valmistamiseen itse, ja valmisruokien perusteeton dissaaminen sitten menee jo ketjun otsikon puolelle.

Toki osa valmisruoista maistuu pahalle, mutta valmisruoissa on nykyään myös laadukkaita vaihtoehtoja.

Mutta jos ollaan aina ostettu niitä halvimpia valmisruokia, ja sitten kuvitellaan, että kaikki muukin valmisruoka on samanlaista. Vähän sama kuin kuvittelisi, että kaikki ravintolaruoka on aina samantasoista kuin se lähimmän snägärin ruoka.
 
Liittynyt
28.07.2022
Viestejä
589
Itse asiassa uskomattomampaa on se, kuinka paljon hyvätuloiset ihmiset Suomessa tuhlaavat aikaansa ruoan valmistamiseen itse, ja valmisruokien perusteeton dissaaminen sitten menee jo ketjun otsikon puolelle.

Toki osa valmisruoista maistuu pahalle, mutta valmisruoissa on nykyään myös laadukkaita vaihtoehtoja.

Mutta jos ollaan aina ostettu niitä halvimpia valmisruokia, ja sitten kuvitellaan, että kaikki muukin valmisruoka on samanlaista. Vähän sama kuin kuvittelisi, että kaikki ravintolaruoka on aina samantasoista kuin se lähimmän snägärin ruoka.
Ruoanlaitto on itselleni ainakin mieluisa harrastus. Mitä tulee lähipiirin valmisruokien suurkuluttajiin, niin makumaailma on kyllä huomattavan kapea verratuna kokkailua harrastaviin.

Suurin osa eineksistä on melkoisen huonolaatuista kuraa ja paremman pään valmisruoan hinta alkaa olemaan sen verran kallista, että sijotan mielummin pari lanttia lisää ja haen vaikka noutoruokaa sen sijaan, että alan maksamaan älyttömiä summia jostain mikroaterioista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 873
Ruoanlaitto on itselleni ainakin mieluisa harrastus. Mitä tulee lähipiirin valmisruokien suurkuluttajiin, niin makumaailma on kyllä huomattavan kapea verratuna kokkailua harrastaviin.
Jotenkin ajattelen edellä viitatun siihen, että jotkut tekevät vuodesta toiseen samaa pahanmakuista makaronilaatikkoa jota eivät osaa tehdä eivätkä aio opetella. Maistuu pahalta, aikaa menee hukkaan, varaa olisi tehdä toisinkin ja koko homma on pylystä jo ostamatta yhtään einestä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 827
Ruoanlaitto on itselleni ainakin mieluisa harrastus. Mitä tulee lähipiirin valmisruokien suurkuluttajiin, niin makumaailma on kyllä huomattavan kapea verratuna kokkailua harrastaviin.

Suurin osa eineksistä on melkoisen huonolaatuista kuraa ja paremman pään valmisruoan hinta alkaa olemaan sen verran kallista, että sijotan mielummin pari lanttia lisää ja haen vaikka noutoruokaa sen sijaan, että alan maksamaan älyttömiä summia jostain mikroaterioista.
Samaa mieltä, suurin osa valmisruuista on melkoisen huonolaatuisia, tosin nykyään löytyy kyllä jo ihan kelvollisiakin. Noissa monesti on ongelmana että niissä on esim suolaa yleensä ihan älyttömästi, olisiko sitten säilyvyyden takia tms. Sama juttu jossain raastesalaateissa, perunasalaateissa sun muissa, niissä tosin sitten on tolkuttomasti etikkaa.

Itsekin mieluummin monesti tilaan Woltilla tai käyn hakemassa jostain noutoruokaa kun niitä saa samaan hintaan kuin noita parempia kaupan valmisruokia. Toki kun itse kokkailee niin saa juuri sellaista kuin haluaa (tai mitä sattuu tulemaan :) ) Ja tietty monia ruokia ei oikein saa fiksusti valmisruuiksi tehtyä kun ne eivät vaan oikein kestä säilytystä tms.
 

Ronald McDonald

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.02.2024
Viestejä
308
Jotenkin ajattelen edellä viitatun siihen, että jotkut tekevät vuodesta toiseen samaa pahanmakuista makaronilaatikkoa jota eivät osaa tehdä eivätkä aio opetella. Maistuu pahalta, aikaa menee hukkaan, varaa olisi tehdä toisinkin ja koko homma on pylystä jo ostamatta yhtään einestä.
Miksi joku tekisi vuodesta toiseen pahaa ruokaa itselleen syötäväksi? Eiköhän sitä tehdä, koska se maistuu hyvältä. Makaroonilaatikko voi olla hyvä ja ravitseva ruoka.

Lisäksi siinä ei ole mitään väärää vaikka söisi melkein joka päivä jotain samaa ruokaa, jos siitä tykkää.

Kaiken a ja o on ravitsevuus ja terveellisyys.
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
358
Jos jollekkin ruoka ei ole prioriteetti niin ei kai se siitä automaattisesti tyhmää tee, jos kokkaa/syö vuodesta toiseen pahanmakuista ruokaa :D Ehkä vois laittaa ennemmin kategoriaan: laiska. On tääki ihme ketju.
 
Liittynyt
13.01.2021
Viestejä
953
Jopa ne parhaat valmisruuat yltää lähinnä lounasravintolan alempaan kastiin ja ovat lähes poikkeuksetta teollisen makuisia verrattuna kotona tehtävään ruokaan. Tai sitten on liikaa sokeria kuten noissa perunasalaateissa sun muissa joten nekin on tehtävä itse jos kunnollisen haluaa. Tämä "teollinen" tulee esiin siten että alkaa tökkimään hyvin nopeasti syötynä.

Käytännössä makkaroiden ja kinkkujen lisäksi hyvin vähän mitään järkevää valmiskamaa saa kaupasta, mutta ehkä oma rima on turhan korkealla.

Edit: Tämä olikin tyhmät ihmiset ketju, ja ei tuo laaduttoman ruuan syöminen tyhmäksi tee. Toisille vaan tuntuu olevan sama mitä suuhunsa laittaa.
 

Ronald McDonald

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.02.2024
Viestejä
308
Sehän siinä merkillistä onkin että jotkut tekevät juuri niin eikä heillä vaikuta olevan makuaistia lainkaan. Yksi mainitsemani ruokalaji oli vain esimerkki.
Eli kyse olikin siitä, että sinä et tykkää jonkun toisen ruuasta? Aikalailla yritit vääristellä asiaa. Ei kukaan syö vuodesta toiseen ruokaa joka maistuu hänestä pahalta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 873
Eli kyse olikin siitä, että sinä et tykkää jonkun toisen ruuasta? Aikalailla yritit vääristellä asiaa. Ei kukaan syö vuodesta toiseen ruokaa joka maistuu hänestä pahalta.
Moni syö ikänsä pahaa, kulkee rikkinäisissä vaatteissa, jättää peseytymättä ja ajaa rikkinäisellä autolla. Joillekin nämä ovat jopa periaatekysymyksiä.

Riidanhalu on minusta vähän tyhmää sekin. Makuasiat ovat toki makuasioita mutta ei huonosta hyvää tule sillä että se on myös mielestäni pahaa.

Mistäkö tämä kaikki lähti? Sehän liittyy aiheeseen. Jotkut hyvätuloisetkin käyttävät aikaansa kokkaamiseen. Sehän on pelkästään hieno harrastus ja kansalaistaitoa, jos siitä nauttii, osaa tehdä ja oppii lisää. Jos taas tekee itselleen stressin ja kiireen vääntämällä huonoa ruokaa vaikka olisi rahaa ulkoistaa koko homma eikä minkäänlaista kulinaarista intohimoa ole, se on vähän tyhmää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 346
Mulla on yksi tuttu joka ei saa ruoasta mitään erityistä tyydytystä. Hän syö vuodesta toiseen niitä samoja jauheliha+ peruna sötkötyksiä eikä itsekään pidä niitä mitenkään hyvinä. Syöminen on kuulemma pakollinen paha vähän kuten paskantaminenkin, ilman kun kuolee, mutta siihen ei yhtään ylimääräistä aikaa, vaivaa tai rahaa halua käyttää.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
2 014
Mulla on yksi tuttu joka ei saa ruoasta mitään erityistä tyydytystä. Hän syö vuodesta toiseen niitä samoja jauheliha+ peruna sötkötyksiä eikä itsekään pidä niitä mitenkään hyvinä. Syöminen on kuulemma pakollinen paha vähän kuten paskantaminenkin, ilman kun kuolee, mutta siihen ei yhtään ylimääräistä aikaa, vaivaa tai rahaa halua käyttää.
Itsekin tunnen parikin ihmistä, joille syöminen on pakollinen paha. Omituista omasta näkökulmasta toki.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 873
Mulla on yksi tuttu joka ei saa ruoasta mitään erityistä tyydytystä.
Itsekin tunnen parikin ihmistä, joille syöminen on pakollinen paha. Omituista omasta näkökulmasta toki.
Joo, tällainen onkin pelkästään erilaisuutta eikä tyhmäpäisyyttä. Elämää rajoittava tekijä toki, tai vaihtoehtoisesti vapauttavaa. On ehkä tässä kohtaa epäoleellinen filosofinen kysymys, onko se kärsimys jos ei tiedä mistä jää paitsi. Samaan tapaan jotkut eivät lainkaan tykkää seksuaalisesta kanssakäymisestä ja voivat toki silti elää kokonaisuutena hyvää(parempaa?) elämää muiden osa-alueiden ansiosta, tai sitten ei.

En silti usko että näitä on enemmistö huonon ruoan harrastajista. Kyllä se on monelle asennekysymys vähän niinkuin ovi tupaan auki paskalla käyminen. Joskus kyseessä on myös sairaalloinen kitsaus.
 
Liittynyt
22.09.2020
Viestejä
335
Noita on yllättävänkin paljon kenelle ruoka on vain polttoainetta. Itsellekin vähän tilanteesta riippuen - työpaikan lounas on polttoainetta (olen hyväksynyt kohtaloni ja 3/5 lounaan työpaikan ravintolassa), mutta kotona ja vapaa-aikana ruokaan ei voi panostaa liikaa. Menettäisin elämäniloni jos joutuisin syömään ainoastaan työpaikan lounaan tasoista ruokaa aamusta iltaan, päivästä toiseen.

Tyhmyytenä en kuitenkaan näe jos joku pitää ruokaa vain polttoaineena. Kai se on luonne- ja arvokysymyskin. Kyllähän jotkut voivat elää ilman musiikkiakin o_O
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 805
Sitten on myös meitä (tai en tiedä onko muita kuin minä :D), joille melkeinpä ruoka kuin ruoka maistuu todella hyvältä. Äärimmäisen harvoin olen kohdannut ruokaa, joka ei olisi mielestäni ollut herkullista. Äkkiseltään ei tule mieleen yhtäkään tapausta (ellei ole kyse raa'aksi jääneestä ruoasta), mutta varmaan niitä jokunen on elämään mahtunut.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 904
Viestejä
4 321 431
Jäsenet
72 129
Uusin jäsen
niskatsu

Hinta.fi

Ylös Bottom