- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 6
Helvetin David Lynch.Niin tai kaikki oli Lauran unta.
Tuo saattaa jopa olla totta koska:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Helvetin David Lynch.Niin tai kaikki oli Lauran unta.
Kyllä siinä pitää oikeasti katsoo koko helahoito uusiksi ja monta pannua kahvia:Luulen että kahvi on ratkaisu kaikkeen ja hilloviiva.
No jaa. Lopulta pettymys. Mutta mä en olekaan niin fiksu näissä kuin te. Vaatii enemmän rautalankaa.
Kun matkan varrella tässä 3. kaudessa oli vaikka mitä, jota jäi miettimään. Ajatteli, että kyllä lopussa selviää. Selvisikö? Mulle ei. Ennen minun mollaamista ja itsekehua, lue ylempää puolustuksen puheenvuoro.
Mielestäni alkuhämmennyksen jälkeen aloin pitämään tästä 3. kaudesta, mutta loppupuolella alkoi hiipimään mieleen että selviääkö (minulle) hämärään jääneet jutut. Eivät selvinneet. Siinä mielessä pettymys.Ollaan sitten yhdessä pettyneitä. Ei lunastanut odotuksia. Se alkuperäinen sarja oli sen verran kova tapaus silloin aikoinaan ettei mikään oikein pääse samalla tavalla enää säväyttämään.
Ilmeisesti Showtime on valmis uuteen kauteen, jatko riippuu Lynchin halusta. Kanavajohto ja Lynch tapaavat nyt kun kausi on esitetty.
Aineksia uuteen kauteen kyllä riittää. Paskaviihteen vastapainoksi Lynch voisi tehdä loppuelämänsä Twin Peaks -jaksoja viikottain kaunareiden tyyliin
Twin Peaks: Audrey, Billy, and living inside a dream
Kiintoisin lukemani teoria aiheesta. Kuulostaa uskottavalta.
Toivottavasti jatkoa tulisi mutta pahoin pelkään, että ei sieltä sellaista lopullista kaiken selventävää loppua ikinä tule vaikka jatkoakin tulisi.
Toinen näissä on se, että ohjaajan pitäisi taas saada vapaat kädet joten siinä on oma vaikeutensa saada kaupallista toimijaa sellaiseen, kun ei edes menossa olevasta tuotannosta tahdo saada tietoja. Luin jostain, että julkaisijalle ei ollut irronnut edes teaseriin materiaalia uudesta tuotannosta.
Olen samaa mieltä. Monet kohtaukset ja asiat mitä toistellaan joissa ei ensi näkemältä tunnu olevan mitään järkeä, ovatkin avainasemassa.
Tämä on mukavaa vaihtelua valmiiksi puretulle nykyviihteelle.
En itsekään löisi vetoa uuden kauden puolesta, mutta todella toivon sitä. ... .. Onneksi netistä löytyy tarkkoja havaintoja.
Twin Peaks: Judy’s True Identity Revealed
- By Edward Cambro
- 35 mins ago
- 3 Comments
Twin Peaks: The Return did not answer most of the mysteries that the original two seasons and follow-up movie cultivated, but the answers it did give were no small revelations. One of the biggest surprises was solving the mystery—or at least deepening the mythology—surrounding Judy; the woman who lived above the convenience store which was a gateway for Lodge entities, as discovered by the elusive Phillip Jeffries. Judy, as it turns out, is the great negative force that the Blue Rose task force was trying to stop.
We saw this force in Part 1, killing Sam and Tracy after coming out of the glass box in New York. Later, she attempted to stop Cooper from leaving the Mauve Room with Naido and, in a flashback, gave birth to BOB in the now-classic Part 8 episode. The much larger truth was that we had been watching her sporadically all season; Judy had taken up residence inside Sarah Palmer.
This wasn’t much of a surprise. While Sarah Palmer was seen here and there throughout the eighteen episode miniseries, her scenes were laced in an isolative menace. She was speeding her way to death in front of the TV, chain-smoking and absorbing vodka like it was medicine. The publicized trauma of Laura’s death and Leland’s crimes are long forgotten, or at least ignored, by a town that was ready to move on. That fact, combined with Sarah’s instinctual knowledge of the dark forces that had taken her husband and daughter from her, ensured that her private trauma would never scab over. Within the community, Sarah existed like a living reminder, a living ghost, haunting whatever digs carried a liquor license. As such, she was often alone; the last person to succumb to the worst tragedyTwin Peaks had ever seen. Her status and her pain made her ripe for an entity for the Black Lodge to feed. How long this had been going on is up for debate.
In Part 2, after the killing of Sam and Tracy, Mr. C – the evil Cooper doppelganger – learned that Phillip Jeffries was trying to kill him. Using a transmitter, Cooper talks to someone who is pretending to be Phillip Jeffries. (Later in the series, Jeffries himself would reveal he did not know how to contact Mr. C, lending credence to the idea an imposter was operating against him. Jeffries would also claim that Mr. C has met Judy before – as Sarah Palmer.) The voice that spoke to Mr. C on the other end of the line definitely didn’t have the strange David Bowie British/American south twang. Some have speculated it was Judy (as Sarah Palmer). The voices do share some similarity, and when viewing the end-credits, there is no one listed as playing the voice of Phillip Jeffries or any other indication of a voice actor, so the possibility is there that Sarah Palmer actress Grace Zabriskie provided the voice as a clue. However, the reason behind why Judy and Mr. C (who was also carrying around BOB) had some kind of mutual enmity is unclear.
The origin of the entity is unclear. While we saw that the atomic test in Part 8 allowed Judy to expose BOB to the world, Judy’s own existence has been known to the world for quite some time. Gordon Cole references her original name being “Jowday” (possibly spelt Jiào Dé, or some other variation), which, as a legend, was passed down and altered over time to be called Judy.
From the series, we know that the negative entities have always had access to our world through innumerable gateways. It’s likely that the Trinity test simply opened a new gateway that Judy used. There are many of these portals, which is how Phillip Jeffries came to know her in Buenos Aries and Seattle above the convenience store. His emphatic and desperate desire not to talk about her when he teleported to the Philadelphia FBI office in 1988 underlines how truly evil she is – not even a trained Blue Rose officer can quite process the profundity of her evil.
In one of the final scenes in Part 1, Sarah becomes enthralled by a nature program showing a pack of Panthers mutilating and consuming their prey. Initially, perhaps, Sarah was beginning to understand the thrill of the violence that Judy allowed to percolate; perhaps, she understood the Lodge entities better then than ever before. The sudden jolt may have also come from Judy possessing Sarah right then and there. Leland’s actions while possessed by BOB were sometimes erratic, similar to Sarah’s in the grocery store and her bizarre conversation with Hawk. The possessed usually do not know they’re possessed and have strange blackout-like fugues, though once they are free – as Leland was when he killed himself – they become aware of the things the entity did with their body. Hence, Leland’s true heartbreak at his daughter’s funeral, and Sarah’s absolute surprise at seeing the trucker suddenly dead on the floor of the bar.
Given that Judy has taken Sarah Palmer – and given her level of power – it’s safe to assume that whatever it was the Hawk heard in the back of the Palmer house was another of these entities. Based on the ending of Part 18, with the Palmer house being occupied at one time by the Chalfonts and currently the Tremonds – both Lodge entities – shows the expanse of influence Judy has. If Cooper and Laura are in the past, it shows us how long the Palmer family has been moved around as chess pieces; if it’s the future, then it’s clear that Judy has taken the house as a prize. Nothing these entities do, especially in the case of the Palmers, is done on accident.
In Part 8, we learn that the Fireman and Señorita Dido created Laura Palmer after witnessing Judy creating BOB. Naturally, we focused on BOB; his possession of Leland Palmer and his obsession with destroying Laura added to the Möbius strip of violence and suffering that is BOB’s interaction with the Palmer family. Instead, it’s clear now that their intention was for Laura to be the light to fight the darkness of Judy. This point is driven home in Part 1 when Laura removes her face revealing a pure, white light juxtaposed against Sarah removing her face in Part 14, revealing a black void.
Adding both Judy and Sarah Palmer not only brings in a generational aspect to the battle—after all, good and evil is an endless battle—but it makes the struggle a matter of family. And, of course, by possessing Sarah, Judy defiles the one final member of the Palmer family while adding a kind of spiteful irony to the proceedings. Sarah once birthed Laura, the vessel of light, and she herself was now a vessel for the Mother of Evil. To fight Judy, Laura would have to fight her own mother. Wearing Sarah’s skin, Judy could claim in a roundabout way that she was Laura’s mother. Again, it adds to that cyclicality of good and evil. One can’t exist without the other and one demands the existence of the other. They are connected like a family.
This ties into the end of the series. Judy, using Sarah’s voice, whispers Laura’s name, apparently knocking Laura out of her Carrie Page delusion. The truth strikes her like a hammer: her trauma can never be erased. Pure evil cannot be ignored, only confronted. The sacrifice of fighting the battle against evil is the innocence of those who are fighting it. Cooper and Laura, caught in this cycle—where they see themselves repeatedly changed at the character level (living as Richard, Dougie, Mr. C or Carrie Page) is a metaphor for the loss of that innocence and the changes that can happen once darkness becomes known and confronted. Judy was never defeated in the series because she never can be. Cooper and Laura are never truly gone because they can’t be either. They are the balancing scales of the forces of existence.
Taitaa vaan vetää Judy/Bobia puoleensa sopivissa olosuhteissa.Ne nuoret kun pylsii ekassa jaksossa niin samalla tulee siihen lasilsatikkoon jokin juttu. Niin availeeko seksi tässä jotain ulottovuuksia?
Vähintäänkin mahtava teoria. Ai ai tätä nautintoa!
Vähintäänkin mahtava teoria. Ai ai tätä nautintoa!
Ne nuoret kun pylsii ekassa jaksossa niin samalla tulee siihen lasilsatikkoon jokin juttu. Niin availeeko seksi tässä jotain ulottovuuksia?
Onko Fire Walk with Me katsottavissa jossain suoratoistopalvelussa tai vastaavassa? Pari vuotta sitten luulinladanneenisaaneeni käsiini kyseisen elokuvan mutta se koostui random pätkistä eikä vastannut wikipediasta lukemaani juonikuvausta. Kyseessä oli vissiin elokuvasta poistetuista kohtauksista kerätty elokuva, joka vain aiheutti enemmän hämmennystä
Jälkeenpäin ajatellen, mielestäni Twin Peaks sai arvoisensa päätöksen eikä jatkolle ole välttämättä tarvetta. Ei sarja koskaan tule saamaan täysin selkeää tai onnellista loppua, tai jos saa niin se ei ole enää Twin Peaks. Lynchin tarkoitus kuitenkin oli päättää tämä kolmanteen kauteen, eikä pelkästään fanien takia kannattaisi sarjaa pitkittää yhtään enempää tai sarja saattaa pahimmassa tapauksessa menettää hohtonsa.
Fire walk with me ei taida tällä hetkellä olla missään palvelussa, mutta HBO Nordicille on tästä sanottu ja he lupasivat ainakin laittaa asian eteenpäin. Ja tuo minkä katsoit oli The missing pieces, joka on myös katsomisen arvoinen, mutta tarvii kyllä nähdä ensin tuo elokuva.
Joo pitää The missing pieces katsoa uudestaan kun olen FWWM katsonut, saattaa olla selkeämpi järjestys Jospa tulisi HBOlle tai sitten pitää ostaa fyysisenä.
Twin Peaks: The Return -sarjan tekeminen kesti 4½ vuotta.
Ohjaaja-käsikirjoittaja David Lynch esiintyi ensimmäisen kerran julkisuudessa Twin Peaksin uuden kauden päätyttyä. Lynch osallistui Skypen kautta hänen Small Stories -nimisen valokuvanäyttelynsä avajaisiin Belgradissa.
Taitelija vastasi fanien kysymyksiin, joista kiinnostavin oli tiedustelu Twin Peaksin mahdollisesta jatkosta. Lynch ei sulje pois mahdollisuutta neljännen kauden suhteen, mutta painottaa sitä, että fanien täytyy olla todella kärsivällisiä. Ihan heti mahdollista jatkoa ei ainakaan ole luvassa.
– Twin Peaks: The Returninkin käsikirjoittamisessa ja kuvaamisessa meni noin neljä ja puoli vuotta, Lynch kertoi.
Lynchilla on tällä hetkellä käynnissä myös hyväntekeväisyyskampanja, jonka tuotot menevät hänen David Lynch -säätiölleen. Kampanjaan osallistumalla voi myös voittaa lennot ja VIP-liput Lynchin Festival of Distruption -tapahtumaan. Lisäksi palkinnon voittaja pääsee tapaamaan Lynchia ja Laura Palmeria näyttelevää Sheryl Leetä ja syömään donitseja ja kirsikkapiirakkaa heidän kanssaan.
Kyseinen kirja ei ollut oikein sitä mitä odotin sen olevan. Viimeiset kymmenet sivut olivat hyviä, sitä mitä koko kirjalta odotin. Ensimmäiset pari sataa sivua olivat aika meh. Kyllä se kannattaa silti lukea läpi. Toivottavasti uusi kirja olisi "parempi".
Samaa mieltä. Ja kyllähän totta puhuen todella moni näyttelijä veti tämän paluukauden ihan toinen jalka haudassa, ja aivan rimaa hipoen taidettiin saada tärkeät suoritukset Log Ladyn ja Albertin näyttelijöiltä. Ennen kuin mitään uutta kerettäisiin tekemään, niin osa näyttelijöistä olisi kuollut, osa olisi niin huonossa kunnossa että kieltäytyisi jne. Käytännössä Lynchin pitäisi castata uusiksi niin suuri osa, että se olisi viittä vaille eri sarja. Eikä niillä teekannuilla nyt kuitenkaan voi muita korvata kuin David Bowien. Varmasti olisi hyvää kamaa silti, mutta ennemmin näen Lynchiltä jotain ihan muuta nyt sitten siltä osin kuin jaksaa tehdä. Miehellä on kuitenkin lyhyehkö filmografia suhteessa siihen miten nero jätkä on, joten siihen kaipaisi pari leffaa lisää.
Täysin samaa mieltä, bro. 25 vuotta on niin pitkä aika, että on upeaa, että saimme Log Ladyn ja Albertin hahmot mukaan. Seuraavassa seasonissa näyttelijäkaarti on taas vanhempaa, joten kenties koko tuotanto kannattaisi todella todeta nyt valmiiksi. En halua katsella "Twin Peaks - the next generation" -sarjaa, jossa alkuperäisten hahmojen lapset pohtivat vanhempiensa aikana tapahtuneita kummallisuuksia.