Tutkanpaljastimet

En itse jaksanut etsiä sen tarkemmin infoa. Minulla oli käsitys että myynti ja ostaminen ei ole laitonta, ilmeisesti olen kuitenkin väärässä. Olisikohan tuo oma käsitys sitten jostain vuosien takaa menneisyydestä. Näitähän myytiin aika avoimestikin männävuosina.
Laitteet olivat aikanaan laillisia, ja sitten jossain vaiheessa homma ilmeisesti ylitti kipukynnyksen ja laki aikalaisten mukaan naputeltiin nopeasti kasaan. Se yllätti että jo vuonna 1985 voimaan tullut, ja perävanut sun muut mainittu. Vanhassa puhutaan tutkanpaljastimesta ja laitteesta jolla häiritä.

Edellä 1 §:ssä tarkoitetun laitteen maahantuonti tai valmistus levittämistarkoituksessa on kielletty. Niin ikään on kielletty laitteen pitäminen kaupan, myyminen tai muu luovuttaminen sekä asentaminen moottorikäyttöiseen ajoneuvoon tai sen perävaunuun.
Joka tämän lain vastaisesti tuo maahan, valmistaa, pitää kaupan, myy tai muuten luovuttaa 1 §:ssä tarkoitetun laitteen taikka asentaa tällaisen laitteen ajoneuvoon tai sen perävaunuun, on tuomittava tutkanpaljastimen levittämisrikoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kolmeksi kuukaudeksi.

vanhempi finlex

Statistiikka

Viestiketjuista
291 523
Jäsenet
80 017
Uusin jäsen
sumu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom