• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Muut Tunturi Ehybrid DI2 27,5" 5v sähköhybridipyörä 1190 e (-60%), Kärkkäinen

Shiraus

Goddess of Electricity
Tukijäsen
Liittynyt
27.11.2019
Viestejä
937
En tiedä yhtään onko hyvä tarjous mutta huomenna aukeavassa Lempäälän Ideaparkin citymarketissa on Madison E-Venice tai E-Monaco sähköpyörä 500€ (-74%) plussakortilla. Jos on hyvä tarjous kannattaa olla ajoissa liikkeellä. Vain 12 kappaleen erä.

 
Taisi olla tuo Tunturin fillari mukana TMn testissä pari vuotta sitten. Itsellä ei lukuoikeuksia.

Hävisi vertailun, 7,7 arvosana mutta ei mitään isoja puutteita, muista vaan tykättiin enemmän. Ajotuntumaa moitittiin mutta moottori on sen jälkeen tainnut vaihtua, sama napavaihde kyllä edelleen. Varusteluun nähden (lokarit, tarakka, jalka, lukko) ja siihen nähden että paria muuta vertailtua myydään tarjouksessa kolmella tonnilla (helkama tarjouksessa 2700€), niin onhan tuo kova hinta. Ja itse tykkään napavaihteen huolettomuudesta.
 
Hävisi vertailun, 7,7 arvosana mutta ei mitään isoja puutteita, muista vaan tykättiin enemmän. Ajotuntumaa moitittiin mutta moottori on sen jälkeen tainnut vaihtua, sama napavaihde kyllä edelleen. Varusteluun nähden (lokarit, tarakka, jalka, lukko) ja siihen nähden että paria muuta vertailtua myydään tarjouksessa kolmella tonnilla (helkama tarjouksessa 2700€), niin onhan tuo kova hinta. Ja itse tykkään napavaihteen huolettomuudesta.
Jos sulla on lukuoikeus, voisitko lähettää artikkelin/kuvia siitä vaikka privaan?
 
Olinkin pohtinut jo pidempään sähköpyörän hommaamista, niin pistin tämän nyt tilaten. Tämä ei ole teknisesti niin pätevä pyörä kuin mitä olin ajatellut alunperin hommaavani, mutta tämä tarjoushinta on kyllä niin houkutteleva ja luulen, että tälläkin jo ihan hyvin matkat taittaa.
 
Jep, kiitoksia tästä tarjouksesta. Nyt olis aika vaihtaa vanhaan Helkamaan akku jonka hinta 750€. Tästä saa melkeen samalla rahalla uuden pyörän.
 
Tälläinen tuli kanssa vastaan. Onko selkeästi huonompi kui Kärkkäisen Tunturi tai mitkä ovat suurimmat erot? Itse en näistä mitään ymmärrä, mutta ei olisi kallis kun kypärä ja pumppukin tulisi kaupan päälle.

Screenshot_20250903_191446_Facebook.jpg
 
Tälläinen tuli kanssa vastaan. Onko selkeästi huonompi kui Kärkkäisen Tunturi tai mitkä ovat suurimmat erot? Itse en näistä mitään ymmärrä, mutta ei olisi kallis kun kypärä ja pumppukin tulisi kaupan päälle.

Screenshot_20250903_191446_Facebook.jpg
Omasta mielestäni tuossa ei ole mitään, mikä perustelisi 2600 e lähtöhintaa. Tonnilla silti varmasti soiva peli ja jos Resurs-rahoitus on aidosti vuosikoroton (eikä mukaan ole piilotettu milloin milläkin nimikkeellä piilotettua koron tapaista maksua), niin kiva diili.

Kärkkäisen pyörä noista todennäköisesti oli parempi diili, mutta sillä ei taida olla merkitystä kun myyntisivua ei enää ole eikä pyörää siten ollen pystyne ostamaan.
 
Omasta mielestäni tuossa ei ole mitään, mikä perustelisi 2600 e lähtöhintaa. Tonnilla silti varmasti soiva peli ja jos Resurs-rahoitus on aidosti vuosikoroton (eikä mukaan ole piilotettu milloin milläkin nimikkeellä piilotettua koron tapaista maksua), niin kiva diili.

Kärkkäisen pyörä noista todennäköisesti oli parempi diili, mutta sillä ei taida olla merkitystä kun myyntisivua ei enää ole eikä pyörää siten ollen pystyne ostamaan.
Kyllä tuo Kärkkäisen pyörän myyntisivu on edelleen pystyssä ja varastosaldo yli 20kpl.
 
Kyllä tuo Kärkkäisen pyörän myyntisivu on edelleen pystyssä ja varastosaldo yli 20kpl.
No niinpähän näkyy. Äsköistä viestiä kirjoittaessani kaksi kertaa klikkasin linkkiä tällä samalla koneella ja selaimella, ja se heitti minut vain Kärkkäisen etusivulle.

Tältä pohjalta, mielestäni Kärkkäisen pyörä on selkeästi parin lisäsaturaisen arvoinen. Isompi akku, tehokkaampi moottori, ja pyörän käyttötarkoituksen huomioiden sopivamman näköisiä komponentteja siellä täällä mitä pikaisesti vilkuilin. Etujousto tosin on turhake tässäkin, vaikka sähköpyörän tapauksessa vähemmän kuin vastaavissa luomupyörissä.
 
Tämä artikkeli on vuodelta 2023 ja e-kirjastosta löytyi vain TM-lehtiä vuodelta 2024-2025
Ja artikkelin pyörä vanhempaa mallia, tämä on selkeästi uudempi versio esim. runko erilainen.

Harkinnan jälkeen tilaukseen, ei kauheasti parempaa tuohon hintaan noilla osilla saa varsinkin jos uuden haluaa takuulla.
 
Viimeksi muokattu:
Moottorissa on kolme avustintasoa: High, Normal ja Eco. Avustustehosta ja maastosta riippuen akun teho riittää High-tasolla noin 50 km matkaan, Normal-tasolla noin 75 km matkaanja Eco-tasolla noin 150 km matkaan.

Kärkkäisen tuotesivulla avustus-kilometrit eroavat muista sivuista. Onkohan nuo sitten todellisia kilometrejä ja muilla sivuilla annettu on valmistajan optimaaliset arvot, ”High-tasolla noin 93 km matkaan, Normal-tasolla noin 130 km matkaanja Eco-tasolla noin 185 km”.
 
Kärkkäisen tuotesivulla avustus-kilometrit eroavat muista sivuista. Onkohan nuo sitten todellisia kilometrejä ja muilla sivuilla annettu on valmistajan optimaaliset arvot, ”High-tasolla noin 93 km matkaan, Normal-tasolla noin 130 km matkaanja Eco-tasolla noin 185 km”.
Ainakin Helkama jossa on tuo 504Wh akku lupaa high-tasolla 75 km, moottori on tosin eri. Joka tapauksessa tuo akku aika vaatimaton mitä tänä päivänä jo on markkinoilla.
 
Ainakin Helkama jossa on tuo 504Wh akku lupaa high-tasolla 75 km, moottori on tosin eri. Joka tapauksessa tuo akku aika vaatimaton mitä tänä päivänä jo on markkinoilla.
Mutta sama pyörä muissa sivustoilla on eri km-lukemilla ja kärkkäisellä low-step versio samalla akulla ja moottorilla ”High-tasolla noin 93 km matkaan, Normal-tasolla noin 130 km matkaanja Eco-tasolla noin 185 km matkaan”
 
En kyllä mitenkään jaksa uskoa noihin km-määriin tuolla akkukoolla. 100km eco-moodissa lienee lähempänä totuutta jos polkija 80kg. Toki riippuu paljonko eco/muut moodit sitten oikeasti avustaa.

Rangea enemmän laittaisin painoa, että akku helposti irrotettavissa ja voi ladata sekä kiinni pyörässä että ilman fillaria, eiköhän?
 
Kumpi runkokoko suositeltavampi 180cm pituiselle?

Runkokoot: 52 (170-180 cm), 56 (180–190 cm)
Tilasin 181 cm pitkänä koon 56. Varmasti kumpikin käy. Olen pyöräillyt 165 cm puolison sähköpyörällä jonkin verran, eikä se ole mitenkään liian pieneltä tuntunut.
 
Kumpi runkokoko suositeltavampi 180cm pituiselle?
En näistä niin tiedä, mutta olettaisin, että pienemmässä on pystympi ajoasento (?) joka näin paskaselkäisenä olisi oma valintani. Eli riippunee ihan käyttäjästä mikäli nuo kokosuosituset on totuudenmukaisia (?).
 
Tjaa a, menisköhän tuo 56 koon runko vielä 190cm polkijalle... Ei tietysti ole myymälässä saldoa, niin ei pääse testaamaankaan.

Onko tietoa millaisena palapelinä Kärkkäinen toimittaa fillarit?
 
Sen verran tuossa testailin että nuo automaattivaihteet toimii aika erikoisesti. Aivan sama miten polkee niin 4 ja 5 vaihde eivät mene päälle.
 
Siitä myös hieman kritiikkiä että vaikka luvattiin että pyörä luovutetaan käyttövalmiina niin edes rengaspaineita ei oltu tarkistettu. Olivat 15 PSI vaikka renkaiden suositus on 30-60 PSI. Näin ainakin Oulun Kärkkäisellä.
 
Itse vielä mietin tuota, kun ei paikallisessa myymälässä ollut yhtään esittelyssä. Siitä löytyy aika huonosti lisätietoa tai kuvia netistä, kaikkialla käytetään samaa epätarkkaa myyntikuvaakin.
Mutta tuossa olisi sentään kohtuu pitkät lokasuojat ja tavarateline vakiona. Ja joku täällä jo vähän kehuikin pyörän vääntöä.
Mites nuo vaihteet saa virtansa, pitääkö vaihteiston molempiin päihin vaihtaa nappiparisto X ajan välein?
 
Itse vielä mietin tuota, kun ei paikallisessa myymälässä ollut yhtään esittelyssä. Siitä löytyy aika huonosti lisätietoa tai kuvia netistä, kaikkialla käytetään samaa epätarkkaa myyntikuvaakin.
Mutta tuossa olisi sentään kohtuu pitkät lokasuojat ja tavarateline vakiona. Ja joku täällä jo vähän kehuikin pyörän vääntöä.
Mites nuo vaihteet saa virtansa, pitääkö vaihteiston molempiin päihin vaihtaa nappiparisto X ajan välein?

Itsekin kävin kärkkäisellä keskiviikkona, ja pyörät lensi ulos liikkeestä. Viimeinen korkeammalla putkella rullasi juuri ulos kun tulin pyöräosastolle - joten kokeilematta jäi. Kokoaminen kuulemma on nopea homma, mutta akku on tullessa ~tyhjä, niin en jäänyt sitä odottelemaan vaan tilasin sitten sokkona. Onhan tuossa palautusoikeus...
 
4 ja 5 kappaletta näkyy vielä tilattavaksi. Varmaankin varaukset ostoskorista välillä lukossa ja vapautuu, kun tilausta ei tehdä.

Tilasin 52 kokoisen 167 cm N ja 182 cm M yhteisajoon. Tarkoitus olisi ajella tuolla pääasiassa talvella ne päivät kun ei luomulla jaksa auton sijasta. Työmatkaa tulee suuntaansa 16.5 km eli talvinopeuksilla matka venähtää jo tuntiin luomulla. Leveä nastarengas ei sähköllä matkaa hidasta.
 
Viimeksi muokattu:
Emännälle tilattiin 48cm versio tuosta low-step -mallista. Hintaansa nähden speksit kohdillaan varsinkin tuon 85Nm moottorin kanssa. Pikkuakulla mutta eipä työmatkaan tuota kummempaa tarvitsekaan.
 
Tämän voin vahvistaa. Hyvin nopeaa meni manuaalit käyttöön.
Mitä nyt manuaalista ymmärsin, niin vaihtaisi 4 ja 5 jossain 20-25 nopeuksissa, tien kaltevuuden ja poljinvoiman perusteella. Pyörää ei ole ohjelmoitu jurnuttamaan täydellä väännöllä pienellä nopeudella, vaihteistolle ja ketjullekkin parempi korkea kadenssi. Pyörän pitäisi oppia pakottamalla vaihtoja "auto" tilassa ajaessa kohti omia mieltymyksiä. Tiedä sitten kuinka hyvin toimii käytännössä.

Manuaalin mukaan pystyy myös Android E-Tube ohjelmalla säätämään vaihtoparametreja. Play kaupan kommenteissa ei suositella päivittämään firmistä tuolla, vaara tehdä pyörästä tiiliskivi heti alkuunsa!

Manuaalista otti silmään myös valmistajan suosittelema tiheähkö öljynvaihtoväli. Tuota noudattamalla vaihtuu öljyt ketjuja tiheämpään. Eikä tuohonkaan Shimanon öljy mitään halpaakaan ole. :oops:

• To maintain the product in good working order, oil should be changed after the first 1,000 km from start of use of the product, and once every year
thereafter (after every 2,000 km if bicycle is ridden frequently).
 
Viimeksi muokattu:
Manuaalista otti silmään myös valmistajan suosittelema tiheähkö öljynvaihtoväli. Tuota noudattamalla vaihtuu öljyt ketjuja tiheämpään. Eikä tuohonkaan Shimanon öljy mitään halpaakaan ole. :oops:
Kannattanee käyttää geneeristä jos yleensä uskaltautuu purkamaan sen itse. Paljon lienee tilaustyönä tuollainen? Ehkä sen 1k huollon voisi teettää, mutta eipä todellakaan tulisi joka vuosi sen jälkeen tehtyä.
 
Tännekin kotiutettu yksi pyörä. Hyvin jaksoi vetää jäätävän jyrkän mäen mitä ei kaupunki sähköpyörätkään jaksa vetää ylös asti. Enää ei tarvitse kilpailla kaupunkipyöristä opiskelijoiden kanssa.

Ohjaustangon kanssa piti väkertää aika kauan että sen sai kuntoon, aivan kaikki säätimet/jarrukahvat/kädensijat oli miten sattuu isketty paikalleen.
 
Viimeksi muokattu:
Kun pisti täyteen ladatun akun pyörään niin range näytti 3-avustuksella 50km, 2 oli 75km ja 1 oli 150km. Kävin lyhyen 12km lenkin heittään 3-avustuksella ja reissun päätteeksi range näytti 53km. Ehkä tuossa on väärä softa sisällä, tosin Helkamassa missä sama ohjainyksikkö(SC-EN500) niin sekin kyllä samalla tavalla näyttää jotain summittaista lukemaa.
 
Itsellekin lähti moinen tulemaan postipojan kyydissä. Jäin miettimään, että voisi tässä samalla tilailla sitä korotuspalaa keulaan, kun näin mummiskaan tottuneena se pystympi ajoasento ois pop. Olisiko jollakulla jakaa linkkiä moiseen, joka istuisi tähän ongelmitta?
 
Tännekin kotiutettu yksi pyörä. Hyvin jaksoi vetää jäätävän jyrkän mäen mitä ei kaupunki sähköpyörätkään jaksa vetää ylös asti. Enää ei tarvitse kilpailla kaupunkipyöristä opiskelijoiden kanssa.
Paljonkohan on Freebiken moottorissa Nm:iä? Painaahan se pyörä kai ainakin tuntuvasti näitä enemmän.
 
Paljonko on noiden 55 millisten renkaiden ympärillä on vielä vielä tilaa leventää ja onko ne oikeasti 55mm leveät? Voisiko saada mittoja/kuvia.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
286 249
Viestejä
4 917 147
Jäsenet
79 154
Uusin jäsen
jill

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom