Tulinen ruoka ja vielä tulisemmat kastikkeet

Liittynyt
29.08.2017
Viestejä
232
Poppamiehen jalapenopähkinät omaan makuun sopivan tulisia. Makukin ihan ok. Pähkinöiltä en mitään isompaa tuiisuutta kaipaa, pieni polte riittää.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
44
Tyhjennellyt pakasteesta viime kauden satoa ja tehnyt marttojen paholaisenhillo ohjeella
chilisoosia ja minusta se on ollut ylivoimaisesti tähän saakka kokeilemistani resepteistä paras, toki
olen sitä hieman muokannut ja esim. sokerin määrää olen vähentänyt.


Itse laittanut tuohon pari purkkia Mutti kokonaisia kuorittuja tomaatteja
ja pari reilunkokoista sipulia ja viimeksi 8-9 valkosipulinkynttä ja kaksi kolmasosaa
tuosta hillomarmeladisokeripurkista ja chiliä olisko 5-6 kokonaista Hainania , mutta
muuten noudatellut tuota Marttojen ohjetta.

Etikka on ollut omenaviinietikkaa.

Kaikki ainekset olen ennen kattilaan laittoa ajanut tuommoisella
vihannesilppurilla sileäksi.

Seuraavaan laitan kokeeksi vain puoli pakettia tuota sokeria vaikka tuo nykyinenkin versio
tuntuu sopivan kaikkien eväiden kaveriksi ja minusta tuo muistuttaa eniten jotain
srirachaa, ja ainakin kaikki kaverit joille tuota olen antanut ja jopa rouva on kehunut
tuota erittäin hyväksi.
 
Liittynyt
14.10.2018
Viestejä
2 703
Varmasti. Tuolla ohjella tulee hiukan helpomalla ja halvemmalla kuin meidän ohjeella. Meillä tomaatin sijaan paprikaa.
Joten: me tehdään niin että 90% paprikaa 10% chiliä, 1 sipuli, valkovinietikkaa, siirappia, suolaa, mustapippuria, valkosipulia.
Jos tuli liian tujua, lisää paprikaa tai omenaa. Tehosekoittimessa sekaisin ja sitten kattilaan porisemaan, aineiden määriä varioimalla saa mieleistään makua. Varsinkin etikan/siirapin suhteilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 925
Onko Poppamiehen Scorpioni soosi samaa kamaa isossa ja pienessä pullossa? Tuntuu että tossa isossa pullossa ei ole tulisuutta läheskään niin paljon kuin pikkupullossa.. mä oon ymmärtäny että noi olisi samaa kamaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 458
Onko Poppamiehen Scorpioni soosi samaa kamaa isossa ja pienessä pullossa? Tuntuu että tossa isossa pullossa ei ole tulisuutta läheskään niin paljon kuin pikkupullossa.. mä oon ymmärtäny että noi olisi samaa kamaa.
Kai noissa voi olla vähän eräkohtaisesti eroja? Ja yrittäisin ravistaa sen pullon kunnolla
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 514
Kuten noiden isojen purkkien kanssa on tullut todettua tässäkin ketjussa, Poppamiehellä on surullisen paljon laatuvaihtelua noiden kanssa ja välillä tuntuu tulevan ihan vedellä lantrattua tuletonta kamaa hyllyille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 925
Eräkohtaisia vaihteluita voi olla, mutta ainakin pikkupullossa oleva on järjestelmällisesti ollu tulisempaa ja huomattavasti jönkömpää kamaa kuin isossa pullossa joka on huomattavasti juoksevampaa.
 

IHS

Liittynyt
16.01.2023
Viestejä
46
Saispa Blair'sin Pure Deathia jostain, niin ei tarttis leikkiä näillä huonoilla korvikkeilla.
Kannattaa kaydä Soosikauppa - Mausteet ja chilikastikkeet netistä katsomassa tarjontaa. Tuolta löytyy esim hellfiren doomed kastiketta joka on oikeasti tulista omaten 2,7miljoonaa scovillea. Itse tykkään tuosta kastikkeesta, koska sillä saa poltetta ruokaan jopa vain teelusikallisen laittamalla. Jos todella tulista haluaa niin voi toki laittaa enemmänkin, kannattaa kuitenkin aloittaa varovasti, ettei mene liian tuliseksi. Kastiketta voi aina lisätä ruokaan, mutta poisottaminen onkin sitten jo eri asia ;)
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 874
Viestejä
4 207 062
Jäsenet
70 995
Uusin jäsen
kinkku777

Hinta.fi

Ylös Bottom