Immunet AntiVirus
Immunet on ilmainen, pilvipohjainen, yhteisöllinen virustentorjuntasovellus, joka käyttää ClamAV:aa ja omaa moottoria.
Viruksen allekirjoitustiedostot tallennetaan pilviin, ei yksittäisiin tietokoneisiin, joten päivitysten lataamista ei tarvita. Kun virus tunnistetaan ja estetään yhdelle käyttäjälle,
ohjelmisto täydentää ja päivittää olemassa olevaa virustentorjuntaohjelmistoa kaikkien käyttäjien osalta.
Miksi käyttää tätä Defenderin sijaan:
-Omistat vanhaa rautaa, ram- muisti vähissä, cpu myös kevyttä sarjaa.
-Haluat kevyimmän mahdollisimman suojauksen koneelle
-Et muuten vain pidä Defenderistä, ja tutkit muita mahdollisuuksia sen tilalle
-Ei kysele asentaessa haluatko muuta sälää, ei mainoksia myöskään
Ainoa miinuspuoli on että suojataksesi tietokoneen, sen on oltava aina kytkettynä
internettiin.
Itse odottelen lisärammia/etsin emoa tilalle ja tällä hetkellä menen niin pienellä ramm-määrällä, joten siksi näin.
Ja pidän toisaalta tästä niin paljon, että jätän tämän uuteenkin rautaan. Suosittelen kokeilemaan, viepi taustalla vain noin 2,5mt
Ps. Defenderin sammuttaminen taustalta ei ollut ihan simppeli, se kun haluaa palata takaisin
Tässä simppelein keino eli rekisterifilut jota klikkaamalla saat defenderin pois/päälle niitä klikkaamalla.
Käynnistä pc muutoksen jälkeen, saadaksesi ohjelman päälle/pois.
Dropbox - Windows-Defender-turn-OFF-and-ON.zip
Uppasin nuo Dropboxiin, tiedostot on virustarkistettu ja itse olen myös niitä käyttänyt.
Jos linkki ei toimi, antakaa vinkkiä. Pitäisi olla kaikkien ladattavissa.