Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ninite https://ninite.com/
Ei suoranainen ohjelma, mutta ihan ylivoimaisen kätevä palvelu jos joutuu laittamaan koneita usein käyttökuntoon.
Voisihan tuo Niniten lista olla kattavampikin, mutta kyllä tuolta löytyy suurin osa mitä päivittäin tarvitsee. Isona plussana tuo jättää kaikki toolbarit ja muut ohjelmien mukana tulevat bloatwaret asentamatta.
Kiitos linkistä, olikin päässyt unohtumaan tuo mainio sivu.
AdiIRC - Free IRC Client Tuosta parempi IRC-sovellus, on jopa ilmainen. Vaatii toki asetuksien muuttamista aikalailla jotta saa sopivan, mutta kun on kuntoon pistänyt, niin paras IRC-sovellus mitä olen löytänyt.mIRC: IRC chat client. Melkee jokasella "nörtillä" oltava
AdiIRC - Free IRC Client Tuosta parempi IRC-sovellus, on jopa ilmainen. Vaatii toki asetuksien muuttamista aikalailla jotta saa sopivan, mutta kun on kuntoon pistänyt, niin paras IRC-sovellus mitä olen löytänyt.
Asentelin windows 10 creators updaten ennakkoon, ja nyt on windowsissakin suoraan näytön värilämpötilan säätäminen yön tunneille, samoin kuten viimeisin macos päivistys toi night shiftin macbookeille, joten erillisten softien asentelu voi jossain määrin olla turhaa, kun ominaisuudet löytyy suoraan käyttöjärjestelmästä. F.luxin tai muiden softien ominaisuuksista en tiedä, mutta kunhan vaan heitän ilmoille tämän kommentin.
ei ole kuin tuntikohtaiset alkamis- ja loppumisajankohdatSaako siihen windowsin uutukaiseen määriteltyä esimerkiksi tiettyjä ohjelmia / .exe:t / pelit yms että värilämpötila näitä käytettäessä palaa normaaliksi?
Tuo on kyllä hyvä juttu. Duunikoneessa ei ole vielä windows 10 käyttöjärjestelmää, mutta tulossa. Välillä joutuu tekemään duunia yön tunteina niin jos parantaisi unensaantia...Asentelin windows 10 creators updaten ennakkoon, ja nyt on windowsissakin suoraan näytön värilämpötilan säätäminen yön tunneille, samoin kuten viimeisin macos päivistys toi night shiftin macbookeille, joten erillisten softien asentelu voi jossain määrin olla turhaa, kun ominaisuudet löytyy suoraan käyttöjärjestelmästä. F.luxin tai muiden softien ominaisuuksista en tiedä, mutta kunhan vaan heitän ilmoille tämän kommentin.
Lastpass loistava salasanojen hallinta ohjelma. Ilmainen, paitsi kännykälle maksaa jotain 10€/vuosi.
Edit. Siis selain versio täällä käytössä
Tähän sellainen lisä, että jos aloitat LastPassin käytön PC'llä, niin selainversio on aina ilmainen, jos haluaa mobiiliin synkata niin maksaa, mobiilla desktop-sync vaatii premiumin jne.
Tai toinen MPC-HC forkki, MPC-BE.
Media Player Classic – Black Edition (MPC BE) (x64 & x86) settings + LAV filters
+Nightly buildit löytyy Yandexista. (Doom9 kehitys-ketju)Linkki kys. soittimen projektisivulle: MPC-BE
FRAPS - fps-laskuri (tosin ei näytä muuta kuin fps:n, esim prossun ja näyttiksen lämmöt sekä käyttöaste uupuu) Joku fiksumpi ohjelma tähän?
Lisäksi pystyy ottamaan kuvakaappauksia ja videoita.Itse käytän afterburnerin overlayta. Siihen voi kustomoida vaikka mitä, tällä hetkellä näkyy FPS lisäksi GPU lämpö, käyttöaste, VRAM käyttöaste, GPU tuulettimen RPM, RAMin käyttöaste, CPU käyttöaste ja lämpö.
ThunderbirdMinkälaisia sähköpostiohjelmia porukka käyttää, ainoa vaatimus olisi että voisi linkata useaman sähköpostiosoitteen. (Gmail, hotmail, ja koulun spostit pitäisi saada.) Hetken aikaa oli joku käytössä, mutta vaati oston toimiakseen joten käyttö jäikin.
Edit. Ilmaisuus olisi myös yksi kriteeri
Seamonkey on käytössä nettiselaamiseenkin, niin käytän tuota myös sähköpostina.Minkälaisia sähköpostiohjelmia porukka käyttää, ainoa vaatimus olisi että voisi linkata useaman sähköpostiosoitteen. (Gmail, hotmail, ja koulun spostit pitäisi saada.) Hetken aikaa oli joku käytössä, mutta vaati oston toimiakseen joten käyttö jäikin.
Minkälaisia sähköpostiohjelmia porukka käyttää, ainoa vaatimus olisi että voisi linkata useaman sähköpostiosoitteen. (Gmail, hotmail, ja koulun spostit pitäisi saada.) Hetken aikaa oli joku käytössä, mutta vaati oston toimiakseen joten käyttö jäikin.
Minkälaisia sähköpostiohjelmia porukka käyttää, ainoa vaatimus olisi että voisi linkata useaman sähköpostiosoitteen. (Gmail, hotmail, ja koulun spostit pitäisi saada.) Hetken aikaa oli joku käytössä, mutta vaati oston toimiakseen joten käyttö jäikin.
Thunderbird
Eudora alkaa olla hieman iäkkäämpi ja sisältää bugeja (ei ole kehitetty ties miten pitkään) joten Thunderbird nykyisin.
Thunderbirdille ääni täältäkin, appiukolle laitoin pyörimään pari vuotta sitten ja kah oppikin käyttämään paremmin kuin OutlookiaEudora alkaa olla hieman iäkkäämpi ja sisältää bugeja (ei ole kehitetty ties miten pitkään) joten Thunderbird nykyisin.
Ei mikään ihme. Outolook on niin sekava ja monimutkainen että ihmettelen että sitä ees kukaan käyttää. Thunderbirdiä duunissa jo käyttäny rapiat 5-6 vuotta samoin kuin kotona yli 10v.Thunderbirdille ääni täältäkin, appiukolle laitoin pyörimään pari vuotta sitten ja kah oppikin käyttämään paremmin kuin Outlookia
Vaan esim. Yle Areenasta ei ole laillista tallentaa edes omaan käyttöön muuta kun podcast ohjelmia (eli puheohjelmia).
Tämän sinänsä kätevän ilmaisen latausohjelman käyttö voi tulla näin hyvinkin kalliiksi.
Ihan näin vinkkinä.
Nuo ohjeethan eivät perustu lakiin. FlickFetch (tai yle-dl) ei lataa suojattua sisältöä (=DRM), vaan vain suojaamatonta. FlickFetch toimii täsmälleen samalla tavalla, kuin nettiselain bufferoidessaan videosisältöä Areenasta, voisivat lisätä nettiselainten käyttökiellon vaikka kohdaksi 69.
Niin, olen mäkin aikoinaan käyttäny Outlookkia ja niinkuin sanoin:Minä olen käyttänyt Outlookia ainakin 15 vuotta ja pois en vaihda. Jos symboleista menee sekaisin, niin ne "ylimääräiset" saa piiloon työkalurivin piilotuksilla. Itse olen ollut tosi tyytyväinen.
Itse kerran kokeilin Thunderbirdiä ja minä en taas tykännyt siitä ollenkaan.
Että näin meitä on moneen junaan.
Eli lähinnä se oletusmuotoilu on tossa aivan kauhea. Pitäis olla pelkistetty tila oletuksena, ja sitten vasta lisäämällä sais lisää sälää siihen tivoliin. Ei päinvastoin niinkuin nyt.Jos Outlookissa on joku helppokäyttöisyystila niin se kyllä saisi olla käytössä oletuksena. Sitten jos haluu lisää kilkettä niin joku expert tila päälle.
Asia selvä, Ylen asiakaspalvelu on tuota mieltä. Ei tule vaikuttamaan minun käytökseeni millään tavalla. Katson myös BBC iPlayeriä ja jenkki-Netflixiä, vaikka he eivät sitä haluakaan.Olen juuri eilen ja tänään ollut yhteydessä Yleen ja kysyin tuota asiaa. Eli perustuu Ylen antamiin tietoihin. Ote heidän muutamista sähköposteistaan kuuluu:
http://yle.fi/aihe/areena-ohjeet/kayttoehdot
Yle Areenan katselu, kuuntelu, lataaminen
Areenan käyttö on maksutonta. Suurinta osaa ohjelmista voit katsoa ja kuunnella Areenan kautta. Osaa ohjelmista voit ladata myös omalle koneellesi. Nämä ohjelmat (pääsääntöisesti puheohjelmat) löytyvät Areenasta "Podcast-linkin" kautta.
Tekijänoikeusjärjestöjen kanssa tehdyt sopimukset oikeuttavat yleensä Ylen tarjoamaan ohjelmia sivuillaan ns. streaming-teknologialla, jolloin käyttäjät pääsevät katselemaan ja kuuntelemaan ohjelmia tiettynä ajanjaksona haluamanaan aikana ja paikassa. Osaan ohjelmista Ylellä on oikeus tarjota ne myös ns. downloading-teknologialla (esim. podcasting), jolloin käyttäjät voi ladata ohjelmat laitteelleen. Muut ohjelmat eivät ole ladattavissa.
Voinko tallentaa videoita ja audioita omalle tietokoneelleni?
Sinulla ei ole lupaa tallentaa Areenasta (esim. omalle koneellesi) muita kuin ladattavana olevia ohjelmia (esim. podcastit). Areenan streaming-teknologialla tarjolla olevien ohjelmien suojauksien kiertäminen ei ole sallittua.
Sinulla ei ole lupaa tallentaa Areenasta (esim. omalle koneellesi) muita kuin ladattavana olevia ohjelmia (esim. podcastit). Areenan streaming-teknologialla tarjolla olevien ohjelmien suojauksien kiertäminen ei ole sallittua.
Tässä on esimerkki ohjelmasta, jossa kyseinen podcast linkki on ladattavissa.
Aivot - tärkein pääomasi
Katso nämä linkit:
Ylen ohjelmien tallentaminen
Radio-ohjelmien kuuntelu, lataus ja tilaus
Ystävällisin terveisin,
Ylen Asiakaspalvelu"
Ei ole. Ohjelmien linkit ovat tarjolla täysin suojaamattomina joten niitä saa ladata. DRM purkaminen on eri juttu ja laitonta.Niin se on vähän aina tulkinnanvaraista.
Varmaankin täsmälleen samasta asiasta kyse sekä tässä että Ylellä. YouTube ja Yle voi itse määritellä käyttöehtonsa, jolloin kopioiminen on käyttöehtojen vastaista muttei laitonta. En siis ole niitä käyttöehtoja lukenut, joten mutulla heitin.Ja toisaalta onhan sanottu että ei YouTube videoitakaan ole sallittua kopioida omalle koneelle, ja silti se tiedetään yleisesti että lähes jokainen sitä tekee.
Jos Puttya käyttää pelkästään irkkaamiseen, niin omasta mielestä Putty Tray on nykyisellään näppärämpi. Käytännössä hieman viritelty Putty, ehkä oleellisempana lisäsä linkkien aukaiseminen suoraan klikkaamalla.Putty - SSH client (nykyään käytössä aika vähän, koska FireSSH)
Jos Puttya käyttää pelkästään irkkaamiseen, niin omasta mielestä Putty Tray on nykyisellään näppärämpi.
Jeps, itsellä vuorostaan tulee pelkkää irkkaamista, niin ei yhtään osaa sanoa onko noista Trayn lisäyksistä mitään iloa vai peräti haittaa "tuottavammassa" käytössäItse en ollenkaan irkkaile, mutta puttya on tullut käytettyä palvelimen kiinniottamiseen ja sen kautta asennuksiin, konffeihin jne.
Jeps, itsellä vuorostaan tulee pelkkää irkkaamista, niin ei yhtään osaa sanoa onko noista Trayn lisäyksistä mitään iloa vai peräti haittaa "tuottavammassa" käytössä
Netsarang Xshell on yksityiskäyttöön ilmainen SSH yms. client, mm. tabit, linkkien avaukset jne. löytyy.Jos Puttya käyttää pelkästään irkkaamiseen, niin omasta mielestä Putty Tray on nykyisellään näppärämpi. Käytännössä hieman viritelty Putty, ehkä oleellisempana lisäsä linkkien aukaiseminen suoraan klikkaamalla.
Luonnollisesti omistan paremmat hihat kuin sinä, joten ravistin sieltä oikeammat lukemat. En itse tunne ketään, joka tuota harrastaisi, niin siksi ihmettelin noin villiä arvausta, mutta jätetään tosiaan tämä asia tähän, kun oli melkoinen sivuraide.Oletko tehnyt jotain tilastoja, vai mihinkä tuo oma olettamuksesi perustuu ?