Trafi taas vauhdissa: katsastusta tiukennetaan

Eli Eibachin sivuilta 50-sivuinen TUV nivaska tulostukseen. :D Sen pituinen pdf sieltä aukesi kun etsin oikeat jouset. Nyt on pyöränsuuntausraportissa arvot ohjearvojen sisällä (camber, auraus... mutta casteria ei näemmä ole säädetty lainkaan kun arvot on tyhjänä?), merkitty korkeudet edestä ja takaa, Eibachin jousisarjan numerotunniste, nimmari ja huoltamon leima.

Johan on mennyt melkoiseksi niiloiluksi tuokin, no mikäs siinä kiva konttorien rahastaa 80e+ muutosmaksuilla.

Ei mulla ollut kuin 9-sivuinen ja töissä kun tulostin niin homma bueno :D
 
Niin, jos sitä voi säätää. Perusautoissa camber ja caster ei yleensä ole säädettävissä tai jos on niin ei sillä tavalla helposti kuin auraus. Urheilullisimmissa autoissa useammin, mutta ei niissäkään välttämättä ihan yksinkertaisesti.

Niim, enhän mä tätä kiistänytkään/kommentoinutkaan vaan sitä, että kyllä se perusliikkeen jamppakin niitä säätää kun sille kertoo mitä haluaa.
 
Niim, enhän mä tätä kiistänytkään/kommentoinutkaan vaan sitä, että kyllä se perusliikkeen jamppakin niitä säätää kun sille kertoo mitä haluaa.
Ei välttämättä silloinkaan, jos kyse rengasliikkeestä, siis sellaisesta jossa ei varsinaisia muita huoltoja/korjauksia tehdä. Aika nopeasti varmaan nousee kädet pystyyn kun annat huoltomiehellä kouraan pussillisen shimmejä ja sanot että säädäppäs näillä camberi kohdilleen. Jos sama liike tekee varsinaisia huoltojakin niin sitten voi onnistua, mutta silloinkin mennään tuntihinnoilla kuten muutkin huollot eikä noilla nelipyöräsuuntaus-hinnastolla.
 
Ei välttämättä silloinkaan, jos kyse rengasliikkeestä, siis sellaisesta jossa ei varsinaisia muita huoltoja/korjauksia tehdä. Aika nopeasti varmaan nousee kädet pystyyn kun annat huoltomiehellä kouraan pussillisen shimmejä ja sanot että säädäppäs näillä camberi kohdilleen. Jos sama liike tekee varsinaisia huoltojakin niin sitten voi onnistua, mutta silloinkin mennään tuntihinnoilla kuten muutkin huollot eikä noilla nelipyöräsuuntaus-hinnastolla.

Jaa, on ne vaan neljällä paikkakunnalla mulle tehneet kunhan olen itse homman neuvonut, mutta kai sä sit tiiät paremmin. Hinta on pysynyt etukäteen sovittuna.
 
Jep aikoinaan ensimmäinen liike josta kysyin nelipyöräsuuntausta vastasi tylysti että eivät suuntaa ollenkaan sellaisia autoja joissa on alustasarja. Eli ilmeisesti ollut liikaa huonoja kokemuksia jonnetuningista kun asennetaan madallusjousia autoihin missä ei ole säätöjä ja kaikki kulmat vinksallaan. Seuraavassa liikkeessä oli virolainen nuorimies joka hoiti asiat oikein mallikkaasti :cool:
 
Jaa, on ne vaan neljällä paikkakunnalla mulle tehneet kunhan olen itse homman neuvonut, mutta kai sä sit tiiät paremmin. Hinta on pysynyt etukäteen sovittuna.
Oliko rengasliikkeitä vai huoltoliikkeitä? Oliko hinta se normaali nelipyöräsuuntaus + säätö vai joku muu erikseen sovittu?

Ja on sillä autollakin väliä. Joissain volkkareissahan itseasiassa on camberin säätö tosi simppeliä, tälläisiin en ihmettele vaikka tehtäisiinkin säädöt. Nuo on kuitenkin aika poikkeus eikä normaalitapaus.
 
Oliko rengasliikkeitä vai huoltoliikkeitä? Oliko hinta se normaali nelipyöräsuuntaus + säätö vai joku muu erikseen sovittu?

Ja on sillä autollakin väliä. Joissain volkkareissahan itseasiassa on camberin säätö tosi simppeliä, tälläisiin en ihmettele vaikka tehtäisiinkin säädöt. Nuo on kuitenkin aika poikkeus eikä normaalitapaus.

Ihan perus vianor oli ainakin yksi ja toinen rengasputka, ei ne kummatkaan rengas/säätöhommia kummempia kai tee. Aikasemmista kahdesta alkaa olla 10v aikaa niin en sen tarkemmin muista.

Kaikissa paikoissa avainsanana se, että tiesin mitä halusin ja miten se tehdään. Ja toki myös se, että säädöt on olemassa / ne on tehty säädettäviksi.

Autoina on ollut audi a6, toyota celika, toyota caldina sekä yksi galantti.

Edit: hinnat on olleet 60-100e, en nyt tilatessa sanonut muuta kuin että säätö ja laput.
 
Ehdotan Sitran jäsenistön hajasijoittamista napapiirin yläpuolelle. Jatkakoon sieltä pienen tutustumusjakson jälkeen autoaiheista keskustelua, mikäli kokevat yhä tarpeelliseksi.
 
Sitralle tiedoksi että maailman väkiluku on 7600 miljoonaa. Suomalaisia on 5,6 miljoonaa, jos jokainen suomalainen jättää autoilun, saastuttamisen, takan/saunan/mökin/varpaiden lämmittämisen pois ja kuolee, maailmassa on yhä 7594,4 miljoonaa ihmistä jotka piereskelee ja saaatuttaa kuka mitenkin tätä palloa.
Eli 99,9 % jäi jäljelle. Hyvä suomalaiset (0,07% tms) kun kuolitte saastuttamasta. Vai miten se nyt meni. :confused2:
 
Koko EU:n henkilöautokannan osuus CO2 päästöistä on 0,4% , Suomen osuus on siis tuosta sitten joitan prosentin sadasosia...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 846
Viestejä
4 549 020
Jäsenet
74 856
Uusin jäsen
Acceli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom