On toi edullisempi kuin vastaavista osista koottu, ja on hyvä ostos mun mielestä jos et aio päivittää eikä ulkonäkö tai mahdollinen äänekkyys häiritse. Saat samalla koneen valmiiksi koottuna, windows-lisenssillä ja kokonaisuuden kattavalla takuulla. Ottaisin itse tosin mielummin toisen gigantin tonnin koneen:
Acer Predator Orion -pelitietokone tarjoaa käyttöösi järisyttävää suorituskykyä. Se on varustettu 10. sukupolven Intel-prosessoril
www.gigantti.fi
Tähän Aceriin ainakin saa lisää rammia vanhoja palikoita vaihtamatta (tosin pelikäytössä 16gb varmaan riittää ihan ok koneen elinkaaren). Näytönohjain taitaa olla ihan normaalin pituinen (en ole varma), ja myös virtalähteen puolesta näyttiksen vaihto pitäisi onnistua jos haluat lisää tehoa muutaman vuoden päästä (kunhan näyttiksen virrankulutus pysyy samassa <200W TDP -luokassa kuin 2060 superilla). Prossuna tuossa on 10700 joka on peleissä hiukan nopeampi kuin 3700x, muuten hiukan hitaampi, eli makuasia.
Minulle tämä antaa ikivanhalla i5-9400F:llä ja 1660 Superilla varustetun koneen, joka vielä maksaa 699€, siinä on 8GB muistia ja 500GB SSD.
En ostaisi yhtäkään markettikonetta ja ne on käytännössä hankalia päivittää, sanot mitä vaan. Tuo on vielä käytännössä antiikkia ja hintakaan ei ole tonnia.
Tuo pelinopeusväitekään ei pidä paikkaansa, kun testit on tehty 3200MHz muisteilla ja 10700
K:lla, joka on ihan eri prosessori, kuin johonkin(?) laitettu nuhapumppu, eikä taivu 3200MHz muisteihin sillä pirkkapakettipaska-emolevyllä. Lisäksi tuossa ei ole sitä, vaan 9400F, jota vastaavaa AMD:n prosessoria ei edes myydä Suomessa, vaan pelkästään Kiinassa ja 3600 syö sen aamupalaksi ja pelit vaan toimii nopeammin.
Windows-lisenssin toki saa, ja takuun paketille (joka on sille paketille, eli ei päivityksiä!), mutta ei ne paljon lämmitä, kun tuolla ei modernit pelit toimi tehokkaasti.
--
TL;DR: Huono ehdotus, jättäkää välistä ja tehkää ihmeessä joku "Pirkka-pelikone"-ketju, jossa ehdottelette noita markettimikroja, ja älkää tulko tänne ketjuun.
--
edit: Myöhemmin on paljastunut, että
@kattila on nähtävästi ostanut tuolta koneen, tai ainakin fanaattisesti sitä kannattanut (eli ehkä kaveri ostanut, jos ei itse). Olen selvästi kritisoinut tätä tarjousta (en edes muista) toisessa ketjussa, ja siitä on otettu kierroksia ja tultu tänne väittelemään aiheesta off-topiccina.
Tuo tarjouslinkki ei edes koskaan toiminut, kuten yllä sanottu, ja sieltä sen mysteerikoneen sai vain
@kattila, jos sai. Jotain olen saanut sanottua oikein, kun tästä kritiikistä suuttuneena vielä jaksaa riehua täällä viikkokausia.
Jos se niin paljon häiritsee, vie se takaisin Giganttiin ja jätä muut rauhaan. Jos jotain ei saa kritisoida, sinua on huijattu ja olet ostanut ylihintaista roskaa. Jos kritiikki sattuu, siinä voi olla totuuden siemeniä.
Pakettikoneet harvemmin on se hyvä diili ja aina kannattaa kysyä muiden mielipiteitä ja pitää avoin mieli.