Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint (PC, Xbox One, PS4)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lare
  • Aloitettu Aloitettu
Mikä tuossa niin pahasti tökkii ihmisiä? Itse ostin täyteen 60eur hintaan ja hyvin maistuu. Mielestäni hieno graafisesti, toiminta on samaa hyvää tasoa kuin wildlandsissa. Co oppina en ole vielä päässyt vetämään, mutta kyllä se varmasti maistuu todella hyvin, wildlandsia meni satoja tunteja.
 
Mua ärsyttää tässä pelissä se, että koko ajan ruutuun tulee jotain ilmoitusta tai tulee housuja, aseita ym. roinaa. Kaikkien näiden takia pitää mennä valikkoon seikkailemaan/kuittaamaan/vaihtamaan/tekemään jotain. Ja tätä tapahtuu ihan koko ajan. Valikoissa seikkailussa menee hyvin paljon aikaa kun ne on mielestäni vähän sekavat. Että missä se ja tämä oikein olikaan
 
Hyvin pitkälle nuo ”arvostelut” on noiden mikromaksujen takia. En ole edes koko mikromaksu hommaa huomannut, eikä se kyllä vitutakaan sen vuoksi.

Melko perinteinen lynkkaus netissä, joku kun on ” paskaa” niin lähtee lumipallo efekti pyörimään.
 
Hyvin pitkälle nuo ”arvostelut” on noiden mikromaksujen takia. En ole edes koko mikromaksu hommaa huomannut, eikä se kyllä vitutakaan sen vuoksi.

Melko perinteinen lynkkaus netissä, joku kun on ” paskaa” niin lähtee lumipallo efekti pyörimään.

Loottirunkkaus on omasta mielestä se isoin ongelma tässä. Se ei vaan sovi tähän maailmaan ja peliin yhtään. Item level systeemi on liimattu tähän ainoastaan mikeomaksujen maksimoimiseksi.

Olisi ennemmin tehny jonkun saman tyyppisen systeemin, mikä oli esim. FC: New Dawnissa, missä on muutama eri taso pyssyissä.

Alussa voisi olla vaikka vanhoja löydettyjä romuaseita. Sitten pääsisi käsiksi normaaleihin military tason pyssyihi ja lopuksi saisi käyttöön vielä tehokkaampia high tech aseita. Nuo sopisi maailmaan ja tarinaan jo suht järkevästi ja peli ei olisi jarkuvaa lootin ihmettelyä valikoissa.
 
Hyvin pitkälle nuo ”arvostelut” on noiden mikromaksujen takia. En ole edes koko mikromaksu hommaa huomannut, eikä se kyllä vitutakaan sen vuoksi.

Melko perinteinen lynkkaus netissä, joku kun on ” paskaa” niin lähtee lumipallo efekti pyörimään.

No ei kyllä omien lukuisten beta ja alpha pelituntien perusteella ole lähimainkaan ainoa ongelma, rekkakuormallinen huonoja ratkaisuja, hyvin vähän parannuksia ja suurilta osin vain menty taaksepäin tai väärään suuntaan. Ei ole mitään syytä pelata tätä, varsinkaan jos Wildlands on jäänyt kesken. Mielummin palaa sen pariin, kun on kokonaisuutena huomattavasti toimivampi.
 
Onkos tuohon valaistukseen mitään korjausta tiedossa? Se on näin vajaa 10 pelitunnin jälkeen ainoa asia, joka oikeasti vituttaa.

eli siis sisätiloihin kun katsot oviaukosta, näkyy pelkkää pilkkopimeää. Sisällä on kuitenkin kohtuu valoisaa. Sama pätee sisätiloissa valon lähteiden kanssa, valaistus aivan sekaisin.
 
Oisko sama ominaisuus kuin Division 2 pelissä ulkoa katsoessa sisätilat näyttää pimeältä ja huone valaistuu vasta hetki sen jälkeen kun olet mennyt huoneeseen. Ainakaan Division 2:ssa tuolle ei kovin paljoa muutosta ole tapahtunut puolessa vuodessa. Lähinnä taisivat vaan korjata sen kun jotkut huoneet ei ikinä valaistunut kunnolla.

Juuri tuollaista on. Jännä homma, koska Wildlandsissa ei tällaista ollut. Helppo mennä sisään rakennukseen, missä mahdollisesti vihollisia
 
Nyt vihdoin pääsin itsekin pelaamaan noin 10h verran alkuun ja itelle oli kyllä plussia ja miinuksia... Grafiikat tuntuu 5700xt:lläkin pirun raskaalta kun ei tahdo 1440p pyöriä 60 fps ilman että tiputtaa rankalla kädellä asetuksia, asetuksia tweakkaamalla kuitenkin ihan hyvän näköinen peli joskin ei ehkä ihan niin iso harppaus wildlandsista kuin olis toivonut.
Mitään kaatumisongelmia tms ei itelle enää tullut eteen, mutta kyllä monilta osin tuntuu silti kun olis edelleen betaversio: Movement aivan järkyttävän jäykkää edelleen (esteiden yli pääseminen, mäkeä ylös kiipeäminen/alas liukuminen, suojan takana oleminen jne) tuntuu siltä että liikkeen ajan kiskoilla ja pelaajan kontrolli häviää. Myös promptit esim kiivetä tikkaita tai napata loottia painamalla näppäintä kusee todella usein ja muutaman kerran tullut vihollisen dronen havaitsemaksikin kun ei näppiksen hakkaamisesta huolimatta ole mennyt proneen/prone camoon. Silti pohja peli tuntuu aihiolta hyväks wildlands-jatkoks jos vaan peli saatais viimeisteltyä oikeaan suuntaan.
Ja joo puolet ajasta menee loottaamiseen ja hiton sekavissa valikoissa pyörimiseen. Tekee pelistä paljon hitaampaa. Ja niitä geari bokseja ja jotain bio lappusia on sitten ihan joka paikassa jos kiinnostaa käydä availemassa. Ja sitten kuitenkin voit overraidata haluamasi ulkoasun niin että niillä parempi lvl kumihanskoilla tai lippalakeilla ei ole mitään muuta merkitystä kun jotenkin maagisesti tehdä susta tehokkaampi sotilas muuttamatta ulkonäköä... Tolla gear-levelillä vois heittää vesilintua ja tuoda tilalle suoraviivaisen weapon level systeemin - se ase jota käytät kehittyy (hahmo tottuu käyttämään asetta realism). Mainokset onneks voi vaan ignoree mutta tolta valikkovälppäämiseltä ei oikeen voi välttyä.

Pahoittelut pitkästä stoorista... :rolleyes:
 
Tää on kyllä raskas peli koneelle pyörittää. No, näyttäähän tää kyllä ihan hyvältäkin. Eihän tää mitenkään huono peli ole, mutta hemmetti, eikö tohon inventaarioon voisi saada jotain valitse kaikki nappia. Pikkasen kalvaa miestä käydä yksi kerrallaan itemit läpi ja odottaa että se purkupalkki täyttyy ja seuraavaan.

Ajoneuvofysiikat on melkoista pasketta. Ja vähän kyllä muutenkin kankea hahmo hallita välillä - lähitaisteluliikkeet on aika nihkeitä käyttää mitenkään nopeasti. Ja kiipeäminen ja liikkuminen maastossa on hieman hankalaa myös. Minkä takia se vaatii staminaa, että voi liukua mäkeä alas hallitusti? Pyssyillä on sentään kiva ampua, ja niitä on paljon. Pisteet kyllä myös siitä että viholliset kuolee kun ampuu, ei ole mitään DPS/Damage juttuja ja kaverit teepaidoissa tankkaamassa 30 lippaallista. Jopa isot minigunjätkät kaatuu kun ampuu päähän, toisin kuin oikeastaan kaikissa muissa peleissä. Muuten toi gearscore ei sitten teekään mitään, ainoastaan sen että jos olet alle rajan kuolet kolmeen kutiin ja jos olet yli niin se muuttuukin kolmeksikymmeneksi.

Tekemistäkin kyllä on ainakin tarpeeksi - klassiset 4000 kysymysmerkkiä ripoteltuna kartalle, no eihän niitä nyt voi jättää käymättä.
 
Viimeksi muokattu:
Aika samoilla linjoilla @Beasty kanssa. Varsinkin liikkumisen suhteen, ylös kiipeäminen on välillä melkein mahdotonta jossei prompti osu ihan kohdalleen.
Toisaalta voit mennä pystysuoraa seinämää alaspäin helposti esim. kyykyssä :D

Gear levellaus on...jooh...aikamoista mutta eipä tuota tarvitse koko aikaa tehdä. Itse vedin jollain lvl10 snipulla helposti lvl30 asti ja vaihdoin "parempaan" vain kun tuli tismalleen sama ase vastaan isommalla levelillä.
Sama snipu edelleen käytössä jonka olen nyt uusinut viisi kertaa isommalla levelillä.

Itse olen niitä pelaajia jonka on pakko kerätä kaikki mitä vastaan tulee joten kamaa tulee joka suunnasta. En kuitenkaan jokaisen itemin kohdalla pysähdy tutkimaan sitä vaan pelaan tyyliin 1-2h ja sitten käyn läpi että mitäs onkaan tullut kerättyä.
Toiminut ihan ok, eli vaikka vihut joita nyt kohtaan ovat lvl57 niin osa kamoistani on vielä 30-40.

Grafiikka on varsin miellyttävää. Pelaan kaikki asetukset Ultimate/very high. AA on pois ja tilalla resoluutio on 120%@1440p. Pyörii ~60fps joka on ihan riittävä.

Tekoäly on aikamoinen vitsi välillä mutta saapa sitten nauttia hauskoista hetkistä kun itse istut puskassa ja katsot kun jengi sekoilee päättömästi.
Robottitankit ajavat omien jätkien yli jne.


Edit: Sellainen ärsyttävyys pitää vielä mainita mihin olen pari kertaa törmännyt.
Vihut ovat ottaneet pari siviiliä vangiksi, ovat siinä kytiksellä prätkien vieressä.
Tapan viholliset ja menen vapauttamaan siviilit.
Mutta jaa en voikkaan koska näppäinkomento vapauttaa ihminen on sama kuin ajaa prätkällä ja sama kuin kerätä ammukset maasta joita en voi kantaa enempää.
Ruudulla näkyy siis kolme asiaa joita voin tehdä samalla näppäimellä...

Edit2: Kaikesta huolimatta 18h jo mennyt pelin parissa.
 
Viimeksi muokattu:
Tää on kyllä raskas peli koneelle pyörittää. No, näyttäähän tää kyllä ihan hyvältäkin. Eihän tää mitenkään huono peli ole, mutta hemmetti, eikö tohon inventaarioon voisi saada jotain valitse kaikki nappia. Pikkasen kalvaa miestä käydä yksi kerrallaan itemit läpi ja odottaa että se purkupalkki täyttyy ja seuraavaan.

Ajoneuvofysiikat on melkoista pasketta. Ja vähän kyllä muutenkin kankea hahmo hallita välillä - lähitaisteluliikkeet on aika nihkeitä käyttää mitenkään nopeasti. Ja kiipeäminen ja liikkuminen maastossa on hieman hankalaa myös. Minkä takia se vaatii staminaa, että voi liukua mäkeä alas hallitusti? Pyssyillä on sentään kiva ampua, ja niitä on paljon. Pisteet kyllä myös siitä että viholliset kuolee kun ampuu, ei ole mitään DPS/Damage juttuja ja kaverit teepaidoissa tankkaamassa 30 lippaallista. Jopa isot minigunjätkät kaatuu kun ampuu päähän, toisin kuin oikeastaan kaikissa muissa peleissä. Muuten toi gearscore ei sitten teekään mitään, ainoastaan sen että jos olet alle rajan kuolet kolmeen kutiin ja jos olet yli niin se muuttuukin kolmeksikymmeneksi.

Tekemistäkin kyllä on ainakin tarpeeksi - klassiset 4000 kysymysmerkkiä ripoteltuna kartalle, no eihän niitä nyt voi jättää käymättä.

Samaa mieltä. Itsellekkin jäänyt toistaiseksi tuo gear lvl vähän mysteeriksi että paljonko on oikeasti merkitystä. Silti etennkin kaverin kanssa pelatessa "kirurgiset" vihollisjoukon eliminaatiot pulttilukko snipereilla tuntuu ja kuulostaa edelleen yhtä siistiltä kun wildlandsissa ja IMO on hyvä että peli tuo lisää haastetta ärhäkämpien ja vahvempien vihollisten muodossa. Ainakin wildlansissa meni liian usein siihen että alkoi heti mähisemään siistin ja tarkan sneakkaamisen sijaan kun vastustajat ei ollu riittävän vaikeita. Tarkoista headshoteista ja rauhallisesta etenemisestä palkitaan tässäkin onneks, joskin yksin pelatessa etenkin välillä vaikeampi toteuttaa.
 
Samaa mieltä. Itsellekkin jäänyt toistaiseksi tuo gear lvl vähän mysteeriksi että paljonko on oikeasti merkitystä. Silti etennkin kaverin kanssa pelatessa "kirurgiset" vihollisjoukon eliminaatiot pulttilukko snipereilla tuntuu ja kuulostaa edelleen yhtä siistiltä kun wildlandsissa ja IMO on hyvä että peli tuo lisää haastetta ärhäkämpien ja vahvempien vihollisten muodossa. Ainakin wildlansissa meni liian usein siihen että alkoi heti mähisemään siistin ja tarkan sneakkaamisen sijaan kun vastustajat ei ollu riittävän vaikeita. Tarkoista headshoteista ja rauhallisesta etenemisestä palkitaan tässäkin onneks, joskin yksin pelatessa etenkin välillä vaikeampi toteuttaa.

Viholliset tässä ei oo välttämättä kovin fiksuja, mutta ne on aggressiivisia. Siihen kun lisätään dronet ja muut äkilliset muuttujat, niin henki alkaa lähtemään paljon nopeammin. Mulla itsellä aika usein se stealth lipsahtaa johonkin huolimattomuuteen tai kärsimättömyyteen mutta tosiaan onneksi ammuskelu on kivaa.
 
Nyt kun ootte pelannut tätä niin onko mikromaksu systeemi häirinnyt teitä? Tarviiko älyttömästi grindata että saa aseita ja niihin lisäosia ilman okeita euroja? Veikkauksia miten hyvin pyörisi tää peli mun speksien koneella 1980*1080 resolla ultra/very high?


Ei ole häirinnyt, en edes tietäisi koko mikromaksuista jos niitä ei täällä olisi peliä pelaamattomat vouhottanut.

Eiköhän se hyvin liikahda tuolla, on varmasti aika lähelkä Wildlandsia vaativuudeltaan..Saan omalla koneella jooa paremman fps tässä, kuin Wildlandsissa.
 
Nyt kun ootte pelannut tätä niin onko mikromaksu systeemi häirinnyt teitä? Tarviiko älyttömästi grindata että saa aseita ja niihin lisäosia ilman okeita euroja? Veikkauksia miten hyvin pyörisi tää peli mun speksien koneella 1980*1080 resolla ultra/very high?

Ei ole häirinnyt täälläkään erityisemmin. Missään kohtaa ei ole tuntunut siltä että pitäis ostaa jotain pärjätäkseen tai saadakseen enemmän irti. Enemmän tosiaan häiritsee vielä toistaiseksi hiomattomat liikkumisen ja toimintojen mekaniikat ja sekavat valikot.

Ja varmasti pyörii 1080p resoilla ihan riittävästi tuolla setupilla, nou hätä
 
Uplay + palvelun kautta kokeilin peliä ja 2h riitti minulle. En tajunnut yhtään mistä on kyse.

Ekat 15min menee vielä hyvin sen jälkeen kun olet ensin pelannut valikkoja 30min, että saat ukon tekemään niistä napeista mistä haluat oikeita temppuja.

15min peliä sisään ja sitten BOOM!

Kartta tulee täyteen sinisiä, punaisia, oransseja, vilkkuvia, välkkyviä sekä staattisia merkkejä. Tehtäväloki menee täyteen kuvia, merkkejä, nimiä, kuvauksia. HUD huutaa hoosiaanna kohteista, kerättävistä, tehtävistä, vihollisita, kärpäsistä, laatikoista. Tehtävän kuvauksessa on romaani kirjoitettuna haikuna joka on jaoteltuna viiteen osaa ja eriteltynä kahden vaiheen alle jota et voi tehdä jos et ole levelillä 150. Inventaario on täynnä varusteita, vaatteita, aseita, lootboxeja, varustekokonaisuuksia, oikeata rahaa, väärää rahaa, pelin sisäistä rahaa. Ukkoa pitäisi syöttää, juottaa, varustaa, nukuttaa, rupeaa jo vituttaa.

Kaiken tämän sekamelskan keskeltä kun saat irti yhden yksittäisen ja yksinkertaiselta vaikuttavan "nouda kirja" tehtävän johon sinun leveli, aseet, varusteet sekä ymmärrys riitttää niin eipä tämäkään ole mitää pehmoista tiedustelua jossa näät muutaman vihollisen vaan vittu hirveä härdelli lyödään päälle kun joku sattuu sinut näkemään ja vihollisia rupeaa tulemaan ovista, ikkunoista, katolta, kopeista, helikoptereista, autoista eikä sinulla ole mitään mahdollisuutta myllyttää kaikkia. Pitäkää kirjanne.

Asiaa ei helpota yhtään se ettet tajua juonesta mitään tai tässä kohtaa olet jo luovuttanut juonen osalta, koska sekin vaikuttaa ihan yhtä typerältä ja sekavalta. Viimeinen niitti oli minulle se kun kiikareilla (en ole enää edes varma oliko kiikarit vai kiväärin tähtäin) ei pystynyt katsomaan ilman, että ruvettiin maalaamaan ruutuun erinäisiä asioita mitä horisontista löytyy..... Voihan vittu, minä halusin vaan ampua pahiksia.

Siellä on Ubilla jokus isopomo sanonut, että haluaa peliin kaiken mitä AnvilNext:stä löytyy ja löytyihän sieltä.....


Edit: Lisäsin ihania värejä tekstiin kuvastamaan miltä sillisalaatilta pelin sisältö ja UI näyttää. :hungry:
 
Viimeksi muokattu:
Uplay + palvelun kautta kokeilin peliä ja 2h riitti minulle. En tajunnut yhtään mistä on kyse.

Ekat 15min menee vielä hyvin, mutta sitten BOOM!

Kartta tulee täyteen sinisiä, punaisia, oransseja, vilkkuvia, välkkyviä sekä staattisia merkkejä. Tehtäväloki menee täyteen kuvia, merkkejä, nimiä, kuvauksia. HUD huutaa hoosiaanna kohteista, kerättävistä, tehtävistä, vihollisita, kärpäsistä, laatikoista. Tehtävän kuvauksessa on romaani kirjoitettuna haikuna joka on jaoteltuna viiteen osaa ja eriteltynä kahden vaiheen alle jota et voi tehdä jos et ole levelillä 150. Inventaario on täynnä varusteita, vaatteita, aseita, lootboxeja, varustekokonaisuuksia, oikeata rahaa, väärää rahaa, pelin sisäistä rahaa. Ukkoa pitäisi syöttää, juottaa, varustaa, nukuttaa, rupeaa jo vituttaa.

Kaiken tämän sekamelskan keskeltä kun saat irti yhden yksittäisen ja yksinkertaiselta vaikuttavan "nouda kirja" tehtävän johon sinun leveli, aseet sekä varusteet sekä ymmärrys riitttää niin eipä tämäkään ole mitää pehmoista tiedustelua jossa näät muutaman vihollisen vaan vittu hirveä härdelli lyödään päälle kun joku sattuu sinut näkemään ja vihollisia rupeaa tulemaan ovista, ikkunoista, katolta, kopeista, helikoptereista, autoista eikä sinulla ole mitään mahdollisuutta myllyttää kaikkia. Pitäkää kirjanne.

Asiaa ei helpota yhtään se ettet tajua juonesta mitään tai tässä kohtaa olet jo luovuttanut juonen osalta, koska sekin vaikuttaa ihan yhtä typerältä ja sekavalta. Viimeinen niitti oli minulle se kun kiikareilla (en ole enää edes varma oliko kiikarit vai kiväärin tähtäin) ei pystynyt katsomaan ilman, että ruvettiin maalaamaan ruutuun erinäisiä asioita mitä horisontista löytyy..... Voihan vittu, minä halusin vaan ampua pahiksia.

Siellä on Ubilla jokus isopomo sanonut, että haluaa peliin kaiken AnvilNext:stä löytyy ja löytyihän sieltä.....

sieltä sekavasta valikosta saa nuo ”ruutuun maalailut” pois. Itselläni ei tule mitään merkkauksia tai hudiin detection cloudeja tms.
 
sieltä sekavasta valikosta saa nuo ”ruutuun maalailut” pois. Itselläni ei tule mitään merkkauksia tai hudiin detection cloudeja tms.

No ne otin kyllä pois, mutta peli oli jo menetetty. Uninstall oli helppo tehdä, löytyi yhden napin takaa ja levelini sekä varusteet riittivät sen tehtävän tekemiseen suoraan.
 
Itse testasin betaa ja MSI Radeon RX 5700 XT EVOKE OC 8 GB mukana sai koodin peliin, niin tuli asennettua. Tämän jälkeen olen päässyt pelaamaan noin 10 sekuntia, peli kaatuu aina. Kaikki kikat olen koittanut paitsi alikellottanut korttia. Todennäköisesti ongelmat johtuu juurikin näytönohjaimesta. Pitää aina välillä testata, joska saisivat päivitettyä niin että pysyisi päällä. Jos ei päivityksillä korjaannu ja tulee oikein tylsää voi koittaa saisiko kelloja/voltteja säätämällä pelin toimimaan. Arvosteluja/kommentteja kun on katsonut niin ei ole kyllä kiirettä :D
 
Uplay + palvelun kautta kokeilin peliä ja 2h riitti minulle. En tajunnut yhtään mistä on kyse.

Ekat 15min menee vielä hyvin sen jälkeen kun olet ensin palannut valikkoja 30min, että saat ukon tekemään niistä napeista mistä haluat oikeita temppuja.

15min peliä sisään ja sitten BOOM!

Kartta tulee täyteen sinisiä, punaisia, oransseja, vilkkuvia, välkkyviä sekä staattisia merkkejä. Tehtäväloki menee täyteen kuvia, merkkejä, nimiä, kuvauksia. HUD huutaa hoosiaanna kohteista, kerättävistä, tehtävistä, vihollisita, kärpäsistä, laatikoista. Tehtävän kuvauksessa on romaani kirjoitettuna haikuna joka on jaoteltuna viiteen osaa ja eriteltynä kahden vaiheen alle jota et voi tehdä jos et ole levelillä 150. Inventaario on täynnä varusteita, vaatteita, aseita, lootboxeja, varustekokonaisuuksia, oikeata rahaa, väärää rahaa, pelin sisäistä rahaa. Ukkoa pitäisi syöttää, juottaa, varustaa, nukuttaa, rupeaa jo vituttaa.

Kaiken tämän sekamelskan keskeltä kun saat irti yhden yksittäisen ja yksinkertaiselta vaikuttavan "nouda kirja" tehtävän johon sinun leveli, aseet, varusteet sekä ymmärrys riitttää niin eipä tämäkään ole mitää pehmoista tiedustelua jossa näät muutaman vihollisen vaan vittu hirveä härdelli lyödään päälle kun joku sattuu sinut näkemään ja vihollisia rupeaa tulemaan ovista, ikkunoista, katolta, kopeista, helikoptereista, autoista eikä sinulla ole mitään mahdollisuutta myllyttää kaikkia. Pitäkää kirjanne.

Asiaa ei helpota yhtään se ettet tajua juonesta mitään tai tässä kohtaa olet jo luovuttanut juonen osalta, koska sekin vaikuttaa ihan yhtä typerältä ja sekavalta. Viimeinen niitti oli minulle se kun kiikareilla (en ole enää edes varma oliko kiikarit vai kiväärin tähtäin) ei pystynyt katsomaan ilman, että ruvettiin maalaamaan ruutuun erinäisiä asioita mitä horisontista löytyy..... Voihan vittu, minä halusin vaan ampua pahiksia.

Siellä on Ubilla jokus isopomo sanonut, että haluaa peliin kaiken AnvilNext:stä löytyy ja löytyihän sieltä.....


Edit: Lisäsin ihania värejä tekstiin kuvastamaan miltä sillisalaatilta pelin sisältö ja UI näyttää. :hungry:
Tää oli kyllä paras kommentti breakpointista mitä oon lukenu tähän mennessä...:rofl: kiitos aamun piristyksestä!:lol:
Ison osan noista HUD ja MAP markereista saa valikosta piilotettua. Ite pelaan Advanced-vaikeustasolla ja unguided mode päällä (ei anna vihjeitä tehtävässä etenemiseen vaan pitää itse hoksata mihin menee ja mitä tekee), kartalta merkit pääosin piilotettuna niin ei häiritse. Omaan silmään noi dynaamiset HUD ja karttaelementit toimii ihan kivasti, esim minimap menee piiloon jos ei ympärillä ole vihollista tai muuta havaittavaa. Pitäis jossain vaiheessa (läpipeluun jälkeen) kokeilla extreme-vaikeustasoa ja pistää kaikki pimeeks ja katsoa pääseekö ensimmäistä risteystä pidemmälle :D
 
Itse testasin betaa ja MSI Radeon RX 5700 XT EVOKE OC 8 GB mukana sai koodin peliin, niin tuli asennettua. Tämän jälkeen olen päässyt pelaamaan noin 10 sekuntia, peli kaatuu aina. Kaikki kikat olen koittanut paitsi alikellottanut korttia. Todennäköisesti ongelmat johtuu juurikin näytönohjaimesta.

Hyvin samankaltaisia kokemuksia oli toisesta saman enginen pelistä eli AC: Odysseystä paritettuna PowerColor 5700XT:n kanssa. Jos oikein hyvin meni, niin peli pysyi minuutin pystyssä valikosta eteenpäin. En lähtenyt alikellottelemaan korttia, vaan pistin takaisin pakettiin ja palautukseen.
 
Nyt kun ootte pelannut tätä niin onko mikromaksu systeemi häirinnyt teitä? Tarviiko älyttömästi grindata että saa aseita ja niihin lisäosia ilman okeita euroja? Veikkauksia miten hyvin pyörisi tää peli mun speksien koneella 1980*1080 resolla ultra/very high?

Mikä mikromaksusysteemi? Se, missä em. itemeitä voi ostaa pelin sisäisellä valuutalla jota tippuu suunnilleen aivan kaikesta ja vielä enemmän laatikoista maassa?

Eli eli, mahdollisuus ostaa jotain... (tässä välissä käyn googlettamassa mitä sieltä saa rahalla) ...eli näköjään nyt siellä saa oikealla rahalla ostaa pelin sisäistä valuuttaa. $6,99 olisi 4000 skell credittiä, eli eilen säästin jo pelin hinnan ($70) kun käytinkin maasta kerättyä pelirahaa tavaroiden ostamiseen noin 40k edestä... Mitään tarvetta käyttää euroja pelissä edistymiseen ei ole tullut vastaan.

i5-9600k/32GB/1080ti ja pelailen 4K Ultralla, n.55fps. Pelin ehdottamat asetukset, en ole muuta tehnyt kuin ottanut motion blurin pois päältä.
 
Kuullostaa kyllä erikoiselta jos AAA luokan pelissä pitää ruveta keinotekoisesti laatikoita keräilemään maasta tehtävissä, että voi ostaa jotain varustetta.
Kyllä ihan muut asiat pitäisi olla keskiössä ja keskittyä vaan nauttimaan hyvästä actionista, eikä laatikoiden loottaamiseen.
Mobiilipeleissä ja free to play peleissä nämä vielä ymmärtää.
 
Niille, joille riittää että tehtävän suorittamisesta tullut palkinto vaan pullahtaa inventaarioon fanfaarien kera sen sijaan että sen käy sotasaaliina hakemassa vihollisen leirin varustelaatikosta on varmaan muitakin pelejä :)
 
Niille, joille riittää että tehtävän suorittamisesta tullut palkinto vaan pullahtaa inventaarioon fanfaarien kera sen sijaan että sen käy sotasaaliina hakemassa vihollisen leirin varustelaatikosta on varmaan muitakin pelejä :)

Juuri näin. Keräämisen arvoinen lootti kun löytyy aina jostain tukikohdasta, eli se ei ole vain pelkkää juoksua vaan sen eteen pitää tehdä töitä. Mielestäni hyvä porkkana putsailla noita paikkoja.
 
On kyllä buginen peli, ei mulla muuta.

Hemmetin aimi ku katoaa vähän väliä! ei saa skopee tai tähtäintä esille.
pienempiä tyhmyyksiä täynnä...

Ei ole näin viimeistelemätöntä ja toimimatonta itselleni ennen tullut vastaan.
Missä tämä on parempi kuin edellinen wildlands?

Nyt on viimeiset 4 tehtävää kussu bugien takia... Hieman kyrsii...
gearlvl60 vasta :btooth:

Tosiaan en ole myöskään koskaan ennen ensinmäistä tuntia kuluttanut pelistä siihen että selaa ja ruksii valikosta on/off asetuksia. Jäätävää...

Tää on kuin olisi monta peliä lyöty samaan pakettiin josta sitten jokainen saa valita omanlaisensa, viimeistely vaan ontuu... Joku tehtävä missä hyppäät autoon niin että joku toinen ajaa, vihollinen oikeasti spawnii sun syliin ja köröttely on, noh köröttelyä.

Tehtävä: hyppää kopteriin ja lennä tuhoamaan jotain paskaa, peli spawnaa kopterin toisen kopterin päälle ja molemmat menee paskaksi, kiitos. Sitten kun oot tehny tehtävän niin se akka hyppää ulos kopterista niin että se on kopterin yläpuolella ja kuolee siipiin = Missio fail!

Oikeesti!? :bored:
 
Miksi menitte ostamaan tämän pelin täydellä hinnalla. :( Minä en ottaisi tätä peliä edes ilmaiseksi. Ubisoftin pitäisi hävetä että kehtaavat 60 euroa tästä pyytää.
 
Miksi menitte ostamaan tämän pelin täydellä hinnalla. :( Minä en ottaisi tätä peliä edes ilmaiseksi. Ubisoftin pitäisi hävetä että kehtaavat 60 euroa tästä pyytää.

Itse olen nyt 13h pelin jälkeen kokenut saaneeni rahoille vastinetta. Miksi vingut tuollaista paskaa?
 
Itse olen nyt 13h pelin jälkeen kokenut saaneeni rahoille vastinetta. Miksi vingut tuollaista paskaa?

Oikeassahan tuo on.

Itse ajattelin Uplay+ kautta kokeilla, vaikka betan aikana meinasi jo kyllästyä. Ei tässä taida olla tarpeeksi uutta ja uusistakin jutuista iso osa on huonoja lisäyksiä. Pari tuntia pelaillut nyt julkkariversiota enkä kyllä vieläkään näe miksi joku tästä täyden hinnan maksaisi, erityisesti jos on pelannut yhtään enempi Wildlandsia. Lisätään vielä, että jos lähemmäs 5€ per tunti hinnaksi antaa tunteen kunnon vastineesta, lienee kyseessä jo niin suuresti henkilökohtaisella tasolla kolahtanut tekele ettei ole ennen nähty.
 
Viimeksi muokattu:
Itse olen nyt 13h pelin jälkeen kokenut saaneeni rahoille vastinetta. Miksi vingut tuollaista paskaa?

Siis miksi suutuit? Kait tätä peliä ja Ubisoftia saa kritisoida? Peli on erittäin buginen, huono ja täynnä mikromaksuja.
 
Siis miksi suutuit? Kait tätä peliä ja Ubisoftia saa kritisoida? Peli on erittäin buginen, huono ja täynnä mikromaksuja.
Oikeassahan tuo on.

Itse ajattelin Uplay+ kautta kokeilla, vaikka betan aikana meinasi jo kyllästyä. Ei tässä taida olla tarpeeksi uutta ja uusistakin jutuista iso osa on huonoja lisäyksiä. Pari tuntia pelaillut nyt julkkariversiota enkä kyllä vieläkään näe miksi joku tästä täyden hinnan maksaisi, erityisesti jos on pelannut yhtään enempi Wildlandsia. Lisätään vielä, että jos lähemmäs 5€ per tunti hinnaksi antaa tunteen kunnon vastineesta, lienee kyseessä jo niin suuresti henkilökohtaisella tasolla kolahtanut tekele ettei ole ennen nähty.

Eihän kukaan voi sanoa, oliko toiselle 60€ tästä hyvä ostos. Eiköhän jokainen päätä itse, mistä pitää ja mikä on minkäkin arvoista. Itselläni ei ole mitään tarvetta puolustella ostostani, olen 60€ maksanut joskus huonoistakin peleistä. Tämä ei kuitenkaan MINUN MIELESTÄ ole sellainen, joten 60€ on täysin fine hinta minulle.

Täytyy vielä lisätä, että Wildlandsia on mittarissa yli 100h ja pidän silti tästä. Pohjimmiltaan toiminta on samanlaista, kuin Wildlandsissa. Eli hyvää. Lisäksi peli on graafisesti kaunis ja ainakin itselläni toiminut hyvin teknisesti. Henkilökohtaisesti en jaksa ymmärtää varusteista ja mikromaksuista itkua, niitä kun ei ole pakko kokoajan grindata tai maksaa rahalla.
 
Eihän kukaan voi sanoa, oliko toiselle 60€ tästä hyvä ostos. Eiköhän jokainen päätä itse, mistä pitää ja mikä on minkäkin arvoista.

Joo toki noinkin että ostos ja siitä nauttiminen ovat henkilökohtaisia asioita. Siltä kantilta ajatellen että pelinkehittäjän pitäisi saada motivaatiota tehdä peleistään parempia, lompakolla äänestäminen on suotavaa keskinkertaisten ja epäonnistuneiden pelien kanssa.. ja hyvin ymmärrän miksi minä ja moni muu toivoo että tämä floppaisi kunnolla.
 
Ei tämä sinänsä nyt mikään paska peli ole, mutta ei tässä ole oikeastaan mitään parmepaa, kun Wild landsissa. "Uudet" (lue: Ubin muista peleistä kierrätetyt) ominaisuudet tuntuvat täysin päälle liimatuilta kikkailuilta ja eivät missään nimessä ainakaan paranna peliä.

Tuossa jo aiemmin kirjoiteltukin, että ubi on tähän vaan leikkaa liimaa tyylillä lätkinyt kaikki mahdolliset jutut muista peleistään ja se näkyy. Kyllähän tämä ihan viihdyttävä sinänsä jo betan perusteella on, mutta huonompi kokonaisuus, kun Wildands. Alelaari kamaa omasta mielestä.
 
Noniin.. eiköhän tälle ole nyt annettu jo tarpeeksi mahdollisuus, että voi varmuudella sanoa ettei vaan maistu. Kymmenisen tuntia betoja, ja lähelle toinen lopullisen julkkarin kanssa. Kovasti olisin halunnut tästä pitää, mutta kun ei niin ei.. turha tuhlata aikaa kun hyviäkin pelejä piisaa. Mulle suurimmat ärsytykset, jotka tappoi peli-ilon oli..

-Keinotekoinen "älä mene tänne koska numero ei riitä".
-Itseään toistavuus.
-Valikkojen tolkuton räpellys.
-Aseen/kaman valinta satunnaisen numeron perusteella.
-Tunnelman totaalinen uupuminen.
 
Onko joku onnistunut hyppäämään onnistuneesti kalliokielekkeeltä? Laskuvarjolla?
 
Onko joku onnistunut hyppäämään onnistuneesti kalliokielekkeeltä? Laskuvarjolla?

Eipä ole onnistunut vielä täällä. Wildlandsissakin 80% basehyppy yrityksistä päättyi siihen, että kaveri ei hae sitä liito asentoa, vaan tippuu jalat edellä ja varjoa ei voi avata.
 
Ubisoft lupaillut korjauksia peliin.

Alta Digitodaystä käännöstä

Pelijulkaisija Ubisoft myöntää lukuisat ongelmat uudessa Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint -pelissään. Yhtiö lupaa korjausta moneen seikkaan, joista myös IS Digitodayn toimittaja sai omakohtaista kokemusta arvostelua kirjoittaessaan

Ubisoftin mukaan prioriteettina on pelin bugien ja epävakauden korjaaminen. Tähän on jo puututtu päivityksellä, ja lisää parannuksia on luvassa marraskuun puolivälin tienoilla. Silloin on määrä korjata esimerkiksi lennokkien käyttö, ampumisnopeuden muuttaminen ja tehtävän lopetuksesta kertovat ilmoitukset.

Erikseen aiotaan puuttua pelin sisäiseen talouteen, josta pelaajat ovat valittaneet. Kertomatta asiasta tarkemmin Ubisoft sanoo tekevänsä kokemuksesta mukavamman pelaajilta saadun palautteen perusteella.

Merkittävänä korjauksena yksinpelaajille Ubisoft lupaa tekoälyn varassa toimivat tiimikaverit. Pelin yksi selviä heikkouksia on ollut moninpelin suosiminen yksin pelaamisen kustannuksella. Tämä muutos vie kuitenkin aikaa, joten sen aikataulusta ei vielä anneta tietoa.

Ubisoft ymmärtää myös arvostelun pelisarjan viemisestä väärään suuntaan. Tämän vuoksi julkaisija työskentelee Ghost Recon Breakpointin "radikaalimman ja immersiivisemmän" version parissa ja lupaa lisätä pelaajien valinnanvapautta – mitä kaikkea se sitten tarkoittaakaan. Tästä aiotaan kertoa lisää myöhemmin.

– Tiedämme, että meillä on paljon töitä edessämme saadaksemme pelin siihen kuntoon mihin te sen haluatte ja että kaikkea ei pystytä hoitamaan tai julkaisemaan niin nopeasti kuin te ehkä toivoisitte, Ghost Recon -tiimi sanoo.

Alla alkuperäinen uutinen

TOM CLANCY'S GHOST RECON® BREAKPOINT: MOVING FORWARD
 
Lähti nyt viimein itselläkin tämä hankintaan kun oli Ubishopissa -55% Black Friday tarjouksena.
 
Viimeksi muokattu:
Saisivat "hieman" korjailla tuohon nuita bugeja. Valaistusefektit eivät ole oikein parhaimmasta päästä (ollako sitten ihan enginestä kiinni) ja tekoälykin on vähän mitä on :D. Tosin tulee hyvin tier 1 operator fiilis, kun tiputtelee poikia pääosumilla eikä vieressä olijat välttämättä reagoi mitenkään :D. Uplay+ kautta pelailen tuota, olisihan siellä kyllä paljon muutakin kuten esim. AC:Origins ja Odyssey
 
Jahas. Tähän pökäleeseen on tullut näemmä ihan mielenkiintoisen kuulonen pätsi. Saa otettua pois typerät Gear Score paskeet ja vihujen levelit ym RPG elementit, mitkä ei sopinut tähän peliin sitten niin mitenkään. Tän hankkimistahan vois jopa harkitakin nyt alelaarista.



"Chiefly, Immersive mode does away with gear score and tiered loot, elements that drew sharp criticism from fans upon release.

The game will now boot up with three modes: Regular, Immersive, and Custom. The latter seems like a way to pick and choose the settings from Immersive mode you want to incorporate into your game, with options like No Gear Level and Realistic Looting you can toggle on and off.

The Ghost Experience also separates difficult settings into two different categories: Enemies and Tactical, the latter of which is what's new here. Tactical difficulty settings "impact the realism of your experience such as how many main weapon slots you have, bandage quantity, risk of injury, etc."

The start of episode 2 of Ghost Recon Breakpoint DLC is also arriving in the new update, titled Deep State. The DLC adds the Engineer class, which can "deal more damage to drones, carry extra offensive items, and have a buff to grenade launchers." The Engineer's special ability is the Defensive Drone, which attacks nearby enemies, and the Ammo Supply Drone class tool brings allies an extra magazine.

Finally, update 2.0.0 brings a laundry list of community-requested updates and general bug fixes, which you can read all about here."



Jostain toisesta paikasta luin, että voit myös pelata ihan yksin, ilman että se hubi alue on täynnä muita pelaajia.
 
Tulipahan ladattua nyt, kun ilmainen viikonloppu menossa. Pyörii jostain syystä paljon huonommin kuin aikanaan betassa sekä DX11:lla että Vulkanilla. Betassa kaikki ultralla ilman Temporal Injectionia mentiin 70FPS tuntumassa, mutta nyt FPS tippui 50:een monissa paikoissa. Pudottelin kaiken Very High:lle paitsi tekstuurit ja ruoho sai jäädä ultralle ja sitten tuli ongelmaksi prossun paukkujen loppuminen. Välillä vain keskellä korpea ajaessa tuli 100% piikkejä prossun käyttöasteille ja FPS tippui ikävästi :confused:

Ei tuo kyllä oikein maistu, vaikka Wildlands oli ihan mukavaa ajanvietettä. Jotenkin tuo maailma ja ympäristö ei nappaa niin paljon. Lisäksi ärsyttää, kun on niin pirusti kaikkia valikoita, ikoneita, tehtäviä, ostettavia tavaroita ym. krääsää ja kaikki tuli alussa yhdessä kasassa ja meni jo aivan sekaisin, mitä seuraavaksi kannattaa tehdä.
 
Tulipahan ladattua nyt, kun ilmainen viikonloppu menossa. Pyörii jostain syystä paljon huonommin kuin aikanaan betassa sekä DX11:lla että Vulkanilla. Betassa kaikki ultralla ilman Temporal Injectionia mentiin 70FPS tuntumassa, mutta nyt FPS tippui 50:een monissa paikoissa. Pudottelin kaiken Very High:lle paitsi tekstuurit ja ruoho sai jäädä ultralle ja sitten tuli ongelmaksi prossun paukkujen loppuminen. Välillä vain keskellä korpea ajaessa tuli 100% piikkejä prossun käyttöasteille ja FPS tippui ikävästi :confused:

Ei tuo kyllä oikein maistu, vaikka Wildlands oli ihan mukavaa ajanvietettä. Jotenkin tuo maailma ja ympäristö ei nappaa niin paljon. Lisäksi ärsyttää, kun on niin pirusti kaikkia valikoita, ikoneita, tehtäviä, ostettavia tavaroita ym. krääsää ja kaikki tuli alussa yhdessä kasassa ja meni jo aivan sekaisin, mitä seuraavaksi kannattaa tehdä.

Samoja ongelmia performanssin kanssa, ihan randomisti seilaa 30-60(cap) välillä. 90% ajasta toki 60+, mutta joissain paikoin saa pudotettua frameratea 100% varmuudella. Ajattelin aluksi johtuvan pelissä huonosti toteutetusta tekstuuri/jne striimaamisesta, mutta helikopterilla täyttä vauhtia kulkemalla ei ongelmia. Lisäksi kiikarin zoomatessa pois, fps dippaa 10:llä jostain syystä sekunnin kaksi.
Näytönohjain tai CPU ei koskaan 100% käyttöasteella, enimmillään sain GPUn 90% pintaan, CPU jotain 60%. Tuo onnistui kaikki ultralla alun raunoiden keskellä palavan helikopterin ympäristöllä sopivasta kulmasta katselemalla/liikkumalla ja fps dippaili 30 tienoille. Pudottelin sitten parit ultrat very highlle, niin helpotti suurimmaksi osaksi, toki random dippejä edelleen.
2070 Super & 3600x & 16GB & 1080p.
 
Samoja ongelmia performanssin kanssa, ihan randomisti seilaa 30-60(cap) välillä. 90% ajasta toki 60+, mutta joissain paikoin saa pudotettua frameratea 100% varmuudella. Ajattelin aluksi johtuvan pelissä huonosti toteutetusta tekstuuri/jne striimaamisesta, mutta helikopterilla täyttä vauhtia kulkemalla ei ongelmia. Lisäksi kiikarin zoomatessa pois, fps dippaa 10:llä jostain syystä sekunnin kaksi.
Näytönohjain tai CPU ei koskaan 100% käyttöasteella, enimmillään sain GPUn 90% pintaan, CPU jotain 60%. Tuo onnistui kaikki ultralla alun raunoiden keskellä palavan helikopterin ympäristöllä sopivasta kulmasta katselemalla/liikkumalla ja fps dippaili 30 tienoille. Pudottelin sitten parit ultrat very highlle, niin helpotti suurimmaksi osaksi, toki random dippejä edelleen.
2070 Super & 3600x & 16GB & 1080p.
Tuon kiikarilla zoomaamisen huomasin itsekin. Snipulla joka kerta tähdätessä FPS tipahti aina hetkeksi. Muutenkin ihan ihmeellisissä tilanteissa FPS putoilee ja niihin tilanteisiin ei oikein grafiikoiden laskeminen auta. Päinvastoin. Matalilla asetuksilla keskimääräinen FPS nousee, jolloin dropit näyttävät vielä pahemmalta. Vaikka omassa i5 9600K:ssa onkin vain 6 säiettä, niin 4.9Ghz kelloilla ja 3600Mhz CL16 muisteilla uskoisi kuitenkin jaksavan pitää edes tasaisen 60 FPS keskellä korpea. Mekaanista hidasta kovalevyäkään ei enää koneesta löydy, eli ei pitäisi jäädä siitäkään kiinni.
 
Tuon kiikarilla zoomaamisen huomasin itsekin. Snipulla joka kerta tähdätessä FPS tipahti aina hetkeksi. Muutenkin ihan ihmeellisissä tilanteissa FPS putoilee ja niihin tilanteisiin ei oikein grafiikoiden laskeminen auta. Päinvastoin. Matalilla asetuksilla keskimääräinen FPS nousee, jolloin dropit näyttävät vielä pahemmalta. Vaikka omassa i5 9600K:ssa onkin vain 6 säiettä, niin 4.9Ghz kelloilla ja 3600Mhz CL16 muisteilla uskoisi kuitenkin jaksavan pitää edes tasaisen 60 FPS keskellä korpea. Mekaanista hidasta kovalevyäkään ei enää koneesta löydy, eli ei pitäisi jäädä siitäkään kiinni.
>Täällä ei pätki. En kerro specsejä, jottei tule vihaa..
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
290 322
Viestejä
4 973 751
Jäsenet
79 751
Uusin jäsen
ProfGome

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom