Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint (PC, Xbox One, PS4)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lare
  • Aloitettu Aloitettu
UPEA PELI. En osta edes 5€ alesta.

Vaikka peli onkin roskaa aika pitkälti, niin todella hyvä jos tuo toimii noin. Koska tuo vihujen Level systeemi ja oman gearin levelin nosto siksi, että sama ase yks kaks tappaa vihun on isointa keinotekoista kuraa ikinä. Siksi Division sarja saakin olla pelaamatta ja Wildlandsin jatko ei todellakaan kaipaa tälläistä roskaa. Joskin peli tekee itsestään roskan monelta muultakin osa-alueelta.
 
Vaikka peli onkin roskaa aika pitkälti, niin todella hyvä jos tuo toimii noin. Koska tuo vihujen Level systeemi ja oman gearin levelin nosto siksi, että sama ase yks kaks tappaa vihun on isointa keinotekoista kuraa ikinä. Siksi Division sarja saakin olla pelaamatta ja Wildlandsin jatko ei todellakaan kaipaa tälläistä roskaa. Joskin peli tekee itsestään roskan monelta muultakin osa-alueelta.

Tuo on kyllä hyvä. Mahdollistaa sen, että on joku mahis taistella noita iso levelisiä vihuja vastaan, ilman keinotekoista aseiden ja kamojen levelelöntiä. Toki iteltä kähtee henki noiden kanssa 1-2 osumasta, että ei se kyllä helppoa ole.
 
Mahtaako tästä tulla yksi suurimpia viime vuosien potentiaalin hukkaajia? Wildlandsin pohjalta kun olis koittanut tehdä oikeasti hyvää Ghost Reconia niin olisi ollut mahdollisuuksia vaikka mihin.. mutta kun raha ratkaisee niin mahdollisimman edullisesti, mahdollisimman tuottava peli ainoana tavoitteena. :(
 
Mikä tuossa niin pahasti tökkii ihmisiä? Itse ostin täyteen 60eur hintaan ja hyvin maistuu. Mielestäni hieno graafisesti, toiminta on samaa hyvää tasoa kuin wildlandsissa. Co oppina en ole vielä päässyt vetämään, mutta kyllä se varmasti maistuu todella hyvin, wildlandsia meni satoja tunteja.
 
Mua ärsyttää tässä pelissä se, että koko ajan ruutuun tulee jotain ilmoitusta tai tulee housuja, aseita ym. roinaa. Kaikkien näiden takia pitää mennä valikkoon seikkailemaan/kuittaamaan/vaihtamaan/tekemään jotain. Ja tätä tapahtuu ihan koko ajan. Valikoissa seikkailussa menee hyvin paljon aikaa kun ne on mielestäni vähän sekavat. Että missä se ja tämä oikein olikaan
 
Hyvin pitkälle nuo ”arvostelut” on noiden mikromaksujen takia. En ole edes koko mikromaksu hommaa huomannut, eikä se kyllä vitutakaan sen vuoksi.

Melko perinteinen lynkkaus netissä, joku kun on ” paskaa” niin lähtee lumipallo efekti pyörimään.
 
Hyvin pitkälle nuo ”arvostelut” on noiden mikromaksujen takia. En ole edes koko mikromaksu hommaa huomannut, eikä se kyllä vitutakaan sen vuoksi.

Melko perinteinen lynkkaus netissä, joku kun on ” paskaa” niin lähtee lumipallo efekti pyörimään.

Loottirunkkaus on omasta mielestä se isoin ongelma tässä. Se ei vaan sovi tähän maailmaan ja peliin yhtään. Item level systeemi on liimattu tähän ainoastaan mikeomaksujen maksimoimiseksi.

Olisi ennemmin tehny jonkun saman tyyppisen systeemin, mikä oli esim. FC: New Dawnissa, missä on muutama eri taso pyssyissä.

Alussa voisi olla vaikka vanhoja löydettyjä romuaseita. Sitten pääsisi käsiksi normaaleihin military tason pyssyihi ja lopuksi saisi käyttöön vielä tehokkaampia high tech aseita. Nuo sopisi maailmaan ja tarinaan jo suht järkevästi ja peli ei olisi jarkuvaa lootin ihmettelyä valikoissa.
 
Hyvin pitkälle nuo ”arvostelut” on noiden mikromaksujen takia. En ole edes koko mikromaksu hommaa huomannut, eikä se kyllä vitutakaan sen vuoksi.

Melko perinteinen lynkkaus netissä, joku kun on ” paskaa” niin lähtee lumipallo efekti pyörimään.

No ei kyllä omien lukuisten beta ja alpha pelituntien perusteella ole lähimainkaan ainoa ongelma, rekkakuormallinen huonoja ratkaisuja, hyvin vähän parannuksia ja suurilta osin vain menty taaksepäin tai väärään suuntaan. Ei ole mitään syytä pelata tätä, varsinkaan jos Wildlands on jäänyt kesken. Mielummin palaa sen pariin, kun on kokonaisuutena huomattavasti toimivampi.
 
Onkos tuohon valaistukseen mitään korjausta tiedossa? Se on näin vajaa 10 pelitunnin jälkeen ainoa asia, joka oikeasti vituttaa.

eli siis sisätiloihin kun katsot oviaukosta, näkyy pelkkää pilkkopimeää. Sisällä on kuitenkin kohtuu valoisaa. Sama pätee sisätiloissa valon lähteiden kanssa, valaistus aivan sekaisin.
 
Onkos tuohon valaistukseen mitään korjausta tiedossa? Se on näin vajaa 10 pelitunnin jälkeen ainoa asia, joka oikeasti vituttaa.

eli siis sisätiloihin kun katsot oviaukosta, näkyy pelkkää pilkkopimeää. Sisällä on kuitenkin kohtuu valoisaa. Sama pätee sisätiloissa valon lähteiden kanssa, valaistus aivan sekaisin.
Oisko sama ominaisuus kuin Division 2 pelissä ulkoa katsoessa sisätilat näyttää pimeältä ja huone valaistuu vasta hetki sen jälkeen kun olet mennyt huoneeseen. Ainakaan Division 2:ssa tuolle ei kovin paljoa muutosta ole tapahtunut puolessa vuodessa. Lähinnä taisivat vaan korjata sen kun jotkut huoneet ei ikinä valaistunut kunnolla.
 
Oisko sama ominaisuus kuin Division 2 pelissä ulkoa katsoessa sisätilat näyttää pimeältä ja huone valaistuu vasta hetki sen jälkeen kun olet mennyt huoneeseen. Ainakaan Division 2:ssa tuolle ei kovin paljoa muutosta ole tapahtunut puolessa vuodessa. Lähinnä taisivat vaan korjata sen kun jotkut huoneet ei ikinä valaistunut kunnolla.

Juuri tuollaista on. Jännä homma, koska Wildlandsissa ei tällaista ollut. Helppo mennä sisään rakennukseen, missä mahdollisesti vihollisia
 
Nyt vihdoin pääsin itsekin pelaamaan noin 10h verran alkuun ja itelle oli kyllä plussia ja miinuksia... Grafiikat tuntuu 5700xt:lläkin pirun raskaalta kun ei tahdo 1440p pyöriä 60 fps ilman että tiputtaa rankalla kädellä asetuksia, asetuksia tweakkaamalla kuitenkin ihan hyvän näköinen peli joskin ei ehkä ihan niin iso harppaus wildlandsista kuin olis toivonut.
Mitään kaatumisongelmia tms ei itelle enää tullut eteen, mutta kyllä monilta osin tuntuu silti kun olis edelleen betaversio: Movement aivan järkyttävän jäykkää edelleen (esteiden yli pääseminen, mäkeä ylös kiipeäminen/alas liukuminen, suojan takana oleminen jne) tuntuu siltä että liikkeen ajan kiskoilla ja pelaajan kontrolli häviää. Myös promptit esim kiivetä tikkaita tai napata loottia painamalla näppäintä kusee todella usein ja muutaman kerran tullut vihollisen dronen havaitsemaksikin kun ei näppiksen hakkaamisesta huolimatta ole mennyt proneen/prone camoon. Silti pohja peli tuntuu aihiolta hyväks wildlands-jatkoks jos vaan peli saatais viimeisteltyä oikeaan suuntaan.
Ja joo puolet ajasta menee loottaamiseen ja hiton sekavissa valikoissa pyörimiseen. Tekee pelistä paljon hitaampaa. Ja niitä geari bokseja ja jotain bio lappusia on sitten ihan joka paikassa jos kiinnostaa käydä availemassa. Ja sitten kuitenkin voit overraidata haluamasi ulkoasun niin että niillä parempi lvl kumihanskoilla tai lippalakeilla ei ole mitään muuta merkitystä kun jotenkin maagisesti tehdä susta tehokkaampi sotilas muuttamatta ulkonäköä... Tolla gear-levelillä vois heittää vesilintua ja tuoda tilalle suoraviivaisen weapon level systeemin - se ase jota käytät kehittyy (hahmo tottuu käyttämään asetta realism). Mainokset onneks voi vaan ignoree mutta tolta valikkovälppäämiseltä ei oikeen voi välttyä.

Pahoittelut pitkästä stoorista... :rolleyes:
 
Tää on kyllä raskas peli koneelle pyörittää. No, näyttäähän tää kyllä ihan hyvältäkin. Eihän tää mitenkään huono peli ole, mutta hemmetti, eikö tohon inventaarioon voisi saada jotain valitse kaikki nappia. Pikkasen kalvaa miestä käydä yksi kerrallaan itemit läpi ja odottaa että se purkupalkki täyttyy ja seuraavaan.

Ajoneuvofysiikat on melkoista pasketta. Ja vähän kyllä muutenkin kankea hahmo hallita välillä - lähitaisteluliikkeet on aika nihkeitä käyttää mitenkään nopeasti. Ja kiipeäminen ja liikkuminen maastossa on hieman hankalaa myös. Minkä takia se vaatii staminaa, että voi liukua mäkeä alas hallitusti? Pyssyillä on sentään kiva ampua, ja niitä on paljon. Pisteet kyllä myös siitä että viholliset kuolee kun ampuu, ei ole mitään DPS/Damage juttuja ja kaverit teepaidoissa tankkaamassa 30 lippaallista. Jopa isot minigunjätkät kaatuu kun ampuu päähän, toisin kuin oikeastaan kaikissa muissa peleissä. Muuten toi gearscore ei sitten teekään mitään, ainoastaan sen että jos olet alle rajan kuolet kolmeen kutiin ja jos olet yli niin se muuttuukin kolmeksikymmeneksi.

Tekemistäkin kyllä on ainakin tarpeeksi - klassiset 4000 kysymysmerkkiä ripoteltuna kartalle, no eihän niitä nyt voi jättää käymättä.
 
Viimeksi muokattu:
Aika samoilla linjoilla @Beasty kanssa. Varsinkin liikkumisen suhteen, ylös kiipeäminen on välillä melkein mahdotonta jossei prompti osu ihan kohdalleen.
Toisaalta voit mennä pystysuoraa seinämää alaspäin helposti esim. kyykyssä :D

Gear levellaus on...jooh...aikamoista mutta eipä tuota tarvitse koko aikaa tehdä. Itse vedin jollain lvl10 snipulla helposti lvl30 asti ja vaihdoin "parempaan" vain kun tuli tismalleen sama ase vastaan isommalla levelillä.
Sama snipu edelleen käytössä jonka olen nyt uusinut viisi kertaa isommalla levelillä.

Itse olen niitä pelaajia jonka on pakko kerätä kaikki mitä vastaan tulee joten kamaa tulee joka suunnasta. En kuitenkaan jokaisen itemin kohdalla pysähdy tutkimaan sitä vaan pelaan tyyliin 1-2h ja sitten käyn läpi että mitäs onkaan tullut kerättyä.
Toiminut ihan ok, eli vaikka vihut joita nyt kohtaan ovat lvl57 niin osa kamoistani on vielä 30-40.

Grafiikka on varsin miellyttävää. Pelaan kaikki asetukset Ultimate/very high. AA on pois ja tilalla resoluutio on 120%@1440p. Pyörii ~60fps joka on ihan riittävä.

Tekoäly on aikamoinen vitsi välillä mutta saapa sitten nauttia hauskoista hetkistä kun itse istut puskassa ja katsot kun jengi sekoilee päättömästi.
Robottitankit ajavat omien jätkien yli jne.


Edit: Sellainen ärsyttävyys pitää vielä mainita mihin olen pari kertaa törmännyt.
Vihut ovat ottaneet pari siviiliä vangiksi, ovat siinä kytiksellä prätkien vieressä.
Tapan viholliset ja menen vapauttamaan siviilit.
Mutta jaa en voikkaan koska näppäinkomento vapauttaa ihminen on sama kuin ajaa prätkällä ja sama kuin kerätä ammukset maasta joita en voi kantaa enempää.
Ruudulla näkyy siis kolme asiaa joita voin tehdä samalla näppäimellä...

Edit2: Kaikesta huolimatta 18h jo mennyt pelin parissa.
 
Viimeksi muokattu:
Tää on kyllä raskas peli koneelle pyörittää. No, näyttäähän tää kyllä ihan hyvältäkin. Eihän tää mitenkään huono peli ole, mutta hemmetti, eikö tohon inventaarioon voisi saada jotain valitse kaikki nappia. Pikkasen kalvaa miestä käydä yksi kerrallaan itemit läpi ja odottaa että se purkupalkki täyttyy ja seuraavaan.

Ajoneuvofysiikat on melkoista pasketta. Ja vähän kyllä muutenkin kankea hahmo hallita välillä - lähitaisteluliikkeet on aika nihkeitä käyttää mitenkään nopeasti. Ja kiipeäminen ja liikkuminen maastossa on hieman hankalaa myös. Minkä takia se vaatii staminaa, että voi liukua mäkeä alas hallitusti? Pyssyillä on sentään kiva ampua, ja niitä on paljon. Pisteet kyllä myös siitä että viholliset kuolee kun ampuu, ei ole mitään DPS/Damage juttuja ja kaverit teepaidoissa tankkaamassa 30 lippaallista. Jopa isot minigunjätkät kaatuu kun ampuu päähän, toisin kuin oikeastaan kaikissa muissa peleissä. Muuten toi gearscore ei sitten teekään mitään, ainoastaan sen että jos olet alle rajan kuolet kolmeen kutiin ja jos olet yli niin se muuttuukin kolmeksikymmeneksi.

Tekemistäkin kyllä on ainakin tarpeeksi - klassiset 4000 kysymysmerkkiä ripoteltuna kartalle, no eihän niitä nyt voi jättää käymättä.

Samaa mieltä. Itsellekkin jäänyt toistaiseksi tuo gear lvl vähän mysteeriksi että paljonko on oikeasti merkitystä. Silti etennkin kaverin kanssa pelatessa "kirurgiset" vihollisjoukon eliminaatiot pulttilukko snipereilla tuntuu ja kuulostaa edelleen yhtä siistiltä kun wildlandsissa ja IMO on hyvä että peli tuo lisää haastetta ärhäkämpien ja vahvempien vihollisten muodossa. Ainakin wildlansissa meni liian usein siihen että alkoi heti mähisemään siistin ja tarkan sneakkaamisen sijaan kun vastustajat ei ollu riittävän vaikeita. Tarkoista headshoteista ja rauhallisesta etenemisestä palkitaan tässäkin onneks, joskin yksin pelatessa etenkin välillä vaikeampi toteuttaa.
 
Samaa mieltä. Itsellekkin jäänyt toistaiseksi tuo gear lvl vähän mysteeriksi että paljonko on oikeasti merkitystä. Silti etennkin kaverin kanssa pelatessa "kirurgiset" vihollisjoukon eliminaatiot pulttilukko snipereilla tuntuu ja kuulostaa edelleen yhtä siistiltä kun wildlandsissa ja IMO on hyvä että peli tuo lisää haastetta ärhäkämpien ja vahvempien vihollisten muodossa. Ainakin wildlansissa meni liian usein siihen että alkoi heti mähisemään siistin ja tarkan sneakkaamisen sijaan kun vastustajat ei ollu riittävän vaikeita. Tarkoista headshoteista ja rauhallisesta etenemisestä palkitaan tässäkin onneks, joskin yksin pelatessa etenkin välillä vaikeampi toteuttaa.

Viholliset tässä ei oo välttämättä kovin fiksuja, mutta ne on aggressiivisia. Siihen kun lisätään dronet ja muut äkilliset muuttujat, niin henki alkaa lähtemään paljon nopeammin. Mulla itsellä aika usein se stealth lipsahtaa johonkin huolimattomuuteen tai kärsimättömyyteen mutta tosiaan onneksi ammuskelu on kivaa.
 
Nyt kun ootte pelannut tätä niin onko mikromaksu systeemi häirinnyt teitä? Tarviiko älyttömästi grindata että saa aseita ja niihin lisäosia ilman okeita euroja? Veikkauksia miten hyvin pyörisi tää peli mun speksien koneella 1980*1080 resolla ultra/very high?
 
Nyt kun ootte pelannut tätä niin onko mikromaksu systeemi häirinnyt teitä? Tarviiko älyttömästi grindata että saa aseita ja niihin lisäosia ilman okeita euroja? Veikkauksia miten hyvin pyörisi tää peli mun speksien koneella 1980*1080 resolla ultra/very high?


Ei ole häirinnyt, en edes tietäisi koko mikromaksuista jos niitä ei täällä olisi peliä pelaamattomat vouhottanut.

Eiköhän se hyvin liikahda tuolla, on varmasti aika lähelkä Wildlandsia vaativuudeltaan..Saan omalla koneella jooa paremman fps tässä, kuin Wildlandsissa.
 
Nyt kun ootte pelannut tätä niin onko mikromaksu systeemi häirinnyt teitä? Tarviiko älyttömästi grindata että saa aseita ja niihin lisäosia ilman okeita euroja? Veikkauksia miten hyvin pyörisi tää peli mun speksien koneella 1980*1080 resolla ultra/very high?

Ei ole häirinnyt täälläkään erityisemmin. Missään kohtaa ei ole tuntunut siltä että pitäis ostaa jotain pärjätäkseen tai saadakseen enemmän irti. Enemmän tosiaan häiritsee vielä toistaiseksi hiomattomat liikkumisen ja toimintojen mekaniikat ja sekavat valikot.

Ja varmasti pyörii 1080p resoilla ihan riittävästi tuolla setupilla, nou hätä
 
Uplay + palvelun kautta kokeilin peliä ja 2h riitti minulle. En tajunnut yhtään mistä on kyse.

Ekat 15min menee vielä hyvin sen jälkeen kun olet ensin pelannut valikkoja 30min, että saat ukon tekemään niistä napeista mistä haluat oikeita temppuja.

15min peliä sisään ja sitten BOOM!

Kartta tulee täyteen sinisiä, punaisia, oransseja, vilkkuvia, välkkyviä sekä staattisia merkkejä. Tehtäväloki menee täyteen kuvia, merkkejä, nimiä, kuvauksia. HUD huutaa hoosiaanna kohteista, kerättävistä, tehtävistä, vihollisita, kärpäsistä, laatikoista. Tehtävän kuvauksessa on romaani kirjoitettuna haikuna joka on jaoteltuna viiteen osaa ja eriteltynä kahden vaiheen alle jota et voi tehdä jos et ole levelillä 150. Inventaario on täynnä varusteita, vaatteita, aseita, lootboxeja, varustekokonaisuuksia, oikeata rahaa, väärää rahaa, pelin sisäistä rahaa. Ukkoa pitäisi syöttää, juottaa, varustaa, nukuttaa, rupeaa jo vituttaa.

Kaiken tämän sekamelskan keskeltä kun saat irti yhden yksittäisen ja yksinkertaiselta vaikuttavan "nouda kirja" tehtävän johon sinun leveli, aseet, varusteet sekä ymmärrys riitttää niin eipä tämäkään ole mitää pehmoista tiedustelua jossa näät muutaman vihollisen vaan vittu hirveä härdelli lyödään päälle kun joku sattuu sinut näkemään ja vihollisia rupeaa tulemaan ovista, ikkunoista, katolta, kopeista, helikoptereista, autoista eikä sinulla ole mitään mahdollisuutta myllyttää kaikkia. Pitäkää kirjanne.

Asiaa ei helpota yhtään se ettet tajua juonesta mitään tai tässä kohtaa olet jo luovuttanut juonen osalta, koska sekin vaikuttaa ihan yhtä typerältä ja sekavalta. Viimeinen niitti oli minulle se kun kiikareilla (en ole enää edes varma oliko kiikarit vai kiväärin tähtäin) ei pystynyt katsomaan ilman, että ruvettiin maalaamaan ruutuun erinäisiä asioita mitä horisontista löytyy..... Voihan vittu, minä halusin vaan ampua pahiksia.

Siellä on Ubilla jokus isopomo sanonut, että haluaa peliin kaiken mitä AnvilNext:stä löytyy ja löytyihän sieltä.....


Edit: Lisäsin ihania värejä tekstiin kuvastamaan miltä sillisalaatilta pelin sisältö ja UI näyttää. :hungry:
 
Viimeksi muokattu:
Uplay + palvelun kautta kokeilin peliä ja 2h riitti minulle. En tajunnut yhtään mistä on kyse.

Ekat 15min menee vielä hyvin, mutta sitten BOOM!

Kartta tulee täyteen sinisiä, punaisia, oransseja, vilkkuvia, välkkyviä sekä staattisia merkkejä. Tehtäväloki menee täyteen kuvia, merkkejä, nimiä, kuvauksia. HUD huutaa hoosiaanna kohteista, kerättävistä, tehtävistä, vihollisita, kärpäsistä, laatikoista. Tehtävän kuvauksessa on romaani kirjoitettuna haikuna joka on jaoteltuna viiteen osaa ja eriteltynä kahden vaiheen alle jota et voi tehdä jos et ole levelillä 150. Inventaario on täynnä varusteita, vaatteita, aseita, lootboxeja, varustekokonaisuuksia, oikeata rahaa, väärää rahaa, pelin sisäistä rahaa. Ukkoa pitäisi syöttää, juottaa, varustaa, nukuttaa, rupeaa jo vituttaa.

Kaiken tämän sekamelskan keskeltä kun saat irti yhden yksittäisen ja yksinkertaiselta vaikuttavan "nouda kirja" tehtävän johon sinun leveli, aseet sekä varusteet sekä ymmärrys riitttää niin eipä tämäkään ole mitää pehmoista tiedustelua jossa näät muutaman vihollisen vaan vittu hirveä härdelli lyödään päälle kun joku sattuu sinut näkemään ja vihollisia rupeaa tulemaan ovista, ikkunoista, katolta, kopeista, helikoptereista, autoista eikä sinulla ole mitään mahdollisuutta myllyttää kaikkia. Pitäkää kirjanne.

Asiaa ei helpota yhtään se ettet tajua juonesta mitään tai tässä kohtaa olet jo luovuttanut juonen osalta, koska sekin vaikuttaa ihan yhtä typerältä ja sekavalta. Viimeinen niitti oli minulle se kun kiikareilla (en ole enää edes varma oliko kiikarit vai kiväärin tähtäin) ei pystynyt katsomaan ilman, että ruvettiin maalaamaan ruutuun erinäisiä asioita mitä horisontista löytyy..... Voihan vittu, minä halusin vaan ampua pahiksia.

Siellä on Ubilla jokus isopomo sanonut, että haluaa peliin kaiken AnvilNext:stä löytyy ja löytyihän sieltä.....

sieltä sekavasta valikosta saa nuo ”ruutuun maalailut” pois. Itselläni ei tule mitään merkkauksia tai hudiin detection cloudeja tms.
 
sieltä sekavasta valikosta saa nuo ”ruutuun maalailut” pois. Itselläni ei tule mitään merkkauksia tai hudiin detection cloudeja tms.

No ne otin kyllä pois, mutta peli oli jo menetetty. Uninstall oli helppo tehdä, löytyi yhden napin takaa ja levelini sekä varusteet riittivät sen tehtävän tekemiseen suoraan.
 
Itse testasin betaa ja MSI Radeon RX 5700 XT EVOKE OC 8 GB mukana sai koodin peliin, niin tuli asennettua. Tämän jälkeen olen päässyt pelaamaan noin 10 sekuntia, peli kaatuu aina. Kaikki kikat olen koittanut paitsi alikellottanut korttia. Todennäköisesti ongelmat johtuu juurikin näytönohjaimesta. Pitää aina välillä testata, joska saisivat päivitettyä niin että pysyisi päällä. Jos ei päivityksillä korjaannu ja tulee oikein tylsää voi koittaa saisiko kelloja/voltteja säätämällä pelin toimimaan. Arvosteluja/kommentteja kun on katsonut niin ei ole kyllä kiirettä :D
 
Uplay + palvelun kautta kokeilin peliä ja 2h riitti minulle. En tajunnut yhtään mistä on kyse.

Ekat 15min menee vielä hyvin sen jälkeen kun olet ensin palannut valikkoja 30min, että saat ukon tekemään niistä napeista mistä haluat oikeita temppuja.

15min peliä sisään ja sitten BOOM!

Kartta tulee täyteen sinisiä, punaisia, oransseja, vilkkuvia, välkkyviä sekä staattisia merkkejä. Tehtäväloki menee täyteen kuvia, merkkejä, nimiä, kuvauksia. HUD huutaa hoosiaanna kohteista, kerättävistä, tehtävistä, vihollisita, kärpäsistä, laatikoista. Tehtävän kuvauksessa on romaani kirjoitettuna haikuna joka on jaoteltuna viiteen osaa ja eriteltynä kahden vaiheen alle jota et voi tehdä jos et ole levelillä 150. Inventaario on täynnä varusteita, vaatteita, aseita, lootboxeja, varustekokonaisuuksia, oikeata rahaa, väärää rahaa, pelin sisäistä rahaa. Ukkoa pitäisi syöttää, juottaa, varustaa, nukuttaa, rupeaa jo vituttaa.

Kaiken tämän sekamelskan keskeltä kun saat irti yhden yksittäisen ja yksinkertaiselta vaikuttavan "nouda kirja" tehtävän johon sinun leveli, aseet, varusteet sekä ymmärrys riitttää niin eipä tämäkään ole mitää pehmoista tiedustelua jossa näät muutaman vihollisen vaan vittu hirveä härdelli lyödään päälle kun joku sattuu sinut näkemään ja vihollisia rupeaa tulemaan ovista, ikkunoista, katolta, kopeista, helikoptereista, autoista eikä sinulla ole mitään mahdollisuutta myllyttää kaikkia. Pitäkää kirjanne.

Asiaa ei helpota yhtään se ettet tajua juonesta mitään tai tässä kohtaa olet jo luovuttanut juonen osalta, koska sekin vaikuttaa ihan yhtä typerältä ja sekavalta. Viimeinen niitti oli minulle se kun kiikareilla (en ole enää edes varma oliko kiikarit vai kiväärin tähtäin) ei pystynyt katsomaan ilman, että ruvettiin maalaamaan ruutuun erinäisiä asioita mitä horisontista löytyy..... Voihan vittu, minä halusin vaan ampua pahiksia.

Siellä on Ubilla jokus isopomo sanonut, että haluaa peliin kaiken AnvilNext:stä löytyy ja löytyihän sieltä.....


Edit: Lisäsin ihania värejä tekstiin kuvastamaan miltä sillisalaatilta pelin sisältö ja UI näyttää. :hungry:
Tää oli kyllä paras kommentti breakpointista mitä oon lukenu tähän mennessä...:rofl: kiitos aamun piristyksestä!:lol:
Ison osan noista HUD ja MAP markereista saa valikosta piilotettua. Ite pelaan Advanced-vaikeustasolla ja unguided mode päällä (ei anna vihjeitä tehtävässä etenemiseen vaan pitää itse hoksata mihin menee ja mitä tekee), kartalta merkit pääosin piilotettuna niin ei häiritse. Omaan silmään noi dynaamiset HUD ja karttaelementit toimii ihan kivasti, esim minimap menee piiloon jos ei ympärillä ole vihollista tai muuta havaittavaa. Pitäis jossain vaiheessa (läpipeluun jälkeen) kokeilla extreme-vaikeustasoa ja pistää kaikki pimeeks ja katsoa pääseekö ensimmäistä risteystä pidemmälle :D
 
Itse testasin betaa ja MSI Radeon RX 5700 XT EVOKE OC 8 GB mukana sai koodin peliin, niin tuli asennettua. Tämän jälkeen olen päässyt pelaamaan noin 10 sekuntia, peli kaatuu aina. Kaikki kikat olen koittanut paitsi alikellottanut korttia. Todennäköisesti ongelmat johtuu juurikin näytönohjaimesta.

Hyvin samankaltaisia kokemuksia oli toisesta saman enginen pelistä eli AC: Odysseystä paritettuna PowerColor 5700XT:n kanssa. Jos oikein hyvin meni, niin peli pysyi minuutin pystyssä valikosta eteenpäin. En lähtenyt alikellottelemaan korttia, vaan pistin takaisin pakettiin ja palautukseen.
 
Tuli sit itsellekin ostettua tämä peli. Eilen näköjään tullut aika pitkä lista bugi fixejä tähän. Pari viikkoa niin tulee 1.0.3 pätsi. Pitääkin illalla laittaa peli tulille.

The size of the patch depends on your platform, the region, and your preferred language.

Xbox One
7.5 GB

PlayStation® 4 System
10.6 GB

Uplay PC and Epic Game Store
5.4 GB

PATCH NOTES
GENERAL:
  • Various tweaks made to the cover system.
  • Improvements made to various visual elements and vehicle physics.
  • Time to mark enemies has been reduced.
  • Tweaked distance at which enemies will be able to spawn around camps.
  • Adjustments made to the reverted drone and binoculars controls to fit the behavior fromTom Clancy’s Ghost Recon® Wildlands.
  • Fixed an issue where the player would get detected while stealth swimming.
  • Fixed a spawn issue occurring after fast traveling.
  • Fixed goliath detection cones.
  • Fixed a bug where the sharpshooter skill wouldn't penetrate helmets.
  • Adjustments made to dirt accumulation on weapons.
  • Various fixes on mission triggers affecting mission progression.

CO-OP:
  • Rebalanced player level in group.
  • Fixed various matchmaking and co-op joining issues.
  • Fixed a bug where co-op partners wouldn't respawn close to each other.
  • Fixed a bug where co-op partners' gear would appear with an incorrect level.
  • Fixed a bug where players couldn’t initiate vote to retry a mission.
  • Fixed a bug where the squad leader would join the lobby alone after finishing a session.
  • Fixed a bug where players’ information wouldn’t display for co-op partners.

PvP:
  • Adjustments made to the aim assist balance.
  • Feedback has been added on the screen when matchmaking is initiated.
  • Added an input to give leadership to another player.
  • Fixed various matchmaking issues.
  • Fixed a bug where milestones wouldn't appear in the game when pinned.
  • Fixed a bug where the time spent would not grant XP bonus at the end of the month.
  • Fixed a bug where the missions tab appeared empty in matchmaking.
  • Corrected zones where the player could get stuck on Skell Port.
  • Corrected milestones conditions for assault certification.
  • Fixed a bug where players could sprint while injured using the revivalist perk.
  • Fixed the transition time counter between rounds.
  • Fixed a bug where the number of planted bombs wouldn't increment.
  • Fixed a bug where the end-of-game timer wouldn't appear before the next session.
  • Fixed a bug where the rocket launcher wouldn’t appear on the tacmap for the enemy team.
  • Adjustments made to the apparition rate of night conditions.

CLASS, ITEMS, AND LOOT:
  • Various tweaks made to the loot system.
  • Drones will drop even more parts. 80% of the time, players will get 5x standard parts or 3x improved parts.
  • Improvements made to weapon descriptions to better match their authentic characteristics.
  • Ghillie top have been added to the loot pool.
  • Fixed various customization bugs.

UI/UX:
  • Fixed several UI issues in menus.

GENERAL BUG FIXES:
  • Fixed various animation, body-carry, and camera glitches.
  • Improvements and fixes made to various photo mode settings.
  • Fixed various mission triggers affecting mission progression.
  • Fixed unlocking conditions for various achievements and rewards.
  • Fixed a bug where players could get stuck when crouching near a vehicle.
  • Fixed a bug where Nomad would remain injured after deploying to the hideout.
  • Fixed a bug where holding breath would affect scope visibility.
  • Fixed a bug where the player wouldn't get a mission fail prompt when redeployed to a bivouac.
  • Fixed a bug where enemies couldn't be marked while using the sync shot drone.
  • Fixed a bug where marking enemies with a drone wouldn't increment the class challenges.
  • Fixed various bugs where players would lose control of their character or get stuck on the item wheel.
  • Fixed a bug where AI snipers wouldn't reset to their original positions when camps are on cool down.
  • Fixed an issue where NPC would take time to spawn in Erewhon.
  • PC Fixed some occurrences where players would get FPS drops.
  • PC Fixed a bug where players couldn't accept invitations through discord.
https://forums.ubisoft.com/showthre...®-Breakpoint-–-Title-Update-1-0-2-Patch-Notes
 
Nyt kun ootte pelannut tätä niin onko mikromaksu systeemi häirinnyt teitä? Tarviiko älyttömästi grindata että saa aseita ja niihin lisäosia ilman okeita euroja? Veikkauksia miten hyvin pyörisi tää peli mun speksien koneella 1980*1080 resolla ultra/very high?

Mikä mikromaksusysteemi? Se, missä em. itemeitä voi ostaa pelin sisäisellä valuutalla jota tippuu suunnilleen aivan kaikesta ja vielä enemmän laatikoista maassa?

Eli eli, mahdollisuus ostaa jotain... (tässä välissä käyn googlettamassa mitä sieltä saa rahalla) ...eli näköjään nyt siellä saa oikealla rahalla ostaa pelin sisäistä valuuttaa. $6,99 olisi 4000 skell credittiä, eli eilen säästin jo pelin hinnan ($70) kun käytinkin maasta kerättyä pelirahaa tavaroiden ostamiseen noin 40k edestä... Mitään tarvetta käyttää euroja pelissä edistymiseen ei ole tullut vastaan.

i5-9600k/32GB/1080ti ja pelailen 4K Ultralla, n.55fps. Pelin ehdottamat asetukset, en ole muuta tehnyt kuin ottanut motion blurin pois päältä.
 
Kuullostaa kyllä erikoiselta jos AAA luokan pelissä pitää ruveta keinotekoisesti laatikoita keräilemään maasta tehtävissä, että voi ostaa jotain varustetta.
Kyllä ihan muut asiat pitäisi olla keskiössä ja keskittyä vaan nauttimaan hyvästä actionista, eikä laatikoiden loottaamiseen.
Mobiilipeleissä ja free to play peleissä nämä vielä ymmärtää.
 
Niille, joille riittää että tehtävän suorittamisesta tullut palkinto vaan pullahtaa inventaarioon fanfaarien kera sen sijaan että sen käy sotasaaliina hakemassa vihollisen leirin varustelaatikosta on varmaan muitakin pelejä :)
 
Niille, joille riittää että tehtävän suorittamisesta tullut palkinto vaan pullahtaa inventaarioon fanfaarien kera sen sijaan että sen käy sotasaaliina hakemassa vihollisen leirin varustelaatikosta on varmaan muitakin pelejä :)

Juuri näin. Keräämisen arvoinen lootti kun löytyy aina jostain tukikohdasta, eli se ei ole vain pelkkää juoksua vaan sen eteen pitää tehdä töitä. Mielestäni hyvä porkkana putsailla noita paikkoja.
 
On kyllä buginen peli, ei mulla muuta.

Hemmetin aimi ku katoaa vähän väliä! ei saa skopee tai tähtäintä esille.
pienempiä tyhmyyksiä täynnä...

Ei ole näin viimeistelemätöntä ja toimimatonta itselleni ennen tullut vastaan.
Missä tämä on parempi kuin edellinen wildlands?

Nyt on viimeiset 4 tehtävää kussu bugien takia... Hieman kyrsii...
gearlvl60 vasta :btooth:

Tosiaan en ole myöskään koskaan ennen ensinmäistä tuntia kuluttanut pelistä siihen että selaa ja ruksii valikosta on/off asetuksia. Jäätävää...

Tää on kuin olisi monta peliä lyöty samaan pakettiin josta sitten jokainen saa valita omanlaisensa, viimeistely vaan ontuu... Joku tehtävä missä hyppäät autoon niin että joku toinen ajaa, vihollinen oikeasti spawnii sun syliin ja köröttely on, noh köröttelyä.

Tehtävä: hyppää kopteriin ja lennä tuhoamaan jotain paskaa, peli spawnaa kopterin toisen kopterin päälle ja molemmat menee paskaksi, kiitos. Sitten kun oot tehny tehtävän niin se akka hyppää ulos kopterista niin että se on kopterin yläpuolella ja kuolee siipiin = Missio fail!

Oikeesti!? :bored:
 
Miksi menitte ostamaan tämän pelin täydellä hinnalla. :( Minä en ottaisi tätä peliä edes ilmaiseksi. Ubisoftin pitäisi hävetä että kehtaavat 60 euroa tästä pyytää.
 
Miksi menitte ostamaan tämän pelin täydellä hinnalla. :( Minä en ottaisi tätä peliä edes ilmaiseksi. Ubisoftin pitäisi hävetä että kehtaavat 60 euroa tästä pyytää.

Itse olen nyt 13h pelin jälkeen kokenut saaneeni rahoille vastinetta. Miksi vingut tuollaista paskaa?
 
Itse olen nyt 13h pelin jälkeen kokenut saaneeni rahoille vastinetta. Miksi vingut tuollaista paskaa?

Oikeassahan tuo on.

Itse ajattelin Uplay+ kautta kokeilla, vaikka betan aikana meinasi jo kyllästyä. Ei tässä taida olla tarpeeksi uutta ja uusistakin jutuista iso osa on huonoja lisäyksiä. Pari tuntia pelaillut nyt julkkariversiota enkä kyllä vieläkään näe miksi joku tästä täyden hinnan maksaisi, erityisesti jos on pelannut yhtään enempi Wildlandsia. Lisätään vielä, että jos lähemmäs 5€ per tunti hinnaksi antaa tunteen kunnon vastineesta, lienee kyseessä jo niin suuresti henkilökohtaisella tasolla kolahtanut tekele ettei ole ennen nähty.
 
Viimeksi muokattu:
Siis miksi suutuit? Kait tätä peliä ja Ubisoftia saa kritisoida? Peli on erittäin buginen, huono ja täynnä mikromaksuja.
Oikeassahan tuo on.

Itse ajattelin Uplay+ kautta kokeilla, vaikka betan aikana meinasi jo kyllästyä. Ei tässä taida olla tarpeeksi uutta ja uusistakin jutuista iso osa on huonoja lisäyksiä. Pari tuntia pelaillut nyt julkkariversiota enkä kyllä vieläkään näe miksi joku tästä täyden hinnan maksaisi, erityisesti jos on pelannut yhtään enempi Wildlandsia. Lisätään vielä, että jos lähemmäs 5€ per tunti hinnaksi antaa tunteen kunnon vastineesta, lienee kyseessä jo niin suuresti henkilökohtaisella tasolla kolahtanut tekele ettei ole ennen nähty.

Eihän kukaan voi sanoa, oliko toiselle 60€ tästä hyvä ostos. Eiköhän jokainen päätä itse, mistä pitää ja mikä on minkäkin arvoista. Itselläni ei ole mitään tarvetta puolustella ostostani, olen 60€ maksanut joskus huonoistakin peleistä. Tämä ei kuitenkaan MINUN MIELESTÄ ole sellainen, joten 60€ on täysin fine hinta minulle.

Täytyy vielä lisätä, että Wildlandsia on mittarissa yli 100h ja pidän silti tästä. Pohjimmiltaan toiminta on samanlaista, kuin Wildlandsissa. Eli hyvää. Lisäksi peli on graafisesti kaunis ja ainakin itselläni toiminut hyvin teknisesti. Henkilökohtaisesti en jaksa ymmärtää varusteista ja mikromaksuista itkua, niitä kun ei ole pakko kokoajan grindata tai maksaa rahalla.
 
Eihän kukaan voi sanoa, oliko toiselle 60€ tästä hyvä ostos. Eiköhän jokainen päätä itse, mistä pitää ja mikä on minkäkin arvoista.

Joo toki noinkin että ostos ja siitä nauttiminen ovat henkilökohtaisia asioita. Siltä kantilta ajatellen että pelinkehittäjän pitäisi saada motivaatiota tehdä peleistään parempia, lompakolla äänestäminen on suotavaa keskinkertaisten ja epäonnistuneiden pelien kanssa.. ja hyvin ymmärrän miksi minä ja moni muu toivoo että tämä floppaisi kunnolla.
 
Tuli aloitettua eilen tän peluu. Valikot on aika jäätävät, niistä kun selviää niin hauskuus alkaa. Ihan hauskaa toi oli itse tykkäsin muutamista bugeista huolimatta (esim jäin pöytään kiinni niin piti loggaa ulos ja takaisin sisään). :D
 
Ei tämä sinänsä nyt mikään paska peli ole, mutta ei tässä ole oikeastaan mitään parmepaa, kun Wild landsissa. "Uudet" (lue: Ubin muista peleistä kierrätetyt) ominaisuudet tuntuvat täysin päälle liimatuilta kikkailuilta ja eivät missään nimessä ainakaan paranna peliä.

Tuossa jo aiemmin kirjoiteltukin, että ubi on tähän vaan leikkaa liimaa tyylillä lätkinyt kaikki mahdolliset jutut muista peleistään ja se näkyy. Kyllähän tämä ihan viihdyttävä sinänsä jo betan perusteella on, mutta huonompi kokonaisuus, kun Wildands. Alelaari kamaa omasta mielestä.
 
Noniin.. eiköhän tälle ole nyt annettu jo tarpeeksi mahdollisuus, että voi varmuudella sanoa ettei vaan maistu. Kymmenisen tuntia betoja, ja lähelle toinen lopullisen julkkarin kanssa. Kovasti olisin halunnut tästä pitää, mutta kun ei niin ei.. turha tuhlata aikaa kun hyviäkin pelejä piisaa. Mulle suurimmat ärsytykset, jotka tappoi peli-ilon oli..

-Keinotekoinen "älä mene tänne koska numero ei riitä".
-Itseään toistavuus.
-Valikkojen tolkuton räpellys.
-Aseen/kaman valinta satunnaisen numeron perusteella.
-Tunnelman totaalinen uupuminen.
 
Onko joku onnistunut hyppäämään onnistuneesti kalliokielekkeeltä? Laskuvarjolla?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 245
Viestejä
4 490 770
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom