Tietokone suunnittelu käyttöön.

Liittynyt
17.09.2024
Viestejä
1
Moro, tarvisin apua pöytäkoneen kasausta varten. Tietokonetta tullaan käyttämään graaffisensuunnittelun töissä eli paljon rendausta. Alustat mitä käytän on maxon, Cinema 4D, Redshift ja adoben alustat. Hintaluokka: 1-2k
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
659
Työkäyttöön lähtökohtaisesti työkone. Nissä on pro-mallin gpu, jolla nuo ohjelmat toimii varmasti ja joka tilanteessa myös tulevaisuudessa. Mutta tuolla budjetilla ei saa kuin A2000 gpu:n joka ei ole mikään tykki.
Tässä 1500-2100 euron väliltä muutama vaihtoehto.

Jos haluaa samalla rahalla enemmän tehoja, eikä tarvitse olla yhtä luotettava ja ongelmaton kone, niin sitten itse kasattua pakettia esim 4070 Ti Super tai 4080 näyttiksellä. Mahdollisten vikatilanteiden osalta riippuu sitten tekijästä kumpi on toimivampi. Työkoneissa on on-site -takuu ja sieltä tulee kaveri vaihtamaan osat ja homma jatkuu. Mutta jos itse osaa ja on aikaa säätää koneen kanssa, niin hakee kaupasta uuden osan rikkinäisen tilalle niin nopeimmillaan kone on taas käytössä muutamassa tunnissa ja rikkinäinen osa tulee ehjänä takaisin takuusta sitten joskus.

Tässä yksi esimerkki kahden tonnin pakeista 4070 Ti Superillä, löytyy monta muutakin sopivaa pakettia vähän eri osilla. Erona pelikoneisiin cpu:ssa enemmän ytimiä mutta ei X3D-cachea ja muistia on enemmän.

Ostoskori

Näyttikseksi voi valita myös pro-mallin itse kasattuunkin pakettiin, esim RTX A4000 on suunnilleen saman hintainen. Jos joku tuleva ohjelma tai uusi toiminto ei toimikaan pelinäyttiksen kanssa, niin sitten tulee vaihto eteen. Mutta oma hyvin kevyillä perusteilla rakentunut käsitys on, että nykyään ammattiohjelmat toimii aika hyvin pelinäyttisten kanssa.

1726586781582.png
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
253 161
Viestejä
4 407 334
Jäsenet
73 102
Uusin jäsen
Vedum

Hinta.fi

Ylös Bottom