The Witcher 3: Wild hunt

Skyrimin viralliset niin kutsutut HD- tekstuuritkin oli optimoitu päin persettä, ja veivät huomattavasti enemmän muistia verrattuna terävempiin saman resoluution tekstuureihin. Jos Witcher 3:ssa on samaa ongelmaa niin se voi selittää miksi terävemmät tekstuurit eivät kasvata muistin kulutusta tuon enempää.
 
Skyrimin viralliset niin kutsutut HD- tekstuuritkin oli optimoitu päin persettä, ja veivät huomattavasti enemmän muistia verrattuna terävempiin saman resoluution tekstuureihin. Jos Witcher 3:ssa on samaa ongelmaa niin se voi selittää miksi terävemmät tekstuurit eivät kasvata muistin kulutusta tuon enempää.
Witcher 3 vie kyllä erittäin vähän vrammia muutenkin että en usko että kyse on siitä.
 
Onko noilla modeilla tapana sotkea saveja? Eli kannattaako modit asentaa vasta kun aloittaa uutta peliä tms. tuo HD-modi kiinostaisi asennella mutta peli on pahasti kesken.
 
Witcher vie yhtä paljon muistia 4k:lla kuin muut pelit fhd:llä.

Skyrim pommittaa yhden gigan enemmän muistia kun witcher maksimeilla.

Toki witcher 3 on paikoin jopa ps2 tasoiset tekstuurit ja noi modit paikkailee niitä.
 
Onko noilla modeilla tapana sotkea saveja? Eli kannattaako modit asentaa vasta kun aloittaa uutta peliä tms. tuo HD-modi kiinostaisi asennella mutta peli on pahasti kesken.
Asenna pois, itselläni ei ole mennyt kertaakaan tallennukset pieleen modien takia. Toki voithan aina kopioida tallennuskansion talteen kaiken varalle.
 
Miten nuo DLC:t kannattaa aloittaa? Pelasin toissa kesänä pääpelin lävitse aika tarkkaan ja nyt ostin alennuksesta lisärit jotka ajattelin pelata läpi ainoastaan. Vanhalla tallennuksella (olisiko jäänyt lvl32 hahmo ja oikeastaan parhaat varusteet...) vai?
 
Miten nuo DLC:t kannattaa aloittaa? Pelasin toissa kesänä pääpelin lävitse aika tarkkaan ja nyt ostin alennuksesta lisärit jotka ajattelin pelata läpi ainoastaan. Vanhalla tallennuksella (olisiko jäänyt lvl32 hahmo ja oikeastaan parhaat varusteet...) vai?
Jatka samalla hahmolla. Ensin Heart of Stone ja sit Blood and Wine.
 
Suosittelisin käyvän ruosteisia taitoja hiomassa ennen kun lähtee hos lisärin kimppuun.

Itku meinasi tulla ja onneksi auto oil ja ohjain modit auttoivat.

Uusi pelimodi tekee The Witcher 3:sta selviytymispelin - Noiturikin tarvitsee ruokaa, juomaa ja lepoa | Muropaketti.com

The Witcher 3:n uusi Primal Needs -modi pakottaa Geraltin syömään, juomaan ja nukkumaan.

Tavallisesti toimintapelien sankarit juoksevat uupumatta kartan laidasta toiseen, yötä päivää, pysähtymättä turhaan syömään tai lepäämään. The Witcher 3: Wild Huntin (2015) pelihahmo Geralt kuuluu normaalisti tähän joukkoon, mutta uusi pelimodi tekee Noiturinkin elämästä todellista selviytymiskamppailua.

PC Gamer kertoo, että pelimodaaja Stefan3372:n kehittämä Primal Needs -modi tuo nimensä mukaisesti peliin ihmisen perustarpeet: nälän, janon ja levon. Geraltin täytyy siis juoda, syödä ja nukkua, jotta hän pysyisi priimakunnossa.

Kaikkien tarpeiden laiminlyönnillä on tietysti seurauksensa. Jos Geralt esimerkiksi jättää juomatta, ei hänen staminansa palaudu lopulta enää lainkaan, ja jos hän ei lepää tarpeeksi, muuttuvat esimerkiksi juokseminen ja väistäminen mahdottomiksi. Pelimodin myötä ruoka myös pilaantuu ajan kuluessa, ja vaikka pilaantunut ruoka helpottaa nälkää, se ei enää paranna yhtä paljon kuin ennen.

Uusia muuttujia kuvaamaan on modaaja tehnyt omat HUD-elementit, jotka näet alla olevan kuvan alalaidassa. Lisätietoja modista voi lukea NexusModsista, josta sen voi myös ladata itselleen.

Alkoi taas witcher kiinnostamaan :tup:
 
Ite tykkään käyttää sellasta modia mikä muuttaa tuon meditoinnin enemmän Witcher 1:n kaltaiseksi että et voi tosta vaan väsätä potionit. Täytyy olla aina jokin tulisija tai voit kyhätä nuotion ja sitten tehdä ne. Ja skillpointseja saat muokattua vaan siinä samalla meditoidessa. Modissa on omat asetukset millä saa hienosäädettyä sen mieleisekseen. Ja öljyt ei ole enää ikuisia, vaan niilläkin on se 4/4 määrä.

Preparations Mod at The Witcher 3 Nexus - Mods and community

Ja käytän myös modia mikä vähentää ruoan parantavaa vaikutusta. Näitä sopii hotkia taistelun jälkeen joktka sitten parantaa hitaammin, ja potionit on sitten kesken taistelun nautittavia pika parannuksia.

Joskus kokeilin tuommoista Witcher 2 potion lenght-modia, mutta healing potioneissakin se kesto oli vähän liian pitkä mikä tekee taistelusta sitten helpon.
 
Saatanan vittu sentään steam ei kerännyt pelitunteja kun olin pelin käynnistänyt nexus mod managerin kautta. :mad::rage::sori::grumpy::shifty:

Toimiiko toi HD reworked textuurimodi jos pelin käynnistää Steamistä eikä Mod Managerista? :confused::confused2:
 
Saatanan vittu sentään steam ei kerännyt pelitunteja kun olin pelin käynnistänyt nexus mod managerin kautta. :mad::rage::sori::grumpy::shifty:

Toimiiko toi HD reworked textuurimodi jos pelin käynnistää Steamistä eikä Mod Managerista? :confused::confused2:
Toimii, itse en ole mitään modmanagereita koskaan käyttänytkään vaan asentanut aina manuaalisesti.
 
Fiilistely videota, tiedettään ettei naamat oikein kohtaa peli esikuviensa kanssa mutta kannttaa silti vilkaista:
 
Joo, ei kohtaa. Geralt näyttää hieman Sampsa Kurrilta. :D
Sampsa:sta on moneksi, kellottaa rossuja ja sitten jahtaa hirviöitä :tup:

Edit: Tähän astisista geraltista parhain mielestäni:
19956902_1429279203815524_6546856462494451929_o.jpg


17861660_1316886578388121_938576202004429754_n.jpg
 
Ja kaikkihan tietävät että kyseessä on Maul Cosplay. Myöskin yhdyn mielipiteeseen että on lähinnä esikuvaansa kuin muut mitä olen nähnyt.
 
Ja kaikkihan tietävät että kyseessä on Maul Cosplay. Myöskin yhdyn mielipiteeseen että on lähinnä esikuvaansa kuin muut mitä olen nähnyt.
Joo minun pitikin laittaa linkki mutta jäi tekemättä elikkä:
Maul Cosplay
herrasta on moneksi:
Witcher
Last of us Joel
Metal Gera solid V Venom Snake

ja tässä pari Geralt videota:



Hieno mies. Fanit kun kyseli että voisko se alkaa näyttelemään geraltia niin kiitti vain kohteliaasti mutta sanoi että hänellä ei ole yhtään taitoa tai kokemusta ylipäätänsä siihen alalle että vain cosplay jutulla mennään.
(Pieni pilkesilmä kulmassa mutta ei vakavasti voisi kykenevä esittämää geraltia)

Parhaimman tähän rooliin ehkä sopisi Mads Mikkelsen:
E5TQKAG.jpg
 
Asiasta kukkaruukkuun tietääkö kukaan mitään siitä tulevasta Netflixin sarjasta ja hahmojen näyttelijöistä mitään?
Jos ei ole mitään parin kolmen tunnin aikana tullut ilmoituksia niin eipä taida olla mitää infoa kuin että sellainen on tulossa.

Jos katsoo tuota Death notea... niin empä hurraisi witcherinkään puolesta.
Ja kohta netflixselläkin lähtee säästö talkoot ja pahimillaan voi osua juuri witcheriin.

HBO budjetilla(Got) ja laatu kässäreillä homma olisi voinut toimia mutta... en vielä hauku mutta epäilempähän vain.
 
Jos katsoo tuota Death notea... niin empä hurraisi witcherinkään puolesta.
Saa nähdä. Laadusta ainakaan ei voi sanoa mitään ennen ensimmäistä jaksoa. Netflixilläkin on muutama ihan hyvä oma tuotanto (tosin on myös sitä kasa paskaa -tavaraa). Näyttelijävalinnat olisivat kiinnostaneet :cool:

Ja ei Cagea kiitos, pysyköön se ukko ö-luokan hulluuskohtauksissa myös jatkossa
 
Kannattaa muistaa että mitä me vertailemme on peliin, eikä alkuperäiseen kirjaan.
Nämä pelin hahmot ovat käsittääkseni vain suuntaa antavia olleet mitä kirjoissa on ollut joten ei ole yhtä ja aitoa geraltia/Trissiä/Yenni/Crissiä jne jne.
 
Kannattaa muistaa että mitä me vertailemme on peliin, eikä alkuperäiseen kirjaan.
Nämä pelin hahmot ovat käsittääkseni vain suuntaa antavia olleet mitä kirjoissa on ollut joten ei ole yhtä ja aitoa geraltia/Trissiä/Yenni/Crissiä jne jne.
Joo en minä sitä vaan ihan sillä että Cage saisi omasta puolesta pitää luonnenäyttelijän "lahjansa" jossain ihan muualla kuin tässä sopassa :D
 
Jos tuo Witcher-sarja näkee joskus päivänvaloa, toivon ettei siinä nähdä oikeita näyttelijöitä kuin korkeintaan mo-cappaamassa hahmojen animaatiot. Hahmot voitaisiin mun puolesta toteuttaa tietokoneilla ja tehdä sarja samaan tyyliin kuin Witcher 3:n traileritkin. Ymmärtääkseni kyseinen firma joka teki nämä trailerit on mukana tämän Netflix sarjan tekemisessä joten toivoa on.

En ainakaan halua ketään hollywood tähteä Geraltiksi.
 
Kun täällä oli juttua niistä modeista ja miten kärsii suorituskyky:


Huomatkaa erot varsinkin tekstureissa.
 
Nyt sain ton vikan eli kaikkiaan neljännen läpipeluun valmiiksi. Hieno peli ei voi muuta sanoa mutta tämä jää kyllä viimeiseksi, alkoi jo vähän tahti hidastua kun melkein puoli vuotta tätä hakkasin. Blood and Wine maistui jostain syystä vielä enemmän kuin aiemmilla kerroilla. Edes kitisevä Syanna ei vituttanut tällä kertaa
joten ostin ribbonin että jäi eloon vaikka suunnittelin ensin että se saa luvan kuolla
.

Nyt useamman kerran pelattua tullu myös pelin heikkoudet paremmin esiin mutta ei kyllä vieläkään vituttanu missään vaiheessa.

+ Grafiikat (ja modien kanssa vieläkin paremmat) ja pelimaailman "eloisuus" kuten heiluvat puut/lehdet ja pupuja metsästävät sudet ja muut
+ Ääninäyttely ja hahmot noin muutenkin. Dijkstra, Gaunter O'Dimm, Punatukka ja korppitukka ja monet muut pitivät mielenkiintoa yllä.
+ Todella kovat lisärit, emopelin jaksoi tahkota alusta asti ihan HoS ja B&W varten
+++ Ne sivutehtävät
+ Mukavia bosseja ja muutenkin isommat mötöt kivoja hakattavia

- Emopelin tarina vähän peruskauraa
- Taistelu yksinkertaista ja liian helppoa. Vedin lopulta täyden igni-buildin runeineen ja muineen että sai isommat mötö- ja ukkolaumat polttaa niin että sai seistä oottamassa niiden kuolemaa.
- Susilaumojen, bandittien ja muiden lahtaaminen vähän tylsää ja erityisesti vesillä seireenit ja muut
- Points of Interests systeemi on perusidealtaan kiva (jotain motivaatiota tutkia isoa maailmaa) mutta toteutus TW3:ssa täysin turha kun 90% niistä ei sisällä muuta kuin jotain myytävää krääsää. Toisaalta muutamista saa jotain sivutehtäviä tai tutkittavaa mutta yleisesti ottaen tämän olisi joko voinut jättää pois (ja ne tehtävät sisällyttää jotenkin muuten vaikka notice boardien kautta) tai tehdä hyödyllisempää. Ekalla läpipeluukerralla taisin käyttää niihin Skelligen uppoarkkuihin yhtä paljon aikaa kun koko Skelligen tutkimiseen tehtävineen yhteensä. Sen jälkeen en niitä hakenu.
- Itse pääpelin loppu on vähän meh. Koko pelin paras hetki on siinä kun lopulta
löytää Cirin ja se herää eloon kun luulee että se on kuollut
. Kaikki tuon jälkeen on vähän alamäkeä emopelin juonen osalta.
Vesemirin kuolemakin oli odotettua odotetumpi. Ekalla läpipeluukerralla arvasin että kun tulee se "iso taistelu" Kaer Morhenissa että tässä heitetään nyt Vesemirille hyvästejä
- Cirillä pelaaminen muuten ihan kivaa (ja vähän vaihtelua Geraltin pelailuun) mutta liian lyhyitä kohtauksia ja olisi ollut kiva vaikka valita miten Ciriä kehittää

Tää jää nostalgiaan yhtenä pelihistorian parhaista tähän asti tehdyistä peleistä. Puutteineenkin erittäin vahva suoritus vielä parin vuoden jälkeen ilmestymisestä.
 
Aika sama itsellä, koko wildhuntista lähti ns. ilmat pihalle sen jälkeen kun selvisi keitä ne ovat.

Aiemmin jo tainnut mainita että koko pääjuoni olisi ollut parempi jos Gaunter O'Dim olisi sidottu jotenkin pääjuoneen ja Hearts of Stone juoni olisi ollut jatkoa.

Nykyisellään ei pärjää mitenkään esimerkiksi Baldur's Gatelle, Tormentista puhumattakaan.
 
Viimeksi muokattu:
- Susilaumojen, bandittien ja muiden lahtaaminen vähän tylsää ja erityisesti vesillä seireenit ja muut
- Points of Interests systeemi on perusidealtaan kiva (jotain motivaatiota tutkia isoa maailmaa) mutta toteutus TW3:ssa täysin turha kun 90% niistä ei sisällä muuta kuin jotain myytävää krääsää. Toisaalta muutamista saa jotain sivutehtäviä tai tutkittavaa mutta yleisesti ottaen tämän olisi joko voinut jättää pois (ja ne tehtävät sisällyttää jotenkin muuten vaikka notice boardien kautta) tai tehdä hyödyllisempää. Ekalla läpipeluukerralla taisin käyttää niihin Skelligen uppoarkkuihin yhtä paljon aikaa kun koko Skelligen tutkimiseen tehtävineen yhteensä. Sen jälkeen en niitä hakenu.
- Itse pääpelin loppu on vähän meh. Koko pelin paras hetki on siinä kun lopulta
löytää Cirin ja se herää eloon kun luulee että se on kuollut
. Kaikki tuon jälkeen on vähän alamäkeä emopelin juonen osalta.
Siinäpä ne pahimmat ongelmat omastakin mielestä. Varsinki loppua kohden alkaa tuntua, että vihut on vaan tiellä, hidasteita yms. Niitä on vähän liikaa, niistä ei oo toisaalta mitää haittaa, mut ei kyllä mitää hyötyäkään, ei tavaroita eikä xp:tä. Perus ropejen helmasynti että loottia iha hitosti, mutta millää ei mitää tee ku voit rakentaa jotain 10x parempaa.

Skelligen vesistöjen kohalla itekki totesin, et nyt saa jäädä nää points of interestit kokonaan pois. Aivan turhiahan ne oli toki tuolla muuallakin, mutta pakkomielle pisti keräämään kaiken sieltä mantereen puolelta. Skelligen uimahommat meni vaan jo nii pitkäsyttäväksi ettei kyennyt keräilemään ku ne mitä maalla oli. Nekin oikeastaa jaksoi sen vuoksi, että maisemat ja random encounterit piti kiinnostusta joten kuten yllä.

Pitäs varmaa alotella tänä vuonna tuo uusintapeluu lisäreiden kanssa, death marchilla tällä kertaa. Mietityttää vaan, et olisko sit kuitenki mielenkiinnon kannalta järkevämpi ottaa jotain muuta ku perus miekkailumies.
 
Eihän sillä lootilla teekkään mitään muuta kuin rahaa. Sitä nimittäin menee aivan määrättömästi kun taloon, grandmastereihin ja runeword tjs juttuihin uppoo satoja tuhansia.
 
Tuo lootin määrä on ongelma vain hoardereille joiden täytyy saada kaikki ylös. Mielestäni on immersion kannalta paljon järkevämpää että niiltä tavallisilta jampoilta ne kamat löytyy. Vihollisten skaalaamisen saa myös päälle mutta itse en näe tuossa mitään järkeä ja tuo skaalaaminen on ärsyttänyt Oblivionista lähtien.
 
Point of interest kikkareita ei kannata lähteä tekemällä tekemään, sen kun käy koukkaamassa jos sattuu olemaan aivan vieressä. Nuo eivät ole mitään sivutehtäviä tässä vaan aivan rotkoon työnnettävää sisältöä, jonka tekemiseen on mennyt kehittäjiltä varmaan <1h per kappale.

Sivuquestit on erikseen contractien sun muiden muodossa. Tässä on kuitenkin nuo oikeat sivuquestit huomattavasti mielenkiintoisempia kuin Mass Effectien sun muiden nouda sitä sun tätä -questit.

Syy noiden POI settien olemassaoloon on niiden helppouden lisäksi se, että ilman niitä kartta näyttäisi tyhjältä ja olisi paljon lääniä, missä ei koskaan tarvitsisi käydä / missä ei olisi yhtikäs mitään.
 
Eihän sillä lootilla teekkään mitään muuta kuin rahaa. Sitä nimittäin menee aivan määrättömästi kun taloon, grandmastereihin ja runeword tjs juttuihin uppoo satoja tuhansia.

Mä en ole koskaan roolipeleissä jaksanu valittaa lootista koska kerään sen mitä kerään ja jätän sen mitä ei mahdu tai jaksa. Joka tapauksessa vaikka runejuttuihin saakin HoS myötä käyttää rahaa niin kyllä sitä massia myös sataa ovista ja ikkunoista. Yhdelläkään läpipeluulla ei ole raha ollut ongelma vaikka ostaa kaikki mahdolliset tuommoiset turhatkin päivitykset pois alta.

Vihollisten skaalaamisen saa myös päälle mutta itse en näe tuossa mitään järkeä ja tuo skaalaaminen on ärsyttänyt Oblivionista lähtien.
Tämä ei kyllä tee pelin vaikeustasolle mitään. Ainoastaan sen että igni-spämmiä tai whirliä pitää tehdä pari sekuntia kauemmin. Taistelun perushelppous on silti edelleen olemassa.

Edit: tosiaan kuten tossa aiemmassa postauksessa totesin niin kyllä tää menee historiaan omissa kirjoissa yhtenä parhaista peleistä ikinä. Ongelmineenkin tässä on enemmän hyvää kuin huonoa. Monet pelit (etenkin ropet) voisivat ottaa oppia vaikkapa noiden sivutehtävien toteutuksesta. Mä en myöskään lähtisi vertaamaan tätä esimerkiksi tohon Baldur's Gateen. Molemmat ihan eri aikakaudelta ja myös ihan erilaisia pelejä. Tykkään/tykkäsin kummastakin. Nostalgiat silmillä kannattaa muistaa sen "aika kultaa muistot" efektin. Pari vuotta sitten yritin uudelleen pelailla BG:tä läpi niin ei se kyllä enää napannu yhtään samalla tavalla kuin aiemmin enkä tainnut jotain 8-9h pidempään sitä edes kokeilla ennen asennuksen poistamista. TW3:lle tullee käymään samoin joskus 10 vuoden päästä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Hitto että hajoo kasetti ton Dettlaffin kanssa. Tuntuu olevan niin tuurista kiinni onnistuuko sen one-hit lepakkohyökkäyksen väistämään. Nooh, yritetään...
 
Hitto että hajoo kasetti ton Dettlaffin kanssa. Tuntuu olevan niin tuurista kiinni onnistuuko sen one-hit lepakkohyökkäyksen väistämään. Nooh, yritetään...
Tää on helppo kun sen osaa. Odottaa vaan siihen asti että näkee että ne lepakot lähtee fyysisesti lentoon ja sit perinteinen roll over väistö. Eli kun se alussa "kerää" niitä lepakoita niin sit vasta väistää kun ne lähtee syöksymään.
 
Tää on helppo kun sen osaa. Odottaa vaan siihen asti että näkee että ne lepakot lähtee fyysisesti lentoon ja sit perinteinen roll over väistö. Eli kun se alussa "kerää" niitä lepakoita niin sit vasta väistää kun ne lähtee syöksymään.

Sekään ei vaan aina tunnu tepsivän ellei ole tarpeeksi kaukana eikä quenikään suojaa tippaakaan. Varmaan pitäs vaa L2P
 
Sekään ei vaan aina tunnu tepsivän ellei ole tarpeeksi kaukana eikä quenikään suojaa tippaakaan. Varmaan pitäs vaa L2P
Kyl se onnistuu. Toki helppo sanoa "helppoa" kun just neljännen kerran hakkasin ton eilen illalla. Mut ei se niin vaikea oo, väistö pitää vaan ajoittaa oikein. Ja jos ei onnistu niin White Raffard's Decoction tms niin insta-health.
 
Mä en ole koskaan roolipeleissä jaksanu valittaa lootista koska kerään sen mitä kerään ja jätän sen mitä ei mahdu tai jaksa. Joka tapauksessa vaikka runejuttuihin saakin HoS myötä käyttää rahaa niin kyllä sitä massia myös sataa ovista ja ikkunoista. Yhdelläkään läpipeluulla ei ole raha ollut ongelma vaikka ostaa kaikki mahdolliset tuommoiset turhatkin päivitykset pois alta.

Tämä ei kyllä tee pelin vaikeustasolle mitään. Ainoastaan sen että igni-spämmiä tai whirliä pitää tehdä pari sekuntia kauemmin. Taistelun perushelppous on silti edelleen olemassa.

Ei varmaan kannata käyttää niin ylivoimaista buildia jos käy tylsäksi. Tosin dodge on niin kova että ihan perus attackeilla niputtaa isommankin porukan helposti. Combat modeja kyllä löytyy joten niitä varmaan kannattaa koittaa.

Onhan tuo perussysteemi hieman liian yksinkertainen kun edes witcher potut ja pommit eivät ole välttämättömiä useissa taisteluissa.. Toisaalta peliä on helpompi aloittaa pelaamaan tauon jälkeen että ei ole aivan kujalla.

En näe silti syytä miksi taistelua pitäisi vaikeuttaa vain sen takia että jotkut pelaajat min/maxaa.
 
Tuo Blood and Winen lopputaistelu muistutti vähän W2 Kayrania. Tuntui aivan mahdottomalta ennen kuin tajusi mitä edes pitää tehdä sitten muuttui jo huomattavasti simppelimmäksi.
 
En näe silti syytä miksi taistelua pitäisi vaikeuttaa vain sen takia että jotkut pelaajat min/maxaa.
En taas itse ymmärrä miksi pitäisi väkisin tehdä joku keskinkertainen buildi vain siksi että saa peliin haastetta. Tämäkin tuntuu olevan ikuinen väittelyn aihe peleissä joissa voi itse valita kyvyt sun muut. Ensimmäisellä läpipeluukerralla en todellakaan tehnyt mitään min-max buildia ja taistelu oli silti helppoa mitä pidemmälle pelissä eteni. Tässä vikassa kerrassa taas tein sign-spämmi buildin siksi että saan noi pitkästyttävät taistelut nopeasti ja helposti pois tieltä. Se taistelun perushelppous ei silti katoa mihinkään.

Combat modit eivät myöskään korjaa ongelmaa. Ne tekevät vaan dodgesta hankalampaa tai muuttavat statseja niin että vihut lyövät kovempaa ja vastaavasti itse lyö kovempaa. Sama taistelusysteemi siellä silti on ja vihut kuolevat nopeasti kun niitä lyö ensin. Ja ampuville vihuille löytyy helposti lääkkeet joko sign puolelta tai combat kyvyistä. Modit eivät myöskään ole syy olla kritisoimatta jotain ominaisuutta missään pelissä. Ne joko tuovat jotain kivaa lisää tai muuttavat muuta juttua mutta itse peli on silti se sama siellä taustalla.
 
En taas itse ymmärrä miksi pitäisi väkisin tehdä joku keskinkertainen buildi vain siksi että saa peliin haastetta. Tämäkin tuntuu olevan ikuinen väittelyn aihe peleissä joissa voi itse valita kyvyt sun muut. Ensimmäisellä läpipeluukerralla en todellakaan tehnyt mitään min-max buildia ja taistelu oli silti helppoa mitä pidemmälle pelissä eteni. Tässä vikassa kerrassa taas tein sign-spämmi buildin siksi että saan noi pitkästyttävät taistelut nopeasti ja helposti pois tieltä. Se taistelun perushelppous ei silti katoa mihinkään.

Combat modit eivät myöskään korjaa ongelmaa. Ne tekevät vaan dodgesta hankalampaa tai muuttavat statseja niin että vihut lyövät kovempaa ja vastaavasti itse lyö kovempaa. Sama taistelusysteemi siellä silti on ja vihut kuolevat nopeasti kun niitä lyö ensin. Ja ampuville vihuille löytyy helposti lääkkeet joko sign puolelta tai combat kyvyistä. Modit eivät myöskään ole syy olla kritisoimatta jotain ominaisuutta missään pelissä. Ne joko tuovat jotain kivaa lisää tai muuttavat muuta juttua mutta itse peli on silti se sama siellä taustalla.

Tuohon nyt ei ole mitään vastausta koska jossain kohtaa opit sen systeemin oli se kuinka monimutkainen vaan jos siihen käytät vain aikaa. Muille se onkin sitten luultavasti aivan liian monimutkainen jotka eivät halua takoa siihen tolkuttomasti aikaa.
 
Tuohon nyt ei ole mitään vastausta koska jossain kohtaa opit sen systeemin oli se kuinka monimutkainen vaan jos siihen käytät vain aikaa. Muille se onkin sitten luultavasti aivan liian monimutkainen jotka eivät halua takoa siihen tolkuttomasti aikaa.
TW3 taistelu ei ole missään vaiheessa eikä koskaan "monimutkainen". Ja sen oppii kuka tahansa ensimmäisen läpipeluun aikana.

Edit: nyt pitää ottaa huomioon että peliin voi (etenkin ensimmäisellä kerralla) upottaa helposti 100 tuntia tai yli. Se riittää kenelle tahansa että oppii miten taistelusysteemi toimii. Ja se on tämän pelin heikompia osa-alueita kun niitä hyviä löytyy sitten muista jutuista.
 
Kyllähän peli kun peli on osaavien käsissä helppo:


Mielestäni jos miettii Geraltia muuten niin sehän on läänin paras miekkamies ja perus bandittia kumoon laittava.
Silti olisi toivonut vaikka jotain FF7 tyyliin olevia piilovihollisia keiden kumoaminen olisi vaatinut sitten oikeasti perehtymistä.

TW3 taistelu ei ole missään vaiheessa eikä koskaan "monimutkainen". Ja sen oppii kuka tahansa ensimmäisen läpipeluun aikana.
En minä oppinut ja silti kolmanella kerralla tuntui oppivan lisää koko aika :btooth:

Edit: Laitettaan huumoria sunnuntai iltaan:
 
Mä en ole koskaan roolipeleissä jaksanu valittaa lootista koska kerään sen mitä kerään ja jätän sen mitä ei mahdu tai jaksa. Joka tapauksessa vaikka runejuttuihin saakin HoS myötä käyttää rahaa niin kyllä sitä massia myös sataa ovista ja ikkunoista. Yhdelläkään läpipeluulla ei ole raha ollut ongelma vaikka ostaa kaikki mahdolliset tuommoiset turhatkin päivitykset pois alta.
Olen tehnyt jopa konsolikomennoilla jonkin verran rahaa kun ei ole meinannut riittää edes ng+: lla rahat kaikkeen mitä halusin. Haluan, että täysin varustellulta viinitilalta löytyy kaikki grandmaster setit näyttelytelineistään ja kaikki muutkin parhaat/hienoimmat haarniskat ja miekat stashistä jne.

En tiedä mihin se raha sitten menee, mutta ei vain tahdo riittää :D
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 756
Viestejä
4 556 665
Jäsenet
75 052
Uusin jäsen
akaboele

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom