The Wheel Of Time (Prime Video)

Aiotko kokeilla katsoa tätä sarjaa?

  • Kyllä

    Ääniä: 132 62,6%
  • En

    Ääniä: 24 11,4%
  • Ehkä

    Ääniä: 55 26,1%

  • Ääniä yhteensä
    211
  • Äänestys suljettu .

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Kakkoskaudelta vähän behind the scenes matskua

Edit. Vaihdettu youtubelinkki



Kolmoskausi vahvistettu
 
Viimeksi muokattu:

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 961
Toivo elää, että kakkosausi ei olisi samaa sekametelishittiä kuin eka kausi. Annetaan mahdollisuus parille jaksolle ennen kuin tulee lopullinen tuomio. Trailerit yms. jää katsomatta, että saa tuoreilla silmillä episodit. Harmittaa vieläkin ihan valtavasti miten se eka kausi sössittiin. Jos olisin ruorissa niin nostaisin kädet ylös virheen merkiksi, reboot ja reboot alkuun season1 episode1:lla.
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Toivo elää, että kakkosausi ei olisi samaa sekametelishittiä kuin eka kausi. Annetaan mahdollisuus parille jaksolle ennen kuin tulee lopullinen tuomio. Trailerit yms. jää katsomatta, että saa tuoreilla silmillä episodit. Harmittaa vieläkin ihan valtavasti miten se eka kausi sössittiin. Jos olisin ruorissa niin nostaisin kädet ylös virheen merkiksi, reboot ja reboot alkuun season1 episode1:lla.
Tän hetken tiedon mukaan kakkoskausi sisältää osia kirjoista 1-3 ja kolmoskausi enimmäkseen neloskirjan. Kova luotto siihen että hyvä kausi tulossa :comp:
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Muutama BTS pätkä








New York Comic Con-tapahtumassa tulee olemaan mukana Mat Cauthonin uusi näyttelijä Donal Finn ja Elayne Trakandin näyttelijä Ceara Coveney. Alkaa perjantaina 7.10. klo 23.15 Suomen aikaa. Oletettavasti puhuvat jotain kakkoskaudesta.

Striimin tallenne näkyy täältä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
424
Joo, niin tää. Ehkä pitää vielä antaa mahdollisuus vaikka pahoin pelkää että, tai mikä minä omia epäilyksiäni olen tänne kirjoittamaan. Niin tai näin katotaan ja purnataan sitten :rofl:
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203


Ihan kiva pieni poistettu kohtaus. Ei erityisemmin haittaa, ettei päätynyt lopulliseen versioon. Jokohan kohta alkaisi kakkoskauden markkinointi olettaen, että kausi tulisi kesän aikana. :swaiting:
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
657
Sitä aloin pohtimaan, että tuon budjettiluokan sarja varmasti tietää mitä tekivät väärin ensimmäisellä kaudella ja miten sitä pitäisi kehittää tulevissa kausissa. Ehkä toiveajattelua, mutta ihan hyvä merkki sekin, että toinen kausi ei tullut vähimmäisaikataulussa.
 

DarkWing

12/99
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
237
Sitä aloin pohtimaan, että tuon budjettiluokan sarja varmasti tietää mitä tekivät väärin ensimmäisellä kaudella ja miten sitä pitäisi kehittää tulevissa kausissa. Ehkä toiveajattelua, mutta ihan hyvä merkki sekin, että toinen kausi ei tullut vähimmäisaikataulussa.
Sen verran pahasti valuvikainen jo juuriltaan että lienee korjaamaton paikka.
 
Liittynyt
13.07.2020
Viestejä
657
Sen verran pahasti valuvikainen jo juuriltaan että lienee korjaamaton paikka.
Jos kaikista maailman naisista saisi valita puolison, niin ottaisin Rosamunda Piken :D En osaa olla objektiivinen.

Faijakin tosi haukkui sarjan ja hän pitää kaikesta.
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
1. Kauden viimeisen jakson lopussa on nyt pieni maistiainen kakkoskaudesta. Alkaa n. 54 minuutin kohdalta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
358
Olihan se eka kausi vähän kökkö, mutta nautin silti. Toinen kausi tulee tietenkin katsottua ja varmasti tykkään siitäkin oli se kuinka paska tahansa. Ei pysty mitenkään objektiivisesti suhtautumaan tähän sarjaan kun 10-vuotiaasta asti toivonut että tästä tehtäisiin elokuvia tai tv-sarja.

Päähenkilöiden näyttelijävalinnat on minusta ulkonäöllisesti ihan ok lukuunottamatta Egweneä, joka ei näytä yhtään siltä minkälaiseksi hänet oli itse ajatellut.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 183
Useampia clippejä julkaistu viime päivinä, katsokaa omalla vastuulla, voi spoilata.

Nynaeve:


Logain:


Rand:
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Jaksot tulevat taas 0300 Suomen aikaa. Itse en oo nuita viimesimpiä klippejä kattonu kun haluan jättää yllätykseksi :interested:
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Jaksot katsottu. Hyvältä vaikuttaa tähän mennessä. Kanavointi paljon hienompaa ja monimutkaisempaa visuaalisesti, tahti on mukavan hidas ja harvat taistelukohtaukset tyylikkäitä. Ykköskausi oli hyvä ja tällä on kaikki mahollisuudet olla vielä parempi. :tup:
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 961
Jaksot katsottu. Hyvältä vaikuttaa tähän mennessä. Kanavointi paljon hienompaa ja monimutkaisempaa visuaalisesti, tahti on mukavan hidas ja harvat taistelukohtaukset tyylikkäitä. Ykköskausi oli hyvä ja tällä on kaikki mahollisuudet olla vielä parempi. :tup:
Ykköskausi oli täyttä silsaa. Kakkoskauden tarvis olla ...todella... paljon parempi, että nousee katsottava tasolle. Ei enää "ja sitten herätimme kuolleet henkiin" tai tänään yritämme tehdä matrix-kopiojakson aivopieruja, kun efektimiehellä jäi rahaa yli budjetista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 002
Jaksot katsottu. Hyvältä vaikuttaa tähän mennessä. Kanavointi paljon hienompaa ja monimutkaisempaa visuaalisesti, tahti on mukavan hidas ja harvat taistelukohtaukset tyylikkäitä. Ykköskausi oli hyvä ja tällä on kaikki mahollisuudet olla vielä parempi. :tup:
Täytyykin katsoa. Pidin ykköskaudesta ja otin nyt Primen takaisin, kun sinne on tullut muidenkin sarjojen kausia. Picardia voi katsoa aina odotellessa uusia jaksoja.
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Ykköskausi oli täyttä silsaa. Kakkoskauden tarvis olla ...todella... paljon parempi, että nousee katsottava tasolle. Ei enää "ja sitten herätimme kuolleet henkiin" tai tänään yritämme tehdä matrix-kopiojakson aivopieruja, kun efektimiehellä jäi rahaa yli budjetista.
Sehän selviää katsomalla. Kyllä tää kakkoskausi aika vakuuttavasti alkaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 183
Huomattavasti vahvempi alku kakkoskausella. Perrinin osat oli ehkä kaikein heikoimmat, mutta niin ne oli minusta kirjassakin. Osa kohtauksista oli turhan tummia joista oli hankala saada selvää, että mitä tapahtuu.

Kulissit ja valaistus ylipäätänsä vaikuttivat paremmilta kuin ensimmäisellä kaudella, etenkin White Towerissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 184
Tämä on kuin jotain harrastelijateatteria katsoisi. En ymmärrä millä perusteella roolitus on tehty, pääosissa olevat ei osaa näytellä nimeksikään.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 961
Uskaltaa jo sanoa, että kakkoskausi on parempi kuin ykköskausi. Kaikenlaiset satunnaiselta tuntuvat ja nyt matriisi herättää kuolleet vispaukset jätetty pois. Ei edelleenkään mikään superhyvä, mutta noussut katsottava tasolle.

Jos olis aikakone ja sananvaltaa niin kävisin kertoon wheel of time sarjan tekijöille, että elkää edes yrittäkö tehdä kirjoja tv-sarjaksi. Ottakaa kirjoista ydin ja rakentakaa sen päälle kokonaan uusi pyörän pyörähdys. Samalla sanoisin että fanit kyllä kestää sen että sarjan alussa hahmot eivät ole kaikkivoipia ja suurimpia juttuja joudutaan odottamaan viimeisen kauden viimeisiin jaksoihin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 513
Kolmessa erässä piti katsoa nämä jaksot, koska nukahdin kahdella ensimmäisellä kerralla(hyvän sarjan kohdalla nämä olisi ahmittu yhdeltä istumalta). Jotenki ei vaan kolahda tämä sarja: hyviä elementtejä, mutta joku tökkii ja pahasti.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 183
Uskaltaa jo sanoa, että kakkoskausi on parempi kuin ykköskausi. Kaikenlaiset satunnaiselta tuntuvat ja nyt matriisi herättää kuolleet vispaukset jätetty pois. Ei edelleenkään mikään superhyvä, mutta noussut katsottava tasolle.
Joo, huomattava parannus ja uusin jakso oli ehkä minun suosikki toistaiseksi. Madeleine Madden oli varsin hyvä tässä jaksossa. Eniten itseäni on tökkinyt Lan + Alanna ja wardenit ja niiden piknikkireissut.

Spoilereita 6. jaksoon:
Onneksi piknikit on varmaan ohi. Nyman taistelu damaneja vastaan oli aika hyvä, ilmeisesti käytti parannukseen käytettyjä weavia aggressiivisemmin, varsinkin sen jälkeen kun wardeni kuoli.

Egwenen murtaminen oli kanssa myös ihan ok, en muista kovin tarkkaan miten se oli kirjassa kuvattu koska on aika monta vuotta kun luin sen. Sul'damin näyttelijä oli hyvä. Tosin itseeni melkein eniten vaikutti lopussa ollut leikkaus toiseen aes sedaiihin (jonka näimme 1. kaudella) ja hänen tyhjään katseeseen ja monotoniseen ääneen.
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Viimeinen jakso katsottu ja kokonaisuutena kausi oli erinomainen. :cigar:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 052
Minusta taas oli tylsää, mutta en olekaan mikään fani. Paremman puutteessa menee, mutta Primessä on parempiakin sarjoja.

Ymmärrän toki, että kirjoista ei saada kunnon koherenttia sarja-adaptaatiota, kun joudutaan tiivistämään paljon - tai sitten liikutaan etananvauhtia ja "mitään ei tapahdu". Tässä olen samaa mieltä @finWeazel kanssa, että olisivat vaan tehneet oman adaptaationsa ja ottaneet hahmot kirjoista. Järjestelleet tapahtumia vähän uusiksi ja luoneet vaikka 5 kauden kokonaisuuden.

--

Tässä kaudessa kyllä meno on jouhevampaa ja ei ole paljon tylsiä hetkiä ja semmoiset "tässäkö se nyt oli?" hetket on poissa. En ole katsonut kokonaan vielä kautta.

Ja suosikkinäyttelijäni on tällä kaudella Fares Fares, Rosamund Pike nyt vaan säheltää vailla suuntaa ja mielestäni hoisi asiat huonosti, mutta se voi olla myös kirjojen seuraamista. Kuitenki hutiloidaan, laitetaan hommat muiden vastuulle ja karkotetaan lähipiiri. Lisäksi en edes huomannut, että olivat vaihtaneet Mat Cauthonin näyttelijän :)
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 002
Ymmärrän toki, että kirjoista ei saada kunnon koherenttia sarja-adaptaatiota, kun joudutaan tiivistämään paljon - tai sitten liikutaan etananvauhtia ja "mitään ei tapahdu". Tässä olen samaa mieltä @finWeazel kanssa, että olisivat vaan tehneet oman adaptaationsa ja ottaneet hahmot kirjoista. Järjestelleet tapahtumia vähän uusiksi ja luoneet vaikka 5 kauden kokonaisuuden.
Minusta on hyvä että seuraavat kirjoja ainakin pääosin. Joitakin asioita voi muutella, poistaa taikka lisätä, mutta päätarina täytyy olla sama. Oli se WoT, Säätiö taikka Last of Us.

Olen itse nauttinut sarjasta ja odotan innolla jatkoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
251
Hyvin viihdyttävää katsottavaa. Pidän kovasti, varsinkin toinen kausi oli aika tasapainoinen.

Kirjatkin olen lukenut pariinkin otteeseen, mutta siitä on jo niin kauan että ei jaksa muistaa kun ihan pääpiirteittäin. Ei siis kauheasti pysty kirjoihin vertaamaan, mutta auttaa juuri sopivasti että pystyy hyvin seuraamaan kun tuntee henkilöt ja paikat.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 809
Minusta tosi kova kausi. Erinomaisesti viihdyin ja viimein jakso kyllä tykitti erityisesti. Lanfear oli suosikkeja.
 
Liittynyt
15.04.2020
Viestejä
1 140
Mun mielestä oli kanssa oli selkeästi parempi kausi kun ensimmäinen. Aika paljon eheämpi ja selkeämpi rakenteeltaan. Efektit olivat hyvät jo ekalla kaudella ja toinen jatkoi hyvin tältä pohjalta. Näyttelijäsuoritukset olivat kyllä edelleen heikoin osa-alue.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 809
Jäi kyllä ihan oikeasti nälkä katsoa lisää. Harmi, kun seuraava kausi on sitten joskus.

Pitääköhän ihan kirjat lukea. Saatanpa ostaa jopa. Onhan tuo komea setti hyllyyn laittaa.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 002
Jäi kyllä ihan oikeasti nälkä katsoa lisää. Harmi, kun seuraava kausi on sitten joskus.

Pitääköhän ihan kirjat lukea. Saatanpa ostaa jopa. Onhan tuo komea setti hyllyyn laittaa.
Minä mietin kanssa digikirjojen ostoa. Hyllyyn en halua tilaa viemään. En enää oikein muista kunnolla tapahtumia ja viimeiset kirjat jäi lukematta, kun aikoinaan ei olleet ilmestyneet.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
139
Minä mietin kanssa digikirjojen ostoa. Hyllyyn en halua tilaa viemään. En enää oikein muista kunnolla tapahtumia ja viimeiset kirjat jäi lukematta, kun aikoinaan ei olleet ilmestyneet.
Suomennuksissa jää sitten tarina pahasti kesken, kun vain Robert Jordanin itse kirjoittamat kirjat on suomennettu. Brandon Sandersonin Jordanin muistiinpanojen pohjalta kirjoitetut kolme viimeistä kirjaa pitää sitten lukea englanniksi.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 002
Suomennuksissa jää sitten tarina pahasti kesken, kun vain Robert Jordanin itse kirjoittamat kirjat on suomennettu. Brandon Sandersonin Jordanin muistiinpanojen pohjalta kirjoitetut kolme viimeistä kirjaa pitää sitten lukea englanniksi.
Tuohon minulla jäi sarja kesken. En ole lukenut Uutta kevättäkään, joka on esiosa sarjalle.

Koko kirjasarja olisi 115 euroa
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Jäi kyllä ihan oikeasti nälkä katsoa lisää. Harmi, kun seuraava kausi on sitten joskus.

Pitääköhän ihan kirjat lukea. Saatanpa ostaa jopa. Onhan tuo komea setti hyllyyn laittaa.
Minä mietin kanssa digikirjojen ostoa. Hyllyyn en halua tilaa viemään. En enää oikein muista kunnolla tapahtumia ja viimeiset kirjat jäi lukematta, kun aikoinaan ei olleet ilmestyneet.
Kannattanee kirjastosta lainata ja lukea suomenkieliset ennenku ostaa omaksi. TV-sarja ja kirjat eroaa toisistaan paljon tarinankulun ja tapahtumien osalta. Itse sanoisin, että ne kuitenkin tukevat toisiaan ja syventävät kokemusta.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 002
Kannattanee kirjastosta lainata ja lukea suomenkieliset ennenku ostaa omaksi. TV-sarja ja kirjat eroaa toisistaan paljon tarinankulun ja tapahtumien osalta. Itse sanoisin, että ne kuitenkin tukevat toisiaan ja syventävät kokemusta.
Olen nuo suomenkieliset aikoinaan lukenut kirjastosta. Nyt voisi lukea alkuperäiskielellä alusta loppuun. Sen verran aikaa lukemisesta, että sarjan ja kirjojen erot eivät häiritse, mutta tietää kuitenkin maailman ja päätapahtumat.
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Itse oon kirjat lukenu sen verran monesti että osaan suunnilleen ulkoa. Kokonaisuutena sarja on todella hyvä, mutta kyllä siitä löytyy paljon trimmattavaa ja "korjattavaa". TV-sarja on tähän asti tehny mielestäni hyvin
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 809
Minä luin vuosikausia sitten ehkä johonkin viidenteentoista osaan. Nyt ihan käsittämätöntä, mutta en löydä paikallisesta kirjastosta haulla koko ekaa osaa. Löytyy se johdanto.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
139
Olen nuo suomenkieliset aikoinaan lukenut kirjastosta. Nyt voisi lukea alkuperäiskielellä alusta loppuun. Sen verran aikaa lukemisesta, että sarjan ja kirjojen erot eivät häiritse, mutta tietää kuitenkin maailman ja päätapahtumat.
Itse luin koko sarjan vuoden -22 ja viime kevään aikana e-kirjoina. Ihan suomeksi ja kolme viimeistä pakon sanelemana englanniksi. Aika hyvin on kirjojen tapahtumet mielessä ja välillä vähän ihmetellyt sarjan ratkaisuja, mutta en ole antanut sen kauheasti häiritä.
 

janne

Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
117
Kyllähän tämän kakkos kaudenkin katsoi, mutta en oikein ole vieläkään päässyt yli sarjan hahmoista kun turhan monet aivan jotain muuta kun kirjoissa. Tuli luettua kirjat uudestaan juuri ennen ykköskautta niin on kaikki vielä liian tuoreessa muistissa. Ja kirjojen myötä muodostunut vahvat mielikuvat hahmoista ja sarjaa katsoessa piti itselle monesti muistuttaa, että tämä on nyt olevinaan se ja se hahmo.

Tapahtumat alkoi kakkoskaudella jo erota kirjoista melko paljon, mutta ei sinänsä haittaa kun pitää yrittää ajatella tätä omana kokonaisuutena. Paikoista toiseen siirtyminen hoidettu vähän laiskasti ja muutenkin taustoitus aika olematonta mikä johtunee sarjan tiukasta etenemistahdista. Kanavointi ihan ok. Muutama näyttelijä ärsyttää, lavastus ja puvustus vähän liian "puhdasta" ja kaikki paikat liian pieniä kirjoihin nähden. Mutta toki ihan ymmärrettävää koska rajallinen budjetti.

Kokonaisuutena ihan ok, 3/5. Katsotaan mihin kehittyy.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 674
Viestejä
4 188 434
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom