The Wheel Of Time (Prime Video)

Aiotko kokeilla katsoa tätä sarjaa?

  • Kyllä

    Ääniä: 132 62,6%
  • En

    Ääniä: 24 11,4%
  • Ehkä

    Ääniä: 55 26,1%

  • Ääniä yhteensä
    211
  • Äänestys suljettu .
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
472
Koko siisssoni katottu ja...

Lähdemateriaali on selvästi ihan valtava ongelma, koska 95% valtaisan lähdemateriaalin maailmankuvasta ei ehditä järkevästi käsitellä millään jaksomäärällä ja rytmityksen kannalta koko kirjasarjan läpikäymiseen voisi käyttää vaikka 20 kautta ja silti suurin osa mielenkiintoisista ja sarjalla tyypillisistä uniikeista asioista jää käymättä läpi. Tämä poukkoileva asioiden esitys oli ehkä kauden 1 suurin ongelma, joskin ehkä avainasiat saatiin juuri ja juuri läpikäytyä. Luultavasti olen itse optimaalisessa tilanteessa, kun olen lukenut Robertin kirjoittamat kirjat noin 20 vuotta sitten, joten olen pääosin unohtanut asiat, mutta iso kuva muistuu yllättävänkin hyvin mieleen. Paljon ainakin luulin huomaavani asioita, mitkä viittaavat tulevaan. Silloin LOTRien julkaisun aikaan olikin puhetta, että Ajan Pyörä ei kestä elokuvakäsittelyä, vaan vaatisi useita televisiokausia.

Henkilökohtaisesti pidin ensimmäistä kautta ihan onnistuneena, 8/10, pl. viimeiset pari jaksoa, jotka poukkoilivat kohti "päätöstä" hieman liian nopeasti. Lisäksi tuntui siltä, että asioita ei todennäköisesti ensikertalaiselle selitetty tai taustoitettu tarpeeksi. Omat muistot ja valemuistot täytti aukot ihan mukavasti.

Nyt kun vertailua on tuohon GoTiin ja Witcheriin käyty, niin vain GoT nähtynä on tämä aivan eri planeetalta vrt. GoTin ensimmäinen kausi, itselleni se ei purrut lainkaan ja olisi taatusti jäänyt siihen, ellei parempi puolisko olisi kirjojen kautta kannustanut jatkamaan. GoT vaikutti ensimmäisestä kaudesta alkaen sellaiselta, että TV mukaelma on onneton kyhäelmä todella hyvästä kirjasta, ja viimeinen kausi alleviivasikin tämän noin tuhatkertaisesti. Ajan Pyörä taas voi periaatteessa kasvaa hyväksikin teokseksi, kunhan vain näistä parin viimeisen jakson kyntötöistä opitaan ja CGI jätetään vähemmäksi. Todennäköisesti toki ei...

GoTin ja Ajan Pyörän ero on mielestäni se, että Ajan Pyörä maalaa isommalla pensselillä enempi, tai ainakin selkeistä kasvutarinoista, eeppisyydestä ja aina vaan kasvavista panoksista perinteisemmällä ja mustavalkoisemmalla maailmalla on luontevampaa tehdä liikkuvaa kuvaa. GoTissa hahmoja on vielä Ajan Pyörääkin enemmän ja kirjasarjan harmaan sävyt hahmoissa olisi vaatinut todella paljon enemmän työtä (= jaksoja? taustoja? ), että se olisi ollut kiinnostava. Ts. GoTista olisi kannattanut leikata hahmoja pois, jos olisi yleensä tiedetty, että kahdeksan kautta on se mitta. Ajan Pyörän maailmasta kannattanee kirvestää taas aika isojakin maailman & tarinan osia pois, että materiaalin saisi esim. 8 jaksoa x 10 - 14 kautta kokoiselle monumentaaliselle pohjallekaan mahdutettua mielekkäästi. Leikkauksien kohdistamiseta varmasti voidaan olla nyt ja jatkossa montaa mieltä, mutta ei tätä muuten samoilla näyttelijöillä ehditä tehdä.
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Koko siisssoni katottu ja...

Lähdemateriaali on selvästi ihan valtava ongelma, koska 95% valtaisan lähdemateriaalin maailmankuvasta ei ehditä järkevästi käsitellä millään jaksomäärällä ja rytmityksen kannalta koko kirjasarjan läpikäymiseen voisi käyttää vaikka 20 kautta ja silti suurin osa mielenkiintoisista ja sarjalla tyypillisistä uniikeista asioista jää käymättä läpi. Tämä poukkoileva asioiden esitys oli ehkä kauden 1 suurin ongelma, joskin ehkä avainasiat saatiin juuri ja juuri läpikäytyä. Luultavasti olen itse optimaalisessa tilanteessa, kun olen lukenut Robertin kirjoittamat kirjat noin 20 vuotta sitten, joten olen pääosin unohtanut asiat, mutta iso kuva muistuu yllättävänkin hyvin mieleen. Paljon ainakin luulin huomaavani asioita, mitkä viittaavat tulevaan. Silloin LOTRien julkaisun aikaan olikin puhetta, että Ajan Pyörä ei kestä elokuvakäsittelyä, vaan vaatisi useita televisiokausia.

Henkilökohtaisesti pidin ensimmäistä kautta ihan onnistuneena, 8/10, pl. viimeiset pari jaksoa, jotka poukkoilivat kohti "päätöstä" hieman liian nopeasti. Lisäksi tuntui siltä, että asioita ei todennäköisesti ensikertalaiselle selitetty tai taustoitettu tarpeeksi. Omat muistot ja valemuistot täytti aukot ihan mukavasti.

Nyt kun vertailua on tuohon GoTiin ja Witcheriin käyty, niin vain GoT nähtynä on tämä aivan eri planeetalta vrt. GoTin ensimmäinen kausi, itselleni se ei purrut lainkaan ja olisi taatusti jäänyt siihen, ellei parempi puolisko olisi kirjojen kautta kannustanut jatkamaan. GoT vaikutti ensimmäisestä kaudesta alkaen sellaiselta, että TV mukaelma on onneton kyhäelmä todella hyvästä kirjasta, ja viimeinen kausi alleviivasikin tämän noin tuhatkertaisesti. Ajan Pyörä taas voi periaatteessa kasvaa hyväksikin teokseksi, kunhan vain näistä parin viimeisen jakson kyntötöistä opitaan ja CGI jätetään vähemmäksi. Todennäköisesti toki ei...

GoTin ja Ajan Pyörän ero on mielestäni se, että Ajan Pyörä maalaa isommalla pensselillä enempi, tai ainakin selkeistä kasvutarinoista, eeppisyydestä ja aina vaan kasvavista panoksista perinteisemmällä ja mustavalkoisemmalla maailmalla on luontevampaa tehdä liikkuvaa kuvaa. GoTissa hahmoja on vielä Ajan Pyörääkin enemmän ja kirjasarjan harmaan sävyt hahmoissa olisi vaatinut todella paljon enemmän työtä (= jaksoja? taustoja? ), että se olisi ollut kiinnostava. Ts. GoTista olisi kannattanut leikata hahmoja pois, jos olisi yleensä tiedetty, että kahdeksan kautta on se mitta. Ajan Pyörän maailmasta kannattanee kirvestää taas aika isojakin maailman & tarinan osia pois, että materiaalin saisi esim. 8 jaksoa x 10 - 14 kautta kokoiselle monumentaaliselle pohjallekaan mahdutettua mielekkäästi. Leikkauksien kohdistamiseta varmasti voidaan olla nyt ja jatkossa montaa mieltä, mutta ei tätä muuten samoilla näyttelijöillä ehditä tehdä.
Kahdeksan kautta on tänhetkisten tietojen perusteella tavoitteena. Jos edes 10 jaksoa saisivat kolmoskaudesta alkaen, niin helpottaisi varmasti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
472
Kahdeksan kautta on tänhetkisten tietojen perusteella tavoitteena. Jos edes 10 jaksoa saisivat kolmoskaudesta alkaen, niin helpottaisi varmasti.
Sietää kyllä todella toivoa, että saavat 10 jaksoa per kausi tässä tapauksessa. Pari lisäjaksoa olisi tehnyt todella paljon hyvää tällekin kaudelle.

Eniten kyllä toivon, että suosio on suunniteltua suurempaa ja saadaan pari ekstrakautta.
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Sietää kyllä todella toivoa, että saavat 10 jaksoa per kausi tässä tapauksessa. Pari lisäjaksoa olisi tehnyt todella paljon hyvää tällekin kaudelle.

Eniten kyllä toivon, että suosio on suunniteltua suurempaa ja saadaan pari ekstrakautta.
Showrunner Rafe Judkins olisi omien sanojensa mukaan halunnut jo ekaan kauteen kymmenen jaksoa ja ekan jakson lähes parituntisena. Siltä tämä välillä tuntui, että paljon jouduttu tiivistämään ja muokkaamaan ja leikkaamaan alkuperäistä materiaalia
 
Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 299
Vähän liian woke kastaus, muuten hyvä sarja. Ei montaa valkoista ollu tsekkiin (tsekkeihin?) rahdattu
 
Liittynyt
07.11.2018
Viestejä
958
Henkilökohtaisesti pidin ensimmäistä kautta ihan onnistuneena, 8/10, pl. viimeiset pari jaksoa, jotka poukkoilivat kohti "päätöstä" hieman liian nopeasti. Lisäksi tuntui siltä, että asioita ei todennäköisesti ensikertalaiselle selitetty tai taustoitettu tarpeeksi. Omat muistot ja valemuistot täytti aukot ihan mukavasti.
Luulen ymmärtäväni hyvin mitä tarkoitat. Vähän samaan tapaan David Lynchin Dyyni toimi minulle paljon paremmin kuin kavereilleni, jotka eivät olleet lukeneet kirjaa. Siitähän on tiettävästi olemassa jossakin kassakaapissa viiden tunnin leikkaus, jonka pitäisi olla paljon ymmärrettävämpi. Uutta Dyyniä en ole vielä nähnyt, mutta siinä ongelma on kai ratkaistu jakamalla paksu kirja kahteen osaan (suomeksihan opus julkaistiin aikoinaan kolmeen osaan pilkottuna). Vertailun vuoksi LOTR on toiminut hyvin myös Tolkienia lukemattomalle, mutta resurssithan siinä olivat aivan toiset.
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Vertailun vuoksi LOTR on toiminut hyvin myös Tolkienia lukemattomalle, mutta resurssithan siinä olivat aivan toiset.
Pari viikkoa sit laskin huvikseni karkeasti kuinka iso LotR:n budjetti oli WoT:n verrattuna. En jaksa suomentaa. Boldattu olennaisimmat.

To be fair, the LotR trilogy had a combined budget of 281 million USD according to Google.

$93,000,000 in 2001 → 2022 | Inflation Calculator

Fellowship of the Ring came in 2001. It's budget was 93 million USD. That's $145,958,012.42 today according to that website. It's pretty much the same for each of the movies so combined total is ~$434 million today. Over $400 million for sure. Another website gives about the same so I take it as accurate enough.

Now, WoT season 1 has around 8 hours(I'm too lazy to check, close enough) of runtime and the budget was 80-100 million USD for the whole season, right? That would be 10-12,5 million per hour.

LotR trilogy is in total (3 films): 9 hours 18 minutes (theatrical) and 11 hours 16 minutes (extended) according to Google. That would be roughly and rounded up 46,7 million per hour for theatrical and 38,6 million per hour for the extended.

That's just the rough difference between budgets.

Disclaimer: I may have either messed up my calculations or don't understand how inflation should be taken into account. Feel free to correct me.

Edit. The Hobbit trilogy was even more expensive.
Lisäksi LotR kirja(t) on IMO aika simppelit loppujen lopuksi eikä sivumääräkään päätä huimaa. Silmarillionia ja muita kirjoja elokuvissa ei kaiketi käsitelty? Elokuvissa tehtiin myös suuriakin muutoksia ja joitain hahmoja poistettiin kokokaan eikä vissiin kaikki kirjafanit niistä tykänneet. Suuri yleisö päätti, että elokuvat on erittäin hyviä ja onhan ne edelleenkin todella hyvin tehdyn näköisiä, tunnelmallisia, viihdyttäviä jne.

Sori pienestä offtopicista. Samaa joutunette kestämään kakkoskauteen asti, jos ei itse sarjasta tule keskusteltavaa :cigarbeye:
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 024
Tekijät ovat sanoneet etteivät yritä tehdä sarjaa kirjafaneilla vaan laajalle yleisölle.
The target was always more people who read some or all of Wheel years ago or are fantasy/genre fans but not familiar with Wheel. Which is a huge breadth of people.
MInulla noin kaksikymmentä vuotta kirjojen lukemisesta ja olen unohtanut tapahtumista suurimman osan, joten uppoaa hyvin.
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Tekijät ovat sanoneet etteivät yritä tehdä sarjaa kirjafaneilla vaan laajalle yleisölle.


MInulla noin kaksikymmentä vuotta kirjojen lukemisesta ja olen unohtanut tapahtumista suurimman osan, joten uppoaa hyvin.
Ja näin sen pitääkin mennä jos haluavat sarjan pääsevän loppuun asti. Meitä kirjafaneja ei ole niin paljoa, että pelkästään meitä miellyttämällä Amazon tekisi tulosta. Ja jos sarja tehtäisiin piirun tarkkaan kirjojen mukaan, niinkuin moni kirjafani tuntuu haluavan, ei se olisi todennäköisesti kovin mielenkiintoista katsottavaa suurelle yleisölle. Itse tykkään todella paljon sarjasta ja pidän sitä omanlaisenaan versiona kirjoista. Kirjojen versio ei katoa mihinkään.

E. Puhumattakaan siitä, kuinka valtavan budjetin ja jakso/kausimäärän tuo HC-fanien toivoma versio vaatisi. Eikä se siltikään toimisi ilman muutoksia, kun hahmojen päänsisäistä dialogia on vaikea sellaisenaan tuoda järkevästi ruudulle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
719
Eka kausi katsottu ja todella pahvista ja tönkköä oli. Tosin disclaimerina muistaakseni eka kirjakin jäi kesken joskus 20 vuotta sitten, kun sitä yritin lukea. Tähän sarjaan verrattuna Witcherkin on korkeakulttuuria kuten myös GoTin pari viimeistä kautta. Oikeastaan ainoa mielenkiintoinen hahmo oli Mat, muita oli suurimman osan ajasta hankala edes erottaa toisistaan ja vaikka olisikin erottanut, ei heidän tarinansa kiinnostanut mitenkään.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
175
Yksi selkein asia jonka GoT ja LotR tekivät huomattavasti WoTia paremmin on ihmissuhteet, niiden luominen, esille tuominen ja uskottavuuden rakentaminen. LotR tekee sen pitkälti tunnelmallaan, GoT ajalla jonka se suo hahmojen välisille keskusteluille. WoTista jäi puuttuman molemmat kun oli kiire esitellä taikavoimia ja arvuutella kuka on chosen one. Harmi ettei tekijöillä riittänyt usko sarjaan sen vertaa että olisi menty pikkusen hitaammin silläkin uhalla että joku katsoja kyllästyy.
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Niin, laskin tekijöiksi kaikki jotka sarjan takana ovat, rahamiehet mukaan lukien.
Kahdeksan jaksoa per kausi taitaa olla nykyään ns. sweetspot näillä scififantasiasarjoilla. Ei katsojien keskittymiskyky enää riitä 15+ jaksoon. Budjetti tietenkin rajoittaa myös :beye:
 
Liittynyt
07.11.2018
Viestejä
958
Kahdeksan jaksoa per kausi taitaa olla nykyään ns. sweetspot näillä scififantasiasarjoilla. Ei katsojien keskittymiskyky enää riitä 15+ jaksoon. Budjetti tietenkin rajoittaa myös :beye:
Katsojien keskittymiskykyä paljon suurempi ongelma on käsikirjoitettujen taitojen vajavaisuus. Melkein kaikissa n. 20-osaisissa sarjoissa on enemmän ilmaa ja höttöä kuin vaalilupauksissa. Parhaiten tuosta jaksomäärästä selviävät sarjat, joissa kullakin jaksolla on kohtuullisen itsenäinen juonensa, jonka taustalla kuljetetaan sitä suurta tarinaa. Mutta voimakkaammin pääjuonen varassa pyörivistä sarjoista harva onnistuu tuolla kausittaisella jaksomäärällä välttämään hetteikön. Toki Game of Thronesin viimeinen kausi olisi hyötynyt paljon pari jaksoa pidemmästä kestosta, jossa lisäminuutit olisi käytetty lähinnä herkulliseen dialogiin. Wheel of Timen ensimmäisellä kaudella oli niin paljon korjaamisen varaa, että kakkoskaudestahan tulee sitten melkein väkisin parempi ;)
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 024
Sodan tuulet vuodelta 1983 oli hiukka erilainen sarja. Seitsemän jaksoa, jaksojen pituus 2-3 tuntia kukin. Vastaa enemmän Star Wars elokuvia, kyllä nykyihmisetkin jaksavat katsoa niitä jos on vain tarpeeksi hyvä. Kahdeksan jaksoa (tai kuusi kuten uusimmassa Doctor Whossa) on aivan liian vähän. Omasta mielestäni Supernaturalissa oli paras jaksotus. Jakson pituus noin 40 minuuttia ja jaksoja parisenkymmentä kaudessa
 

DarkWing

12/99
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
237
No niin, viimeinkin sain aikaiseksi katsottua nuo viimeiset kaksi jaksoa. Vähän fiiliksiä jos kaudesta ajattelee niin onnistunutta oli ainakin Randin ja Padam Fainin castaus. Epäonnistumista taas...no sanotaan näin että toivotaan että joskus jossain vaiheessa joku tekee kirjasarjalle arvoisensa ruutuadaptaation. Tätä katsellessa ja varsinkin mitä lähemmäs kauden loppua saavuttiin niin tuntui kuin olisi huonoa Bollywood-tuotosta katsonut.

3/10, saa jäädä tähän jollei arvosteluista ilmene että seuraavalla kaudella olisi edes vähän yritystä.

E: Aiempaan keskusteluun 20+ jaksoisista kausista hyvä esimerkki on Babylon 5. Riippuu miten ykköskauden alun ajattelee ja viitoskaudesta tuotannollisista syistä alku vähän tahmasi mutta pääosin täytejaksoja ei juurikaan löydy.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 996
Ehkä se paras keino olisi ollut alunalkaen päättää ja kertoa että tehdään wheel of time teemainen tv-sarja jonka inspiraationa on kirjasarja. Sen jälkeen miettiä tv-sarja niin, että tulee koherentteja lyhyitä kausia eikä yritetä jotenkin kirjasarjaa pakottaa tv-sarjamaisiin kausiin. Mutta ei tämäkään siihen auta, jos joka kohtauksessa lyödään all in(kuolleet herää henkiin). Ei jää mitään eskaloitavaa myöhemmille kausille, kun kaikki kortit ladotaan heti pöytään.

Jälkiviisas on niin helppo olla. Osa faneista(esim. minä) on myös todella kriittisiä. Mulle tää ykköskausi oli eka katselukerralla selkee floppi. Kunhan kakkoskausi on lähempänä niin katson ykköskauden uudestaan. Monesti kun odotukset on liian isot niin sitä pettyy. Toisella katselukerralla, kun on jo pettynyt niin fiilis jaksoista voi olla parempi. Annan aikaa ja tuomitsen pysyvästi toisen katselukerran ja kakkoskauden jälkeen.

Billions tai the wire tai moni muu tv-sarja on onnistunut todella hyvin kertomaan kausikohtaisia tarinoita ja nitomaan eri kaudet yhteen. Wheel of time floppasi todella kovaa ainakin ensimmäisellä katsomiskerralla. Huvittavaa tässä on se, että GoT kirjoina on mun mielestä pelkkää silsaa ja tv-sarjana se oli pääasiassa erittäin hyvä, poislukien viimeinen kausi. Wheel of Time kirjoina taas on ihan törkeän hyvä ja ei niin hyvä tv-sarjana. Aina ei saa sitä mitä kuvittelisi saavansa.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 996
Tuskin oli kuollut. Se olisi käsittämättömän typerä temppu.
Mulle se nynaeven purkaus jolla pelati lan:in ja sit tää egwene nynaeve kuviot oli ihan törkeen huonoja ideoita ja vielä tökerömpiä toteutuksia. Jos ne tolleen noobeina jo tekevät noin niin mitä tv-sarjassa tehdään kun päästään accepted, novice, full sister ja full sister:na kera artifaktan taikomaan? Hankala tota paskaa on laittaa pulloon takas kun jo nyt on eskaloitu taidot noin kovaksi.
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Mulle se nynaeven purkaus jolla pelati lan:in ja sit tää egwene nynaeve kuviot oli ihan törkeen huonoja ideoita ja vielä tökerömpiä toteutuksia. Jos ne tolleen noobeina jo tekevät noin niin mitä tv-sarjassa tehdään kun päästään accepted, novice, full sister ja full sister:na kera artifaktan taikomaan? Hankala tota paskaa on laittaa pulloon takas kun jo nyt on eskaloitu taidot noin kovaksi.
Tuskin ne aina kykenee tollasiin "ihmetekoihin". Kyllä kirjoissaki porukka tekee ties mitä täysin "vaistomaisesti" eivätkä välttämättä osaa tehdä samaa toiste ilman perusteellista opettelua.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 996
Tuskin ne aina kykenee tollasiin "ihmetekoihin". Kyllä kirjoissaki porukka tekee ties mitä täysin "vaistomaisesti" eivätkä välttämättä osaa tehdä samaa toiste ilman perusteellista opettelua.
TV-sarja ei tuota ole onnistunut perustelemaan tuolla tavoin. Floppasivat pahasti siinä miten asioita on esitetty. Toki voi itselleen selitellä asiat parhain päin, mutta se ei palvele ketään että palautetta annetaan silkkihansikkain. Jos tekijät ei saa kovaa rakkautta niin ne kuvittelevat tekevänsä siistiä juttua ja katsojat ei seuraa mukana enää kovin kauaa.
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
TV-sarja ei tuota ole onnistunut perustelemaan tuolla tavoin. Floppasivat pahasti siinä miten asioita on esitetty. Toki voi itselleen selitellä asiat parhain päin, mutta se ei palvele ketään että palautetta annetaan silkkihansikkain. Jos tekijät ei saa kovaa rakkautta niin ne kuvittelevat tekevänsä siistiä juttua ja katsojat ei seuraa mukana enää kovin kauaa.
Ei mulla oo tarvetta antaa kovaa rakkautta, kun todella moni asia on helposti selitettävissä siten että olen itse tyytyväinen. Jos tietyt oudoksuttavat asiat pysyvät jatkossa sellaisena ilman selityksiä tai järkeviä juonellisia ratkaisuja, niin kritisoin enemmän. Tällä hetkellä aion odottaa, katsoa ja ottaa selvää mitä tapahtuu.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 996
Ei mulla oo tarvetta antaa kovaa rakkautta, kun todella moni asia on helposti selitettävissä siten että olen itse tyytyväinen. Jos tietyt oudoksuttavat asiat pysyvät jatkossa sellaisena ilman selityksiä tai järkeviä juonellisia ratkaisuja, niin kritisoin enemmän. Tällä hetkellä aion odottaa, katsoa ja ottaa selvää mitä tapahtuu.
Sä todennäköisesti oot siellä gaussin käyrän hc-fanipäässä. Mä rakastan niitä kirjoja ja tv-sarja oli kokonaisuutena max 5/10 suoritus. Jos meno jatkuu samanlaisena niin tuskin jaksan edes kakkoskautta loppuun asti katsoa. Sit ne kasuaalit, jotka ei ole lukeneet kirjoja on varmaan vielä enempi kujalla ja ihan herrankädessä jaksaako ne katsoa sarjaa vai ei, jos meno jatkuu entisellään.
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Sä todennäköisesti oot siellä gaussin käyrän hc-fanipäässä.
En sanois HC:ksi. Lempparikirjasarja ja logo löytyy tatuointina. En vain viitsi vielä repiä pelihousuja muutoksien takia. Jotain todella radikaalia pitäisi muuttua ja varmasti niin tulee tapahtumaan tulevilla kausilla. Sen näkee sitten miten suhtaudun. Tällä hetkellä isoin ihmettelyä herättänyt kohtaus oli vikan jakson "elvytys". Se tuntui täysin turhalta ja halvalta.


Sit ne kasuaalit, jotka ei ole lukeneet kirjoja on varmaan vielä enempi kujalla ja ihan herrankädessä jaksaako ne katsoa sarjaa vai ei, jos meno jatkuu entisellään.
Mitään tilastollista faktaahan tästä ei voi antaa, mutta ne youtubettajat mitä oon seurannu ovat aika hyvin pysyneet kärryillä ja olleet enimmäkseen positivisia. Pari tuttavaa odottavat innolla kakkoskautta. Vaikea sanoa kuinka suuren suosion tämä tulee saamaan. GoT:n suosio vissiin räjähti Red Weddingin jälkeen? Olikos se kolmoskauden lopussa
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
7 996
En vain viitsi vielä repiä pelihousuja muutoksien takia. Jotain todella radikaalia pitäisi muuttua ja varmasti niin tulee tapahtumaan tulevilla kausilla.
Ei mua muutokset haittaa. Mua haittaa se, että käytetään melkein joka jaksossa deus ex machina tyyppistä konstruktiota tilanteen pelastamiseen. Ei ole mitään jännättävää, kun päätöksillä ei ole seuraksia. Mikä tahansa tilanne voidaan sormia napsauttamalla korjata ilman, että katsojalle on edes vihjattu tällaisen korjausoperaation mahdollisuudesta. Tähän samaan sarjaan menee se aiel-taistelukohtaus ja myös rand ja ovi ja toki se viimeisen jakson trolloc-armeijan kohtalo,... Jos yksittäinen raskaana oleva nainen on jo noin kova taistelemaan niin miten sitten ne jotka eivät ole raskaana ja jotka osaavat toimia ryhmänä? Tekijät eivät ole tajunneet sitä perus rytmitystä mikä tarinaan pitäisi rakentaa. GoT:ssa sentään tajusivat säästää lohikäärmeet sinne sarjan loppupuolelle.
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
rand ja ovi ja toki se viimeisen jakson trolloc-armeijan kohtalo
Nämä nyt ei eroa käytännössä mitenkään kirjan tapahtumista.

Yhessä majatalossa Rand kanavoi salaman räjäyttämään ikkunan/oven päästäkseen karkuun pimeänkulkijoita ja lopussa Rand Matkusti Tarwinin Rotkoon ja tuhos trollokkiarmeijan


Jos yksittäinen raskaana oleva nainen on jo noin kova taistelemaan niin miten sitten ne jotka eivät ole raskaana ja jotka osaavat toimia ryhmänä?
Tämä on just sellaisia asioita mistä ei vielä voi sanoa juuta eikä jaata. Katsomalla tulevat kaudet selviää miten muut aielit taistelevat.
GoT:ssa sentään tajusivat säästää lohikäärmeet sinne sarjan loppupuolelle.
WoT:ssa tapahtuu isoja asioita suurinpiirtein joka kirjassa. Eihän esim. kanavoinnista ole nähty vielä mitään jos vertaa tiettyihin taisteluihin ja yksittäisiin kohtauksiin. Sytkärin liekki oikeaan liekinheittimeen verrattuna.
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Turmion maan kohtaukset piti alunperin kuvata Kanariansaarilla, mutta korona muuttti suunnitelmia


Kenties olisivat kuvanneet mm. tällaisissa maisemissa. Saarilla on myös kuivempaa maastoa, mikä olisi myös sopinut hyvin kuvauksille.

j8n1r194ek881.jpg
kiq41yn4ek881.jpg
fs3xovc5ek881.jpg
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 880
Enpä ole kyllä milloinkaan nähnyt TV:ssä mitään niin epäuskottavaa kuin 7. jakson alussa, kun
synnyttävä nainen lahtaa joukon sotilaita. Välillä puhallellaan supistusten kourissa ja sitten vaan lisää ukkoa kumoon.
:rofl2: :facepalm:
 
  • Tykkää
Reactions: M_M

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Enpä ole kyllä milloinkaan nähnyt TV:ssä mitään niin epäuskottavaa kuin 7. jakson alussa, kun
synnyttävä nainen lahtaa joukon sotilaita. Välillä puhallellaan supistusten kourissa ja sitten vaan lisää ukkoa kumoon.
:rofl2: :facepalm:
Nooh, fantasiassa voi hyvin olla tällaisia hieman epärealistisia kohtauksia. Aielit on mantereen(maailman) parhaimpia sotilaita, niiden suhde kipuun on tietynlainen, adrenaliini jne. Itse en tällaisista hirveästi viitsi välittää kun sarjan maailmassa on taikaa, hirviöitä ja ties mitä oikeasta elämästä poikkeavaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 517
Nooh, fantasiassa voi hyvin olla tällaisia hieman epärealistisia kohtauksia. Aielit on mantereen(maailman) parhaimpia sotilaita, niiden suhde kipuun on tietynlainen, adrenaliini jne. Itse en tällaisista hirveästi viitsi välittää kun sarjan maailmassa on taikaa, hirviöitä ja ties mitä oikeasta elämästä poikkeavaa.
Synnyttävällä äidillähän ei ole adrenaliinia(Aieli tai ei) :rolleyes: Itsellä oli käsivarressa kynnenjäljet/mustelmat kolmeviikkoa, kun supistuksen aikana rouva vähän puristi. Miehelle jokseenkin sama kun yrittäisi kusemalla saada viinirypäle kartanolle. Koko keissi oli niin saakelin överi, ettei mitään tolkkua.
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Synnyttävällä äidillähän ei ole adrenaliinia(Aieli tai ei) :rolleyes:
Tietenkin on. Sanoinko jotain muuta?


Miehelle jokseenkin sama kun yrittäisi kusemalla saada viinirypäle kartanolle. Koko keissi oli niin saakelin överi, ettei mitään tolkkua.
Harmi ettet tykännyt. Ei tämmösissä kohtauksissa ole kaikkia miellyttävää ratkaisua. Itse olisin tykännyt vähemmän, jos olisi taistellut vain yhtä tai kahta vastaan tai ei ollenkaan.
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Minusta korostuneen överinä tuo toi erityisen voiman kohtaukseen. Synnytti kuitenkin Lohikäärmeen myös.
Tämä oli showrunnerin idea. Hän halusi katsojien tietävän kuinka "v*tun badass Lohikäärmeen äiti oli". Kyllä äiti kirjoissakin synnytti vuoren juurilla ja kuoli vammoihinsa. Pari pikkujuttua oli erilailla tvsarjassa, mutta idea on sama.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 517
Tämä oli showrunnerin idea. Hän halusi katsojien tietävän kuinka "v*tun badass Lohikäärmeen äiti oli". Kyllä äiti kirjoissakin synnytti vuoren juurilla ja kuoli vammoihinsa. Pari pikkujuttua oli erilailla tvsarjassa, mutta idea on sama.
Tuskin olisi heikentänyt uskottavuutta, jos olisi puskenut mukulan kartanolle ja sen jälkeen olisi listinyt porukkaa, sekä tilannetta dramatisoitu lisäksi, että istukka revennyt ja verenvuodon heikentämänä saivat hänet lopulta teilattua. Lähinnä nyt ihmetyttää, että oliko tuo tosiaan se ainoa mahdollinen keino tuoda esiin, kuinka badass mamma lohikäärmeellä oli?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
424
Vähän olen kyllä pettynyt 4/10 tolle vois antaa kokonaisuudessaan jos kriitoksi ryhtyisin. Tarinan kerronta ontuu, kun kaikki kohtaukset tuntuu irrallisilta ja koko ajan pompitaan eteen päin hirveetä vauhtia. Kertoisivat tarinaa eikä mitään turhanpäiväisiä bylsimisiä tai jonkun helvetin kaitsijan suremisia/suremista kun seppukun teki ja mitä näitä kaikkia olikin. Erityisesti pisti silmään kun Rand yht äkkiä muistikin kun isi oli seivästettynä trollokin toimesta, et ai niin muuten mä muuten muistinkin sen "mitä se mulle sano" kun sitä ei näytetty 1 osassa kun oli ajan käyttö ongelmia tai muistissa vikaa (traumaattinen kokemus tai joku muu ding dong taustalla).

2 kaudelle paljon parannettavaa vaikka epäilen että sama adhd toiminta jatkuu koska, meillä ei ole aikaa tähän ja tuli tämä mielee.



Tämä oli showrunnerin idea. Hän halusi katsojien tietävän kuinka "v*tun badass Lohikäärmeen äiti oli". Kyllä äiti kirjoissakin synnytti vuoren juurilla ja kuoli vammoihinsa. Pari pikkujuttua oli erilailla tvsarjassa, mutta idea on sama.
Kuinkahan "v*tun badass ne oikeet Aielit sitten on". Koska äippä ollut syntyperäinen Aieli niin millasia nuo "oikeat" sitten on?
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
traumaattinen kokemus tai joku muu ding dong taustalla).
Ei vaan halusivat pitää Lohikäärmeen henkilöllisyyden mysteerinä mahdollisimman pitkään


Kuinkahan "v*tun badass ne oikeet Aielit sitten on". Koska äippä ollut syntyperäinen Aieli niin millasia nuo "oikeat" sitten on?
Se jää nähtäväksi. Kirjaspoilerit spoilerien sisään, kiitos.
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Kakkoskauden kuvaukset on saatu päätökseensä. :tup: Saa nähdä tuleeko katsottavaksi vasta ensi vuoden puolella kun Rings of Power vienee kaiken huomion loppuvuodesta.
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Virallinen julkistus kakkoskauden kuvausten loppumisesta. Odottavan aika on pitkä. :drool:

 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Poistettu kohtaus ensimmäisestä jaksosta. Toinen kohtaus tulossa jossain vaiheessa.

 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 299
Viestejä
4 197 255
Jäsenet
70 888
Uusin jäsen
Putjuh

Hinta.fi

Ylös Bottom