The Wheel Of Time (Prime Video)

Aiotko kokeilla katsoa tätä sarjaa?

  • Kyllä

    Ääniä: 132 62,6%
  • En

    Ääniä: 24 11,4%
  • Ehkä

    Ääniä: 55 26,1%

  • Ääniä yhteensä
    211
  • Äänestys suljettu .

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 005
Mulle suurin turnoff on noi takataskusta magialla pelastetaan hahmot/tilanne, jota kylvetään melkein joka jaksossa. Ihan turha jännätä mitä tapahtuu, kun tilanne voidaan aina korjata sormia napsauttamalla. Tää on niin kömpelö ja huono tapa viedä asioita eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:

napsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.08.2019
Viestejä
1 676
Mulle suurin turnoff on noi takataskusta magialla pelastetaan hahmot/tilanne jota kylvetään melkein joka jaksossa. Ihan turha jännätä mitä tapahtuu, kun tilanne voidaan aina korjata sormia napsauttamalla. Tää on niin kömpelö ja huono tapa viedä asioita eteenpäin.
Mutta kirjailijalle/käsikirjoittajalle helppoa.
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Mulle suurin turnoff on noi takataskusta magialla pelastetaan hahmot/tilanne, jota kylvetään melkein joka jaksossa. Ihan turha jännätä mitä tapahtuu, kun tilanne voidaan aina korjata sormia napsauttamalla. Tää on niin kömpelö ja huono tapa viedä asioita eteenpäin.
Tämä oli tän jaksoin isoin miinus itelle. Toivottavasti eivät tee jatkossa kovin usein
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 186
Mulle suurin turnoff on noi takataskusta magialla pelastetaan hahmot/tilanne, jota kylvetään melkein joka jaksossa. Ihan turha jännätä mitä tapahtuu, kun tilanne voidaan aina korjata sormia napsauttamalla. Tää on niin kömpelö ja huono tapa viedä asioita eteenpäin.
Joo.

Jaksospoilerit vielä varmuuden vuoksi jos joku jostain syystä lukee ketjua eikä ole kerennyt katsomaan jaksoa:

Tässä jaksossa etenkin miten Accepted-pystyi parin heikon kanavoidan ja Nynaeven ja Egwenen kanssa yksin pysäyttämään hyökkäyksen mikä oli vähän wtf ja tekee kyllä Aes Sedaiden ja muiden voimat aika hankalaksi arvioitavaksi. Neljännessä jaksossa seitsemällä täydellä sisarella oli ongelmia Logainin armeijan kanssa mutta tässä jaksossa huomattavasti isompi armeija vain hävisi.
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Joo.

Jaksospoilerit vielä varmuuden vuoksi jos joku jostain syystä lukee ketjua eikä ole kerennyt katsomaan jaksoa:

Tässä jaksossa etenkin miten Accepted-pystyi parin heikon kanavoidan ja Nynaeven ja Egwenen kanssa yksin pysäyttämään hyökkäyksen mikä oli vähän wtf ja tekee kyllä Aes Sedaiden ja muiden voimat aika hankalaksi arvioitavaksi. Neljännessä jaksossa seitsemällä täydellä sisarella oli ongelmia Logainin armeijan kanssa mutta tässä jaksossa huomattavasti isompi armeija vain hävisi.
nelosjaksossa Aes Sedait eivät olleet linkissä kun taistelivat armeijaa vastaan. Yksi syy tähän voi olla taistelun erilaisuus. Logainin armeija hyökkäsi monesta suunnasta ja linkki olisi ollut vain haitaksi. Nyt Aes Sedait kykenivät toimimaan itsenäisesti ja kattamaan kaikki suunnat. Tarwinin rotkon taistelussa trollokkiarmeija hyökkäsi yhdestä suunnasta, joten linkki oli hyödyllinen. Se, miten realistista on kelpuutetun tasoisen naisen kyky taistella on sit monimutkaisempi asia miettiä.

E. Haluan tietenkin Mahdin käyttäjien repivän maan rikki ja kanavoivan tulimyrskyjä vihollistensa niskaan. Ehkä tulevilla kausilla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 186
Sanderson teki livekommentteja jaksoon ilmeisesti jonkun ison WoT-youtubettajan kanssa (Dusty Wheel). Sisältää spoilereita koko kirjasarjaan. Oli ihan mielenkiintoinen kuunnelta kun katsoin jakson uudestaan samalla.

 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 005
Sanderson teki livekommentteja jaksoon ilmeisesti jonkun ison WoT-youtubettajan kanssa (Dusty Wheel). Sisältää spoilereita koko kirjasarjaan. Oli ihan mielenkiintoinen kuunnelta kun katsoin jakson uudestaan samalla.

Katsoin tuon viimeisen jakson uusiksi kera sun linkkaamalla watch party videon. Oli erittäin hyvä tuo watch partyn sisältö. Paljon mielenkiintoista juttua tuli sandersonin suusta ulos. Kiitos linkkauksesta, olisi muuten jäänyt tämä välistä. Oli ykköskauden paras katsomiskokemus tuo sandersonin jutustelu. Tosin ei muuta mun mielipidettä, että ykköskausi oli silsaa. Toivottavasti joku kertoo rehellisen palautteen tekijöille, että he saavat mahdollisuuden parantaa. Tosin en tiedä miten tuota voi korjata, kun tilanne olis vähän samankaltainen kuin jos GoT:ssa olisi jokainen ongelma ratkaisu lohikäärmeillä. Siihen on syynsä miksi isot aseet kannattaa jättää sinne sarjan loppupuolelle ja eskaloida pikkuhiljaa.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Nojoo, ja se, että Lews Therin Thelamonista
puhuttiin Dragon Rebornina 8. jaksossa?! Ja Rand näki suoraan unissaan nämä asiat jne. Vs. kirjoissa rupeaa joku ääni pikkuhiljaa puhumaan Randin mielessä, ja hyvään aikaan ei tiedetä, kenestä edes on kyse.

Ja tosiaan ei kirjoissa kyllä kaikkea ratkaistu magialla sormia napsauttamalla, se on ihan tämän tv-sarjan omaa keksintöä.

Aika väsynyt sarja kaiken kaikkiaan. Kaipa tän nyt kertaalleen katsoi, mutta en tiedä, kiinnostaako kakkoskautta katsoa näillä eväillä. Tuskin.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 028
Itse odotan kakkoskautta. Vaihteeksi hyvä fantasia. Ei game of thronesia voita mutta eipä kaikki voi olla parhaita. Ylempää keskitasoa kuitenkin ja minusta parempi kuin witcher.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 517
Itse odotan kakkoskautta. Vaihteeksi hyvä fantasia. Ei game of thronesia voita mutta eipä kaikki voi olla parhaita. Ylempää keskitasoa kuitenkin ja
minusta parempi kuin witcher
.
Nyt kyllä tarvitsee hieman perusteita! Ohjaus- ja leikkaustyö oli erikoista: muutama köykäinen dialogi(+ lottoa, mitä tunnetta näyttelijä yrittää esittää), sitten 1-2kohtausta matkan varrella ja sitten paikka missä tapahtuu enemmän(kanavointi-cgi). <- tuossa tiivistettynä koko kausi. Sitten, mikä noiden suojelijoiden idea edes on? Aluksi rakennettiin tarinaa näiden tärkeydestä ja sitten heitettiin koko idea romukoppaan. Muutama Aes Sedai ja ne paskoo Trollokkiarmeijan, jonka piti tuhota koko tunnettu maailma.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
496
Viimeisimmän jakson katsoin eilen. Ei oikein sytytä koko sarja, mutta kaipa tämä tulee katsottua paremman puutteessa.

8. jaksossa jäi häiritsemään mm.

Miksi naiset eivät kiivenneet sinne solassa tulppana toimineen linnoituksen huipulle ja auttaneet sieltä käsin hyökkäyksen torjumisessa? Nyt he vaan chillailivat tasangolla aina siihen asti, kunnes kaikki(?) solaa puolustaneet oli tapettu viimeiseen mieheen. Minä en ainakaan voisi nukkua öitäni hyvin tietäen typeryyteni aiheuttaneen satojen ihmisten kuoleman.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 517
Viimeisimmän jakson katsoin eilen. Ei oikein sytytä koko sarja, mutta kaipa tämä tulee katsottua paremman puutteessa.

8. jaksossa jäi häiritsemään mm.

Miksi naiset eivät kiivenneet sinne solassa tulppana toimineen linnoituksen huipulle ja auttaneet sieltä käsin hyökkäyksen torjumisessa? Nyt he vaan chillailivat tasangolla aina siihen asti, kunnes kaikki(?) solaa puolustaneet oli tapettu viimeiseen mieheen. Minä en ainakaan voisi nukkua öitäni hyvin tietäen typeryyteni aiheuttaneen satojen ihmisten kuoleman.
Niin, tai pudottaneet kivenlohkareita solaan Trollokkien niskaan.
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 028
Nyt kyllä tarvitsee hieman perusteita! Ohjaus- ja leikkaustyö oli erikoista: muutama köykäinen dialogi(+ lottoa, mitä tunnetta näyttelijä yrittää esittää), sitten 1-2kohtausta matkan varrella ja sitten paikka missä tapahtuu enemmän(kanavointi-cgi). <- tuossa tiivistettynä koko kausi. Sitten, mikä noiden suojelijoiden idea edes on? Aluksi rakennettiin tarinaa näiden tärkeydestä ja sitten heitettiin koko idea romukoppaan. Muutama Aes Sedai ja ne paskoo Trollokkiarmeijan, jonka piti tuhota koko tunnettu maailma.
Menen ihan sen mukaan minkä jatkoa odotan eniten. Pyörän tarina ja maailma vetoaa minuun enemmän. Witcher on teknisesti parempi mutta se ei riitä kun on taiteesta kyse. Witcherin katsoin vasta loppuun.

Pyörän uutta kautta odotan, Witcherin suhteen ei niin harmittaisi jos jatkoa ei tule.
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Nojoo, ja se, että Lews Therin Thelamonista
puhuttiin Dragon Rebornina 8. jaksossa?! Ja Rand näki suoraan unissaan nämä asiat jne. Vs. kirjoissa rupeaa joku ääni pikkuhiljaa puhumaan Randin mielessä, ja hyvään aikaan ei tiedetä, kenestä edes on kyse.

Ja tosiaan ei kirjoissa kyllä kaikkea ratkaistu magialla sormia napsauttamalla, se on ihan tämän tv-sarjan omaa keksintöä.

Aika väsynyt sarja kaiken kaikkiaan. Kaipa tän nyt kertaalleen katsoi, mutta en tiedä, kiinnostaako kakkoskautta katsoa näillä eväillä. Tuskin.
Sitten, mikä noiden suojelijoiden idea edes on? Aluksi rakennettiin tarinaa näiden tärkeydestä ja sitten heitettiin koko idea romukoppaan. Muutama Aes Sedai ja ne paskoo Trollokkiarmeijan, jonka piti tuhota koko tunnettu maailma.
Viimeisimmän jakson katsoin eilen. Ei oikein sytytä koko sarja, mutta kaipa tämä tulee katsottua paremman puutteessa.

8. jaksossa jäi häiritsemään mm.

Miksi naiset eivät kiivenneet sinne solassa tulppana toimineen linnoituksen huipulle ja auttaneet sieltä käsin hyökkäyksen torjumisessa? Nyt he vaan chillailivat tasangolla aina siihen asti, kunnes kaikki(?) solaa puolustaneet oli tapettu viimeiseen mieheen. Minä en ainakaan voisi nukkua öitäni hyvin tietäen typeryyteni aiheuttaneen satojen ihmisten kuoleman.
Niin, tai pudottaneet kivenlohkareita solaan Trollokkien niskaan.
Aikalailla samat asiat tuli itsellä mieleen. Ensimmäinen jakso, joka oikeasti jätti miettimään muutoksien ja pikkuasioiden syitä. Täytyy vain toivoa, että kakkoskausi parantaa tästä, kun ei tarvitse enää Lohikäärmeen henkilöllisyyytä peitellä
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 005
Harmi että covid19 esti sandersonin palautteet 7. ja 8. episodeihin. Kyllä se minusta näkyi, että tietämättömät lähtivät sooloilemaan
Sanderson puhui watch party stream:ssa, että olisi toivonut esimerkiksi nynaeven ja egwenen pysyvän puolustamassa muureilla. Olisivat yrittäneet puolustaa, mutta heikosti koska eivät osaa vielä kanavoida. Tuo olisi johtanut heidät yhdessä päättämään, että valkoinen torni kutsuu ja pitää opetella kanavoimaan. Tää olis ollut tsiljardi kertaa parempi kuin pakollinen iso hetki ja sormia napsauttamalla perutaan iso hetki samalla kun hahmot eivät kehity. N ja E:han olivat erittäin passiivisia ja joku muu hoiteli hommia. Hahmokehitys ei ollut optimaalista.
 
Liittynyt
07.11.2018
Viestejä
958
Kahdeksas jakso oli sitten varsin totaalinen romahdus, käytännössä mikään ei toiminut. Näyttelijäsuoritukset olivat ehkä kauden heikoimmat, tarinankuljetus sekavaa, taistelukohtaus tylsä (mutta onneksi lyhyt) ja jaksosta tuntui puuttuvan jännite täysin - koko ajan tuntui, että eikö tämä voisi jo loppua. Tämän myötä asteikolla 1-10 antaisin ensimmäiselle kaudelle 5/10 (vertailuna Witcherin kakkoskaudelle puolestaan ehkä jopa 9/10). Jos tähän asti koheneva trendi olisi jatkunut, niin arvosana olisi voinut olla jopa 7/10. Mutta kyllä minä tältäkin pohjalta ainakin kakkoskauden alkua aion katsoa, perimmiltään kun optimisti olen.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 005
Mä toivon, että kakkoskausi korjaisi ykköskauden virheet. Suurin virhe siinä, että joka jaksoon pitää yrittää saada mahtumaan joku elämää isompi kohtaus. Miten saataisiin rakennettua maltillisemmin kohti isoa sarjan päättävää loppuratkaisua? vrt. game of thronesissa saatiin aika kauan odotella lohikäärmeitä. Jotenkin pitäisi myös keksiä miten nynaeven, egwnen,... supervoimat nollataan ja lähdetään lähes nollista opettelemaan kanavointia. Ei niitä ongelmia voi nyt vaan jatkossa ratkaista sormia napsauttamalla.

Jos ykköskauden linja jatkuu niin tää tulee olemaan päätön action kohellus, missä on iso juttu, iso juttu, iso juttu. Ei ole mun juttu. Olin tulossa mukaan tarinan ja hahmojen, en toimintakohtausten ja cgi:n takia. Se että tarina poikkeaa kirjoista ei haittaa. Se haittaa, että ongelmat ratkaistaan sormia napsauttamalla ja ei onnistuta tekemään pitkäjänteistä perinteisempää hahmo ja juonikehitystä. Melkein mahdoton eskaloida tuleviin jaksoihin mitään, kun jo nyt kaikilla hahmoilla tuntuu olevan käsittämättömiä supervoimia joilla kuolleetkin heräävät henkiin ja raskaana oleva nainen tappaa armeijallisen sotilaita. uhoh.

Kakkoskauden katsoo ja jos meno ei parane niin taputtelee itsensä ulos sarjasta. Mun perspektiiviä vääristää ehkä se, että nyt on tullut katsottua billions:ia. On lievä ero sarjojen laadulla billions vs. wheel of time. Toinen on ihan tajuttoman priima melkein 5/5 ja toinen ei.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.03.2021
Viestejä
119
Muutamia kivoja kohtauksia löytyi sarjasta mutta kerronta ja toteutus ontui kokoajan. Upeita paikkoja ja mahdollisuuksia oli eeppiselle matkalle mutta joka kohdassa hommat vaan vesitty. Ihme että uudistivat kakkoskaudelle, pakko olla etteivät edes katsoneet sarjaa ketkä päätöksen tekivät?! Mitä tuo viimeinen laivakohtaus edes saavutti? Itse kirjoja en ole lukenut niin ihan irrallinen mitään sanomaton kohtaus ilman selitystä mistä kyse?
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Ihme että uudistivat kakkoskaudelle, pakko olla etteivät edes katsoneet sarjaa ketkä päätöksen tekivät?!
Eiköhän ne käsikirjoitusten ja muiden ennakkomatskujen perusteellaa tehneet päätöksen. Valtavan suosittu tämä sarja on, niin ei päätös vielä huono ollut.


Mitä tuo viimeinen laivakohtaus edes saavutti?
Täysin uusi porukka saapumassa mantereelle meren takaa. Kai sen kohtauksen tsvoitteena oli herättää uteliaisuutta
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 005
Täysin uusi porukka saapumassa mantereelle meren takaa. Kai sen kohtauksen tsvoitteena oli herättää uteliaisuutta
Tekijät kävelivät tuossa samaan ansaa kuin monessa muussakin kohtaa. Itse olisin näyttänyt laivan ja ne kanavoijat nöyrinä kauluksissa tekemässä jotain pienempää. Ihan turhaa eskaloida massiiviseen hyökyaaltoon kohti pientä ihmistä. Vähemmälläkin olisi saanut heppujen olemuksen esiteltyä ja saanut jätettyä eskalointivaraa myöhempiin jaksoihin.

Jos WoT:in tekijät pelais pokeria niin se olis joka kädellä all in ja ulos pöydästä.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
368
Niin tämäkö oli muka kauden päätös jakso? Ei jäänyt oikein mitään käteen, melko sekavaa menoa oli.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 517
Niin tämäkö oli muka kauden päätös jakso? Ei jäänyt oikein mitään käteen, melko sekavaa menoa oli.
Kuten olen jo aiemmin maininnut fanservicea kirjojen lukijoille. En tiedä onko ketään, joka olisi hehkuttanut tätä sarjaa ilman, että olisi lukenut kirjoja? Totaalisen kylmäksi jättää ilman kirjoja.
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
En tiedä onko ketään, joka olisi hehkuttanut tätä sarjaa ilman, että olisi lukenut kirjoja?
Itse tiedän pari, youtubessa paljon ja oletettavasti miljoonien katsojien joukossa myös hyvin paljon. Suuri massa ei pidä meteliä asiasta
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 186
Kuten olen jo aiemmin maininnut fanservicea kirjojen lukijoille. En tiedä onko ketään, joka olisi hehkuttanut tätä sarjaa ilman, että olisi lukenut kirjoja? Totaalisen kylmäksi jättää ilman kirjoja.
Ainakin /r/wotissa tuntuu olevan enemmän kirjanlukijoita jotka haukkuvat päätösjaksoa kuin niitä jotka eivät ole lukeneet kirjoja ja haukkuvat. Tekivät jopa erilliset threadit kirjanlukijoille jotka eivät tykänneet jaksosta (normaali, haukut ja kehut eli kolme eri ketjua).

Mitä tulee Witcher vs WoT niin Witcherin kakkoskauden valaistus, kameratyöskentely ja juonen eteneminen oli paremmin tehty mutta ainakaan minusta se ei ollut niin viihdyttävä kuin WoT. Ykköskauteen verrattessa WoT oli kyllä minusta parempi.

(WoTin olen lukenut kahdesti, Witcheristä luin ensimmäisen novellikokelma ja hieman alkua seuraavasta mutta kiinnostus lopahti, pelejä olen vain kokeillut pikaisesti)
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Olisi mielenkiintoista tietää, miten paljon Matin näyttelijän yhtäkkinen poistuminen ja koronan leviäminen vaikutti loppukauteen. Kutosjakso oli viimeinen, mikä kuvattiin (ainakin enimmäkseen) ennen koronaa ja jäivät sitten pitkäksi aikaa tauolle.

Tämän oli Dragonmount.com:n käyttäjä löytänyt Redditistä liittyen yllämainittuihin asioihin. Vissiin kerätty haastatteluiden, artikkeleiden ym. pohjalta, mutta 100% faktana ei tietenkään voi ottaa ilman lähdettä.

Things impacted by Covid and losing Barney late in the game.



— A practiced, fully-choreographed battle with those trollocs had to be scrapped and completely CG'ed into one short scene after the break because those stunt workers were no longer available.
— The original location for Blight filming, which would have made it look more like in the books, was no longer available. This lead to the director's in-studio re-imagining with those funky tree spiders.
— The Padan Fain scene originally had Mat, not Perrin.
— Nynaeve and Egwene's battle scene was written last minute as a way of showing us some type of battle. It was also meant to show us that Egwene had learned something from Nynaeve's earlier healing, but that didn't really come across well IMO.
— Most of the final scenes were completely rewritten last minute because of the missing-Barney juggle.
— Covid staff, testing, and new procedures cut into the remaining budget.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 186
Kuulostaa kyllä ihan uskottavilta syiltä jotka voivat selittää ainakin osan niistä. Egwene + Nynaeve kohtaus kyllä olisi pitänyt olla parempi noidenkin kanssa.

No, itse odotan kyllä ihan mielenkiinnolla seuraava kautta. Meneeköhän se vuoteen 2023 vai saavatko jo valmiiksi ensi vuonna. LotR (joka on kai tulossa syyskussa) + WoT olisi kyllä hyvä tapa saada minut pitämään tilaus aktiivisena aika pitkään kuten nyt WoT + Expanse sai.
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Egwene + Nynaeve kohtaus kyllä olisi pitänyt olla parempi noidenkin kanssa.
Samaa mieltä. Feikkikuolemat on persiistä.


Meneeköhän se vuoteen 2023 vai saavatko jo valmiiksi ensi vuonna. LotR (joka on kai tulossa syyskussa) + WoT olisi kyllä hyvä tapa saada minut pitämään tilaus aktiivisena aika pitkään kuten nyt WoT + Expanse sai.
Kuvausten pitäisi valmistua helmikuussa. Siihen ~8kk jälkikäsittelyä, niin hyvällä tuurilla loppuvuodesta 2022. Tän ykköskaudenhan piti tulla jo ainaki vuosi sit mut korona tapahtui
 

DarkWing

12/99
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
239
Minuun tämä iskee witcheriä enemmän. Toisaalta sen maailma ei ollut ennestään tuttu edes pelien puolelta. GoT tasolle ei päästä mutta kirjasarjan takia katson yhtä innolla. Sopivasti vielä olen unohtanut niin paljon ettei erot pääse juurikaan häiritsemään.
Heh, täällä taas juuri toisinpäin. Kirjoina WoT:n rankkaan noista kolmesta ylivoimaisesti korkeimmalle sekä Martinilla varsinkin sarjan alkupää oli hyvä. Sapkowskin hehkutusta en ole koskaan ymmärtänyt mutta luettavia kirjoja kuitenkin, pariin otteeseen tullut nuokin luettua, pelit ovat vielä alkua pidemmälle kokematta. Sarjana Witcher ja varsinkin nyt kakkoskausi yllätti, omasta mielestä tässä voi käyttää jopa vertailua että Witcherin tekijät tietävät mitä tekevät ja WoTia väännetään yläasteprojektina...GoT:ia nyt hankala arvostella kokonaisuutena kun alkukaudet olivat todella timanttinen paketti mutta sitten hieman ennen puoltaväliä laatu alkoi laskemaan ennen huikeaa loppupuolen romahdusta.

Vielä ovat nämä kauden kaksi viimeistä jaksoa katsomatta, en taida ihan hirveän kiirettä pitää mutta kun sopiva rako jolloin mitään muuta oikeaa katsottavaa ei ole niin josko sitten viimeistään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 597
Tulipa eilen katsottua loppuun tämä 1. kausi. No, ei tämä oikein temmannut mukaansa, vähän sellaista teinidraaman oloista matskua oli kyllä tämä sarja ja vika jakso ei kyllä jättänyt niin mitään vau-fiilistä. Kyllä tämä parempi oli kuin Witcherin eka kausi mikä oli itselle tosi floppi kaikkine silotteluineen. GoT> WoT > Witcher.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 395
Katselin eilen kauden kaksi viimeistä jaksoa ja fiilikset aika samat kuin monella täällä(kin). Aika mitäänsanomaton ja lattea sarja, odotin ja toivoin parempaa. Tapahtumia on, mutta se miten ne on esitetty ja näytelty on jotenkin harmaata ja puuduttavaa. Taikoja tosiaan käytetään koko ajan pelastamaan päivä, ihan hekin keillä ei sitä koulutusta ole nimeksikään. En ole ihan vakuuttunut noista vihollisistakaan. Trollit hivenen tylsiä ja Mouth of Sauronitkaan eivät säväytä. Ja sitten on kaikenmaailman ihmeellisyyksiä tarinassa, missä
armeija syötetään trolleille naisten katsellessa kaukaa ja kun armeija on tapettu, naiset lanaavat trollit taioilla.

Näyttelijäsuoritukset ovat edelleen melko kehnoja verrattuna jopa niihin sarjoihin, joissa myös mukana uusia ja tuntemattomia naamoja (esim. Witcher). Johtuuko näyttelijöistä itsestään vaiko ohjauksesta, en tiedä, mutta aika heikkoa on ja se tässä varmaan eniten mättääkin. Perrinistä tulee mieleen uusien Star Warsien Finn tai jopa GoT:n Hodor. Hahmo on koko ajan silmät ammollaan ja suu auki ja tuntuu olevan pihalla kuin käkikello. Tiedä sitten onko kirjoissa samanlainen. Rand on toinen ärsyttävä hahmo, voi olla kiinni ihan tuosta näyttelijästäkin, lähinnä toivoin että siitä olisi päästy eroon finaalissa. Mat veti noista nuorista ehkä parhaiten sen korruptoituneen roolinsa. Yleisilme näyttelystä on myös "kaikkia vituttaa ja naama väärinpäin", toki sekin voi olla kirjoista. Hahmoihin ei tullut mitään tunnesidettä, mikä hyvissä sarjoissa / leffoissa vaaditaan, ja fiilis olikin että ihan sama mitä millekin hahmolle tapahtuu. Kaippa noista eniten miellytti Lan, Nyaneve ja Loial. Rosamund (tai hahmo?) oli myös melko neutraali ja hapan. Huomasin tässä samalla, että enpä ole katsonut mitään sarjan nimekkäimmän näyttelijän tuotantoa, vaikka nimi onkin tuttu.

Vaikkei näitä voi suoraa verratakaan, niin oma järjestys on sama kuin IMDB:n arvosanat: GoT (9.2) > Witcher (8.2) > WoT (7.4). Toivon tosiaan että parantaa 2.kaudelle, koska hyvää Sci-Fiä ja fantasiaa ei ole koskaan liikaa.
 
Liittynyt
07.11.2018
Viestejä
958
Tuo Kiilan mainitseva puuttuva tunneside hahmoihin on tässä sarjassa ollut minulle iso ongelma. Witcherissä on useampia hahmoja, jotka herättävät voimakkaita tunteita (Geralt, Ciri, Yennefer, Triss jne.), samoin Game of Thronesissa (Tyrion, Varys, Daenerys, Sansa jne.), mutta tässä melkein kaikki tuntuvat yhdentekeviltä. Lähimmäksi jonkinlaista tunnesidettä pääsevät Nynaeva ja Lan, mutta hekin ovat turhan vaisuja. En ole kirjoja lukenut, joten en osaa sanoa millaista dialogia niistä olisi ollut poimittavissa, Game of Thronesin tapauksessahan tunneside hahmoihin syntyi paljolti sen kautta. Nimimerkillä hyllässäni on lasi, jossa lukee "I drink and I know things" :)
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Tuo Kiilan mainitseva puuttuva tunneside hahmoihin on tässä sarjassa ollut minulle iso ongelma. Witcherissä on useampia hahmoja, jotka herättävät voimakkaita tunteita (Geralt, Ciri, Yennefer, Triss jne.), samoin Game of Thronesissa (Tyrion, Varys, Daenerys, Sansa jne.), mutta tässä melkein kaikki tuntuvat yhdentekeviltä. Lähimmäksi jonkinlaista tunnesidettä pääsevät Nynaeva ja Lan, mutta hekin ovat turhan vaisuja. En ole kirjoja lukenut, joten en osaa sanoa millaista dialogia niistä olisi ollut poimittavissa, Game of Thronesin tapauksessahan tunneside hahmoihin syntyi paljolti sen kautta. Nimimerkillä hyllässäni on lasi, jossa lukee "I drink and I know things" :)
Tässä on aika harva lause suoraan kirjoista. Ei niitä oikein voi käyttää kun tapahtumat erilaiset, tiivistetymmät, skipataan juttuja jne

E. En muista oliko tämä jo mainittu ketjussa, mutta GRRM:llä oli entuudestaan kokemusta TV-käsikirjoittamisesta ja sen huomaa kirjojen tyylissä. Ajan Pyörä on paljon haastavampi.
 
Liittynyt
27.06.2018
Viestejä
565
Ei vaan jaksanut katsoa kahta jaksoa pidempään ja nekin tuli katsottua todella väkisin. Koko ajan odotti että joko nyt alkaa homma kehittyä kiinnostavaksi mutta ei. Ei sitten millään.
Oli kyllä pitkään aikaan suurin pettymys odotuksiin nähden. Itse asiassa vain vatuttaa että tuli edes nuo kaksi jaksoa katsottua.
1/5.
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Ei vaan jaksanut katsoa kahta jaksoa pidempään ja nekin tuli katsottua todella väkisin. Koko ajan odotti että joko nyt alkaa homma kehittyä kiinnostavaksi mutta ei. Ei sitten millään.
Oli kyllä pitkään aikaan suurin pettymys odotuksiin nähden. Itse asiassa vain vatuttaa että tuli edes nuo kaksi jaksoa katsottua.
1/5.
Toivottavasti tulevat kaudet lyövät sen verran isoa vaihdetta silmään, että sinä ja moni muu jaksaa katsoa myös ykköskauden. Ei tämä sarja tietenkään kaikille natsaa eikä tarvitsekaan. Itsellä kiinnostus lopahti GoT:n puolivälissä ja Witcherin kakkoskautta en oo viittiny ees alottaa.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 248
Oli kyllä pitkään aikaan suurin pettymys odotuksiin nähden.
Tämä. Kirjat lukeneena odotukset oli itsellä ehkä liiankin kovat, kun muisteli Game of Thrones:n ja The Walking Dead:n TV-sarjaksi sovitusta, mutta enpä arvannut tällaista pannukakkua...
 

MaLin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
642
Vähän oli kyllä meh tuo viimeinen. Solan vartiointi nyt oli ihan paskaa ja sarjan perusteella noille aes sedaille pitäisi iskeä joku kenraali perseeseen missä ja miten sitä voimaa käytetään. Randin uni jutut oli nyt periaatteessa ihan jees.

Emt. jaksoin kyllä katsella koko kauden ja oli jopa aika jees. Katson seuraavankin kunhan tulee.

Lopun Seanchan kohtaus oli ehkä vähän turha joskin siisti. Olisin toivonut remmejä kaulaan.
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Olisin toivonut remmejä kaulaan.
Nimenomaan hihna yhdistämään naisia? Varmuudeksi spoileriin, vaikkei nyt mitään kummoista paljasta. Lähinnä kyseisten naisten suhdetta toisiinsa hieman.

Rannekoru on toisella naisella ja toisella suukapula/kauluri. Joku mainitsi Dragonmountissa, että ehkä hihnan puuttuminen on käytännöllisistä ja turvallisuuteen liittyvistä syistä johtuen poistettu. Kuinka sekavaa olisi vaikka tusinan naiskaksikon liike ja taistelu hihnojen kanssa? Yksi vaihtoehto on, että pyrkivät välttämään yhteyttä siirtomaavallan ajan orjuuteen. Tympeäähän se olisi tuollaisen takia, mutta tää maailma nyt on tällainen.

Yksi pikkujuttu kirjoista:
Elayne tai joku muu tajusi, että a'dam toimii ihan samalla tavalla ilman sitä hihnaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 186
Minusta sul'damien käsien liikkeet näyttivät vähän kuin he olisivat vetäneet/kiristäneet hihnaa. Ne kaulurit oli kyllä ihan hyvät, mutta suukapulat oli aika typerät. Toivottavasti poistavat ne jatkossa.

Oma suurin toive kakkoskautta varten on se, että taistelukohtaukset toimisivat paremmin ja etenkin näyttäisivät paremmilta. Täytyy myöntää, että taistelukohtaukset (tai laajemmin sellaiset spektaakkelimaiset, esim. Game of Thronesissa se katedraalin räjähdys on jäänyt hyvin mieleen) on yksi isoimmista syistä miksi itse tykkään katsoa fantasia tv-sarjoja - muuten suosin aika yleensä kirjoja. Toki hyväkään taistelukohtaus ei toimi jos juoni ja hahmot on täysin p:stä.
 

MaLin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
642
No pistänpä nyt kokonaan spoileriin niin ei haittaa ketään.


Ois ollu kiva kirjoista jos noilla olisi ollut remmit kaulassa. Se nimittäin oli kirjoissa ainut lievää ahdistusta aiheuttanut asia kun naisia pidettiin remmeissä ja he kerjäsivät olla siinä. Tahto kun oli murtunut näillä uusilla (uudella mantereella) ja kauluri irroitettiin niin he rukoilivat että saisinko sen takaisin. Ja juu Egwene ehkä tajusi että toimii ilman hihnaa, oli yksi hyljityistä pannassa. Ei muuten vissiin näkynyt hyljittyjä ekalla kaudella.
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
No pistänpä nyt kokonaan spoileriin niin ei haittaa ketään.


Ois ollu kiva kirjoista jos noilla olisi ollut remmit kaulassa. Se nimittäin oli kirjoissa ainut lievää ahdistusta aiheuttanut asia kun naisia pidettiin remmeissä ja he kerjäsivät olla siinä. Tahto kun oli murtunut näillä uusilla (uudella mantereella) ja kauluri irroitettiin niin he rukoilivat että saisinko sen takaisin. Ja juu Egwene ehkä tajusi että toimii ilman hihnaa, oli yksi hyljityistä pannassa. Ei muuten vissiin näkynyt hyljittyjä ekalla kaudella.
Vielä ei tiedetä onko suukapula ter'angreal vaiko ihan vaan suukapula. Enemmän ne itseä hirvittää, kuin "hopeinen talutushihna", mutta ymmärrän kyllä sun pointin.

Hyljätyistä näkyi Ishamael. Muita en tiedä enkä usko että oli
 

MaLin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
642
Vielä ei tiedetä onko suukapula ter'angreal vaiko ihan vaan suukapula. Enemmän ne itseä hirvittää, kuin "hopeinen talutushihna", mutta ymmärrän kyllä sun pointin.

Hyljätyistä näkyi Ishamael. Muita en tiedä enkä usko että oli
Missäs Ishamael näkyi? Vissiin katsellut vähän sivusilmällä...
 

MaLin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
642
Ok. Niin vitusti kirjoja että muista enää itsekkää mitä siellä alkupäässä tapahtui.

Mutta se on kyllä ihan saletti tarkemmin miettien että damanet eivät tule olemaan sarjassa mitä ne olivat kirjoissa. Nykyisessä mielipide-ilmastossa ei ole suotavaa pitää naisia remmissä, kouluttaa niitä ja silitellä päätä kun se käyttäytyy hyvin. Ehkä antaa namin.
 

DädiFinn

Слава Україно!
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 203
Niin vitusti kirjoja että muista enää itsekkää mitä siellä alkupäässä tapahtui.
Aginor ja Balthamel hyökkäs porukan kimppuun, Vihermies tappo toisen, kuoli itse ja Moiraine tappo toisen. Rand käytti puhdasta Saidinia sisältävää "lampea" ja Matkusti ja tuhos trollokkiarmeijan Tarwinin rotkossa ja taisteli Ishamaelia vastaan Silmän luona ja mitälie. En vieläkään ymmärrä mitä kaikkea siinä tapahtuu. :cigarbeye: Valeren torvi ja Lohikäärmeviiri ja rikkinäinen Pimeän valtiaan Sinetti löytyi lammen pohjalta. lopuksi
 

MaLin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
642
Noh nyt on Gathering Storm menossa noin puolessa välissä. Jospa kuukauden päästä näkisi saagan lopun.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 443
Viestejä
4 199 592
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom