- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 4 714
Voi olla, että alkupuolen aseet ovat melkoista kuraa kestävyydeltään. Tehokkaiin ase on ollut tähän mennessä +34 long sword, joka hajosi kolmen iskun aikana versus 120 hp perusmölli. Jouskarit sentään kestävät ihan siedettävästi kulutusta, niin huonot kuin tehokkaammatkin. Lisko-miehiltä tippuu ajoittain ihan päteviä aseita, tosin vaarana on yhden iskin äkkikuolema, joten liskomiesten teurastus menee ninjailuksi.
Olen pelannut pääjuonen tuonne Hateno laboratorylle asti, jonka jälkeen iskee tyhjyys. Ilmeisesti pitäisi lähteä kiertämään karttaa neljän dungeonin perässä, ilman sen suurempia ohjeita tai etenemisreittejä. Josta päästäänkin ongelmaan nimeltä satunnainen vaikeustaso. Missään ei kerrota, mitä reittiä kannattaisi lähteä kiertämään, jolloin astuminen uudelle alueelle tietää joko äkkikuolemahelvettiä tai päätöntä samoilua pitkin maita ja mantuja. Turvallisten alueiden sivutehtävien varassa ei viitsisi grindata loputtomiin, koska ilman yritystä ja erehdystä ei tiedä mitä vaikeustasi tulee uudella alueella vastaan.
Pelin pääjuoni tuntuu muutenkin tyhjältä ja päälleliimatulta, eivätkä sivutehtävät ole pyrkineet mitenkään laajentamaan pääjuonta tähän mennessä. Lyhyesti ja ytimekkäästi: Pakollinen tutoriaali dementoituneella sankarilla -> grindaa pitkin jättimaista maailmaa -> kun on tarpeeksi grindattu niin käy listimässä iso paha mörrimöykky -> The End?
Näin voisi sanoa hieman kärjistettynä. Itse kiertelin tuon jälkeen lähes koko maailman keräillen kartat ja vähän tutustuen mitä kaikkea sieltä löytyy ennenkuin lähin sitten "kesyttämään" niitä neljää petoa.
Spoilaamatta mitään sen enempää voisi sanoa että eipä nuo "pakolliset" taistelut monestikkaan niin vaikeita ollut, lähinnä vaativat sen jokun heikon kohdan tai tyyli spottaamista (joka ajoittain vitutti rankasti kun ei hoksannut). ja noissa muissa pärjää aika hyvin taktikoimalla. Ei kannata edes ajatellakkaan rökittävänsä useamman örkin laumoja tuosta vaan kannattaa enneminkin nististellä nuo yksitellen. Tässä Zeldassa kun isolle laumalle pärjääminen on todella hankalaa ja usein ainakin itsellä kuolo tuossa korjasi kun taktikointi kusahti jossain vaiheessa.
Sama oli aseiden kanssa. Usein noita hyviä aseita kannatti todellakin säästellä isommille örkeille ja tavan pikkuriesat piestä niillä paskoilla massa tavaroilla. Samoin voi vähän kikkailla noilla elementeillä eli mikä elimenttiase toimii parhaiten mihinkin viholliseen.
MUtta tuo juonein heikkous on mielestäni se itseä eniten harmittava asia. Monesti tästä itselläkin tuli mieleen joku tekninen demo kuin varsinainen peli. Noiden sivujuonien alkoi ainakin itsellä tympimään jossain vaiheessa koska ne eivät palkinneet mitenkään järkevästi eivätkä juuri usein olleet edes tekemisenä mitenkään mielenkiintoisia.