- Liittynyt
- 11.11.2016
- Viestejä
- 2 186
Ongelma onkin siinä, ettei pääjuoni anna Hateno laboratoryn jälkeen mitään selkää suuntaa, jonne seuraavaksi kannattaisi edetä. Näin ollen eteneminen tapahtuu yritys -> erehdys logiikalle, joka on ainakin omasta mielestäni todella turhauttavaa. Aikaisemmissa Zeldoissa on annettu hyvin osviittaa siitä, mitkä alueet ovat ns. helpompia ja mitkä haastavampia, toki lineaarinen maailma rajoitti vaikeimpiin paikkoihin pääsyä muutenkin.
Shrinejen metsästäminen, erityisesti uusilta alueilta voi olla riskaabelia. Joko Guardianit väijyvät lähettyvillä tai sitten alueella pörrää hc-tason örkkejä, eikä näille ole juuri mitään jakoa ilman kunnon gearia ja stats-boosteja. Ellei sitten halua hiiviskellä Solid-Snake tyyliin, joka ei hidastempoisuudestaan johtuen ainakaan itseäni nappaa pidemmissä sessioissa. Myös tornien ympärillä voi pyöriä kaikenlaisia monsuja ja one-hit-kill ansoja, esimerkiksi Lanayru-alueen torni.
En kuitenkaan viittaa siihen, että peli olisi jollain tavoin vaikea saati liian haastava. Peli on melko helppo niin kauan, kun tietää minne pitää mennä eikä eksy sivupoluille liian aikaisin. Valitettavasti juonen kuljetus ja pelin antamat neuvot eivät mielestäni tue tätä. En arvosta pelisuunnittelua, jossa mielekäs eteneminen on riippuvainen virallisista strategia-oppaista ja internetin avuista.
Shrinejen metsästäminen, erityisesti uusilta alueilta voi olla riskaabelia. Joko Guardianit väijyvät lähettyvillä tai sitten alueella pörrää hc-tason örkkejä, eikä näille ole juuri mitään jakoa ilman kunnon gearia ja stats-boosteja. Ellei sitten halua hiiviskellä Solid-Snake tyyliin, joka ei hidastempoisuudestaan johtuen ainakaan itseäni nappaa pidemmissä sessioissa. Myös tornien ympärillä voi pyöriä kaikenlaisia monsuja ja one-hit-kill ansoja, esimerkiksi Lanayru-alueen torni.
En kuitenkaan viittaa siihen, että peli olisi jollain tavoin vaikea saati liian haastava. Peli on melko helppo niin kauan, kun tietää minne pitää mennä eikä eksy sivupoluille liian aikaisin. Valitettavasti juonen kuljetus ja pelin antamat neuvot eivät mielestäni tue tätä. En arvosta pelisuunnittelua, jossa mielekäs eteneminen on riippuvainen virallisista strategia-oppaista ja internetin avuista.