The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Ongelma onkin siinä, ettei pääjuoni anna Hateno laboratoryn jälkeen mitään selkää suuntaa, jonne seuraavaksi kannattaisi edetä. Näin ollen eteneminen tapahtuu yritys -> erehdys logiikalle, joka on ainakin omasta mielestäni todella turhauttavaa. Aikaisemmissa Zeldoissa on annettu hyvin osviittaa siitä, mitkä alueet ovat ns. helpompia ja mitkä haastavampia, toki lineaarinen maailma rajoitti vaikeimpiin paikkoihin pääsyä muutenkin.

Shrinejen metsästäminen, erityisesti uusilta alueilta voi olla riskaabelia. Joko Guardianit väijyvät lähettyvillä tai sitten alueella pörrää hc-tason örkkejä, eikä näille ole juuri mitään jakoa ilman kunnon gearia ja stats-boosteja. Ellei sitten halua hiiviskellä Solid-Snake tyyliin, joka ei hidastempoisuudestaan johtuen ainakaan itseäni nappaa pidemmissä sessioissa. Myös tornien ympärillä voi pyöriä kaikenlaisia monsuja ja one-hit-kill ansoja, esimerkiksi Lanayru-alueen torni.

En kuitenkaan viittaa siihen, että peli olisi jollain tavoin vaikea saati liian haastava. Peli on melko helppo niin kauan, kun tietää minne pitää mennä eikä eksy sivupoluille liian aikaisin. Valitettavasti juonen kuljetus ja pelin antamat neuvot eivät mielestäni tue tätä. En arvosta pelisuunnittelua, jossa mielekäs eteneminen on riippuvainen virallisista strategia-oppaista ja internetin avuista.
 
Ja kantsii tosiaan käyttää niitä pommejakin hyväksi, varsinkin niitten low lvl vihujen ja varsinkin niitten yöllä maasta nousevien luurankovihujen kanssa.
 
Itse en kokenut mitään tarvetta hakea apua etenemiseen ulkopuolisista lähteistä. Kyllä peli antaa selkeät suunnat, mistä etsiä divine beasteja, ja kun pääsee lähelle niitä, peli etenee jopa lineaarisen selkeästi.

Toisaalta sitten tornit, jotka ovat ehkä se tärkein toisarvoinen tavoite, näkyvät maastossa selvästi ja kauas (kuten myös monet shrinet).

Mutta jonkin verran kärsivällisyyttä peli kyllä voi vaatia, ja jos on taipumusta turhautumiseen liiallisen vapauden ja hieman epämääräisten tavoitteiden takia, niin silloin ulkopuolisille oppaille/vinkeille saattaa olla tarvetta.
 
Voi olla, että alkupuolen aseet ovat melkoista kuraa kestävyydeltään. Tehokkaiin ase on ollut tähän mennessä +34 long sword, joka hajosi kolmen iskun aikana versus 120 hp perusmölli. Jouskarit sentään kestävät ihan siedettävästi kulutusta, niin huonot kuin tehokkaammatkin. Lisko-miehiltä tippuu ajoittain ihan päteviä aseita, tosin vaarana on yhden iskin äkkikuolema, joten liskomiesten teurastus menee ninjailuksi.

Olen pelannut pääjuonen tuonne Hateno laboratorylle asti, jonka jälkeen iskee tyhjyys. Ilmeisesti pitäisi lähteä kiertämään karttaa neljän dungeonin perässä, ilman sen suurempia ohjeita tai etenemisreittejä. Josta päästäänkin ongelmaan nimeltä satunnainen vaikeustaso. Missään ei kerrota, mitä reittiä kannattaisi lähteä kiertämään, jolloin astuminen uudelle alueelle tietää joko äkkikuolemahelvettiä tai päätöntä samoilua pitkin maita ja mantuja. Turvallisten alueiden sivutehtävien varassa ei viitsisi grindata loputtomiin, koska ilman yritystä ja erehdystä ei tiedä mitä vaikeustasi tulee uudella alueella vastaan.

Pelin pääjuoni tuntuu muutenkin tyhjältä ja päälleliimatulta, eivätkä sivutehtävät ole pyrkineet mitenkään laajentamaan pääjuonta tähän mennessä. Lyhyesti ja ytimekkäästi: Pakollinen tutoriaali dementoituneella sankarilla -> grindaa pitkin jättimaista maailmaa -> kun on tarpeeksi grindattu niin käy listimässä iso paha mörrimöykky -> The End?

Näin voisi sanoa hieman kärjistettynä. Itse kiertelin tuon jälkeen lähes koko maailman keräillen kartat ja vähän tutustuen mitä kaikkea sieltä löytyy ennenkuin lähin sitten "kesyttämään" niitä neljää petoa.

Spoilaamatta mitään sen enempää voisi sanoa että eipä nuo "pakolliset" taistelut monestikkaan niin vaikeita ollut, lähinnä vaativat sen jokun heikon kohdan tai tyyli spottaamista (joka ajoittain vitutti rankasti kun ei hoksannut). ja noissa muissa pärjää aika hyvin taktikoimalla. Ei kannata edes ajatellakkaan rökittävänsä useamman örkin laumoja tuosta vaan kannattaa enneminkin nististellä nuo yksitellen. Tässä Zeldassa kun isolle laumalle pärjääminen on todella hankalaa ja usein ainakin itsellä kuolo tuossa korjasi kun taktikointi kusahti jossain vaiheessa.

Sama oli aseiden kanssa. Usein noita hyviä aseita kannatti todellakin säästellä isommille örkeille ja tavan pikkuriesat piestä niillä paskoilla massa tavaroilla. Samoin voi vähän kikkailla noilla elementeillä eli mikä elimenttiase toimii parhaiten mihinkin viholliseen.

MUtta tuo juonein heikkous on mielestäni se itseä eniten harmittava asia. Monesti tästä itselläkin tuli mieleen joku tekninen demo kuin varsinainen peli. Noiden sivujuonien alkoi ainakin itsellä tympimään jossain vaiheessa koska ne eivät palkinneet mitenkään järkevästi eivätkä juuri usein olleet edes tekemisenä mitenkään mielenkiintoisia.
 
Itselläkin jäi vähän semmoinen tunne että koska tarinaa oli niin vähän ja hahmoihin ei tutustuttu sen syvemmin niin maailma jäi vähän etäiseksi ja pinnalliseksi. Voi toki johtua siitäkin että itselle tämä oli ensimmäinen Zelda mutta päällisin puolin jäi semmoinen tunne pelin jälkeen että ei päässyt upppoutumaan maailmaan läheskään yhtä intensiivisesti kuin esim. Witcher 3:een.
 
Itse en kokenut mitään tarvetta hakea apua etenemiseen ulkopuolisista lähteistä. Kyllä peli antaa selkeät suunnat, mistä etsiä divine beasteja, ja kun pääsee lähelle niitä, peli etenee jopa lineaarisen selkeästi.

Toisaalta sitten tornit, jotka ovat ehkä se tärkein toisarvoinen tavoite, näkyvät maastossa selvästi ja kauas (kuten myös monet shrinet).

Mutta jonkin verran kärsivällisyyttä peli kyllä voi vaatia, ja jos on taipumusta turhautumiseen liiallisen vapauden ja hieman epämääräisten tavoitteiden takia, niin silloin ulkopuolisille oppaille/vinkeille saattaa olla tarvetta.

Epälooginen vaikeustaso ja yritys kautta erehdys -tyyliset äkkikuolemat tuottavat turhautumista. Erityisesti Shrinejä tyhjentäessä alkaa pelihuumori loppua, kärjistetyimpänä Combat shrinet joista ei koskaan tiedä, mitä tuleman pitää, esim. edellisessä Shrinessä tulee vastaan mekaaninen hämähäkki joka kestää vain pari hassua iskua, seuraavassa tyrmässä odottaa 3000 hit pointsilla varustettu Guardian jonka hyökkäykset tiputtavat kertalaakista. Myös sivutehtävien vaikeustaso voi olla ihan mitä sattuu, myös saman alueen sisällä. Peli ei missään vaiheessa kerro, milloin olet riittävän valmis etenemään paikkaan X tai tehtävään Y.

Taisteluiden ulkopuolinen puuhastelu on ihan mielekästä ja ajoittain pelistä löytyy ihan mielenkiintoisia paikkoja ja
puzzleja.. harmillisesti näistä ei löydy mitään suurempaa sisältöä. Arkkujen sisältö on pääasiassa perus bulkkia tyyliin +5 arrows, low level ase, tai rahaa/jalokiviä. Massiivisesa pelimaailmasta uupuu syvyys, mieleen tulee lähinnä loputon hiekkalaatikko vailla kiinnostavia tavoitteita.
 
Epälooginen vaikeustaso ja yritys kautta erehdys -tyyliset äkkikuolemat tuottavat turhautumista. Erityisesti Shrinejä tyhjentäessä alkaa pelihuumori loppua, kärjistetyimpänä Combat shrinet joista ei koskaan tiedä, mitä tuleman pitää, esim. edellisessä Shrinessä tulee vastaan mekaaninen hämähäkki joka kestää vain pari hassua iskua, seuraavassa tyrmässä odottaa 3000 hit pointsilla varustettu Guardian jonka hyökkäykset tiputtavat kertalaakista.

Sanoo ne kumminkin aina heti alussa, onko kyseessä Major, Modest vai Minor Test of Strength. Etenkin Major-sellaiset on toki tarkoitus läpäistä vasta kun on jo suht karaistunut taistelija.

Ja vaikka vain kävisit kääntymässä ovella, ei reissu ole ollut turha, koska shrine jää quick travel -pisteeksi kartalle ja voit käydä suorittamassa sen myöhemmin, kun koet olevasi valmiimpi. Ts. sitä ei tarvitse etsiä uudelleen.
 
Eipä nuo guardianitkaan sen ihmeemmin tuota ongelmaa oli ne millä tasolla tahansa. Niissä pitää vain hoksata kuinka tuollaisen kanssa taistellaan, miten suojautua sen hyökkäykseltä(väistö/suojaus ja missä kohtaa ja millä aseella kannattaa iskeä takaisin. loppu onkin sitten vain näiden kahden vuorottelua oikeaan aikaan. Tämä on ehkä yksi sellainen monesta viime ajan zeldasta melko poikkeava homma sillä nämä joutuu tässä breath of wildessa itse hoksaamaan.

Mutta itsellä tuo side questien ja puzlejen palkitsemattomuus oli se isoin ongelma koska se että samat önkkimönkit tulee vastaan kerta toisensa jälkeen vähän eri paikoissa ja niiden pieksemisestä ei saa palkinnoksi kuin jotain kämyisiä aseita tai rahaa/jotain rakasi vaihdettavaa alkoi tympäisemään melko nopeasti. Varsinkin kuin ainakin itsellä sen tietyn pisteen jälkeen pelissä rahasta ei enää ollut puute.
 
Ja itsellä meni hermot varsinkin siihen
Tarrey town questiin.
kun piti toimittaa niitä puunippuja niin perkeleesti että pystyi etenemään siinä questissa.
 
Kyllä niitä aseita tarjotaan pilvin pimein pelin keski ja loppuvaiheilla mutta rasittavaa silti että menee paskaksi heti kun löytyy ns "hyvä" ase jota mielellään heiluttaisi enemmänkin mutta lähinnä tyytyy jemmailemaan parempia repussa ja käyttämään paskoja väliaikaisia rojuja niiden sijaan. Alkupuolella oli kyllä aseista pulaa, etenkään kun ei tajunnut vielä pelin mekaniikaa niin hyvin että olisi uskaltanut haastaa isompia örkkejä enempi. Kun se 1 osuma listi käytönnössä hengiltä, ellet väistänyt.

Pakollinen tutoriaali dementoituneella sankarilla -> grindaa pitkin jättimaista maailmaa -> kun on tarpeeksi grindattu niin käy listimässä iso paha mörrimöykky -> The End?

Noin se juuri menee, mutta onneksi tässä olivat sentään uudistaneet konseptia vähän, ainakin mitä katsoo dev videoita kun nuoremmat kehittäjät ihmetteli miksi joku asia piti tehdä näin ja vanhemmat vastasi että näin se on aina tehty. Sitten muutettiin konseptia (onneksi) edes jotenkin. Nyt ei esim rupioita löydy joka puskasta ja sydämien täyttöön tarvii safkaa, eikä niitäkään saa enää vihollisia listimällä. Tämä oli suuri mutta kieltämättä aika hyvä muutos.
 
Eikö tässä pelissä ole oikeasti ääninäyttelyä? Pelattu nyt muutama tunti niin se "old man" vaan hymähtelee koko ajan. Sitten kun teki ne kaikki neljä shrineä ja tuli välianimaatio niin siinä se kyllä puhui. Tuntuu vähän oudolta 2017 peli jossa ei ole ääninäyttelyä :confused:

Ja tuo Stamina vaikuttaa lähinnä vitsiltä.

Vaikuttaa kyllä oikein mielenkiintoiselta peliltä mitä nyt vasta hiljalleen pääsemässä peliin kunnolla kiinni.
 
Eikö tässä pelissä ole oikeasti ääninäyttelyä? Pelattu nyt muutama tunti niin se "old man" vaan hymähtelee koko ajan. Sitten kun teki ne kaikki neljä shrineä ja tuli välianimaatio niin siinä se kyllä puhui. Tuntuu vähän oudolta 2017 peli jossa ei ole ääninäyttelyä :confused:

Ja tuo Stamina vaikuttaa lähinnä vitsiltä.

Vaikuttaa kyllä oikein mielenkiintoiselta peliltä mitä nyt vasta hiljalleen pääsemässä peliin kunnolla kiinni.

Ääninäyttelyä on vain toisinaan, ja Link itse on mykkä kuten aina ennenkin. Aiemmissa Zeldoissahan taas ei ollut ääninäyttelyä lainkaan.

Stamina on minusta ihan toimiva mekaniikka lentämisen, kiipeämisen ja joidenkin taistelujuttujen luontevana rajoittajana, mutta oli se alussa kieltämättä hieman rasittava (ennen kuin sitä on saanut kasvatettua).
 
Pelissä on aika jäätäviä frame droppeja ajoittain WiiU:lla. Tullut nyt samoiltua vähän siellä sun täällä tekemättä tehtäviä oikeastaan ollenaan. Shrinejä tullut avattua noin 25kpl ja tullut kerättyä vähän parempia armoreita (kylmänkesto, kiipeily). Vielä on pari tornia avaamatta, sitten voisikin alkaa tekemään tehtäviä.
Se tässä pelissä on erikoista nykypeleihin verrattuna ettei tämä opeta tai kerro mitään suuntaa vaan pitää itse keksiä kaikki.
 
Pelissä on aika jäätäviä frame droppeja ajoittain WiiU:lla. Tullut nyt samoiltua vähän siellä sun täällä tekemättä tehtäviä oikeastaan ollenaan. Shrinejä tullut avattua noin 25kpl ja tullut kerättyä vähän parempia armoreita (kylmänkesto, kiipeily). Vielä on pari tornia avaamatta, sitten voisikin alkaa tekemään tehtäviä.
Se tässä pelissä on erikoista nykypeleihin verrattuna ettei tämä opeta tai kerro mitään suuntaa vaan pitää itse keksiä kaikki.

Jos yhtään lohduttaa, niin on niitä frame droppeja myös switch versiossa.
 
Se tässä pelissä on erikoista nykypeleihin verrattuna ettei tämä opeta tai kerro mitään suuntaa vaan pitää itse keksiä kaikki.

Kuin niin? Oma kokemus oli, että siinähän tuli jopa oikein kartalle aina merkki, minne pitää mennä.
 
Onkos Tekkiläiset hommailleet tuota DLC päkkiä jo? Ilmeisesti ensimmäinen osa siitä on tullut saataville ja toinen joskus vuoden loppupuolella. Itse en tuota vielä ostellut kun ei ainakaan tämä eka osa mielestäni antanut juurikaan mitään mielenkiintoista lisää.
 
Ihan hyvä peli, ei mielestäni täydellinen kuten monet arviot antavat käsittää. Hyvää vaihtelua pelisarjalle kuitenkin.

Tarinan puutteen vuoksi pelin uudelleenpeluuarvo voi olla aika matala etenkin jos ekalla pelikerralla suorittaa kaiken. Ocarina of Timen olen pelannut läpi useita kertoja, jokin siinä kiehtoo, vaikka kaikki dungeonit on jo hyvin muistissa.
 
Ihan hyvä peli, ei mielestäni täydellinen kuten monet arviot antavat käsittää. Hyvää vaihtelua pelisarjalle kuitenkin.

Tarinan puutteen vuoksi pelin uudelleenpeluuarvo voi olla aika matala etenkin jos ekalla pelikerralla suorittaa kaiken. Ocarina of Timen olen pelannut läpi useita kertoja, jokin siinä kiehtoo, vaikka kaikki dungeonit on jo hyvin muistissa.

Allekirjoitan myös samaiset väitteet. Breath of Wild on pelimekaniikaltaan ja visuaalisesti huikea ja vallankumouksellinen, mutta siihen se hehkutus sitten jääkin. Valtavassa hiekkalaatikossa ei ole sitä syvyyttä ja suuren seikkailun tunnetta. Pääjuoni yrittää olla "taiteellinen ja rajoja rikkova" mutta jää alkuinnostuksen jälkeen köyhäksi ja mielenkiinnottomaksi. Pelin tavoite on tiedossa heti kättelyssä ja tarinan kannalta mitään yllättävää ei ole luvassa tutoriaalin jälkeen. Hauskana yksityiskohtana peli myös helpottuu suoraviivaisesti, mitä pidemmälle sitä pelaa, poikkeuksena viimeinen mörkö linnoituksineen.
 
Peli oli kyllä hyvä, mutta itse jäin kaipaamaan perinteisiä luolastoja.

Shrinet ihan hauskoja, mutta niidenkin teema alkoi kyllästyttää.
 
Tullut pelattua tätä nyt jonkin verran emulaattorilla ilman suurempia ongelmia. Visuaalisesti aivan upea kokemus ja pelatessa itsellä ainakin herää lapsenomaista löytämisen iloa. Toki pelin edetessä on alkanut huomaamaan pientä kaavamaisuutta etenkin pääjuonen osalta, mutta maailma on niin upeasti rakennettu ettei ole sen kummemmin jäänyt häiritsemään. Löydettävää tuntuu olevan niin pirusti ilman tunnetta, että se olisi pelaajaa varteen tungettu täyteen toimintaa. Alkuun vähän vieraksutti perinteinen kiipeä torniin -> löydä lisää tekemistä -mekaniikka (moi Ubisoft), mutta Nintendo on onneksi jättänyt mielenkiintoisten asioiden spottaamisen täysin pelaajan hartijoille eikä touhu mene mekaaniseksi juokse paikasta A paikkaan B samalla kun tuijotat minikarttaa. Muutenkin peli pysyy mielenkiintoisena, kun ei ala urakoimaan sivuquesteja tai lukemaan ohjeita netistä.

Emulaattorikin tullut jo pitkän matkan. Nykyäänhän tuota pystyy jo pelaamaan 60 fps, jos vain prosessorista löytyy tehoja. Oma uskollinen 2500k maltillisilla kellotuksilla antaa tyypillisesti 30-40 fps, kylissä hieman huonommin. Shrineissa mennäänkin sitten tasaista 60 fps.
 
Juu cemulla hakattu n. 50h ja Master mode tuottaa tuskaa :( Olihan tuo 60fps patch aivan loisto juttu. Tosin average fps 35-60. Riippuen alueesta. Ja on sitten paljon paremman näköinen kuin wiiu/switch versiot.
 
Tuli kyllästyttyä pelaamaan Zeldaa kädet krampissa Switchillä.

CEMU tuntuu toimivan hienosti, 3840x1600 ultrawide 60 FPS ja ohjaimena Xbox Elite pädi, kyllä kelpaa. :kahvi:

CEMU Screenshot 2017.12.30 - 03.28.33.73.jpg
 
Tuli kyllästyttyä pelaamaan Zeldaa kädet krampissa Switchillä.

CEMU tuntuu toimivan hienosti, 3840x1600 ultrawide 60 FPS ja ohjaimena Xbox Elite pädi, kyllä kelpaa. :kahvi:

CEMU Screenshot 2017.12.30 - 03.28.33.73.jpg
Cemulla on itsekkin aloitettu kolmas läpipeluu master modella (about 20h kellossa cemulla), aivan mahtavaa herkkua pelata 4k töllöllä oikeasti 4k:na ja 60fps, suoraan sanottuna tuntuu ihan eri peliltä! Uuden cemu patchin cpu modet oli kyllä niin mahtava päivitys että oli pakko jopa tukea tuota cemun teamia, vielä kyllä 4k resoilla full screenissa tippu fps kaupungessa ~50fps tienoille, mutta jos pelaa windowed modessa niin ei tipu tai 1080p näytöllä, mistä lienee johtuu kun kuitenkin käytössä sama 4k graphics packi näytön resosta riippumatta. :cigar2:

144hz näytöllä tuli tuota myös testattua, hyrule fieldissä fps pyörii siellä 100-120fps tienoilla, shrineissä lähes lukittu 144fps omalla raudalla, ainoan ongelman huomasin noin korkeilla fps lukemilla noissa shrineissä, musiikki pyörii osittain päällekkäin ja sheika slaten shrine tunnistin piippailee hirveillä nopeuksilla.

Kohtahan Nintendo voisi palkata cemu teamin tekemään pc porttauksen tästä :rofl:
 
Screenshot (77).png

Cemu 1.11.3. Dual core recompilier. Gfx packs : 1080p , FPS++ , Clarity (serfost preset) , Nvidia explosion fix . Shader cache 9500+. Hienosti pelittää ja uusi DLC Champions of ballad antoi lisäpotkua pelille.
 
Saako tuon Switchin Pro Controllerin PC:hen kiinni jotta saisi gyro-jutut messiin Zeldaan? Jos onnistuu niin pitää ruveta Wii
U:n Zelda etsimään ja voisi Cemua koittaa. 130 tuntia kummiskin takana Switchillä ja kyllähän tuo olisi mukava kokea 60 fps:llä (6700k @ 4,2 GHz riittänee).

Ds4 paras ohjain. Gyro hommat toimii hienosti. Itsellä myös x360 padi ja gyro shrinet menee puhelimella esim. Wiimote toimii dolphinbarin kautta myös hyvin.
Nykyisellä versiolla 1.11.3. pientä laskua kylissä esim, mutta muuten täysi 60fps. Mutta 4k vaatii potkua gpu:lta. 2k ok ja itsellä 1080p (gtx970)

Cemu Emulator (1.11.3 tulee vasta vuoden vaihteessa ei patreon porukalle) <--- 1.11.2 Single core ainoastaan joten 60fps ei onnistu
Cemu hook - a plugin for the Wii U emulator
UDP Pad motion data provider setup
A place to share your cemu game caches • r/CEMUcaches (Kannattaa ottaa max cache minkä löydät, koska jos olet pelannut switchillä niin ikävä nykiminen,kun alotat pelin. Cache tosin kasvaa nopeasti,mutta suosittelen valmiiksi kerättyä)
 
No parhaasta en tiedä vaikka hyvä pädi onkin. En nyt rupea PS4:sen pädiä ostamaan sen takia että pääsen emulaattoroimaan peliä jonka jo lävitse olen paukutellu.
Muista infoista kiitos! Pitää tuohon cemuun perehtyä kun kerkiee ja saa ostettua sen Zeldan Wii U:lle. 1080Ti takaa ettei ultrawide jää tökkimään :)


Siä on vähä graffa paketeissa häikkää.. Vaikka ois 4 TI:tä vierekkäin niin ei onnistu tällä hetkellä :D
 
Onko tuo zelda nyt kuinka pelattavissa esim i7 7700 prossulla ja GTX1060 näyttiksellä?

Koskaan en ole emulaattoreilla pelannut että onko kuinka hankalia laittaa pelittämään.

Zelda pelattu switchillä läpi ja konsoli myyty. Nyt tekis mieli taas pelailla :nb:
 
Onko tuo zelda nyt kuinka pelattavissa esim i7 7700 prossulla ja GTX1060 näyttiksellä?

Koskaan en ole emulaattoreilla pelannut että onko kuinka hankalia laittaa pelittämään.

Zelda pelattu switchillä läpi ja konsoli myyty. Nyt tekis mieli taas pelailla :nb:
Noilla osilla ei pitäisi olla mitään ongelmaa pyörittää, pääasiassa prossu on se mikä cemun kanssa vaikuttaa, näyttis saattaa alkaa rajoittaa 4k resoilla fps:sää, mutta 1440p uskoisin pyörivän pääsääntöisesti 60fps.

Tuossa kaiken kattava ohje zeldan pelaamista varten, ei tuo helpoimmasta päästä ole viritellä käyttöön, mutta eipä sieltä vaikeimmastakaan. Peli pitää myös tietenkin omistaa, jotta pysytään lain sisäpuolella.


Uusin versio cemusta julkaistu eilen kaikille käyttöön, merkittävä päivitys fps:sään nähden, kun lisäsivät useamman ytimen tuen: Cemu Emulator
 
Kokeilin muutama päivä tuota uusinta viritystä ja tuomio on, ettei tuo ole vielä pelattava.
Välillä fps tippuu alle 20. Ei ollut fullscreen, resokin taisi olla suht alhainen.
En jaksanut sitten leikkiä enempää.

edit. versio olikin1.11.2
edit2. ongelmana oli tuo shader cache.
 
Viimeksi muokattu:
Kokeilin muutama päivä tuota uusinta viritystä ja tuomio on, ettei tuo ole vielä pelattava.
Välillä fps tippuu alle 20. Ei ollut fullscreen, resokin taisi olla suht alhainen.
En jaksanut sitten leikkiä enempää.

edit. versio olikin1.11.2
edit2. ongelmana oli tuo shader cache.


1.11.3 tuli 1.1.2018 . Dual/Triple core päälle ja Suurin cache BOTW versioon 1.4.1 on 9500+ . Cemuhook täytyy olla asennettuna mikäli FMV:t haluaa katsoa sekä vaatii että fps++ toimii.
 
1.11.3 tuli 1.1.2018 . Dual/Triple core päälle ja Suurin cache BOTW versioon 1.4.1 on 9500+ . Cemuhook täytyy olla asennettuna mikäli FMV:t haluaa katsoa sekä vaatii että fps++ toimii.

Kiitoksia tästä tieto ryppäästä!
 
Jokos tuohon ilmestyi se joku tarina lisäosa? Kokemuksia siitä?

Kyllä, Champions Ballad DLC2 tuli vajaa kuukausi takaperin. Sain itse aikaiseksi pelailla sen nyt viime päivinä läpi.

Mitä DLC2 peliin tekee on vähän lisää tekemistä pelin loppupuolelle, mutta ei todellakaan Ganonin pieksemisen jälkeiseen aikaan vaan ennen sitä, tämä oli suuri pettymys kun itse toivoin saavani sillä pelistä enemmän irti pidemmällä aikaa. Käytännössä DLCn tutkii noin kuudessa-kahdeksassa tunnissa läpi. Tarkoittaa myös että DLC ei tarjoa mitään uutta itse pohjapeliin - kaikki mitä DLC tuo on pelattava läpi päästäkseen "maaliin" sen kanssa, jonka jälkeen itse ydinpelin jatkamisessa oikeastaan on ihan sama pelasitko sitä DLC:tä vai et. Palkinnoksi läpipeluusta saat
Master Cycle Zeron joka käyttää ancient partseja polttoaineena, plus-päivitykset kaikkiin neljään champion kykyyn joka lyhentää niiden latautumisaikoja sekä neljä spirit orbia alun shrineistä.

Sisältöä en silti voi moittia, ihan kivaa pelattavaa niin kauan kuin sitä kestää. Pohjatilanne itsellä oli kaikki 120 shrineä kerättynä, kaikki dungeonit, suurin osa armoreista päivitetty max, korokin kakkakikkareita jotain väliltä 300-400kpl, Kiltonilta mitalit Molduga/Talus sekä tietty Ganon voitettu. Eli aika pitkälti tässä kuluneen vuoden mittaan toisinaan pelailleena kyllästymiseen asti kaivellut Hyrulen nurkkia. Peliähän voi jatkaa Ganonin jälkeenkin mutta vain siitä viimeisestä tallennuksesta ennen lopputaisteluun menoa. Eli ts. Ganon on aina siellä odottamassa jos pelaat.

DLC2:n vaikeusasteesta voisin sen verran vielä sanoa että riippuu täysin kuinka kauan sitten on pelannut peliä viimeksi. Itsellä oli ohjaintuntuma mukautunut niin Mario Odyssey mukaiseksi ettei sormet meinanneet tottua millään Linkin ohjaamiseen kolmen kuukauden tauon jälkeen.
 
60fps ja 4K kuullostaa hyvältä. :hungry: Aiheuttaako korkeampi FPS mitään ongelmia välianimaatioihin tjsp?

Wii U versio minulla mutta vielä muoveissa.



Tää peli kuullostaa aina vaan paremmalta. Upeita pieniä yksityiskohtia Nintendo laittanut pelin täyteen. Voi pojat. :love:
 
Viimeksi muokattu:
60fps ja 4K kuullostaa hyvältä. :hungry: Aiheuttaako korkeampi FPS mitään ongelmia välianimaatioihin tjsp?

Wii U versio minulla mutta vielä muoveissa.



Tää peli kuullostaa aina vaan paremmalta. Upeita pieniä yksityiskohtia Nintendo laittanut pelin täyteen. Voi pojat. :love:


Välianimaatioissa en ole huomannut ongelmia, mutta joitain pieniä fysiikkoihin liittyviä bugeja pääasiassa bossimestoissa tullut huomattua, ei kuitenkaan mitään peliä rikkovaa.

Nyt tullut pelattua cemulla uudelleen master modella peli ja dlc:t läpi, hyvin kyllä toimi loppuun asti, jos ei muutamaa kaatumista lasketa.
 
60fps ja 4K kuullostaa hyvältä. :hungry: Aiheuttaako korkeampi FPS mitään ongelmia välianimaatioihin tjsp?

Wii U versio minulla mutta vielä muoveissa.



Tää peli kuullostaa aina vaan paremmalta. Upeita pieniä yksityiskohtia Nintendo laittanut pelin täyteen. Voi pojat. :love:


Stamina pylpyrä kuluu normaalia nopeammin, nuolet tippuu ennen aikojaan, pientä "micro stuttering" , taistelumusa ei pysy synkassa. Pikkunykimisen saa korjattua laittamalla qpc timerin päälle ja 1ms viiveen tarkkuuteen.
 
Mää luovutin tuon emun suhteen ja naapurilta ostin wii u:n.

Nyt kyssäri, saako tuon levyversion asennettua konsoliin sillain ettei kiekko pyöri jatkuvasti vai ostanko suoraan digi version?
 
Mää luovutin tuon emun suhteen ja naapurilta ostin wii u:n.

Nyt kyssäri, saako tuon levyversion asennettua konsoliin sillain ettei kiekko pyöri jatkuvasti vai ostanko suoraan digi version?

Tietääkseni ei pysty (eli ainoa vaihtoehto olisi se pakollinen osittainen asennus).
 
Noniin, nyt on sitten pelattu tuon DLC:n sisältökin läpi. Täytyy kyllä todeta että olin vähän pettynyt tuohon DLC:n sisältöön. Lisäkertomusta spoilereissa ettei niiden ilo pilaannut ketkä eivät sitä ole pelanneet.

Eniten olin pettynyt siihen kierrättämisen määrään, tympäisi vähän noita samoja perinteisiä vihulaisia paukutella kuoliaaksi vain hienoisella lisämausteella. Ne shrinet nyt olivat ihan kivoja enimmäkseen mutta nekään eivät oikein tarjonneet mitään uutta. Osa niistä puzleista oli kyllä ihan hienosti oivallettuja. Harmillisen vähän mitään lisää toi tarinaa tämä DLC ja ne lyhyet pätkät mitä tuli muistuttivat lähinnä siitä kuinka luokattoman surkeasti tuo englanninkielinen ääninäyttely oli tehty.

Niiden X-blight cannonneiden uudelleenhakkaus lähinnä loi vitutusta johtuen siitä "vain näillä varusteilla" rajoituksesta. Se viimeinen munkki-pomo tarjosi jopa jotain haastettakin vaihtelevine tyyleineen joten se oli ihan hyvä. Tosin se palkinnoksi saatu moottopyörä oli lähinnä huono vitsi tässä vaiheessa peliä, sillä kun käytännössä ei tehe juuri mitään.

Itsellä nuo X-määrä uniikkeja esineitä hommat ei oikein jaksa kiinnostaa koska en ole niitä pelaajia joiden täytyy kerätä kaikki mahdollinen turha pelissä. Varsinkin kun peli on jo vedetty läpi joten edes mitään sellaista hyödyllistä ei enää voinut juuri antaa. Täten myös ne champion kykyjen päivityksetkin oli melko turhia.

Tuntuukin jotenkin että sen takia ettei DLC:tä ostamaton normipelaaja menettäisi mitään pelistä (ja tulisi mielipaha) ei tässä nyt sitten nintendo halunnut antaa niille DLN:n ostaneille mitään lisää tarinaan. Varsinkin tuo parin kympin hinta tuntui tuolla sisällöllä aika korkealta.
 
Kyllä tuo DLC oli vähän pettymys. Eka osa DLC:stä sisälsi pikkusälää ja uuden vaikeusasteen, jotka olisi hyvin voitu tarjota ihan ilmaisena päivityksenä. Tokassa DLC:ssä enemmän panostusta, mutta latteaksi sekin jäi. Toivoin kokonaan uutta ulkoilma pelialuetta, enkä pelkästään uusia shrineja/trialeita. Kartassakin näkyy reunoissa alueita, joihin pääsy on estetty näkymättömillä seinillä.
 
Yritän kesyttää juuri villihevosta niin ovatko todellakin noin itsepäisiä... elikkä vaikea ohjata, tai ainakin haastavaa. Rauhoittelen hevosta välillä, mutta silti hermostuu helposti...

Onko jossain mahdollisuus ostaa koulutettu hevonen esim. ?
 
Yritän kesyttää juuri villihevosta niin ovatko todellakin noin itsepäisiä... elikkä vaikea ohjata, tai ainakin haastavaa. Rauhoittelen hevosta välillä, mutta silti hermostuu helposti...

Onko jossain mahdollisuus ostaa koulutettu hevonen esim. ?
Anna sille ruokaa, tai sitten kesytä laikukas hevonen kun ne ovat luonteeltaan rauhallisempia.
 
Kesytä se jätti hevonen minkä löydät aloitus "saaren" oikealta puolelta missä on jättimäisiä puita, itse tein tuon melko alussa harmi kun twitch poisti oman videon olisi ollut helppo neuvoa. Jos ammut jäänuolen ensin Mahti hevoseen ja menet vierelle ja hyppäät selkään kun se sulaa pitäisi riittää nippa nappa stamina Mahti hepan kesyttämiseen.
Mahti heppa talloo kaikki allensa ja siten ei säikähdä mistään olettaen että bondisi on 100%. Bondin saa nopeasti nousemaan jos esteratsastus hyppäätte esteen yli ja kehut Mahti heppaa heti hypyn jälkeen ja toistat hypyn kunnes bond on 100%.
Jos bonding ei ole 100% voi hevonen välillä vikuroida, jos bonding on 100% mutta silti ohjaus temppuilee voi vika olla niissä ohjaimissa, itse ratkaisin switchin paskojen ohjaimien temppuilun tuomalla konsolin 40cm päähän ohjaimista joka auttoi random ohjaus häröihin. Hevostallilla näet paljonko bonding on milläkin hevosella.
 
Viimeksi muokattu:
Noniin eli on siis jokin mittari (bonding). Juu hyvä homma. Täytyy käydä seuraavaksi tallilla, mietinkin syökö hevonen koskaan.
 
Hevosen kesyttämisessä, niin jos ei ole kovin plajoa staminaa koita katsoa monivärinen heppa sillä ne on helpo napata (yksvärinen ruumis on suht vaikea ja ei mene ihan ilman staminalisiä, muutama erikoisheppa tarvii max staminan+staminaruokia), bonding on äkkiä otettu ja hepalla ei ole sinänsä muuta stattia mistä välittää kuin ravinopeus ja pelaajalta piilotettu health. lisäri jos on ja hakee itelleen mopedin niin siinä on ihan tankkikin johon pitää kasveja ladata vähän väliä. Ero näiden kahen välillä menee lähinä: heppa ei tarvitse hoitoa mutta liikuu hieman rajallisesti, mopedi tarvitsee bensaa vähän väliä mutta se mene minne vain. ja loppupeleissä saatat todeta climber setti+vah medohin hyppy on mukavin liikkumismuoto:D
 
DLC:n motskaria tosin ei voi edes saada ennen kuin kaikki divine beastit on hoideltu, joten se on puhtaasti vain lisähupina pelin loppuvaiheessa.
 
Moottoripyörä Zeldassa, kuulenko oikein... :/ ... minulla on koko peli 95 % vielä tutkimatta. Pilkullinen hevonen ehkä hitusen helpompi, mutta kyllä minun eka musta hevonen oli niin best. Nopea ja itsepäinen. Aisti vihollisen ja tavallaan varoitti pahiksista. Sitten se karkasi yhden taistelun tuoksinnassa kun alkoi kiviä lentelemään päin näköä.
 
switch-zeldabotw-dlc-pack2-tgas2017-scrn14-bmp-jpgcopy-15127_nvyt.jpg


ja tosiaan suht endgamen menopeli on. voi olla että nopeasti tosin huomaat kuinka paljon mukavempi on mennä jalan versus ratsulla kun voi ottaa oikoreittejä vuorten poikki (vähän kikkailua niin zora domainiin muuten voi laskeutua "väärältä puolen" vuorten päältä ilman stamina upgradeja ennenkuin vah ruta on taltutettu):D
 
Kyllä tuo taikasienten määrä mitä tekijät ovat popsineet. On kyllä tyylikäs vehje Linkin käsittelyssä, ei siinä mitään.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 272
Viestejä
4 488 673
Jäsenet
74 190
Uusin jäsen
puririri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom