Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pelkän Zeldan takia tuskin, mutta jos tosiaan tulevat tittelit kiinnostaa, niin miksipä ei. Vaihtoehtona on käytettynä etsiä halvalla WiiU, jos pääasiassa Zeldan haluaa.Onko siis wörtti ostaa koko laite tämän pelin takia? Ehkä myöhemmin siis ostan splatoonin ja jtn tällästä, mutta kuitenki?
Mistäs näkee tuon completionin?Pelkän Zeldan takia tuskin, mutta jos tosiaan tulevat tittelit kiinnostaa, niin miksipä ei. Vaihtoehtona on käytettynä etsiä halvalla WiiU, jos pääasiassa Zeldan haluaa.
Pelattavaa ainakin riittää, sillä tuossa eilen tuli tarina mentyä läpi ja 83 shrineä siinä kohtaa tehtynä, niin mittari näytti 22,66% completion. Pelitunteja varmaan alkaa olemaan siinä sadan tietämillä.
Loput shrinet jos koittaisi vielä kaivella esiin, puuttuvat asusteet hankkisi ja muuta pientä näpertelyä, niin varmasti puhutaan 150 tunnin pelistä (ja silti 100% lienee kaukainen haave).
Karttanäkymään tulee prosenttilaskuri, kunhan pääjuoni on läpäisty.Mistäs näkee tuon completionin?
Jotain noin 50h takana ja vasta kaksi luolastoa tehty. Helposti menee 100h rikki tällä tahdilla.
Osan shrinejen kohdalla samaa mieltä, mutta osassa on taas saanut käyttää aivoja tai luovuutta oikein kunnolla, jos siis peruspuzzlen lisäksi kaikki arkut noista haluaa kerätä (tulee ikoni shrinen nimen viereen karttaan kun tehty).Aloin jo shrinejä välttelemään välillä, kun kyrsii se miten typerää ajantuhlausta niistä on tehty enemmän menee melkein aikaa sinne menoon+poistumiseen(vaikka skippaa animaatiot), kuin itse pulman ratkaisuun. Eli parempi kun pallukan saisi vaan käymällä shirennä ilman tylsiä puzzleja.
Paras peli ikinä.
Miyamotoa kiinnostaa vain puissa kiipeily:Joskus Twilight Princessin kohdalla tuli kommentoitua että Zelda kaipaisi jo uudistusta. Heitin ehdotuksena: vapaampi maailma, enemmän kerättävää ja roolipeli-elementtejä. No nipafanit totesivat tähän, että joku sandbox maailma pilaisi koko Zeldan ja turha niitä RPG-elementtejä on joka peliin tunkea. No mitenkäs kävikään, BotW:stä löytyy nämä kaikki ja kyseessä Nipafanien mielestä sarjan paras peli.
Oli kyllä erittäin iso yllätys, että Nintendo uudisti Zeldaa näin rankalla kädellä ja teki sen vielä erinnomaisesti. Ilmeisesti Miyamoton pienempi rooli BotW-projektissa teki hyvää. Toivottavasti tuo muinaisjäänne lähtisi kokonaan Nintendolta jarruttamasta kehitystä.
Eikö tässä Zeldassa ole oikeasti enempää kuin ne 4 dungeonia + loppuvastus?
Eniten tässä pelissä ärsyttää tuo automaattitallennus, jota ei saa pois päältä. Monesti, jos on joku haastava taistelusessio tulossa, niin laitan asearsenaalin valmiiksi ja tallennan pelin. Sitten lähen tappamaan vihuja. Ja jos kuolen, niin aloitan alusta. MUTTA, joskus tuo helvetin autosave kerkiää väliin ja tallentaakin tilanteen, jossa osa aseista ja eväistä on jo hävinneet. Ja tämän vuoksi joudun sitten menemään uudelleen aloitusvalikon kautta, jotta pääsen jatkamaan tuosta omasta tallennuksesta. Game overin jälkeen kun Continue ottaa automaattisesti sen viimeisimmän tallennuksen, oli se sitten oma tai automaattinen tallennus.
Itse en ole malttanut juurikaan vielä suorittaa noita pelin varsinaisia tehtäviä, kun tekee vain mieli tutkia paikkoja. Olenkin alkuun ottanut tavoitteeksi kierrellä maailmaa ja etsiä jokaisen alueen tornit, jotta saan kartan kokonaan näkyville. Joku mesta oli liian kuuma, enkä vielä keksinyt mitä varustetta pitää olla päällä, jotta kuumasta selviää, joten siltä osin jäi homma vielä vaiheeseen. Arki-iltaisin tuota on riskialtista pelata, kun yhtäkkiä havahtuu siihen, että kellon on 2-3 yöllä ja 7:ltä pitäisi herätä töihin...
Oli kyllä erittäin iso yllätys, että Nintendo uudisti Zeldaa näin rankalla kädellä ja teki sen vielä erinnomaisesti. Ilmeisesti Miyamoton pienempi rooli BotW-projektissa teki hyvää. Toivottavasti tuo muinaisjäänne lähtisi kokonaan Nintendolta jarruttamasta kehitystä.
Miyamoto toimii edelleen aktiivisesti useiden eri peliprojektien tuottajana. Hän ei ehkä osallistu enää aktiivisesti pelien kehitykseen, mutta hänellä on silti paljon sananvaltaa niiden suunnittelussa. StarFox: Zero taisi olla miehen viimeisin uhri. Oudoilla ratkaisuilla säestetty retropeli.Shigerulla ikää jo 64v, ei ole aktiivisesti osallistunut pelien tekoon enää aikoihin. Lähinnä enää markkinointiin ja promoamiseen viime vuosina ja ehtihän se olla jo virkaatekevänä pääjohtajanakin Iwatan kuoltua jonkin aikaa.
Sitäpaitsi mitä tulee tallentamiseen, sieltä samasta paikkaa mistä vedät ite savet voit loadaa pelin jos autosave sotkee. Ei tartte mihkään aloitusvalikkoon mennä. (+ ensin ja paina R system)
Kiitos Mitenhän minä en tuota ollut huomannut. Tämä nopeuttaa hieman.
Annas kun arvaan. et harrasta valokuvaamista?
Katoppa allekirjoitus ... mutta siis itseäni ei kyllä kiinnostanut alkaa kuvaamaan sieniä ja jäniksiä johonkin katalogiin. Ehkä siitä jotkut tykkää. Tuntui lähinnä vitsiltä
Mikä ei ole ihme viiden hyvän Zeldan puuttuessa.Pelinä ei minun mielestä mene edes Zeldojen TOP5:een.
Mikä ei ole ihme viiden hyvän Zeldan puuttuessa.
Laskematta Skyward Swordia, jota en ole pelannut, ainoastaan Link to the past on noista kohtalainen peli ja sekin jää melkein jokaisen geneerisen SFC/SNES japsiropen (en väitä tämän tai muidenkaan Zeldojen edustavan puhtaasti tätä pelilajia) jalkoihin mitä tulee a) pelattavuuteen, b) musiikkeihin, c) maailmaan ja sen hahmoihin ja d) tarinaan, joka on Zeldoissa ja 'geneerisissä japsiropeissa' pelkkää paskaa.No huhhuh, jos et keksi viittä hyvää Zeldaa jopa pois lukien BotW. Vapaassa epäjärjestyksessä ja mahdollisimman objektiivisesti Ocarina of Time, Link's Awakening, A Link to the Past, A Link Between Worlds, ja viidenneksi joku vapaavalintainen seuraavista: Majora's Mask, Wind Waker, Twilight Princess tai Skyward Sword
Laskematta Skyward Swordia, jota en ole pelannut, ainoastaan Link to the past on noista kohtalainen peli ja sekin jää melkein jokaisen geneerisen SFC/SNES japsiropen (en väitä tämän tai muidenkaan Zeldojen edustavan puhtaasti tätä pelilajia) jalkoihin mitä tulee a) pelattavuuteen, b) musiikkeihin, c) maailmaan ja sen hahmoihin ja d) tarinaan, joka on Zeldoissa ja 'geneerisissä japsiropeissa' pelkkää paskaa.
Kiitos Ocarinan ja MM:in, luolastojen tai vastaavien olemassaolo jossain (uudessa tai ennestään meikäläiselle tuntemattomassa) pelissä pistää sen välittömästi pannaan.
Wind Wakerin ja Twilightin pelasin 'yleissivistyksen' takia kerran läpi ja ei ne ainakaan kahta edellä mainittua parempia ole.
Kakkoszeldaa (FDS/NES) pidän Link to the pastin kanssa ainoina kohtalaisina peleinä.
Ihan kuten kolmiulotteisten Marioidenkin kohdalla, en pysty käsittämään mikä näissä Zeldoissa on niin hyvää, että jokainen uusi luku on seuraava jumalpeli?
Tuo sateen aiheuttama liukkaus on kyllä ärsyttävää. Pelissä saisi olla edes joku apukeino, jolla liukkaudesta pääsee eroon. Monta kertaa joutunut odottamaan jossain kallionkielellä, että sade menee ohi jotta pääsee jatkamaan kiipeämistäTäytyy sanoa, että kaikista typerin ominaisuus tässä pelissä on tuo sade, joka estää kiipeämisen.
Niin ja sitten kun sen blood moonin haluais tulevan niin ei se tule millään... :|Tuo sateen aiheuttama liukkaus on kyllä ärsyttävää. Pelissä saisi olla edes joku apukeino, jolla liukkaudesta pääsee eroon. Monta kertaa joutunut odottamaan jossain kallionkielellä, että sade menee ohi jotta pääsee jatkamaan kiipeämistä
Toinen ärsyttävä juttu on punainen kuu jos se sattuu tulemaan väärään aikaan. Siivoat vihollisia täynnä olevan alueen tutkimista tai sivutehtävää varten ja pam, kaikki tuli takaisin. Ja myös tietyt isommat ja vahvemmat viholliset voisi pysyä lopullisesti pois.
Valitettavasti kyllä.Spawnaako Blood Moon muuten Guardianit?
Valitettavasti kyllä.
Jep. Tämän takia en halua kiirehtiä pelin kanssa koska tuskin tulen ihan heti pelaamaan peliä uudestaan. Kun kaikki näpertely tehty niin peli on jo aikalailla nähty siinä vaiheessa. Ihan eri tilanne kun esim. Witcher 3:n kanssa.Tähän pitää vain asennoitua hieman eri tavalla, kun millään tekemisellä ei ole pelin kannalta mitään merkitystä, vaan se on vain sellaista huvikseen seikkailua.
Jep. Tämän takia en halua kiirehtiä pelin kanssa koska tuskin tulen ihan heti pelaamaan peliä uudestaan. Kun kaikki näpertely tehty niin peli on jo aikalailla nähty siinä vaiheessa. Ihan eri tilanne kun esim. Witcher 3:n kanssa.
EDIT: Huomasko muuten kukaan että viimeisimmän pätsin mukana tuli myös mahdollisuus pelata peli eri kielisillä audioilla? mm. alkup. Japani.
Hieno homma, koska nuo enkku ääninäyttelijät on aikamoisen hanurista.
Olen pelannut pääjuonen tuonne Hateno laboratorylle asti, jonka jälkeen iskee tyhjyys. Ilmeisesti pitäisi lähteä kiertämään karttaa neljän dungeonin perässä, ilman sen suurempia ohjeita tai etenemisreittejä. Josta päästäänkin ongelmaan nimeltä satunnainen vaikeustaso. Missään ei kerrota, mitä reittiä kannattaisi lähteä kiertämään, jolloin astuminen uudelle alueelle tietää joko äkkikuolemahelvettiä tai päätöntä samoilua pitkin maita ja mantuja. Turvallisten alueiden sivutehtävien varassa ei viitsisi grindata loputtomiin, koska ilman yritystä ja erehdystä ei tiedä mitä vaikeustasi tulee uudella alueella vastaan.
Pelin pääjuoni tuntuu muutenkin tyhjältä ja päälleliimatulta, eivätkä sivutehtävät ole pyrkineet mitenkään laajentamaan pääjuonta tähän mennessä. Lyhyesti ja ytimekkäästi: Pakollinen tutoriaali dementoituneella sankarilla -> grindaa pitkin jättimaista maailmaa -> kun on tarpeeksi grindattu niin käy listimässä iso paha mörrimöykky -> The End?