• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

The Last of Us Part 2 (PS4)

2020 jo mutta ei vieläkään pystytä tekemään kunnon tekoälyä peleihin. Mistäköhän se johtuu? En tiedä pelinkoodauksesta mitään mutta jos se sitten on vaan niin mahdotonta tehdä.
Tämä olisi hyvä oma topic, mutta suurimmat syyt on algoritmeissa ja laskentatehossa. Hyvät algoritmit on raskaita jotka simuloisivat esim laumaa ja ne vaativat paljon laskentatehoa että usean yksikön toiminnot suoritettaisiin maksimissaan yhdessä millisekunnissa ettei framesta menisi aikaa AI:lle liikaa.

Konsoleilla AI:lle suodaan palanen vuoden 2013 vuoden mobiiliprosessorin yhdestä coresta, kun tarvetta olisi laskentateholle joka olisi luokkaa tuleva nVidia Ampere (tehonkulutus 350W) joka laskisi pelkästäänm neuroverkko-AI-analyysi-algoritmia.
 
Viimeinkin kusti kantoi pelin kotiin. Missä lienee seikkaillut kun menneen viikon tiistaina lähetetty. Ensituntumat pelistä ovat loistavat. Kaikki on hiottu viimeisen päälle kuten ND:llä on tapana. Grafiikka ja animointi loistavaa ja tarina veti välittömästi mukaansa. Tähän astisen pelaamisen perusteella konsolikin on pysynyt hiljaa. Ei mitään eroa pelaako tuota vai Days Gonea, Spidermania tai God of Waria. Pykälän tai pari nostaa tuulettimen kierroksia idletasosta.
 
Vihdoin peli läpi, aikaa kului läpäisyyn:
rapiat 38h :sdarra:

En tiedä kuinka moneen vuoteen, kenties koskaan ole uppoutunut peliin näin syvällisesti(toki nyt on ollut lomalla aikaa) mutta julkaisusta asti jokainen hetki kun on ollut vapaata tullut pelattua pitkiä sessioita. Nykyisin pelailut on sellaisia nopeita 15min-60min sessioita jonkun pelin parissa, ehkä pelaamista 1-2h päivässä jos usein sitäkään. Tuohon nähden tämä veti kyllä mukaansa ihan täysillä ja tarina ja grafiikat ja kaikki oli vaan niin hyviä että ei malttanut ottaa sitä "normaalia" linjaa ja pelailla ties kuin monta viikkoa/kuukautta kunnes peli on läpi.

Ja edes kaikkia collectibleja löytänyt, pitää joskus uudella kierroksella mennä jonkun guiden kanssa keräillen, enää en toiste kiertele joka pusikkoa läpi ja kahlaa meren pohjia josko sieltä jotain löytyisi.

Jotain miinusta, ei varsinaisesti juonta spoilaa mutta pelimekaniikkaa:
Yhdessä välissä huomasin kun tuli hyvä taistelu ja vihollista puskee päälle ihan tosissaan että nyt pääsee kunnolla käyttämään pommeja ja muuta! Noh pari ekaa kertaa failasin ja sitten ajattelin että yritetään uudella taktiikalla -> noh alku samalla tavalla ja sitten... missä vitussa ne loput viholliset on? MISSÄ MUN INFECTEDIT ON? ............. ................ ..................... ........................... ....................... .........................

................

.............


................................................

Ainiin tässä on share nappi katsotaas tuosta viimeiset 15min. Katson parit ekat taistelut ja perus mobeja on ainakin muutama enemmän ja clickereitä on yhteensä 3 kun tällä viimeisellä kerralla kun taistelu meni läpi niin löytyy vain yksi ainut clickeri.

........................

Voi vittu kuka on keksinyt näin retardin pelimekaanikan että voivoi, se kuoli jo nyt 2 kertaa tässä taistelussa että vähennetäänpä vittu vihollisia seuraavalta kerralta heti kunnolla niin pääsee eteenpäin.

EI! Minulla on hard vaikeustaso ja haluan käyttää minulla olevia resursseja enkä todeta muutaman kuoleman jälkeen että selviänkin pistoolilla ja muutamalla meleehuitaisulla.

Vituttaa vieläkin vaikka taisin toissapäivänä pelata tuon kohdan. Järkevämpää olisi vaikka latausruudussa muistuttaa että voit aina vaihtaa gameplay-valikosta vaikeustasoa tai vaikkapa että pudotetaanko vaikeustasoa väliaikaisesti tämän taistelun ajaksi tai jotain.

.....

Tuon jälkeen aloin tallentamaan manuaalisesti aina ennen kuin huomasin että taistelu on tulossa, josko load gamella saisin autenttisen kokemuksen jos ensimmäisellä kerralla failaan eikä tarvitse pelin huomaamatta yrittää helpottaa peliä.
[/rant]

Edit: Juonesta pelin läpäisseille:
Minusta tarina oli todella hyvä, loppua kohden vaan tuntui että eikö tää lopu koskaan. Jaa vielä tämmöistäkin. Ja vielä tämä, eiku vielä tämä.
Mutta ainut hetki jolloin "vitutti" oli kun Abbyllä piti hakata Elliestä paskat pihalle teatterissa, yritin joka välissä tappaa Abbyn. :lol:
Harmillisesti peli vaan jatkui että eikait siinä sitten, onneksi Ellie selvisi kuitenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Ensimmäistä kertaa 30fps? aiheuttaa pientä huonon olon tunnetta, kameran kääntäminen blurraa niin perkeleesti, onko muut huomannu samaa, aivan silmiin sattuu kattoa tota, ikinä aikasemmin ei oo tällästä ollu. Onneks peli kuitenki maistuu, n. 8h takana. :)
 
Ensimmäistä kertaa 30fps? aiheuttaa pientä huonon olon tunnetta, kameran kääntäminen blurraa niin perkeleesti, onko muut huomannu samaa, aivan silmiin sattuu kattoa tota, ikinä aikasemmin ei oo tällästä ollu. Onneks peli kuitenki maistuu, n. 8h takana. :)
Asetuksista löytyy säädin tuon blurrin tehoon. Itse tiputin heti alkuun puoleen, enkä koskaan edes vertaillut eroja.
 
Nolliin laitoin kuten aina jos mahdollista. Ohjauskin tuntuu jotenkin terävämmältä ilman blurria. Meno maistuu aina vain paremmalta kun peli etenee. Ei mennyt odotus hukkaan.
 
The Last of Us Part II on PS4:n nopeimmin kaupaksi käynyt yksinoikeus – neljä miljoonaa kappaletta myyty

Viikko sitten kauppoihin saapunut The Last of Us Part II on päässyt nauttimaan vahvasta julkaisusta. Sony Interactive Entertainment hehkuttaa, että peliä myytiin kuluttajille asti kolmessa päivässä reilut neljä miljoonaa kappaletta


Tämä tekee siitä tähän asti nopeimmin kaupaksi käyneen PlayStation 4 -yksinoikeuden. Vertailukohtana mainittakoon, että titteliä aiemmin hallussaan pitänyt uusi God of War onnistui myymään kolmessa päivässä 3,1 miljoonaa kappaletta. Uncharted 4 vuorostaan ylsi ensimmäisellä viikollaan noin 2,7 miljoonan kappaleen myynteihin ja Horizon Zero Dawn 2,6 miljoonaan kahdessa viikossa.

The Last of Us Part II on PS4:n nopeimmin kaupaksi käynyt yksinoikeus – neljä miljoonaa kappaletta myyty
 
Läpi. Aivan uskomaton tarina. Yksi miehinen kyynel piti pyyhkiä poskelta äkkiä pois ettei rouva näe. Sanoisin että ei täyden kympin peli mutta tuo metacriticin 95/100 on julmetun lähellä miltä itsestä tuntuu nyt.

Huhhuh.

Ensin vitutti kyllä että laitettiin pelaamaan Abbyllä ja oikeastaan olin heti ajatusta vastaan että minut käännytetään nyt tykkäämään tästä pahiksesta. Mahtavasti saatiin kuitenkin solmittua tarina niin kuin edellisellä sivulla oli jo pohdittu eli koston kierre saatettiin päätökseen.

Ihan uskomatonta miten tuo piti koukussaan lopussa. 99% elokuvista on paskemmin kirjoitettuja ja tämä on kyllä yhdenlainen merkkipaalu että peli voi viedä täysin elokuvan paikan kun se tehdään kunnolla.
 
Läpi. Aivan uskomaton tarina. Yksi miehinen kyynel piti pyyhkiä poskelta äkkiä pois ettei rouva näe. Sanoisin että ei täyden kympin peli mutta tuo metacriticin 95/100 on julmetun lähellä miltä itsestä tuntuu nyt.

Huhhuh.

Ensin vitutti kyllä että laitettiin pelaamaan Abbyllä ja oikeastaan olin heti ajatusta vastaan että minut käännytetään nyt tykkäämään tästä pahiksesta. Mahtavasti saatiin kuitenkin solmittua tarina niin kuin edellisellä sivulla oli jo pohdittu eli koston kierre saatettiin päätökseen.

Ihan uskomatonta miten tuo piti koukussaan lopussa. 99% elokuvista on paskemmin kirjoitettuja ja tämä on kyllä yhdenlainen merkkipaalu että peli voi viedä täysin elokuvan paikan kun se tehdään kunnolla.
Tuo käännyttäminen oli siltäkin kannalta jännästi tehty, että ensimmäisessä Abbyn ja Ellien kaksintaistelussa pelataan Abbylla, mutta en halunnut tappaa Ellietä. Toisessa kohtaamisessa lopussa pelataan Elliellä, mutta en halunnut tappaa Abbyä.
 
Tuo käännyttäminen oli siltäkin kannalta jännästi tehty, että ensimmäisessä Abbyn ja Ellien kaksintaistelussa pelataan Abbylla, mutta en halunnut tappaa Ellietä. Toisessa kohtaamisessa lopussa pelataan Elliellä, mutta en halunnut tappaa Abbyä.
Joo, sama oli itsellänikin. Ensin en halunnut millään vahingoittaa Ellietä mutta lopuksi teki pahaa nyrkittää Abbyä. Huikeeta kyllä!

Mutta voi että se Noran tappamis kohtaus oli kans mahtavasti tehty. Jotenki se tilanne, punainen valaistus, ääninäyttely, kaikki... aah, ja tuli melkein God of War vibat siitä kun Ellie katsoo vain kameraan ja tulee neliö ruutuun joka indikoi että nyt lyödään ja lujaa.
 
Huh, karvan verran alle 27 tuntia siihen meni, mutta nyt peli pelattu läpi.

Olihan tämä kyllä todella hyvä peli. Hieno tarina ja komean näköistä meininkiä. Screenshotteja tuli näpsittyä pelin aikana sangen ahkerasti. Vuonna 2013 ostettu PS4 huusi ankarasti koko läpipeluun ajan, mutta onneksi sotaratsu kesti loppuun saakka. :tup:

Ihan en ymmärrä ennakkokohua, joka pelin ympärillä pyöri, mutta hyvähän se on, että ihmisillä riittää puhuttavaa. Aivan samanlaisia tuntemuksia tuli itselläkin kuin aiemmilla kommentoijilla. Aluksi Abbyllä pelaaminen ärsytti hieman - etenkin kun tajusin, että hahmollahan täytyy pelata varsin pitkään. Pikkuhiljaa omat sympatiat kääntyivät Abbyn puolelle, mutta hieman ristiriitaisin fiiliksin lähdin "lopputaisteluun" Ellietä vastaan. Vähän tuppasi hymyilyttämään, kun ei peli loppunutkaan tuon taistelun jälkeen vaan vielä kerran piti lähteä matkaan. Onneksi oikeakin loppu oli erinomainen ja yhtä hyvät fiilikset tästä pelistä jäivät kuin ensimmäisestäkin osasta.

Jännityksellä odotan, mitä Naughty Dog seuraavaksi saa aikaan.
 
Miltä tämä näyttää/ miten toimii perus PS4:lla vai vaatiiko Pro:n? Vitosta odotellessa...
 
Miltä tämä näyttää/ miten toimii perus PS4:lla vai vaatiiko Pro:n? Vitosta odotellessa...

Mitä vertailuvideota youtubesta katsoin ei juurikaan eroa. Pelasin normaalilla PS4 ja erittäin hyvältä näytti. Oma konsoli ei myöskään ole kovin äänekäs, ei häirinnyt/suhissut sen kovempaa kuin muillakaan peleillä.
 
Itse nyt noin 3/4 osaa pelanneena ihan hyvin on maistunut. Eihän tämä ihan 10 peli ole, mutta 8-9 tähän mennessä. Loppua on haukuttu, mutta sittenhän sen näkee.
 
Vieläköhän tän pelin myötä EA uskoo olleensa oikeassa EA Games President Says the Offline Single-Player Game is Finished kuitenkin reilu neljä miljoonaa kopiota myyty niin tuskin tekijät tietävät asioista.
Ei taida EA paljoo välittää mitä muut julkaisee kun taitavat puhua omista peleistä ja tämäkin uutinen sentäs 10 vuotta vanha

EA's Frank Gibeau Leaves Company
 
Siis miten irtautuneita todellisuudesta nuo ihmiset ovat? Luulevatko nuo oikeasti että Sony ja Naughty Dog tekisivät tuon. :rolleyes:
Jep. Iso osa ilmeisesti tykännyt pelistä, itse ainakin. Jos 4 miljoonaa kopiota on myyty ja parikymmentä tuhatta haluaa uutta stooria, niin tuskin saavat edes olan kohautusta.
 
Ylivoimainen enemmistö on tykännyt pelistä, eikä mikään ihme koska kyseessä on loistava peli. Vaikkapa How Long To Beat sivustolla tällä on 88% käyttäjäarviot, jotkut Metacriticin käyttäjäarviot kannattaa aina sivuuttaa, siellä on liikaa trolleja.
 
Itse pidin pelistä.
En muista milloin olisin ostanut viimeksi pelin täydellä hintaa mutta tämän kohdalla spoilerit tuntuivat olevan tavallista arempaa settiä. Toivottavasti spoileripelko ei ole uusi ase, jolla pelaajat saadaan juosten hakemaan omansa julkkarista.
Ylipäätään piti saada kärjessä olla kokemassa, mistä kansa oli saanut näin suuret raivarit.

Mielestäni Naughty Dog onnistui mahdottomassa...

Mielestäni Naughty Dog onnistui mahdottomassa riistäessään pelaajilta näiden mielestä korvaamattoman päähahmon ja saatiin kasvatettua yhden pelin aikana lähelle yhtä arvokas hahmo tyhjästä, johon samaistua. Jo aijemman tuotannon kanssa Naughty Dog on osittanut saavansa vaikka kauppajonossa käytävän keskustelun tuntumaan mielenkiintoiselta.
Kun sain Abbyn ohjattavakseni ja sitä vain jatkui ja jatkui, olisin saattanut alkaa saada tarpeekeseni, olinkin mutta siinä samalla hahmon taustat ja vastoinkäymiset olivat jo alkaneet avauta. Oikeastaan vasta ihan lopuilla sitä tajusi seisovansa myös Abbyn takana.
Lopputaistelussa jopa hitaasti huomasin antavani Abbyn iskujen viedä Ellien maahan ja olin valmis antamaan Ellien kuolla. Sääli, että peli ei rekisteöinyt tuota vaihtoehdoksi, vaan otti matsin uusiksi, kunnes voitin.

Jos ei tykkää Abbyn osioita, niin tunnen noiden pelaajien tuskan. Pelistä on heti merkittävä osa pilalla. Itsekkin yhä aprikoin, että oliko Joelin ihan pakko mennä. Ainakin se tapahtui liian aikaisin. Flashback muistojen olisi voinut suoda tapahtuvan tarinan kanssa järjestyksessä, niin Joelin kuolema olisi voinut kirpaista enemmän. Muutenkin tuo tarinan ripottelu eri järjestyksiin tuntuu helposti ohjaajan lisäkikalta, jos ei tunnne juonen olevan tarpeeksi nokkela.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä tullut mietittyä että ehkä olisi ollut parempi etteivät olisi tätä jatko-osaa tehneet. Joel on minun suosikki miespuolinen videopelihahmo ja sen kohtalo vituttaa kokoajan tätä pelatessa. Vaikka Abbyllä oli ymmärrettävä syy tappaa Joel niin silti vituttaa. Joel sentään tappoi Abbyn isän nopeasti eikä kiduttamalla. Myös vituttaa pelata Joelin murhaajalla. :cautious:
 
Itse pidin pelistä.
En muista milloin olisin ostanut viimeksi pelin täydellä hintaa mutta tämän kohdalla spoilerit tuntuivat olevan tavallista arempaa settiä. Toivottavasti spoileripelko ei ole uusi ase, jolla pelaajat saadaan juosten hakemaan omansa julkkarista.
Ylipäätään piti saada kärjessä olla kokemassa, mistä kansa oli saanut näin suuret raivarit.

Mielestäni Naughty Dog onnistui mahdottomassa...

Mielestäni Naughty Dog onnistui mahdottomassa riistäessään pelaajilta näiden mielestä korvaamattoman päähahmon ja saatiin kasvatettua yhden pelin aikana lähelle yhtä arvokkas hahmo tyhjästä, johon samaistua. Jo aijemman tuotannon kanssa Naughty Dog on osittanut saavansa vaikka kauppajonossa käytävän keskustelun tuntumaan mielenkiintoiselta.
Kun sain Abbyn ohjattavakseni ja sitä vain jatkui ja jatkui, olisin saattanut alkaa saada tarpeekeseni, olinkin mutta siinä samalla hahmon taustat ja vastoinkäymiset olivat jo alkaneet avauta. Oikeastaan vasta ihan lopuilla sitä tajusi seisovansa myös Abbyn takana.
Lopputaistelussa jopa hitaasti huomasin antavani Abbyn iskujen viedä Ellien maahan ja olin valmis antamaan Ellien kuolla. Sääli, että peli ei rekisteöinyt tuota vaihtoehdoksi, vaan otti matsin uusiksi, kunnes voitin.

Jos ei tykkää Abbyn osioita, niin tunnen noiden pelaajien tuskan. Pelistä on heti merkittävä osa pilalla. Itsekkin yhä aprikoin, että oliko Joelin ihan pakko mennä. Ainakin se tapahtui liian aikaisin. Flashback muistojen olisi voinut suoda tapahtuvan tarinan kanssa järjestyksessä, niin Joelin kuolema olisi voinut kirpaista enemmän. Muutenkin tuo tarinan ripottelu eri järjestyksiin tuntuu helposti ohjaajan lisäkikalta, jos ei tunnne juonen olevan tarpeeksi nokkela.
Tarinan osuuksien järjestystä olen miettinyt itsekin ja olen sitä mieltä, että se toimii hyvin näin. Osa Joelin flashbackeista oli tarinan toimivuuden kannalta pakko jättää myöhemmäksi ja osa taas voimisti pelaamisen aikana sitä tunnetta, miksi Ellie tekee tämän.

Olen nähnyt myös mietintöjä, että Abbyn tarinaa olisi pitänyt pohjustaa enemmän alusta lähtien, kun taas itse näen helposti miksi tarina kerrottiin näin. Pelaajien on tarkoituskin vihata Abbyä, kun sillä ruvetaan pelata, ja jos sympatiaa olisi rakennettu alusta lähtien tuota hahmoa kohtaan, paljon olisi menetetty asioiden vaikuttavuudessa ja oikeuttamisessa. Tarinan kannalta on hyvin kriittistä, että pelaaja oikeasti vihaa Abbyä, koska Elliekin vihaa, ja meidän on tarkoitus tuntea edes jossain määrin, että kosto on oikeutettu. Jotkut ehkä fanittivat liikaa Joelia näkemättä sen hahmon kompleksisia puolia eivätkä päässeet tuosta asiasta yli pelaamisen aikana. Jos välittää paljon jostakin hahmosta, monet saattavat puolustella sen tekoja äärimmäisyyksiin asti ja tuntevat sen osalta liikaa sympatiaa ("no kun sen tytär kuoli sillä tavalla" jne.).

Joelia voisi jollain tavalla verrata Walter Whiteen Breaking Badistä. Jotkut näkivät aina sarjan loppuun saakka Skylerin vittumaisena akkana, joka ei ymmärtänyt mistään mitään, koska me katsojat nähtiin tarina kerrottavan Walterin näkökulmasta ja ajateltiin, että Walter tekee asiat loppujen lopuksi perheen hyväksi. Todellisuudessa Walter valehteli ja manipuloi Skyleria, mikä aiheutti tuon vittumaisen käytöksen Skylerissa.

No, Joel näyttäytyy eri tavalla TLOU:ssa, mutta käytännössä me nähdään hänen tekevän päätökset samalla tavalla tunnesyistä, jotka me jotenkin pystytään oikeuttamaan, ja tunnemme sympatiaa häntä kohtaan, mutta todellisuudessa Joel teki aika raakoja tekoja, joista osa näytettiin ja joista osa oli vain pieni sivumaininta, ja sen lisäksi hän valehteli Ellielle, joka olisi halunnut kuolla rokotteen luomiseksi. Joel ei ollut missään nimessä täysin hyvä ihminen. Mutta ei myöskään täysin paha. Ihan niin kuin nähdäkseni lähes jokainen hahmo näissä kahdessa pelissä.
 
"Sony otti yhteyttä peliarvioijaan epäreiluksi kokemansa The Last of Us: Part II -arvion vuoksi"

Ei ihmekkään kun nämä Sony pelit saa hyviä arvosteluja jos tulee perästä noottia jos ei saa tarpeeksi hyviä pisteitä
 
Twiitissä 7 osaa jotka näkee klikkaamalla.



Redditissäkin threadeja miten täysin sokea pelaaja päässyt täysillä nauttimaan pelin mahtavasta juonesta ja kombatista.

Vasiten testailin niin on kyllä kattavat apuominaisuudet pelissä jos on ongelmia fysiikan kanssa. Käytän itse nuita high-contrast tiloja ja item radareita pelaamalla uudestaan läpi ja keräämällä kaikki kamat piiloista.
 
"Sony otti yhteyttä peliarvioijaan epäreiluksi kokemansa The Last of Us: Part II -arvion vuoksi"

Vähintäänkin kyseenalaista, että julkaisia ylipäätään ottaa yhteyttä arvostelijaan. Eikä ole unohtunut sekään, että Sonyn pestaama lakitoimisto jahtasi tubettajia vuotojen tiimoilta.
 
Eli tämä on siis suuri salaliitto jonka takana on iso paha Sony?

No tuskin mutta jotain hämärää aistin. Peliä markkinoidaan 10/10 arvosteluilla mutta youtubessa ja userscoressa peli lytätään lähes täysin. Eikä asiaa paranna että sony on ottanut yhteyttä arvostelijaan.

Täytyy varmaan itsekkin ostaa kyseinen peli ja katsoa mikä on todellusuus.
 
Paremminkin nämä ei uskalla sanoa negatiivista koska muuten menettää ilmaiset pelit ja kutsut pelien teastaamiseen
Niin ja WTC tornit räjäytettiin alas, ja lentokoneet olivat vain eteviä videoleikkauksia. Tai olisiko kuitenkin niin että ketään ei kiinnosta jonkun random juutubettajan kärkkäät kommentit joilla hakevat subeja?

Maksoiko Sony koko peliteollisuuden hiljaiseksi ja muutama youtubettaja paljasti mikä todellinen tilanne? Parhaillaan miljoonat TLOU2 pelaajat esittävät että peli on hyvä. Yksikään iso arvostelija ei uskalla sanoa pahaa pelistä koska menettäisivät 60e ilmaisen peliedun ja suolatikut. hmmm... :D
 
Niin ja WTC tornit räjäytettiin alas, ja lentokoneet olivat vain eteviä videoleikkauksia. Tai olisiko kuitenkin niin että ketään ei kiinnosta jonkun random juutubettajan kärkkäät kommentit joilla hakevat subeja?

Maksoiko Sony koko peliteollisuuden hiljaiseksi ja muutama youtubettaja paljasti mikä todellinen tilanne? Parhaillaan miljoonat TLOU2 pelaajat esittävät että peli on hyvä. Yksikään iso arvostelija ei uskalla sanoa pahaa pelistä koska menettäisivät 60e ilmaisen peliedun ja suolatikut. hmmm... :D
Vedit sitten foliohattuilun tähän mukaan. Vaikuttaa siltä, että mielestäsi Sony ei voi tehdä koskaan mitään pahaa tai kyseenalaista ja tlou2 on maailmankaikkeuden paras peli, jota ei saa arvostella?
 
Vedit sitten foliohattuilun tähän mukaan. Vaikuttaa siltä, että mielestäsi Sony ei voi tehdä koskaan mitään pahaa tai kyseenalaista ja tlou2 on maailmankaikkeuden paras peli, jota ei saa arvostella?
Niin sait siis tuon käsityksen kun epäilin Sonyn maksaneen koko peliteollisuuden hiljaiseksi... Erhm nyt taitaa jollakin olla vakavan reality checkin paikka! :D
 
Niin sait siis tuon käsityksen kun epäilin Sonyn maksaneen koko peliteollisuuden hiljaiseksi... Erhm nyt taitaa jollakin olla vakavan reality checkin paikka! :D
Ei, vaan kyse oli tästä:
"Sony otti yhteyttä peliarvioijaan epäreiluksi kokemansa The Last of Us: Part II -arvion vuoksi"

Vähintäänkin kyseenalaista, että julkaisia ylipäätään ottaa yhteyttä arvostelijaan. Eikä ole unohtunut sekään, että Sonyn pestaama lakitoimisto jahtasi tubettajia vuotojen tiimoilta.
Mielestäsi on ok, että laitetaan lakimiehet tubettajien kimppuun ja otetaan yhteyttä arvostelijaan, kun ei tullut tarpeeksi pisteitä?
 
6 tuntia takana, hyvin maistuu. Vaikeustasoa nostin normaalilta pykälää ylöspäin, enempi painetta taisteluun.Näyttely ja hahmojen ilmeet jne loistavimpia mitä nähnyt.

Voi vaan kuvitella minkänäköinen tämä olisi PS5/PC versiona kun näin hyvä PS4, arveluttiko tuleeko RDR2 lagi festi mutta framet pysyvät tasassa.
 
No tuskin mutta jotain hämärää aistin. Peliä markkinoidaan 10/10 arvosteluilla mutta youtubessa ja userscoressa peli lytätään lähes täysin. Eikä asiaa paranna että sony on ottanut yhteyttä arvostelijaan.

Täytyy varmaan itsekkin ostaa kyseinen peli ja katsoa mikä on todellusuus.
Antaa trollien lytätä rauhassa. Ei peli 10/10 mielestäni ole, mutta hyvä kuitenkin.
 
Niin mitä oikein nyt koitat vääntää. Eihän kyseinen arvostelija antanut edes pisteitä pelille. Lukeeko kukaan täällä nuita uutisia edes?
Ei ehdi lukemaan, kun pitää olla vihainen jostakin.

Joku Sonyn PR-henkilö halusi tiedustella tarkemmin syitä negatiivisille asioille ja tästä tuli jokin isokin juttu. Onhan tuo arvostelun perään kysyminen kieltämättä hassua, varmaan joku märkäkorva asialla.
 
Ite kyllä nostaisin tämän 10/10 peliksi jos arvosteluasteikko on 1-10, taasen jos mennään 1-100 niin 95 vois olla aika lähellä.
Kyllä tämä oli pitkästä aikaa semmoinen peli joka piti kunnolla otteessaan, pikkusen ois kyllä voinut juonta tiivistää, välillä vähän laahasi.

No tuskin mutta jotain hämärää aistin. Peliä markkinoidaan 10/10 arvosteluilla mutta youtubessa ja userscoressa peli lytätään lähes täysin. Eikä asiaa paranna että sony on ottanut yhteyttä arvostelijaan.

Täytyy varmaan itsekkin ostaa kyseinen peli ja katsoa mikä on todellusuus.

Tuolta voi käydä katsomassa lähes trollittomat käyttäjäarvostelut, tällä hetkellä vajaa 400 pisteytystä ja 88%.
Vain 0,47% prosenttia tuon sivuston käyttäjistä on jättänyt pelin kesken.

 
Viimeksi muokattu:
Ite kyllä nostaisin tämän 10/10 peliksi jos arvosteluasteikko on 1-10, taasen jos mennään 1-100 niin 95 vois olla aika lähellä.
Kyllä tämä oli pitkästä aikaa semmoinen peli joka piti kunnolla otteessaan, pikkusen ois kyllä voinut juonta tiivistää, välillä vähän laahasi.



Tuolta voi käydä katsomassa lähes trollittomat käyttäjäarvostelut, tällä hetkellä vajaa 400 pisteytystä ja 88%.
Vain 0,47% prosenttia tuon sivuston käyttäjistä on jättänyt pelin kesken.

Based on 369 User Ratings :)
 
Noh @The Nameless One - mitäs on itse tykkäät pelistä, paljonko antaisit pisteiksi?

Omasta mielestä monella tapaa poikkeuksellinen peli kyllä, graafisesti upea ja toiminta rautaa. Sisältöpuoli muuten, en nyt muista montaakaan peliä, jotka ois saanut funtsimaan asioita näin paljon. Pelin juonesta ja väkivallasta noin yleensä. Kokemuksena hieno kyllä, ainoa mikä vetää vertoja on RDR2 mielestäni. Oikeastaan ainoa, mikä rasitti hieman aluksi oli

takaumat, mutta niidenkin tarkoituksen sitten käsitti melko pian ja tavallaan ne oli ihan perusteltuja. Yleensä noi takaumat on vaan rasittavia peleissä kyllä, vaikka eipä niitä liikaa ole käytettykään.

Tässä pelissä väkivalta ja toiminta oli sen verran raakaa ja todentuntuista, että sitä rupes oikeasti miettimään sen oikeutusta, hahmojen motivaatiota ynnä muita asioita. Ja pidin siitäkin, että tässä ei ollut oikein 'hyvishahmoja' ollenkaan muutamaa poikkeusta lukuunottamataa. Tietysti pitää muistaa, että eletään mailmanlopun meininkiä ja vain kovin selviää, mutta silti. Ainakin peli laitto vähän eforttia siihen, ettei se toiminta ollut vaan pelkkää hupaa, niin kuin monessa pelissä on taipumus olla. Onnistuiko ND täysin siinä, en tiedä. Pitäs ehkä vetää toisen kerran sitten PS5:lla ja miettiä teemoja enempi ajan kanssa.
 
Noh @The Nameless One - mitäs on itse tykkäät pelistä, paljonko antaisit pisteiksi?

Omasta mielestä monella tapaa poikkeuksellinen peli kyllä, graafisesti upea ja toiminta rautaa. Sisältöpuoli muuten, en nyt muista montaakaan peliä, jotka ois saanut funtsimaan asioita näin paljon. Pelin juonesta ja väkivallasta noin yleensä. Kokemuksena hieno kyllä, ainoa mikä vetää vertoja on RDR2 mielestäni. Oikeastaan ainoa, mikä rasitti hieman aluksi oli

takaumat, mutta niidenkin tarkoituksen sitten käsitti melko pian ja tavallaan ne oli ihan perusteltuja. Yleensä noi takaumat on vaan rasittavia peleissä kyllä, vaikka eipä niitä liikaa ole käytettykään.

Tässä pelissä väkivalta ja toiminta oli sen verran raakaa ja todentuntuista, että sitä rupes oikeasti miettimään sen oikeutusta, hahmojen motivaatiota ynnä muita asioita. Ja pidin siitäkin, että tässä ei ollut oikein 'hyvishahmoja' ollenkaan muutamaa poikkeusta lukuunottamataa. Tietysti pitää muistaa, että eletään mailmanlopun meininkiä ja vain kovin selviää, mutta silti. Ainakin peli laitto vähän eforttia siihen, ettei se toiminta ollut vaan pelkkää hupaa, niin kuin monessa pelissä on taipumus olla. Onnistuiko ND täysin siinä, en tiedä. Pitäs ehkä vetää toisen kerran sitten PS5:lla ja miettiä teemoja enempi ajan kanssa.
Minä antaisin siinä noin 5-6/10


Pelissähän Abby oli se voittaja joka sai kostonsa ja oli se oikea voittaja
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 212
Viestejä
4 486 019
Jäsenet
74 182
Uusin jäsen
jampp-77-

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom