PÌÎUW®[ªøËrhl¾ÇÌ°1¿¼
MurottajaSince2004
- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 5 606
Tämä olisi hyvä oma topic, mutta suurimmat syyt on algoritmeissa ja laskentatehossa. Hyvät algoritmit on raskaita jotka simuloisivat esim laumaa ja ne vaativat paljon laskentatehoa että usean yksikön toiminnot suoritettaisiin maksimissaan yhdessä millisekunnissa ettei framesta menisi aikaa AI:lle liikaa.2020 jo mutta ei vieläkään pystytä tekemään kunnon tekoälyä peleihin. Mistäköhän se johtuu? En tiedä pelinkoodauksesta mitään mutta jos se sitten on vaan niin mahdotonta tehdä.
Konsoleilla AI:lle suodaan palanen vuoden 2013 vuoden mobiiliprosessorin yhdestä coresta, kun tarvetta olisi laskentateholle joka olisi luokkaa tuleva nVidia Ampere (tehonkulutus 350W) joka laskisi pelkästäänm neuroverkko-AI-analyysi-algoritmia.