Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Minulla on vähän tätä varten asennettuna kaksi eri Skyrimia: vanha versio satunnaista modien kokeilemista varten ja Special Edition, jota pelaan muokkaamattomana.Ärsyttää. Skyrim päivittynyt ja nyt en pääse modien kanssa pelaamaan ennen kuin kerkeävät saamaan ajantasalle Skse64:n.
Loresta oon kyllä täysin kujalla, mutta ei ole kyllä haitannut ollenkaan pelaamista.
Oon itse enemmän tuota Forgotten Realms lorea seurannut aiemmin. Ajattelin ihan tämän Skyrimin pelata ensin sokkona läpi ja katsoa sitten että jos pitää sivistää itseään lisää.Pelisarjan lore on yksi kattavimmista, mitä itselle on vastaan tullut. Toki pientä retconnausta on eri pelien välillä jouduttu tekemään, mutta kokonaisuus on silti pysynyt varsin eheänä. Itse olen toistakymmentä vuotta pelannut TES-pelejä ja yhä edelleen opin uusia asioita loresta.
Jos lore kiinnostaa ja haluaa oppia siitä luontevasti, kannattaa lukea niitä lukemattomia kirjoja pelin sisällä. Pelin ulkopuolella loresta voi lukea eri sivustoilta kuten UESP eli Unofficial Elder Scrolls Pages ja The Imperial Library.
Edelleenkään ei taida yli 60fps saada kunnolla toimimaan?
On kyllä huomattavasti sulavempi jos on käytössä 120/144 (ihme). Viimeksi pelatessa ei ainakaan toiminut, tehtäviä ei saanut aina läpi jne.Miksi pitäisi saada toimimaan? Ei ole mikään nopeatempoinen online peli ettäkö siitä olisi pienintäkään hyötyä
Pitäisi toimia: Monitor Refresh Rate UncapEdelleenkään ei taida yli 60fps saada kunnolla toimimaan?
Sinitar Gamingin massiivinen Skyrim-modi Apotheosis on lähestymässä valmistumistaan, minkä kunniaksi tuotoksesta julkaistiin hiljattain uusi traileri.
Apotheosis on tekijöidensä mukaan Skyrimiin saapuva laajennus, joka vie pelaajat Oblivionin 16 eri valtakuntaan ja Dreamsleeveen, jossa tämä joutuu kokoamaan uusiksi Lorkhanin sydämen. Modi tarjoaa täysin ääninäytellyt tehtävät ja hahmot, yksilöllisiä pomotaisteluja omine mekaniikkoineen sekä uusia varusteita ja aseita kerättäväksi. Lisäksi modin 16 eri aluetta on tutkittavissa vapaassa järjestyksessä.
Myöhemmin tänä vuonna julkaistava modi saapuu toistaiseksi ainoastaan pc-pelaajien käyttöön. Konsoliversiot ovat kuitenkin suunnitteilla.

Mitäs ENB presettiä suositellaan. Aloittelin juuri ihan alusta Special Editionia... Mitään ENB ei ole ladattuna, joten otetaan mielipiteitä ja ehdotuksia vastaan.
Suurin osa PS4 peleistä on yhteensopivia PS5 kanssa niin välttämättä uutta Skyrim julkaisua ei edes tarvita.
Tarinamodeista suosittelen asentamaan ainakin Legacy of the Dragonborn. Roolipelaa arkeologia ja samalla saa museon muodossa hyvän säilytyspaikan lukemattomille kamoille ja artefakteille, joita matkan varrella kertyy.
LotD:n SSE-versio ei sisällä vakiona Moopaths to Elsweyriä, suosittelen sitä kaveriksi.
LotD on yhteensopiva monien muiden tarinamodien kanssa, mutta kannattaa tietenkin tarkistaa tapauskohtaisesti. LotD lisää automaagisesti yhteensopivien tarinamodien kamoille säilytyspaikat museoon.
Muita kokeilemisen arvoisia tarinamodeja ovat mm. Forgotten City ja Wheels of Lull.
Muistelisin tuonkin asentaneeni mutta pitää tarkistaa, äsken pelailin jonkun tunnin tms ulkomaailmassa ilman kummempia hidasteluja, mutta toisaalta ei siihen kyllä isompaa tappeluakaan tms mahtunutVaikuttaisi "monen modin hidastumis"-bugilta, koitas tuota:
![]()
Usein sekoittuu tähän. Puolisen vuotta aikaa kun pelasin, että en ole varma korvaako tämä jo kokonaan aiemman.Muistelisin tuonkin asentaneeni mutta pitää tarkistaa, äsken pelailin jonkun tunnin tms ulkomaailmassa ilman kummempia hidasteluja, mutta toisaalta ei siihen kyllä isompaa tappeluakaan tms mahtunut
Niinpä sekoittuu nytkin kun tarkistin, eli tämä on asennettu, tuota aiempaa ei. Pitää testata.Usein sekoittuu tähän. Puolisen vuotta aikaa kun pelasin, että en ole varma korvaako tämä jo kokonaan aiemman.
![]()
SSE Engine Fixes (skse64 plugin)
skse64 plugin to fix various issues with the Skyrim Special Edition engine.www.nexusmods.com
Vigilant taitaa olla paras tarinamodi millekkään pelille koskaan. Uskomaton määrä oikeaa lorea, upea musiikki ja mahtavat taistelut. Kylmiä väreitä tuli monessa kohtaa, varsinkin Penilal Whitestraken muistoissa. Act 2 vai oliko se 3, missä hiippailtiin siellä talossa, on yksi pelottavimmista pelikokemuksista.![]()
Darkend
[b][center]Travel to the new island of Pharos, explore detailed environments, fight new enemies and discover an Ancient set of weapons of incredible power.No quest, no holding hand, heavily inspwww.nexusmods.com
Tuo on minulla tarinamodeista seuraavana, mutta Vigilante ahmaisi sen verran aikaa, että pelailen nyt hetken ihan Skyrimin pääpelin puolelta tehtäviä. Bruma on asennettuna myös jo valmiiksi. Tuo Wheels of Lull vaikutti kuvien perusteella jännälle, joten laitoin lataukseen.
Vigilantissa menee hyvän aikaa ennen kuin se kunnolla alkaa. Ensimmäinen osio on yhtä juoksupoikailua, mutta huikeita hetkiä modi tarjosi. Enemmän ehkä kuitenkin vain, jos soulsit iskee.
Näyttäisi vieläkin tarvitsevan molemmat. SSE Fixes kommenteista:Niinpä sekoittuu nytkin kun tarkistin, eli tämä on asennettu, tuota aiempaa ei. Pitää testata.
Juu, asensin tuon ja tuntui aluksi kaikin puolin sulavammalta, mutta kyllä sieltä löytyi aika nopeasti tilanne, missä suorituskyky tippui lopulta ihan sinne 10 FPS paikkeille.Näyttäisi vieläkin tarvitsevan molemmat. SSE Fixes kommenteista:
"To everyone else I am no expert but what I can say is I had SSE Fixes SKSE64 and bug fixes installed and was still getting fps drops, installed this mod and I am back to a solid game."
Tuossa vielä se syy miksi monella modilla fps saattaa tippua ihan randomisti:
"There is a bug in game code where if you have more than a few dozen ESP or ESM plugins installed the game FPS will become much lower in some areas. The ESP or ESM file content does not matter at all they can be empty dummy plugins with no masters. This happens because there are at least 4 nested iteration loops the game does in every frame and the lowest loop iterates for each plugin installed, normally this wouldn't be an issue but this code runs on multiple threads and for each plugin it locks a mutex every time, this is very slow. It's not even really a bug, just bad implementation."

Voit vielä varmistaa että ongelma johtuu tuosta jos voit äkkiä alusta päästä samoihin kohtiin missä tuota FPS laskua tapahtuu.Sen verran kattelin tuota aiempaa logia, että näemmä saveen on jäänyt kyllä jotain roskaa, kun pitkät rivit Harvest Overhauliin ja Complete Alchemy and Cooking Overhaul -setteihin liittyviä varoituksia tyyliin "[06/18/2020 - 03:13:25PM] Warning: Could not find type CACO_AlchemyRecipeScript in the type table in save"
Poistin siis nuo modit jossain kohtaa.
En siis epäile että nuo olisivat syyllisiä hidasteluihin, vain että jotain moskaa on jäänyt. Koitan muistaa seuraavalla kerralla jos/kun hidastuu lopettaa samoin tein ja toivoa että viimeisimmät login setit liittyvät asiaan, josko siellä jotain olisi.Voit vielä varmistaa että ongelma johtuu tuosta jos voit äkkiä alusta päästä samoihin kohtiin missä tuota FPS laskua tapahtuu.
Harvinaista että tuolla tavalla reagoi kuitenkin, en kyllä koskaan poistanut modeja kesken roundin koska siitä oli varoitettu niin useaan otteseen mutta luulin ongelman tulevan vain pelin epävakaana toimintana(CTD/freesh)
Edit: Ja voisikohan siinä tosiaan olla jotain perää, että quicksaven käyttö pissii juttuja, äsken vedin loppu saarthalin alakertoineen läpi ilman ihmeempiä nikotteluja. Paitsi se että ne lasikirveet ei ole vieläkään läpinäkyviä.
Mille versiolle se on päivitetty?Voiko tosiaan olla joku achievementit modien kanssa palauttava kikkare syyllinen?
Äsken rupesi suorituskyky taas näyttämään huonolta niin tallensin ja lopetin, Papyruksessa suurin piirtein oikeaan aikaan tai vähän ennen tasan yksi entry:
[06/20/2020 - 07:40:40PM] Info: *Achievement 25 awarded - a winnar is you!*
Onnistuin myös poistamaan tuon 60 fps lockin muuttamalla yhdestä tiedostosta tiettyjä arvoja ettei game enginen fysiikat mene sekaisin.
Sillä, että fysiikat ei enää sekoa, ei paskaakaan merkitystä. Se on vain näkyvin oire 60fps ylityksestä aiheutuvista ongelmista. Ne hitaasti ilmestyvät ongelmat ovat kiljoona kertaa pahempia. Pienet "arvojen säädöt" ei estä esim. skriptien, questien, ym. hajoamista 60fps ylityksen takia.
Oikeasti, pitäkää se hemmetin 60fps rajoitus päällä! Sitä ei voi korjata ilman totaalista pelimoottorin remonttia.
140 h ilman ongelmia.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.