The Elder Scrolls V: Skyrim

Juu, kyllä tässä havok ainakin vielä ennen oli.
 
Omalla koneella ei varmaan ole koskaan pyörinyt yhtä hyvin Skyrim. Paremman näköinen tuo on kuin vakio, mutta uskoisin, että naama ja hius modeja alkaa tulla aika nopeaan tahtiin. Sama lienee totta varusteillekin (panssarien tekstuurit ovat luvattoman suttuisia)

Ja se pakollinen törkeä spoiler:
Nopein tapa saada sneak tappiin on pelata pelin alkua siihen kohtaan, jossa alun kaverisi kysyy mitä karhun kanssa tehdään (tapa tai hiivi ohi). Tässä vaiheessa kaiva tikari käteen, sneak päälle ja sitten puukotat kaveriasi selkään kunnes sneak 100 on tosiasia. Kaveri ei kuole, eikä ärsyynny, joten homma on nopea ja helppo. Pelissä ei taida tulla myöhemmin vastaan yhtään paikkaa, jossa homman voisi hoitaa nopeammin.
Aivan mahtava ja vaikka 1000h takana pelissä (normi)niin en olisi tuota koskaan keksinyt:lol:
No pitää yrittää nautti näistä pohjois Karjalan metsistä pari viikkoa ja sitten päästä se version kimppuun
 
Ja se pakollinen törkeä spoiler
Nopein tapa saada sneak tappiin on pelata pelin alkua siihen kohtaan, jossa alun kaverisi kysyy mitä karhun kanssa tehdään (tapa tai hiivi ohi). Tässä vaiheessa kaiva tikari käteen, sneak päälle ja sitten puukotat kaveriasi selkään kunnes sneak 100 on tosiasia. Kaveri ei kuole, eikä ärsyynny, joten homma on nopea ja helppo. Pelissä ei taida tulla myöhemmin vastaan yhtään paikkaa, jossa homman voisi hoitaa nopeammin.
En kyllä ole ikinä itse ymmärtänyt tällaista huijaamista, aivan sama kun kirjottaisi konsoliin suoraan komennon jolla sneakki nousee sataseen. Sneakki tosin muutenkin on niin helvetin overpowered skill, että vie kyllä peli-ilon aika täydellisesti jos alusta asti tapissa. </mielipide>
 
En kyllä ole ikinä itse ymmärtänyt tällaista huijaamista, aivan sama kun kirjottaisi konsoliin suoraan komennon jolla sneakki nousee sataseen. Sneakki tosin muutenkin on niin helvetin overpowered skill, että vie kyllä peli-ilon aika täydellisesti jos alusta asti tapissa. </mielipide>
Toi on vähän sama kun mennä Anivilissa (Oblivion) erään talon yläkertaan. Vääntää kuminauhalla ohjaimen tatti johonkin viistoon ja kun ukkeli veti sneakki ympyrää, tuli nukkuvasta trainerista maks sneakki skilli :)
 
Toi on vähän sama kun mennä Anivilissa (Oblivion) erään talon yläkertaan. Vääntää kuminauhalla ohjaimen tatti johonkin viistoon ja kun ukkeli veti sneakki ympyrää, tuli nukkuvasta trainerista maks sneakki skilli :)
Jep, tän muistan itsekin Oblivionista. Piti myös hyppiä 24/7, että Acrobatics kehittyy hyvää vauhtia :smoke:
 
En kyllä ole ikinä itse ymmärtänyt tällaista huijaamista, aivan sama kun kirjottaisi konsoliin suoraan komennon jolla sneakki nousee sataseen. Sneakki tosin muutenkin on niin helvetin overpowered skill, että vie kyllä peli-ilon aika täydellisesti jos alusta asti tapissa. </mielipide>
Unohdit, että tuolla on myös oma varjopuolensa, joka voi olla aika hankala jos sitä ei tajua ottaa huomioon joten kyseessä on vähän kaksiteräinen miekka. Minä tein sen ja tiedän, että se iskee naamalle aika pitkään ennenkuin pystyn tasaamaan sen aiheuttaman efektin. Erityisesti kun vaikeustaso on master.
 
Mites on modien laita special editionissa, steam workshop tukea ei taida ainakaan vielä olla?
 
Unohdit, että tuolla on myös oma varjopuolensa, joka voi olla aika hankala jos sitä ei tajua ottaa huomioon joten kyseessä on vähän kaksiteräinen miekka. Minä tein sen ja tiedän, että se iskee naamalle aika pitkään ennenkuin pystyn tasaamaan sen aiheuttaman efektin. Erityisesti kun vaikeustaso on master.
Tokihan se vaikeutta boostaa, mutta sneakki vaan rikkoo koko pelin aika nätisti muutenki. Satasella pystyy about kävelemään vihuja päin eikä nää huomaa. Elder Scrollssien hiippailuissahan on aina se ongelma, että se perustuu vain noihin statseihin eikä kenttiä ole suunniteltu sen mukaan niinkuin kunnon sneakki-peleissä.
 
Onneksi olkoon, rikoit tuolla tavalla tallennuksen pysyvästi.
Kiitos kiitos!
Eipä tässä nyt tosiaan mikään muu ole vielä muuttunut entisestä, paitsi noita imperialistisikojen vankikuljetuksia tulee taas vastaan. Niin ja puuttuvia romuja, mutta se nyt ei juuri jaksa edes kiinnostaa. Tutkaillaan mitä muuta tulee vastaan, jos tulee!

Toki jos itselläsi on tallennuksen siirtoon joku ns. oikea tapa, niin jaa tämä ihmeessä.

Alusta voi taas aloitella sitten joskus, kun tämä kikkailukierros alkaa riittämään.
 
Tokihan se vaikeutta boostaa, mutta sneakki vaan rikkoo koko pelin aika nätisti muutenki. Satasella pystyy about kävelemään vihuja päin eikä nää huomaa. Elder Scrollssien hiippailuissahan on aina se ongelma, että se perustuu vain noihin statseihin eikä kenttiä ole suunniteltu sen mukaan niinkuin kunnon sneakki-peleissä.
Ei muuten pysty kävelemään. Siinä vaiheessa tarvitset jo maksatut speak perkit ja kunnon sneak kamat niskaan. Kumpaakaan minulla ei vielä ole. Skillin nostin, koska Skyrimin taitosysteemi on suunnitelty melkoiseksi grindiksi ja siihen kuluvalle ajalle minulla on muutakin käyttöä (työ rajoittaa vapaa-aikaa). Joka tapauksessa Skyrimin sneak on älykkäämmin suunniteltu kuin ESO:ssa, jossa jonkun pahuksen ympyrän sisään mennessä se rikkoutuu automaattisesti.
 
Toki jos itselläsi on tallennuksen siirtoon joku ns. oikea tapa, niin jaa tämä ihmeessä.

Tallennus siirretään sellaisenaan ja samoja modeja käytetään SE:ssä. Jos modeja ei ole SE:lla saatavilla, tallennusta ei siirretä.
 
Ei muuten pysty kävelemään. Siinä vaiheessa tarvitset jo maksatut speak perkit ja kunnon sneak kamat niskaan. Kumpaakaan minulla ei vielä ole. Skillin nostin, koska Skyrimin taitosysteemi on suunnitelty melkoiseksi grindiksi ja siihen kuluvalle ajalle minulla on muutakin käyttöä (työ rajoittaa vapaa-aikaa). Joka tapauksessa Skyrimin sneak on älykkäämmin suunniteltu kuin ESO:ssa, jossa jonkun pahuksen ympyrän sisään mennessä se rikkoutuu automaattisesti.
Joo ei tainnut ihan pystyäkkään, vierähtänyt jo hetki siitä kun viimeksi Skyrimiä tuli pelattua. Joka tapauksessa aika näkymätömäksi sillä Sneak 100:llakin muuttuu jos edes vähän eteensä välillä katselee. Eihän siinä toki mitään jos sellaisesta menosta tykkää, imo vaan rikkoo jo ennestään rikkinäisiä mekaniikoita ihan liikaa.
 
Voisi oikeastaan kokeilla pelata se läpi niin, että niskassa on vaan jotkut kaavut. Se dragonbone panssari miljoonalla enchantilla on niin ylivoimainen, että se ei ole enää hauskaa.
 
Huh, ilmeisesti Special Editionissa äänenlaatua on downgradettu oikein urakalla:

Voisi oikeastaan kokeilla pelata se läpi niin, että niskassa on vaan jotkut kaavut. Se dragonbone panssari miljoonalla enchantilla on niin ylivoimainen, että se ei ole enää hauskaa.
Jep, Skyrimissä kyllä saa todella helposti itsestään naurettavan ylivoimaisen.
 
Ei saatana, taas parempien laitteistojen omistajat saavat kärsiä, jotta äänet saadaan halpispurkeilla säädyllisiksi. No onneksi tuon saanee viimeistään modeilla korjattua.
 
Kieltämättä ainakin tuon ääninäytteen perusteella äänenlaatu on vedetty vessasta alas. Liika kompressio on liikaa.
 
Tallennus siirretään sellaisenaan ja samoja modeja käytetään SE:ssä. Jos modeja ei ole SE:lla saatavilla, tallennusta ei siirretä.
No juu, riippunee vakavuus myös asennettujen modien tyypistä. Itsellä oli ehkä juuri yksi ase- ja haarniskamodi, skyui ja sen jälkeen pelkkiä graffanparannusmodeja (tekstuurit, parallax, enb). Unofficial pätsit nyt tietty lisäksi, mutta sehän löytyi samantien myös spessuedissönille.
Mitään "tasapainotus", tai muita pelimekaniikkaa kopeloivia modeja en ole koskaan käyttänyt.
 
Huh, ilmeisesti Special Editionissa äänenlaatua on downgradettu oikein urakalla:
Tuossa on varmaan järkeä konsoleita ajatellen kun tila ja kaikki muu on kortilla, mutta aika laiskaa tempaista sama paska myös PC-pelaajien "iloksi". Minulla on koneessa 32 gigaa muistia juuri siksi, että ei tarvitse tinkiä toimivuudesta tai laadusta.

Ilmankos se pelin koko on saatu pidettyä niin hyvin alkuperäisen tasolla. Wav äänet kun vievät tilaa aika mukavasti. Olisivat laittaneet edes flac äänet, jos kerran piti pakata.
 
Onkohan olemassa mitään "headshot" modia joka antaisi isommat damaget kun päähän osuu.
Itsehän pelaan lähes aina archery+twohanded combolla. Maagina sitten homma menee liian paljon alterin leikiksi(perus taiat vain munattomia tai sitten en vain osaa)
 
No juu, riippunee vakavuus myös asennettujen modien tyypistä. Itsellä oli ehkä juuri yksi ase- ja haarniskamodi, skyui ja sen jälkeen pelkkiä graffanparannusmodeja (tekstuurit, parallax, enb). Unofficial pätsit nyt tietty lisäksi, mutta sehän löytyi samantien myös spessuedissönille.
Mitään "tasapainotus", tai muita pelimekaniikkaa kopeloivia modeja en ole koskaan käyttänyt.
Jos noin on, niin saatat olla selvinnyt siitä siirrosta. Jos olisi ollut jotain muuta, niin se luultavasti olisi solmussa.
 
Onkohan olemassa mitään "headshot" modia joka antaisi isommat damaget kun päähän osuu.
Itsehän pelaan lähes aina archery+twohanded combolla. Maagina sitten homma menee liian paljon alterin leikiksi(perus taiat vain munattomia tai sitten en vain osaa)
Ei varmaan. Se jousi on niin ylitehoinen jo nyt, että siihen tuskin tarvitaan boostereita. Dragonbone bow kaikilla boostereilla one shottaa useimmat mosat ainakin sneakilla
 
Onkohan olemassa mitään "headshot" modia joka antaisi isommat damaget kun päähän osuu.
Itsehän pelaan lähes aina archery+twohanded combolla. Maagina sitten homma menee liian paljon alterin leikiksi(perus taiat vain munattomia tai sitten en vain osaa)
En kyllä ymmärrä miten ihmeessä tätä ja muita ruumiinosa-damage-juttuja ei ympätty jo perus Skyrimiin kun Fallout 3:ssa kuitenkin jo oli.
 
En kyllä ymmärrä miten ihmeessä tätä ja muita ruumiinosa-damage-juttuja ei ympätty jo perus Skyrimiin kun Fallout 3:ssa kuitenkin jo oli.
Eipä tuo realismi turhaan muutenkaan Skyrimia haittaa. Lasautat jotain mosaa jääpuikolla läpi ruumiista niin se tulee edelleen päälle vaikka se puikko olisi puoliksi ulkona selkärangasta
 
Realismi ei kuulu roolipeleihin.
Kieltämättä haittaisi pelinautintoa jos ensimmäinen vastaatuleva perusrosvo onnistuisi ampumaan sinua päähän sillä perusjousella ja kuolisit ensimmäiseen osumaan. Ja parempaa jouseen ei riittäisi se, että se on tehty jostain eksoottisesta materiaalista, vaan sinulla pitäisi olla lisää habaa sen käyttöön koska se lisäteho ei tule pelkästä materiaalista
 
Jaha, modaajien mukaan Bethesda on vetänyt muuallakin siitä mistä aita on matalin. Kuulema suurin osa tekstuureista on vaan skaalattu tuplaksi mikä tuskin suuremmin laatua parantaa. Haistan noin miljoonan tekstuurimodin vyöryn olevan tulossa.

Ja ekat nude modit ovat jo kuulema pervertikkojen ilona.
 
Itsehän tietenkin odotan ainoastaan, että milloin Schlongs of Skyrim julkaistaan spesiaaliversiolle...
 
Kieltämättä haittaisi pelinautintoa jos ensimmäinen vastaatuleva perusrosvo onnistuisi ampumaan sinua päähän sillä perusjousella ja kuolisit ensimmäiseen osumaan. Ja parempaa jouseen ei riittäisi se, että se on tehty jostain eksoottisesta materiaalista, vaan sinulla pitäisi olla lisää habaa sen käyttöön koska se lisäteho ei tule pelkästä materiaalista
Noh, ei kaikkea tarvi vetää iha noin överiksi. Uusissa Fallouteissa toimii loistavasti systeemi jossa voit ammuskella ja ottaa damagea eri kehonosiin ja sen voisi mun puolesta copypastea melkein suoraan Elder Scrollssiinkin. Skyrimiin kyllä löytyy jotain locational damage modeja, mutta muistaakseni hieman bugisia.
 
Jaha, modaajien mukaan Bethesda on vetänyt muuallakin siitä mistä aita on matalin. Kuulema suurin osa tekstuureista on vaan skaalattu tuplaksi mikä tuskin suuremmin laatua parantaa. Haistan noin miljoonan tekstuurimodin vyöryn olevan tulossa.

Ja ekat nude modit ovat jo kuulema pervertikkojen ilona.
No ainakin palanut puu, lumi ja kivi tekstuurit pisti alussa silmään. Eli vaatii modeja, tosin tämän tiesi jo Fallout 4:sta että tekstuurit on kakkendaalia....

Tosin CBBE bodyllä vedelty rundia... Tein itse paketin Normi Skyrimin Modeista :)
 
Viimeksi muokattu:
Unofficial patchissä on ilmeisesti bugeja: sudet / koirat eivät hyökkää, osa katoista vilkkuu, tahkossa on vihreä läikkä ja sen sellaista pientä. Uusi versio siitä on varmaan tulossa aika pian.

Bethesda ei ole muuten fiksannut SE:ssä muuta kuin yhden typon ja hienosäätänyt yhtä questiä eli kaikki vanhat tutut bugit ovat edelleen pelissä.
 
Alkufiilikset PS4-versiosta: tämmöisenä pelin konsoliversiot olisi pitänyt aikoinaan julkaista! Peli pyörii tasaisella ruudunpäivityksellä ja kaikki toimii (ainakin toistaiseksi) niin kuin pitääkin. Tosin saa nähdä että onko sitä samaa ongelmaa kuin edellisellä konsolisukupolvella eli mitä pidemmälle pelissä etenet, sen nykivämpi pelikokemus ja pitemmät latausajat. Hyvältä kuitenkin vaikuttaa näin alkuun ja latausajat on ihan inhimilliset ja aika lailla samat kuin omalla koneella (kyseessä läppäri).

Modit kiinnostaisivat, mutta lähden trophyhunttaamaan. Vasta platinum trophyn jälkeen on aika laittaa modit testiin. Koetaan Skyrim taas semmoisena kuin se on tarkoituskin. On tuo hieno peli edelleenkin ja ihan vanillanakin, vaikka takana semmoiset tuhat tuntia Skyrimiä joista suurin osa modikierroksia.

Mitä pelin grafiikkaan tuleen, niin maisemat ja erinäiset valot on todella nättejä. Ulkona liikkuessa peli on hienon näköinen, sisätilat (dungeonit jne.) sekä hahmot sen sijaan ei juurikaan eroa alkuperäisestä. Kyllä tämä hyvä ostos on, Besthesdan orja kun olen. Olisivat voineet kyllä samalla päivitellä nuo bugit kuntoon, tuntuu vähän hölmöltä että ne samat kikkareet on edelleen pelissä, vaikka unofficialt patchit on olleet olemassa jo ties kuinka kauan aikaa. Niin ja SkyUI:ta kaipailen. Pelin oma UI on ihan ok, mutta auttamattoman epäkäytännöllinen.

Yksi ongelma meikäläisellä kuitenkin tämän PS4-version kanssa on. Pelin HUD on jostakin syystä helkutin "iso" niin että osa teksteistä jo kuvasta katoaa ikään kuin liian "reunaan" televisiota. Sen vuoksi osa teksteistä tulee vain osittain näkyviin. Esim. Witcher 3:ssa HUD:ia pystyi asetuksista skaalaamaan, joten jotakin samanlaista toivoisin tähän. Tai sitten meikä on vaan urpo jo tuon saa säädettyä jotenkin, mutta näin muutaman perjantaioluen vaikutuksesta humaltuneena en vain tajua etta mikä on homman juju.
 
Unofficial patchissä on ilmeisesti bugeja: sudet / koirat eivät hyökkää, osa katoista vilkkuu, tahkossa on vihreä läikkä ja sen sellaista pientä. Uusi versio siitä on varmaan tulossa aika pian.

Bethesda ei ole muuten fiksannut SE:ssä muuta kuin yhden typon ja hienosäätänyt yhtä questiä eli kaikki vanhat tutut bugit ovat edelleen pelissä.
Ja Steamissa hintana 40€ uusille pelaajille. :D On niillä otsaa.
 
Ihan hyvää settiä. Alkuperäinenkin julkaisu oli täynnä ongelmia ja sitä parsittiin kokoon matkan varrella kuin jotain betaa. 5 vuotta myöhemmin julkaistaan "paranneltu" versio, josta löytyy kaikki sama paska, joka jäi edelliseen versioon ja sen lisäksi ollaan saatu lisättyä uusia ongelmia :D :D
 
Kyseessä ei olisi BGS:n peli ilman paria (tuhatta) bugia. :p Perinteitä on kunnioitettava.
 
Itse kyllä hieman ihmettelen, että miten bethesda on saanut ympättyä vielä lisää bugeja skyrimiin, kerta FO4 oli jo julkaisussa melkein vähäbugisempi kuin Skyrim 1.9.32 versiossaankaan. Luulisi että ne olisi edes jotakin korjannut.
 
Saisi tulla kyllä pian kunnon parallax-modi, skyui ja tuo mesh improvement -modi
 
Saisi tulla kyllä pian kunnon parallax-modi, skyui ja tuo mesh improvement -modi
Otin Mod Organizerista tuon normiskyrimiin asennetun Static Mesh Improvement Modin ja Bling Blang Bang, kuten tuosta kuvasta yllä näkyy (Linkki) köydet on SMIM modista samoin ketjut jne...
 
Juu, en ole vielä tohtinut ryhtyä modeja porttailemaan, mutta ehkä se on kohta vaivauduttava, jos ei virallisia ala kuulumaan. Onhan tämä toki ollut rahvaalle ulkona jo miltei vuorokauden, niin olisihan se jo korkea aika!
 
Ihan hyvää settiä. Alkuperäinenkin julkaisu oli täynnä ongelmia ja sitä parsittiin kokoon matkan varrella kuin jotain betaa. 5 vuotta myöhemmin julkaistaan "paranneltu" versio, josta löytyy kaikki sama paska, joka jäi edelliseen versioon ja sen lisäksi ollaan saatu lisättyä uusia ongelmia :D :D
Vahva tämä. Unofficial patch oli julkaisussa jo ulkona, koska tekijöitä oli todennäköisesti pyydetty tai jopa maksettu porttaamaan muutokset uuteen versioon. Taidot ja kiinnostus ei riitä itse fiksailemaan omia mokia mutta raha kelpaa. Tuskin tuota moni pc:lle neljällä kympillä ostaa huolimatta siitä että peli on julkaisupäivänään global top 4 best sellerinä. Se on kuitenkin pelaajamäärään nähden heikko suoritus.


Olisikohan mahdollista siirtää vanhan vanillan äänet tähän uuteen heikkolaatuisten tilalle suoraan?
 
Äänenlaatu huomioitu betsan puolesta. Päivitys ensi viikolla. Ei lisätietoja.

 
Tässä kokemukseni SE:stä tähän asti: https://gfycat.com/SentimentalTeemingBactrian

Olisi ihan jees jos pelissä olisi sisäänrakennettuna 60FPS cap optio 144Hz monitoreilla pelaaville jos ei itse peliä viitsi tuoda 2000-luvulle.
Mut ku Morrowind moottori. Eli asioita on sidottu FPS ja uudet ominaisuudet on Jeesusteipillä ja purkalla päällä kiinni. Oikeassti kun moottorin koodia alkaa purkamaan niin alusta löytyy oudosti viittauksia GameBryo vaikka CreationEnginen piti olla uudistettu....
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 749
Viestejä
4 494 832
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Oliverr

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom